Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Εκλεκτορικό Παν. Δυτ. Μακεδονίας: Δεύτερος γύρος συνεδρίασης για τη θέση του Επίκουρου που προκλήθηκε θόρυβος

Στη σημερινή συνεδρίαση κλήθηκαν να παραθέσουν διαδικτυακά τις απόψεις τους, ενώπιον του εκλεκτορικού και οι 30 υποψήφιοι. Από αυτούς παρέστησαν και διατύπωσαν τις θέσεις τους περισσότεροι από 10 υποψήφιοι.
Δημοσίευση: 22/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Εκλεκτορικό Σώμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, για την επιλογή Επίκουρου Καθηγητή στο τμήμα Μαθηματικών,διέκοψε για σήμερα μετά από 6 ώρες συνεδρίασης (ξεκίνησε στη 1 το μεσημέρι και ολοκληρώθηκε στις 7 το βράδυ).

Το εκλεκτορικό αποφάσισε   να πάει σε δεύτερο γύρο συνεδρίασης την ερχόμενη Πέμπτη προκειμένου  να αποφασίσει εάν θα διαφοροποιηθεί ή θα υιοθετήσει την εισηγητική έκθεση, σύμφωνα με την οποία από τους 30 υποψήφιους προτείνεται για τη θέση του  Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Μαθηματικών, ένας ο οποίος τυγχάνει να είναι γιος του προέδρου του τμήματος, γεγονός που προκάλεσε σχετική καταγγελία και αμέσως μετά  την παρέμβαση του υφυπουργού Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη.

Στη σημερινή συνεδρίαση κλήθηκαν να παραθέσουν διαδικτυακά  τις απόψεις τους,  ενώπιον του εκλεκτορικού και οι 30 υποψήφιοι. Από αυτούς παρέστησαν και διατύπωσαν τις θέσεις τους περισσότεροι από 10 υποψήφιοι.

Τα μέλη του εκλεκτορικού θα μελετήσουν και τα βιογραφικά των υποψηφίων και εκτός απροόπτου την ερχόμενη Πέμπτη  θα λάβουν τις αποφάσεις τους (με ψήφο) για το ποιος από τους 30 υποψηφίους έχει τα περισσότερα προσόντα που θέτει η σχετική προκήρυξη.

To  γνωστικό αντικείμενο της θέσης που προκηρύχθηκε έχει τον τίτλο «Μη στοχαστική μαθηματική μοντελοποίηση με εφαρμογές».

Μαζί με την αίτηση, η προκήρυξη καλούσε τους υποψηφίους    να υποβάλουν:

1. Αντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου.

2. Αντίγραφα των πτυχίων και των τίτλων σπουδών τους. Αν οι τίτλοι σπουδών έχουν χορηγηθεί από Α.Ε.Ι. εξωτερικού θα πρέπει να υποβληθούν και οι σχετικές βεβαιώσεις ισοτιμίας από τον ΔΟΑΤΑΠ ή αντίγραφο της αίτησης για αναγνώριση της ισοτιμίας.

3. Βιογραφικό σημείωμα.

4. Αναλυτικό υπόμνημα για τα υποβαλλόμενα πρωτότυπα επιστημονικά δημοσιεύματα.

5. Διδακτορική Διατριβή και τα άλλα επιστημονικά δημοσιεύματα.

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του τμήματος

Ο θόρυβος γύρω από την εισηγητική έκθεση προκάλεσε την παραίτηση του προέδρου του τμήματος   Μαθηματικών του Παν. Δυτ. Μακεδονίας (Διαβάστε εδώ)

Παρέμβαση υφ. Παιδείας

Η καταγγελία για τον αποκλεισμό των 29 από τους 30 υποψηφίους, προκάλεσε την αντίδραση του υφ. Παιδείας Β. Διγαλάκη , ο οποίος με δηλώσεις στο esos  ανέφερε ότι έχει ήδη στείλει επιστολή στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, προκειμένου, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του για έλεγχο νομιμότητας των διαδικασιών εκλογής μελών ΔΕΠ του ιδρύματός του, να εξετάσει κάθε στάδιο της διαδικασίας εκλογής και να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες που συνιστούν πειθαρχικό παράπτωμα.

Η απάντηση του Πρύτανη

Απαντώντας, με ανακοινωθέν, ο Πρύτανης  του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, τόνισε: «Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η διερεύνηση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών λειτουργών και υπαλλήλων του Ιδρύματος εξαιτίας παράνομων πράξεων ή παραλείψεών τους ουδέποτε αντιμετωπίστηκε με προχειρότητα ή ελαφρότητα. Η στάση του καθενός μας στα όργανα του Πανεπιστημίου μας είναι γνωστή και δημόσια. Ό,τι σήμερα κτίζουμε ως ακαδημαϊκή παράδοση συνιστά το εχέγγυό μας για το μέλλον. Είμαστε εδώ για να διαφυλάξουμε ένα Πανεπιστήμιο που δημιουργήθηκε, με μεγάλη προσπάθεια, για να προσφέρει στην επιστημονική πρωτοπορία, στις τέχνες, στις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου και κυρίως στους ανθρώπους του» (Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση του Πρύτανη).

 

Σχόλια (31)

 
observator
23 Οκτ 2020 00:12

Ε αφού το εκλεκτορικό είναι μια απλή γνώμη πάμε για το β γύρο....

 
Αναδιοργάνωση σχολών ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 01:33

Δεν μπορεί ένα τυπικό κώλυμα να αποτελεί εμπόδιο για την εκλογή σε μια θέση καθηγητή που θα επηρεάσει την έρευνα και τη διδασκαλία σε ένα τμήμα για την επόμενη δεκαετία.

Το σημαντικό θα ήταν να γινει συνολική αναδιοργάνωση των ΑΕΙ πριν προκηρυχθούν νέες θέσεις στις σχολές. Με εκλεκτορικά σε υποβαθμισμένα τμήματα δε θα βελτιωθεί η Ανώτατη Εκπαίδευση.

 
Απόφοιτοι από ελληνικά ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 02:01

Σε όλα τα πανεπιστήμια τα μέλη ΔΕΠ προέρχονται από τις ίδιες σχολές των ελληνικών ΑΕΙ, χωρίς καμία εξωστρέφεια. Στα μεγάλα πανεπιστήμια είναι πολύ συνηθισμένο πάνω από τους μισούς καθηγητές να έχουν πτυχίο και διδακτορικό από το ίδιο τμήμα ή σχολή - τα περιφερειακά πανεπιστήμια, από την άλλη, έχουν στελεχωθεί από τους νεότερους διδακτορικούς των παλαιότερων σχολών.

Λιγότερο από 10% των μονίμων μελών ΔΕΠ στην Ελλάδα έχουν διδακτορικό από καταξιωμένο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού.

Πρέπει να υπάρχει ισορροπία και να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα για την προσέλκυση ερευνητών εκτός ελληνικού ακαδημαϊκού συστήματος.

 
Ο κόσμος το 'χει τούμπανο...
23 Οκτ 2020 07:33

@observator
Εάν το θέμα δεν είχε πάρει τις διαστάσεις που πήρε μετά τη δημοσίευσή του εδώ στο esos και την αντίδραση της πολιτικής ηγεσίας, το εκλεκτορικό θα έχει αποφασίσει.... .

 
Οbservator
23 Οκτ 2020 07:34

Τι σημαίνει καταξιωμένο πανεπιστημιο του εξωτερικού?

 
@Απόφοιτοι από ελληνικά ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 07:56

Η "εξωστρέφεια" των ΑΕΙ είναι η νέα καραμέλα... Όπως στην Ελλάδα, έτσι στο εξωτερικό, η ποιότητα των διδακτορικών δεν είναι ομοιογενής. Υπάρχουν τμήματα ή επιβλέποντες που δίνουν διδακτορικό μέσα από σοβαρή δουλειά και άλλα ή άλλοι που απλώς διεκπεραιώνουν μία τυπική διαδικασία χωρίς ουσιαστική προσφορά στην επιστήμη. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλές περιπτώσεις ή χώρες του εξωτερικού, αλλά δεν θέλω να τα τσουβαλιάσω όλα.
Γιατί θεωρούν κάποιοι ότι ένας διδάκτορας από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού υπερτερεί σε σχέση με έναν διδάκτορα Πανεπιστημίου της Ελλάδας; Η ποιότητα σπουδών στην Ελλάδα (παρά τις όποιες δυσκολίες) είναι αρκετά υψηλή σε πολλά τμήματα. Αυτό φαίνεται και από την πορεία όσων, μετά τις προπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα, φεύγουν στο εξωτερικό. Γιατί λοιπόν κάποιος που επιθυμούσε να μείνει στην Ελλάδα για ολοκλήρωση των διδακτορικών σπουδών, ή που δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να φύγει εκτός, θεωρείται από κάποιους ότι υστερεί;
Η "εξωστρέφεια" στα ΑΕΙ μου θυμίζει τις δεκαετίες 60-70, που τα προϊόντα "εξωτερικού" θεωρούνταν καλύτερης ποιότητας από τα ελληνικά. Κάποιες φορές ήταν, αλλά και κάποιες φορές τα ελληνικά ήταν πολύ ανώτερης ποιότητας. Αλλά για την μόδα της εποχής ήταν απλώς "ελληνικά".

 
Καταξιωμένο πανεπιστήμιο και εξωστρέφεια
23 Οκτ 2020 10:08

@Οbservator 07:34 @Απόφοιτοι από ελληνικά ΑΕΙ 07:56
Στην παγκόσμια κατάταξη (2019) των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σύμφωνα με την «Google Scholar Citations» (που συντάσσεται με βάση τον αριθμό ετεροαναφορών «citations» του ερευνητικού έργου των Ιδρυμάτων), το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας κατέλαβε την 2.496η θέση με 13.604 ετεροαναφορές.

 
Νικολέτα
23 Οκτ 2020 11:46

@Καταξιωμένο πανεπιστήμιο και εξωστρέφεια

το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεονίας το 2019 είχε μόλις 6 τμήματα ....το να το συγκρίνετε με συνολικό αριθμό citation προφανώς δεν λέει τίποτα....

Ανα μέλος ΔΕΠ ή μέσο h index ίσως έλεγε κάτι ....

 
@Νικολέτα
23 Οκτ 2020 13:41

Υπάρχει κατάταξη, με βάση το μέσο όρο του h index των διδασκόντων? Εάν υπάρχει και τη γνωρίζετε, θεωρώ χρήσιμο να δημοσιευθεί. Όταν όμως θέλω να σπουδάσω σ' ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα με κύρος και ποιότητα σπουδών, τα ονόματα και οι χώρες είναι συγκεκριμένες νομίζω. Και έχουμε τέτοια και στη χώρα μας.

 
Observator
23 Οκτ 2020 19:57

Το ερώτημα ειναι τι σημαίνει καταξιωμένο πανεπιστημιο του εξωτερικου. Οι βιβλιογραφικοι δείκτες δεν είναι εργαλείο κατάταξης των πανεπιστημίων.

 
Ανάπτυξη και εξωστρέφεια Δημοσίων Πανεπιστημίων
23 Οκτ 2020 20:21

Είναι σημαντικό ένας νέος ερευνητής να έχει τουλάχιστον διδακτορικό και ερευνητική εμπειρία από το διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον, κάτι που δεν μπορεί να γίνει αν παραμένει σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που δεν υπάρχει εισροή καθηγητών από άλλες χώρες.

Επιπλέον, πρέπει να σταματήσει η πρακτική να παραμένουν για διδακτορικές σπουδές στην Ελλάδα όσοι επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν στο ελληνικό ακαδημαϊκό σύστημα: δεν είναι μόνο οικονομικοί οι λόγοι, είναι θέμα διασυνδέσεων με τους ήδη διορισμένους καθηγητές.

Πρέπει επομένως να δοθούν και τυπικά κίνητρα (πχ. αυξημένη ποσόστωση) σε όσους προπτυχιακούς είναι αριστούχοι να εκπονήσουν διδακτορικό στο εξωτερικό και μετά από 2-3 χρόνια μεταδιδακτορικής να αναλάβουν θέσεις, αντί να λειτουργεί η επετηρία διορισμού των διδακτορικών που προέρχονται απο τις αμιγώς ελληνικές ερευνητικές ομάδες των ελληνικών Πανεπιστημίων.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια πρέπει να ανανεώσουν του προσωπικό τους με σοβαρό σχέδιο ανάπτυξης για την επόμενη δεκαετία, όχι απλώς να ανακυκλώνουν τα ίδια πρόσωπα σε διαφορετικές θέσεις ή να προωθούν τους εσωτερικούς υποψήφιους.

Βάσει σταστιστικής και μόνο στα διεθνοποιημένα πανεπιστήμια της Ευρώπης δεν μπορεί να προέρχονται οι καθηγητές από τα ίδια εγχώρια εργαστήρια και ερευνητικές ομάδες.

@Απόφοιτοι από ελληνικά ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 07:56

Οbservator
23 Οκτ 2020 07:34

Τι σημαίνει καταξιωμένο πανεπιστημιο του εξωτερικού?

Είναι εμφανής η διαφορά στην ποιότητα μεταξύ των πρώτων 100 πανεπιστημίων και μεταξύ πανεπιστημίων που βρίσκονται σε θέσεις 500, 800 ή χαμηλότερα, σε κάποια από τις διεθνώς γνωστές λίστες ακαδημαϊκής κατάταξης.

Φυσικά πάντοτε μετράει η ποιότητα της έρευνας και των δημοσιεύσεων, όταν
όμως είναι περίπου το ίδιο επίπεδο πρέπει και τυπικά (πχ. με έναν συντελεστή 1,5) να προτιμάται ο υποψήφιος που προέρχεται από το εξωτερικό. Μόνον έτσι θα πάψει να λειτουργεί ως κίνητρο επαγγελματικής αποκατάστασης η απόκτηση διδακτορικού τίτλου από την Ελλάδα, συχνά από το ίδιο ίδρυμα στο οποίο διορίζονται ως διδάσκοντες στη συνέχεια.

 
Εξωστρέφεια ελληνικών διδακτορικών
23 Οκτ 2020 20:28

Είναι κέρδος για τα ελληνικά ΑΕΙ αν αναδιοργανωθούν και γίνουν ελκυστικά για σπουδές και έρευνα, με πλουραλισμό στο διδακτικό προσωπικό τους. Συγκεκριμένα το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας δεν μπορεί να προοδεύσει ως αυτόνομο ίδρυμα, πρέπει να ενωθεί με τις σχολές στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Στο εξωτερικό ο ανταγωνισμός είναι διεθνής, με διδακτορικούς που προέρχονται από όλες τις ηπείρους, ενώ στην Ελλάδα οι Έλληνες καθηγητές διδάσκουν σχεδόν αποκλειστικά Έλληνες πτυχιούχους, σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, σε ένα εντελώς κλειστό σύστημα.

Επομένως, για να υπάρχει τουλάχιστον ελπίδα ανανέωσης πρέπει μαζί με τα ουσιαστικά προσόντα να υπάρχουν κίνητρα για μετακίνηση και εξωστρέφεια των νέων ΥΔ: Δεν είναι το ίδιο η εξ αποστάσεως ερευνητική συνεργασία με την παραμονή για πέντε ή δέκα χρόνια σε ένα εντελώς διαφορετικό ακαδημαϊκό περιβάλλον.

Οι σημερινοί 25χρονοι απόφοιτοι πανεπιστημίου πρέπει να καταλάβουν ότι δε θα έχουν κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα γνωριμιών με την παραμονή στην Ελλάδα για εκπόνηση διδακτορικών σπουδών.

 
Εξωστρέφεια-πανάκεια
23 Οκτ 2020 23:50

Ναι, να φέρουμε διδάκτορες από τη Ρουμανία, γιατί οι διδάκτορες του Μετσόβειου δεν έχουν εμπειρία εξωτερικού. Τι άλλο θα ακούσουμε για την εξωστρέφεια-πανάκεια!!!

 
Αξία σπουδών στο εξωτερικό
24 Οκτ 2020 00:02

Oι καθηγητές εδώ και δεκαετίες συμβουλεύουν τους αριστούχους αποφοίτους να μεταβούν στο εξωτερικό ώστε να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να διακριθούν στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Κανείς ΥΔ δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι παραμένει στην Ελλάδα αποκλειστικά με γνώμονα την ποιότητα της ακαδημαϊκής έρευνας.

Τα οικονομικά θέματα μπορούν να λυθούν αν δοθεί ενίσχυση από την πολιτεία μέσω αντικειμενικών κριτηρίων (πχ. εξετάσεις και αξιολόγηση υποψηφίου από το ΙΚΥ, από επιτροπή ακαδημαϊκών από διαφορετικά ΑΕΙ). Με το σημερινό καθεστώς απλώς πολλοί μεταπτυχιακοί παραμένουν στο ίδιο ίδρυμα λόγω κεκτημένης ταχύτητας και πιθανότητας απασχόλησης μέσω συμβάσεων.

Προφανώς η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει υπερπαραγωγή διδακτορικών, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη απορρόφηση από τη βιομηχανία.

 
Νέοι ερευνητές από το εξωτερικό
24 Οκτ 2020 00:06

Τα μέλη ΔΕΠ γνωρίζουν τι αξία έχει ένα διδακτορικό από ομάδες καθηγητών του εξωτερικού που σταθερά δημοσιεύει στα κορυφαία συνέδρια και περιοδικά του χώρου, και από την οποία έχουν προκύψει πολλοί κορυφαίοι νέοι ερευνητές.

Είναι τα πανεπιστήμια που πρωταγωνιστούν στην έρευνα και την καινοτομία σχεδόν σε όλους τους τομείς. Συνήθως είναι οι Σχολές που βρίσκονται στις πρώτες 100-200 θέσεις σε κάθε επιμέρους αντικείμενο, πχ. Ιατρική, Νομική, Αρχιτεκτονική, Μαθηματικά, Πληροφορική.

@ Observator
23 Οκτ 2020 19:57

Αφού δεν μπορούμε να προσελκύσουμε αλλοδαπούς καθηγητές (διδασκαλία στην ελληνική γλώσσας), τουλάχιστον ας δημιουργήσουμε κατάλληλες συνθήκες ώστε κάποιοι Έλληνες από το εξωτερικό να σταδιοδρομήσουν στη χώρα.

Αυτό δεν μπορεί να συμβεί με μικρά ιδρύματα τα οποία κατά 90% στελεχώνονται από αποφοίτους του ελληνικού ακαδημαϊκού συστήματος. Επίσης, σε πολλές κεντρικές αλλά και περιφερειακές σχολές όλοι οι συμβασιούχοι και πανεπιστημιακοί υπότροφοι είναι διδάκτορες του ίδιου ιδρύματος.

 
Για δυνατούς λύτες
24 Οκτ 2020 09:42

Πώς θα μας φαίνονταν, εάν κάποιος εκλέγονταν ΔΕΠ σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο, χωρίς να έχει ΚΑΝΕΝΑ πτυχίο (βασικό πτυχίο, μεταπτυχικό, διδακτορικό) από Ελληνικό Πανεπιστήμιο? Πόσες πιθανότητες θα του δίνατε?

 
@Για δυνατούς λύτες
24 Οκτ 2020 13:30

Αν σοβαρευτούμε αυτός που κρίνεται σε μια θέση ΔΕΠ είναι το τι έχει κάνει κάθε υποψηφιος, συγγραφικά, ερευνητικά, διδακτικά. Σε ποιο πανεπιστήμιο πήρε πτυχίο(α) αποτελεί συνοδευτικό παράγοντα του παραπάνω έργου (πόσο έυκολα ή δυσκολα επιτελεί το έργο του και υπό ποιες συνθήκες) χωρίς να είναι καθοριστικός. πχ κάποιος να έχει διδακτορικό από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και παρόλα αυτά το συγγραφικό του και ερευνητικό του έργο να απέχει ποσοτικά και ποιοτικά (h-index) από άλλους που πηραν από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού.

 
Κλειστό σύστημα ελληνικών πανεπιστημίων
24 Οκτ 2020 15:20

Το θέμα είναι ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι στελεχωμένα σχεδόν αποκλειστικά από αποφοίτους ελληνικών ΑΕΙ. Είναι δύσκολο να πιστέψει κάποιος ότι εδώ και τόσες δεκαετίες, με τόση κινητικότητα στην Ευρώπη και διεθνώς, δεν υπάρχουν έλληνες ακαδημαϊκοί με διδακτορικό από το εξωτερικό με ερευνητικό έργο εφάμιλλο των εγχώριων αποφοίτων. Συνεπώς, δημιουργείται μια προβληματική κατάσταση στην οποία οι πιθανότητες κάποιος "εξωτερικός" να εκλεγεί είναι ελάχιστες.

@Για δυνατούς λύτες
24 Οκτ 2020 13:30

Μεταξύ υποψηφίων ίδιας δυναμικότητας είναι σύνηθες να προτιμώντας οι εσωτερικοί υποψήφιοι. Υπάρχουν φυσικά και ακραίες περιπτώσεις, όπου νεότεροι και καλύτεροι σε τυπικά προσόντα υποψήφιοι παραμερίζονται.

Πρέπει σε επόμενο στάδιο να εξεταστεί γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να προσελκύσει ερευνητές από άλλες χώρες, ούτε καν τους Έλληνες φοιτητές που έχουν σπουδές στα πιο καταξιωμένα ιδρύματα. Δεν είναι μόνο ζήτημα μισθών και γραφειοκρατίας, καθώς οι αναφορές σε φαινόμενα αναξιοκρατίας είναι πολλές για να αγνοηθούν.

 
Νίκος
24 Οκτ 2020 16:05

Θα πρέπει τα άτομα που εκλέγονται σε μια θέση να έχουν ένα δεσμευτικό συμβόλαιο για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο πχ 3 χρόνια. Διαφορετικά κάποιοι θα λαμβάνουν μια θέση σε ένα πανεπιστήμιο όπως αυτό της Δυτικής Μακεδονίας και με την πρώτη ευκαιρία θα δραπετεύουν για Αθήνα και Θεσσαλονικη που έχουν πανεπιστήμια που ειναι στις πρώτες 500 θεςεις παγκοσμίως. Έτσι δεν θα προοδεύσει κανένα περιφερειακό πανεπιστήμιο.

 
Για δυνατούς λύτες
24 Οκτ 2020 16:07

@ 13:30 και 15:20
Συμφωνώ σε όλα. Όμως για να σας διευκολύνω περισσότερο : Με βασικό πτυχίο+μεταπτυχιακό+διδακτορικό όλα από την Ελλάδα, λέτε να μπορεί κάποιος να γίνει καθηγητής σε πανεπιστήμιο πχ της Αγγλίας, Γαλλίας, Γερμανίας, ΗΠΑ?

 
Πρωτοπορία και αριστεία στην έρευνα
24 Οκτ 2020 20:00

Δεν είναι όμως η Ελλάδα ως χώρα στην πρωτοπορία της έρευνας στον 21ο αιώνα άρα είναι προφανές ποιους αποφοίτους πρέπει να προσελκύσουμε.

@ Για δυνατούς λύτες
24 Οκτ 2020 16:07

Καθηγητές πχ. στις ΗΠΑ έχουν γίνει Έλληνες που έχουν πτυχίο και διδακτορικό από Ελλάδα (πχ. απόφοιτοι από ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, Παν.Κρήτης, ΑΠΘ) όπως και Γάλλοι, Άγγλοι, Ιταλοί, Γερμανοί, Ινδοί, Κορεάτες κοκ. από τα δικά τους εθνικά πανεπιστήμια.

Σαφέστατα είναι λογικό ότι παντού μεγάλα πανεπιστήμια προωθούν τους δικούς τους αποφοίτους, όμως ο ανταγωνισμός σε ένα καταξιωμένο πανεπιστήμιο όπως το Berkeley ή το ΕTH είναι διεθνής καθώς συγκεντρώνουν ΥΔ από όλον τον κόσμο. Επομένως, η διάκριση ξεκινάει ήδη από το επίπεδο των μεταπτυχιακών σπουδών.

Είναι λογικό σε μια μικρή βαλκανική χώρα η πλειονότητα των μελών ΔΕΠ να είναι γηγενείς όμως αν πραγματικά θέλουμε εξωστρεφή πανεπιστήμια (προσέλκυση φοιτητών και ερευνητών από άλλες χώρες) το πρώτο βήμα είναι η εκλογή καθηγητών με διδακτορικό από τα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού σε ποσοστό τουλάχιστον 50% στα νέα εκλεκτορικά, αρχικά Ελλήνων και σταδιακά και αλλοδαπών για διδασκαλία σε ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά προγράμματα.

Μόνο έτσι θα ανανεωθεί το ελληνικό ακαδημαϊκό σύστημα: αλλιώς, απλώς ανακυκλώνουμε τους αποφοίτους των ίδιων εργαστηρίων που έχουν δημιουργηθεί εδώ και 40 χρόνια.

 
Θύμιος
24 Οκτ 2020 21:12

@Για δυνατούς λύτες
Αν κάποιος δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ πτυχίο (βασικό πτυχίο, μεταπτυχικό, διδακτορικό) από Ελληνικό Πανεπιστήμιο μάλλον δεν θα ξέρει και ελληνικά για να έρθει να διδάξει στην Ελλάδα...

 
Αλήθεια υπάρχουν?
24 Οκτ 2020 22:18

@Πρωτοπορία και αριστεία στην έρευνα
Αγαπητέ μου συμφωνώ με πολλά από όσα γράφετε. Όμως λέτε και ότι "Καθηγητές πχ. στις ΗΠΑ έχουν γίνει Έλληνες που έχουν πτυχίο και διδακτορικό από Ελλάδα.... όπως και Ινδοί, Κορεάτες κοκ.".
Δηλαδή δεν σπούδασαν ΠΟΤΕ και ΤΙΠΟΤΑ στις ΗΠΑ και έγιναν καθηγητές πανεπιστημίου στις ΗΠΑ??? Εδώ ολόκληρη Αρβελέρ και δύο πτυχία τα πήρε στη Γαλλία, πριν γίνει καθηγήτρια στη Σορβόννη.

 
Αναδιοργάνωση κεντρικών και περιφερειακών ΑΕΙ
24 Οκτ 2020 22:27

Πρώτα πρέπει να αναδιοργανωθεί ο χάρτης των δημοσίων ΑΕΙ, χωρίς να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε θέσεις προσωπικού εκεί που δεν υπάρχει ανάγκη. Η προσπάθεια να δεσμεύσουμε καθηγητές και φοιτητές έχει αποτύχει εκ των πραγμάτων, όταν εδώ και δεκαετίες δεν έχει αλλάξει τίποτα ενώ όλα τα ΑΕΙ υποφέρουν από κακό σχεδιασμό.

Τα βιώσιμα περιφερειακά πανεπιστήμια με βάση τον πληθυσμό της Ελλάδας είναι 5, και πρέπει οι σχολές τους να συγκεντρωθούν σε δύο ή τρεις πόλεις σε κάθε γεωγραφική περιοχή. Ακόμα κι αν ήταν εφικτό να έχουμε σχολές σε 70 πόλεις σε όλη την επικράτεια δε θα ήταν ακαδημαϊκά σωστό σαν σχέδιο ανάπτυξης της ανώτατης εκπαίδευσης - τώρα απλώς εμφανίζονται τα λάθη όλων των προηγουμενων δεκαετιών.

Νίκος
24 Οκτ 2020 16:05

 
Για δυνατούς λύτες
25 Οκτ 2020 09:26

@Θύμιος
Πλησιάσατε πολύ αγαπητέ μου! Αν όμως ο υποψήφιος είναι Έλληνας?...

 
Προσέλκυση νέων καθηγητών στα ελληνικά ΑΕΙ
25 Οκτ 2020 16:36

Μόνο κέρδος θα ήταν να δοθούν κίνητρα σε κάποιους από αυτούς να επιστρέψουν πάλι στην Ελλάδα, με το διδακτορικό, τις εμπειρίες και τις διασυνδέσεις από τα διεθνή μεγάλα πανεπιστήμια.

Μια ρεαλιστική πορεία είναι προπτυχιακό από ελληνικό Πανεπιστήμιο (4-5 χρόνια), διδακτορικό και μεταδιδακτορικό από ίδρυμα του εξωτερικού σε καταξιωμένες ερευνητικές ομάδες (5-7 χρόνια) και κατόπιν εκλογή σε διαφορετικό ελληνικό πανεπιστήμιο (σε ηλικία 35 έως 40 ετών), ώστε να υπάρχει πλουραλισμός και ανανέωση στην στελέχωση των ελληνικών ΑΕΙ.

Πρακτικά, ο απόφοιτος από Πάτρα και Κρήτη πρέπει να εκλέγεται πιο εύκολα σε Αττική και Θεσσαλονίκη από ό,τι οι δικοί τους απόφοιτοι - για να γίνουν εσωτερικές μετακινήσεις των καλύτερων αποφοίτων όμως απαιτούνται ισχυρά περιφερειακά πανεπιστήμια, ώστε οι σχολές να μπορούν να διατηρήσουν ένα υψηλό επίπεδο σπουδών και έρευνας και να μην αποτελούν απλώς μια δευτερη-τριτη επιλογή.

 
@Για δυνατούς λύτες
25 Οκτ 2020 19:49

Κι έλληνας να είναι, σιγά μη γυρίσει στην Ελλάδα. Εγώ ξέρω ένα παραδείγμα ελληνοαμερικάνου που ήρθε στην Ελλάδα και πήρε σύνταξη από εδώ. Μα δυο - τρεις άλλους που τα βρόντηξαν και ξανάφυγαν για έξω...

 
@Προσέλκυση νέων καθηγητών στα ελληνικά ΑΕΙ
26 Οκτ 2020 12:31

Φωτογραφική ρύθμιση μου θυμίζουν οι προτάσεις που συστηματικά δημοσιεύετε το τελευταίο διάστημα! Να έρθουν οι απέξω, να ανανεωθεί το προσωπικό των ΑΕΙ με εξωτερικούς... Για τους καλύτερους, ούτε κουβέντα. Απέξω να ΄ναι κι ό,τι να 'ναι!

 
Νέος χάρτης των ΑΕΙ
27 Οκτ 2020 04:47

Οι καλύτεροι πάντοτε, αλλά σε περίπτωση που είναι στο ίδιο επίπεδο να προτιμούνται οι εξωτερικοί -μόνο έτσι θα σταματήσει να υπάρχει κίνητρο για μέτριο διδακτορικό σε ΑΕΙ στην Ελλάδα, με την προοπτική της δικτύωσης και του διορισμού

@Προσέλκυση νέων καθηγητών στα ελληνικά ΑΕΙ
26 Οκτ 2020 12:31

Τι είναι πιο πιθανό: Οι νέοι καλύτεροι επιστήμονες της Ουγγαρίας ή της Τσεχίας να έχουν διδακτορικό από την Τσεχία και την Ουγγαρία, ή από κάποια πιο ανεπτυγμένη ακαδημαϊκά χώρα;

Νομίζετε ότι οι Ούγγροι δεν έχουν παράδοση στην επιστήμη (πχ. Μαθηματικά, Πληροφορική); Αυτό δε σημαίνει ότι οι αριστούχοι παραμένουν στα εκεί πανεπιστήμια για διδακτορικές σπουδές.

Το προφανές γράφουμε, που κάποιοι για δικούς τους λόγους μάλλον δε θέλουν να παραδεχθούν: οι καλές ερευνητικές ομάδες είναι στα μεγάλα ΔΙΕΘΝΗ πανεπιστήμια, με καθηγητές από όλον τον κόσμο, όχι σε απομονωμένες και υποστελεχωμένες σχολές.

 
Για δυνατούς λύτες
27 Οκτ 2020 10:53

Στη Γαλλία, το έκτο αξίωμα στην ιεραρχία (μετά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό κλπ) το κατείχε μια ΕΛΛΗΝΙΔΑ Μικρασιατικής καταγωγής. Η μεγάλη μας ακαδημα'ι'κός, Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ.
Στη χθεσινή εκπομπή του Ν. Χατζηνικολάου, δεν μίλησε για τη δική της αξιοσύνη αλλά για τη Γαλλία, που ως χώρα, μπορούσε ακόμα κι ένας ξένος να τιμηθεί με ένα τέτοιο αξίωμα. Και συμπλήρωσε, "στην Ελλάδα, μια ξένη ούτε καθηγήτρια δεν θα την έκαναν".

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ