Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Αυτόνομο μάθημα «Αγωγής Υγείας» προτείνουν οι γιατροί στην υπ. Παιδείας

Το σκεπτικό της πρότασης είναι ότι η πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει στην πρόληψη για απτά, σταθερά και μακροχρόνια αποτελέσματα
Δημοσίευση: 15/11/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την  εισαγωγή της «Αγωγής Υγείας» ως αυτόνομου μαθήματος – αντικειμένου στα σχολεία, εισηγείται ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος με επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Το σκεπτικό της πρότασής  είναι ότι η πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει  στην πρόληψη για   απτά, σταθερά και μακροχρόνια αποτελέσματα.

“Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την αλλαγή της νοοτροπίας και της παιδείας των Ελλήνων στα θέματα υγείας”, τονίζει ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος, και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Η παιδεία και η νοοτροπία όμως, σε όλα τα θέματα, χτίζεται και αναπτύσσεται στην παιδική και εφηβική ηλικία. Εκεί πρέπει να στοχεύσουμε και εκεί κατευθύνεται η πρόταση αυτή.
  • Η αλλαγή της στάσης και συμπεριφοράς των Ελλήνων σε θέματα υγείας, μπορεί να γίνει, αν αυτά τα θέματα τα διδαχθούν τα σημερινά παιδιά (αυριανοί ενήλικες) στο σχολείο.
  • Θα πρέπει συνεπώς το μάθημα – αντικείμενο «Αγωγή Υγείας», να μπει ως αυτόνομο μάθημα σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα σχολεία όλης της χώρας.
  • Με σύγχρονους και βιωματικούς τρόπους διδασκαλίας, να περάσει αυτή η νέα στάση ζωής και η διαπαιδαγώγηση σε θέματα όπως κάπνισμα και εξαρτησιογόνες ουσίες, διατροφή (είμαστε από τους πιο παχύσαρκους στην Ευρώπη, με ότι αυτό συνεπάγεται), αγωγή κολυμβητή (πρώτοι στην Ευρώπη και δεύτεροι στον κόσμο σε πνιγμούς), AIDS και άλλα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, κ.α.
  • Γενικά εμπέδωση και εφαρμογή στην πράξη, όταν τα σημερινά παιδιά θα ενηλικιωθούν, της έννοιας της πρόληψης, η οποία είναι η αποτελεσματικότερη θεραπεία, σύμφωνα και με την Ιπποκρατική ρήση.
  • Επιπλέον στα πλαίσια του μαθήματος – αντικειμένου «Αγωγή Υγείας», μπορεί να γίνεται και διδασκαλία – εκπαίδευση στις Πρώτες Βοήθειες στα μεγαλύτερα παιδιά και ιδίως της ΚΑΡ.Π.Α. (Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης), η οποία ήδη διδάσκεται σε πολλά ανεπτυγμένα κράτη.
  • Τα αποτελέσματα από την υλοποίηση αυτής της απόφασης θα έρθουν μετά από κάποια χρόνια, αλλά θα είναι μακροπρόθεσμα.
  • Σημειώνουμε δε, από τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, ότι ειδικά για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δεν θα υπάρξει καμία επιβάρυνση του ωρολογίου προγράμματος, καθώς ήδη υπάρχει θεσμοθετημένη η ευέλικτη ζώνη, η οποία έγινε για τέτοια αντικείμενα, στην πράξη όμως συχνά χρησιμοποιείται διαφορετικά.
  • Αναμένοντας την προσωπική θετική σας στάση στην πρότασή μας και την απόφαση για υλοποίησή της, είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

 

Σχόλια (20)

 
άρες μάρες
15 Νοε 2019 17:51

στο γυμνάσιο από μία ώρα Α-Β-Γ πολιτιστικά-περιβάλλον -αγωγή υγείας. Απλά πράγματα. μείωση ωρών , σύμπτυξη μαθημάτων, πιο ουσιαστική ύλη. Και στο λύκειο λιγότερες ώρες ανά ημέρα (5 και μετά οι καθηγητές άλλες δουλειές- και μία δίωρη ζώνη ελεύθερη να επιλέξουν έναν "όμιλο" που λένε στα πειραματικά , αλλά θα πρέπει να καθιερωθεί παντού και να καταργηθούν φυσικά τα πειραματικά)

 
Φώτης
15 Νοε 2019 18:40

Μόνο ο ιατρικός σύλλογος δεν έχει εισέλθει στα σχολεία ακόμη και στο ωρολόγιο προγραμμα. Να στριμωχτεί κι αυτός για Να γίνουν περαστικοί επισκεπτες, μετά το ιατρείο.

 
Γ.Π.
15 Νοε 2019 19:26

Συμφωνώ με τους γιατρούς. Στο σχολείο που υπηρετώ υπάρχουν αρκετά παιδιά που δεν μπορούν να πάρουν τα πόδια τους στο μάθημα της Γυμναστικής. Να αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος και στο νέο μάθημα να σχεδιαστούν δράσεις εμπλοκής και της οικογένειας, κυρίως σε θέματα διατροφής και εξαρτήσεων. Υπάρχουν παιδιά στο σχολείο που μιλάνε συνεχώς στα διαλείμματα για εξολοθρεύσεις και πίστες ... Κάθε μέρα ακούς «ποιον σκότωσες;» και «σε ποια πίστα είσαι;». Προσφάτως είδα σε μια γειτονιά που είχε έναν μεγάλο δημοτικό παιδότοπο, 20 περίπου αγόρια που είχαν έρθει για να παίξουν μπάλα. Έπαιζαν οι οκτώ, οι άλλοι κάθονταν σε ένα πεζούλι και έπαιζαν με τις μικρές ηλεκτρονικές τους κονσόλες και μερικοί με τα κινητά τους τηλέφωνα...

 
Ελεύθερος
15 Νοε 2019 20:00

Γελοιότητες! Στην εποχή της διατυμπανιζομένης διαθεματικότητος και με Ευέλικτη Ζώνη και Ερευνητικές Εργασίες είναι αδιανόητο να εισάγεται τέτοιο αυτόνομο μάθημα.

 
Απρόκοπος
15 Νοε 2019 20:26

Ας αναφέρουμε στους ιατρούς ότι υπαρχει ο Συντονιστής Αειφορίας για το ευ ζην των μαθητών και την ποιότητα ζωής και οι υπεύθυνοι αγωγής υγείας οι οποίοι υποτίθεται ότι φροντίζουν για την σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών και την ανάπτυξη και βελτίωση των θετικών σχέσεων. Πόσοι άλλοι θα στριμωχτούν;

 
Αννα
15 Νοε 2019 21:18

Σωστή η πρόταση, αλλά: η ευέλικτη ζώνη δεν υπάρχει στην Ε και ΣΤ Δημοτικού..., στη δευτεροβάθμια δεν υπάρχει ευέλικτη ζώνη. Να προσθέσω επίσης πως το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση, αφού όσο μεγαλώνουν οι τάξεις τόσο μειώνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής, αντί να συμβαίνει το αντίστροφο αν θέλουμε να έχουμε κινητικά δραστήριους τωρινούς μαθητές και αυριανές πολίτες. Καλύτερη προασπιση της υγείας από τη θετική στάση για τη φυσική δραστηριότητα δεν υπάρχει. Μετά προχωράμε και στο θεωρητικό πλαίσιο που αναφέρουν οι γιατροί (αναφέρουν βέβαια και την κολύμβηση)

 
o tempora, o mores
15 Νοε 2019 21:22

Χρήσιμη πολύ η Αγωγή Υγείας, αλλά ως αυτόνομο μάθημα... Πού; Στο δημοτικό; Στο Γυμνάσιο; Δεν βρίθει αρκετά από διδακτικά αντικείμενα και η Α/Θμια και η Β/θμια; Αλίμονο αν οι κλάδοι που σχετίζονται με αντικείμενα σημαντικά για τους μαθητές μας προτείνουν την εισαγωγή του αντικειμένου τους στην εκπαίδευση ως αυτόνομου μαθήματος... Έχω κατά νου τουλάχιστον 4-5 τέτοια σημαντικά για τη ζωή των μαθητών μας αντικείμενα... Ίσως δεν χρειαζόμαστε εισαγωγή νέων διδακτικών αντικειμένων, αλλά ριζική αναθεώρηση των υφισταμένων σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό τους, τη διδακτική τους και το περιεχόμενο των σχετικών βιβλίων, τα οποία είναι σε αρκετές περιπτώσεις απαρχαιωμένα.

 
νικος
15 Νοε 2019 22:12

Ελπίζω να μην θέλουν να προσληφθούν γιατροί στα σχολεία!!! Μπορεί να γίνει σε εθελοντική βάση, κάποιες ώρες σε κάθε σχολείο, αλλά όχι και μάθημα.
Έλεος σε αυτή τη χώρα. Όλα να γίνουν μάθημα και τελικά γίνονται άρπα κόλα!

 
Γιώργος Κ.
16 Νοε 2019 00:29

Το θέμα δεν είναι να προσθέτουμε νέα μαθήματα που βολεύουν , αλλά να συμπυξουμε γνωστικά αντικείμενα και να δημιουργησορμε γδιεπιστημονικές συνδέσεις. Οι προτεραιότητες είναι η Ελληνικη Γλώσσα και τα Μαθηματικά.

 
Σχολείο
16 Νοε 2019 09:07

Δεν χρειάζεται να υπάρχει το μάθημα αγωγή υγείας. Για το κάπνισμα, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, για την διατροφή, κτλ, μπορείς να τα μάθεις και στην βιολογία. Ας υπάρχουν αυτά ως επιπλέον κεφάλαια στην βιολογία.

Όσον αφορά τις πρώτες βοήθειες, μπορούν οι μαθητές να μαθαίνουν για τις
πρώτες βοήθειες στο μάθημα φυσική αγωγή. Γιατί δεν τους τα μαθαίνει αυτά
ο γυμναστής στην πράξη; Τόσο δύσκολο είναι;

Έπειτα, αφού, πρέπει οι μαθητές να μαθαίνουν για τις συμπεριφορές, διαπαιδαγώγηση σε διάφορα θέματα, όπως επίσης, είναι καλό να μαθαίνουν για το άγχος, την κατάθλιψη, τις κρίσεις πανικού, που είναι λίγο συχνό στους ανθρώπους, τότε καλό είναι να δημιουργηθεί το μάθημα ψυχολογίας σε μια ή σε δυο τάξεις του σχολείου (σε μια τάξη πιστεύω πως αρκεί). Στην πρώτη λυκείου να υπάρχει το μάθημα ψυχολογίας, ως υποχρεωτικό μάθημα γενικής παιδείας.

 
Geo
16 Νοε 2019 20:45

Όχι άλλες προσλήψεις σε γιατρους.

 
Μάθημα Αγωγή Υγείας
16 Νοε 2019 22:03

Δεν νομίζω να χρειάζεται να υπάρχει μάθημα αγωγή υγείας. Το κάπνισμα, τα
σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, την διατροφή κτλ, μπορείς να τα μάθεις και στην βιολογία. Η δική μου γνώμη είναι πως θα χρειαστεί να υπάρχει το μάθημα ψυχολογίας ως μάθημα γενικής παιδείας σε μία τάξη του λυκείου.
Επίσης, τις πρώτες βοήθειες μπορούν να τις διδαχθούν οι μαθητές στο μάθημα
φυσικής αγωγής (στην γυμναστική δηλαδή). Γιατί δεν μαθαίνει ο καθηγητής στους μαθητές πρώτες βοήθειες; Να μάθουν οι μαθητές να τις εφαρμόζουν στην πράξη.

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
16 Νοε 2019 22:08

Πολύ καλή πρόταση, μακάρι να την υιοθετήσει το ΥΠΕΘ.
Θα μπορούσαν να διδάξουν γιατροί και νοσηλευτές όπως ήδη γίνεται σε ευρωπαϊκά σχολεία.

 
Axilleas
17 Νοε 2019 09:14

Γελοιότητες.
Μετά τους δικηγόρους , οι γιατροί και οι νοσηλευτές μας έλειπαν από τα σχολεία μας.
Ακόμα κι αν υιοθετηθεί κάτι τέτοιο, καλύπτεται άνετα στα πλαίσια του μαθήματος της βιολογίας. Δεν μπορώ να κατανοήσω τη χαρά των γυμναστών για τη συγκεκριμένη πρόταση. Αυτοί δεν έχουν σχέση με την πρόταση.

 
Poyet
17 Νοε 2019 09:39

Τι έγινε; Μαζεύτηκαν πολλοί γιατροί και δεν βρίσκουν δουλειά; Να βάλουμε και τους δικηγόρους στα σχολεία επειδή αυξάνονται τα διαζύγια :P

 
ΠΕ Ιατρών
17 Νοε 2019 18:20

Το πιάσατε το υπονοούμενο? Ακολουθούν Ψυχολόγοι και Διατροφολόγοι βεβαίως βεβαίως και ποιος ξέρει ποιοι άλλοι. Σύντομα κοντά σας..

 
Μαρια
18 Νοε 2019 07:19

Υπό τη μορφή σεμιναρίων θα μπορούσε να αποδώσει..και σε εθελοντική βάση, όσον αφορά τους διδάσκοντες π.Χ επαγγελματιες του Τομέα Υγείας, μεταπτυχιακοί φοιτητές σχολών υγειας..

 
Μάθημα Αγωγή Υγείας
18 Νοε 2019 07:52

Axilleas 17 Νοε 2019 09:14

Έχεις δίκιο. Καλύπτεται άνετα από το μάθημα βιολογίας. Άλλωστε αυτό έγραψα και εγώ με λίγο διαφορετικά λόγια. Συμφωνούμε σε αυτό. Όσον αφορά τους γυμναστές (δηλαδή τους καθηγητές φυσικής αγωγής), εννοώ πως δεν χρειάζεται να υπάρχει μάθημα αγωγή υγείας για να μαθαίνουν οι μαθητές πρώτες βοήθειες. Μπορούν να μάθουν πρώτες βοήθειες στο μάθημα φυσικής αγωγής. Το ότι δεν έχουν σχέση με την πρόταση οι γυμναστές, άλλο αυτό. Εγώ είπα πως τις πρώτες βοήθειες είναι καλό να τις διδάξουν οι γυμναστές.
Γιατί τόσα χρόνια δεν μαθαίνουν τους μαθητές πρώτες βοήθειες;
Επειδή θεωρούν ότι οι πρώτες βοήθειες δεν έχουν καμία σχέση με το μάθημα φυσικής αγωγής ή για κάποιο άλλο λόγο;

 
ΜΚ
18 Νοε 2019 10:51

Είχαμε και έχουμε του μηχανικούς , μετά τους ψυχολόγους τώρα και οι γιατροί. Οι εκπαιδευτικοί πάνε περίπατο ότι κι αν έχουν σπουδάσει κι όσο άριστοι και να είναι στην τάξη.

 
Σχολείο...
18 Νοε 2019 10:54

Γειά σου Βιολόγε παντογνώστη!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean