Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Ν. Κεραμέως:Δεν μπορώ να κατανοήσω κανένα χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση

"Έρχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν"
Δημοσίευση: 05/07/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Δεν μπορώ να κατανοήσω κανένα χώρο εργασίας που δεν έχει αξιολόγηση, διότι είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του οποιουδήποτε συστήματος, και εν προκειμένω του εκπαιδευτικού συστήματος».

Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως μιλώντας σήμερα στο 8ο αναπτυξιακό συνέδριο, που συνδιοργανώνουν στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος» και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και υπογράμμισε τα εξής:

Α. Έρχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν, διότι καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες και αυτό θέλουν να φανεί». Άλλωστε δεν υπάρχει σύστημα το οποίο να μπορεί να προοδεύσει, αν δεν αξιολογείται

Β. Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Γ. Ο πρώτος χρόνος έχει ήδη νομοθετηθεί και είναι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Δηλαδή αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση. Κάτι που προκαλεί αντιδράσεις, αλλά εμείς το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό και γι' αυτό και υλοποιήθηκε. Άρα, αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που θέτουν στόχους και βάσει του νομοθετήματος, το οποίο ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, αυτοί οι στόχοι πρέπει να επαναπροσδιορίζονται και να εξετάζονται τουλάχιστον ανά δίμηνο. Όμως υπάρχει ένα δεύτερο πολύ σημαντικό κομμάτι, που έχει να κάνει με την εξωτερική αξιολόγηση από την αρχή πιστοποίησης ποιότητας των σχολείων, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από στελέχη εκπαίδευσης και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Δ. Έχει ήδη προβλεφθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, και το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε και το κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Οι διαδικασίες θα ξεκινήσουν από το Σεπτέμβριο του 2020 με τη θεσμοθέτηση του πλαισίου σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά.

Σχόλια (50)

 
Μαριος
05 Ιουλ 2020 01:11

Κα Υπουργέ, αξιολόγηση και κατάργηση άρθρου 16!
Προχώρα επιτέλους και τα δυο αυτά ζητήματα!
Να είσαι σίγουρη, ο λαός θα σε ευγνωμονεί επί πολλά χρόνια!

 
Αξιολόγηση
05 Ιουλ 2020 02:10

Πρώτα των σχολικών βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών, μετά των σχολικών μονάδων και των στελεχών εκπαίδευση και τέλος των εκπαιδευτικών.

Πρώτα πρέπει να αλλάξει η δομή του Σχολείου, και κατόπιν να αξιολογηθεί για τα αποτελέσματα που έχει. Αξιολόγηση με χιλιάδες αναπληρωτές, με πρότυπα-πειραματικά που δεν λειτουργούν σε κάθε νομό (Θράκη, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά), με βιβλία εικοσαετίας είναι απλώς μια τυπική ανούσια διαδικασία.

Οι μαθητές πρέπει να έχουν το καλύτερο δυνατό που μπορεί να προσφέρει το κράτος.

 
ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤ.
05 Ιουλ 2020 02:20

Εγώ ακόμη δεν μπορώ να κατανοήσω, με ποια λογική έγιναν οι 2200 απολύσεις εκπαιδευτικών, από τον τότε υπουργό και νυν πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη!!!!!!! Μετά απ' αυτό, πιστεύω ότι όλοι αντιλαμβάνονται κάτι, εκτός απ' την Υπουργό κ. Κεραμέως.

 
Ουρές
05 Ιουλ 2020 02:24

"Έρχονται διαρκώς όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί και μας λένε θέλουν να αξιολογηθούν" .Μιλάμε για ουρές έτσι......

 
άχριστη
05 Ιουλ 2020 02:27

Δεν νομίζω να είναι τόσο άχρηστη πιά. Επίτηδες το κάνει.......

 
καθηγητής ΓΕΛ
05 Ιουλ 2020 06:41

Συμφωνώ απόλυτα. Όταν το 2014 άρχισε να εφαρμόζεται και είχαν αξιολογηθεί ήδη Περιφερειακοί, Σύμβουλοι, Δ/ντές Β/θμιας και Δ/ντές σχολείων, τα σχολεία λειτουργούσαν πολύ καλύτερα και οι επαιδευτικοί και τα στελέχη, ενεργοποιήθηκαν πολύ περισσότερο. Μόλις ήλθε ο ΣΥΡΙΖΑ όλοι τα μολύβια κάτω με χαρακτηριστική διαφορά, που τότε το σχολιάζαμε

 
Poyet
05 Ιουλ 2020 07:26

Θρανία από το 1990, καρέκλες από το 1821, σχολεία ξεχαρβαλωμένα. Φτιάξτε πρώτα αυτά να είναι ανθρώπινα για μαθητές/εκπαιδευτικούς. Η αξιολόγηση σας μάρανε.

 
ΟΥΠΣ!!!
05 Ιουλ 2020 09:04

ΝΑΙ,ΝΑΙ...! ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΛΟΙ ΚΑΝΟΥΜΕ!! Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ! ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ, ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ!!!!!...

 
Quixotakis
05 Ιουλ 2020 10:08

Μα κι αυτά που γράφετε για τα θρανία και τις καρέκλες, αξιολόγηση είναι!
Όλοι τη θέλουμε για λίγο, για γάμο τίποτα, είναι «κοινή», η άτιμη!...

 
Νυν
05 Ιουλ 2020 10:23

@Poyet... Ξέχασες την "εκπαιδευτική καινοτομία σύριζα", ψηφοφορία διευθυντών σχολικών μονάδων!

 
Εκπαιδευτικός
05 Ιουλ 2020 10:52

Για τον «χώρο εργασίας» των βουλευτών και των υπουργών έχετε να πείτε κάτι κ. Κεραμέως;

 
Άρχισαν οι ζέστες...
05 Ιουλ 2020 11:25

@Κεραμέως
Αφιερώνω "Το καλοκαιράκι" του Πορτοκάλογλου...

@ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤ.
Μα μετά από "αξιολόγηση".... των ιδιωτικών ΙΕΚ υγείας αγαπητέ....

 
Κώστας
05 Ιουλ 2020 11:34

Δίδαξα σε προκάτ και σε κοντέινερ φέτος, τα οποία έμπαζαν κρύο και ήταν 13 παιδιά σε έναν χώρο 6 επί 8. Τι βαθμό θα πάρω εγώ ως εκπαιδευτικός σε περίπτωση που το μάθημα αργεί να προχωρήσει επειδή κάνει κρύο, επειδή έχει πιο πολύ σκοτάδι γιατί τα παράθυρα ήταν πολύ μικρά και δεν άναβαν όλα τα φώτα και τι βαθμό θα πάρει ο συνάδελφος που δίδαξε στο Κολωνάκι ή σε μια άλλη μονάδα της αφρόκρεμας της Αθήνας;

 
@Κώστας
05 Ιουλ 2020 12:01

Φιλτατε συνάδελφε,αίολο το επιχείρημα σας τελείως!Πολλοι εξ ημών εργαστηκαμε σε κοντεινερ για πολυ περισσοτερα χρονια του ενος ετους και γνωριζουμε πως οταν ο δασκαλος ΕΜΠΝΕΕΙ και τα παιδια ΘΕΛΟΥΝ να μαθουν, δεν ειναι ανασταλτικος παραγοντας οι πολυτελεις αιθουσες και τα θρανιοκαθισματα...Με αυτο το σκεπτικό οσα παιδια προερχονται απο φτωχες οικογενειες επειδη δεν εχουν τα λουσατα ρουχα και υποδυματα η τα πολυτελη μολυβια ,τσαντες και τετραδια δεν μπορουν να μαθουν. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ απαρτιζεται απο το ανθρωπινο δυναμικο του,πως προσφερει,τι γνώση, και με τι προσόντα και απο την διψα για μαθηση των παιδιων, οποτε αξιολογηση ΧΘΕΣ!!!Το επιτασσουν πλεον οι αναγκες των καιρών.

 
Μάκης
05 Ιουλ 2020 12:34

Επιτέλους, πότε θα γίνει; Κάθε μέρα είμαι έξω απ'το υπουργείο παιδείας και ζητάω την αξιολόγηση.

 
φιλελεύθερος
05 Ιουλ 2020 12:46

Η αξιολόγηση είναι αναγκαία. Χωρίς αξιολόγηση η εκπαίδευση δεν μπορεί να βελτιωθεί. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Η αξιολόγηση όμως χρειάζεται ένα περιβάλλον που στη χώρα μας δεν υπάρχει. Έχω 33 χρόνια στην εκπαίδευση. Είδα τους φιλότιμους να διώκονται και τους κισσούς να ανεβαίνουν. Όταν μπήκα στην εκπαίδευση συζητούσαμε για την αξιολόγηση και τώρα που βγαίνω πάλι για την αξιολόγηση συζητάμε. Δεν αποτύχαμε για λόγους οικονομικούς. Τα αίτια της αποτυχίας είναι ακόμα εδώ. Για το λόγο αυτό δεν είμαι αισιόδοξος. Εύχομαι στην κυρία Υπουργό καλή επιτυχία.

 
paras
05 Ιουλ 2020 12:49

Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Μήπως από εκεί πρέπει να ξεκινήσει η αξιολόγηση;

 
Δασκάλα
05 Ιουλ 2020 13:23

Πρώτα ορθογραφία: έωλος, /-η, /-ο

 
1821
05 Ιουλ 2020 13:50

@ @Κώστας
Φίλτατε, πριν την αξιολόγηση ΧΘΕΣ... θα έπρεπε και τα σχολεία μας να παρέχουν ΧΘΕΣ ίσα μέτρα και σταθμά. Μιλάτε για τάξεις κοντέινερ σε Ευρωπαική χώρα το 2020, σαν να μην τρέχει και τίποτα...
Και στο "κρυφό σχολειό" με κεριά, οι μαθητές έμαθαν γράμματα....

 
μαρια
05 Ιουλ 2020 15:14

η αξιολόγηση θα εχει μονο μια ερωτηση : μηπως εισαι ΣΥΡΙΖΑ ;;

 
Κωνσταντίνος
05 Ιουλ 2020 15:42

Εγώ ξέρω έναν...οι Υπουργοί.....που όταν γίνεται ανασχηματισμός ή μετακινούνται σε άλλο υπουργείο ή παραμένουν βουλευτές.... τόσο άσχημα

 
@ @Κώστας
05 Ιουλ 2020 15:43

Μα τόσο πια 'αίολο' το επιχείρημα του Κώστα;;;
(φαντάζομαι θα θέλατε να γραψετε 'έωλο', η κάνω λάθος;)

Μιλάμε για πολλά μποφώρ...που να έρθει κι η αξιολόγηση, θα πάρει κόσμο και θα σηκώσει...

 
Quō vādis?
05 Ιουλ 2020 16:19

Η Κεραμέως ακόμα υπουργός είναι; Σα να άκουσα ότι αξιολογήθηκε κάτω από τη βάση! Φήμες;

 
Χριστόφορος
05 Ιουλ 2020 16:40

Εσείς Κα Κεραμεως από ποιον αξιολογειστε??? Γιατί αν κρίνω.απο την απήχηση του έργου σας σ.ολη την εκπαιδευτική.κοινοτητα αλλά και την κοινωνία θα έπρεπε.να έχετε.απολυθει!

 
ΥΠΑΡΧΕΙ
05 Ιουλ 2020 16:48

Και όμως υπάρχει τέτοιος χώρος. Είναι ο δικός σας στο Υπουργείο Παιδείας που πρέπει να αξιολογηθεί με τρόπο αντικειμενικό , τεχνοκρατικό (όχι κομματικό) που να καταγράψει τα αποτελέσματα και τις συνέπειες τους, τις ολιγωρίες, την αναβλητικότητα καθώς και τις διαρκείς δηλώσεις σας. Δεν είμαι καθόλου σίγουρη ότι θα κριθείτε θετικά! Αναρρωτηθείτε πάντως τι βαθμό θα βάζατε στον εαυτό σας αν θέλατε να τον κρίνετε και μην το πείτε δημόσια. Κάντε το για σας! Η Ιστορία γράφει για όλους όπως και για τους προκατόχους σας!

 
Νικος
05 Ιουλ 2020 17:00

Μετά χαράς να γίνει αξιολόγηση. Όλοι οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν, δεν μπορούν να κρυφτούν από τους μαθητές τους και τους γονείς!! Αντε να βελτιωθούν και λίγο. Δημιουργείτε πρόβλημα στην κυβέρνηση σας που θα έχει την τύχη της προηγούμενης του Σαμαρά .

 
Νίκος
05 Ιουλ 2020 17:03

κ. Κεραμαίως το ότι "Το ψαρι βρωμάει από το κεφάλι" το έχετε ακούσει ???? Μόλις ξεκινήσεις από το κεφάλι μπορείς να φτάσεις στην ουρά. Αλλιώς, ένας ακόμα αιθεροβάμων στην εκπαίδευση που θα θέλει να μπεί στο ψηφοδέλτιο επικρατείας για να σωθεί....

 
Τασος
05 Ιουλ 2020 18:36

Διαβάζω πολλά και διάφορα σχόλια, άλλα ουσιαστικά και άλλα ανούσια. Θέλω λοιπόν, με την σειρά μου να παραθέσω το δικό μου σχόλιο εξίσου σημαντικό με τα άλλα, ωστόσο περισσότερο επιστημονικό και τεκμηριωμένο, άρα και βάσιμο. Αρχικά το επάγγελμα των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα πιο στρεσογόνα επαγγέλματα, το οποίο επιφέρει και επαγγελματική εξουθένωση. Το γεγονός της αξιολόγησης εξυπηρετεί τις νεοφιλελέθευρες πολιτικές που ως απώτερο στόχο δεν έχουν την βελτίωση και την σταθερότητα τόσο σε επίπεδο δομής, αλλά και σε επίπεδο υποκειμένων. Απώτερος στόχος της νεοφιλελεύθερης πολιτικής είναι το κέρδος, η ιδιωτικοποίηση και οι μεταρρυθμίσεις προς όφελος της αγοράς. Επομένως όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό βάσει της προηγούμενης ανάλυσης ο ρόλος των εκπαιδευτικών, το πρόβλημα των αναπληρωτών και η επισφάλεια που βιώνουν, η ισχνή παράλληλη στήριξη καθώς και η έλλειψη σε δομικό επίπεδο αντιμετωπίζονται δευτερευόντως ή ελάχιστα από την νεοφιλελεύθερη κυβλερνηση της Νέας Δημοκρατίας και από την εν λόγω υπουργό παιδείας και θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

 
Καμία πρόταση
05 Ιουλ 2020 19:41

Η υπουργός Παιδείας, όπως και όλοι οι προκάτοχοί της, δε θέλουν να προχωρήσουν σε ουσιαστικές βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Εκπαίδευση, ξεκινώντας από πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.

Όλες αυτές οι εξαγγελίες για μεταρρυθμίσεις εδώ και 30 χρόνια πέφτουν στο κενό, αφού δεν υπάρχει διακομματική πολιτική συναίνεση - να συμφωνήσουν σε μερικούς κοινούς και απλούς στόχους, όπως για παράδειγμα υποχρεωτική και δημόσια προσχολική αγωγή, αναδιάρθρωση των σχολικών μονάδων, προσλήψεις νέων μονίμων εκπαιδευτικών.

Να υπάρχει σαφές πλαίσιο για την πενταετία ώστε μέχρι το 2025 να έχουν βελτιωθεί τα δημόσια σχολεία.

Έτσι μένουμε σε διαχειριστική λογική και τα προβλήματα κληροδοτούνται στον επόμενο. Η αξιολόγηση θα είναι απλώς μια ακόμα γραφειοκρατική και άνευρη παρέμβαση, απλώς για να έχουν λόγο αντιδικίας οι πολιτικοί παράγοντες.

 
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΑΛΑΝΗ
05 Ιουλ 2020 20:04

ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΣ!ΟΥΤΕ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΑΝ,ΑΣΕ ΤΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ!ΗΣΥΧΙΑ,Ο ΛΑΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ?

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.