Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

16 βαθμολογητές: Τα θέματα της Χημείας εκτός πλαισίων σχολικού βιβλίου, κακά διατυπωμένα, ασαφή , ελλιπή δεδομένα και με επιστημονικά λάθη

Ο ακροβατισμός της ΚΕΕ με την επιλογή των συγκεκριμένων θεμάτων οδηγεί στη δυσφήμιση του μαθήματος και την απογοήτευση των υποψηφίων
Δημοσίευση: 29/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οι  καθηγητές Χημείας και βαθμολογητές ...  Βαθμολογικού Κέντρου   θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τα θέματα  των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Χημείας με το νέο αλλά και το παλαιό σύστημα.  

Τα θέματα  είναι εκτός των πλαισίων του σχολικού βιβλίου, κακά διατυπωμένα, ασαφή ή έχουν ελλιπή δεδομένα, περιέχουν επιστημονικά λάθη και κάποια κινούνται στα όρια της εξεταστέας ύλης. Ο όγκος τους είναι υπερβολικός σε σχέση με τον χρόνο εξέτασης ενώ έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας στην κατανόηση των ερωτήσεων και την επίλυση. Δεν έχουν διαβάθμιση στη δυσκολία ενώ είναι ετεροβαρή (αφού δύο από τα έξι κεφάλαια καλύπτουν σχεδόν τα 6/10 των μονάδων).

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Α1, Α5.3, Β3,Γ4 Δ2,Δ3 με το νέο σύστημα και Γ3 με το παλαιό .

Τέλος, μεγάλη έκπληξη μας προκαλεί το γεγονός ότι το ίδιο θέμα στο παλαιό σύστημα είναι διατυπωμένο ορθά χωρίς ασάφεια ενώ στο νέο σύστημα είναι διατυπωμένο λάθος με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο λύτης να καταλήξει σε σωστά συμπεράσματα.

Θεωρούμε ότι η ΚΕΕ  οφείλει να σέβεται τον κόπο και την αγωνία των μαθητών, των γονιών αλλά και των καθηγητών τους και να βάζει θέματα τα οποία να είναι εντός ύλης,  στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου, σαφή, με επαρκή δεδομένα και επιστημονικώς ορθά. Ο ακροβατισμός της ΚΕΕ με την επιλογή των συγκεκριμένων θεμάτων οδηγεί στη  δυσφήμιση του μαθήματος και την απογοήτευση των υποψηφίων που δεν βλέπουν τα αποτελέσματα να είναι ανάλογα της προσπάθειας που έχουν καταβάλει.

Ακολουθούν υπογραφές

Σημείωση: Το κείμενο το υπογράφουμε όλοι οι βαθμολογητές του συγκεκριμένου ΒΚ (δεκαέξι καθηγητές) .Τα ονόματα   δεν μπορούν όμως να δημοσιοποιηθούν για την διατήρηση του αδιάβλητου των εξετάσεων .

Σχόλια (21)

 
Μητέρα υποψηφίου 2ου επιστημονικού πεδίου
29 Ιουν 2020 07:34

Δε θα υπάρξει καμία απάντηση στις εντονότατες αντιδράσεις εκπαιδευτικών, για το μάθημα της χημείας; Από όσο γνωρίζουμε, θέματα που εμπεριέχουν επιστημονικά λάθη πρέπει να ακυρώνονται! Είναι τουλάχιστον ντροπή να υποβιβάζονται οι προσπάθειες των υποψηφίων, με αυτόν τον τρόπο!

 
Ρούγγ. Ειρήνη
29 Ιουν 2020 08:36

Θα επιθυμούσα κάποια επιστολή που αφορά την Χημεία, αν είναι εφικτό, να σταλεί σε όλα τα βαθμολογικά για υπογραφή από όλους τους καθηγητές που βαθμολογούν και διαφωνούν με τα θέματα. Η ακύρωση θεμάτων αφού τελειώνουν οι προφορικές εξετάσεις δεν είναι εφικτή, μια παρέμβαση όμως στην ΚΕΕ ή στο ΥΠΑΙΘ για να μην είναι ξανά τα ίδια άτομα στην επιτροπή της Χημείας η οποία θα φέρει υπογραφές από πολλούς συναδέλφους ίσως βοηθήσει στο μέλλον.

 
Ελένη
29 Ιουν 2020 08:51

Οι δημοσιογράφοι γιατί θάβουν τόσο σοβαρά θέματα κάτω από το χαλί; Δεν θα παραιτηθεί κάνεις για τα τόσα προβλήματα των φετινών πανελλαδικών που παίζουν με το μέλλον των παιδιών μας;

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Κ.
29 Ιουν 2020 10:02

Όταν οι βάσεις εισαγωγής κατρακυλήσουν σε πολλά περισσότερα τμήματα κάτω των 10000 μορίων, λόγω των απαράδεκτων φετινών θεμάτων, τότε τα λαλίστατα ΜΜΕ που τώρα κωφεύουν, θα αναλάβουν για να τονίσουν την ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος και την ανάγκη επιβολής της βάσης του 10 ως μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης, στοχεύοντας στον κοινωνικό αυτοματισμό και την ενίσχυση της ιδιωτικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, σε βάρος του κοινωνικού κράτους και την ελληνικής οικογένειας.

 
μαθητής β΄λυκείου
29 Ιουν 2020 10:46

Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα του άρθρου.

 
Γιώτα.
29 Ιουν 2020 11:16

Έλεος.Δεν.φτάνει.Η.αγωνία.και.Η.στεναχώρια.των.παιδιών.πρέπει.Να
Υποστούν.τα λάθη.και.Την
Ασάφεια
Των
Θεμάτων.φτάνει
Πια.ελεος

 
Καθηγητης
29 Ιουν 2020 13:07

Βασική λεπτομέρεια: τα θέματα της ΚΕΕ για τη Χημεία τα βάζουν καθηγητές χημείας, όχι κάποιοι άσχετοι η Πανεπιστημιακοί που δεν έχουν άμεση σχέση με το μάθημα. Άρα, ποιοι δεν σέβονται τον κόπο των μαθητών;; Οι ίδιοι οι καταγγελοντες ίσως...
Καμία ΚΕΕ δεν θέλει να δυσφημίζει μαθήματα γιατί της γυρνάει μπούμερανγκ, ας αφήσουμε λοιπόν τις λογικές ακροβασιες... αν δεν εμπιστευόμαστε την ΚΕΕ, ακόμα και όταν γίνονται λάθη, για την σωστή αντιμετώπιση των θεμάτων που ανακύπτουν τότε ποιον;;

 
Μητέρα υποψηφιου
29 Ιουν 2020 14:43

Συμφωνώ απόλυτα με τον ΧΡΗΣΤΟ Κ Είμαι εκπαιδευτικός και στις μέρες της καραντίνας άκουγα συνέχεια τους λαλίστατους δημοσιογράφους να μιλάνε για τους τεμπέληδες εκπαιδευτικούς
Εγώ λοιπόν η τεμπελα ήμουν τουλάχιστον 6-7 ώρες καθημερινά πάνω στον υπολογιστή για να ανταπεξέλθω σε κάτι που δεν μ έχει επιμορφώσει κανένας
Παράλληλα ως όφειλα συμπαραστεκόμουν στην κόρη μου
Τώρα τι θα της πω;

 
Εκπαιδευτικός
29 Ιουν 2020 14:43

Είναι τραγικό να διαπιστώνεις ότι τα όνειρά σου γκρεμίζονται και οι κόποι σου πάνε χαμένοι, εξαιτίας της βλακείας ή εξυπνάδας κάποιων που θέλουν να δείξουν την ...ανωτερότητά τους απέναντι στους/στις μαθητές/τριες της Γ΄ Λυκείου. Σίγουρα όταν βάζουν τα θέματα έχουν στο μυαλό τους το δημόσιο σχολείο!!ΜΠΡΑΒΟ στους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν να διαμαρτυρηθούν δημόσια για την επιλογή των θεμάτων χημείας.

 
Ευαγγελος
29 Ιουν 2020 16:43

Πολύ σωστή η παρέμβαση των συναδέλφων.
Το καταστροφικό έργο της επιτροπής ξεκίνησε πέρυσι και ολοκληρώθηκε φέτος. Καταστρέφοντας την προσπάθεια και τα όνειρα των υποψηφίων.

 
Λία
29 Ιουν 2020 17:28

Μπράβο στους εκπαιδευτικούς που εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους.
Αλήθεια, η Επιτροπή είναι η ίδια με την περσινή;

 
Αλέξανδρος
29 Ιουν 2020 18:51

Τα θέματα ήταν δύσκολα άλλα όχι εκτός ύλης. Αν δεν θέλουν να διορθώσουν οι συγκεκιρμένοι βαθμολογητές ας πάρουν άλλους.

 
Ερωτήματα
29 Ιουν 2020 18:56

Να το ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι δεν είμαι χημικός αλλά, νομίζω, ότι η γκρίνια είναι υπερβολική. Περιορισμένη ύλη, απούσα η οργανική χημεία, τα θέματα της χημείας μοιάζουν με τα θέματα των αρχαίων, κρίνονται στην λεπτομέρεια.
Σε κάθε περιπτωση, καλή επιτυχία στους υποψηφίους.

 
Δημητρης
29 Ιουν 2020 22:16

θα ήθελα να τονίσω ότι για να μπορέσει ένας μαθητής να γράψει αρκετά καλά στις εξετάσεις θα πρέπει να έχει διαβάσει και τα μπλε πλαίσια. Αυτό φαίνεται από τα ορισμένα ερωτήματα. Ακόμα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά αλγεβρικές πράξεις έτσι ώστε να μην χάνει χρόνο. Ευχαριστώ

 
NotX
30 Ιουν 2020 09:01

Η δημιουργία ερωτήσεων (ασκήσεων) σε πολλά επιστημονικά πεδία όπως είναι η χημεία, είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Απαιτεί πολύ βαθιές γνώσεις του αντικειμένου, κατανόηση του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά πάνω από όλα σωστές διδακτικές βάσεις. Θα ήταν καλλίτερα η επιτροπή να συμπεριλαμβάνει και εκπαιδευτικούς της ανώτατης εκπαίδευσης, διδάσκοντες οι οποίοι να έχουν πολυετή εμπειρία της διδασκαλίας της Γενικής Χημείας στα ΑΕΙ, και οι οποίο έχουν αξιολογηθεί θετικά για μια σειρά ετών.

 
ΑΝΩΝΥΜΗ
30 Ιουν 2020 12:23

επιτελους σεβασμος στους κοπους και τα ξενυχτια των παιδιων.Λιωνουν πανω απο τα βιβλια λυνουν ατελειωτες ασκησεις για να ερχονται καποιοι να νομιζουν οτι ειναι ρομποτ καλοκουρτισμενα που με το που θα ξεκινησει ο χρονος χωρις σκεψη θα προλαβουν να λυσουν θεματα απαραδεκτα,ασαφη και ογκωδη που οι καθηγητε ς οι ιδιοι μαρτυρουν οτι θελουν ωρεσ για να τα λυσουν αν βεβαια και οι ιδιοι τα κατανοησουν.ΝΤΡΟΠΗ.Παιδια που αξιζουν να γραψουν,βγαινουν απο τισ αιθουσεσ και απορουν γιατι διαβασαν τοσο πολυ στη ζωη τους.ΠΟΙΑ Η ΑΜΟΙΒΗ ΤΟΥΣ

 
Dario Moutso
30 Ιουν 2020 15:04

Μια απορία.. Οι μαθητές οι οποίοι θα γράψουν 100 (χημεία), και θα υπάρχουν πολλοί όπως και στα άλλα "προβληματικά" μαθήματα (πχ φυσική, βιολογία, κοινωνιολογία κλπ) τι κατά την γνώμη σας είναι; ιδιοφυΐες; τυχεροί; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακουστεί η γνώμη σας γι' αυτά τα παιδιά.

 
Λαμπρος
30 Ιουν 2020 18:37

Θα δούμε σε λίγες μέρες πόσοι μαθητές θα πάρουν 100άρι. Σίγουρα υπάρχουν και αυτοί, αλλά νομίζω ελάχιστοι σε αυτή την κατεύθυνση. Οσον
αφορά την επιτροπή εξετάσεων, συμφωνώ με όλες τις παραπάνω αρνητικές
κριτικές. Είναι σίγουρα στη γραμμή του υπουργείου για δυσκολότερα, ως
ακατανόητα θέματα, για να στραφούν τα παιδιά στα ιδιωτικά ιεκ, κολλέγια,
εξωτερικό κλπ. Και επειδή είμαι και εκπαιδευτικός το ίδιο πράγμα συνέβη και
στο 4ο θέμα του μαθήματος Ηλεκτρικές Μηχανές του τομέα Ηλεκτρολογίας.
Οι καθηγητές ηλεκτρολόγοι που επέλεξαν αυτό το θέμα, δεν έλαβαν υπόψη
τους ότι με αυτό τον τύπο Ε=κΦn δεν υπάρχει ούτε ένα παράδειγμα στο
σχολικό βιβλίο αφού την ταχύτητα την μετρά σε στρ/sec ενώ στα παρα-
δείγματα του βιβλίου την δίνει σε στρ/min. Και για τα Δ3 και Δ4 τι να
πούμε; Έχει έστω ένα απλό παράδειγμα το βιβλίο για τις απώλειες τυμπά-
νου και διέγερσης; Οι καθηγητές της ειδικότητας σε προφορικά εξεταζόμε-
νους ψάχνονταν για τις λύσεις, αφού στο μάθημα αυτό πρώτη φορά έμπαι-
τέτοιο θέμα. Η ζημιά που έγινε, από αυτούς στα παιδιά είναι μεγάλη και ιδίως της ΚΟΙΝΗΣ ΟΜΑ-
ΔΑΣ που συναγωνίζονται τους συμμαθητές τους των άλλων τομέων, όπου
οι καλοί αρίστευσαν, π,χ. στη Μηχανολογία έβαλαν λυμένο παράδειγμα του
βιβλίου, με αποτέλεσμα να νιώθουν αδικημένα.Μιλάμε για μαθητές που
είχαν διαβάσει πάρα πολύ για να πετύχουν το στόχο τους.Αλλά ποιός μας
ακούει; Η απάντησή τους είναι, ότι αφού οι τύποι είναι μέσα στην ύλη
θεωρούνται γνωστοί , επομένως ας βάλουμε και μια άσκηση που δεν την
έχουν ξαναδεί για να δούμε αν μπορούν να τη λύσουν. Και για να μην
ξεχνιόμαστε οι μαθητές που αναφέρομαι είναι μαθητές ΕΠΑΛ.

 
Ρούγγα Ειρήνη
30 Ιουν 2020 22:00

@ Καθηγητής
Οι εκπαιδευτικοί που βάζουν τα θέματα δεν είναι πάντα αλάνθαστοι. Δεν εννοώ μόνο την επιστημονική αρτιότητα των θεμάτων, αλλά κυρίως το πόσο κοντά ή μακριά είναι από τη σχολική πραγματικότητα. Το ότι είναι καθηγητές σε λύκειο, δεν σημαίνει ότι αντιλαμβάνονται πόσο οι μαθητές τους μπορούν να τους παρακολουθήσουν και να τους καταλάβουν. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν γνωρίζω ποιοι καθηγητές λυκείου ήταν στην επιτροπή, πιθανόν να είναι πολύ καλοί και σαν εκπαιδευτικοί. Συμπληρώνω όμως ότι κάθε χρόνο είναι και πανεπιστημιακός ο οποίος έχει δικαίωμα να βάλει θέματα. Ο πανεπιστημιακός που ήταν πέρσι και φέτος είναι πραγματικά αξιόλογος επιστήμονας και καθηγητής. Όλη όμως η επιτροπή απέτυχε στο να βάλει διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα. Ήταν τα περισσότερα (πέρσι και φέτος) αυξημένης δυσκολίας, ισοπεδωτικά για τον μέσο μαθητή ο οποίος βλέπει τους κόπους του να έχουν ως αποτέλεσμα τον βαθμό 5. Γιατί και ο μέσος μαθητής έχει κάνει κόπο.
@Αλέξανδρος
Το ότι διαφωνεί κάποιος με τα θέματα, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνει την δουλειά του. Είτε διαφωνούν είτε όχι, μπορούν οι βαθμολογητές να βαθμολογήσουν με δικαιοσύνη.
@NotX
Πάντα υπάρχει πανεπιστημιακός και πρέπει να υπάρχει. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνει και σωστή δουλειά.

 
Ρούγγα Ειρήνη
30 Ιουν 2020 22:02

@Dario Moutso
Για μένα θα είναι σχεδόν ιδιοφυΐες, δεν γράφεις πάνω από 95 από τύχη. Υπάρχουν και τέτοια παιδιά, που αν μεγαλώσουν και συνεχίσουν να ασχολούνται με κάποια από αυτές τις επιστήμες θα είναι από τους καλύτερους επιστήμονες.

 
Ενας βαθμολογητης
30 Ιουν 2020 23:24

Απάντηση σε μια απορία. Μεχρι τωρα σε 50 γραπτά δεν υπάρχει 100 και απο οτι ξέρω το ίδιο συμβαίνει σε όλο το βαθμολογικο και δεν είναι και μικρό .Καμία αλλη απορία;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.