Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Νέος πρόεδρος του ΙΕΠ: Το “ρολόι” των μεταρρυθμίσεων πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014

Οι 11 προτάσεις του νέου προέδρου του ΙΕΠ
Δημοσίευση: 07/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014, με την προσθήκη βεβαίως των αναγκαίων διορθώσεων και συμπληρώσεων που ο αναστοχασμός και η συγκυρία δημιουργούν. Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω”.

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Γιάννης Αντωνίου, παρουσία της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, στην  προ ημερών συζήτηση για τις   σύγχρονες απαιτήσεις της Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μάλιστα ο Γ. Αντωνίου άσκησε κριτική και στους συνδικαλιστές τονίζοντας ότι: “Οι δυνάμεις της αντιμεταρρύθμισης καιροφυλακτούν και ανασυντάσσονται. Για του λόγου το αληθές διαβάστε την ομιλία του προέδρου της ΟΛΜΕ στην επιτροπή Παιδείας της Βουλής υπέρ της κατάργησης των Προτύπων σχολείων”.

Συγκεκριμένα ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ πρότεινε:

  1.  Θεσμοθέτηση του νέου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του επίσημου συμβούλου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε θέματα σχεδιασμού και εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής.
  2. Επανίδρυση και λειτουργία του δικτύου των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων και επέκταση του θεσμού σε όλη την επικράτεια.
  3. Νέος νόμος για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης με κατοχυρωμένη αξιοκρατία και διαφάνεια και αποκλεισμό των συνδικαλιστών από τη διαδικασία επιλογής.
  4. Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, με αυξημένη εποπτική και αξιολογική δικαιοδοσία.
  5.  Θέσπιση της περιοδικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
  6.  Θέσπιση της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
  7. Θέσπιση εκ νέου της περιοδικής αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
  8. Εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών για το Γυμνάσιο και το Λύκειο με τις αναγκαίες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις.
  9. Θέσπιση της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, ως εργαλείο για τη διασφάλιση της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών και ως μηχανισμός εποπτείας και αξιολόγησης της προσφερόμενης γνώσης σ’ όλα τα λύκεια της επικράτειας.
  10. Η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, σε συνδυσμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και τα νέα προγράμματα σπουδών, ανοίγει το δρόμο για τη θέσπιση ενός πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, συμβάλλοντας στις αναγκαίες αλλαγές για την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  11. Ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, με την καθιέρωση της βάσης του δέκα.

Το μεταρρυθμιστικό momentum

“Το μεταρρυθμιστικό momentum της κυβέρνησης είναι ισχυρό και αποδεκτό από την κοινωνία” εκτίμησε ο Γ. Αντωνίου, και τόνισε:

"Αυτό αποτελεί εξαιρετικά ευνοϊκή συνθήκη για την προώθηση δραστικών μεταρρυμίσεων στην εκπαίδευση. Ωστόσο δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτό το ευνοϊκό κλίμα θα συνεχίσει να υπάρχει στον ίδιο βαθμό σε ένα ή ακόμη χειρότερα σε δύο χρόνια, πολλώ δε μάλλον, εάν σε αυτό το διάστημα δεν έχει παραχθεί έργο που να αλλάζει την κακή εικόνα της εκπαίδευσης".  

Ο ΣΥΡΙΖΑ ξήλωσε  το  σύνολο των μεταρρυθμίσεων της περιόδου 2010-14

Ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ άσκησε σκληρή κριτική στην πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, στο χώρο της παιδείας, υπογραμμίζοντας τα εξής:   

Α. Η εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, στη διάρκεια των τελευταίων 4,5 χρόνων χαρακτηρίστηκε από το ξήλωμα του συνόλου των μεταρρυθμίσεων της περιόδου 2010-14, από το δίκτυο των Προτύπων Πειραματικών σχολείων, έως την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την τράπεζα θεμάτων. Με πιο χαρακτηριστικές αλλαγές για το Γυμνάσιο, τη μείωση των ωρών διδασκαλίας, τον περιορισμό των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων σε 4, και με βαθμολογικό όριο προαγωγής το 8. Για το Λύκειο, θεσπίστηκαν οι δύο ταχύτητες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με το βαθμό απολυτηρίου, στα λεγόμενα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης και με εισαγωγικές εξετάσεις στα υπόλοιπα, ενώ η Γ' τάξη καθιερώθηκε ως τάξη φροντιστηριακής προετοιμασίας. Εάν αναζητήσουμε ένα πεδίο που ο ΣΥΡΙΖΑ τήρησε εν πολλοίς τις προεκλογικές εξαγγελίες του με συνέπεια, η εκπαίδευση διεκδικεί τα πρωτεία. Εάν ο εκπαιδευτικός λαϊκισμός των προηγουμένων κυβερνήσεων και η συνδιοίκηση της εκπαίδευσης με τους συνδικαλιστές ήταν διακριτές πληγές στο σώμα της εκπαίδευσης, ο ΣΥΡΙΖΑ το τερμάτισε. Από το εμβληματικό σύνθημα "η αριστεία είναι ρετσινιά" του Α. Μπαλτά, έως τα κόκκινα και πράσινα τμήματα του Κ. Γαβρόγου, η θεσμοθέτηση της ήσσονος προσπάθειας, η νομιμοποίηση της κουλτούρας της ραστώνης, ο εξισωτισμός προς τα κάτω, η γενίκευση της συνδιοίκησης με τους συνδικαλιστές, η καθιέρωση ενός σχολείου χωρίς προϋποθέσεις, το απροϋπόθετο σχολείο απέκτησαν χαρακτηριστικά ενός επίσημου εκπαιδευτικού καθεστώτος.

Β. Είναι προφανές ότι το καθεστώς αυτό πρέπει να τερματιστεί το συντομότερο δυνατόν. Στην κατεύθυνση αυτή είναι απολύτως επείγουσα η θέσπιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου για την εκπαίδευση εντός του 2019 και ενδεχομένως ενός μέρους αυτού τους πρώτους μήνες του 2020. Τυχόν καθυστέρηση αυτών ρυθμίσεων πέραν αυτών των χρονικών ορίων θα σημάνει ουσιαστικά την παράταση του καθεστώτος ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση και το επόμενο έτος (2020-21), με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.

 

Σχόλια (38)

 
ΑΣΕΠΙΤΗΣ
07 Νοε 2019 10:16

τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα!!!!!
Μία από τα ίδια κύριοι

 
ΣΣ
07 Νοε 2019 11:01

Πολύ καλά τα λέει. Καιρός για αφύπνιση από τη ραστώνη, με ταυτόχρονες πρωτοβουλίες για ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού της τάξης. Επιτέλους το αυτονόητο σε άλλα κράτη που είναι η αξιοκρατία πρέπει να εμπεδωθεί και στην ελληνική κοινωνία. Ένας από τους κύριους λόγους που λαμπροι νεοι επιστήμονες μεταναστευουν από την Ελλάδα δεν είναι μόνο η ανεργία, αλλά και η έλλειψη αξιοκρατίας. Παροιμιώδες ιστορικό πλέον παράδειγμα αναξιοκρατίας ήταν η κατάργηση του θεσμού των ΣΣ και οι πρόσφατες κρίσεις ΣΕΕ...

 
Θανασης
07 Νοε 2019 11:17

Και οι μισθοί πίσω στο 2010._

 
Φίλους και Εχθρούς
07 Νοε 2019 11:28

πολλούς θα κάνει ο κος. Αντωνίου με το "καλημέρα". Από τις 11 προτάσεις του, στις 5 υπάρχει η λέξη αξιολόγηση. Δεν το λέω ως αρνητικό αλλά του θυμίζω, ότι η Υπουργός μόλις χθες, "παραίτησε" ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και ταυτόχρονα "διόρισε" ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, νέο εκπρόσωπο της χώρας στον ΟΟΣΑ.
Επειδή λοιπόν στην Ελλάδα ζούμε, εγώ προσωπικά θα ήθελα να του προτείνω οι αξιολογητές να είναι από τη Σουηδία(ή άλλη χώρα της αρεσκείας του). Και δεν το λέω καθόλου στα αστεία. Τότε θα είμαι 110% μαζί του. "Προώθηση δραστικών μεταρρυμίσεων στην εκπαίδευση" δεν λέτε? Εδώ ακόμα και στο ποδόσφαιρο το έκαναν, με τους διαιτητές.

 
Ian
07 Νοε 2019 11:40

@ Θανάσης: Όχι μόνο φίλε μου απλή επαναφορά στο 2010 αλλά και επιστροφή των όσων χάσαμε όλα αυτά τα χρόνια και επιπλέον αναπροσαρμογή από τα ποσά του 2010 μέχρι σήμερα και επιπλέον προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όχι να μας λένε ότι θα πρέπει να προσαρμοστούμε στα ευρωπαϊκά δεδομένα σε όλα τα θέματα εκτός των μισθών!

 
ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ Η ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ!!!
07 Νοε 2019 12:04

Η τράπεζα θεμάτων πρέπει να εφαρμοστεί σε τελευταία φάση, όταν θα έχουν γίνει τα εξής:
α) Αλλαγή προγραμμάτων σπουδών σε γυμνάσιο και λύκειο (νέα βιβλία που θα είναι πιο κατανοητά και προσαρμοσμένα στις ηλικίες των μαθητών και θα περιορίζονται σε βασικές σχολικές γνώσεις και όχι σε περιττολογίες)
β)Μείωση μαθημάτων σε γυμνάσιο και λύκειο ώστε να εμβαθύνουν και να αφομοιώνουν καλύτερα την ύλη οι μαθητές. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι η β λυκείου περιλαμβάνει 18 μαθήματα, πράγμα αδιανόητο. Στο γυμνάσιο η κάθε τάξη θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 8-9 μαθήματα, α & β λυκείου 6-7 μαθήματα και η γ 5-6 μαθήματα.
γ) Αξιολόγηση του κάθε καθηγητή (και όχι εν γένει της σχολικής μονάδας) όχι μόνο ως προς το να βγάλει την ύλη αλλά και τον τρόπο με τον οποίο τη βγάζει (π.χ. είναι μεταδοτικός κατά τη διάρκεια του μαθήματος; ), τις μεθόδους με τις οποίες αξιολογεί του μαθητές, την αμεροληψία του όταν βάζει βαθμούς τετραμήνου και κυρίως όταν αξιολογεί τα γραπτά των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων. Βέβαια η αξιολόγηση προϋποθέτει πολύ καλή επιμόρφωση.
δ) Περισσότερα τμήματα που σημαίνει ότι η κάθε αίθουσα θα έχει 10-15 μαθητές. Ειδάλλως δουλειά δεν γίνεται!!!!
ε) φροντιστηριακή ενίσχυση μετά το πέρας του σχολικού προγράμματος μέσα στο σχολείο είτε κατόπιν επιλογής του μαθητή είτε κατόπιν υπόδειξης του καθηγητή
στ) η τράπεζα θεμάτων θα πρέπει να ξεκινήσει από την α΄γυμνασίου και σε βάθος εξαετίας να φτάσει στην γ λυκείου, ώστε, όταν φτάσει στο λύκειο, να μην προκληθούν αντιδράσεις. Συν τοις άλλοις θα έχουν τεθεί γερές βάσεις από το γυμνάσιο οπότε θα είναι πιο εύκολο για τους μαθητές να αντεπεξέλθουν σε ένα πιο αυστηρό λύκειο. Η τράπεζα θεμάτων δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργεί τον ενδοσχολικό χαρακτήρα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων. Απλώς το 50% των θεμάτων τελικών εξετάσεων (ίσως και των διαγωνισμάτων τετραμήνου) στις οποίες θα εξετάζονται ανεξαιρέτως όλα τα μαθήματα που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, θα αντλείται από αυτή.
ΕΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΞΗΛΩΜΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

 
Λέτα
07 Νοε 2019 13:17

Επιτέλους τέλος . Δε μπορεί να εισάγονται στην τριτοβάθμια με 7 και 4. Αυτό είναι κατάντια.

 
ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΜΠ.
07 Νοε 2019 14:23

Μπράβο στον κο Αντωνίου μακριά οι συνδικαληστές από τα συμβούλια επιλογής και μπράβο σε όλα τα άλλα.

 
dim
07 Νοε 2019 14:24

προς Λέτα
Αγαπητή κ. Λέτα,
1. Εάν είναι κατάντια για τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση η εισαγωγή με 4 και 7 πως δεν είναι κατάντια η είσοδος στη ιδιωτικά πανεπιστήμια με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα; Μήπως αυτό εξυπηρετεί άλλους κερδοσκοπικούς στόχους και όχι ποιοτικούς;
2. Εάν είσαι εκπαιδευτικός, γνωρίζεις φαντάζομαι, πως η βαθμολογία των μαθητών/τρων μπορεί να εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη δυσκολία των θεμάτων. Μπορεί για παράδειγμα μια χρονιά η επιτροπή να βάλει βατά θέματα και να περάσουν όλοι τη βάση του 10 και την άλλη χρονιά να βάλει δύσκολα θέματα και να περάσουν τη βάση 3 στους 10. Αυτό και μόνο δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Με εκτίμηση

 
Ρολοϊ
07 Νοε 2019 15:20

Τα ρολόγια πηγαίνουν μόνο μπροστά, και θα έπρεπε να συζητάμε για την Εκπαίδευση 2024.

Πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος του Γυμνασίου, με διεύρυνση τάξεων, και να γίνει πραγματικότητα η ενσωμάτωση του Γενικού Λυκείου στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Μια ρητορική ρεβανσισμού είναι άκαιρη.

 
ΠΕ86
07 Νοε 2019 15:32

@ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ Η ΒΙΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ!!!

Πολύ ωραία τα λες ΑΛΛΑ (σχολιασμός των συγκεκριμένων σημείων) :

α) Μιλάμε για αναδιαμόρφωση ίσως του 70% των βασικών μαθημάτων όπου η ύλη τους φτάνει "στο Θεό" και παραμένει ακατανόητη για τους μισούς+ ...
β) Ποια μαθήματα θα καταργούσες; Ειδικά όταν τα βασικά έχουν αρκετές ώρες και παρουσιάζεται έλλειψη προσωπικού και στα δευτερεύοντα (Β'+Γ' ομάδας) υπάρχει ήδη πλεόνασμα. Την πληροφορική που είναι 1ωρο τι θα την έκανες για παράδειγμα;
γ) Πως θα αξιολογείς εκπ/κούς όταν δουλεύουν με διαφορετικό επίπεδο μαθητών, σε διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα και με διαφορετικά επίπεδα υλικοτεχνικής υποδομής και υποστήριξης;
δ) Που θα τα στεγάσεις τα τμήματα των 10-15 μαθητών;
ε) Ποιος θα την κάνει την "φροντιστηριακή ενίσχυση"; Εδώ μέχρι χθές δεν είχαμε καθηγητές για βασικά μαθήματα...

Η τράπεζα θεμάτων ήταν μία ωραία ιδέα στη θεωρία αλλά στην πράξη με μία προσεκτική ματιά είχε πολλά προβλήματα. Πρώτα απ' όλα τα θέματα κυμαίνονταν από πολύ αστεία έως δύσκολα (καμία συνοχή), υπήρχαν επικαλύψεις όπου μπορούσε Β και Δ θέμα να προέρχοται από την ίδια παράγραφο, ο όγκος των θεμάτων σε κάθε αντικείμενο απαιτεί πολλαπλές ομάδες να τη συντηρεί. Εδώ βιβλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων δεν είχαν διορθωθεί για 20 χρόνια... Τέλος, υπάρχει ο κίνδυνος κονσερβοποίησης όπου οι μαθητές απλά θα προετοιμάζονται για συγκεκριμένα θέματα (όπως στα θεωρητικά στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης!).

Οι προτάσεις πολύ καλές αλλά στην πράξη δύσκολα

 
Ηλίας
07 Νοε 2019 15:38

@Λέτα

Φαντάζομαι καταλαβαίνεις ότι αν οι θέσεις ήταν 11 και οι υποψήφιοι 10 θα έμπαιναν και με "λευκή κόλλα". Τώρα είμαστε στη φάση του 10 υποψήφιοι για 7 ή 8 θέσεις... οπότε η βαθμολογία εισαγωγής πέφτει αρκετά χαμηλά. Αν οι θέσεις γίνουν 3 ή 4 για τους ίδιους 10 υποψηφίους ο βαθμός εισαγωγής θα είναι, στατιστικά, σαφώς πάνω από τη βάση...

 
Λετα
07 Νοε 2019 17:45

Ας μην έχουμε αυταπάτες και προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα και να χαϊδεύουμε τα αυτιά όλων. Πρέπει να αντικρίσουμε την αλήθεια κατάματα. Πως είναι δυνατόν με βαθμό εισαγωγής μαθηματικά 7 στη σχολή μαθηματικών; Απλά Να γεμίζουμε σχολεσ Με εισακτέους για να μην φοιτήσουν στα ιδιωτικά ΙΕΚ; Τρέχουν όλοι με χίλια σε όλο τον κόσμο και ο αγώνας είναι μεγάλος. Διαφορετικά θα βλέπουμε τα παιδιά μας να μην μπορούν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις. Δουλειά και προσπάθεια.

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
07 Νοε 2019 17:55

Αρκετά σημεία είναι αυτονόητα(1,3,4,5,8). Σε άλλα δεν είναι τόσο απλά τα θέματα όσο φαίνονται από πρώτη ματιά (6,7,10).Άλλα πάλι είναι παγίδες αλλά ακούγονται εύηχα (9 και 11).

 
Σχολιαστής
07 Νοε 2019 18:38

Μπράβο στον κ. Αντωνίου, ο οποίος και εμπειρία διαθέτει και ρεαλισμό. Εξαρτάται βέβαια με τι ιδεολογικές διόπτρες ερμηνεύει ο καθένας τα λεγόμενά του και αν τον ενδιαφέρει πραγματικά η εκπαίδευση των παιδιών μας. Από εκεί και πέρα είναι γνωστή η πόλωση που καλλιεργήθηκε επί πενταετία, γι'αυτό αυτό και θα περιμένουμε τις γνωστές αντιδράσεις από τους γνωστούς κύκλους σε κάθε βήμα προόδου που θα επιχειρήσει.

 
ππ
07 Νοε 2019 18:50

Πολύ σωστή η πρόταση για αποκλεισμό των συνδικαλιστών από επιτροπές αξιολόγησης στελεχών, καθόσον οι περισσότεροι είναι άσχετοι με το ουσιαστικό περιεχόμενο του κρινόμενου έργου και υστερούν σε απαραίτητες γνώσεις.

 
Θερβάιν
07 Νοε 2019 19:51

Πολλά συγχαρητήρια στο νέο Πρόεδρο του ΙΕΠ.
Οι συνδικαλιστές, αλλά και τα διορισμένα μέλη χαμηλών προσόντων, τι δουλειά έχουν στα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών;;;
Μπράβο και για τα Πρότυπα. Πρότυπα σχολεία άμεσα σε κάθε νομό ώστε να μπορούν και τα παιδιά της περιφέρειας να φοιτήσουν σε αυτά.
Μα και βέβαια αξιολόγηση! Ποιος τη φοβάται και γιατί;

 
Λάθος ρολόι
07 Νοε 2019 19:54

Το ρολόι θα πρέπει να γυρίσει στο 2001 όταν υπήρχαν τα τρίμηνα, τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και το επίδομα αδείας. Από χωροφύλακες ειδήμονες και ειδικούς χορτάσαμε.

 
diathesimos
07 Νοε 2019 20:33

Οι διαθεσιμότητες-απολύσεις συμπεριλαμβάνονται κι αυτές στις «μεταρρυθμίσεις»; Συνεχίστε έτσι και μέχρι τον Ιούνιο δε θα παραδέχεται κανείς ότι σας ψήφισε.

 
Θα μας τρελάνουν
07 Νοε 2019 20:39

Από πότε έγιναν μεταρρυθμιστές οι χειρότεροι υπουργοί παιδείας από ιδρύσεως Ελληνικού Κράτους;

 
Ιερά εξέταση!
07 Νοε 2019 20:46

Εξετάσεις οι μαθητες, εξετάσεις οι δάσκαλοι, εξετάσεις οι εξετασεις. Τι γίνεται με την αγάπη στη γνώση, στη μαθηση, στο σχολείο; Τι πρόβλεψη υπαρχει; Με ποιον τρόπο θα καλλιεργηθούν στα παιδιά βασικες αρχες για την ανάπτυξη της προσωπικοτητας τους με έμφαση στο σεβασμό στον συνάνθρωπο; Μέσα σε ένα απόλυτα ανταγωνιστικό περιβάλλον; Ενδιαφέρεται κανείς;

 
ΝΤΙΝΟΣ
07 Νοε 2019 22:00

ΑΜΑΝ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Η Β/ΘΜΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ. ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΡΑΣΤΩΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ. Η ΝΕΚΡΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ.

 
@dim
07 Νοε 2019 22:25

@dim
Το γεγονός ότι πέρασε σε ΑΕΙ πάνω από το 85% των υποψηφίων σημαίνει ότι δεν έβαλαν θέματα για τρεις στους δέκα, αλλά για 9 στους δέκα.
Επομένως, τα 3άρια και το 5άρια είναι, δυστυχώς, "αυθεντικά".
Φιλόλογοι και μαθηματικοί που μπήκαν σε περιφερειακές σχολές με βαθμούς στο αντικείμενό τους κάτω από το 8 τι προϋποθέσεις έχουν να πάρουν πτυχίο, σε πόσα χρόνια και τι σόι φιλόλογοι και μαθηματικοί θα είναι;
Όσοι δεν πάρουν, τελικά, θα δυσκολευτούν και δεν πάρουν πτυχίο μέχρι τα 23-25 χρόνια τους τι μέλλον έχουν, με τι θα ασχοληθούν;
Μήπως οι υπερβολικά εύκολες εξετάσεις παγιδεύουν κάποια ποσοστά παιδιών σε αδιέξοδα;
Οσο για τη διέξοδο των Κολεγίων, αν δεν υπάρξει έλεγχος στη λειτουργία τους, θα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα.

 
@86
08 Νοε 2019 01:04

Συμμερίζομαι τους προβληματισμούς σας. Σε καμία περίπτωση αυτά δεν θα εφαρμοστούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Απλά μου κάνει τρομερή εντύπωση πως ένας άνθρωπος που διαθέτει κατάρτιση, μόρφωση και εμπειρία, όπως ο νέος πρόεδρος του ιεπ, πιστεύει ότι αυστηροποιώντας τον τρόπο προαγωγής και πετώντας μια τράπεζα θεμάτων θα γίνει ένα θαύμα!!! Υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν και να λυθούν πρώτα. Ειδάλλως θα έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα.

Αναφορικά με το μάθημα της πληροφορικής κατά τη γνώμη στη β και στη γ λυκείου θα έπρεπε να είναι μάθημα προσανατολισμού ακόμα και για τους υποψηφίους των θετικών σπουδών. Κακώς είναι μάθημα γενικής στη β (και μάλιστα μονόωρο) και στη γ μάθημα μόνο για την ομάδα προσανατολισμού οικονομίας και πληροφορικής.

 
Φιλόλογος
08 Νοε 2019 10:17

Με προχειρογραμμένα, ασυνάρτητα (κατά κανόνα) και βρίθοντα λαθών σχολικά βιβλία σαν κι αυτά που έχουμε τώρα η τράπεζα θεμάτων είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Δηλαδή: Θα ενισχύσει την παπαγαλία. Για να λειτουργήσει σωστά η τράπεζα θεμάτων πρέπει πρώτα να αποκτήσουμε άρτια σχολικά βιβλία. Κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί, αφού πρώτα εισαχθεί ο θεσμός του πολλαπλού ή εναλλακτικού σχολικού βιβλίου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο οποίος σημειωτέον ισχύει σε όλη σχεδόν την υπόλοιπη Ευρώπη.

 
Γ.Π.
08 Νοε 2019 13:09

Ένας φιλόλογος (Φιλόλογος 08 Νοε 2019 10:17) και ένας μαθηματικός ( ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ), προφανώς μάχιμοι και οι δύο, ανέδειξαν σε λίγες γραμμές το ουσιώδες. Το ( 6.) θα δημιουργήσει εκρηκτικά προβλήματα. Αρκεί η άψογη εφαρμογή του (3.) να συνδυαστεί με την κατάλληλη γραμματειακή υποστήριξη. Και «άψογη εφαρμογή του (3.)» σημαίνει ότι ο μαθηματικός σύμβουλος θα επιλέγεται από συμβούλιο μαθημα-τικών και μόνο κ.ο.κ. Προτάσεις υπάρχουν, πολιτική βούληση για μία εφικτή εκπαι-δευτική μεταρρύθμιση, υπάρχει;

 
Φ.Κ.
08 Νοε 2019 16:18

Το ρολόι του κου Αντωνίου κτυπά μεσάνυχτα...

 
Εκπαιδευτικός
08 Νοε 2019 16:33

Ένα ακόμη προγραμματικό μανιφέστο έωλο από κυβερνητικό αριστούχο, και ως συνήθως εμπαθές με την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ . Ελάχιστα ενδιαφέρονται για την παιδεία και την καλλιέργεια των μαθητών, είναι προφανές σε κάθε τους δήλωση και εκπαιδευτική "μεταρρύθμιση" που σκέφτονται ή προετοιμάζουν προς ψήφιση. Πάσχουν από βαθιά, μα πολύ βαθιά, άγνοια για τα εκπαιδευτικά ζητήματα και τις κοινωνικές ανάγκες της χώρας. Το οποιοδήποτε, "δήθεν", ξήλωμα προηγούμενων μεταρρυθμίσεων και η εχθρότητα τους απέναντι σε συνδικαλιστές (έτσι, γενικώς και αορίστως - το πέταγμα λάσπης εδώ κι εκεί είναι χαρακτηριστικό εξάλλου της έλλειψης επιχειρημάτων και της αδυναμίας λογικής σκέψης), έχουν ως αφετηρία τις ιδεολογικές αγοραίες εμμονές τους. Χαρακτηριστική η "ιδεοψυχαναγκαστική" επανάληψη της έννοιας της αξιοκρατίας, της αξιολόγησης, της αριστείας κλπ. Έννοιες τετριμμένες - έχουν χάσει πλέον το νόημα τους - ακριβώς από εκείνους που παριστάνουν από καθέδρας του άμεμπτους ταγούς της ελληνικής κοινωνίας. Η γραφικότητα μπορεί να προκαλεί μειδίαμα και μια σχετική ανοχή, η διολίσθηση όμως στον εξουσιαστικό κυνισμό να είστε βέβαιοι πως θα μεταστραφεί (και θα παράξει εν τέλει) σε κοινωνική οργή. Ας ευχηθούμε να μην είναι πάλι οι μαθητές, και δη οι ασθενέστεροι, τα θύματα αυτής της κατάστασης.

 
VIP
08 Νοε 2019 16:36

Κ. Ντινο

Υπηρχε δλδ πριν... κανονικοτητα στην εκπαιδευση; Ας γελασω περιπαικτικως.
Μην ξεχνατε οτι ολοι μας ειμαστε καποτε μαθητες (και φοιτητες) και βιωσαμε στο πετσι μας την... κανονικοτητα του τοτε.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean