Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Οι 4 αποφάσεις της ΠΟΣΔΕΠ

Δημοσίευση: 14/10/2020
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
Alt Text: 
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
Title Text: 
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τέσσερις αποφάσεις εξέδωσε στη συνεδρίασή της η  Εκτελεστική  Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ, που αφορούν:

  1.  Τη λειτουργία των πανεπιστημίων σε συνθήκες πανδημίας
  2. Τα προαναγγελθέντα νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας
  3. Το αίτημα για συνάντηση με τις ηγεσίες των υπουργείων Υγείας και Εργασίας, και,
  4. Την επίθεση κουκουλοφόρων στην Πρυτανεία ΕΜΠ στις 9/10/2020

Ειδικότερα, οι αποφάσεις έχουν ως εξής:

Για τη λειτουργία των πανεπιστημίων σε συνθήκες πανδημίας

Η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ στην συνεδρίαση της 23ης Σεπτεμβρίου 2020 συζήτησε εκτενώς για την λειτουργία των ΑΕΙ κατά το χειμερινό εξάμηνο μετά την έκδοση της ΚΥΑ αριθμ. 115744/Ζ1 της 4ης Σεπτεμβρίου 2020 με την οποία τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) τίθενται σε πλήρη λειτουργία και εφαρμόζουν μέτρα αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει ότι η Ακαδημαϊκή Κοινότητα στο πρώτο κύμα της πανδημίας κατόρθωσε με υπεράνθρωπες προσπάθειες και χωρίς ουσιαστικά εξωτερική βοήθεια να ολοκληρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία και τις εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις συνθήκες που επικρατούσαν.

Η πλήρης λειτουργία των ΑΕΙ, εννοείται με την φυσική παρουσία των καθηγητών και των φοιτητών σ’ αυτά, καθώς τα Ιδρύματα δεν μπορεί να παραμένουν έρημα όταν όλες οι άλλες κοινωνικές δραστηριότητες πραγματοποιούνται, εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέπουν. Οι υγειονομικές συνθήκες βεβαίως είναι δύσκολες και διαφέρουν αναλόγως του επιδημιολογικού φορτίου κάθε περιοχής. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η εξασφάλιση των αναγκαίων μέτρων προστασίας για τα μέλη ΔΕΠ, το προσωπικό και τους φοιτητές. Συγχρόνως απαιτείται η οικονομική στήριξη των Πανεπιστημίων από την Πολιτεία για τα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμόσουν.

Η Ε.Γ. θεωρεί ότι τα προτεινόμενα από την ΚΥΑ μέτρα αποτελούν γενικές κατευθύνσεις που θα πρέπει να ακολουθήσουν τα Ιδρύματα, αλλά συγχρόνως θα πρέπει να δοθεί σ’ αυτά και στα Τμήματα η δυνατότητα και η ευελιξία προσαρμογής τους στις εκάστοτε ειδικές και τοπικές συνθήκες.

Για την όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία των Ιδρυμάτων απαιτείται άμεσα η λήψη μέτρων υπό την εποπτεία των διοικήσεων των Πανεπιστημίων και με τη στήριξη της Πολιτείας :

• αυστηρή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων για ασφαλή εκπαίδευση και έρευνα
• αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων αιθουσών και χώρων για την δια ζώσης διδασκαλία μετά
από έλεγχο και πιστοποίηση από τις τεχνικές υπηρεσίες για την καταλληλότητα τους
• μέτρα υγιεινής στις αίθουσες και υγειονομικό υλικό που θα παρέχεται δωρεάν σε φοιτητές και διδάσκοντες (μάσκες, γάντια, αλκοολούχα απολυμαντικά διαλύματα στις εισόδους των
Σχολών και σε κάθε όροφο), κατ’ αναλογία με την Α’βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση
• επαρκής καθαριότητα και απολύμανση των χώρων (αίθουσες, εργαστήρια, γραφεία, κοινόχρηστους χώρους), με αύξηση των απασχολούμενων στην καθαριότητα
• αναπλήρωση των εκατοντάδων θέσεων καθηγητών A.E.I. που αφυπηρέτησαν την τελευταία δεκαετία και δεν αναπληρώθηκαν.
• εκτάκτως, κονδύλια για πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοπλισμού λόγω των αυξημένων αναγκών της διδασκαλίας σε ολιγομελή τμήματα
• ενίσχυση εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης σε Πανεπιστήμια τα οποία λειτουργούν σε περιοχές με πολύ αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο όπως η Αττική
• διεξαγωγή των εξετάσεων με εναλλακτικούς τρόπους (π.χ. προφορικά εξ αποστάσεως) για περιορισμό των φαινομένων αντιγραφής που παρατηρήθηκαν
• ειδική μέριμνα και εξαίρεση από τη διά ζώσης εκπαίδευση μελών ΔΕΠ και προσωπικού και που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες
• υποδοχή και επικοινωνία με τους πρωτοετείς φοιτητές με ασφαλείς τρόπους που θα αποφασίσουν τα Ιδρύματα αναλόγως των τοπικών συνθηκών

Η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί αναντικατάστατη τη διά ζώσης διδασκαλία και συνεργασία με τους φοιτητές και κατανοεί τις αντιρρήσεις των συναδέλφων για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, όσο και τις επιφυλάξεις για τη διδασκαλία δια ζώσης σε συνθήκες πανδημίας. Γι’ αυτό ζητά την λήψη όλων των αναγκαίων υγειονομικών μέτρων που προτείνει για την ασφάλεια των συναδέλφων και των φοιτητών καθώς η προστασία της υγείας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι το πρωταρχικό ζητούμενο.

Τέλος η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ εκφράζει τις ευχαριστίες τις σε όλο το προσωπικό της πρώτης γραμμής και σε όλους συναδέλφους μέλη Δ.Ε.Π. Σχολών Επιστημών Υγείας, οι οποίοι πρωτοστατούν στον αγώνα αντιμετώπισης της πανδημίας σε όλα τα Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία αλλά και σε Πανεπιστημιακές Κλινικές και Εργαστήρια τα οποία είναι εγκατεστημένα σε Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ..

Για τα προαναγγελθέντα νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ, παρακολουθώντας συνεχείς ανακοινώσεις και διαρροές στον τύπο σχετικά με το περιεχόμενο νομοσχεδίων του Υπουργείου Παιδείας για τα οποία δεν έχει ενημέρωση, αποφάσισε να ζητήσει άμεση συνάντηση και συνεργασία για τα αντικείμενα των υπό διαμόρφωση νομοσχεδίων, πριν την τελική υποβολή τους στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης (opengov).

Για συνάντηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Υγείας και Εργασίας

Η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ αποφάσισε να ζητήσει συνάντηση με τις ηγεσίες των Υπουργείων Υγείας και Εργασίας για την προώθηση των θεμάτων αρμοδιότητάς τους που αφορούν τους Πανεπιστημιακούς, ιδίως θέματα Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων και Πανεπιστημιακών Κλινικών/Εργαστηρίων ενταγμένων σε Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά θέματα, αντίστοιχα.

Για την επίθεση κουκουλοφόρων στην Πρυτανεία ΕΜΠ στις 9/10/2020

Την προηγούμενη Παρασκευή 9/10/2020, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ ΕΜΠ και τον τύπο, πραγματοποιήθηκε επίθεση από ομάδα κουκουλοφόρων με σφυριά, λοστούς και μπογιές στο χώρο της Διοίκησης του Ιδρύματος, στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές στο γραφείο του Πρύτανη και σε όμορα γραφεία και θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα του παρευρισκόμενου προσωπικού, ενώ την ίδια ώρα συνεδρίαζε σε παρακείμενη αίθουσα το πρυτανικό συμβούλιο. Οι κουκουλοφόροι αντιδρούν στην ομόφωνη απόφαση της Πρυτανείας του ΕΜΠ (6/2020, 29.5.2020) για επανάχρηση και αξιοποίηση του επί πολλά χρόνια κατειλημμένου κτιρίου Γκίνη στο ιστορικό συγκρότημα του Πολυτεχνείου στην Πατησίων.

Η ΠΟΣΔΕΠ καταδικάζει απερίφραστα το γεγονός, που συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά παρόμοιων περιστατικών, ενδημικών σε ορισμένα ΑΕΙ: ολιγομελείς ομάδες γνωστών – αγνώστων, παρά και ενάντια στη βούληση της πανεπιστημιακής κοινότητας, προσπαθούν να επιβάλουν απόψεις και καταστάσεις με την απειλή ή την άσκηση τρομοκρατικής βίας.

Τέτοιες απαράδεκτες ενέργειες και τραμπούκικες πρακτικές μειοψηφικών και περιθωριακών ομάδων, που καταδικάζονται από σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα, δυσφημούν το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο και δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοκρατική λειτουργία των ΑΕΙ ή το πανεπιστημιακό άσυλο, το οποίο αφορά τις ακαδημαϊκές ελευθερίες για ανεμπόδιστη διδασκαλία, έρευνα και διάδοση των ιδεών.

Η ΠΟΣΔΕΠ εκφράζει τη συμπαράστασή της στην πρυτανεία του ΕΜΠ και διαβεβαιώνει ότι οι έλληνες πανεπιστημιακοί ασκούν το λειτούργημά τους χωρίς να πτοούνται από παρόμοια περιστατικά προσβολής των ακαδημαϊκών ελευθεριών.

Ετικέτες: 
ΠΟΣΔΕΠ

Σχόλια (30)

 
Δρ Εδιπ
14 Οκτ 2020 17:15

Η εξέλιξη των διδακτόρων ΕΔΙΠ μπορεί να βοηθήσει τα ελληνικά πανεπιστήμιο και να ικανοποιήσει ένα δίκαιο αίτημα αρκετών μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας που διδάσκουν εδώ και χρόνια και στηρίζουν τα ελληνικά ΑΕΙ, τη στιγμή, μάλιστα, που δεν προκηρύσσονται γι'αυτούς θέσεις ΔΕΠ.

 
Δρ. ΕΔΙΠ, M.Sc., PhD, h index 20, 65 papers
14 Οκτ 2020 19:47

Οι Διδάκτορες, μέλη ΕΔΙΠ των ΑΕΙ, στηρίζουν εδώ και πολλά χρόνια την διδακτική, ερευνητική και διοικητική λειτουργία των Πανεπιστημίων! Μέσω των επιστημονικών δημοσιεύσεων τους συμβάλλουν σημαντικά στους δείκτες απήχησης του ερευνητικού έργου των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.
Αντιμετωπίζονται όμως από πολλούς, ως διδακτικό προσωπικό β΄κατηγορίας, ναι μεν με καθήκοντα όμοια με εκείνα των μελών ΔΕΠ, όμως με λιγότερα δικαιώματα, ελάχιστη εκπροσώπηση στα διοικητικά όργανα και μικρότερες οικονομικές απολαβές συγκριτικά με τους ΔΕΠ....
Είναι δίκαιο, να δοθεί επιτέλους στα μέλη ΕΔΙΠ με Διδακτορικό, η δυνατότητα να εξελιχθούν σε αυτό που πραγματικά αξίζουν! Ας τους δοθεί η δυνατότητα να ενταχθούν μετά από κρίση στη βαθμίδα του Λέκτορα ή Επίκουρου και να αναγνωριστεί έτσι το πραγματικό έργο που επιτελούν αλλά και να τους δοθεί ένα κίνητρο να προσφέρουν ακόμα περισσότερα!
Έχει εφαρμοστεί παρόμοια νομοθετική ρύθμιση ξανά στο παρελθόν (βλ. N_3027_2002 και Ν 2517-1997). Ας γίνει ξανά και τώρα.

 
Τυπικά και ουσιαστικά προσόντα
14 Οκτ 2020 22:17

Τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να λειτουργούν με λογική επετηρίδας, εξάλλου ακόμα και νέοι ερευνητές έχουν 50-60 δημοσιεύσεις, με πολλές ετεροαναφορές, χωρίς να είναι διορισμένοι σε μόνιμη θέση στο Δημόσιο.

Αν τα μέλη ΕΔΙΠ θέλουν να γίνουν μέλη ΔΕΠ ας διεκδικήσουν μια θέση στο γνωστικό αντικείμενό τους σε κάποιο από τα δεκάδες ομοειδή τμήματα των ΑΕΙ. Είναι παράλογο κάποιοι να θεωρούν ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι κλειστοί οργανισμοί και να μη δέχονται νέο προσωπικό.

 
@ Τυπικά και ουσιαστικά προσόντα
15 Οκτ 2020 10:00

"Αν τα μέλη ΕΔΙΠ θέλουν να γίνουν μέλη ΔΕΠ ας διεκδικήσουν μια θέση στο γνωστικό αντικείμενό τους σε κάποιο από τα δεκάδες ομοειδή τμήματα των ΑΕΙ."

Αυτό το ανυπόστατο επιχείρημα μέχρι πότε θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ως καραμέλα; Ψάξτε το λίγο για να δείτε πόσα αντικείμενα ΔΕΝ ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΝΤΑΙ επειδή καλύπτονται από ΕΔΙΠ!

 
μελος δεπ
15 Οκτ 2020 10:12

Να πάνε να διαγωνιστούν με ανοκικτές διαδικασίες οπως κάναμε ολοι μας!!
Υπηρετησα 4 χρονια στη βαθμίδα του Λέκτορα.Προς τι η καταργησή της;;;

 
Δρ. ΕΔΙΠ, M.Sc., PhD, h index 20, 65 papers
15 Οκτ 2020 11:06

@Τυπικά και ουσιαστικά προσόντα

Σεβαστός ο ισχυρισμός σας... Εξηγήστε μου όμως, σε τί ακριβώς διαφέρουν πλέον, βάσει νομοθετικών διατάξεων, τα καθήκοντα των Διδακτόρων ΕΔΙΠ από τα καθήκοντα των Λεκτόρων ή των Επίκουρων Καθηγητών; Και γιατί οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ να συνεχίσουν να διδάσκουν σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα (από αμφιθεάτρου) και εργαστήρια, να επιβλέπουν πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες, αλλά και να προσφέρουν τα μέγιστα στο ερευνητικό έργο των ΑΕΙ ως κύριοι συγγραφείς, με χαμηλότερους μισθούς αυτών των ΔΕΠ, και το κυριότερο χωρίς καμία δυνατότητα εξέλιξης;;;
Εξηγήστε μου γιατί να συνεχίσει να υπάρχει αυτή η διάκριση και ποιους εξυπηρετεί η διαιώνιση αυτής της κατάστασης;;;
Επίσης, ευχαρίστως θα διεκδικούσα θέση ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο που εργάζομαι, αν προκηρυσσόταν θέση στο γνωστικό μου αντικείμενο. Μέχρι στιγμής όμως δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, εφόσον εργάζομαι ήδη στο αντικείμενο αυτό, ως ΕΔΙΠ!!!

 
@Δρ. ΕΔΙΠ, M.Sc., PhD, h index 20, 65 papers
15 Οκτ 2020 12:59

Συνάδελφε, με βάση το βιογραφικό σου, πιστεύω πραγματικά ότι αξίζεις μια θέση ΔΕΠ. Όμως, πρέπει να καταλάβεις ότι η θέση που κατέχεις τώρα του ΕΔΙΠ έχει άλλο σκοπό και δεν αποτελεί μεταβατικό στάδιο για να καταλάβεις θέση ΔΕΠ. Με τα προσόντα που έχεις μπορείς να καταλάβεις οποιοδήποτε θέση ΔΕΠ θέλεις (στην Ελλάδα ή το εξωτερικό) που θα επιδιώξεις, αλλά με προκήρυξη.
Το ότι δεν προκηρύσσονται θέσεις ΔΕΠ, γιατί καλύπτονται τα μαθήματα από ΕΔΙΠ είναι απλά στρέβλωση του συστήματος.

 
Δρ ΕΔΙΠ
15 Οκτ 2020 16:28

"Το ότι δεν προκηρύσσονται θέσεις ΔΕΠ, γιατί καλύπτονται τα μαθήματα από ΕΔΙΠ είναι απλά στρέβλωση του συστήματος."

Συμφωνώ, αλλά όχι στο "απλά". Το θέμα είναι πολύ σύνθετο. Αλλιώς θα είχε δοθεί λύση εδώ και καιρό. Σίγουρα όμως θα πρέπει να σταματήσει αυτή η στρέβλωση και η αδικία προς τους Δρ ΕΔΙΠ. Με την υπάρχουσα κατάσταση θα μείνουν για πάντα ΕΔΙΠ και τα αντικείμενά τους θα γίνουν αντικείμενα-ΕΔΙΠ... Σε λίγο θα έχουμε διάκριση αντικειμένων. Αυτά που καλύπτονται από ΔΕΠ και αυτά που καλύπτονται από ΕΔΙΠ.

 
Λύση η συνένωση των σχολών ΑΕΙ
15 Οκτ 2020 16:32

Μπορείτε όμως να διεκδικήσετε θέση σε ΑΛΛΟ ΤΜΗΜΑ, στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, ώστε να τηρηθεί η αντικειμενικότητα στη διαδικασία επιλογής. Δεν μπορούν οι ΕΔΙΠ να απαιτούν να διοριστούν στην ίδια σχολή ή τμήμα ή ΑΕΙ όπου ήδη υπηρετούν.

Οι στρεβλώσεις του συστήματος έχουν δύο όψεις: οι ΕΔΙΠ ασκούν όλα τα επιπλέον καθήκοντα (διδακτικά και ερευνητικά) προκειμένου να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους με την ελπίδα διορισμού σε θέση μέλους ΔΕΠ, με τον τρόπο της "εσωτερικής" αναβάθμισης.

Η μόνη λύση: να αναδιοργανωθούν τα τμήματα των ΑΕΙ ώστε να καταγραφούν οι πραγματικές ανάγκες και όχι τεχνητά κενά. Φυσικά τμήματα με 15-20 μέλη ΔΕΠ πρέπει να συνενωθούν με άλλα, καθώς είναι αδύνατον να προσφέρουν ολοκληρωμένο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.

@ Δρ. ΕΔΙΠ, M.Sc., PhD, h index 20, 65 papers
15 Οκτ 2020 11:06

Αυτό το καθεστώς ξεκίνησε μετά το 2010, όταν σταμάτησαν οι πιστώσεις για προσλήψεις συμβασιούχων (ΠΔ 407/80), και έπρεπε να καλυφθούν με πρόχειρο τρόπο οι ανάγκες των τμημάτων.

Στη δική σας θέση πριν από δέκα χρόνια υπήρχε ένας συμβασιούχος διδάσκοντας, με τα ίδια προσόντα, χωρίς όμως να έχει μόνιμη θέση στο Δημόσιο ΑΕΙ.

Τελικά, θέλουμε θέσεις ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ (εργαστηριακό και επικουρικό προσωπικό) ή απλώς αποτελούν τον προθάλαμο για ακαδημαϊκή σταδιοδρομία;

@ Τυπικά και ουσιαστικά προσόντα
15 Οκτ 2020 10:00

Όταν σταματήσουν τα παράλογα συντεχνιακά αιτήματα από κάθε ομάδα εργαζομένων στα Δημόσια ΑΕΙ. Δείτε το όφελος όλης της κοινωνίας όχι μόνο το δικό σας: οι νέοι ερευνητές, που θα πάρουν διδακτορικό μετά το 2020, πώς θα ενταχθούν στα ΑΕΙ, όταν όλες οι θέσεις καταλαμβάνονται από εσωτερικούς υποψηφίους;

Πρόκειται για μια κλειστή διαδικασία, όπως ακριβώς έγινε με τους καθηγητές εφαρμογών στα ΤΕΙ: Είναι εντελώς αφελής ο ισχυρισμός ότι ένα τμήμα θα επιλέξει κάποιον άλλο από τον ΕΔΙΠ σε θέση Λέκτορα ή μετά από πέντε χρόνια σε θέση Επίκουρου.

Δύο λάθη δε κάνουν ένα σωστό.

 
Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ
15 Οκτ 2020 16:40

Ακριβώς όπως οι συμβασιούχοι διδάσκοντες (postdoc) συνήθως μετακινούνται μεταξύ 3-4 ΑΕΙ πριν καταφέρουν να εκλεγούν σε κάποια θέση, την ίδια διαδικασία μπορούν να ακολουθήσουν και οι ΕΔΙΠ που θέλουν να μετεξελιχθούν σε μέλη ΔΕΠ.

"ευχαρίστως θα διεκδικούσα θέση στο Πανεπιστήμιο όπου εργάζομαι" - Πολύ σωστά δεν προβλέπεται, διότι δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης μιας θέσης μέλους ΕΔΙΠ. Τίποτα όμως δε θα σας εμποδίζει, εσάς ή άλλους συναδέλφους σας που βρίσκονται στην ίδια θέση, να διεκδικήσετε αντίστοιχη θέση καθηγητή σε ένα άλλο ίδρυμα, στο γνωστικό σας αντικείμενο, σαν "εξωτερικός" υποψήφιος μαζί με δεκάδες άλλους κατόχους διδακτορικού τίτλου.

Δεν μπορείτε να ισχυρίζεστε ότι σε δεκάδες σχολές δεν υπάρχει καμία σχετική προκήρυξη και να περιμένετε να γίνετε καθηγητής εκεί όπου ήδη είστε διορισμένος ως μέλος ΕΔΙΠ. Αφού νιώθετε ότι υπάρχει άνιση μεταχείριση γιατί δεν το τολμάτε ώστε να προχωρήσετε στην καριέρα σας;...

 
@ Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ
15 Οκτ 2020 17:15

"Δεν μπορείτε να ισχυρίζεστε ότι σε δεκάδες σχολές δεν υπάρχει καμία σχετική προκήρυξη και να περιμένετε να γίνετε καθηγητής εκεί όπου ήδη είστε διορισμένος ως μέλος ΕΔΙΠ."

Το ισχυρίζομαι βάσει στοιχείων. Εγώ παρακολουθώ εδώ και 8 χρόνια τις προκηρύξεις στο αντικείμενό μου. Εσείς υποθέτετε ότι προκηρύσσονται θέσεις για όλα τα αντικείμενα, άρα και για το δικό μου. Και με βάση τις υποθέσεις σας, μας κουνάτε το δάκτυλο! Στο δικό μου αντικείμενο έχει τουλάχιστον 8 χρόνια να προκηρυχθεί θέση σε οποιοδήποτε τμήμα της χώρας, αφού σε κάθε σχετικό τμήμα υπάρχει είτε ΕΔΙΠ είτε Καθηγητής που δεν έχει βγει σε σύνταξη. Θα μου πείτε... ας περιμένω να βγει κανένας στη σύνταξη. Ε, τελικά σε αυτό ελπίζουμε.

 
Επετηρίδα διορισμού
15 Οκτ 2020 18:57

Υπάρχουν ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα στο εξωτερικό ή μήπως ούτε εκεί βρήκατε μια θέση που να ανταποκρίνεται στο προφιλ σας και τις ικανότητές σας;

Όπως εκατοντάδες νέοι επιστήμονες ηλικίας, έτσι και εσείς μπορείτε να σταδιοδρομήσετε, αντί να περιμένετε "υπομονετικά" τη σειρά σας. Λύση πάντως δεν είναι να διοριστούν ως καθηγητές όλοι όσοι πήραν διδακτορικό την περίοδο 2000-2015 από ελληνικά ΑΕΙ και δεν πρόλαβαν τις εποχές που ιδρύονταν δεκάδες τμήματα σε όλη την ελληνική επικράτεια...

@ Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ
15 Οκτ 2020 17:15

Μπορείτε να κοινοποιήσετε αυτά τα στοιχεία από την ΑΠΕΛΛΑ, ή έστω την Σχολή σας (πχ. Νομική ή Πολυτεχνική ή Επιστημών). Ο ισχυρισμός δεν έχει μεγάλη αξία διαφορετικά - παντού πλέον ανοίγουν θέσεις, είτε από αίτηση εξέλιξης είτε νέες θέσεις.

 
athpap
15 Οκτ 2020 19:59

Θεωρώ ότι όποιος παρακολουθήσει με προσοχή την αλληλογραφία που έχει προηγηθεί και θέλει να είναι αντικειμενικός θα καταλάβει ότι σοβαρά επιχειρήματα έχουν και οι δύο πλευρές. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και μια βασική αιτία αποτελεί το γεγονός ότι τα ΕΔΙΠ είναι μια πολύ ανομοιογενής ομάδα. Περιλαμβάνει από ΕΔΙΠ που ασχολούνται με γραμματειακή/τεχνική υποστήριξη έως ΕΔΙΠ που έχουν εξαντλήσει τα δικαιώματα που τους δίνει ο νόμος, ανθρώπους που είναι κάτοχοι διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ή/και επιστημονικά υπεύθυνοι ερευνητικών έργων στα οποία προσλαμβάνουν νέους ερευνητές ενώ δεν έχουν τυπικά δικαίωμα να επιβλέψουν τους υποψήφιους διδάκτορες και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές που έχουν στα έργα τους. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχουν πολλές διαφορετικές φωνές μέσα στα ΔΣ των οργάνων που εκπροσωπούν τα ΕΔΙΠ οπότε να μην μπορεί να γίνει συντονισμένη προσπάθεια προς το υπουργείο για να τροποποιηθεί η τρέχουσα νομοθεσία. Η νομοθεσία είναι ελλιπής και δεν καλύπτει προφανώς όλα τα ΕΔΙΠ. Εύλογα θα ρωτήσει κάποιος γιατί ένας άνθρωπος με τόσα προσόντα δεν υποβάλει υποψηφιότητα σε μια θέση ΔΕΠ σε άλλο Πανεπιστήμιο. Μια πρώτη απάντηση είναι ότι μετά από τουλάχιστον 10 χρόνια που έχουν να προκηρυχθούν θέσεις κάποιοι ΕΔΙΠ προσπάθησαν να βρουν χρηματοδότηση να την φέρουν στα Πανεπιστήμιά τους με ό,τι οφέλη αυτό συνεπάγεται για τα Πανεπιστήμια αυτά, κάποιοι έχουν δικαιώματα πνευματικά σε προϊόντα που παρήγαγαν από την έρευνά τους στα Πανεπιστήμια όπου δραστηριοποιούνται, πάρα πολλοί δίδαξαν αμέτρητες ώρες στα εργαστήρια για να σηκώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το βάρος της όλης κατάστασης. Πολλά θα μπορούσε να αναφέρει κανείς, υλικά και άυλα. Μια άλλη απάντηση είναι ότι πάλι λόγω της κρίσης θεωρείται ηθικό να προτιμηθούν στις νέες θέσεις ΔΕΠ άνθρωποι που δεν έχουν κάποια άλλη θέση στο δημόσιο Πανεπιστήμιο. Το οποίο είναι πολύ σοβαρό και σωστό αλλά κάποιος με την λογική αυτή θα μπορούσε να πει ότι ούτε τα μέλη ΔΕΠ θα έπρεπε να εξελίσσονται τόσο αβίαστα σε επόμενη βαθμίδα (δεν νομίζω να διαφωνήσουν πολλοί ότι η δυσκολία έγκειται κυρίως στο να καταφέρει κανείς να πάρει την θέση του επίκουρου) κάτι που δεν θα άρεσε σε πολλούς να το ακούσουν προφανώς γιατί έχουν πολλά ήδη ξεκινήσει και πρέπει να τα συνεχίσουν. Κάτι ανάλογο λοιπόν θα μπορούσε να ισχύει και για κάποιο ΕΔΙΠ να θέλει να προχωρήσει τη δουλειά του. Και πολλές άλλες λογικές απαντήσεις θα μπορούσε να βρει κανείς. Δίνεται η εντύπωση τελικά σαν να είναι απόρροια μυστικής συνεννόησης ότι τα ΕΔΙΠ πρέπει να μείνουν εκεί που είναι, να συνεχίζουν να κάνουν αυτό που κάνουν και τίποτα άλλο δεν έχει ούτε αξία ούτε σημασία. Θεωρώ μια αξιολόγηση με ανοιχτές διαδικασίες θα βοηθούσε τους ανθρώπους που έχουν δουλέψει στα Πανεπιστήμιά τους να προχωρήσουν και να προσφέρουν περισσότερα και δεν θα στερούσε δυνατότητα στους νέους επιστήμονες καθώς το εκλεκτορικό σώμα αποφασίζει. Μετά από αυτές τις σκέψεις καταλήγω στο ότι στο στρεβλό σύστημα μέρος του οποίου είμαστε όλοι δεν μπορούν εύκολα να βρεθούν λύσεις. Αυτό που σίγουρα μπορεί να γίνει όμως είναι να μην βγαίνουν αβίαστα συμπεράσματα.

 
ΕΔΙΠ στα ΑΕΙ
15 Οκτ 2020 20:44

Σε κάθε εποχή συντηρείται ένα καθεστώς εργατικού δυναμικού β' κατηγορίας στα ΑΕΙ, συνήθως συμβασιούχων (παλιότερα με το καθεστώς ΠΔ 407/80) και εσχάτως έχουν προκύψει επιπλοκές λόγω άλλων αποφάσεων

πχ. Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ το 2001, αλλά χωρίς να υπάρχει απαίτηση οι καθηγητές εφαρμογών να έχουν διδακτορικό. Κατόπιν, με την πανεπιστημιοποίηση των σχολών το 2018 δημιουργήθηκαν ανισορροπίες στο προσωπικό.

@ athpap
15 Οκτ 2020 19:59

Η κατηγορία ΕΔΙΠ δε δημιουργήθηκε από το πουθενά, έχει άμεση σχέση με τΑ μέλη ΕΤΕΠ και παλιότερα τα μέλη ΕΔΤΠ. Ο ρόλος των ΕΔΙΠ ξεχειλώθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης όταν οι προϋπολογισμοί των ιδρυμάτων δεν μπορούσαν πλέον να καλύψουν τους συμβασιούχους - τώρα βρίσκουμε μπαλώματα (πχ. πανεπιστημιακοί υπότροφοι, ΕΔΙΠ) για να κρύψουμε τη κακή οργάνωση των τμημάτων.

Αξιολόγηση με "ανοιχτή" διαδικασία από τα τμήματα που οι περισσότεροι ΕΔΙΠ έχουν λάβει διδακτορικό τίτλο και ήδη εργάζονται εγείρει σοβαρά ερωτήματα αξιοκρατίας.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις πολλές περιπτώσεις μελών ΔΕΠ που έχουν λάβει διδακτορικό και πτυχίο από το ίδιο τμήμα στο οποίο έχουν εκλεγεί, συχνά χωρίς καμία εμπειρία σε άλλο χώρο.

Η τυπική διαφορά είναι ότι οι καθηγητές Πανεπιστημίων (μέλη ΔΕΠ) πέρασαν αρχικά από αξιολόγηση (εκλεκτορικό), ενώ οι ΕΔΙΠ (πολλοί εκ των οποίων ήταν πρώην ΕΤΕΠ) δεν έχουν περάσει αξιολόγηση.

 
Ομάδες στα πανεπιστήμια
15 Οκτ 2020 20:48

Δεν είναι απλώς θέμα ερευνητικών προγραμμάτων και δημοσιεύσεων, άλλωστε πρέπει κάποτε να σταματήσουν τα ελληνικά ΑΕΙ να μοιράζουν τίτλους σπουδών, χωρίς να υπάρχει μέριμνα απορρόφησης από την παραγωγική οικονομία. Οι νέοι διδάκτορες απλώς καταλήγουν να είναι οι επόμενοι συμβασιούχοι.

Συμπερασματικά, δεν μπορεί μια ομάδα (μέλη ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ) να βλέπει αποσπασματικά το θέμα και να απαιτεί μόνο τις ρυθμίσεις που εξυπηρετούν τα δικά της συμφέροντα, αδιαφορώντας για το μέλλον.

Είναι υποκριτικό πατώντας σε μια έκτακτη ανάγκη να προσπαθούν ορισμένοι να αναβαθμίσουν τις θέσεις τους. Οι μόνιμοι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, σε όποια θέση κι αν βρίσκονται, έχουν κάποια πρόταση για την δεκαετία 2020-2030; Ή απλώς προτεραιότητα αποτελεί η μισθολογική και επαγγελματική τους εξελιξη, από την ασφάλεια της μονιμότητας;

Ούτε πρέπει οι ΕΔΙΠ να αναλαμβάνουν αυτόνομη διδασκαλία μαθημάτων, χρειάζεται να γίνουν συνενώσεις τμημάτων και σχολών ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα σπουδών για τους νέους φοιτητές και η απασχόληση νέων ερευνητών σε σωστές συνθήκες.

 
Κατηγορία ΕΔΙΠ
15 Οκτ 2020 20:53

Οι ΕΔΙΠ *δεν* δημιουργήθηκαν για να καλύπτουν ακαδημαϊκές ανάγκες των τμημάτων ως μέλη ΔΕΠ, αυτό είναι ξεκάθαρο - γι'αυτό και η επιλογή τους γίνεται από τη ΓΣ του τμήματος χωρίς συμμετοχή εξωτερικών μελών. Ο κατακερματισμός στη σύνθεση αποδεικνύει ότι απλώς είναι ένα όχημα για μονιμοποίηση στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, κάτοχοι με μεταπτυχιακό ή ακόμα και εκπαιδευτικοί απασχολούνται προσφέροντας μαθήματα και κάνοντας δημοσιεύσεις χωρίς όμως προοπτική ακαδημαϊκής ανάπτυξης.

Τα ΑΕΙ χρειάζονται μια επανεκκίνηση όχι ανακύκλωση προσώπων, που προέρχονται από τις υπάρχουσες ερευνητικές ομάδες εντός των πανεπιστημίων.

 
Στατιστικά μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ
15 Οκτ 2020 20:57

Ισχυρίζεστε ότι είστε αντικειμενικός αλλά τελικά λαμβάνετε θέση υπερ μιας πλευράς, της εσωστρέφειας.

Το ζητούμενο είναι: το υπουργείο έχει τα ποιοτικά στοιχεία όλων των εργαζομένων στα πανεπιστήμια (βιογραφικά). Ας δημοσιεύσει στατιστικά στοιχεία για την ηλικία και το χρόνο απόκτησης των διδακτορικών, για κάθε κατηγορία προσωπικού.

Επίσης, απαράδεκτο που δεν υπάρχει ένας συγκεντρωτικός κατάλογος με τα τυπικά προσόντα όλων των απασχολούμενων: πόσοι διοικητικοί υπάλληλοι την τελευταία δεκαετία έχουν λάβει μεταπτυχιακό ή και διδακτορικό τίτλο από το ίδρυμα στο οποίο απασχολούνται;

Τελικά, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα υπάρχουν για να δημιουργούνται ευκαιρίες εργασίας για όσους ήδη έχουν προσληφθεί;

athpap
15 Οκτ 2020 19:59

Θεωρώ ότι όποιος παρακολουθήσει με προσοχή την αλληλογραφία που έχει προηγηθεί και θέλει να είναι αντικειμενικός θα καταλάβει ότι σοβαρά επιχειρήματα έχουν και οι δύο πλευρές.

 
ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ και ΕΔΙΠ
15 Οκτ 2020 21:03

Ο κλάδος του ΕΤΕΠ αλλά και ο κλάδος του ΕΕΔΙΠ είναι παρεμφερείς, και οι περισσότεροι ΕΔΙΠ προήλθαν από αυτές τις δύο κατηγορίες. Επειδή έχουν σταματήσει οι προσλήψεις μελών ΔΕΠ προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες με κάθε τρόπο, όπως πανεπιστημιακοί υπότροφοι ή εξάμηνες συμβάσεις. Αυτό δεν μπορεί γίνει μόνιμη πρακτική, γιατί στο μέλλον τα προβλήματα θα είναι πολλαπλάσια.

Ήδη τα περισσότερα ΑΕΙ έχουν λιγότερο προσωπικό από όσο διέθεταν πριν μια δεκαετία. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η πορεία, χρειάζονται ριζικές αλλαγές και όχι χαριστικές έκτακτες ρυθμίσεις.

https://www.esos.gr/arthra/69889/sygklitos-emp-anoikti-epistoli-stin-ypo...

 
athpap2017
15 Οκτ 2020 22:26

Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί η αξιολόγηση με ανοιχτές διαδικασίες είναι χαριστική έκτακτη ρύθμιση και γιατί δεν είναι αντικειμενική η όλη αντιμετώπιση. Αν το μέλος ΕΔΙΠ μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια θέση ΔΕΠ ή όχι θα το κρίνει το εκλεκτορικό σώμα. Αν δεν μπορεί, απλά τη θέση θα την πάρει κάποιος άλλος αφού η διαδικασία είναι ανοιχτή. Όσον αφορά στο γεγονός ότι τα μέλη ΔΕΠ πήραν την θέση τους μετά από αξιολόγηση αυτό ακριβώς συζητάμε κι εδώ.

 
Ό,τι να ΄ναι...
16 Οκτ 2020 05:59

Οι κλάδοι ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ δεν είναι παραμφερείς σε καμμία περίπτωση. Ο κλάδος ΕΤΕΠ είναι τεχνικό προσωπικό (π.χ. παρασκευαστές κτλ.) και για αυτό στην απογραφή δημοσίων υπαλλήλων απεγράφησαν ως διοικητικό προσωπικό (δεν υπήρχε ο όρος τεχνικό προσωπικό). Ο κλάδος ΕΔΙΠ είναι διδακτικό προσωπικό (όπως ο κλάδος των ΔΕΠ και των ΕΕΠ) και όχι τεχνικό προσωπικό, για αυτό και στην απογραφή απεγράφησαν ως διδακτικό προσωπικό.
Οι περισσότεροι ΕΔΙΠ δεν προήλθαν από τον κλάδο ΕΤΕΠ. Ισχύει ωστόσο ότι υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες μελών ΕΔΙΠ: οι παλαιοί ΕΕΔΙΠ και οι νέοι ΕΔΙΠ κάτοχοι διδακτορικού σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν.4009/2011 (γνωστού ως νόμου Διαμαντοπούλου) με τον οποίον υπήρχε κατάργηση του κλάδου ΕΕΔΙΠ και η θέσπιση ενός νέου κλάδου των ΕΔΙΠ με τελείως διαφορετικό προφίλ (αυτοδύναμο διδακτικό έργο για τους κατόχους διδακτορικού το 2011) κτλ.
Οπότε μη λένε ότι ο κλάδος ΕΔΙΠ είναι παρεμφερές με τον κλάδο ΕΤΕΠ γιατί απλά είναι λάθος. Ο κλάδος ΕΔΙΠ δημιουργήθηκε με ό,τι καλύτερο υπήρχε διαθέσιμο για να αναλάβει καθήκοντα μελών ΔΕΠ ακριβώς επειδή είχε προβλεφθεί ότι για 10 έτη δεν θα υπήρχαν νέες προκηρύξεις μελών ΔΕΠ λόγω του μνημονίου και της αναλογίας 5/1 χωρίς τον κλάδο ΕΔΙΠ όπως δημιουργήθηκε τα ΑΕΙ θα κατέρρεαν. Τα μέλη ΕΔΙΠ αυτό που ζητούν (μαζί πλέον και η ΠΟΣΔΕΠ αλλά και η Σύνοδος των Πρυτάνεων) είναι να ανοίξουν και τα δικά τους επιστημονικά αντικείμενα σε κρίση με την ένταξή τους στην κατώτερη βαθμίδα μελών ΔΕΠ (αυτή του Λέκτορα η οποία ΔΕΝ προκηρρύσσεται) και αυτό είναι καλό για όλους ακόμα και για τους εξωτερικούς, γιατί το επόμενο βήμα είναι να προκηρυχθούν με ανοιχτή διαδικασία και οι δικές τους θέσεις που θα έρθουν να προστεθούν σε όσες πρόκειται να ανοίξουν, ενώ τώρα είναι κλειστές και άρα ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων θέσεων και για τους διδάκτορες εκτός ΑΕΙ είναι συνολικά λιγότερος.
Τέλος να πω ότι ακόμα και να γίνει αυτό, θα υπάρχουν ακόμα τεράστια ακάλυπτα κενά για την επόμενη δεκαετία τουλάχιστον, οπότε μη νομίζουν κάποιοι ότι αν δεν γίνει αυτή η ρύθμιση θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να προσληφθούν. Το αντίστροφο ισχύει: αν γίνει μια τέτοια ρύμιση θα αυξηθούν οι πιθανότητες να προσληφθούν εξωτερικοί επειδή θα ανοίξουν πολλές περισσότερες θέσεις. Αυτά τα γνωρίζει και η Σύνοδος των Πρυτάνεων και η ΠΟΣΔΕΠ για αυτό και έχουν τις θέσεις που έχουν. Αν μειωνόταν οι θέσεις για τους εξωτερικούς αποκλείεται να είχαν αυτές τις θέσεις.

 
Dr EDIP
16 Οκτ 2020 13:20

Πραγματικά εντυπωσιάζομαι κάθε φορά από τα σχόλια κάποιων που με εμφατικό τρόπο και πάθος, προσπαθούν με τα γραφόμενα τους να ακυρώσουν και να κατακρίνουν οποιαδήποτε προσπάθεια εξέλιξης του κλάδου των ΕΔΙΠ...
Ας σκεφτούν όμως πρώτα τα εξής:
1. Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ έχουν ήδη κριθεί και κρίνονται συνεχώς για το διδακτικό και ερευνητικό τους έργο μέσα στα ΑΕΙ. Είναι επιστήμονες υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων που προσφέρουν τα μέγιστα στη λειτουργία των ΑΕΙ.
2. Με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων της Σχολής τους, διδάσκουν ΗΔΗ σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, επιβλέπουν πτυχιακές εργασίες, επιτελούν υψηλού επιπέδου ερευνητικό έργο, κ.α.
3. Καλύπτουν εδώ και χρόνια όλα τα κενά σε επίπεδο διδασκαλίας μέσα στα ΑΕΙ.
4. Όλοι αυτοί που ζητούν ανοιχτή προκήρυξη εξ αρχής, μπορούν να μας πουν πού θα βρεθεί η χρηματοδότηση για όλες αυτές τις θέσεις αν προκηρυχθούν;;; Οι θέσεις ΔΕΠ λόγω οικονομικής κρίσης, γνωρίζουν όλοι ότι δίνονται στα ΑΕΙ με το σταγονόμετρο... Επομένως τί εννοούν ακριβώς;;;
5.Αυτό που ζητούν στην παρούσα φάση αρκετοί Διδάκτορες ΕΔΙΠ, είναι ΈΝΤΑΞΗ στην βαθμίδα του Λέκτορα, ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΚΡΙΣΗ, και ανοιχτή προκήρυξη για τις επόμενες βαθμίδες αν ο συγκεκριμένος υποψήφιος θελήσει να εξελιχθεί αργότερα. Το εκλεκτορικό σώμα, όπως προβλέπεται σε κάθε προκήρυξη μέλους ΔΕΠ, θα αποφασίσει αν το μέλος ΕΔΙΠ έχει ή όχι τα προσόντα να ενταχθεί στη βαθμίδα του Λέκτορα, και μόνο αυτό!

Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ δεν ζητούν χάρη, ούτε ρουσφετολογική νομοθετική ρύθμιση!!! Απαιτούν να αναγνωριστεί ο ρόλος και το έργο που επιτελούν ΗΔΗ στα ΑΕΙ και το οποίο δεν διαφέρει καθόλου από εκείνα ενός Λέκτορα ή Επίκουρου!!!
Το αν μεγάλος αριθμός επιστημόνων περιμένει να διεκδικήσει μια θέση μέλους ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια, δεν είναι κάτι για το οποίο ευθύνονται οι ΕΔΙΠ...Όπως δεν ευθύνονται οι ΔΕΠ ή άλλες κατηγορίες προσωπικού του Δημοσίου, για την γενικότερη οικονομική κρίση...
Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ είναι ήδη μόνιμο διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων! Η αλλαγή ονόματος δεν θα αλλάξει τα πραγματικά τους καθήκοντα, θα αναγνωρίσει όμως το πραγματικό έργο που ΗΔΗ επιτελούν, βάσει νομοθετικών διατάξεων, μέσα στα Πανεπιστήμια.

 
Θέματα ΕΔΙΠ
16 Οκτ 2020 14:18

Υπάρχουν οι τυπικές διαδικασίες αλλά υπάρχει και η πραγματικότητα του κάθε τμήματος, όπου οι ΕΔΙΠ στην ουσία αποτελούν ήδη ενταγμένο προσωπικό. Ως εσωτερικοί υποψήφιοι, που ήδη διδάσκουν μαθήματα επί σειρά ετών, έχουν αδιαμφισβήτο προβάδισμα έναντι όλων των υπολοίπων υποψηφίων.

Έχει επισημανθεί επίσης ότι είναι αφελές να ισχυρίζονται ορισμένοι ότι όσοι ΕΔΙΠ εκλεγούν τώρα σε βαθμίδα Λέκτορα (επι θητεία) σε πέντε χρόνια δε θα εκλεγούν Επίκουροι Καθηγητές.

Εκείνο που επισημαίνεται είναι ότι:

α) Οι ΕΔΙΠ δεν επιλέχθηκαν αρχικά με ανοικτές διαδικασίες. Δηλαδή, ενώ στα εκλεκτορικά των μελών ΔΕΠ υπάρχουν ενστάσεις επι της διαδικασίας, στα μέλη ΕΔΙΠ δεν υπάρχει καν η τυπική διαδικασία.

β) Από την ασφάλεια της μονιμότητας στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, οι ΕΔΙΠ μπορούν να βελτιώνουν το βιογραφικό τους και να ανταγωνιστούν ερευνητές που κάθε χρόνο πρέπει να μετακινούνται σε άλλο ίδρυμα. Με την ίδια λογική, ας δοθεί σύμβαση 5-6 ετών, με τον ίδιο φόρτο σ διδακτικό έργο με τους ΕΔΙΠ σε όλους τους συμβασιούχους διδάσκοντες, και ας αξιολογηθούν στο τέλος ποιοι είναι οι καλύτεροι.

 
Προκλητικά αιτήματα
16 Οκτ 2020 14:23

Είναι προκλητικό ορισμένοι να επιμένουν ότι ρύθμιση για τους ΕΔΙΠ θα οδηγήσει σε εισροή νέου προσωπικού στα ΑΕΙ σε 4-5 χρόνια: ο ΕΔΙΠ που θα μετεξελιχθεί σε Λέκτορα κατά 90% θα καταλάβει και τη θέση του Επίκουρου.

Τέλος, σαφέστατα ευθύνονται και τα μέλη ΔΕΠ και οι ΕΔΙΠ και όλο το προσωπικό των πανεπιστημίων για την κατάσταση στα ΑΕΙ: Η διασπορά σχολών και τμημάτων δεν επιτρέπει την σωστή κατανομή πόρων και προσωπικού όμως σε κάθε προσπάθεια συνένωσης όλοι οι κλάδοι αντιδρούν, προβάλλοντας συντεχνιακά αιτήματα.

Η ΠΟΣΔΕΠ πρόσφατα είχε προτείνει αύξηση ορίου συνταξιοδότησης στα 70 έτη - πάλι, για το "καλό" της κοινωνίας και των φοιτητών...

 
Νέες θέσεις στα πανεπιστήμια
16 Οκτ 2020 14:30

Η χρηματοδότηση για νέες θέσεις είναι εφικτή αν μειωθεί ο αριθμός των ομοειδών τμημάτων πανεπιστημίων και πρώην ΤΕΙ, σε κέντρο και περιφέρεια. Έτσι, δε θα υπάρχει και ανάγκη για να αναλαμβάνουν τη διδασκαλία μαθημάτων οι ΕΔΙΠ - προφανώς, όταν συντηρούνται υποστελεχωμένα τμήματα, με λιγότερα από 50 μέλη ΔΕΠ, η κατάσταση είναι οριακή. Αυτό δεν δικαιολογεί τα αιτήματα του εκάστοτε κλάδου.

Εξάλλου, γιατί δε προτείνουν τα μέλη ΕΔΙΠ να προκηρυχθούν πρώτα οι δικές τους θέσεις με ανοικτή πρόσκληση αντί να επιζητούν να γίνουν Λέκτορες; Αν όντως πιστεύουν στην αξιολόγηση, ας αξιολογηθούν πρώτα με ανοικτές διαδικασίες για την θέση στην οποία βρίσκονται, με συνυποψήφιους ερευνητές που δεν έχουν μόνιμη θέση εργασίας στο Δημόσιο.

Για να είμαστε ειλικρινείς πάρα πολλοί διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ έχουν γίνει ΕΔΙΠ. Αυτό δεν είναι εξωστρέφεια. Όσοι θα πάρουν διδακτορικό μετά το 2020 δεν έχουν καμία ελπίδα να διοριστούν είτε ώς μέλη ΔΕΠ είτε ως ΕΤΕΠ/ΕΔΙΠ αν τα πανεπιστήμια δεν κάνουν ΑΝΟΙΚΤΑ εκλεκτορικά για όλες τις θέσεις.

Ας δημιουργηθεί επιτέλους ένα ακαδημαϊκό ΑΣΕΠ, ώστε να πάψουν τα παράπονα: αφού το κράτος χρηματοδοτεί τις θέσεις στα ΑΕΙ, ας υπάρχει κεντρική διαχείριση των αιτήσεων για όλο το προσωπικό.

 
Εσωτερικές μετακινήσεις προσωπικού
16 Οκτ 2020 14:54

Οι ΓΣ σε κάθε σχολή ψάχνουν τρόπους να μπαλώσουν τα κενά, γι'αυτό και αναθέτουν διδασκαλία μαθημάτων ακόμα και σε κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου - υποτίθεται ως συνδιδασκαλία με μέλος ΔΕΠ, αλλά στην ουσία διδάσκει ο ΕΤΕΠ και ο ΕΔΙΠ, που μπορεί ταυτόχρονα είναι ΥΔ.

Οι περισσότεροι ΕΤΕΠ μετεξελίχθηκαν στην πορεία σε ΕΔΙΠ, επίσης τα τελευταία χρόνια έγιναν πολλές μετακινήσεις από Α'βθμια και Β'θμια ή από προσωπικό ΙΔΑΧ των πανεπιστημίων.

Όλα αυτά δε θα είχαν συμβεί αν εξαρχής είχαν τεθεί αυστηρά κριτήρια για πρόσληψη σε αυτή τη βαθμίδα (πχ. κατοχή διδακτορικού τίτλου) και οι διαδικασίες ήταν ανοικτές (πχ. πανελλαδική κατανομή θέσεων) και όχι θέμα εσωτερικών επιλογών σε κάθε ίδρυμα.

Είναι περίεργο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό να επιλέγεται κεντρικά ενώ στα πανεπιστήμια να επικρατεί ένα ιδιότυπο χάος, συντηρώντας ανισορροπίες.

@ Dr EDIP
16 Οκτ 2020 13:20

"Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ δεν ζητούν χάρη, ούτε ρουσφετολογική νομοθετική ρύθμιση!"

Αφού έγιναν διδάσκοντες "με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων της Σχολής τους" τώρα "ΑΠΑΙΤΟΥΝ" να ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ως μέλη ΔΕΠ, έστω στη βαθμίδα του Λέκτορα (και σε πέντε χρόνια Επίκουροι, πάλι έχοντας προβάδισμα έναντι οποιουδήποτε άλλου).

Δεν βλέπετε την αντίφαση στα παραπάνω; Στη θέση σας θα μπορούσε να ήταν διδάσκοντας και ερευνητής οποιοσδήποτε συμβασιούχος ή πανεπιστημιακός υπότροφος. Αυτοί κάθε χρόνο αναγκαστικά καταθέτουν αίτηση για να επιλεγούν και αξιολογούνται από τα ΑΕΙ χωρίς να έχουν μόνιμη θέση εργασίας.

Συνεπώς, δεν μπορείτε να στηρίζετε μια στρέβλωση του συστήματος που έμμεσα σας ευνοεί έναντι όλων των υπολοίπων και ταυτόχρονα να αναφέρεστε σε αξιοκρατία και αξιολόγηση.

 
Νέο ξεκίνημα στα ΑΕΙ χωρίς ευνοιοκρατία
16 Οκτ 2020 15:06

Για τα μέλη ΕΔΙΠ αρχικά ΔΕΝ υπήρχε ανοικτή προκήρυξη, η επιλογή έγινε από το οικείο τμήμα. Μετά από 10-15 χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι θέλουν να αναβαθμιστούν σε μέλη ΔΕΠ - πόσο ανοικτή είναι αυτή η διαδικασία;

Πλέον σε κάθε θέση υπάρχουν άλλοι 10 με τα ίδια προσόντα, δεν είναι οι ΕΔΙΠ μοναδικοί και αναντικατάστατοι. Δεν μπορεί κάθε εργαζόμενος σε Δημόσιο Πανεπιστήμιο να απαιτεί να εκλεγεί καθηγητής, επειδή απλώς εργάζεται επι σειρά ετών και έχει κάνει δημοσιεύσεις.

Ούτε λογικός είναι ο συλλογισμός ότι επειδή τα κενά είναι πολλά ας βολευτούν όλοι με κάποιο τρόπο για να κλείσουν. Χρειάζεται σοβαρό σχέδιο αναδιοργάνωσης των ΑΕΙ, κάτι με το οποίο αποφεύγουν να ασχοληθούν όλοι στα πανεπιστήμια κυνηγώντας μικρο-εξυπηρετήσεις.

Το υπουργείο από την άλλη διαχρονικά διστάζει να προχωρήσει αλλαγές και βαπτίζει μεταρρυθμίσεις τις αποσπασματικές νομοθετικές ρυθμίσεις, που συνήθως μετά από λίγο καιρό είναι ξεπερασμένες.

Τελικά, θα ωφεληθούν τα πανεπιστήμια και οι φοιτητές με νέες προσλήψεις ανθρώπων ηλικίας 45 ετών ή μεγαλύτερους, που εδώ και δέκα χρόνια περιμένουν απλώς να ανοίξει μια θέση καθηγητή στην Ελλάδα; Πότε θα γίνει ένα νέο ξεκίνημα στην Ανώτατη Εκπαίδευση;

(δειτε σχόλια ΕΔΙΠ πιο πάνω)

@ athpap2017
15 Οκτ 2020 22:26

Οι ΕΔΙΠ ζητούν άμεση ΚΛΕΙΣΤΗ εκλογή σε βαθμίδα Λέκτορα και ΑΝΟΙΚΤΗ αξιολόγηση για την επομενη βαθμίδα σε επόμενη φάση. Δηλαδή, ακόμη περισσότερο εύνοια και εσωστρέφεια.

::Θα ήθελα να ρωτήσω γιατί η αξιολόγηση με ανοιχτές διαδικασίες είναι χαριστική έκτακτη ρύθμιση και γιατί δεν είναι αντικειμενική η όλη αντιμετώπιση. Αν το μέλος ΕΔΙΠ μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια θέση ΔΕΠ ή όχι θα το κρίνει το εκλεκτορικό σώμα. Αν δεν μπορεί, απλά τη θέση θα την πάρει κάποιος άλλος αφού η διαδικασία είναι ανοιχτή. Όσον αφορά στο γεγονός ότι τα μέλη ΔΕΠ πήραν την θέση τους μετά από αξιολόγηση αυτό ακριβώς συζητάμε κι εδώ.

 
μέλος ΔΕΠ
16 Οκτ 2020 23:52

Οι συνάδελφοι ΕΔΙΠ θα πρέπει να υπερασπιστούν τον θεσμικό Εργαστηριακό Διδακτικό τους ρόλο και να διεκδικήσουν καλύτερη προοπτική. Με ατού το πολυετές αυτοδύναμο διδακτικό έργο μπορούν να διεκδικούν θέσεις ΔΕΠ που προκηρύσσονται, με ίσους όρους με άλλους.

 
Λανθασμένη στρατηγική ανάπτυξης των ΑΕΙ
17 Οκτ 2020 14:50

Όλοι οι συνάδελφοι, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αναλαμβάνουν επιπλέον καθήκοντα με την ελπίδα να εκλεγούν όταν και εάν ανοίξουν θέσεις στο αντικείμενό τους. Πρέπει όμως να σταματήσει αυτό το καθεστώς σκιώδους απασχόλησης είτε με συμβασιούχους διδάσκοντες είτε με μέλη ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ, οι οποίοι κακώς αναλαμβάνουν (τυπικά ή άτυπα) καθήκοντα καθηγητών.

Ειδικά με τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ, αλλά και πολλών πανεπιστημίων, υπάρχει θέμα στο πώς έχουν οργανωθεί οι προσλήψεις τα τελευταία 20 χρόνια. Απλώς παλιότερα υπήρχαν πολλές διαθέσιμες θέσεις λόγω της ίδρυσης τμημάτων παντού. Επομένως, υπήρχε η δυνατότητα μετακινήσεων, με πολλούς να διορίζονται αρχικά σε περιφερειακά τμήματα και στη συνέχεια να μετακινούνται σε κεντρικά.

Αυτές οι λανθασμένες αποφάσεις στρατηγικής ανάπτυξης των ΑΕΙ αποδεικνύεται ότι πλέον έχουν εγκλωβίσει τις σχολές και τα τμήματα, που δεν μπορούν πια να ανανεώσουν το προσωπικό τους που συρρικνώνεται λόγω αποχωρήσεων. Χρειάζεται να συγχωνευτούν ή και να κλείσουν τμήματα πριν ξεκινήσει νέος κύκλος προσλήψεων, αλλιώς και η επόμενη γενιά διδακτορικών (σημερινοί φοιτητές ηλικίας 18-25 ετών) θα είναι καταδικασμένη από αυτό το σύστημα που δεν θέτει ως προτεραιότητα τη βιωσιμότητα των σχολών.

Δεν μπορεί ένα τμήμα ή μια σχολή να προσφέρει ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών σε όλα τα επίπεδα (προπτυχιακό, μεταπτυχιακό, διδακτορικό) χωρίς να διαθέτει επαρκές μόνιμο προσωπικό.

 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
17 Οκτ 2020 16:07

@Λανθασμένη στρατηγική ανάπτυξης των ΑΕΙ
17 Οκτ 2020 14:50

""Όλοι οι συνάδελφοι, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αναλαμβάνουν επιπλέον καθήκοντα με την ελπίδα να εκλεγούν όταν και εάν ανοίξουν θέσεις στο αντικείμενό τους. Πρέπει όμως να σταματήσει αυτό το καθεστώς σκιώδους απασχόλησης είτε με συμβασιούχους διδάσκοντες είτε με μέλη ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ, οι οποίοι κακώς αναλαμβάνουν (τυπικά ή άτυπα) καθήκοντα καθηγητών."

Μάλλον σας έχουν πληροφορήσει λάθος... Οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ συγκεκριμένα, σίγουρα δεν "αναλαμβάνουν επιπλέον καθήκοντα με την ελπίδα να εκλεγούν όταν και εάν ανοίξουν θέσεις στο αντικείμενό τους"!!!!Το διδακτικό έργο προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων, όπως και η επίβλεψη διπλωματικών εργασιών, ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ στα καθήκοντα τους, σύμφωνα με νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν ψηφιστεί από την Βουλή των Ελλήνων!!!
Παρακαλώ πολύ, μην διαστρεβλώνετε και μην προσπαθείτε να υποβαθμίσετε
το έργο και τον ρόλο των Διδακτόρων ΕΔΙΠ στα Πανεπιστήμια... Είτε σας αρέσει είτε όχι, οι Διδάκτορες ΕΔΙΠ έχουν αναβαθμισμένο ρόλο στα ΑΕΙ, και τα καθήκοντα τους δεν διαφέρουν από εκείνα των μελών ΔΕΠ... Σύμφωνα με το Νόμο, πάντα!

 
ΟΡΘΙΑΝΟΣ
17 Οκτ 2020 19:36

Αξιοπρόσεχτες οι σκέψεις και οι προτάσεις των συναδέλφων ΕΔΙΠ. Χωρίς να δημιουργούνται προθέσεις διάκρισης, αναφέρομαι, ειδικά, σε όσους κρίθηκαν με εισηγητική έκθεση και κατέχουν θέση ΕΔΙΠ στις ΑΕΑ, με γνωστικό αντικείμενο διδασκαλίας. Από τον διορισμό τους αναλαμβάνουν ισότιμα διδακτικό έργο με τα μέλη ΔΠ, χωρίς να δικαιούνται ωστόσο χρονοεπίδομα (ο υπολογισμός προϋπηρεσίας παραμένει τελεσίδικα στάσιμος), ούτε επίδομα βιβλιοθήκης και έρευνας, όπως οι συνάδελφοι των ΑΕΙ, ΑΣΕΙ, από την έναρξη ισχύος του ν. 4452/2017. Μια πρόταση : να τους επιτραπεί η εξέλιξη στις βαθμίδες ΔΕΠ, αφού έχουν ήδη κριθεί ότι υπερπληρούν τα του νόμου 4457/2017. Επιπλέον θεωρώ πώς η κατηγορία αυτή επέλεξε να κριθεί, να παραμείνει και να προσφέρει, αξιοποιώντας με ζήλο το ερευνητικό της έργο, υπολειπόμενη ωστόσο της μισθολογικής εξέλιξης, ως ανήκουσα στο προσωπικό των ΑΕΙ. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από την κα Υπουργό και τον αρμόδιο Υφυπουργό , καθώς δεν ζητείται κανενός είδους τακτοποίηση αλλά δικαιόκριτη μεταχείριση. Ευχαριστώ
Μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΑ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ