Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Προτείνουν στην υπ. Παιδείας μάθημα Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο

Τρεις ώρες Φυσική Αγωγή στην Ε και ΣΤ Δημοτικού
Δημοσίευση: 10/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο ως δίωρη θεματική σε εβδομαδιαία βάση, (πιλοτικό πρόγραμμα) την οποία θα αναλάβει εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τον/τη νηπιαγωγό, προτείνει με επιστολή στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΠΑΝΕΛΦΑ).

Κι εξηγεί η ΠΑΝΕΛΦΑ γιατί κάνει αυτή την πρόταση:

  • Το νήπιο μαθαίνει να κινείται και, ταυτόχρονα, μαθαίνει μέσα από την κίνηση.
  • Το δεδομένο αυτό ανάγει τη φυσική δραστηριότητα και την κίνηση σε κομβικό σημείο της γνωστικής, ψυχοκινητικής και συναισθηματικής/κοινωνικής ανάπτυξης και καθιστά απαραίτητη την ενσωμάτωση της Φυσικής Αγωγής στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

Τρεις ώρες Φυσική Αγωγή  στην Ε και ΣΤ Δημοτικού

Η Ένωση προτείνει επίσης στην υπουργό Παιδείας την εξασφάλιση τριών ωρών τουλάχιστον φυσικής αγωγής την εβδομάδα στην πρωτοβάθμια (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη) και εν συνεχεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

“Η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα είναι εξίσου απαραίτητες με τις γνώσεις ζωής των άλλων μαθημάτων αλλά, ίσως πιο αναγκαία, επειδή άπτεται όχι μόνο της μάθησης, αλλά και της υγείας, η οποία έχει καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση της κοινωνικής ευημερίας, π.χ. μέσω της πρόληψης ασθενειών των οποίων η θεραπεία θα επιβάρυνε τα κρατικά Ταμεία” σημειώνει η ΠΑΝΕΛΦΑ.

Εφαρμοστική εγκύκλιο

Η ΠΑΝΕΛΦΑ θεωρεί  αυτονόητο ότι το υπουργείο θα εκδώσει εφαρμοστική εγκύκλιο, κατά χρηστή διοίκηση, για την πλήρη εκτέλεση του γράμματος και πνεύματος της απόφασης του ΣτΕ, υπ’ αριθμό 1858/18.9.2017 ότι η ανάθεση του εν λόγω μαθήματος (φυσικής αγωγής) σε εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ70 μπορεί να γίνεται κατά την ειδικώς αιτιολογημένη κρίση του αρμοδίου για την ανάθεση οργάνου, μόνο εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις: «α) ελλείπει ειδικός εκπαιδευτικός [...] β) οι ακαδημαϊκές σπουδές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ70 στον οποίο γίνεται η έκτακτη ανάθεση, καλύπτουν επαρκώς το ανατιθέμενο ειδικό μάθημα».

Εξάλλου , τονίζει, έχει σχετική αυτοτελή, σαφή και προσωπική νομική υποχρέωση κάθε αρμόδιο διοικητικό όργανο, τόσο σε κεντρικό όσο και σε αποκεντρωμένο επίπεδο.

Αθλητικές τάξεις

Για τις αθλητικές τάξεις η Ενωση υπογραμμίζει τα εξής:

  • Είναι λυπηρό ότι από το 2013 που σταμάτησαν οι αθλητικές τάξεις, δεν παρέχεται στους μαθητές-αθλητές μας εξειδικευμένη αθλητική εκπαίδευση παράλληλα με τη σχολική εκπαίδευση. Η δημιουργία αμιγώς αθλητικών σχολείων (πιλοτικό πρόγραμμα) για την υποστήριξη των μαθητών - αθλητών κρίνεται αναγκαία.
  • Δυστυχώς, η απουσία μακροπρόθεσμων στόχων στη νομοθεσία του αντικειμένου της ειδικής φυσικής αγωγής, η έλλειψη χώρου, εξοπλισμού και εποπτικών μέσων των σχολικών μονάδων σε συνδυασμό με τις αρνητικές στάσεις που επικρατούν στην εκπαιδευτική κοινότητα και την ελλιπή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες υποβάθμισης του αντικειμένου προς τους μαθητές µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σχόλια (8)

 
ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΤΣΙΑΚΙΡΟΥΔΗΣ
10 Σεπ 2019 13:58

Επιτέλους μια ωραια προταση... Το μονο κινητικό μάθημα που υπαρχει στα αναλυτικα προγράμματα σπουδών.. Η αξια φυσικης αγωγης μεσα απο το σχολειο ενισχύει τα εκπαίδευση μιας ευρωπαϊκής χώρας... Στην διπλανή μας χωρα την Τουρκία η φυσική αγωγη ως μαθημα ειναι 4 διδακτικες ωρες εβδομαδιαίως.. Μακαρι να υλοποιηθεί η προταση

 
Άσκηση
10 Σεπ 2019 18:24

Η άσκηση ναι ειναι σημαντική.
το πάρτε μπάλα και παίξτε δεν είναι ομως...

 
Φώτης
10 Σεπ 2019 20:33

Εντάξει όλες οι ειδικότητες θέλουν περισσότερες ώρες. Γιατί να μην αυξηθούν και των υπολοίπων; Στο τέλος θα έχουμε 10 ώρες υποχρεωτικό μάθημα την ημέρα...

 
Γιώργος
10 Σεπ 2019 21:18

Την αξία της Φυσικής Αγωγής την έχουν αναγνωρίσει μέσω πλήθους επιστημονικών ερευνών εδώ και πολλές δεκαετίες οι προηγμένες Ευρωπαϊκές και όχι μόνο χώρες και τη χρησιμοποιούν ως μέσο αύξησης της ευημερίας της υγείας και των ικανοτήτων του πληθυσμού. Μόνο στην Ελλάδα είναι υποβαθμισμένη σε τόσο μεγάλο βαθμό, στη χώρα που γέννησε τον κλασικό αθλητισμό και τη συστηματική άθληση. Δεν είναι τυχαίο που σε όλα τα μεγάλα Ασκληπιεία της αρχαιότητας υπάρχει στάδιο. Όσο για το ¨πάρε μπάλα και παίξτε¨ το εφαρμόζουν κάποιοι οι οποίοι είναι πλέον μειοψηφία. Αλλά μη σου βγει το όνομα...

 
Μουσικοκινητικη
10 Σεπ 2019 21:38

Η φυσική αγωγή ΔΕΝ αποτελεί αντικείμενο της προσχολικης αγωγής! Ολοι οι μεγάλοι παιδαγωγοί οπως οι Dalcroze ο Orff o Kodaly όπως και η μεγαλη Ελληνίδα Μαρια Κυνηγού και άλλοι μίλησαν για μουσικοκινητική στα παιδια προσχολικης ηλικιας που ειναι μια επιστήμη μελετημένη ωστε τα παιδια να μάθουν να οριοθετούν το σωμα τους στον χώρο ν αναπτύξουν την αδρή και την λεπτή κινηση λειτουργώντας παράλληλα σώμα πνεύμα και μουσική.Αυτο ΟΥΔΕΜΙΑ σχεση εχει με την φυσική αγωγή που ειναι γυμναστική. Έκαστος στο είδος του κύριοι!

 
Εδώ Λουμίδης
10 Σεπ 2019 22:37

@Μουσικοκινητικη
Επ ουδενί δεν θέλω ούτε να παραβλέψω ούτε να μειώσω την τεράστια αξία της μουσικονητικής στην προσχολική (και όχι μόνο) αγωγή.
Όμως το ότι αφήνετε να εννοηθεί, πως η φυσική αγωγή δεν έχει καμία σχέση και άρα λέτε, ΔΕΝ είναι αντικείμενο της αγωγής στην προσχολική ηλικία, νομίζω ότι είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά. Αν πάντως έχετε καμία πρόσφατη έγκριτη επιστημονική δημοσίευση που επιβεβαιώνει τα λεγόμενά σας (επιστήμονες είμαστε όλοι), παρακαλώ να τη μοιραστείτε μαζί μας.
Αναφέρεστε επίσης σε 4 προσωπικότητες, ως παιδαγωγούς. Η πιο πρόσφατη είναι η Κυνηγού (1922-2015) που στο internet εμφανίζεται με την ιδιότητητα της χοροδιδασκάλου και συγγραφέως. Μετά έχουμε Dalcroze (1865-1950) συνθέτης, Orff (1895-1982) συνθέτης, Kodaly (1882-1967) συνθέτης, διευθ. ορχήστρας, εθνομουσικολόγος, γλωσσολόγος και φιλόσοφος. Αν κάνω λάθος διορθώστε με αλλά ως παιδαγωγούς δεν τους παρουσιάζει καμία πηγή. Και όσο και να ψάξω, δύσκολα θα βρω εργασία τους που να λεέι ότι η φυσική αγωγή δεν είναι αντικείμενο της αγωγής. Προσχολικής και όχι.
Τον καφέ πάντως τον κερνάω εγώ. Φιλικά και πάντα με αγάπη.

 
Στίβος και άλλα αθλήματα
10 Σεπ 2019 23:49

Απαιτείται αναβάθμιση των δημοτικών γηπέδων, γυμναστηρίων και κολυμβητηρίων. Να γίνουν συνεργασίες σχολείων με τους τοπικούς ερασιτεχνικούς αθλητικούς συλλόγους.

 
Κάποτε κάναμε γυμναστική...
10 Σεπ 2019 23:56

Η Ελλάδα είναι δυστυχώς αρκετά ψηλά στην Ευρωπαϊκή κατάταξη για υπέρβαρα παιδιά, με πληθώρα γυμναστών που πλεονάζουν! Τι σημαίνει αυτό, απλά δεν γίνεται σωστή δουλειά. Περάστε έξω από ένα Γυμνάσιο η Λύκειο και παρατηρήστε πόσα παιδιά φοράνε φορμες την ώρα της Γυμναστικής αλλά και τι γυμναστική κάνουν και θα καταλάβετε. Είμαι 53 ετών και όταν ήμουν έφηβος μαθητής κάναμε με φόρμες με λιγότερες ώρες πραγματική γυμναστικη! Γύρω γύρω δύο και τρία οικοδομικά τετράγωνα για ζεσταμα, κανονικές ασκήσεις γυμναστικής, άλμα εις μήκος (ναι είχαμε και σκαμα με άμμο), 200ρι με εμπόδια, ρίψη σφαίρας και ακοντίου παρακαλω !!! (όλα αυτά στο σχολείο) και αν υπήρχε χρόνος παίζαμε και καμία μπαλιτσα, μπάσκετ η βόλλευ. Δυστυχώς η ευθυνοβια των διδασκόντων (άσε τώρα μην έχουμε κάνα ατύχημα) και η σημερινή μαλθακοτητα, πλαδαρότητα των νέων εφήβων δεν επιλύεται με απλή αύξηση των ωρών γυμναστικής για να μην πλεονάζουν κάποιοι.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean