Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Αν φέτος ίσχυε η βάση του 10 πόσοι υποψήφιοι θα έμπαιναν στα Πανεπιστήμια

Από το 1980 έως και σήμερα 2019 ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε από 6 φάσεις
Δημοσίευση: 04/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στα επίπεδα του  έτους 1984 θα επιστρέψει ο αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ , εάν τελικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υλοποιήσει την εξαγγελία της να εφαρμόσει τη βάση εισαγωγής  του 10 στα 425 τμήματα των Πανεπιστημίων.

Εάν  η εφαρμογή της  βάσης του 10 εφαρμόζονταν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις από τις 78.335 προβλεπόμενες θέσεις περισσότερες από 20.000 θέσεις θα έμεναν κενές.

Κι αυτό διότι στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις συνολικά πάνω από τη βάση, από τα Γενικά Ημερήσια Λύκεια  έγραψαν    55.515 υποψήφιοι  και 137 από τα Εσπερινά.

Ο αριθμός των εισακτέων από  το 1980 έως σήμερα

Από το 1980 έως και σήμερα  2019  ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε   από 6  φάσεις.

Α  Φάση: Το 1980 ο αριθμός εισακτέων ήταν 25.149 . Ακολούθησε σταδιακή αύξηση

Β  Φάση: Μετά από τέσσερα χρόνια,   το 1984 ο αριθμός εισακτέων διπλασιάστηκε φθάνοντας   τις 51.867.

Γ  Φάση: Το 1988 ο αριθμός μειώθηκε στις 42.819

Δ Φάση: Το 1997 ο αριθμός εισακτέων αυξήθηκε και πάλι  στις 54. 788

Ε. Φάση: Το 1999 ο αριθμός εκτινάχθηκε στις 71.265

Ζ Φάση: Το 2010-11 ο αριθμός εισακτέων άγγιξε  τις 84.690

Σχόλια (42)

 
Νικος
04 Αυγ 2019 21:32

Δεν έχετε δικιο. Δεν προχωρά η ιστορία με τα αν...
Αν οι υποψήφιοι δεν ταρακουνιοντουσαν...
Αν κατέβαλαν την ίδια προσπάθεια ...
Αν το επίπεδο των θεμάτων ήταν ίδιο...
Αν συνέχιζαν την τακτική της ελάσσονος προσπάθειας ...
Τότε Ναι.Ο αριθμός των εισακτέων θα μειωνόταν. Αλλά αυτό δεν είναι μονοσήμαντα κακό
Η.ποιοτητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους εισαγόμενους θα αυξηθεί κατακορυφα
Πτυχια που δεν έχουν αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας έξω από τη μικρή αυταξια της μόρφωσης
δεν νομίζω ότι έχουν μελλον

 
Προβοκάτορας
04 Αυγ 2019 22:09

"μικρή αυταξία της μόρφωσης"

 
Σταθης
04 Αυγ 2019 22:09

Η αυξηση του ογκου της υλης, οπως εχω ξαναγραψει στο esos, οδηγει σε μειωση των επιδοσεων των ΜΕΣΑΙΩΝ μαθητων. Δεν μπορουν να απορροφησουν οι ΜΕΣΑΙΟΙ μαθητες αυτον τον ογκο, ας τον διδασκονται οχι 7 αλλα 17 ωρες τη βδομαδα. Χρειαζεται η προσωπικη εργασια του μαθητη και απλωμα στο χρονο, δεν επαρκει η με καταιγιστικους ρυθμους διδασκαλια. Μια λυση (προχειρη σκεψη, θελει μελετη) θα ηταν να μοιραστει αυτη η υλη σε 2 χρονιες : Β και Γ Λυκειου.

Με αυτο παντως το συστημα, οι αριστοι θα κουραστουν περισσοτερο, θα λιωσουν πραγματικα, αλλα πανω-κατω θα γραψουν τους ιδιους βαθμους, αντε λιγο χειροτερους.
Οι ΜΕΣΑΙΟΙ ομως μαθητων θα υποστουν καθιζηση.
Μην βλεπετε τα φετεινα αποτελεσματα.
Με αυτη την υλη και ιδιο βαθμο δυσκολιας των θεματων, οι 20.000 κενες θεσεις θα γινουν 30.000-35.000.

Γι αυτο στις προηγουμενες δημοσιευσεις μου στο esos, αναρωτιομουν, πως ειναι δυνατον ο ΣΥΡΙΖΑ, που διατυμπανιζει οτι κοπτεται για ολους τους μαθητες, να σχεδιαζει ταυτοχρονα τον εξωστρακισμο των ΜΕΣΑΙΩΝ μαθητων απο τα Πανεπιστημια.
Γιατι μην μου πειτε οτι δεν εβλεπε οτι ερχεται η Νικη, η οποια ειχε πει προεκλογικα οτι θα βαλει βαση εισαγωγης.
"Εκοψε" λοιπον ο ΣΥΡΙΖΑ με την υλη και "ΕΡΑΨΕ" η ΝΔ με την βαση.
Το κοκτειλ ειναι εκρητικο και το αποτελεσμα θα φανει του χρονου τετοια εποχη.
Τοτε ομως θα ειναι αργα για δακρυα...
Εκτος κι αν ειναι διακομματικος ο σχεδιασμος για δραματικη μειωση των εισακτεων, οποτε Νικη γιατι μειωσες την υλη; Βαλε κι αλλη !!!

 
Μή μου τούς κύκλους τάραττε.
04 Αυγ 2019 22:09

Κανείς δεν ξέρει ούτε μπορεί να προβλέψει το μέλλον ενός μαθητή ή ακόμα περισσότερο ενός φοιτητή. Κάθε άνθρωπος στο κατάλληλο περιβάλλον και με το σωστό κίνητρο μπορεί να θριαμβεύσει ή και αντίθετα να παραιτηθεί. Πόσοι είναι οι φοιτητές στο ΕΜΠ που τα παρατάνε και πόσοι απόφοιτοι περιφεριακών πανεπιστημίων διαπρέπουν στην επιστήμη. Οι γενικεύσεις και οι βάσεις αποκλεισμού είναι εκ του πονηρού.

 
Ντριμ-Ντριμ τραλαλό
04 Αυγ 2019 22:33

Εν΄πάσει περιπτώσει ας μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων. Γιατί αυτό είναι απαραίτητα κακό;

 
Δεν ξέρουμε τι λέμε...
04 Αυγ 2019 23:29

Δυο προτάσεις με τις οποίες συμφωνεί και η κυβέρνηση:
(α) Βάση στο 10 (ή στο 15 καλύτερα)
(β) Μείωση εισακτέων

Στόχος να μείνουν δεκάδες χιλιάδες εκτός δημοσίων πανεπιστημίων. Δεν θέλω να στεναχωριέστε, τις ανάγκες θα καλύψουν τα ιδιωτικά "πανεπιστήμια".

 
Σταθης
04 Αυγ 2019 23:33

Δεν ειναι εξ ορισμου κακο να μειωθει ο αριθμος των εισακτεων. Οταν ομως αυτο προκυπτει βιαια, με διαταγες του κρατους (βαση εισαγωγης) και οχι ως αποτελεσμα ομαλου μετασχηματισμου της ισχυουσας κοινωνικης νοοτροπιας (δεν ξερω τι θα κανεις, φερε σπιτι πτυχιο), τοτε μπορει να εμφανιστουν περισσοτερα προβληματα, απο οσα προσπαθει να "λυσει" η βαση εισαγωγης:
α) δραματικη αυξηση της ψυχολογικης πιεσης στους μαθητες να φερουν σπιτι ενα πτυχιο,
β) αναλογη αυξηση της δαπανης για "καλα" φροντιστηρια, που θα πουλανε "εξασφαλισμενη" εισοδο με τη δικη τους, μοναδικη προετοιμασια,
γ) διαρροη δεκαδων χιλιαδων "αποτυχοντων" νεων στο εξωτερικο για σπουδες, με αναλογη διαρροη συναλλαγματος και πυροδοτηση νεο κυκλου brain drain.

Νομιζω, οτι η μειωση των εισακτεων, χωρις κοινωνικη αλλαγη, αλλαγη δηλ. της αντιληψης στους γονεις για την σπουδαιοτητα του πτυχιου, δεν θα οδηγησει σε εξορθολογισμο της κοινωνικης κατανομης σε επαγγελματικους κλαδους (στροφη των νεων στην πρωτογενη παραγωγη κλπ), αλλα, δυστυχως τα α,β,γ ανωτερω...

 
ΑΝΤΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ
05 Αυγ 2019 00:58

Μόνο άσχετοι με την πανεπιστημιακή πραγματικότητα θα έγραφαν σχόλια εναντίον της βάσης του 10. Υπάρχει αλήθεια λογική όταν αμφισβητούμε την ανάγκη να έχουν γράψει οι μαθητές τουλάχιστον 10 στα 20; Το επίπεδο πολλών φοιτητών ακόμη και άνω του 10 είναι απλά τραγικό. Τα επιχειρήματα κατά της βάσης του 10 είναι παρόμοια με αυτά υπέρ της διατήρησης του ασύλου (της ανομίας), δηλαδή ιδεοληπτικά και με απίθανα επιχειρήματα που ίσως ισχύουν για περιπώσεις 1-2 τοις χιλίοις. Απλά τραγικοί όσοι θέλουν να διαιωνίζεται το χάλι των κρατικών πανεπιστημίων (εν πολλοίς, αλλά όχι αποκλειστικά των πρώην ΤΕΙ). Όσο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ΙΕΚ κτλ ας πάνε όπου θέλουν αυτοί που δεν θα γίνουν δεκτοίνε στα κρατικά: το κράτος θα δαπανά λιγότερους πόρους στα χαμένα, οι φοιτητές στα ιδιωτικά θα ζοριστούν από τους γονείς και θα προσπαθήσουν τουλάχιστον εκεί και εν τέλει αν πάρουν εύκολα τα πτυχία, αλλά χωρίς ουσιαστικό ακαδημαϊκό αντίκρυσμα από ουσιαστική εκπαίδευση-αξιολόγηση, πολύ σύντομα αυτά θα απαξιωθούν στην αγορά.

 
ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
05 Αυγ 2019 01:26

λαϊκίζουμε ότανκάποιοι πιστεύουν ότι όλοι είναι κατάλληλοι για το πανεπιστήμιο
και το μόνο που καταφέρνουμε είναι να παράγουμε ανέργους
Αυτο που κάναν τόσα χρόνια οι άλλοι περιστασιακά, ο ΣΥΡΙΖΑ το έκανε ανοικτά καταστρέφοντας κάθε ίχνος , ικμάδα αριστείας. ΔΗΛ. ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ

 
Βάλια Κ.
05 Αυγ 2019 01:43

Η βάση του 10 είναι αντίστοιχα τα πράσινα τμήματα του Γαβρογλου μόνο που αυτά θα ίσχυαν με θετικό πρόσημο για μαθητές και γονείς. Με τη λατρεία που δείχνει η υπουργός για την αριστεία και την τελειότητα - θα μπορούν τα ιδρύματα να ορίζουν υψηλότερες βάσεις του 15,16 ή 17- καταδικάζει τους μαθησιακά και οικονομικά πιο αδύνατους. Ο κόσμος έχει κουραστεί από τις συνεχείς αλλαγές στην παιδεία και όχι μόνο...

 
Βάση του 12
05 Αυγ 2019 01:44

Εκ των πραγμάτων μαθητές που έχουν συγκεντρώσει 10/20 σε βασικά μαθήματα έχουν πάρα πολλά κενά από το Λύκειο που πρέπει να αναπληρωθούν προτού προχωρήσουν σε ακαδημαϊκή διδασκαλία πανεπιστημίου.

Από το 1975 και ύστερα απλώς μοιράζαμε "χαρτιά" (τίτλους σπουδών) χωρίς να προετοιμάζουμε τις νέες γενιές για τον 21ο αιώνα: άνθρωπος χωρίς πτυχίο ΔΕΝ θα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής, με την Επιστήμη, την Τεχνολογία και τον Πολιτισμό να επηρεάζουν κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής και απαιτούν αφαιρετική σκέψη και αναλυτική ικανότητα.

 
Αριθμός Αποφοίτων
05 Αυγ 2019 01:50

Ο αριθμός αποφοίτων από κάθε τμήμα και σχολή είναι εξίσου σημαντικός: εάν ένα Α τμήμα έχει 200 εισακτέους αλλά μετά από τέσσερα ή πέντε χρόνια αποφοιτούν μόνο 50 τότε προφανώς υπάρχει πρόβλημα.

Με δεκάδες τμήματα απλωμένα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας είναι προφανές ότι πρέπει να ληφθού αποφάσεις για συνενώσεις (πχ. Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο Κρήτης, κάτι που συζητήθηκε ήδη το 2018).

 
Αγανακτισμένη
05 Αυγ 2019 01:52

Όλο το σύστημα είναι λάθος με πολλά παραθυράκια απ' όπου μπαίνουν πάντα κάποιοι . Πολλές ειδικές κατηγορίες πχ τριτεκνοι πολύτεκνοι μουσουλμάνοι Έλληνες του εξωτερικού κα. Εγώ δεν βλέπω καμία ισονομία εδώ. Αν η πολιτεία θέλει να προσφέρει κάποια βοήθεια σε αυτές τις ομάδες ας το κάνει αφού διαγωνισθουν επί ίσοις όροις όταν θα έχουν περάσει και θα είναι πια φοιτητές.
Νομοθετούν τη βάση του 10 για να μην πέσει το επίπεδο των φοιτητών στις σχολές κι από την άλλη επιτρέπουν την είσοδο σε όποια Σχολή θέλουν στους Έλληνες του εξωτερικού . Δεν είναι άδικο αυτό;

 
425 Τμήματα Πανεπιστημίων
05 Αυγ 2019 01:58

Αυτό είναι το πρόβλημα: ο κατακερματισμός των γνωστικών αντικειμένων και η διασπορά των σχολών ΑΕΙ

 
Δυσκολία εξετάσεων
05 Αυγ 2019 02:05

Το μόνο εύκολο, να μπουν σχετικά "βατά" θέματα ώστε όλοι να γράψουν από 10 και πάνω. Αυτό δε σημαίνει ότι τμήματα με βάση το 13 ή το 14 πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο τόπο όπως τοσα χρόνια.

Να ανοίξει η συζήτηση και για τον Ακαδημαϊκό Χάρτη: Πόσα και ποια ΑΕΙ θα μπορέσουν να επιβιώσουν εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Πάτρας;

 
Αιρετικός
05 Αυγ 2019 08:06

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύοντας στην γνώση έχει αποφασίσει ότι το 2020 το ποσοστό των αποφοίτων 3βάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 30-34 θα αντιστοιχεί στο 40%. Το ποσοστό αυτό το 2030 υπολογίζεται να γίνει 60%. Μόνο με το τρόπο αυτό θα παραμείνει ανταγωνιστική ως οικονομία.
Τι σημαίνει αυτό. Περίπου 50.000 αποφοίτους όσους βγάζουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια σήμερα. Σήμερα βάζουμε περίπου 75.000 και αποφοιτούν 50.000 δηλ. έχουμε 30% περίπου εισακτέους που δεν αποφοιτούν. Το ποσοστό είναι εξαιρετικά μεγάλο, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ένα σοβαρό κράτος θα έψαχνε να βρει ποίες αιτίες οδηγούν σε εγκατάλειψη των σπουδών, με πιο τρόπο οι υπόλοιποι νέοι θα μπορέσουν να σπουδάσουν (όταν τα ΙΕΚ είναι σε κακή κατάσταση) πριν νομοθετήσει.
Σε τι διαφέρουν τάχα οι Ιδεοληψίες της τωρινής κυβέρνησης από τις προηγούμενης; Σε τίποτα. Ανοησίες χωρίς καμία τεκμηρίωση και βάση.

 
Θέλουμε και τον παρονομαστή
05 Αυγ 2019 08:42

Για να έχει μεγαλύτερη αξία το άρθρο θα έπρεπε να αναφέρεται και ο αριθμός των υποψηφίων στα αντίστοιχα έτη ώστε να ξέρουμε το ΠΟΣΟΣΤΟ εισακτέων, που εν τέλει είναι κι αυτό που έχει σημασία.

 
Δυτική χώρα 10 εκατομμυρίων
05 Αυγ 2019 11:38

Μέλος της ΕΟΚ από την 1/1/1981 και δεν μπορεί να εκπαιδεύσει τα παιδιά της...

Το 1999 είχαμε στην Ελλάδα συνολικές θέσεις εισακτέων στα Πανεπιστήμια: 71.265. Είκοσι χρόνια μετά, το 2019, έχουμε μόλις 78.335 - δηλαδή ελάχιστη αύξηση, και μετανάστευση του πολύτιμου εργατικού δυναμικού με σύγχρονα πτυχία και μεταπτυχιακά (25 έως 45 ετών).

Στην Πορτογαλία πώς έχουν καταφέρει να φτιάξουν τα πανεπιστήμια τους; Θα μείνουμε πίσω και από την Ανατολική Ευρώπη σε λίγα χρόνια και θα περηφανευόμαστε ότι είμαστε η Δανία των Βαλκανίων...

 
εισακτέος του 1996
05 Αυγ 2019 11:45

με 14800 μόρια μπήκα σε ΤΕΙ μια επαρχιακής πόλης... με θέματα σε Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία που δεν είχαν ερωτήσεις τύπου Σωστό - Λάθος και αντιστοίχησης, και με 4ο μάθημα έκθεση και μόνο έκθεση χωρίς περίληψη και ασκησούλες... Σήμερα με τα λιγίτερα μόρια μπαίνουν σε Πολυτεχνεία και τμήματα Θετικών Επιστημών

 
ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
05 Αυγ 2019 12:02

Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10 ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ Ή ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗς ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ................................

 
Κατερίνα
05 Αυγ 2019 12:37

@Αγανακτισμένη
Υπάρχει γενικά παραπληροφόρηση σχετικά με τους Έλληνες του εξωτερικού. Δεν περνούν σε όποια σχολή θέλουν. Η ύλη είναι η ίδια με την ύλη των Πανελληνίων και τοποσοστό αποτυχίας υψηλό, γιατί τα θέματα είναι ίδιου επιπέδουδυσκολίας. Στην Έκθεση διαγωνίζονται στα ίδια θέματα με τα παιδιά που δίνουν επαναληπτικές. Περίπου ένας στουςτρεις δεν περνάει πουθενά. Για ολες τις σχολές υπάρχουν συγκεκριμενες θέσεις, επιπλέον αυτών των Πανελληνίων που είναι πολύ λίγες αναλογικά με το πλήθος των υποψηφίων.

Καθηγήτρια σε σχολείο του εξωτερικού

 
Αρθούρος
05 Αυγ 2019 15:26

Προς αντεπιχειρήματα:Έχω γράψει σχετικά πιό πάνω,αλλά μάλλον δεν το είδατε. Θα σας φέρω κάποια παραδείγματα να το καταλάβετε.Πέστε λοιπόν ότι ισχύει όχι το 10,αλλά το 9,5 που είναι σήμερα στα Λύκεια.Δηλαδή ας υποθέσουμε ότι σε όλες τις σχολές υπάρχει ενιαία βάση στις 9500 μόρια.α)Η τελευταία Νομική Κομοτηνής,έχει βάση 17000 μόρια και η πρώτη,η Νομική του ΕΚΠΑ έχει βάση 18000 μόρια.Μετά την εφαρμογή του νόμου γιά τις μετεγγραφές,περνούν άλλοι 200 στη Νομική του ΕΚΠΑ και απ'αυτούς,οι περισσότεροι προέρχονται από την Κομοτηνή και έχουν-πάλι οι περισσότεροι από 17200 μέχρι 17000 μόρια. Ποιοί αδικούνται εδώ κι ας υπάρχει βάση;Μα εκείνοι που "έλιωσαν"γιά να πιάσουν τα 18000 μόρια και θα υποστούν τις άθλιες συνθήκες φοίτησης των 700-750 φοιτητών που θα μπούν τελικά, αντίθετα με τον αριθμό των 500 που είχε προτείνει αρχικά το τμήμα.β)Το τελευταίο τμήμα Μαθηματικών στη Λαμία έχει βάση 9800 μόρια. Δηλαδή, σύμφωνα με το νόμο,περνάει κι ο τελευταίος.Το πρώτο τμήμα στο ΕΚΠΑ,έχει βάση 14000 μόρια.Μετά την εφαρμογή του νόμου γιά τις μετεγγραφές, έρχονται στο Μαθηματικό του ΕΚΠΑ,άλλοι 50-100,φοιτητές που προέρχονται κι από το Μαθηματικό Λαμίας κι από το Μαθηματικό Ηρακλείου που έχει βάση τα 10300 μόρια. Ποιοί ζημιώνονται; Πάλι οι φοιτητές του ΕΚΠΑ και η ποιότητα σπουδών στο Τμήμα του ΕΚΠΑ.
Ποιοί ζημιώνονται ακόμα;Μα οι τοπικές κοινωνίες που τα Πανεπιστήμιά τους έχουν ορίσει ένα συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών κι αυτός δεν τηρείται.Αυτά, σιγά σιγά θα υποβαθμιστούν και στο τέλος θα κλείσουν.Γι'αυτό εγώ προτείνω πριν θεσπιστεί η οποιαδήποτε βάση α)Να αναθεωρηθεί ο νόμος γιά τις μετεγγραφές και να εισάγονται κατά προτεραιότητα μόνο οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι.Οι δε υπόλοιποι να εισάγονται σε τμήματα πανεπιστημίων που είναι γειτονικά ως προς τον τόπο κατοικίας τους με εξαίρεση εκείνα του Λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.β)Να ισχύσει η βάση του ν+2 γιά τις τετραετείς σχολές,ν+3 γιά τις πενταετείς και ν+4 γιά τις εξαετείς σχολές γιά τους φοιτητές της επόμενης χρονιάς και να εκκαθαριστούν τα μητρώα από πολύ παλιούς φοιτητές,δηλαδή εδώ και δεκαπενταετία και πάνω.γ)Να εκτιμηθούν τα αποτελέσματα σε βάθος τετραετίας κι αν ακόμα υπάρχουν προβλήματα,με την ποιότητα σπουδών,να καταργηθούν τελείως οι μετεγγραφές γιά όλους τους υπόλοιπους και να διατηρηθούν γιά τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους,οι οποίοι όμως θα εισάγονται σε γειτονικά τμήματα του τόπου κατοικίας τους,με εξαίρεση εκείνα του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.Επιπλέον,τότε να μπουν ενιαίες βάσεις από το υπουργείο κι όχι από τα τμήματα,στις 8000 μονάδες σε όλα τα τμήματα.Ταυτόχρονα,να ιδρυθούν νέα τμήματα σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα στις λίγες επιστήμες που απομένουν ακόμα συγκεντρωμένες στα τρία ή τα τέσσερα τμήματα ανά την επικράτεια,όπως π.χ.τη Νομική.
Σκοπός μας δεν πρέπει να είναι η έξοδος των φοιτητών στο εξωτερικό,όπως κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει με την εισαγωγή μόνο κάποιας βάσης και του ν+2,αλλά κυρίως η άνοδος της ποιότητας των σπουδών και η προσέλκυση όχι μόνο των άριστων,αλλά και των εργατικών φοιτητών,όχι μόνο από το εσωτερικό,αλλά και το εξωτερικό.

 
Δ.Σ.
05 Αυγ 2019 15:34

@Αιρετικός. Η Ε.Ε. εξ' αρχής προσπαθούσε και προσπαθεί συστηματικά, με τη βοήθεια ντόπιων "πρόθυμων", για την ολοκληρωτική καταστροφή της Ελλάδας, θυμίζω "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο Συνδικάτο" (Α.Π.)! Η μεγαλύτερη ευρωενωσιακή πατέντα για το σκοπό είναι η εκπαίδευση στα ΑΕΙ! Προσέξτε: Περίπου το 50% εισάγονται στα ΑΕΙ ενώ είναι εξ' αρχής βέβαιο οτι δεν μπορούν να ανταποκριθούν, οι μισοί τουλάχιστον από αυτούς δεν πρόκειται ποτέ να αποφοιτήσουν και οι υπολοιποι που θα αποφοίτησουν θα έχουν ξεχάσει ότι είχαν μάθει στο Λύκειο (κοιτάξτε αποτελέσματα γραπτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ)! Το ευρωενωσιακό όφελος είναι οτι μερικές δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπαιδα χάνουν, άσκοπα, τα καλύτερα χρόνια τους, μετέπειτα καθιστάμενοι χρήσιμοι μόνο για εργασίες στα πλαίσια της ευρωενωσιακής μεταρρύθμισης για την Ελλάδα (ντελιβεράδες, σερβιτόροι, σεκιουριτάδες, εσπάδες κλπ)! Ταυτόχρονα, λόγω έλλειψης χεριών μεταρρυθμίζεται ευρωενωσιακά, δηλαδή φθίνει συνεχώς με προεκβολή στο μηδέν, η μόνη αναπτυξιακή προοπτική της Ελλάδας, που είναι η Γεωργία και η Κτηνοτροφία! Έτσι, βέβαια, εξυπηρετείται ένας άλλος υπέρτερος ευρωενωσιακός σκοπός, δηλαδή της εξαγωγής βιομηχανικών προϊόντων από τη Γερμανία στη Λατινική Αμερική με αντάλλαγμα την εισαγωγή γεωργικών προϊόντων από την Λατινική Αμερική στην Ελλάδα! Να τονίσω οτι ταυτόχρονα, λόγω ανεπάρκειας πόρων και λόγω συγχρωτισμού, επιτυγχάνεται και άλλη μία ευρωενωσιακή μεταρύθμιση, δηλαδή η υποβάθμιση του επίπεδου σπουδών των υπόλοιπων 50%!

 
mordred
05 Αυγ 2019 16:09

Μα αγαπητέ Αρθούρε, το μαθηματικό τμήμα στην Λαμία ιδρύθηκε φέτος, δεν έχει ακόμα φοιτητές ούτε καθηγητές και οι βάσεις ακόμα δεν έχουν βγει. Πώς ξέρεις εσύ τις βάσεις ότι θα είναι δηλαδή 9800;

 
menelaos
05 Αυγ 2019 16:19

Όλοι εσείς που λέτε οτι όσοι έχουμε γράψει κάτω από την βάση έχουμε κενά και δεν αξίζουμε να μπούμε σε πανεπιστήμια έχω να σας πω το εξής .Είμαι από την κατευθυνση οικονομίας .Εγραψα σχεδόν 10000 μόρια με βαθμό 3 στα μαθηματικά, πέρασα σε τμήμα πανεπιστημίου στην επαρχια ,πηρα μετεγγραφη σε μεγαλη πολη ,σε τμημα με μεγαλυτερη βαση εισαγωγης (15000) το οποίο θεωρείτε πρώτο στην Ελλάδα και πιο δύσκολο από τα τμηματα των άλλων πολεων .Στα μαθήματα που έδωσα στην εξεταστική αρίστευσα και πήρα το μεγαλύτερο βαθμό από όλους τους συμφοιτητές μου ,ενώ συγκριτικά ήμουν το άτομο που μπήκα με την χαμηλότερη βάση εισαγωγής εγώ 9700 μόρια και οι άλλοι 15000 μόρια. Για αυτό λοιπόν αφήστε τις ιδιολογίες σας και τα πολιτικά συμφέροντα σας και αφήστε τις δικαιολογίες,ας μας πει ξεκαθαρα η κυρια υπουργος οτι ολα αυτα γινονται για να μπουν λιγοτερα ατομα στα δημοσια πανεπιστημια και οι υπολοιποι να πανε στα ιδιωτικα

 
Ομογενής
05 Αυγ 2019 16:20

@Αγανακτισμένη
Συμφωνώ με όσα είπε η κυρία Κατερίνα και θέλω να προσθέσω πως οι Έλληνες του εξωτερικού πρέπει να γράψουν τουλάχιστον 35 μονάδες (αντίστοιχο των 7000 μορίων) για να μπουν σε οποιαδήποτε σχολή και δε δικαιούνται μετεγγραφής. Οπότε σε αυτούς ήδη υπάρχει βάση, ενώ στους γηγενείς (ακόμα) όχι.

 
mordred
05 Αυγ 2019 16:28

Στο ΕΚΠΑ το 2018 η βάση ήταν 15152 και ο πρώτος είχε πάνω από 19500. Το παράδειγμα που θέλετε είναι η Σάμος με βάση 10088. Στην δε ΣΕΜΦΕ (το Μ στο όνομα σημαίνει μαθηματικών και το Ε επιστημών) η βάση ήταν 15748. Ας μην αφήνουμε να αιωρούνται λάθος εντυπώσεις λόγω ...

 
ΑΝΤΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΙΙ
06 Αυγ 2019 13:10

@menelaos: Αγαπητέ, Μενέλαε, αποδεχόμενος καλή τη πίστει τα όσα λες για την ιδιαίτερη περίπτωσή σου ("Εγραψα σχεδόν 10000 μόρια με βαθμό 3 στα μαθηματικά, πέρασα σε τμήμα πανεπιστημίου στην επαρχία, πήρα μετεγγραφή σε μεγάλη πόλη, σε τμήμα με μεγαλύτερη βάση εισαγωγής (15000) [...] αρίστευσα [...]") θα σου θυμίσω μια γνωστή φράση: η εξαίρεση δεν αναιρεί, αλλά μάλλον επιβεβαιώνει τον κανόνα. Οι περισσότεροι νέοι φοιτητές με μεγάλες αδυναμίες δεν βελτιώνονται στο πανεπιστήμιο, αλλά απλώς οδοηγούν σε υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών αφού δεν μπορούν οι διδάσκοντες να διδάξουν και να εξετάσουν όπως θα ήθελαν, καθώς δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα, ποσοτικά και ποιοτικά, με τόσους πολλούς αδύναμους φοιτητές. Εξάλλου, έτσι όπως είναι δομημένες οι σπουδές οι φοιτητές μπορούν να σπουδάζουν όσα χρόνια θέλουν και να περνούν τα μαθήματα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (ας μην αρχίσω να τους απαριθμώ, πονεμένη ιστορία...). Λυπάμαι, αλλά αυτή είναι η αλήθεια για το 80-90% αυτών των περιπτώσεων. Τουλάχιστον με τις εισαγωγικές εξετάσεις έχουν ένα κίνητρο να βελτιωθούν προτού μπουν στο πανεπιστήμιο. Βέβαια, μπορούν μετά την εισαγωγή να τα 'φορτώσουν στον κόκορα', όμως με το ν+2 ή ν+3 θα ζοριστούν πλέον...

 
ΑΛΛΟ ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ
06 Αυγ 2019 17:49

ΑΝ ΜΠΕΙ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Η ΙΔΙΑ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ... ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΥΤΟ...

 
Αρθούρος
06 Αυγ 2019 18:29

Προς Mordred:Τα στοιχεία είναι υποθετικά και δε στηρίζονται στην πραγματικότητα.Πάντως,σ'ευχαριστώ γιά τη διόρθωσή σου.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean