Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Απόφαση: Δέκα ακαδημαϊκά εξάμηνα τα τμήματα της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Δημοσίευση: 30/03/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η διάρκεια του πρώτου κύκλου σπουδών των Τμημάτων α) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, β) Πολιτικών Μηχανικών και γ) Μηχανολόγων Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ορίζεται σε δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Τα παραπάνω προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Σχόλια (24)

 
Συμπέρασμα
30 Μαρ 2020 14:46

Ποιο το κέρδος για τους φοιτητές? Κάτι παρόμοιο δεν έγινε και στο ΠΑΔΑ εδώ και πολύ καιρό? Νομίζετε διαθέτουν οι γονείς χρήματα να πληρώνουν έξτρα χρόνια τη στιγμή που όλα είναι κλειστά?

 
Observator
30 Μαρ 2020 15:51

Ότι στο μέλλον δύσκολα θα βρεις πτυχίο μηχανικού με λιγότερο από 5 έτη σπουδών.

 
Νίκος Θεοφανούδης
30 Μαρ 2020 17:16

@Συμπέρασμα
Δυστυχώς λόγω του ότι όλες οι πολυτεχνικές σχολές είναι πενταετούς φοίτησης και δίνουν το "grecomaster", αναγκάζει τις σχολές Μηχανικών (τμήματα Μηχανικών απο τα ΤΕΙ που έγιναν πανεπιστημιακά) να συμβαδίσουν μαζί τους. Όχι οτι τα τμήματα Μηχανικών δεν ήθελαν την ισοτίμηση

 
επαγγελματικά δικαιώματα
30 Μαρ 2020 18:48

στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου υπάρχουν τμήματα με 10 εξάμηνα χωρίς αναγνώριση από ΤΕΕ, δηλαδή χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Απόφοιτοι αυτών των τμημάτων ταλαιπωρούνται 20 χρόνια τώρα, πότε επιτέλους θα δοθεί μια λύση.

 
δίκοπο μαχαίρι
30 Μαρ 2020 19:00

χωρίς τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία πόσο σίγουρο είναι ότι θα τα πάρουν;
Το ίδιο και στο ΕΛΜΕΠΑ με τη Σχολή Μηχανικών, αλλά ποιος μπορεί να εγγυηθεί για τα επαγγελματικά δικαιώματα;

 
Νικηφόρος Αντωνιάδης
30 Μαρ 2020 19:21

Ένα ακόμα πτυχίο bachelor !!! 5ετούς τώρα διάρκειας. Είναι ισοδύναμα με τα 4ετή bachelor και ότι έχει προηγηθεί αυτών. Σου λένε ότι αφού δουλειά δεν πρόκειται να βρουν, ας τους λέμε ότι σπουδάζουν πολλά χρόνια ...

 
Τετραετείς σπουδές Μηχανικών
30 Μαρ 2020 21:18

Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης η φοίτηση σε Πολυτεχνικές Σχολές είναι 4 χρόνια, ενώ στις υπόλοιπες σχολές 3 χρόνια. Εδώ στην Ελλάδα διατηρούν χωρίς λόγο ένα υπερφορτωμένο πρόγραμμα σπουδών 55-60 μαθημάτων, ενώ πολλά τμήματα δεν έχουν μόνιμα μέλη ΔΕΠ και βασίζονται σε συμβασιούχους διδάκτορες.

Στο παρελθόν αρκούσε ένα πτυχίο και είχε λογική οι σπουδές να είναι ενιαίες, τώρα που οι περισσότεροι συνεχίζουν σε μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο ή διαφορετικό αντικείμενο δεν έχει νόημα το πρώτο πτυχίο να διαρκεί τόσα χρόνια.

Άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι διάφορα τμήματα σε περιφερειακά ΑΕΙ που ιδρύθηκαν χωρίς σαφή ακαδημαϊκό προσανατολισμό, θυμίζοντας περισσότερο κατευθύνσεις μεταπτυχιακών.

 
Τζάμπα κόπος και έξοδα
30 Μαρ 2020 22:14

Εφόσον δεν δίνονται επαγγελματικά δικαιώματα είναι ανεπιθύμητο. Εκεί που έγιναν 5ετή τι ακριβώς κέρδισαν; Ας τα κάνουν και 6ετή, δεν έχει κανένα νόημα αυτό το πράγμα.

 
μελος δεπ
30 Μαρ 2020 22:35

ακριβως νικηφορε! και το κυριοτερο τι θα τους κανουμε τοσους μηχανικους?
και μετα τεχνικους θα εχουμε?τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση δεν χρειάζεται?
αποτελεσμα υποβαθμισμενα πτυχια με χαμηλους μισθους και καποιοι θα φευγουν εξωτερικο!

 
Observator
30 Μαρ 2020 23:31

Σχετικά με το Παν. Αιγαίου, οι απόφοιτοι του Τμίματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (στη Χίο) εγγράφονται στο ΤΕΕ. Η εγγραφή στο ΤΕΕ έχει νόημα αν
ο σκοπός είναι να κάνεις μελέτες και να μπορείς να τις υπογράφεις. Αν ο κλάδος σου δεν έχει τέτοια προοπτική και δεν υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη στην αφορά εργασίας, δε σημαίνει κάτι ακόμα και αν είναι το πτυχίο σου 5 έτη ή περισσότερα. Ένας μηχανικός χωρίς να είναι στο ΤΕΕ μπορεί να δουλέψει, απλά δεν μπορεί να υπογράφει μελέτες που φυσικά έχουν μεγαλύτερη αμοιβή αλλά και ευθύνη.

 
Big in Japan
31 Μαρ 2020 09:44

Έχει πολύ πλάκα που εμφανίζονται κάποιοι σχολιαστές και μας υποδεικνύουν τι πρέπει και τι δεν πρέπει να σπουδάσουν τα παιδιά μας.

Δεν σας αφορά κύριοι .

Εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν ότι αυτά επιθυμούν.

 
Μήπως άλλες οι επιδιώξεις;
31 Μαρ 2020 10:38

Μήπως η ευρεία παράταση των σπουδών σε πολλά πλέον τμήματα (όχι μόνο μηχανικών) είναι ευρύτερη στρατηγική; Μήπως είναι δηλαδή μέτρο για να μειώνουμε "τεχνητά" τους δείκτες ανεργιας των νέων; Παράπλευρα "εφευρίσκουμε" νέες θέσεις καθηγητών για τα έξτρα μαθήματα και πάει λέγοντας; Οι μόνοι που δεν φαίνεται να ωφελούνται άμεσα είναι οι φοιτητές. Εύλογα ερωτήματα όλα αυτά.

 
Περιφέρειακά ΑΕΙ
31 Μαρ 2020 13:48

Περιφερειακά ΑΕΙ με διάσπαρτα τμήματα έχουν προβλήματα που δε λύνονται με αύξηση τoυ χρόνου φοίτησης. Το υπουργείο πρέπει να ανασχεδιάσει τον ακαδημαϊκό χάρτη (Παν. Αιγαίου, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Παν. Πελοποννήσου, Παν. Δυτικής Μακεδονίας, πρώην ΤΕΙ σε όλη τη χώρα) και να οργανώσει τα πανεπιστήμια ώστε να είναι βιώσιμα.

 
Μαρία
31 Μαρ 2020 15:54

Υπέγραψε ο κ ΔΙΓΑΛΑΚΗΣ την μετατροπή σε πενταετές του ανωτέρω τμήματος αλλά δεν υπέγραψε το integrated Master του τμήματος μουσικών σπουδών της Κερκυρας...... Για να δούμε....

 
Observator
31 Μαρ 2020 16:20

@Mαρία
Αλλο δεν υπέγραψε και αλλο απέριψε. Το απέριψε ή δεν το έχει υπογράψει ακόμα? Υπάρχει μια διαδικασία απο ο νομο . Ο υπουργός δεν αποφασίζει. Ας υποθέσουμε οτι γίνεται integrated master. Kάποιος που κάνει επιπλέον ένα master θα γνωρίζει σαφώς περισσότερα πράγματα και θα είναι πιο εξειδικευμένος.
@Περιφερειακά ΑΕΙ
Κανείς δεν υποχρεώνεται να σπουδάσει στα περιφερειακά ΑΕΙ. Η μετατροπή της διάρκειας σπουδών γίνεται μετά από πρόταση του ΑΕΙ. Οι εν ενεργεία φοιτητές θα έχουν το δικαιωμα επιλογής. 4 ή 5 χρόνια.

 
Πανεπιστήμια Ελλάδας
31 Μαρ 2020 19:04

Το υπουργείο δεν είναι απλός παρατηρητής στις αποφάσεις των ΑΕΙ, το κράτος χρηματοδοτεί τα πανεπιστήμια και έχει ευθύνη απέναντι σε όλη την κοινωνία. Εξάλλου το υπουργείο καθορίζει τη λειτουργία των τμημάτων, όπως καταργήθηκαν πρόσφατα τμήματα που είχε αποφασιστεί η ίδρυσή τους έτσι μπορεί να αλλάξει τον χάρτη των ΑΕΙ.

Τις θέσεις προσωπικού που έχουν δεσμευτεί για να λειτουργούν 500 τμήματα σε όλη την επικράτεια μπορούν να τις αξιοποιήσουν με καλύτερο τρόπο.

Με ποια λογική συνεχίζουν να λειτουργούν οι σχολές; Δεν υπήρχε κανένα σχέδιο όταν ιδρύθηκαν όλα τα ιδρύματα, πώς αξιολογούνται μετά από 15-20 χρόνια;

@ Observator

Οι θέσεις είναι κοινές για όλους. Με τα σημερινά δεδομένα πάνω από το 50% των πρωτοετών σε πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια ζητάει μετεγγραφή. Αυτό από μόνο του είναι απαράδεκτο και αποδεικνύει τον κακιστο σχεδιασμό.

 
Πανεπιστήμιο Πατρών
31 Μαρ 2020 19:09

Ας ενωθούν τα τμήματα των ΤΕΙ από τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά και ας λειτουργεί μια ενιαία Πολυτεχνική Σχολή .

Στη συγκεκριμένη πόλη (Πάτρα), λειτουργεί Πανεπιστήμιο από το 1967 και έχει Πολυτεχνική Σχολή με ακριβώς τα ίδια τμήματα (Ηλεκτρολόγων, Μηχανολόγων και Πολιτικών Μηχανικών). Ποιος ο λόγος να υπάρχει ξεχωριστή σχολή Μηχανικών; Πόσοι αποφοιτούν κάθε χρόνο από αυτά; Ποιο είναι το πρόγραμμα σπουδών;

Είναι ακριβώς το ίδιο λάθος που συμβαίνει στην Κρήτη και σε άλλες περιοχές, με τα ομοειδή τμήματα που προέκυψαν από τα πρώην ΤΕΙ.

@ Observator Ούτε το κράτος είναι υποχρεωμένο να χρηματοδοτεί σχολές και τμήματα που λειτουργούν με 15-20 μέλη ΔΕΠ, τα οποία οι φοιτητές επιλέγουν μόνο για να έχουν δυνατότητα μετεγγραφής.

Συγκεκριμένα, στην Τρίπολη υπάρχουν τμήματα με 150-200 εισακτέους από τα οποία αποφοιτούν κάθε χρόνο περίπου 70. Οι υπόλοιποι είτε εγκαταλείπουν είτε μετακινούνται σε άλλα τμήματα.

 
Σχολή Μηχανικών Πατρών
31 Μαρ 2020 19:21

Ας φτιάξουν πρώτα τα πανεπιστήμια και μετά ας ασχοληθούν με τον χρόνο σπουδών. Υπάρχει ήδη ΑΕΙ στην Πάτρα, δε χρειάζονται επιπλέον τμήματα αλλά ενίσχυση όσων ήδη λειτουργούν. Τα τμήματα από τις Σχολές Μηχανικών των ΤΕΙ μπορούν να ενωθούν με τα αντίστοιχα στα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές.

 
Master
31 Μαρ 2020 19:41

Integrated master είναι μόνο για τους διαγωνισμούς στο ελληνικό Δημόσιο, στο εξωτερικό δε λαμβάνεις δύο τίτλους σπουδών με μια εισαγωγική εξέταση (υπάρχουν τμήματα με τον τίτλο integrated master αλλά δεν έχουν βάση 8 στα 20)

 
Φοιτητής
01 Απρ 2020 15:54

Ε δεν θα γίνουμε όλοι ίσιοι κι όμοιοι,εμείς περασαμε από την αρχή Πολυτεχνείο και ζητάτε του ΤΕΙ να πάρουν πτυχειο Πολυτεχνείου ε δεν γίνετε!!!!

 
ΚΜ
01 Απρ 2020 15:57

Ο υπουργός να δει και τις υπόλοιπες σχολές ΣΤΕΦ που ο Γαβρογλου αδίκησε!!!!

 
ΣΤΕΦ ΚΟΖΑΝΗΣ - ΧΑΛΚΙΔΑΣ
01 Απρ 2020 17:00

Πότε η υπουργός θα μας πει τι θα γίνει με τις ΣΤΕΦ Κοζάνης και Χαλκίδας που δεν δίνεται στους φοιτητές τους την δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Πρέπει να δοθεί μια λύση επιτέλους σύντομα.!!!

 
@φοιτητης
01 Απρ 2020 18:24

Αν φοβασαι τον ανταγωνισμο αυτο δηλωνει οτι δεν εχεις εμπιστοσυνη στις δυναμεις σου. Ψαξτο!

 
Συνένωση τμημάτων ΑΕΙ
02 Απρ 2020 00:59

Δεν είναι λογικό να λειτουργούν παρόμοια τμήματα ή σχολές, από δύο διαφορετικά ΑΕΙ στην ίδια πόλη ή στο ίδιο ΑΕΙ σε διαφορετικές περιοχές, πχ. στον Βόλο έχουν πενταετές τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών και στη Λαμία λειτουργούν δύο τμήματα Πληροφορικής (και Εφαρμογών στη Βιοιατρική, από το Παν. Στερεάς Ελλάδας που καταργήθηκε αλλά χωρίς να μεταφερθούν τα τμήματά του).

Στην Τρίπολη στο Παν. Πελοποννήσου λειτουργούσαν μέχρι το 2013 δύο ξεχωριστα τμήματα, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ενώ στην Πολυτεχνική Σχολή του Παν. Πατρών είχαν προηγουμένως ιδρυθεί άλλα δύο παρεμφερή τμήματα: Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Τεχνολογίας Υπολογιστών και Μηχανικών Πληροφορικής και Η/Υ.

Τα ίδια και στην Κρήτη, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε όλους τους νομούς της χώρας: πάρα πολλά ανεξάρτητα και υποστελεχωμένα τμήματα (Πληροφορικής, Μηχανικών, Διοίκησης και Οικονομίας) που θα μπορούσαν να αποτελούν μια ενιαία βιώσιμη σχολή, που να καλύπτει ένα εύρος αντικειμένων, στην έδρα του κάθε Πανεπιστημίου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ