Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

"Σχολικοί Σύμβουλοι" με γραφεία μέσα στα σχολεία

Καθημερινή καταγραφή του έργου των Σχολικών Συμβούλων
Δημοσίευση: 12/02/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μέχρι τον Ιούνιο θα έχουν επιλεγεί οι νέοι Σχολικοί Σύμβουλοι, δήλωσε ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου στη συνάντηση με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων.

Ο Γιάννης Αντωνίου διαβεβαίωσε το ΔΣ της ΠΕΣΣ για την επανασύσταση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων με διευρυμένες αρμοδιότητες, με νόμο ο οποίος αναμένεται να κατατεθεί προς διαβούλευση περίπου στο τέλος Φεβρουαρίου.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ περιγράφοντας το νέο πλαίσιο λειτουργίας του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, σύμφωνα με πληροφορίες του esos,  ανακοίνωσε ότι:

Α. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα  βρίσκονται καθημερινά μέσα στα σχολεία.

Β. Θα έχουν γραφείο με τον αντίστοιχο εξοπλισμό και γραμματειακή υποστήριξη σε ένα από τα σχολεία αρμοδιότητάς τους.

Γ. Θα υπάρχει ένας Συντονιστής Σχολικών Συμβούλων  σε κάθε Περιφέρεια και θα έχει έδρα  στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Δ. Παραμένει ανοικτό το εάν οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα ανήκουν στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, το Περιφερειακό Διευθυντή ή στον υπουργό Παιδείας.

Ε. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα έχουν καθημερινή αναφορά στο έργο τους

Ζ. Θα δοθεί η δυνατότητα στους Σχολικούς Συμβούλους να μπαίνουν στην τάξη την ώρα του μαθήματος, όχι για έλεγχο αλλά για υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου, χωρίς να ζητείται η άδεια του διδάσκοντα.

Η. Παραμένει ακόμη ανοικτή η “ονοματοδοσία” εάν ο θα φέρει τον τίτλο του Σχολικού Συμβούλου, ή του Συμβούλου Εκπαίδευσης ή κάπως αλλιώς.
 
Η ΠΕΣΣ

Η ΠΕΣΣ σχολιάζοντας τη συνάντηση  τονίζει ότι   “διεξήχθη σε κλίμα κατανόησης”.

Σχόλια (69)

 
ΒΒ
13 Φεβ 2020 14:58

Σχολικοί Σύμβουλοι στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης με γραφείο και γραμματειακή υποστήριξη.
Γιατί οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να έχουν επιπρόθετη οικονομική επιβάρυνση και φυσικά δεν μπορούν να διαθέσουν Κ εκπαιδευτικό για γραμματειακή υποστήριξη.
Επίσης μακροπρόθεσμα θα δημιουργηθούν προβλήματα κατά την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου (πχ εσωτερική πληροφόρηση του σχολείου που θα βρίσκεται ο Σύμβουλος ή δημιουργία "συναδελφικών σχέσεων" λόγω καθημερινής επαφής κα.)
Και φυσικά θα δίνεται η δυνατότητα
1. Το εργασιακό ωράριο να ελέγχεται από Δντη
2. Συνεργασίας με στελέχη Δ/νσης (Καινοτόμων δράσεων, Φυσικής Αγωγής κ.α. )
3. Αντιμετώπισης κοινών προβλημάτων σχολικών μονάδων (π. Χ. Εκπαίδευση προσφύγων κ.α.)
4. Συντονισμένης επιμόρφωσης

 
Αλέξης
13 Φεβ 2020 15:02

Ο πάλαι ποτέ "επιθεωρητής" επανέρχεται δριμύτερος στην τάξη για να πάρει κεφάλια ...

 
Σ.Κ.@ΜΠΙΠ ή Μπαπαμπούπα Ντιοπ
13 Φεβ 2020 15:03

Πιθανόν να έχεις λίγο δίκιο αγαπητέ...Στο μέρος του καθηκοντολογίου η συμβολή του ΙΕΠ θα είναι,πιστεύω,σημαντική.Τώρα,όσον αφορά,τον τρόπο μοριοδότησης των υποψηφίων στελεχών,ε,εδώ θα εμπλακούν σίγουρα οι διάφοροι εταίροι...Ελπίζω η ΠΕΣΣ να κατέθεσε και επ' αυτού τις σχετικές προτάσεις της...Σε κάθε περίπτωση μένει να δημοσιευτεί ο νόμος,να ξεκαθαρίσει το "τοπίο στην ομίχλη" και να προβούμε στις αναγκαίες συγκρίσεις του με τον οδεύοντα προς το Μαυσωλείο της Ιστορίας της Εκπαίδευσής μας "θνησιγενή" 4547.Η επωνυμία του είναι made Σ.Κ...Φάνηκε στο ESOS πριν ενάμισυ χρόνο..

 
Αλεκα
13 Φεβ 2020 15:07

Τι σχέση έχει το ΙΕΠ με τη διαδικασία επιλογής σχολικών συμβούλων;Μηπως ο καλός ο μύλος τελικα τα αλέθει όλα;

 
Φ.Φ.
13 Φεβ 2020 15:09

"Παραμένει ανοικτό το εάν οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα ανήκουν στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, το Περιφερειακό Διευθυντή ή στον υπουργό Παιδείας."
Σιγά μην ανήκουν και στον Πρωθυπουργό!
Στο Διευθυντή Εκπ/σης θα ανήκουν, αφού η θέση θα είναι "χαμηλά", όπως είπε η Υπουργός πρόσφατα και, δυστυχώς, δεν θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των υποψηφίων στελεχών. Και, επίσης δυστυχώς, οι ΣΕΕ μάλλον παραμένουν ως τη λήξη της θητείας τους...

 
Apostolos
13 Φεβ 2020 15:53

Καλά σίγουρα δεν πάτε καλά! Είμαι δάσκαλος, φανατικός Νεοδημοκράτης, υποστηρικτής του Κυριάκου και τέτοια ανοησία δεν έχω ξαναακούσει. Δηλαδή θα πάρεις ένα στέλεχος με υψηλό μορφωτικό επίπεδο όπως ήταν ο σχολικός σύμβουλος με ικανότητα παρέμβασης στο τρόπο διδασκαλίας με ικανότητα διαχείρισης σε προβλήματα γονέων, με πολυετείς επιμορφώσεις σε διδακτικά θέματα και με αξιολογική κρίση που στο ν. Διαμαντοπούλου του ανατέθηκε η κρίση επί των εκπαιδευτικών και θα τους οριοθετήσεις στην πρότυπη διδασκαλία εντός της σχολικής αίθουσας; Ο σχολικός σύμβουλος θεωρείται σχεδόν ισάξιος του Διευθυντή Εκπαίδευσης και εν τέλει θα υποβαθμιστεί στην παροχή σχολικής συμβουλευτικής μόνο; Υπό του Διευθυντή Εκπαίδευσης; Αντί να αναλάβει την ουσιαστική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου; Πάτε καλά;

 
GEORGE
13 Φεβ 2020 16:34

Η ΠΕΣΣ ποιον εκφράζει αφού δεν υπάρχουν ΣΣ όπως τους θυμόμαστε ούτε πρόκειται να ξαναϋπάρξουν ως θεσμός;

 
Επίτροπος
13 Φεβ 2020 16:51

Λίγο χλωμό το βλέπω να έχουν επιλεγεί στελέχη (στην προκειμένη περίπτωση ΣΣ) μέχρι τον Ιούνιο. Όλοι οι "παροικούντες" το γνωρίζουν αυτό. Και μόνο στοιχειωδώς να κοιταχτεί το συγγραφικό έργο που έχουν οι υποψήφιοι (δεν αναφέρομαι στην ποιότητά του ) θα πάρει πολύ χρόνο. Εκτός αν ως κριτήριο θεωρηθούν μόνο τα αντικειμενικά μόρια (διοικητικά, επιστημονικά) και γίνουν κρίσεις εξπρές.
Παρά την αισιοδοξία που διακατέχει κάποιους, μάλλον οι ΣΕΕ θα εξαντλήσουν τη θητεία τους και έχει ο Θεός

 
Γ.Π.
13 Φεβ 2020 18:25

Εμφανίστηκαν τα πρώτα κουρασμένα παλικάρια που ονειρεύονται ασκήσεις επί χάρτου... σε γραφεία τύπου Γουέμπλεϊ, με κλιματισμό. Στο πεδίο της μάχης άπαντες! Ήρθε η ώρα στη θέση της καθηγήτριας που άκουγε τον ανάγωγο μαθητή, να βρεθεί και ο σχολικός σύμβουλος. Χωρίς αυτή την εμπειρία, βελτιώσεις δεν γίνονται ούτε στη ΔΕ ούτε στην ΠΕ. Ανάλογα περιστατικά έχουμε κι εμείς...

 
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ
13 Φεβ 2020 18:25

Αφού τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
σχεδίασαν τόσο καλά την Εκπαίδευση από τα γραφεία τους, καιρός είναι να δώσουν την καρέκλα και το γραφείο τους, στους Σχολικούς Συμβούλους στη θέση που τους αρμόζει και δεν είναι άλλη εκτός από το ίδιο το σχολείο.Το
ίδιο πρέπει να γίνει και με τις δομές Εκπαίδευσης δηλαδή ΕΔΕΑΥ μέσα σε κάθε ειδικό σχολείο με ιατρό, ΚΕΣΥ με ιατρό για τις περιπτώσεις της γενικής αγωγή.
Υπεύθυνοι για τα πολιτιστικά, αγωγή υγείας, περιβαλλοντικά, επαγγελματικού προσανατολισμού μέσα στα σχολεία. Το ίδιο για φυσική αγωγή, ΠΛΗΝΕΤ.Για να εφαρμόσουμε αυτό που πραγματικά λέει ο ν.4547/2018 (ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ) Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ δηλαδή ΑΠΟΞΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Έτσι ήταν που μίλησε ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ

 
Δανάη
13 Φεβ 2020 18:28

Οι άνθρωποι μεγαλώνουν,αποκτούν πείρα,η κλασσική γνώση όμως δεν γερνάει.
Και ποιά είναι αλήθεια αυτά τα τόσο καινούρια δεδομένα στην παιδαγωγική και διδακτική ,που δεν μπορούν να υποστηριχθούν ,λόγω ηλικίας;

 
δοκιμή χάριτος
13 Φεβ 2020 18:57

@ Επίτροπε
μια χαρά προλαβαίνουν και στο τσακ μπαμ, γιατί αν τους θέσει υπό τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, οι επιλογές θα γίνουν σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων, όπως επί ΣΥΡΙΖΑ, οπότε μη δημιουργείτε εντυπώσεις.
Τι καλύτερο από τα στελέχη εκπαίδευσης να βρίσκονται στο φυσικό τους χώρο, το ΣΧΟΛΕΙΟ κι όχι να τους ψάχνουν γονείς και εκπαιδευτικοί σε απόμακρα γραφεία, να δώσουν την εξ αποστάσεως σοφία τους.
Εξάλλου δεν είναι γραφειοκράτες, απόμακροι και ηγεμονίσκοι, γιατί έτσι είχαν εξελιχθεί.
Ας δούμε κι αυτό το σχήμα, εξάλλου στου κασίδι το κεφάλι ...........

 
Στράτος
13 Φεβ 2020 21:05

Για να είναι οι Σχολικοί Σύμβουλοι κοντά στα σχολεία θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός τους. Ειδικά στη Δευτεροβάθμια, είναι γνωστό ότι σε πολλές ειδικότητες ένα Σχ. Σύμβουλος ή τώρα ΣΕΕ έχει υπό την εποπτεία του σχολεία 3, 4 ή και πολύ περισσότερων νομών.
Θα υπάρξει όμως τέτοια αύξηση στον αριθμό σχολικών συμβούλων; Ποιος θα καλύψει το κενό του διδακτικού ωραρίου που θα δημιουργηθεί; Μήπως τελικά πρόκειται για μεγάλες εξαγγελίες και αγαθές ίσως προθέσεις που θα χαθούν όταν έρθει η σκληρή πραγματικότητα;

 
teacher
13 Φεβ 2020 21:11

Θα ήθελα να θυμίσω ότι οι εν δυνάμει ΣΣ, όπως έγινε και με τους νυν ΣΕΕ, θα επιλεγούν από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις. Άρα, αν οι αιτήσεις αρχίσουν π.χ. τον Απρίλιο, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού μπορούν να είναι στις θέσεις τους (Ιούνιο σίγουρα όχι). Το θέμα είναι, έτσι όπως περιέγραψε το Υπουργείο τον νέο θεσμό, θα είναι καλύτερος από αυτόν των ΣΕΕ; Γιατί μετά από 1,5 χρόνο λειτουργίας των ΠΕΚΕΣ φαίνεται να μπαίνουν σε "ρυθμό" οι Συντονιστές. Αν γυρίσουμε στον ΣΣ όπως τον ξέραμε θα νιώσουμε άραγε πιο ασφαλείς; Πάντως η προηγούμενη εμπειρία έδειξε άλλα. Αυτός ήταν και ο λόγος που καταργήθηκε ο θεσμός.

 
Ολγα
13 Φεβ 2020 21:55

Θα βοηθούν.... με το ζόρι δηλαδή; Θα μας πεθάνουν από τα γέλια σε αυτο το Υπουργείο.

 
ΠΕ x86
13 Φεβ 2020 23:51

Ο τέως Σύμβουλός μου ήταν μαθηματικός με μεταπτυχιακό στην πληροφορική και διδακτική εμπειρία εξ' ολοκλήρου σε γυμνάσια. Ο τωρινός ΣΕΕ είναι μηχανολόγος με μεταπτυχιακό στην πληροφορική που έγινε περίπου πριν 30 χρόνια.

Πολύ θέλω να δω να μπαίνουν στην τάξη και να αναλαμβανουν να διδάξουν αντικειμενοστραφή προγραμματισμό με το σχεδόν ανύπαρκτο υλικό, να αναλαμβάνουν να διδάξουν HTML, να εξηγούν τι είναι το Web X, να υλοποιούν δραστηριότητες physical computing ή μικρά project με τον app inventor.

Θα έχει ενδιαφέρον...

 
Άπιστος Θωμάς
14 Φεβ 2020 00:11

Εγώ πάλι γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι από όσα γράφονται και λέγονται παραπάνω , δεν θα γίνει τίποτα;
Ας με πείσει κάποιος .

 
Εκπαιδευτικος
14 Φεβ 2020 00:26

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ή Σύμβουλοι Εκπαίδευσης όπως αλλιώς θα λέγονται θα πρέπει να είναι ένας θεσμός αναβαθμισμένος, ουσιαστικός με κύρος και εμπλουτισμένο καθηκοντολόγιο.
Σε καμμία περίπτωση κάτω από την ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης καθώς υπερτερούν αυτών σε επιστημονικά, τυπικά και άλλα προσόντα, συγγραφικό, ερευνητικό και διδακτικό έργo, προσανατολισμένοι στην παιδαγωγική και στη διδακτική πράξη. Αν δεν ήμασταν ευχαριστημένοι από το θεσμό του ΣΣ που είχε φθίνει, έχοντας τώρα δοκιμάσει και την άστοχη δομή του ΠΕΚΕΣ, ίσως θα πρέπει να βρούμε έναν κατάλληλο ρόλο που θα τιμήσει τα "καλά" και θα κρατήσει τα όποια "θετικά" από τις δοκιμασμένες μορφές επιστημονικής κ παιδαγωγικής καθοδήγησης. Όλα τα άλλα ευτελίζουν τον θεσμό και υποβιβάζουν το επίπεδο της εκπαίδευσης!!!

 
Μια ζωή τα ίδια
14 Φεβ 2020 08:53

μυαλό δεν βάζετε στη ΝΔ πρακτικές του παρελθόντος που απέτυχαν και τις αποδοκίμασε ο ελληνικός λαός πάτε να τις ξαναφερετε πίσω!!θα έχετε και την απάντηση...

 
ΜΑΙΡΗ
14 Φεβ 2020 09:07

Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας και ας πιστέψουμε το ανωτέρω χρονοδιάγραμμα (προσωπικά δεν το πιστεύσω με τίποτα αλλά ας πούμε πως ισχύει). Διαφαίνονται δύο πολύ σοβαρά ζητήματα. Το ένα είναι πως για να ολοκληρωθούν οι επιλογές τόσο σύντομα δεν θα υπάρχει κεντρικό συμβούλιο επιλογής αλλά περιφερειακά. Τότε προς τι οι φωνές όταν επιλέχθησαν οι ΣΕΕ? Δεύτερον προκύπτει εντέλως υποβάθμιση του θεσμού και καμία αναβάθμιση, καθώς, έτσι όπως περιγράφεται. θα είναι υπό τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Διεύθυνσης και θα του δίνει καθημερινή αναφορά. Δεν νομίζω πως αυτή τη δομή επιθυμούν/ Άλλο ένα βιαστικό ημίμετρο με έναν εξ αρχής υποβαθμισμένο θεσμό που φθίνει και οδεύει προς κατάργηση καθώς απαξιώνει τον ρόλο των ΣΣ.

 
Μαίρη
14 Φεβ 2020 09:54

''Ως πότε η Διοίκηση θα υπερτερεί της Παιδαγωγικής Καθοδήγησης''?
Τα είπες όλα συνάδελφε.
Άνθρωποι που έχουν χρόνια στα γραφεία με τα μόρια διοικητικής και συνέντευξη περνούν στις προκηρύξεις όσους έχουν τίτλους, γνώσεις, έργο, εστιασμένα στο αντικείμενο αλλά...δεν ήταν σε γραφεία!!!

 
Γ.Π.
14 Φεβ 2020 10:13

@ΠΕ x86
Παρουσιάζετε την πιο σημαντική παράμετρο. Στην ΠΕ ανάλογο φαινόμενο είναι η διδακτική ειδικών θεμάτων που αφορούν τα Μαθηματικά και τα Φυσικά. Άκρα του τάφου σιωπή για δεκαετίες... Κι όταν λέω δεκαετίες, εννοώ δεκαετίες!

 
Φ.Φ.
14 Φεβ 2020 10:45

Συμφωνώ με τη Μαίρη. Αυτά γράφω και γω αλλά οι πολλοί δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι μπορεί οι σύμβουλοι να είναι χειρότερα και από διευθυντές σχολείων.

 
"Πίστευε και μη Ερεύνα"
14 Φεβ 2020 12:08

@Άπιστος Θωμάς
Μα κι εσείς αγαπητέ μου, πόσες ακόμα αποδείξεις θέλετε??? Τί είπε προεκλογικά ο Πρωθυπουργός και ΔΕΝ έγινε??? Τόση δυσπιστία πια!?... Φρουρά... Φρουρά... όπως μας ξαναθύμισε πρόσφατα η αγαπητή @ΕΜΒΡΟΝΤΗ!!!

 
Επιτροπεύων
14 Φεβ 2020 17:40

@δοκιμή χάριτος, ας μη θεωρούμε πως όλη η εκπαίδευση κινείται γύρω από την εκλογή των μελλοντικών Σχολικών Συμβούλων. Μη ξεχνάς ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν παράταση θητείας, και επείγει η επιλογή νέων, όπως και το γεγονός ότι η θητεία των Συντονιστών λήγει το καλοκαίρι του 2021.
Όσο για τα γραφεία Συμβούλων σε σχολεία φαντάζομαι ένα σενάριο: Επιλεγμένος σχολικός σύμβουλος ψάχνει σε σχολείο παιδαγωγικής ευθύνης του να βρει γραφείο και χώρο να στεγάσει εαυτόν και τη γραμματειακή του υποστήριξη. Πιστεύεις ότι θα είναι εύκολη υπόθεση; Δεν ξέρω αν είσαι μάχιμος εκπαιδευτικός, αλλά ίσως κάτι θα έχεις ακούσει για στενότητα σχολικού χώρου.

 
nikos
14 Φεβ 2020 21:45

Έλεος με τους ΣΣ. Να γυρίσουν στην τάξη και όποιος θέλει να γίνει ΣΣ να γίνει κάνοντας επιπλέον ώρες και να παίρνει το επίδομα. Χωρίς να είναι κάποιος στην τάξη δεν μπορεί να είναι ΣΣ.

 
Έλενα
15 Φεβ 2020 16:41

"Άρωμα" Πρωτοβάθμιας και πάλι. Φυσικό κι επόμενο αφού οι σύμβουλοι της υπουργού είναι οι ίδιοι. Πώς θα δουλέψει το προτεινόμενο με τους συμβούλους της Β/θμιας και των κοινών ειδικοτήτων; Το να είσαι "κοντά" στο σχολείο δεν σημαίνει να έχεις γραφείο μέσα σε ένα από τα σχολεία ευθύνης σου. Στη Β/θμια και στις κοινές ειδικότητες υπάρχει τώρα, στην καλύτερη περίπτωση, ένας ΣΕΕ ανά Περιφερειακή ΔΕ. Πριν ,για κάποιες ειδικότητες, ήταν καλύτερα τα πράγματα. Ο Σύμβουλος ειδικότητας δεν έχει ομάδες σχολείων όπως στην Α/θμια. Να μην μιλήσω για τις κοινές ειδικότητες ΠΕ06 και ΠΕ11 κυρίως όπου ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι μεγάλος και μοιράζονται μεταξύ δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων. Θα ήθελα να ήξερα τι άποψη έχουν οι εκπρόσωποι της Β/θμιας στην ΠΕΣΣ.

 
Alekos Salonikios
15 Φεβ 2020 22:25

Ορισμένες απορίες για την "Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων" ("ΠΕΣΣ"): 1ον) Εξ επόψεως νομικής και με δεδομένο ότι εδώ και δυό χρόνια έχει πάψει να υπάρχει ο θεσμός των ΣΣ, ποιόν/-οιούς ακριβώς - υποτίθεται ότι -εκφράζει η ΠΕΣΣ; 2ον) Για ποιές "μη αξιοκρατικές" διαδικασίες κάνει λόγο η λεγόμενη "ΠΕΣΣ" τη στιγμή που το 70-75% των επιλεγέντων σε θέσεις Συντονιστών Εκπ/κού Έργου (ΣΣΕ) προέρχεται από πρώην Σχολικούς Συμβούλους (ΣΣ);... Έλεος, πια!..

 
"Σύμβουλος Εκπαίδευσης"
19 Φεβ 2020 13:41

Η Σχολική Εκπαίδευση είναι δισυπόστατη. Το ένα μέρος αποτελεί η Παιδαγωγική Καθοδήγηση και το άλλο η Διοίκηση. Σε έναν ευαίσθητο δημόσιο τομέα που είναι η Εκπαίδευση, όχι μόνο δεν πρέπει να υποβαθμίζεται το α΄σκέλος, αλλά να υπερέχει του άλλου. Τι είναι η Εκπαίδευση, μία δημόσια υπηρεσία, όπου όλοι υπάγονται στη Διοίκησή της; Και που την έμαθαν τη διοίκηση οι Περιφερειακοί και οι Διευθυντές; Υπάρχει κάποια Σχολή Διοίκησης της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα απ' όπου αποφοίτησαν και δεν το ξέρουμε; Εμπειρικά την ασκούν. Αντίθετα στο Εξωτερικό οι φορείς διοίκησης της εκπαίδευσης είναι ειδικοί και όχι εκπαιδευτικοί, όπως στα νοσοκομεία οι διοικητές δεν είναι γιατροί...
Να αφήσει επομένως το Υπουργείο τα περί υπαγωγής των νέων Σχολικών Συμβούλων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και να τους αναβαθμίσει πραγματικά, καθιστώντας τους φορείς του σπουδαιότερου σκέλους που είναι η Επιστημονική και Παιδαγωγική Καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, ισότιμους , αν όχι ανώτερους των διοικητικών διευθυντών. Αυτό έχει ανάγκη η Εκπαίδευση και όχι τους διεκπεραιωτές των διοικητικών πράξεων από τους οποίους θα εξαρτώνται οι καθαυτό παιδαγωγοί (!).

 
@"Σύμβουλος Εκπαίδευσης"
19 Φεβ 2020 14:56

Το μεγαλύτερο βήμα θα είναι να υπάρξουν επιτέλους στελέχη που κάνουν δουλειά. Όχι δημόσιες σχέσεις. Με ορισμένα σεμινάρια μόνο δε βοηθούν τους εκπαιδευτικούς. Και να ελέγχονται οι σχολικοί σύμβουλοι, αν πηγαίνουν στο γραφείο τους ή όχι. Επίσης να αξιολογούνται αν υποστηρίζουν τα σχολεία ουσιαστικά.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ