Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Α. Διαμαντοπούλου:Η αξιολόγηση πρέπει να ξεκινήσει άμεσα

Δημοσίευση: 12/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Η διαδικασία αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει και μπορεί να ξεκινήσει άμεσα” δήλωσε η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και σημείωσε:

  • Είναι η βασική προϋπόθεση για ένα σύγχρονο και δίκαιο εκπαιδευτικό σύστημα
  • Η αναμονή της κατάλληλης στιγμής οδηγεί σε συνεχή αναβολή και παρακμή.

Σχόλια (16)

 
Χουρδ.Μιχαήλ
12 Φεβ 2020 21:41

Αξιολόγηση:

Ο μαθητής βαθμολογείται από τον καθηγητή Α με τον βαθμό Χ, προφορικά.
Ο μαθητής βαθμολογείται από τους καθηγητές Β και Γ με τον βαθμό Υ και Ζ, γραπτά, χωρίς να τους γνωρίζει.

Αν ο καθηγητής Α έβαλε βαθμό εντός ανεκτής τυπικής απόκλισης από τον Μ.Ο. των Β και Γ, ο καθηγητής Α παίρνει μπόνους.

Αν ο μαθητής πήρε βαθμό Υ και Ζ παραπάνω από την τυπική απόκλιση από το Χ, ο μαθητής παίρνει μπόνους και ο καθηγητής Α έχει ποινή.

Αν ο μαθητής πήρε βαθμό Υ και Ζ παρακάτω από την ανεκτή τυπική απόκλιση από το Χ, ο καθηγητής Α έχει ποινή και ο μαθητής έχει ποινή.

Αν οι καθηγητές Β και Γ έχουν βαθμούς εντός εύρους, παίρνουν μπόνους. Αλλιώς ποινή.

Το παραπάνω είναι ίσως αδύνατο εφαρμόσιμα σενάριο, αλλά για σωστή αξιολόγηση πρέπει *ΟΛΟΙ* οι εμπλεκόμενοι να έχουν κίνητρο και αντικίνητρο. Και οι γονείς, και οι μαθητές, και οι εκπαιδευτικοί.

Αλλιώς κάνουμε μία τρύπα στο νερό.

 
Στέλιος
12 Φεβ 2020 22:57

Συμφωνώ απόλυτα, έπρεπε να έχει ήδη αρχίσει, οι ρυθμοί πρέπει να επιταχυνθούν τώρα που είναι αρχή, συγχρόνως τα τμήματα στο Λύκειο πρέπει να γίνουν 20μελλή να αυστηροποιηθούν οι προυποθέσεις προαγωγής στα ΓΕΛ, να επανέλθουν οι ποινές από σύλλογο εκεί που ήταν πριν το Γαβρόγλου. Τώρα ο μαθητής γνωρίζει ότι προάγεται χωρίς να ανοίγει κυριολεκτικά βιβλίο όλο το χρόνο, δίνοντάς του λάθος παιδαγωγικό μήνυμα

 
k
12 Φεβ 2020 23:06

Να ενας πολυ καλος λογος να μην ξεκινησει η αξιολογηση. "Πρωτα ο μαθητης" που πονηρα υπονοουσε "τελευταια ο δασκαλος". Αντιγραφη νεοφιλελευθερων αποτυχημενων αμερικανικων προγραμματων.

 
Τέως και Νυν και Αεί
13 Φεβ 2020 01:35

Η ανάπτυξη, είναι αυτή που θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει. Και η απόσυρση επίσης... από το 2011.

 
Μα πόση αφέλεια πια;
13 Φεβ 2020 09:12

Έχουμε καταλάβει ότι αξιολόγηση σημαίνει χειραγώγηση; Για να μη πω απολύσεις κλπ κλπ. Δεν υπάρχει καμία δέσμευση για μείωση αριθμού μαθητών/τριων ανά τμήμα, αύξηση χρηματοδότησης στην παιδεία, (δεν το συζητάμε για τους μισθούς που ποτέ δεν αναφέρεται ότι είναι σχεδόν 50% κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ σε αντίθεση με άλλους δείκτες....) ώστε να σταδιακά να εδραιωθούν τα εχέγγυα που θα επιτρέψουν την αποτελεσματικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου και στη συνέχεια να ασχοληθούμε με την αξιολόγησή του. Προσοχή: του εκπαιδευτικού έργου όχι του εκπαιδευτικού. Αντίθετα με το τίποτα πάμε για ακόμη μια φορά να βγάλουμε κάτι. Το χειρότερο είναι ότι έχουμε εμπεδώσει σε τέτοιο βαθμό αυτή τη "λογική" που στηρίζουμε ή αποδοκιμάζουμε άκριτα. Από τις χώρες τις Εσπερίας οι Έλληνες/Ελληνιδες εκπαιδευτικοί δουλεύουν πολύ πιο σκληρά με πολυάριθμα εξωδιδακτικά καθήκοντα και χωρίς ουσιαστική στήριξη ούτε παιδαγωγικά ούτε σε επίπεδο υποδομής συχνά. Αυτά τα ολίγα περί αξιολόγησης... Στο τέλος τέλος γιατί άνθρωποι που αξιολογήθηκαν αρνητικά έχουν ακόμη βήμα και τολμούν να παρεμβαίνουν ; Πρέπει να είμαστε δικαίοι και να "παίζουμε " με τους ΄ίδιους όρους ή όχι;

 
Η χαμένη ευκαιρία
13 Φεβ 2020 09:27

Η Διαμαντοπούλου θα μείνει στην ιστορία σαν η χαμένη ευκαιρία του Ελληνικού Κράτους να απογειωθεί μέσω της μεταρρύθμιση της παιδείας.Έχει απόλυτο δίκαιο.Η κ. Κεραμέως αν δεν τολμήσει να ξεκινήσει την αξιολόγηση και το πάει σιγά σιγά να δώσει την καυτή πατάτα στον άλλο θα αποτύχει παταγωδώς.Η ΝΔ. υποσχέθηκε αξιολόγηση.Τελεία και παύλα. Αν δεν την κάνει αντίο ΝΔ. από τους υπολοίπους,από εμάς. Μήπως περιμένει να την ψηφίσουν οι καθηγητές και δάσκαλοι επειδή δεν θα κάνει αξιολόγηση; Αυτοί έζησαν χρυσή εποχή με τον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν το κουνάνε με τίποτα!

 
Πράσινα άλογα
13 Φεβ 2020 10:31

Πρώτα κάντε τα τμήματα 15μελή μέχρι 18μελή το πολύ, δώστε κανένα ευρώ για εξοπλισμό να γίνουν τα σχολεία ανθρώπινα, αφήστε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους, επαναφέρετε τις ποινές να μπορεί το σχολείο να αντιδράσει σε περίεργες περιπτώσεις και μετά έχετε δικαίωμα να μιλάτε για αξιολόγηση.

 
Ναι στην αξιολόγηση αλλά,
13 Φεβ 2020 11:04

θα εξετάζει τον αριθμό των μαθητών ως πασραγοντα που επιδρά στις επιδόσεις των μαθητών; Θα εξετάζει το πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων; Θα λαμβάνει υπόψη τις αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών για τα σχολικά βιβλία; Θα εξετάζει τις υποδομές αν είναι επαρκείς και τους πόρους που δίνονται στα σχολεία; Θα λαμβάνει υπόψη το κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο των μαθητών; Τις επιδόσεις που είχαν στις προηγούμενες βαθμίδες; Μετά φυσικά και τη συνέπεια των εκπαιδευτικών. Αν ναι , ίσως βοηθήσει να αλλάξουν κάποια σοβαρά δομικά προβλήματα. Αλλιώς δεν θα αλλάξει τίποτα και θα συνεχίσουμε να ζητάμε τα ίδια (αύξηση δαπανών, μείωση μαθητών, αύξηση μισθών, μόνιμους διορισμούς κ.τ.λ.) για τα επόμενα 50 χρόνια. Προφανώς και η αξιολόγηση μπορεί να είναι πρόφαση αλλά ας ανοίξουν όλοι επιτέλους τα χαρτιά τους και να αναλάβουν την ευθύνη!!!

 
Αξιόλογος
13 Φεβ 2020 17:45

Τους αξιολογητές ποιος θα τους αξιολογήσει; Η Διαμαντοπούλου γιατί μιλάει; Όταν ήταν Υπουργός τα έκανε μπαχαλο!!!

 
Εκπαιδευτικός
13 Φεβ 2020 18:23

Άννα είσαι η τελευταία που θα έπρεπε να μιλάς όταν το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού κόσμου σε αξιολόγησε ως μακράν τη χειρότερη υπουργο παιδείας.Σταμάτα να φυτρώνεις εκεί που δεν σε σπέρνουν.Διέλυσες την παιδεία.Αρκετά.

 
Καθηγητής
13 Φεβ 2020 18:24

...είπε η υπουργός της φωτοτυπίας.Δεν ξεχνάμε.

 
Κμ
13 Φεβ 2020 20:21

Αν τα πρόβληματα της εκπαίδευσης λύνονταν με την αξιολόγηση, τότε οι ΗΠΑ, η Βρετανία και οι άλλοι που την εφαρμόζουν, θα τα είχαν λύσει προ πολλού. Όμως δεν...

 
Λόλα
14 Φεβ 2020 09:14

@Χουρδ.Μιχαήλ

Ας πούμε ότι ο συγκεκριμένος μαθητής για διάφορους λόγους δεν αποδίδει στο γραπτό π.χ. γνωρίζει πως θα περάσει την τάξη, έτυχε κάτι στο σπίτι, το οικογενειακό περιβάλλον δεν είναι το κατάλληλο... βαρέθηκε στο κάτω κάτω της γραφής. Αυτό είναι ευθύνη του εκπ/κού? Ο άλλος μαθητής, πάει φροντιστήριο και αποδείδει σταθερά καλά τόσα στα προφορικά αλλά και στα γραπτά αλλά εγώ ως καθηγητής ούτε μία άσκηση δεν του έχω κάνει. Η επιτυχία του χρεώνεται σε εμένα?

Προσωπικά βλέπω ~160 μαθητές την εβδομάδα. Έχω μαθητές που αποδίδουν και που δεν αποδίδουν. Εγώ τι θα πάρω..? (τι ρωτάω και 'γω...)

 
Γιώργος
14 Φεβ 2020 14:21

Το μακρύ του και το κοντό του ο καθένας. Ακόμη και αν οι μαθητές είναι 50 στην τάξη, ακόμη και αν υπάρχουν οποιαδήποτε προβλήματα, πάντα κάποιοι καθηγητές θα αποδίδουν καλύτερα και κάποιοι όχι, όπως και τώρα. Αυτοί οι τελευταίοι είναι που φοβούνται την αξιολόγηση

 
Εκπαιδευτικός
14 Φεβ 2020 15:27

@Γιώργος
Δεδομένου του ότι μιλάμε για την Ελλάδα και όχι για την Ελβετία πιθανόν την αξιολόγηση να την "φοβούνται" κάποιοι που έχουν καταφέρει φτύνοντας αίμα να αποκτήσουν αξιοκρατικά μια θέση,δεν έχουν κανένα άλλο έσοδο πλην του πενιχρού μισθού τους αλλά τυγχάνει να μην είναι ούτε να θέλουν να είναι διαπλεκόμενοι ή να έχουν άκρες σε πολιτικά κόμματα ούτε να έχουν μάθει να γλείφουν.Ναι,αυτοί μπορεί να "φοβούνται" ότι όσο καλά κι αν κάνουν τη δουλειά τους μπορεί να χάσουν και το ένα κομμάτι ψωμί που τρώνε τώρα. Όταν και αν φτάσουμε στο σημείο να πατάξουμε τη διαφθορά και το ρουσφέτι,πίστεψέ με, η συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών δεν θα φοβηθεί καμία αξιολόγηση.

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
14 Φεβ 2020 16:33

@Λόλα

Η θεωρία μου είναι ότι, για να έχει νόημα η αξιολόγηση, όλοι πρέπει να έχουν κίνητρο και αντικίνητρο απόδοσης. Από τους γονείς μέχρι τους μαθητές, από τους εκπαιδευτικούς μέχρι τον διευθυντή.

Από εκεί και ύστερα το πώς θα γίνει η υλοποίηση δεν το ξέρω. Δεν διαφωνώ σε ότι λές, απλά δεν είναι η δουλειά μου να σκεφτώ τον τρόπο. Να πληρώσουν επιτροπή με κατάλληλους επιστήμονες - εγώ δεν είμαι - για να βρουν τον καλύτερα επιστημονικό και τεκμηριωμένο τρόπο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean