Placeholder

ΙΕΚ

Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ θα εισάγονται στα Πανεπιστήμια με ρύθμιση Ν. Κεραμέως

Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις κατατακτήριες θα αποτελεί η απόκτηση της πιστοποίησης , μέσω εξετάσεων που διενεργεί ο ΕΟΠΠΕΠ
Δημοσίευση: 22/10/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ρύθμιση με την οποία  θα δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των ΙΕΚ να εισάγονται, υπό προϋποθέσεις, στα Πανεπιστήμια ετοιμάζει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.   

Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει:

Α. Κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους των ΙΕΚ

Β. Προϋπόθεση για την συμμετοχή στις κατατακτήριες θα αποτελεί η απόκτηση της πιστοποίησης , μέσω εξετάσεων που διενεργεί ο ΕΟΠΠΕΠ.

Γ. Τους όρους για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΙΕΚ, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, θα ορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια.

Δ. Τα ΙΕΚ από την άτυπη εκπαίδευση εντάσσονται στην τυπική.

Επίσης με τον ίδιο νόμο θα καταργηθεί ο νόμος για τα διετή  Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε.) των Πανεπιστημίων  ο οποίος με δύο συνεχείς νομοθετικές ρυθμίσεις βρίσκεται για δεύτερη χρονιά σε αναστολή.

Ετικέτες: 
ΙΕΚ

Σχόλια (105)

 
Εξέλιξη
24 Οκτ 2020 20:49

Τα ΙΕΚ αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικά από τα ΤΕΙ, επιβίωσαν και όπως φαίνεται εξελίσσονται. Η πρόοδος είναι καλό πράγμα, όσοι αντιστέκονται στην πρόοδο να κοιτάξουν μήπως μείνουν οι ίδιοι πίσω στο τέλος.

 
@Λέκτορας Εφαρμογών
24 Οκτ 2020 19:56

Να επιτέλους και κάποιος που παραδέχεται ότι τα ΤΕΙ δεν ήταν κάτι διαφορετικό από ΙΕΚ.

 
Μαίρη
24 Οκτ 2020 19:39

Μια απόφαση ανάσα για τα παιδιά των ΙΕΚ !!!(βέβαια δεν ξέρουμε τις προϋποθέσεις και την αξία του πτυχίου )όσοι σνομπάρουν τα ΙΕΚ να ξέρετε ότι αυτά τα παιδιά ρίχνουν διάβασμα και διδάσκονται με ελάχιστη διαφορά από αυτά που διδάσκονται τα ΤΕΙ !!!επισης εκμεταλλεύονται αυτά τε παιδιά όταν τα χώνουν στην εξάμηνη πρακτική στα νοσοκομεία να κάνουν δουλειές τε και δε σε οκτάωρη βάση αμισθί !!!μην τα αδικείτε αυτά τα παιδιά αγαπητοί συνάνθρωποι σας παρακαλώ ...

 
Φοιτητής σχολής μηχανικών ΕΛΜΕΠΑ
24 Οκτ 2020 17:32

Στο υπουργείο να ετοιμάζονται για καταλήψεις και ανένδοτο αγώνα έτσι και περάσει αυτή η κατάπτυση ρύθμιση.
Τα ΙΕΚ ανήκουν στην Δευτεροβάθμια και δεν έχουν καμία σχέση με τα πανεπιστήμια.
Αντί επιτέλους να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα των ΑΕΙ μετά την πρόχειρη συγχώνευση τους με τα ΤΕΙ πάνε να φορτώσουν επιπλέον τα ΑΕΙ και να παράξουν επιπλέον απόφοιτους πανεπιστημίου γιατί ως γνωστόν είναι σε έλλειψη στην Ελλάδα. Παράλληλα κοροιδεύουν χιλιάδες φοιτητές και τις οικογένειες τους σε σχολές μηχανικών σε όλη τη Ελλάδα που περιμένουν το integrated master και την πλήρη ισοτίμηση με τις πολυτεχνικές σχολές με πλήρη επαγγελματικά διακαιώματα μηχανικού.

 
ΙΕΚ και Λύκειο
24 Οκτ 2020 15:54

Το Γενικό Λύκειο θα γίνει υποχρεωτικό μέχρι το 2030, ακριβώς όπως είναι το σημερινό Γυμνάσιο. Δεν μπορεί στον 21ο αιώνα στην Ευρώπη να ζουν και να εργάζονται πολίτες χωρίς απολυτήριο Λυκείου, με μαθήματα που στοχεύουν στη γενική παιδεία.

Η επαγγελματική κατάρτιση μπορεί να γίνεται στα Δημόσια ΙΕΚ, με σπουδές που μπορούν να καλύπτουν και γενικές δεξιότητες ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε ένα ποσοστό αποφοίτων που το επιθυμούν να δίνουν κατακτήριες για το πανεπιστήμιο.

 
Λέκτορας Εφαρμογών
24 Οκτ 2020 15:18

Χαίρομαι που η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων τάσσονται κατά αυτής της απαράδεκτης έως και παράνομης (βάση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας) σκέψης του ΥΠΑΙΘ.
Το θέμα μας δεν θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση των αποφοίτων των ΙΕΚ σε ΠΕ μέσω κατατακτηρίων, αλλά πως τα ΙΕΚ θα καλύψουν το τεράστιο κενό που άφησαν τα ΤΕΙ στην τεχνολογική εκπαίδευση. Το υπουργείο από την περίφημη και απόλυτα αναγκαία αναδιάρθρωση των ΑΕΙ (κατάργηση ή συγχώνευση ορισμένων τμημάτων και μείωση των εισακτέων), πρέπει να εξοικονομήσει πόρους που θα διαθέσει στην ανάπτυξη των ΙΕΚ ως την ραχοκοκαλιά της διετούς τεχνολογικής εκπαίδευσης, δημιουργώντας μια νέα τυπική και πστοποιημένη βαθμίδα εκπαίδευσης ανάμεσα στην δευτεροβάθμια κα την τριτοβάθμια.
Αυτός θα πρέπει να είναι ο μόνος στόχος του Υπουργείου και τίποτα περισσότερο, εάν θέλει την στήριξη τη ακαδημαικης κοινότητας.

 
Απόφοιτος ΙΕΚ & φοιτητής ΠΑΔΑ
24 Οκτ 2020 14:56

Είμαι απόφοιτος ιδιωτικού ΙΕΚ ειδικοτητας βοηθού Νοσηλευτή (Δ.Ε) πιτοποιημένος από τον ΕΟΠΠΕΠ μετά από εξετάσεις και εγάζομαι εδώ και 11 χρόνια σε δημόσιο νοσοκομείο της Αθήνας. Πριν δύο χρόνια αποφάσισα παράλληλα με την εργασία μου να διαβάσω και να δώσω Πανελλήνιες εξετάσεις. Μου πήρε δύο χρόνια αλλά τα κατάφερα έγραψα περίπου 17.000 μόρια από ημερήσιο ΓΕΛ γενική σειρά και πέρασα στην Νοσηλευτική σχολή του ΠΑΔΑ κάνοντας το όνειρο μου πραγατικότητα να σπουδάσω την Νοσηλευτική επιστήμη. Από την εμπειρία ως φοιτητής έχω να πω οτι το επίπεδο των ΙΕΚ με τα ΑΕΙ είναι η μέρα με την νύχτα. Εαν εξαιρέσουμε ορισμένες απλές πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, όλα τα υπόλοιπα είναι παντελώς άγνωστα και ιδιαίτερα απαιτητικά. Θεωρώ τραγικό λάθος να δοθεί η δυνατότητα σε απόφοίτους ΙΕΚ να μπορούν να μπούν σε κάποιο ΑΕΙ με κατατακτήριες καθώς το επίπεδο είναι πολύ ανεβασμένο ενώ θεωρώ οτι πέρα από 2-3 μαθήματα 1ου εξαμήνου δεν μπορεί να αναγνωριστεί τίποτα άλλο.
Ακόμη θεωρώ την απόφαση άδικη προς όλους εμάς τους χιλιάδες αποφοίτους ΙΕΚ που διαβάσαμε σκληρά, δώσαμε πανελλήνιες και μπήκαμε στο πανεπιστήμιο χωρίς να μας χαριστεί ή να μας ανγνωριστεί τίποτα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους (αλλά και κάποιους νομικούς που είπαν κάποιοι σε σχόλια) εύχομαι να μην ψηφιστεί κάτι τέτοιο αλλά ακόμη και να ψηφιστεί να είστε σίγουροι οτι θα κινηθούμε νομικά εναντίον της ακόμη και στο ΣτΕ.

 
Νικόλαος
24 Οκτ 2020 12:38

Η εφαρμογή της κλίμακας του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και ο ορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων ανά βαθμίδα θα αποτελούσε τη δίκαιη, λογική και ολοκληρωμένη λύση όλων αυτών των προβλημάτων.

 
Easy
24 Οκτ 2020 11:57

Προσωπικά πιστεύω όποιος θέλει να κάνει ανώτατες σπουδές ΑΕΙ κάθετες διαβάζει πανεληνιες και μπαίνει. Ας αφήσουμε τα ΙΕΚ όπως είναι είναι και ορισμένοι που θέλουν απλά να πάρουν μια πιστοποίηση και δεν θέλουν να προχωρήσουν πανεπιστήμιο. Δηλαδή να δίνουν με κατατακτήριες από ΙΕΚ στα πανεπιστήμια ,να δυσκολεψουμε ακόμα περισσότερο την πιστοποίηση και στο τέλος θα πάρουμε ...άντε να μην πω..

 
Μαρια
24 Οκτ 2020 10:55

Δεν καταλαβαινω γιατι υπαρχει τοση αρνητικοτητα στο θεμα.Θα μιλησω για την δικη μου προσωπικη εμπειρια.Ναι,ειμαι αποφοιτη δυο σχολων Ιεκ με πιστοποιση,εργαζομαι πανω στην ειδικοτητα εδω και 8 χρονια,γνωριζω τρεις ξενες γλωσσες και εχω παρει μερος σε προγραμμα ευρωπαϊκης επαγγελατικης καταρτισης στο εξωτερικο.Γιατι λοιπον να μην εχω την ευκαιρια αναβαθμισης του πτυχιου μου ,αν οχι σε ανωτατο αλλα σε ανωτερο; Τι παραπανω εχει καποιος που μπαινει στην ανωτατη εκπαιδευση με δυο και με τρια σε αξιοσεβαστες πανεπιστημιακες σχολες;;;; Δεν ριχνει το επιπεδο;;; Τελικα μηπως το προβλημα δεν ειναι η αναβαθμιση των Ιεκ αλλα το ολο εκπαιδευτικο συστημα της χωρας....

 
ιεκ
24 Οκτ 2020 09:41

ας ρυθμισουν πρωτα την πρακτικη στα ιεκ που γινεται χωρις μισθο αλλα ακομα πιο δυσκολα βρισκεις καποιον να σε δεχτει για πρακτικη και πολλοι απλα δν παιρνουν την πιστοποιηση

 
IEKtzis
24 Οκτ 2020 03:06

Η Ε.Ε. θέλει να υπάρχει κινητικότητα μεταξύ όλων των επιπέδων. Αυτό είναι καλό για όλους να δίνεται η ευκαιρία σε όλους αν θέλουν να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις. Αυτό ήταν πάγιο αίτημα των σπουδαστών ΙΕΚ και είναι δίκαιο και καλά που γίνεται.
Τα ΙΕΚ με αυτό το τρόπο αντιμετωπίζονται για 1η φορά σωστά και αυτό θα οδηγήσει στην αναβάθμιση τους στη κοινωνία. Είναι μια σωστή κίνηση που ακολουθεί την Ευρωπαϊκή πολιτική χωρίς αποκλεισμούς.

 
Φοιτητής
24 Οκτ 2020 00:55

Αφήστε το που ανήκουν τα ι.ε.κ. Τα ι.ε.κ θα πρέπει να ανήκουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο ίδιο επίπεδο με το λύκειο. Τι θα πει μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση; Τι βλακεία βαθμίδα είναι αυτή; Είσαι ανάμεσα σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια; Έλεος. Στην δευτεροβάθμια θα πρέπει να βρίσκονται. Ακόμα και δίπλωμα να πάρεις, πάλι δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, για να εισαχθείς στα ι.ε.κ πρέπει να έχεις ολοκληρώσει μέχρι και την πρώτη λυκείου. Δεν είναι υποχρεωτικό να έχεις απολυτήριο λυκείου. Έτσι ήταν παλιά. Εκτός, και αν άλλαξε ο νόμος, και πλέον χρειάζεται απολυτήριο λυκείου (κακώς βέβαια). Το απολυτήριο γυμνασίου αρκεί.

 
Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
24 Οκτ 2020 00:18

Πολλά τμήματα Πανεπιστημίων εδώ και χρόνια έχουν χαμηλότερη βάση από σχολές ΤΕΙ, το μόνο θέμα είναι το πρόγραμμα σπουδών και η απαίτηση κατοχής διδακτορικού από τους διδάσκοντες.

Πώς τα πανεπιστημαικά τμήματα δίνουν διπλώματα σε μαθητές που πέρασαν με 7 ή 9 στα βασικά μαθήματα εδώ και χρόνια, ενώ μαθητές που έγραψαν 12 ή 14 αναγκάζονται να σπουδάσουν σε ΤΕΙ επειδή δεν υπάρχουν αντίστοιχες σχολές (πχ. Λογοθεραπεία ή Γραφιστική);

Τα ΤΕΙ δεν έπρεπε καν να έχουν ιδρυθεί το 1982, αφού ήδη από τη δεκαετία του '90 ξεκίνησαν οι πιέσεις για νομοθετική ανωτατοποίηση - στα πρότυπα της αναβάθμισης των πρώην Polytechnics στο ΗΒ (1992). Ήταν όμως ο εύκολος τρόπος διεύρυνσης του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας για πολλούς πανεπιστημιακούς.

Άρα είναι άδικο για τους φοιτητές από το 2000 μέχρι σήμερα να μην έχουν το ίδιο επίπεδο σπουδών και τα ίδια δικαιώματα, μονο και μόνο για να διατηρούνται 500 τμήματα σε λειτουργία σε όλη την Ελλάδα.

Αυτοί οι πόροι και θέσεις εισακτέων θα μπορούσαν να κατανεμηθούν καλύτερα ώστε να μη μένουν υποψήφιοι εκτός ΑΕΙ και να χρηματοδοτούμε πλασματικές θέσεις.

@ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 21:11

Τι σημαίνει "μεταδευτεροβάθμια" και "μη τυπική" εκπαίδευση; Έχουν νόημα αυτοί οι όροι για τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2010 ή το 2020 και θα ζήσουν και θα εργαστούν σε μια ΕΕ με άλλα 30 κράτη-μέλη;

Ας δούμε το μέλλον, και το πώς θα εξασφαλίσουμε στους νέους μαθητές τις καλύτερες δυνατές ευκαιρίες, τοσο στην ακαδημαϊκή όσο και στην επαγγελματική εκπαίδευση: τα Δημόσια ΙΕΚ θα πρέπει να ενταχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ως επαγγελματικές σχολές, και το πρόγραμμα σπουδών τους να ενισχυθεί.

 
Σωτηρης
23 Οκτ 2020 22:15

Συγνωμη, αλλά τα ΑΕΙ τα ρώτησε κανείς; Ήδη έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών ανά ΔΕΠ στον πλανητη και τώρα υπάρχει σκέψη να παιρνουν για φοίτηση ουσιαστικά και όσους μεγαλύτερους δεν έχουν ακόμα πτυχίο.

 
ΠΕ04
23 Οκτ 2020 21:58

Είναι δυνατόν, κάποιος να "υπογραφεί" ως Διδακτικό Προσωπικό ΑΕΙ και να μην γνωρίζει ότι τα ΤΕΙ ήταν ΑΕΙ τουλάχιστον από το 2001. (Από την ιδρυση τους 14004/83 ανήκαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση). Δηλαδή πριν 19 χρόνια. Πόσο χρονών είναι και δεν το γνωριζει; Πόσο κακό τελικά έκαναν τα ΜΜE. Που συνέχεια έλεγαν τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Τελικά δεν σώζεται Αυτή η χώρα με τίποτα.

 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 21:11

Τα ΙΕΚ ανήκουν στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάρτιση και είναι μη τυπική (δηλαδή ούτε τυπική αλλά ούτε άτυπη) εκπαίδευση. Τα ΤΕΙ δεν έπρεπε να γίνουν ΑΕΙ, δε τηρούν τις προϋποθέσεις εκτός από 2-3 τμήματα. Ναι στη πρόταση για κατατακτήριες για τους αποφοίτους των ΙΕΚ αλλά με όρους και εννοείται να μπαίνουν στο α' εξάμηνο.

 
G.Ar
23 Οκτ 2020 21:00

Σωστά οι πιστοποιημένοι απόφοιτοι ΙΕΚ θα μπορούν να εισαχθούν στα ΑΕΙ μετά από εξετάσεις. Προφανώς θα εισαχθούν στο Α' εξάμηνο λόγω του ότι έχουν σοβαρές ελλείψεις σε βασικές επιστημονικές γνώσεις (μαθηματικά, φυσική κτλ). Δεν μπορούν όμως να θεωρηθούν και ως απόφοιτοι λυκείου αφού ανήκουν στο επίπεδο 5 και έχουν επιπρόσθετες σπουδές. Τώρα για τα ΤΕΙ αυτό που πρέπει να καταλάβουν κάποιοι είναι ότι τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν ως Τριτοβάθμια ιδρύματα (άρθρο 1 του Ν.1404/83) και με βάση ειδική αναφορά στην εισηγητική έκθεση του εν λόγω νόμου, η Τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελείται από τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και τα ΤΕΙ. Εν συνεχεία ο Ν.2916/01 απλά διόρθωσε νομοτεχνικά το Ν.1404/83 και πιστοποίησε τα ΤΕΙ ως ΑΕΙ του Τεχνολογικού Τομέα και όχι γενικά ως Τριτοβάθμιες Σχολές. Όλα τα υπόλοιπα είναι ευσεβείς πόθοι συντεχνιακών λογικών που σήμερα δεν έχουν καμία αξία. Αυτό που εκκρεμεί είναι η έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων με βάση τη καταδικαστική για το δημόσιο, 4917/12 απόφαση του ΣτΕ. Όσο για τη πρόταση για εξομοίωση πτυχίων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων άμεσα με νόμο, είναι πολύ δύσκολο να γίνει διότι πρόκειται για πτυχία ιδίου μεν επιπέδου αλλά διαφορετικής φυσιογνωμίας. Μπορεί να γίνει με κάποια ειδικά κριτήρια όπως τυχόν μεταπτυχιακά, εξετάσεις κτλ αλλά δεν είναι και μείζονος σημασίας.

 
Ert
23 Οκτ 2020 20:16

Τα ΙΕΚ ΔΕΝ ανήκουν στην Βθμια εκπαίδευση, αλλά στην επαγγελματική κατάρτιση. Αν ενταχθούν στην Βθμια θα γίνονται τοποθετήσεις; Ας προσέξει καλά τι πάει να κάνει η Υπουργός.

 
Δόγμα Γαβρόγλου-Κεραμέως
23 Οκτ 2020 20:11

ΌλοιΜέσαΤαΠάνταΌλα

 
Νομική εκτίμηση
23 Οκτ 2020 20:08

Το θετικό σε αυτή την εξέλιξη φαίνεται να είναι είναι πως ακριβώς επειδή τα ΙΕΚ είχαν έναν αδιαβάθμητο χαρακτήρα, μια ενδεχόμενη ένταξή τους στην ανώτερη εκπαίδευση δεν θα παρουσίαζε δυσμενές αποτέλεσμα για τους παλαιούς αποφοίτους και τους ήδη φοιτούντες. Η πράξη της Διοίκησης δηλαδή μάλλον θα ήταν "διαπιστωτική" με νομικούς όρους, αναγνωρίζοντας τον ήδη άτυπα κείμενο χαρακτήρα τους, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει διαχωρισμός νέων και παλαιών αποφοίτων.

 
Άκης
23 Οκτ 2020 19:54

Με λίγα λόγια θα γίνουν Υπερδιετούς ή Διετούς Κύκλου Σπουδών.

 
Αναβάθμιση των σπουδών στα ΙΕΚ
23 Οκτ 2020 19:45

Τα ΙΕΚ δεν ανήκουν στη Δευτεροβάθμια, απαιτείται απολυτήριο Λυκείου για τη φοίτηση σε αυτά. Στην ουσία πρέπει τα ΙΕΚ να καλύψουν την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ τα ΑΕΙ την ακαδημαϊκή εκπαίδευση.

Δεν έχει νόημα η διάκριση σε "μεταδευτεροβάθμια", πρέπει το Λύκειο μέχρι το 2025 να ενταχθεί στην Υποχρεωτική Γενική Εκπαίδευση. Όλοι οι νέοι απόφοιτοι Λυκείου στη συνέχεια θα εντάσσονται στην Τριτοβάθμια (ΙΕΚ και ΑΕΙ), με ποσοστό φοίτησης περίπου 50% σε κάθε κατηγορία.

Στον 21ο αιώνα έχει σημασία οι μαθητές μέχρι 18 ετών να έχουν εγκύκλια παιδεία και γενικές γνώσεις. Όσοι δεν εισάγονται στο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να μπορούν να παρακολουθούν διετή προγράμματα σπουδών (τύπου Liberal Arts) και στη συνέχεια να λαμβάνουν ειδικότητα στα ΙΕΚ.

 
pk
23 Οκτ 2020 18:58

Μιας και το συστημα στην παιδεια δεν προκειται να απεμπλακει απο πολλα συμφεροντα,ας επιτρεψει στο νεο και τη νεα να ακολουθησει,αυτο που πραγματικα θελει,αν δοκιμασει και αποφασισει ποιο επαγγελμα μπορει να τον γεμισει και να ειναι χρησιμοςπολιτης,τωρα αν πετυχω αει με σειρα προτιμησης π.χ.28 θα ειναι οκ?ανειμαι του 6 και ειμαι μαθηματικος,τι θα μπορω εστω ,να παπαγαλισω,για να διδαξω?αν δεν περασω,ομως για λιγα μορια,στη σχολη ,που θελω,θα κανω επαγγελμα αγγαρεια σε ολη μου τη ζωη.αν ειμαι ιεκ στη δουλεια μου πολυ καλος,γιατι να μη γινω καλυτερος?αν η μανα μου με ηθελε επιστημονα,κιεγω ημουν αθλητης,πετυχα?αν μπω σε μια σχολημε ελευθερη προσβαση,επειδη εγω θα πρεπει να την τελειωσω,θα το σκεφτω καλυτερα,και δεν θα παω ιατρικη.ειναι οι πανελλαδικες η μαλλον ηταν ενα συστημα αξιολογησης.σημερα ,δεν ειναι δυστυχως.ασ αφησουμε τη μπιλια να κατσει οπου εμεισ θα συμμετεχουμε,και οχι να αφεθουμε στη μπιλια του μηχανογραφικου στα 18.Οιπροηγουμενοι προσπαθησαν ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΟΒΑΘΜΕΣ ΣΧΟΛΕΣ.ΟΙ ΤΩΡΙΝΟΙ ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΑ ΤΕΙ,ΔΗΛΑΔΗ? ΤΙ ΕΛΑΒΑΝ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ?ΣΗΜΕΡΑ ΠΙΑ ,ΜΟΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΟΛΩΝ

 
@Ακαδημαϊκός υπότροφος ΑΠΘ
23 Οκτ 2020 17:56

Δεν διάβασες το άρθρο αγαπητε; Αναφέρει πως θα ενταχθούν στην τυπική εκπαίδευση. Όπως λοιπόν οι κάτοχοι διπλώματος ανώτερης εκπαίδευσης έχουν δικαίωμα κατατακτηρίων, το πιο πιθανό είναι πως θα λειτουργήσει όμοια το πράγμα και με τους Διπλωματούχους ΙΕΚ. Αυτό είναι το σημαντικότερο, η ένταξή τους στην τυπική εκπαίδευση παρεμπιπτόντως

 
Ert
23 Οκτ 2020 17:28

Αντί να φέρει το νομοσχέδιο για την επιλογή στελεχών που επείγει, ασχολείται με τρίτους τάρτα θέματα. Τι θα γίνει επιτέλους;

 
Ακαδημαικός υπότροφος Α.Π.Θ
23 Οκτ 2020 16:26

Τα ΙΕΚ ανήκουν στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ποια λογική λοιπόν θα μπορούν οι απόφοιτοι να εισάγονται μόνο με κατατακτήριες στην Τριτοβάθμια?? Οι απόφοιτοι των ΙΕΚ έχουν πτυχίο επιπέδου 5 , ενώ οι απόφοιτοι πανεπιστημίου επιπέδου 6 ή 7 με βάση το Εθνικό και Ευρωπαικό πλαίσιο προσόντων, επομένως
είναι παράνομη και αντισυνταγματική οποιαδήποτε εξομοίωση μέσω του δικαιώματος των κατατακτηρίων.
Πέραν όμως της νομιμότητας και του περί δικαίου αισθήματος για τους εκατοντάδες χιλιάδες αποφοίτους πανεπιστημίου που έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις, μόχθησαν, πέρασαν και εν τέλει τελείωσαν μια τετραετή ή πενταετή σχολή Πανεπιστημίου που το επίπεδο δεν συγκρίνεται επουδενί με οποιδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, η απόφαση είναι λάθος και για μια σειρά από άλλους λόγους.
Αρχικά μετά την συγχώνευση και κακατάργηση των ΤΕΙ η χώρα έχει μείνει χωρίς τεχνολογική εκπάιδευση, επομένως μέλημα του Υπουργειου θα πρέπει να είναι η πλήρωση αυτού του κενού και οχι η αναβάθμιση των ΙΕΚ σε επίπεδο πανεπιστήμιου. Η χώρα και η οικονομία έχει ανάγκη από Π.Ε αλλά έχει μεγάλη ανάγκη και από Δ.Ε όπως τους ψυκτικούς, τους ηλεκτρολόγους, επαγγελματίες στον τουρισμό, τους βοηθούς νοσηλευτές και γενικά όλες τις ειδικότητες των ΙΕΚ πολύ περισσότερο από επειπλέον πτυχιούχους πανεπιστημίου οι οποιοι και θα καταλήξουν άνεργοι, ενώ και δημοσιονομικά είναι λάθος απόφαση.
Η απόφαση εάν τελικά προχωρήσει (κάτι που νομικά είναι αδύνατο και ειλικρινά το απεύχομαι) θα αποτελέι το μεγαλύτερο λάθος στον χώρο της παιδείας, μεγαλύτερο και από την χωρίς σχέδιο κατάργηση όλων των ΤΕΙ χωρίς κρητήρια από την προηγούμενη κυβέρνηση και ελπίζω σαν ακαδημαικός να μην προχωρήσει.

 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΕΙ
23 Οκτ 2020 14:53

Μέλος ΔΕΠ Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου όταν έκαναν τα ΤΕΙ ΑΕΙ που ήσουν; Δεν είναι άδικο να έχουν ευκαιρία τα παιδιά από ΙΕΚ, τα οποία σε πάρα πολλές περιπτώσεις όχι μόνο έχουν πτυχίο αλλά και μεταπτυχιακό τίτλο, να δίνουν κατατακτήριες για να μπουν σε ΑΕΙ (εννοείται από το 1ο έτος και όχι για όλες τις ειδικότητες ή τουλάχιστον μόνο για αυτές που έχουν αντίστοιχα ΑΕΙ). Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να διαχώρισουμε επιτέλους τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάρτιση (τα ΙΕΚ) από τα ΕΠΑΛ που είναι σχολείο και ανήκει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 
ΕΥΑ
23 Οκτ 2020 14:42

Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί τόση οργή! Είναι ορθή η απόφαση της υπουργού... και πολύ άργησε. Αυτονόητα πράγματα που στο εξωτερικό ισχύουν εδώ και χρόνια. Τα ΙΕΚ ήταν τα μόνα εκπαιδευτικά ιδρύματα που ήταν αποκομμένα από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση ή τα καταργείς ως θεσμό ή τα συνδέεις με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό σύστημα. Έτσι κι αλλιώς το άρθρο αναφέρει «υπό προϋποθέσεις» εισαγωγή. Η εκπαίδευση θεωρώ ότι πρέπει να δίνει δυνατότητες σε όλες τις βαθμίδες της για ανθρώπους που έχουν και τη διάθεση αλλά και την ικανότητα να συνεχίσουν και να αίρει τους αποκλεισμούς. Άλλωστε για να μπορέσει κάποιος να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με κατατακτήριες μέσω ΙΕΚ θα πρέπει προηγουμένως να έχει λάβει πιστοποίηση δίνοντας εξετάσεις στον ΕΟΠΠΕΠ, δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα, οι περισσότεροι δεν φτάνουν καν στο ΒΕΚ, σταματάνε λίγο πριν την πρακτική.

 
Μέλος ΔΕΠ Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου
23 Οκτ 2020 14:38

Τραγική απόφαση, ελπίζω πραγματικά να μην έρθει καν στην Βουλή αυτό το έκτρωμα πόσο μάλλον να ψηφιστεί.
Είμαστε μαζί με το υπουργείο και την Κυβέρνηση στην προσπάθεια να μπεί μια τάξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ειδικά μετά το μπάχαλό της κυβέρνησης Συριζα, αλλά κάτι τέτοιο κινείται προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, υποβαθμίζοντας τα ΑΕΙ της χώρας εξομοιώνοντας την Δευτεροβάθμια με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση (κάτι το οποίο ενδεχομένως να ειναι και αντισυνταγματικό)
Η χώρα έχει ανάγκη την τεχνική εκπαίδευση ειδικά μετά την κατάργηση των ΤΕΙ, όχι να παράξει επιπλέον άνεργους πτυχιούχους. Οι διαφορές Δ.Ε και Π.Ε πρέπει να είναι σαφείς, γιατί οι διαφορές στο επίπεδο σπουδών είναι τεράστιες. Ήδη σε κάποια επαγγέλματα υγείας λόγω φτηνότερου εργατικού δυναμικού παρατηρούνται φαινώμενα μηδενισμού των διαφορών με ότι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την υγεια των ασθενών και την παρεχόμενη φροντίδα.
Ελπίζω η σκέψη του Υπουργείου να μην προχώρησει γιατί θα πρόκειται για ένα τραγικό λάθος

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ