Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υπ. Παιδείας: Οι αλλαγές στις διατάξεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Ο νέος πίνακας με τα σχολεία που θα λειτουργήσουν ως Πρότυπα και Πειραματικά
Δημοσίευση: 20/05/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Κατόπιν ενδελεχούς μελέτης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στη δημόσια διαβούλευση - επήλθαν βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ανάμεσα στις βασικές τροποποιήσεις στο πλαίσιο της ενίσχυσης του δικτύου Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) , αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, περιλαμβάνονται οι εξής:

Αύξηση του αριθμού των Πρότυπων Σχολείων : Το νομοσχέδιο προβλέπει την αύξηση του αριθμού των Πρότυπων Σχολείων ήδη από το σχολικό έτος 2020-2021, με τη λειτουργία 28 συνολικά Π.Σ. (έναντι 24 Π.Σ. που προέβλεπε το αρχικό νομοσχέδιο). Προς την κατεύθυνση αυτή,

α) τα 5 ΠΕΙ.Σ. Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πατρών, Κρήτης (Ρέθυμνο) δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν ως έχουν, πειραματικά, και

β) όλα τα υπόλοιπα λειτουργούντα σήμερα ΠΕΙ.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται ως Π.Σ. Συνολικά, για το σχολικό έτος 2020-2021, θα λειτουργήσουν: 24 ΠΕΙ.Σ. πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 10 ΠΕΙ.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 28 Π.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αύξηση του δικτύου Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ:  Προβλέπεται, επίσης, περαιτέρω αύξηση του δικτύου Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., καθώς παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε σχολείο της Επικράτειας να υποβάλει αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας, κατόπιν πρόσκλησης του Υπουργείου που θα εξειδικεύει τα σχετικά κριτήρια.

Η εισαγωγή  μαθητών: Η εισαγωγή στα Π.Σ. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα γίνεται από φέτος με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων / εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, με πρόβλεψη διασύνδεσης Πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων, ενώ η εισαγωγή στα ΠΕΙ.Σ θα γίνεται με κλήρωση (εκτός από την εισαγωγή από σχολική μονάδα μίας βαθμίδας στη σχολική μονάδα επόμενης διασυνδεδεμένων ΠΕΙ.Σ.).

Στελέχωση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. με εκπαιδευτικούς:  Ως προς την στελέχωση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. με εκπαιδευτικούς, προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί των Π.Δ.Ε., στις οποίες δεν λειτουργούν Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., θα μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα για πλήρωση κενής θέσης εκπαιδευτικού σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μίας άλλης Π.Δ.Ε. της επιλογής τους.

«Οι λοιπές διατάξεις που αφορούν στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., ενδεικτικά αναφορικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των δύο δικτύων, τα όργανα διοίκησης, την επιλογή και στελέχωση με διδακτικό προσωπικό, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την (εσωτερική και εξωτερική) αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδιες», σημειώνει το υπουργείο Παιδείας.

Τα σχολεία, τα οποία χαρακτηρίζονται στο νομοσχέδιο ως Π.Σ., μετονομάζονται σε Π.Σ.

Ως συνδεδεμένα Π.Σ. ορίζονται στο νομοσχέδιο τα εξής:

α) Το Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο συνδέεται με το Ζάννειο Πρότυπο ΓΕ.Λ.,   
β) Το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθήνας συνδέεται με το 2ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Αθήνας,
γ) Το Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Βαρβακείου Σχολής,
δ) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Αγίων Αναργύρων,
ε) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Αναβρύτων,
στ) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης,
ζ) Το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών συνδέεται με το 1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Αθηνών-Γεννάδειο (μόνο για το σχολικό έτος 2019-2020 και βάσει του ν. 4610/2019 (Α΄ 70) τα Μαράσλεια Δημοτικά Σχολεία συνδέονται με το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών),
η) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά,
θ) Το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Μυτιλήνης συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης,
ι) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Πατρών συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Πατρών,
ια) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων,
ιβ) Το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης συνδέεται με το 2ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης,
ιγ) Το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης συνδέεται με το 1ο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Θεσσαλονίκης-Μ Ανδρόνικος και
ιδ) Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης συνδέεται με το Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ηρακλείου Κρήτης.

Ως συνδεδεμένα ΠΕΙ.Σ. ορίζονται στο νομοσχέδιο τα εξής:

α) Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Σ.Π.Α.) Εξαθέσιο (6/Θ) Δημοτικό Σχολείο συνδέεται με το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Σ.Π.Α.) Γυμνάσιο,
β) Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Σ.Π.Α.) Γυμνάσιο συνδέεται με το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Σ.Π.Α.) Λύκειο,
γ) Το Μονοθέσιο Ολοήμερο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, μη ενταγμένο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Συνεργαζόμενο Π.Σ.Π.Θ.)  συνδέεται με το  Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,  (Π.Σ.Π.Θ. Εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο),
δ) Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Π.Θ. Εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο) συνδέεται με το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Π.Σ.Π.Θ. Γυμνάσιο,  
ε) Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Π.Σ.Π.Θ.  Γυμνάσιο συνδέεται με το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Π.Σ.Π.Θ.  Λύκειο,
στ) Το Διθέσιο Πειραματικό Νηπιαγωγείο του Πανεπιστημίου Πατρών (μη ενταγμένο σε Παιδαγωγικό Τμήμα Συνεργαζόμενο Νηπιαγωγείο) συνδέεται με το Οκταθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών (μη ενταγμένο σε Π.Τ.Δ.Ε.),
ζ)  Το Οκταθέσιο  Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών (μη ενταγμένο σε Π.Τ.Δ.Ε.) συνδέεται με το Μικτό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών Γυμνάσιο,
η)  Το Διθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών (μη ενταγμένο σε Π.Τ.Δ.Ε. συνεργαζόμενο ολιγοθέσιο) συνδέεται με το Μικτό  Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών Γυμνάσιο,
θ)  Το Μικτό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών Γυμνάσιο συνδέεται με το Μικτό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών Λύκειο,
ι) Tο 2ο Διθέσιο Ολοήμερο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, ενταγμένο στο Α.Π.Θ., συνδέεται με 1ο Δωδεκαθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης,
ια) Το 3ο Μονοθέσιο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, ενταγμένο στο Α.Π.Θ., συνδέεται με το 1ο Δωδεκαθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης,
ιβ) Το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας συνδέεται με το Πειραματικό ΓΕ.Λ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας και
ιγ) Το Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρήτης συνδέεται με το 5o Πειραματικό ΓΕ.Λ. Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρήτης.

Σκοποί των Πρότυπων Σχολείων

Σχετικά με τους σκοπούς  των Πρότυπων Σχολείων το υπουργείο Παιδείας  υπογραμμίζει τα εξής:

Α. Ειδικότερος σκοπός των Πρότυπων Σχολείων είναι να ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, με την έννοια της διαμόρφωσης των πλέον κατάλληλων προϋποθέσεων που θα προάγουν τη διαρκή αυτό-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Ειδικότερος σκοπός των Πειραματικών Σχολείων είναι να υποστηρίξουν, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, την πιλοτική εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα (δοκιμή και υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων).

Β. Για την πληρέστερη ενημέρωση των ενδιαφερόμενων, επισυνάπτεται πίνακας με τα νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, όπως διαμορφώνονται στο νομοσχέδιο μετά και την τελευταία ενσωμάτωση σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης.

Σχόλια (19)

 
ΕΦΗ Χ.
20 Μάιος 2020 13:26

Δεν μπορώ να μη σχολιάσω τη συνέπεια της υπουργού. Τα Πειραματικά που προβλέπονταν να γίνουν Πρότυπα παραμένουν Πειραματικά κι όλα τα άλλα Πειραματικά που θα παρέμεναν ως τέτοια γίνονται Πρότυπα

 
Επιτελικό κράτος
20 Μάιος 2020 13:38

Με τις πρώτες αντιδράσεις γονέων είμαστε πανέτοιμοι να τα αλλάξουμε όλα. Πάρτε τώρα που γυρίζει και εσείς ένα πρότυπο... προϊόν ενδελεχούς σχεδιασμού της εκπαίδευσης.

 
Γιώργος
20 Μάιος 2020 14:45

Στην πρώτη έκδοση του Νομοσχεδίου όλα τα Πειραματικά σχολεία των Πανεπιστημίων ήσαν Πρότυπα (πχ Μικτό Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών). Στη νέα έκδοση ήταν το μόνο από τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων που έγινε πάλι Πειραματικά.
Το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών τουλάχιστον θα ήθελε μια δικαιολογία για αυτή την αξωφρενική εξαίρεση τουλάχιστον από τη ΔΕΠΣ. Υπήρξαν πιέσεις; Έλεος!!!

 
Πρότυπο vs Πειραματικό
20 Μάιος 2020 14:58

είναι δυνατόν να υπάρχει διάκριση στην εισαγωγή στο ένα και στο άλλο. ΑΝ λέω ΑΝ πρέπει να υπάρχει διάκριση αυτή πρέπει να είναι στην στόχευση του Σχολείου.

Μάλιστα θα έλεγα ότι και η κλήρωση δεν είναι το ιδανικότερο σύστημα, γιατί θα ήθελες να έχεις ένα κατάλληλο μείγμα της 'κοινωνίας' σε οποιοδήποτε από τα σχολεία βασισμένο στην ισονομία.

Ακόμα και αν δεν είναι το ίδιο άριστοι 2 μαθητές έχουν να προσφέρουν στην 'κοινωνία' του σχολείου, ή μήπως όχι??

 
Στέλιος
20 Μάιος 2020 14:59

... και οι υπόλοιποι, θα περιμένουν μήπως αδειάσει κάποια θέση για να δοκιμάσουν την τύχη τους στα πρότυπα Λύκεια. Απομένει επομένως στους εκπαιδευτικούς των γυμνασίων να αξιολογούν τους μαθητές τους δίχως να χαρίζονται και δίχως να ενδίδουν στις πιέσεις των γονέων, γιατί ένας βαθμός παραπάνω στη βαθμολογία σημαίνει την παραμονή των μαθητών στον χώρο των διασυνδεμένων σχολείων, σε θέσεις που θα μπορούσαν να καταλάβουν άλλοι, πολύ πιο άξιοι.

 
άρα η γκρίνια πέρασε
20 Μάιος 2020 15:15

μπράβο σας με τις διασυνδέσεις... αριστεία παντού. βουλευτές ήδη με ανακοινώσεις καρπώνονται τους κόπους τους.

 
Δημητρης
20 Μάιος 2020 16:08

Ερώτημα: Τα παιδιά που ήδη φοιτούν, κατόπιν κληρωσης, σε πειραματικό γυμνάσιο που γίνεται πρότυπο συνεχίζουν χωρίς εξετάσεις σε πρότυπο συνδεδεμένο λύκειο;

 
Ελεος!!!
20 Μάιος 2020 22:31

Μου αρέσει που η κα Κεραμέως διαλαλεί στα κανάλια ότι έχει σχέδιο, πρόγραμμα κλπ. Η ανακολουθία της θα μείνει στη ιστορία!

 
Α.Σ.
20 Μάιος 2020 23:15

"...Στελέχωση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. με εκπαιδευτικούς: Ως προς την στελέχωση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. με εκπαιδευτικούς, προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί των Π.Δ.Ε., στις οποίες δεν λειτουργούν Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., θα μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα για πλήρωση κενής θέσης εκπαιδευτικού σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μίας άλλης Π.Δ.Ε. της επιλογής τους..."

Δεν αναρωτιέται κανείς κατά πόσον αυτές οι διατυπώσεις δημιουργούν χάσματα και ανισότητες;
- οι εκπαιδευτικοί στην μισή Ελλάδα (ΠΔΕ Πελοποννήσου, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίων Νήσων) δικαιούνται να αιτηθούν κατάληψη θέσης σε ΠΕΙ.Σ. ή Π.Σ. ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ,
- οι εκπαιδευτικοί Π.Ε. Κρήτης, Β.Α. Αιγαίου, Ηπείρου ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ,
- οι εκπαιδευτικοί Δ.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ...

- οι υπόλοιποι/-ες ΜΟΝΟΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΕΙΑ Π.Δ.Ε.

Με αναφορά σε Δημοσίους Λειτουργούς, η σχετική διάταξη αποτελεί, τουλάχιστον, μειωτική αντιμετώπιση - ακόμα και για εκπαιδευτικούς/εργάτες της εκπαίδευσης που βλέπουν λόγους να διδάξουν σε ΠΕΙ.Σ. (όλως ιδιαιτέρως) ή, ακόμα, σε Π.Σ., άρα να υποστηρίξουν ΕΡΓΩ την υπόσταση των σχολείων αυτών - ακόμα και την δυναμική της τροποποίησης του χαρακτήρα τους, αν θέλετε...

Από την άλλη:
- γιατί, άραγε, μειώνεται η δεξαμενή επιλογής ικανών εκπαιδευτικών ΕΙΔΙΚΑ εξαιρώντας εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων Π.Δ.Ε.;
Διοικητικά, η παρούσα καταγραφή δεν εξυπηρετεί τίποτα, αφού προβλέπει μετακινήσεις...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΛΟΓΟΣ;

Αν δεν είναι "πονηρός", γιατί λείπει παντελώς από την αιτιολογική έκθεση;

 
Αναστασια
21 Μάιος 2020 01:12

Δημιουργία νέων προτυπων ή υποβάθμιση αυτών που υπάρχουν ηδη;

Δηλαδή, δημιουργούμε νέα προτυπα απλά μετονομαζοντας τα πειραματικα σε προτυπα;

Πώς θα αισθανοσασταν εσείς αν έναν ολόκληρο μήνα διαβάζατε για να δώσετε εισαγωγικές εξετάσεις σε προτυπο σχολείο ενώ οι συμμαθητές σας είχαν ξεκινήσει ήδη τις διακοπές τους και τώρα να συνειδητοποιείτε ότι απλά θα μπορούσατε να είχατε μπει σε μια κλήρωση και να είστε μαθητης το ίδιο προτύπου σχολειου;

Έτσι εσείς επιβραβευετε την αριστεια;

Λυπάμαι, λυπάμαι πολύ γιατί .

 
Μαρια
21 Μάιος 2020 10:25

Μετατρέποντας τα πειραματικα σε προτυπα σημαίνει λιγότερες ευκαιρίες σε παιδιά να φοιτήσουν σε καλά σχολεία, δεν έχουν όλα τα παιδιά την δυνατότητα να κάνουν μαθήματα για εισαγωγικές. Το μόνο που πετυχαίνει η κυβέρνηση είναι να ενισχύσει τα φροντιστηρια.Ποιος ξέρει??ίσως και σε αυτό πραγματικά να αποσκοπεί.

 
Αριστεία, όχι αστεία
21 Μάιος 2020 12:13

Στο πρόσφατο νομοσχέδιο πληθώρα άρθρων αφορούσαν τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Στο τέλος και εκεί τα έκανε με τις παλινωδίες της η Κεραμέως μπάχαλο.
Έτσι είναι η αριστεία, διακρίνεται.

 
Μιμης
21 Μάιος 2020 15:39

Τα πειραματικά είναι και παραμένουν πειραματικα καθώς και τα πρότυπα το ίδιο.
Αν θέλετε τόσο πολύ να αυξήσετε τα πρότυπα, δημιουργείστε νέα.
Σταματήστε πλέον τα πειράματα και ασχοληθείτε με τα πραγματικά προβλήματα στην παιδεία.

 
Μάριος
21 Μάιος 2020 16:53

Από τα άγραφα! Μετά το πελατειακό παρασκήνιο, μέσα σε λίγες εβδομάδες τα Πειραματικά έγιναν Πρότυπα και τα Πρότυπα Πειραματικά.

 
@Μάριος
22 Μάιος 2020 09:19

μάλλον δεν γνωρίζετε ακριβώς ποια σχολεία είναι τα πρότυπα και ποια τα πειραματικά

 
Πειραιάς
22 Μάιος 2020 14:06

Δηλαδή, στον Πειραιά θα έχει σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους, δύο Πρότυπα;
Αστεία πράγματα...

 
@@Mάριος
22 Μάιος 2020 18:24

Μια χαρά γνωρίζω, αγαπητέ. Το σχόλιο σας δεν βλέπω να λέει κάτι άλλο. :)

 
Γ. Κ.
22 Μάιος 2020 20:21

Ας επαναλάβω την αλήθεια για πολλοστή φορά, αν και δεν έχει σχεδόν κανένα νόημα όταν έρχεται σε σύγκρουση με τα νεοελληνικά μικροσυμφέροντα ή/και την άγνοια του παρελθόντος: η διάκριση μεταξύ Πειραματικών και Προτύπων δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την ΚΛΗΡΩΣΗ για τα πρώτα και τις ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ για τα δεύτερα. Ήταν δύο τύποι σχολείων με διαφορετική στόχευση: τα ΠΡΟΤΥΠΑ που εμφανίστηκαν με την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους υπήρξαν για πάρα πολλά χρόνια σχολεία πρακτικής άσκησης υποψηφίων εκπαιδευτικών. Τα Πειραματικά υπήρξαν δημιουργίες σπουδαίων παιδαγωγών που είχαν στόχο την εφαρμογή μιας νέας ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ στην πράξη. Και στους δύο τύπους σχολείων οι μαθητές έμπαιναν στα γυμνάσια με ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ώς το 1976 που καταργήθηκαν οι εξετάσεις για όλα τα γυμνάσια της χώρας και αντικαταστάθηκαν στα Πειραματικά από την κλήρωση.
Άρα αν ήθελε το Υπουργείο να συνδέσει το παρελθόν με το μέλλον θα έπρεπε να διαχωρίσει τους δύο τύπους σχολείων με βάση τη στόχευσή τους κι όχι με βάση τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών/τριών. Και δεν το έκανε επιτείνοντας τη γνωστή νεοελληνική σύγχυση.

 
Τίποτα δεν είναι τυχαίο
24 Μάιος 2020 13:40

Μετά τη λήξη της διαβούλευσης και τα σχόλια που υπεβλήθησαν, έγινε η ρύθμιση και όλα τα διασυνδεδεμένα πειραματικά δημοτικά ορθώς συνεχίζουν να είναι διασυνδεδεμένα με τα πειραματικά γυμνάσια, εκτός από το Μαράσλειο το οποίο έμεινε μετά το 90’ απέξω χωρίς δικαίωμα υποβολής σχολίου ακολουθώντας τον αντίστροφο δρόμο σε σχέση με τα άλλα πειραματικά. Γιατί μετά τη λήξη της διαβούλευσης το 1ο Γυμνάσιο Αθηνών από Πειραματικό έγινε Πρότυπο και διακόψατε τη διασύνδεση με το Μαράσλειο ;;; Λίγο πολύ φαίνεται καλά μεθοδευμένο και ότι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα ενός ή περισσοτέρων. Ο στόχος από την αρχή ήταν να δείξουμε πως ακούμε «όλες» τις γνώμες και είμαστε καλοί και γι’ αυτό κάναμε τις αλλαγές με τη «ρύθμιση». Όταν όμως παίζεις με την τύχη 350 και πλέον παιδιών θα πρέπει να είσαι πιο προσεκτικός και με στοιχειώδη επιχειρήματα, αλλιώς γυρνάει επάνω σου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.