Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Α. Διαμαντοπούλου: Μπράβο στη Ν. Κεραμέως και Β. Διγαλάκη

"Η απόφαση της κ. Κεραμεως και του κ. Διγαλάκη (για τα 37 τμήματα)υπηρετεί αυτονόητα το δημόσιο συμφέρον και απαιτούσε τόλμη και συγκρούσεις και εσωτερικά μέτωπα"
Δημοσίευση: 08/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Άννα Διαμαντοπούλου, πρώην υπουργός Παιδείας

Η ανακοίνωση .από το Υπουργείο Παιδείας το 2019 ,της μελλοντικής δημιουργίας δεκάδων πανεπιστημιακών τμημάτων ,χωρίς μελέτη ,χωρίς σύνδεση με το αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας ,χωρίς υποδομές χωρίς προϋπολογισμό για την πρόσληψη ακαδημαϊκού προσωπικού ήταν η επιτομή της πελατειακής λειτουργίας .

Εξυπηρετήσεις με γεωγραφική ,κλαδική και προσωπική διάσταση σε αναμονή ανταποδοτικής ψήφου στις επερχόμενες εκλογές

Ξένες με την διεθνή πρακτική της αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων.Η κατάργηση τους είναι μια αυτονόητη πολιτική πράξη!Αυτονόητη;
Όχι και τόσο...

Πολιτικές αποφάσεις που στοχεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες έχουν ζωηρούς και δραστήριους χειροκροτητές όσο εξόφθαλμα κι αν λειτουργούν εναντίον του δημοσίου συμφέροντος.

Πολιτικές αποφάσεις που θιγούν κακώς εννοούμενα συμφέροντα έχουν ισχυρούς φωνασκούντες αντιπάλους και ελάχιστους συμπαραστάτες.

Η απόφαση της κ. Κεραμεως και του κ. Διγαλάκη υπηρετεί αυτονόητα το δημόσιο συμφέρον και απαιτούσε τόλμη και συγκρούσεις και εσωτερικά μέτωπα.Μπράβο τους.

Θέλω μόνο να βάλουμε σε μια άκρη του μυαλού μας οτι όταν μετά απο πλήρη αξιολόγηση το 2011 κλείσαμε 35 υπολειτουργούντα τμήματα ,με την αλλαγή Υπουργού ξανάνοιξαν σε μια νύχτα....και δεν κουνήθηκε φύλλο

Σχόλια (45)

 
Καθ φιλ
08 Νοε 2019 19:42

Απαραδεκτη δηλωση!!!απο τους χειρ υπουρ παιδειας κατα την αποψη μου!!κριμα που ηταν πασοκ!!!παντα νεα δημοκρατια ηταν!!!!

 
Χρονης
08 Νοε 2019 19:44

Φυσικά και ηθελε τόλμη καθως δεν ιδρύονται τμήματα μόνο με μια υπογραφή αλλά χρειάζεται με μελετη, χρήματα υποδομές. Ποσο επίκαιρος ο Σεφέρης!

 
Μιλησε
08 Νοε 2019 21:14

και η υπουργός της φωτοτυπίας.Αίσχος!!!!!!!

 
Μή μου τούς κύκλους τάραττε.
08 Νοε 2019 21:35

Τι να θυμηθώ από τον 4009... έκλεισαν τα τμήματα ιχθυοκαλλιέργειας που είναι ένα από τα πρώτα εξαγώγιμα προϊόντα... Βάλαμε συμβούλια και δημιουργήσαμε μονοπρόσωπα όργανα που είδαμε στην Αμερική όταν πήγαμε ταξίδι .... αναψυχής ... και βέβαια τα άλλαξε όλα ο επόμενος υπουργός γιατί απλά δεν δούλευαν....όταν κάνεις μεταρρυθμίσεις καλό είναι να ξέρεις τη δουλειά και όχι να την αφήνεις στους συμβούλους....

 
Παναγιώτης Β
08 Νοε 2019 22:01

Η σοφότερη Υπουργός Παιδείας από την μεταπολίτευση. Κι αυτό, επειδή ΑΚΟΥΓΕ! Συμβουλευόταν όλες τις γνώμες πριν αποφασίσει. Κι ας ήταν ΠΑΣΟΚ... Δεν έκλεινε πόρτες. Δεν αμπαρωνόταν στο γραφείο της. Γι' αυτό και άφησε σπουδαία παρακαταθήκη στην Παιδεία.

 
Ηλίας
08 Νοε 2019 22:44

Θα ήταν πολύ ωραία όλα αυτά ΑΝ πραγματικά το "πάγωμα" (ή η "κατάργηση" αν θέλετε) γινόταν για να εξορθολογιστεί ο αριθμός των τμημάτων, ο αριθμός των εισακτέων και να δημιουργηθούν τμήματα που έχει πραγματική ανάγκη η χώρα... Η Ελλάδα και όχι η Γερμανία ή η Αγγλία ή οι σκανδιναβικές χώρες!

Πολύ φοβάμαι όμως πως όλο αυτό η ΝΔ το βλέπει ως ένα τρόπο να στρέψει τον κόσμο στην ιδιωτική εκπαίδευση (κολλέγια, Ι.ΙΕΚ κτλ) και όχι για να βοηθήσει την παραγωγική βάση της χώρας...

 
5 αισθήσεις
08 Νοε 2019 23:35

@Παναγιώτης Β
Πολλούς ξέρω, που κάνουν, πως ακούνε. Ή που, από το ένα αυτί μπαίνουν και από το άλλο βγαίνουν. Πάντως εάν πράγματι άκουγε, τότε μάλλον ούτε έβλεπε ούτε μυρίζονταν ούτε αισθανόταν τί έρχεται.... με το λεφτά υπάρχουν, με το Καστελόριζο, με τα μνημόνια, με το 7% του ΠΑΣΟΚ και τέλος, με το που δεν την ψήφισαν για βουλευτή, ούτε οι ίδιοι οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ.
Υπουργό Παιδείας που να αφήσε σπουδαία παρακαταθήκη, ούτε είδαμε ούτε ακούσαμε ούτε γευτήκαμε ακόμα. Και δόξα το Θεό, κανένα πρόβλημα ΩΡΛ δεν έχουμε.

 
@ Παναγιώτης Β
08 Νοε 2019 23:57

Μα είστε σοβαρός;;;;; ΕΛΕΟΣ......

 
ΠΕ04
09 Νοε 2019 02:11

Είναι δυνατόν να γράφονται τέτοια πραγματα, από κάποιος που διατέλεσε υπουργός Παιδείας;
Αφού υπάρχει αυτοδιοίκητο και ΑΔΙΠ, γιατί δεν αφήνουν αυτούς να αποφασίσουν;
Αν δεχτούμε ότι οι προηγούμενοι έκαναν λάθη πρέπει οι επόμενοι να τα κάνουν ακόμη χειρότερα;
Τα σημεία στίξης τα βάζουμε κολλητά στην πρώτη λέξη και ακολουθεί το κενό.

 
Μαιρη Σουτη
09 Νοε 2019 08:11

Μπράβο ! Αυτή είναι η αλήθεια είτε το δεχόμαστε είτε όχι!

 
Παναγιώτης Β
09 Νοε 2019 09:32

@ 5 αισθήσεις: αν αποστασιοποιηθεί κανείς από τα κομματικά, ίσως διαγνώσει και κάποια ποιότητα, ενίοτε, σε πολιτικούς... Σπανίως, αλλά ...γίνονται και θαύματα!
Με το "νόμο Διαμαντοπούλου" επανήλθε, έπειτα από τουλάχιστον 30 έτη, η Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, έστω αχνά. Αυτό και μόνο συνιστά Παρακαταθήκη στην Παιδεία!
Συγγνώμη αν κακοκαρδίζω τους θεούς-εκπαιδευτικούς, που δεν επιδέχονται αξιολόγησης...

 
Γ.Π.
09 Νοε 2019 09:39

@ ΠΕ04
Αυτό που γράφεις για τα σημεία στίξης είναι πολύ βαρύ. Να το πάρεις πίσω.

 
μητσος
09 Νοε 2019 11:25

@Γ.Π.

Επιτυχία και αυτό της Διαμαντοπούλου;

 
professor
09 Νοε 2019 12:27

Λές και την ρώτησε κανένας ότι μας ενδιαφέρει η γνώμη της. Είσαι ανήπαρκτη πλέον πάρε το χαμπάρι.

 
Γιατί τόση προβολή;
09 Νοε 2019 12:30

Είναι απορίας άξιος γιατί προβάλεται τόσο πολύ η συγκεκριμένη κυρία λες και ήταν ο καλύτερος αυτουργός παιδείας που πέρασε!
Απλά δεν μας ενδιαφέρει τι λέει -οπως και όλοι οι άλλοι που πέρασαν κρίνοντας εκ του αποτελέσματος!

 
kalamataG4
09 Νοε 2019 12:39

Η πρώην υπουργός διετέλεσε νομάρχης σε νομό της Δυτικής Μακεδονίας το μακρινό 1986 (σε ηλικία 26 ετών), όπως αναφέρεται στο βιογραφικό της. Υπενθυμίζω ότι εκείνη την περίοδο, οι νομάρχες ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΝ στο πλαίσιο της τακτοποίησης των ημετέρων, από την εκάστοτε κυβέρνηση. Ούτε εκλογές ούτε διαδικασία αξιολόγησης. Αυτά για την ιστορία.

 
Γ.Π.
09 Νοε 2019 12:53

Στο Θησαυροφυλάκιο Παρακαταθηκών της Παιδείας υπάρχει μόνο το έργο των αφανών και εγκαταλειμμένων δασκάλων και καθηγητών της ΠΕ και της ΔΕ καθώς επίσης και το έργο σπουδαίων πανεπιστημιακών Δασκάλων. Υπάρχει το έργο του δασκάλου και του καθηγητή στα ακριτικά χωριά της Πατρίδας μας, σε σχολεία όπου τα μαθήματα ξεκινούν συχνά τον Νοέμβριο, με τέτοιες ελλείψεις στις βιβλιοθήκες και στις εργαστηριακές αίθουσες - όταν υπάρχουν - που το όνομά τους προκαλεί μερικές φορές το πικρό γέλιο της θλίψης... Να σε βλέπουν οι άλλοι και λένε «πάει ο δάσκαλος, τρελάθηκε». Παρόμοιες είναι και οι συνθήκες στις πόλεις.
Το έργο των δασκάλων και των καθηγητών για να το εκτιμήσεις σωστά και να το βελτιώσεις, χρειάζεσαι ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησής του για να παίρνεις τις αναγκαίες πληροφορίες προς επεξεργασία. Η κ. Διαμανταπούλου, μέλος του ΠΑΣΟΚ αρκετές δεκαετίες, άκουγε αμίλητη από τη δεκαετία του 80 τις διαμαρτυρίες των σχολικών συμβούλων για τα εμπόδια που όρθωναν κάποιοι μπροστά τους και μπορεί να ενημερώσει αυτούς που είναι γύρω της και δεν γνωρίζουν. Δεν έχει βέβαια την κύρια ευθύνη για όλα αυτά που γίνονταν τότε και μετέπειτα αλλά η προσωπική μου αξιολόγηση πολύ μικρή σημασία έχει. Ο σχολιαστής « 5 αισθήσεις » έχει δίκιο.
Το έργο της στο υπουργείο Παιδείας ήταν άλλη μία μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Δεν ευθύνεται η ίδια γι' αυτό, τα έχει πει άψογα ο Αλέξης Δημαράς πριν από χρόνια και τα έχει πει και η ίδια στο Βήμα της Κυριακής, στις 6 Σεπτεμβρίου 2013. Σήμερα συντάσσεται μ' αυτούς που κατηγορούσε τότε. Πού την βλέπετε την πολιτική ποιότητα;

 
@ Μή μου τούς κύκλους τάραττε
09 Νοε 2019 14:02

εε, και ελαιολαδο εξάγουμε, να μην φτιαξουμε και 50 τμήματα ελαιοπαραγωγής;

 
ΑΛΕΥΡΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
09 Νοε 2019 14:15

Εύγε κυρία Διαμαντοπούλου. Δύο πράγματα, όχι μόνο μιλάτε ορθά και καταγγέλετε τα κακώς κείμενα της γένεσης τμημάτων με όρους μικροκομματικούς της δεκαετίας του 80.
Κάνετε κάτι πιο σημαντικό, πέρα από κομματισμούς, έρχεστε και συμφωνείτε με κομματικούς "αντιπάλους" για το καλό της παιδείας!
Κρίμα, αν ήταν μια άλλη χώρα θα σας είχε αξιοποιήσει πολύ διαφορετικά.

 
μελος δεπ
09 Νοε 2019 14:17

Επρεπε διακομματικά να συμφωνούσαμε να την είχαμε υπουργό για 10 τουλάχιστον χρόνια.
Εύγε!!!!!!!

 
kalamataG4
09 Νοε 2019 15:24

Είναι τρομερά υποκριτικό και ταυτόχρονα αποτελεί επίδειξη απύθμενου θράσους, να κουνάει το δάχτυλο στην κοινωνία και τη δημόσια παιδεία, να αναφέρεται σε "πελατειακή" λειτουργία, ένα πολιτικό στέλεχος που αποτελεί κλασσική περίπτωση ανάδειξης μέσα από τον "κομματικό σωλήνα". Όταν αναγκάστηκε να εκλεγεί, να κριθεί από την κοινωνία, και αυτό μετά τον "εθνοσωτήριο" νόμο 4009/2011, είδε το αποτέλεσμα. Εκτός Βουλής. Εκεί να μείνει. Κάποιος θα βρεθεί να την διορίσει σε μια θέση όπως το 1986.

 
Αρθούρος
09 Νοε 2019 15:25

Προς professor:Καλά,εσείς δεν ξέρετε το περιβόητο:"Διαφωνώ μ'αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να λές,αυτό που πιστεύεις";Αλλά μάλλον δεν ισχύει αυτό με σας.Εσείς,μάλλον συμφωνείτε μ'αυτό που λέει η Διαμαντοπούλου,αλλά διαφωνείτε με την ίδια τη Διαμαντοπούλου. Έ, αυτά είναι που μας φάγανε τους νεοέλληνες.

 
Λευτέρης
09 Νοε 2019 15:36

Ένα μεγάλο μπράβο είναι λίγο. Χρειάζεται συνεργασία με τη νέα πολιτική ηγεσία για την αναμόρφωση της πλήρως υποβαθμισμένης παιδείας στη χώρα μας.

 
Ας τα πούμε όλα
09 Νοε 2019 16:03

Αυτή η ανύπαρκτη πράγματι κυρία
δίνοντας συγχαρητήρια σε κάθε νέο υπουργό Παιδείας μάλλον προσπαθεί να "υπάρξει "ξανά αδιαφορώντας για το Κόμμα της που δεν την ήθελε για το λαό που την ξεγραψε . Ιδεολογία της σε καθε περίπτωση γινεται αυτή που θα της προσφέρει την πολυπόθητη καρέκλα...

 
5 αισθήσεις
09 Νοε 2019 16:23

@Γ.Π.
Με τιμά το σχόλιό σας ευγενή Δον. Υπουργοί, σοφοί, μεταρυθμιστές, τομές, σφραγίδες, παρακαταθήκες κτλ. ήρθαν και παρήρθαν. Ελάχιστα μένουν να θυμάται κανείς, μόλις φύγουν από το γυαλί. Οι δάσκαλοι και το δημόσιο σχολειό, ΕΙΝΑΙ η παιδεία μας.
Ελπίζω οι τωρινοί να το αισθανθούνε, ακούσουν, δούνε, μυριστούνε. Γιατί αν θέλουν το σχολείο επιχείρηση και τους δασκάλους λογιστικά νούμερα κι αριθμούς(τι
με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο), το έχασαν πριν το παίξουν το παιχνίδι(δεν παίχτηκε η παρτίδα μας ακόμα).

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
09 Νοε 2019 16:35

Ότι θα είχε τόσους όψιμους υποστηρικτές η κ. Διαμαντοπούλου, ούτε το φαντάστηκα, ούτε μπορώ να το κατανοήσω. Τέλος πάντων, η ανθρώπινη λογική μπορεί και να παραλογίζεται χωρίς πολλές πολλές εξηγήσεις! Εκείνο ωστόσο που εγώ βλέπω μέσα από την ξαφνική αφύπνιση της εν λόγω κυρίας και μέσα από το εγκώμιο προς την υπουργό είναι η προσδοκία ικανοποίησης της ακόρεστης ανάγκης για πολιτική επιβίωση και προφανώς η ασυμβίβαστη αυτή σοσιαλίστρια βρίσκει απολύτως φυσιολογικό να στοιχίσει το μελλοντικό της βηματισμό με τις οπισθοδρομικές δρασκελιές της μητσοτάκειας δυναστείας...

 
κώστας
09 Νοε 2019 17:29

Ξανά στον πολιτικό στίβο κυρία Διαμαντοπούλου. Θέλω να πιστεύω ότι θα τελειώσουμε από ιδεοληψίες και μικροπολιτικές. Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά. Όχι άλλο πισωγύρισμα.

 
500 τμήματα
09 Νοε 2019 18:35

Μέχρι το 2013 λειτουργούσαν πάνω από 500 τμήματα, σε όλη την ελληνική επικράτεια. Πότε ιδρύθηκαν αυτά; Βάσει ποιας μελέτης;

Σήμερα απλώς έχουν περιοριστεί σε 400-450, και όλες οι αποφάσεις των Συγκλήτων στα ΑΕΙ προβλέπουν τμήματα που ποτέ δεν λειτούργησαν. Το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να καταργεί τμήματα που ποτέ δε θα λειτουργούσαν αφήνοντας ανέγγιχτα τα υφιστάμενα.

Πόσα τμήματα πρέπει να λειτουργούν στην Ελλάδα τελικά; Υπήρχε ποτέ εθνικό σχέδιο ή απλώς σε περιόδους ύφεσης ή ανάπτυξης διαλέγουμε την αντίστοιχη επιλογή, συρρικνωσης και διεύρυνσης, χωρίς ποτέ μακροπρόθεσμο σχεδιασμό;

 
Πληθώρα τμημάτων
09 Νοε 2019 18:39

Αντιθέτως φτιάξαμε 40 τμήματα Πληροφορικής, Οικονομικών, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μηχανικών διαφόρων ειδικοτήτων, σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ χωρίς να εξάγουμε λογισμικό ή υλικό, χωρίς βιομηχανία, με την οικονομία σε ύφεση και με διαρθρωτικές δυσλειτουργίες.

@ Μή μου τούς κύκλους τάραττε
09 Νοε 2019 14:02

εε, και ελαιολαδο εξάγουμε, να μην φτιαξουμε και 50 τμήματα ελαιοπαραγωγής;

 
Συγχαρητήρια
09 Νοε 2019 18:47

Αψυχολόγητο να λειτουργούν τμήματα στα Ψαχνά Ευβοίας ή τον Μόλυβο Λήμνου ή το Ληξούρι Κεφαλλονιάς αλλά να καταργείται η Νομική Πατρών.

Μόνο εάν μειωθούν και τα τμήματα των ΑΕΙ και τα ίδια τα ΑΕΙ, οχι απλώς να αλλάζουμε ταμπέλες, θα υπάρχει ελπίδα για μια καλύτερη ανώτατη εκπαίδευση.

Η κατάργηση τμημάτων που δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ και δεν έχουν καν ενταχθεί στο μηχανογραφικό δελτίο είναι το μόνο εύκολο: γιατί δεν ασχολούνται με τα ΑΕΙ στην Κρήτη, όπου λειτουργεί και Πανεπιστήμιο και Πολυτεχνείο και ΤΕΙ;

Ή με την ενοποίηση του Οικονομικού Πανεπιστημίου με το Πανεπιστήμιο Πειραιά; Ή το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Παν. Πελοποννήσου; Ή το Αριστοτέλειο και το Μακεδονίας;

Αυτά πότε ιδρύθηκαν; Μπράβο σας...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean