Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Φροντιστήρια για 12χρονους “έσπασαν” όλα τα “ρεκόρ” για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια

Ακόμη και οι άριστοι μαθητές δύσκολα εισάγονται στα Πρότυπα εάν δεν “περάσουν” από Φροντιστήριο!!!
Δημοσίευση: 20/10/2019
Εξετάσεις
Alt Text: 
Εξετάσεις
Title Text: 
Εξετάσεις
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο Πρότυπο Γυμνάσιο της  Ευαγγελικής οι μισοί εισακτέοι προέρχονται  από ένα συγκεκριμένο Φροντιστήριο για μαθητές Δημοτικού.

Στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων περισσότεροι από τους μισούς  εισακτέους   προέρχονται  από  ένα συγκεκριμένο Φροντιστήριο για μαθητές Δημοτικού, σπάζοντας έτσι κάθε "ρεκόρ".

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τις ιστοσελίδες των Φροντιστηρίων τα οποία προβάλουν τον αριθμό των επιτυχιών.

Πρόκειται για  ελληνικό φαινόμενο καθώς όπως χαρακτηριστικά σχολιάζεται  από "μάχιμους" εκπαιδευτικούς μαθητές άριστοι στο σχολείο τους, με "πρωτιές" στα Μαθηματικά  στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας,  που δεν έχουν περάσει από αυτά τα Φροντιστήρια, δύσκολα  μπορούν να εισαχθούν σε Πρότυπα Γυμνάσια με τα θέματα που επιλέγει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων των Πρότυπων Σχολείων.

Το φαινόμενο αυτό που μόνο εκπαιδευτική διαδικασία για δωδεκάχρονους μαθητές  δεν θυμίζει, είναι γνωστό στο υπουργείο Παιδείας.

Παρότι έχουν γίνει εισηγήσεις για “ανατροπή” αυτής της αντιεκπαιδευτικής διαδικασίας, οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας δεν έχουν “αγγίξει” το πρόβλημα.

Αποτέλεσμα υπάρχουν γονείς που προετοιμάζουν τα παιδιά τους σε Φροντιστήρια για την εισαγωγή σε Πρότυπα Γυμνάσια από της Δ Δημοτικού, ξοδεύοντας μια μικρή περιουσία, καθώς δεν είναι μόνο τα ετήσια δίδακτρα αλλά και η προμήθεια σχετικών βοηθημάτων .

Τι προβλέπει ο νόμος για τα Φροντιστήρια για μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Το άρθρο  56 του Ν. 682/1977,ορίζει τα εξής:

Άρθρον 56
Κατάργησις φροντιστηρίων Δημοτικής Εκπαιδεύσεως

Από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος καταργούνται τα φροντιστήρια Δημοτικής Εκπαιδεύσεως, αιρουμένων αυτοδικαίως των χορηγηθεισών αδειών ιδρύσεως και λειτουργίας αυτών.

Σχόλια (11)

 
Απλά και κατανοητά
20 Οκτ 2019 15:33

Άρθρο κράχτης για τη νέα σχολική χρονιά και ο νοών νοείτο.
Κατά τα άλλα ζήτω οι άριστοι.

 
Βοηθήματα και φροντιστήρια
20 Οκτ 2019 17:36

Όλοι γνωρίζουν εδώ και χρόνια τι ακριβώς προηγείται των εξετάσεων εισαγωγής στις τάξεις των προτύπων σχολείων.

 
Δέκα με τόνο
20 Οκτ 2019 22:36

Φούλ αριστεία, όχι παίζουμε...

 
Μίνι Πανελλαδικές στα 12
21 Οκτ 2019 00:00

Δημοσιευμένο ήδη από 29/6/2019. Κανείς άρα δεν μπορεί να πει, δεν ήξερα, δεν γνώριζα.... Πολύ καλά ξέρουν τι κάνουν στη ΝΔ...για την αριστεία πάντα!
Για σκεφτήτε, από ένα πρότυπο σε κάθε πόλη-Δήμο? Μίνι Πανελλαδικές από τα 12 δηλαδή. Μήπως τελικά να τα πούμε ΑΕΙ του γυμνασίου τα πειραματικά?

https://www.esos.gr/arthra/63270/frontistiria-gia-12hronoys-espasan-ola-...

 
Παναγιώτης Β
21 Οκτ 2019 11:59

Κύριε Εκδότη,
ενίσταμαι έντονα για την επιεικώς εναγή 3η παράγραφο του άρθρου.
Ο γιός μου εισήχθη μέσω εξετάσεων σε Πρότυπο σχολείο
- έχοντας ήδη αριστεύσει σε διασχολικούς διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρίας και της Φυσικής Εταιρίας, τόσο στην Ε' όσο και στην Στ΄Δημοτικού,
- έχοντας αποφοιτήσει από Δημόσιο Δημοτικό σχολείο,
- ΧΩΡΙΣ να έχει παρακολουθήσει έστω και μία ώρα "παραπαιδείας" (φροντιστήριο, ιδιαίτερα μαθήματα, οποιαδήποτε ενισχυτική διδασκαλία).
Δεν πρόκειται για "παιδί-θαύμα," καθώς γνωρίζω ουκ ολίγες παρόμοιες περιπτώσεις.
(Τα προσωπικά μου στοιχεία και των άλλων περιπτώσεων είναι στην διάθεσή σας και όποιου ενδιαφέρεται μέσω της εφημερίδας σας)
Παρακαλώ και προκαλώ να κοινολογήσετε στο μέσο σας, κατ' ελάχιστον ένεκα δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τον ή τους "μάχιμους" εκπαιδευτικούς, που ισχυρίζονται ότι, η περιγραφείσα περίπτωση δεν είναι εφικτή.
Σημειωτέον, το εν λόγω άρθρο σας τροποποιήθηκε στο επίμαχο σημείο, όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει διαβάζοντας το από 29.06.2019 ίδιο άρθρο σας.
Είναι θλιβερό να παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα προπαγανδισμού μεταξύ των μέσων ενημέρωσης της παιδείας.
Επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου.

 
Παναγιώτης Β
21 Οκτ 2019 13:40

Το αυθεντικό κείμενο τόσο στο από 26.09.2019 όσο και στο από 20.10.2019 άρθρο είχε ως ακολούθως:
“Πρόκειται για ελληνικό φαινόμενο καθώς όπως χαρακτηριστικά σχολιάζεται από "μάχιμους" εκπαιδευτικούς μαθητές άριστοι στο σχολείο τους, με "πρωτιές" στα Μαθηματικά στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας, που δεν έχουν περάσει από αυτά τα Φροντιστήρια, δεν μπορούν να εισαχθούν σε Πρότυπα Γυμνάσια με τα θέματα που επιλέγει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων των Πρότυπων Σχολείων.”

 
Αυτονόητο
21 Οκτ 2019 14:39

Το να υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις του κανόνα σε όλη την Ελλάδα, σε σχέση με το συνολικό αριθμό των μαθητών, δεν είναι παρά η επιβεβαίωση του κανόνα. Δεν σημαίνει επ ουδενί λοιπόν κατά τη γνώμη μου, ότι το άρθρο παραπληροφορεί, πολλώ δε μάλλων ότι προπαγανδίζει. Για χάρη ποιού και γιατί άλλωστε?
Το esos εδώ και χρόνια, δεν μας έχει συνηθήσει σε τέτοιες πρακτικές, γι'αυτό άλλωστε έχει και την απήχηση που έχει σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν έχει να αποδείξει τώρα, ότι δεν είναι ελέφαντας.
Μια άλλη επίσης παράμετρος σε τέτοιες εξαιρέσεις (που δεν εντάσσεται σε βοήθεια από την "παραπαιδεία"), είναι και οι περιπτώσεις βοήθειας του μαθητή από μορφωμένους γονείς που ασχολούνται ενεργά με τις σχολικές υποχρεώσεις και με την εκπαίδευση του παιδιού τους. Και καλά κάνουν ασφαλώς. Πχ ένας καθηγητής, γιατρός, νομικός κ.α. , μπορεί να "διαβάζει" το δικό του το παιδί και φυσικά αυτό να μην θεωρείται φροντιστήριο. Έτσι δεν είναι? Σημαίνει όμως και ότι το παιδί, μόνο του, τα κατάφερε?

 
Παναγιώτης Β
21 Οκτ 2019 16:03

Απάντηση προς "Αυτονόητο"
Πόσο συμπτωματική είναι άρα γε η εκ νέου ανάρτηση του άρθρου αμέσως μετά την ανάρτηση της τοποθέτησης του Προέδρου της ΟΛΜΕ και η οποία δεν εγκωμιάζει ακριβώς τα Πρότυπα Σχολεία; Το αν είχε θετική ή αρνητική απήχηση, τό διαπιστώνει κανείς εύκολα και από τα σχόλια που το συνοδεύουν.
Όσο για την τελευταία σας ερώτηση, η βοήθεια στο διάβασμα από τον μπαμπά ή την μαμά εντάσσεται κατά την άποψή μου σε "ενισχυτική διδασκαλία." Την ίδια άποψη ασπάζονται ξένοι εκπαιδευτικοί (π.χ. Σουηδοί), οι οποίοι απαγορεύουν στους γονείς να βοηθούν στο διάβασμα των παιδιών τους, καθώς αυτό οδηγεί στην παραπαιδεία. Αλλά... τί σκαμπάζουν κι αυτοί, που έτρωγαν βελανίδια όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες; Έτσι δεν είναι;

 
Αυτονόητο
21 Οκτ 2019 17:24

Αγαπητέ γονέα,
Στο πρώτο σκέλος νομίζω ότι κάνετε μία εικασία, υπόθεση, συνειρμό. Απόδειξη ή έστω ένδειξη νομίζω θα συμφωνήσετε, ότι δεν κομίζετε. Αναδημοσιεύσεις κειμένων και άρθρων στα ΜΜΕ, όταν ένα θέμα έχει τα φώτα της δημοσιότητας (πχ τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΛΜΕ), δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο, πολλώ δε μάλλον δεν είναι μεμπτό ή ύποπτο. Πχ μετά από κάθε σοβαρό τροχαίο ατύχημα, όλα τα μέσα προβάλουν εκ νέου, παλαιότερα ρεπορτάζ αντίστοιχου περιεχομένου για την οδική ασφάλεια, τις ζώνες, τα κράνη κτλ. Άρα νομίζω ότι με αυτό και μόνον, έχει να κάνει η αναδημοσίευση του esos.
Η απήχηση ενός ηλεκτρονικού ΜΜΕ δεν μετράται από τα σχόλια που συνοδεύουν, ένα και μόνο, άρθρο. Πχ αν το άρθρο αφορά στην κβαντική φυσική, μόνο ο Νανόπουλος και 2-3 ακόμη θα το σχολίαζαν. Στα ηλεκτρονικά μέσα, νομίζω πως υπάρχει ο δείκτης μέτρησης επισκεψιμότητας, που είναι και αδιάψευστος μάρτυρας της απήχησης του μέσου. Και χωρίς να ξέρω σίγουρα, μπορώ να υποθέσω ότι αυτός του esos, μάλλον είναι μεγάλος. Μα πολύ μεγάλος όμως.
Σχετικά με τη βοήθεια των γονέων. Δεν νομίζω αλήθεια να έχουμε πολλά κοινά με τους Σουηδούς, για να έχουμε και σε αυτό που αναφέρετε. Το να πούμε πάντως στον Έλληνα γονέα, να μην βοηθά το παιδί του, γιατί έτσι λένε οι Σουηδοί δάσκαλοι στους Σουηδούς γονιούς και ότι αυτό οδηγεί και στην παραπαιδεία, κάπως ξαφνικό πιστεύω θα του έρθει του Έλληνα. Αλήθεια, δεν γνώριζα ότι έχει και η Σουηδία παραπαιδεία.
Τέλος, πιστεύω ότι είστε από τους γονείς που βοηθάνε και που είναι "κοντά" στο παιδί τους. Κι ας μη το κάνετε στα μαθήματα, αφού λέτε ότι είστε άλλης φιλοσοφίας. Δεν ξέρω τί θα σας έλεγε ο Σουηδός εκπαιδευτικός αλλά εγώ ως Έλληνας εκπαιδευτικός, τέτοιους γονείς που να είναι "κοντά" στο παιδί τους, θα ήθελα.

 
Παναγιώτης Β
21 Οκτ 2019 23:41

Κύριε "Αυτονόητε,"
ήθελα πάρα πολύ να μην συνεχιστεί ο διάλογος σ' αυτό το μέσο, αλλά οι τοποθετήσεις σας βρίθουν δυσερμηνειών και μέ υποχρεώνουν να απαντήσω.
Και αποδείξεις και ενδείξεις υφίστανται. Και μόνο το γεγονός ότι, αλλοιώθηκε η επίμαχη διατύπωση σε ένα άρθρο και μάλιστα και σ' αυτό που δημοσιεύθηκε προ 4μήνου, δεν είναι καλλιέπεια.
Επιπλέον, το γεγονός ότι, παρά την παράκληση και πρόκλησή μου, εξακολουθώ να μην έχω απάντηση ως προς τους "μάχιμους" εκπαιδευτικούς, που ισχυρίζονται τάχα τεκμηριωμένα μία ανίσχυρη άποψη, επίσης δεν υποδηλώνει δημοσιογραφική καλλιέπεια.
Επιτρέψτε μου μία ανέκδοτη ιστορία. Ο Γαβριηλίδης κάποτε επέπληξε έναν συντάκτη για μία αστοχία που δημοσιεύθηκε σε άρθρο. Ο συντάκτης, πανικόβλητος ο καψερός, απάντησε κάτι σαν "θα επανορθώσω, θα τό διορθώσω...". Ο Γαβριηλίδης, αφού τόν καταχέρισε, τού είπε να φέρει αμέσως όλο το τιράζ της εφημερίδας (η οποία είχε ήδη διανεμηθεί), να βρει όλους τους αναγνώστες και να τούς εξαφανίσει από προσώπου γης και μόνο έτσι θα μπορούσε να επανορθώσει. Δεν γνωρίζω αν αυτή η ιστορία είναι πραγματική (αν τόν καταχέρισε, ν' αγιάσει το χέρι του!), αλλά ελπίζω να εντοπίζετε το δίδαγμα: scripta manent!
Το ότι, πρόκειται για ηλεκτρονική εφημερίδα, δεν σημαίνει ότι, υπάρχει ακαταλόγιστο όταν γίνονται επεμβάσεις σε δημοσιευμένα άρθρα! Ναι. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες, αλλά ...κακώς!
Όσον αφορά την απήχηση, αναφέρθηκα στο αν αυτή ήταν θετική ή αρνητική και όχι στην επισκεψιμότητα. Αν δεν διαπιστώνετε αρνητική διάθεση στο άρθρο και στα σχόλια που ακολούθησαν σε ό,τι αφορά τα Πρότυπα σχολεία, κακώς που ασχολούμαι. Τί άλλο να πω;
Όσο για το θέμα της παραπαιδείας... δεν μπορώ να υποδυθώ τον "σοφό του βουνού." Έχω ζήσει σε έξι χώρες και μόνο στην Ελλάδα διαπίστωσα ότι υφίσταται. Στην Σουηδία δεν υφίσταται ακριβώς επειδή τό σταμάτησαν από την ρίζα του. Για την ακρίβεια, στην Σουηδία υφίσταται παραπαιδεία μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, που ο παιδαγωγός κρίνει ότι, απαιτείται ενισχυτική διδασκαλία στο σπίτι.
Η αλληλουχία είναι "ευκολάκι." Κατ' αρχάς, αν βοηθώ το παιδί μου στο διάβασμα, επαγωγικά αναγκάζω και τους συμμαθητές του να αναζητούν βοήθεια από τους γονείς τους. Αν κάποιος γονιός δεν δύναται (για οποιονδήποτε λόγο), θα καταφύγει σε επαγγελματία παιδαγωγό. Από κάποιο σημείο και μετά, κι εγώ δεν θα μπορώ και θα καταφύγω κι εγώ σε επαγγελματία παιδαγωγό. Και φτάνουμε κάποια στιγμή στην κατάντια, να ξεκινούν τα προγράμματα των φροντιστηρίων στις 13:30 και κάποια αυθεντία Βιολόγος να επιλέγει τους μαθητές της, αλλά να τούς εξασφαλίζει το "άριστα!" Κι όλα αυτά, γιατί; Επειδή είχα την καλή θέληση να βοηθήσω το καμάρι μου!
Πέραν αυτού, έχω την πεποίθηση πως, ακόμα και αν είχα τις γνώσεις του Roger Penrose στα Μαθηματικά, δεν θα έπρεπε να βοηθώ το παιδί μου στα Μαθηματικά. Ας μού οφείλει το ζην κι ας ευγνωμονεί τον δάσκαλό του για το ευ ζην!
Προσωπικά, έχω κάτσει πολλά χρόνια στα θρανία και έχω σταθεί και πολλές φορές στην καθέδρα. Αλλά το πλησιέστερο που επιτρέπω στον εαυτό μου να είμαι "κοντά" στον μαθητή αλλουνού είναι να τόν συμβουλεύσω να μελετά πιο προσεκτικά το βιβλίο και να κρατά σημειώσεις στην παράδοση.
Ζητώ την κατανόηση όλων των αναγνωστών για τον χώρο ελπίζοντας να μην έκανα μεγάλη κατάχρησή του. Εύχομαι κάθε φώτιση σε διδάσκοντες, διδασκομένους, γονείς και εργατοπατέρες!

 
Λουκουμάκι
23 Οκτ 2019 20:44

Τώρα που θα αναβαθμίσουν τα πρότυπα και θα φτιάξουν και άλλα ας κανονίσουν να μπαίνουν και ενδιάμεσες εξετάσεις, από την πρώτη στη Δευτέρα γυμνασίου δηλαδή κ.ο.κ. Καλή ευκαιρία να ανοίξουν οι δουλειές! Και επιτέλους να κοινωνήσουν και άλλοι μαθητές στο ναό της γνώσης! Να κρατήσουν τον πήχη ψηλά!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean