Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πρύτανης ΑΠΘ: Αναβαθμίζονται καθηγητές των ΤΕΙ που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή ΕΔΙΠ

«Στο Αριστοτέλειο, επί δικής μου πρυτανείας, η αξιοκρατία θα είναι μια αρχή αδιαπραγμάτευτη»
Δημοσίευση: 21/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Ζήτημα άνισης μεταχείρισης τίθεται, και το αναγνωρίζω, από την αναβάθμιση στο μεταξύ πολλών μελών του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ σε καθηγητές ΑΕΙ, που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή Ε.ΔΙ.Π.".

Τη δήλωση αυτή έκανε ο Πρύτανης του ΑΠΘ Νικ. Παπαϊωάννου, μετά τη νέα συνάντηση  με το Προεδρείο του Ανωτάτου Συνδικαλιστικού Οργάνου των Ε.ΔΙ.Π.  . Ν. Παραλυκίδη  και   Χαρ. Μπράτσα , παρουσία του  Αντιπρύτανη Διοικητικών Υποθέσεων    Ανδρέα Γιαννακουδάκη.

Ειδικότερα ο  Πρύτανης του ΑΠΘ  τονίζει ότι:

  • Η στελέχωση ενός Τμήματος με βοηθητικό προσωπικό οιασδήποτε μορφής απασχόλησης δεν μπορεί να υποκαθιστά την πρόσληψη μελών ΔΕΠ, διαφορετικά το επίπεδο σπουδών υποβαθμίζεται.
  • Όσο για την αναβάθμιση ήδη υπηρετούντος στις Σχολές μας τέτοιου προσωπικού σε διδακτικό, δεν μπορεί ούτε αυτή να γίνει σε βάρος της πρόσληψης νέων μελών ΔΕΠ.
  • Ζήτημα άνισης μεταχείρισης τίθεται, και το αναγνωρίζω, από την αναβάθμιση στο μεταξύ πολλών μελών του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ σε καθηγητές ΑΕΙ, που δεν έχουν καν τα προσόντα πολλών δικών μας λεκτόρων ή Ε.ΔΙ.Π.
  • Μια τέτοια κατάσταση είναι επίσης απαράδεκτη και θα πρέπει οπωσδήποτε να την αντιμετωπίσουμε και να προβούμε στον εξορθολογισμό της, εφόσον μας το επιτρέψει και η Πολιτεία.
  • Σε καμιά περίπτωση, όμως, δεν πιστεύω πως, οτιδήποτε γίνει, θα πρέπει να είναι σε βάρος των νέων παιδιών που χτυπούν την πόρτα μας φορτωμένα με πτυχία και προσόντα υψηλοτάτου επιπέδου.
  • Δεν είναι δυνατό να μη μπορούμε να τους υποδεχθούμε στα ελληνικά Πανεπιστήμια επειδή θα πρέπει στο μεταξύ να “βολέψουμε” τα “δικά μας παιδιά”.
  • Κάτι τέτοιο αποτελεί έγκλημα κατά της νέας γενιάς, αλλά και του μέλλοντος αυτού του τόπου. Συμφωνώ ότι πολλά τέτοια εγκλήματα έχουν γίνει στο παρελθόν και θα πρέπει να διορθωθούν και θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να διορθωθούν. Στο Αριστοτέλειο, πάντως, επί δικής μου πρυτανείας, η αξιοκρατία θα είναι μια αρχή αδιαπραγμάτευτη.”

Σχόλια (57)

 
Άρες μαρες
21 Οκτ 2019 14:19

Λόγια εντυπώσεων χωρις καμία τεκμηρίωση.. (απλά για να «χαϊδέψουμε αυτιά»).
Εύγε κ. Πρύτανη, και σε ανώτερα..

ΥΓ τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ εδώ και 17 χρόνια αλλά τόσα γνωρίζετε επι του θέματος οπως φαίνεται..

 
Giannis
21 Οκτ 2019 14:27

Οι καθηγητές ΤΕΙ είναι καθηγητες ΑΕΙ εδώ και 17 χρόνια. Άσχετος ή προκατειλημμένος?

 
@Giannis
21 Οκτ 2019 14:39

Δεν υπάρχουν ΔΕΠ χωρίς διδακτορικό στα Πανεπιστήμια. Μόνο στα ΤΕΙ. Άσχετος ή προκατειλημμένος?

 
Αρθούρος
21 Οκτ 2019 14:56

Προς άρες μάρες:Ο κύριος πρύτανης,είναι σωστός,όμως θα έπρεπε να διευκρινίσει ότι όταν λέει καθηγητές των ΤΕΙ,εννοεί τους καθηγητές χωρίς διδακτορικό κι όχι όλους τους καθηγητές των ΤΕΙ.Ο λαϊκιστικός νόμος Γαβρόγλου,όπως ξέρουμε,τους έκανε λέκτορες,σε προσωποπαγείς,μη εξελίξιμες θέσεις.Και ένα Πανεπιστήμιο που είναι σοβαρό και με τους έξω, αλλά και με τον εαυτό του,δεν επιτρέπει τέτοιες ισοπεδώσεις,αλλά και ανισότητες μεταξύ των μελών του,όταν ήδη έχει τους ΕΔΙΠ,οι οποίοι όχι μόνο παρέχουν διδακτικό έργο όπως οι εν λόγω λέκτορες, αλλά έχουν πολύ περισσότερα προσόντα απ'αυτούς.
Αυτή η εξέλιξη,έχει προκαλέσει αναταράξεις στο χώρο των ΕΔΙΠ,ΕΕΠ οι οποίοι νιώθουν ότι αδικούνται.Αυτή την ανησυχία,εκφράζει και η ομιλία του πρύτανη του ΑΠΘ,η οποία κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.

 
Regato kerigold
21 Οκτ 2019 15:36

https://www.esos.gr/arthra/64601/nai-apo-ton-prytani-toy-apth-gia-ti-lek...

No comments....
Regato kerigold 19 Οκτ 2019 16:31
Προς @απέξω και @απομέσα
Αν λέω, αν ήμουν πολιτικός, στους πρώτους (που είναι σαφώς περισσότεροι), θα άφηνα να ελπίζουν ότι θα γίνει με ανοικτή προκήρυξη και στους δεύτερους με κλειστή. Ως τις εκλογές και βάλε.....
Καλή όρεξη και bonne nuit σε όλους αδέλφια.

 
Δύο μέτρα και δύο σταθμά
21 Οκτ 2019 15:48

Ώστε λοιπόν οι καθηγητές ΤΕΙ είναι καθηγητές ΑΕΙ εδώ και 17 χρόνια .
Δεν αντιλέγω αλλά οι πτυχιούχοι ΤΕΙ δεν είναι και αυτοί πτυχιούχοι ΑΕΙ εδώ και 17 χρόνια;;;
Όπως φαίνεται εδώ επικρατούν δύο μέτρα και δύο σταθμά αφού οι κύριοι καθηγητές (όχι όλοι αλλά οι περισσότεροι), παίρνουν αποστάσεις από τις διαδικασίες ισοτίμισης των πτυχιούχων ενώ για τους ίδιους τα πράγματα είναι ξεκάθαρα εδώ... και 17 χρόνια.
Περιμένουμε με αγωνία λίγο ακόμα να δούμε την στάση τους απέναντι στους αποφοίτους (μέσω της επιτροπής που δημιουργήθηκε) ελπίζοντας στην αλληλεγγύη και την δικαιοσύνη και οψόμεθα ...

 
Thomas Paschalis
21 Οκτ 2019 15:53

Υπάρχουν μέλη ΔΕΠ χωρίς διαχειριστικό ακόμη και σε γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αυτό γιατί δεν σας ενοχλεί?

 
@Thomas Paschalis
21 Οκτ 2019 16:04

Οι διαχειριστες ειναι στις πολυκατοικιες για να μαζευουν τα κοινοχρηστα. Οχι στα Πανεπιστημια. Ελεος με τον καθε πικραμενο!!!!

 
Κωστας
21 Οκτ 2019 16:21

@@Giannis 21 Οκτ 2019 15:20
Επιτρέπεται να δημοσιεύονται τέτοια σχόλια; Από άσχετους ή κακοθελητές; Η πρωτοφανής και απαράδεκτη βαθμίδα του λέκτορα εφαρμογών φτιάχτηκε γι αυτόν ακριβώς το λόγο. Για τα μέλη "ΔΕΠ" των ΤΕΙ χωρίς διδακτορικό. Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.

 
ΕΔΙΠ
21 Οκτ 2019 17:08

Πρέπει να σταματήσει το υπουργείο και η σύγκλητος να ασχολούνται με τα αιτήματα του κάθε εργασιακού κλάδου και να ασχοληθούν με την εκπαίδευση, την ουσία των σπουδών. Τα πανεπιστήμια δε λειτουργούν για να διορίζονται σε θέσεις προσωπικού.

 
Giannis
21 Οκτ 2019 17:11

@giannid ούτε στα ΤΕΙ υπάρχουν μέλη ΔΕΠ (επίκουροι, αναπληρωτες, καθηγητές) χωρίς διδακτορικό. Και άσχετος και προκατειλημμένος.

 
Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι
21 Οκτ 2019 17:16

Την ίδια στιγμή μέσω ΕΣΠΑ έως 2023 χρηματοδοτούνται «11.000 θέσεις διδακτόρων για απόκτηση ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας», δηλαδή πληρώνουμε συμβασιούχους μεταδιδάκτορες αντί για μόνιμους καθηγητές με εμπειρία.

Αυτοί δε θα έχουν πλεονέκτημα στην κάλυψη των όποιων νέων θέσεων; Είναι αυτή μια «καλή πρακτική» που προϊδεάζει αξιοκρατικές προσλήψεις μελών ΔΕΠ μετά το 2023;

Η στελέχωση ενός Τμήματος με βοηθητικό προσωπικό οιασδήποτε μορφής απασχόλησης δεν μπορεί να υποκαθιστά την πρόσληψη μελών ΔΕΠ, διαφορετικά το επίπεδο σπουδών υποβαθμίζεται

 
ΓΣ
21 Οκτ 2019 17:18

Ταυτόχρονα ο ίδιος άνθρωπος είναι υπέρ της καθηγητοποίησης των ΕΔΙΠ με κλειστές διαδικασίες. Εκεί η αξιοκρατία και η αριστεία; Τι να πεις;

 
Thomas Paschalis
21 Οκτ 2019 17:25

Καλά αυτό έχεις να πεις? Μάλλον εσύ είσαι πικραμένος από κάτι. Καλύτερα να ασχολείστε με τα του οίκου σας και όχι με αυτά που έγιναν στα πρώην ΤΕΙ. Εξάλλου παντού στην Ευρώπη τα ΤΕΙ αναγνωρίζονται ως πανεπιστήμια.

 
@Giannis
21 Οκτ 2019 17:50

Στα ΤΕΙ υπηρχαν καθηγητες εφαρμογων χωρις διδακτορικο που εγιναν λεκτορες εφαρμογων. Και άσχετος και προκατειλημμένος.

 
Πανεπιστήμια και ΤΕΙ
21 Οκτ 2019 18:11

Ο καθένας ασχολείται με τον μικρόκοσμο του ενώ η εκπαίδευση και η χώρα βουλιάζουν. Οι νέοι επιστήμονες 25-30 ετών δε θα περιμένουν τις καλύτερες ημέρες, ήδη οι πιο αξιόλογοι και τυχεροί έχουν βρει διδακτορικά προγράμματα στο εξωτερικό.

 
Δ.Ε.Π. Πα.Πελ.
21 Οκτ 2019 18:18

Η αυτόματη αναβάθμιση των ΕΔΙΠ σε μόνιμους λέκτορες που προτείνετε κ. Πρτανη δεν είναι άνιση μεταχείριση;;; Τα νυν μέλη Δ.Ε.Π. με τέτοιες διαδικασίες έγιναν μόνιμοι;;; Μήπως έγιναν μόνιμοι αφού υπηρέτησαν τουλάχιστον 2 χρόνια ως διδάσκοντες με το Π.Δ. 407, εν συνεχεία με τουλάχιστον τριετή θητεία ως λέκτορες, και μετά με τουλάχιστον τριετή θητεία ως επίκουροι καθηγητές;;; Ας είμαστε παντού δίκαιοι και ευαίσθητοι λοιπόν και όχι επιλεκτικώς ευαίσθητοι και δίκαιοι...

 
Αξιοκρατία για τους Εδιπ εδώ και τώρα
21 Οκτ 2019 19:17

Δηλαδή τα θέλουν κάποιοι όλα δικά τους. Οι Εδιπ να έχουν προσόντα επίκουρου, αλλά να υπηρετούν ως βοηθητικό προσωπικό. Και μετά να έρχονται οι χτεσινοί κυριολεκτικά κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών και να παίρνουν τα μαθήματα αυτοδύναμα και να προετοιμάζονται για να γίνουν μέλη ΔΕΠ.
Γιατί οι Εδιπ με διδακτορικό δεν μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις θέσεις για απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας;
Δηλαδή και με προσόντα και να βγάζουμε όλη τη δουλειά και χωρίς καμία δυνατότητα εξέλιξης. Πολύ ωραία. Ποιοι σκεφτήκανε αλήθεια αυτό το εργασιακό καθεστώς;
Aκούμε για προγράμματα στήριξης μελών ΔΕΠ, μεταδιδακτόρων, υποψηφίων διδακτόρων για να κάνουν έρευνα. Άκουσε ποτέ κανείς για πρόγραμμα στήριξης Εδιπ με αυξημένα προσόντα για να κάνουν έρευνα;
Επειδή μάλιστα χαρακτηριζόμαστε ως δημόσιοι υπάλληλοι, δεν έχουμε δικαίωμα να συμμετάσχουμε σε κανένα από τα προγράμματα αυτά.

Και αν δεν είναι αυτό αδικία, ποιο είναι; Δηλαδή ή εγκλωβισμένοι ή να παραιτηθούμε και να ψάχνουμε για νέες θέσεις, άλλες;

Πού προβλέπεται αυτό από το Σύνταγμα;

 
Μαρια
21 Οκτ 2019 19:34

@Κωστας, οι λέκτορες εφαρμογών δεν είναι μέλη ΔΕΠ. Είναι μεταβατική ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΗΣ, βαθμίδα για όσους δεν έχουν διδακτορικό. Τα μέλη ΔΕΠ (επίκουροι, αναπληρωτές, καθηγητές) έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα που ορίζει ο νόμος και για τα Πανεπιστήμια.
Σίγουρα προκατηλειμμένος και άσχετος!

 
@Thomas Paschalis
21 Οκτ 2019 19:36

Τελικά τι είναι το διαχειριστικό που (δεν) έχουν οι καθηγητές των ΤΕΙ;

 
Κώστας
21 Οκτ 2019 19:42

@ Giannis 21 Οκτ 2019 17:11
Εξακολουθείς να εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα. Ψάξε λίγο καλύτερα πριν γράψεις κάτι γιατί τα γραπτά μένουν.

 
Χριστίνα
21 Οκτ 2019 19:53

Τα ΕΔΙΠ θα καλύψουν μόλις το 5% των κενών θέσεων ΔΕΠ.Το 95% μπορεί να προ κηρυχθεί με νέες προσλήψεις,εφόσον και όταν υπάρξουν πιστώσεις.

 
Η άλλη Άποψη
21 Οκτ 2019 20:14

Αγαπητέ κ. Πρύτανη προς ενημέρωσή σας:
τα μέλη ΔΕΠ ΤΕΙ χωρίς διδακτορικό εκλέχθηκαν με ανοικτές προκηρύξεις
σε συγκεκριμένο αντικείμενο και εξυπηρετούσαν εφαρμοσμένο έργο όπως συμβαίνει σε πολλά πανεπιστήμια του αναπτυγμένου δυτικού κόσμου
και κουβαλάνε εμπειρία πολλών ετών. Εξάλλου με το νέο καθεστώς
(Πανεπιστήμια) οι περισσότεροι εκπονούν και ολοκληρώνουν διδακτορική διατριβή.
Τα μέλη ΕΔΙΠ μετατάχθηκαν από άλλους φορείς ή διορίστηκαν και μάλιστα
κάποιες φορές με μη γνωστές διαδικασίες και χωρίς αρκετή διδακτική εμπειρία.

 
Γεωργιος Μαχιας
21 Οκτ 2019 20:27

Κυριε πρυτανη με ολο το σεβασμο και το θαρρος της γνωριμιας μας κανετε λαθος καλο ειναι να ενημερωθειτε για τα προσοντα των καθηγητων που αναβαθμιζονται ειδικα για το Πανεπηστημιο Δυτικης Αττικης το οποιο εχει αξιολογηθει με αριστες βαθμολογιες και εντυπωσεις (ως ΤΕΙ Αθηνας παλαιοτερα) κανεις δεν εχει αναβαθμισθει χωρις αξιολογηση και κυριως χωρις προσοντα. Οι περισσοτεροι ειναι κατοχοι Διδακτοριου και οι υπολοιποι υποψηφιοι Διδακτορες με δημοσιευσεις κλπ Αν αυτα δεν αρκουν τοτε ναι συμφωνω καλο ειναι λοιπον να μην ακολουθησουμε την υπολοιπη Ευρωπη οπου ολα τα Polytechnics εγινα πανεπηστημια εδω και μια εικοσαετια περιπου (μαλιστα σε πολλες περιπτωσεις πολυ κατωτερα απο τα δικα μας ΤΕΙ τουλαχιστον στην Αγγλια που γνωριζω καλα την κατασταση)
Καλη συνεχεια

 
Thomas
21 Οκτ 2019 21:13

Thomas Paschalis μην ασχολεισαι με πραγματα που δε γνωριζεις.

 
Giannis
21 Οκτ 2019 22:08

Οι λέκτορες εφαρμογών δεν έχουν σχέση με την παλιά βαθμίδα των λεκτόρων στα πανεπιστήμια. Αν δεν σας αρέσει ο όρος μπορούμε να τους ονομάσουμε αλλοιως. Τους ανατίθενται μόνο διδασκαλία στα εργαστήρια και ποτέ στο αμφιθέατρο. Η υποκρισία βρίσκεται στο ότι οι παλιοί πανεπιστημιακοι χρησιμοποιούν ως πρόσχημα τους λέκτορες εφαρμογών για να υποβαθμισουν τα μέλη ΔΕΠ των πρώην ΤΕΙ πού είναι κανονικοί καθηγητές ΑΕΙ εδώ και 17 χρόνια. Κατά τα άλλα μιλάνε για αναβάθμιση του επιπέδου των ΑΕΙ υποστηρίζοντας εξέλιξη εδιπ με κλειστές διαδικασίες. Πόση υποκρισία!

 
Μαχητης
21 Οκτ 2019 22:13

Κύριε Μαχιά είναι θλιβερό να αποκαλείτε μέλη ΔΕΠ κάποιους που είναι υποψήφιοι διδάκτορες τη στιγμή που έχουν υφισταμένους ΕΔΙΠ που είναι ήδη διδάκτορες με πλούσιο ερευνητικό έργο. Ο κ. Γαβρόγλου στην κυριολεξία διέλυσε την τριτοβάθμια εκπαίδευση με αυτή την ισοπεδωτική συνέργεια.

 
Thomas Paschalis
21 Οκτ 2019 22:36

@ Thomas
Και από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι δεν γνωρίζω?

 
Να μην ξεπερνάμε τα όρια
21 Οκτ 2019 23:00

Καταλαβαίνω την λαχτάρα των ΕΔΙΠ για εξέλιξη αλλά ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Ο ΕΔΙΠ να παραμείνει ΕΔΙΠ. Όσοι θέλουν και μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για θέσεις ΔΕΠ.

 
Thomas
21 Οκτ 2019 23:11

@Thomas Paschalis
Τα σχόλιά σου μιλάνε από μόνα τους.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean