Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν. Κεραμέως: Σε μία εβδομάδα έγιναν 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, πάνω από 21 εκατομμύρια αθροιστικά συμμετοχές μαθητών, πάνω από 74 εκατομμύρια λεπτά μαθήματος

“Είμαστε ίσως η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει καταφέρει να κάνει, με τόσο καθολικό τρόπο, σύγχρονη εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο"
Δημοσίευση: 27/11/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την περασμένη εβδομάδα  πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, πάνω από 21 εκατομμύρια αθροιστικά συμμετοχές μαθητών, πάνω από 74 εκατομμύρια λεπτά μαθήματος, με κάθε ώρα να διαρκεί κατά μέσο όρο σαράντα με σαράντα πέντε λεπτά.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης της Βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Χ. Κεφαλίδου.

Στον ισχυρισμό της Χ. Κεφαλίδου ότι «Σήμερα χιλιάδες μαθητές -επαναλαμβάνω, χιλιάδες μαθητές- παραμένουν χωρίς τους αναγκαίους φορητούς υπολογιστές» η υπουργός Παιδείας την  κάλεσε    να  δώσει  συγκεκριμένα στοιχεία:  “Πού είναι αυτοί οι χιλιάδες μαθητές; Πώς τεκμαίρεται ότι μένουν εκτός τηλεκπαίδευσης; Από πού προκύπτουν τα συγκεκριμένα αυτά στοιχεία; Και το ρωτώ γιατί νομίζω ότι, θα συμφωνήσετε μαζί μου, στη Βουλή των Ελλήνων και στον δημόσιο διάλογο -γιατί έχω ακούσει και άλλες τοποθετήσεις σας σε κανάλια- είναι σημαντικό να παραθέτουμε στοιχεία με τεκμηρίωση, να μην επιδιώκουμε απλώς τη δημιουργία εντυπώσεων”.

Η Ν. Κεραμέως απαντώντας επίσης στις κατηγορίες ότι «δεν γίνεται τίποτα, χάνετε χρόνο, η τηλεκπαίδευση κατέρρευσε;» τόνισε: “Είμαστε ίσως η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει καταφέρει να κάνει, με τόσο καθολικό τρόπο, σύγχρονη εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο. Ξαναλέω ότι αυτό γίνεται χάρη στις τεράστιες προσπάθειες των εκπαιδευτικών μας και των μαθητών”.

Παράλληλα η υπουργός Παιδείας  τόνισε τα εξής:

  • Πριν την κρίση, πριν το πρώτο lockdown, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ήταν εγγεγραμμένοι περίπου εκατό χιλιάδες μαθητές. Σήμερα είναι πάνω από 1,4 εκατομμύρια. Είναι όλοι οι μαθητές εγγεγραμμένοι στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
  •   Τα σχολεία μας κάνουν κανονικά καθημερινά μάθημα, με πλήρη διάρκεια, με τους μαθητές συνδεδεμένους. Και ναι, μπορεί ο καθένας να έχει διαφορετικό τρόπο να παρακολουθήσει. Άλλος να συνδέεται με υπολογιστή, άλλος με τάμπλετ, άλλος με τηλέφωνο.
  • Έχουμε εργαστεί εντατικά  από την άνοιξη για να εξασφαλίσουμε την πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση. Εξασφαλίσαμε πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δωρεάν  για όλα τα σχολεία της χώρας και μετά από δημόσια πρόσκληση που έγινε το καλοκαίρι προς όλους τους παρόχους τηλεδιασκέψεων. Η πλατφόρμα αυτή προσαρμόστηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Προβλέφθηκε ειδική διαδικασία ταυτοποίησης, πάντοτε ακολουθώντας τις οδηγίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
  • Προβλέφθηκε μηδενική χρέωση δεδομένων για όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση, μηδενική χρέωση για όσους δεν έχουν ούτε υπολογιστή ούτε τάμπλετ ούτε τηλέφωνο και γι’ αυτούς που θέλουν να μπουν με σταθερό τηλέφωνο ή με κινητό τηλέφωνο να συνδεθούν στην πλατφόρμα. Έγιναν επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών μας στα ψηφιακά εργαλεία και τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Υπήρξαν οδηγίες στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης εξ αποστάσεως και εξοπλισμός.

Σύμβαση    CISCO

Σχετικά με τη  σύμβαση του υπουργείου Παιδείας  με τη CISCΟ η υπουργός Παιδείας είπε τα εξής: «Έγινε μία δημόσια πρόσκληση το καλοκαίρι προκειμένου να έρθουν όλοι οι πάροχοι τηλεδιασκέψεων. Συνεχίστηκε το πλαίσιο συνεργασίας με τη CISCO. Καταρτίστηκε η σύμβαση, κατατέθηκε εκεί που ζητήθηκε αρμοδίως στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και κυρίως όμως, πρόκειται για μια αποδοχή δωρεάς.
Και εδώ και δύο εβδομάδες,   έχω πει ότι είναι στη διάθεση των εκπροσώπων των κομμάτων. Τόσος ντόρος, λοιπόν, για τη σύμβαση και ξέρετε πόσοι εκπρόσωποι κομμάτων ήρθαν να δουν τη σύμβαση; Ουδείς, κανένας δεν ήρθε. Δεν ήρθε ούτε ένας».

Σχόλια (28)

 
Κώστα χάσαμε
04 Δεκ 2020 17:55

"Ζητήσαμε την παραίτηση της Κεραμέως και βλέπουμε τα παιδιά μας να κάνουν μάθημα. Να έχουν επαφή με τους δασκάλους. Να μην είναι καθηλωμένα μέσα στο σπίτι χωρίς σκοπό. να ανταλλάσσουν γνώση με τους συμμαθητές τους. Άλλη μια φορά είμαστε πίσω από την εποχή. Αντί να μπούμε μπροστά και να ζητήσουμε εμείς την τηλεκπαίδευση κατακρίναμε από την αρχή το όλο εγχείρημα. Κάναμε ήρωα την κ. Κεραμέως. Κάθε γονέας διαπιστώνει σε καθημερινή βάση το ενδιαφέρον των δασκάλων- καθηγητών για τα παιδιά μας και εμείς μείναμε στο σήμερα δεν συνδέθηκε ο Κωστάκης ή δεν παρακολουθεί ο Γιωργάκης λες και σε ένα τμήμα με 20 παιδιά αν δύο παιδιά δεν κάνουν αυτό που πρέπει είναι θέμα να το συζητούμε και να αποσιωπούμε ότι 18 παιδιά έκαναν μάθημα! "Φανταστικό (αλλά αληθινό γιατί απεικονίζει την πραγματικότητα) εσωτερικό πληροφοριακό σημείωμα ανταλλαγής απόψεων μεταξύ δύο πρώην!

 
HΡΑ*
01 Δεκ 2020 13:14

Επανέρχομαι και επαναλαμβάνω αυτά που και με άλλη αφορμή εδώ στο esos έχω διατυπώσει : Η τηλεκπαίδευση όσο καλά οργανωμένη κι αν γίνεται - που στην περίπτωσή μας εν Ελλάδι δεν γίνεται αλλά και πάλι ανεξάρτητα απ' αυτό - σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με μία μέτρια δια ζώσης διδασκαλία, υπό την προϋπόθεση όμως ότι αυτή( η δια ζώσης διδασκαλία) εμπεριέχει το στοιχείο της ανατροφοδότησης. Ειλικρινά τώρα και για να σοβαρευτούμε : Μπορεί κανείς να μιλήσει για ουσιαστική μάθηση via τελεκπαίδευσης σε παιδιά του νηπιαγωγείου και των μικρών τάξεων του Δημοτικού;
Και κάτι ακόμη : Η κυρία Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εγκαλεί την κ. Κεφαλίδου για έλλειψη συγκεκριμένων στοιχείων σε ό,τι αφορά την αδυναμία " χιλιάδων μαθητών να έχουν πρόσβαση στο δίκτυο"

Μα, αξιότιμη κ. Κεραμέως, αυτά τα στοιχεία που ζητάτε από ην κ. Κεφαλίδου - και όχι μόνο αυτά - έπρεπε να τα συλλέξει και να τα παρουσιάσει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας ήδη με την έναρξη της τηλεκπαίδευσης ζητώντας από τους διευθυντές/ ριες των σχολικών μονάδων να αποστείλουν τα σχετικά στοιχεία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αυτές με τη σειρά τους στις Περιφερειακές Δευθύνσεις και τέλος στο Υπουργείο Παιδείας. Έτσι δεν πρέπει να λειτουργεί ένα επιτελικό κράτος; Εκτός βέβαια αν ισχυρίζεστε ότι δεν υπήρχαν κι ούτε υπάρχουν ελλείψεις, αδυναμίες και προβλήματα....

 
HΡΑ*
01 Δεκ 2020 10:07

"...Σε μία εβδομάδα έγιναν 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, πάνω από 21 εκατομμύρια αθροιστικά συμμετοχές μαθητών, πάνω από 74 εκατομμύρια λεπτά μαθήματος"

Πάλι καλά που αυτά τα " ποσοτικά δεδομένα" - ο θεός να τα κάνει τέτοια - αφορούν ΜΟΝΟ στη μια εβδομάδα, αλλιώς π.χ. σε έναν μήνα θα πιάναμε το δισεκατομμύριο και βάλε...
... και έμπλεη ...εθνικής υπερηφάνειας η κυρία Κεραμέως δηλώνει:

“Είμαστε ίσως η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει καταφέρει να κάνει, με τόσο καθολικό τρόπο, σύγχρονη εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο"

Τι το θέλετε το "ίσως" κ. Κεραμέως, ποιος αλλος Υπουργός Παιδείας θα μπορούσε να σας "κλέψει" τέτοια ... αποκλειστικότητα; Να βγει δηλ. και να δηλώσει τόσα εκατ. τηλεδιασκεψεις, τόσα εκατομμύρια μαθητές* και τόσα εκατ. λέπτα μαθήματος ......

* Εδώ αθροίζονται μαθητές νηπιαγωγείων + δημοτικών + γυμνασίων + λυκείων

Μα καλά εκεί στο επιτελείο της κ. Κεραμέως δεν βρέθηκε ένας ή μία σύμβουλος που να σηκωθεί και να πει : κυρία Υπουργέ, ίσως θα ήταν καλύτερα να μη χρησιμοποιήσετε αυτά τα στοιχεία...

 
Πειράματα με τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης
30 Νοε 2020 04:12

Η ποιότητα δε συμβαδίζει πάντοτε με την αυξημένη ποσότητα, ειδικά όταν δεν υπάρχει εμπειρία και σωστή οργάνωση σε εξ αποστάσεως μαθήματα. Στην ουσία οι μαθητές και οι φοιτητές από τον Μάρτιο συμμετέχουν σε ένα πείραμα που κακώς έχει κρατήσει τόσους μήνες - είναι εντελώς αποκομμένοι από το κανονικό σχολικό και πανεπιστημιακό περιβάλλον.

Τα περισσότερα παιδιά θα επανέλθουν εφόσον τα σχολεία επαναλειτουργήσουν την άνοιξη, όμως ειδικά για όσα προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα θα υπάρχουν επιπτώσεις.

Επιτέλους, ας γίνει η Γενική Εκπαίδευση των παιδιών από 4 έως 18 ετών, καθώς και οι σπουδές των φοιτητών, προτεραιότητα για την Ελλάδα.

 
Και 10% να ήταν...
29 Νοε 2020 11:43

Κάποιοι ακόμα και 10% να ήταν η συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση , ως επιτυχία θα το μετέφραζαν... Αφού πριν δε γινόταν και τώρα γίνεται, θα μας έλεγαν πως είναι επιτυχημένη μια διαδικασία, που αν δεν επιτύχει να συμπεριλάβει (ή έστω να βρει μια λύση για όσους δεν έχουν πρόσβαση) το σύνολο των μαθητών μιας χώρας, δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη. Ούτε απόλυτα ούτε σχετικά ούτε περίπου επιτυχημένη ...Το Σύνταγμά μας θεωρεί καθολικό δικαίωμα την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Και εκτός ΜΕΘ , αν δεν υπάρξει κατάλληλη μέριμνα, πιθανά ένα μικρό ποσοστό θα μείνει , να το θεωρήσουμε δηλαδή επιτυχία και αυτό; Ότι άνθρωποι θα πεθαίνουν χωρίς τη φροντίδα που δικαιούνται; Δεν είμαστε "αριθμοί". Δωρεάν Παιδεία και Υγεία δικαιούμαστε όλοι! Ποιος από εσάς θα δεχόταν το δικό του παιδί να μείνει χωρίς πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση; Για εκείνον το παιδί του θα ήταν το 100%!

 
@@@δίκιο έχει
29 Νοε 2020 11:27

Α)Αν δε βοηθά η επιλογή εναλλακτικής πλατφόρμας, γιατί πιστεύετε ότι δόθηκε η δυνατότητα για περισσότερες επιλογές πλατφόρμας στα ιδιωτικά σχολεία παράλληλα με τη webex (και όχι στα δημόσια); Για να τα δυσκολέψουν το έκαναν; Επίσης δε θα το ζητούσα , αν δεν είχαμε κάθε τρεις και λίγο θέματα με τη webex...
Β)Έχω τρεις μαθητές που δεν έχουν τάμπλετ ούτε καν έξυπνο κινητό και δε θα τα αρνούνταν. Σας το αναφέρω αφού αποφασίσατε κι εσείς με το παράδειγμα που δώσατε να κινηθούμε περιπτωσιολογικά!
Γ)Φυσικά και είναι απολύτως σχετικό με το θέμα. Οικογένειες χωρίς τηλεφωνική σύνδεση και ρεύμα αδυνατούν να παρακολουθήσουν, χαίρομαι ωστόσο που συμφωνήσαμε και κάπου.
Δ)Τα λεωφορεία στη στάση τα παρέχει η πολιτεία, τάμπλετ και δωρεάν ίντερνετ όμως δεν παρέχει. Aς τα παρέχει και τότε θα δικαιούται να βάζει και απουσίες. Φυσικά και (κατά τη γνώμη μου) η προσβασιμότητα του συνόλου ή όχι μέρους των μαθητών είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας (ο κυριότερος) που καθορίζει την επιτυχία της τηλεκπαίδευσης! Υπάρχουν και πολλοί παιδαγωγικοί, όπως το ότι η διδασκαλία γίνεται με καθαρά δασκαλοκεντρικό τρόπο ή ότι δεν υπάρχει καμία ουσιαστική προστασία στα προσωπικά δεδομένα των παιδιών που εκτίθενται ανεπανόρθωτα κάποιες φορές, αλλά υπό συνθήκες πανδημίας δεν εστιάζω σε αυτά...
Ε)Στο δικό μου σχολείο δυστυχώς υπήρχα μόνο εγώ. Βοήθησα τους 25 γονείς της τάξης μου ( δε γίνεται ωστόσο όπως καταλαβαίνετε να εγκαθιστώ την εφαρμογή σε ένα ένα κινητό, αφού δεν επιτρέπεται να τους καλέσω στο σχολείο ) και τους 20 και πλέον συναδέλφους που δεν ήταν όμως τόσο εξοικειωμένοι, ώστε να μπορούν να εξηγούν σε γονείς των τμημάτων τους, ειδικά όταν το περιβάλλον που εμφανίζει η εφαρμογή διαφέρει από κινητό σε κινητό κι από τάμπλετ σε τάμπλετ... Ελάχιστα, αλλά για όποιον δεν είναι εξοικειωμένος αποτελεί σίγουρα θέμα. Συγγνώμη , αλλά κι εγώ είμαι εργαζόμενος , όσο τουλάχιστον είμαστε κι οι δυο φορολογούμενοι, και δε θα μπορούσα να εργαστώ πάνω από 12 ώρες σε μια ημέρα, χώρια τις 2-3 να απαντώ στο κινητό για αυτό το θέμα , ιδίως όταν δεν είναι καν αυτό το αντικείμενό μου, απλά για να διευκολύνω τον υπεύθυνο πληροφορικής που μοιράζεται σε τρία σχολεία ο άνθρωπος! Η αναγκαιότητα επιπλέον ειδικών πληροφορικής στα σχολεία, ή έστω σε αρκετά από αυτά , για την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι αυταπόδεικτη! Επίσης φορολογούμενοι , εκτός από εσάς που αναγνωρίζετε από ό, τι βλέπω όλα τα δικαιώματα του φορολογούμενου πολίτη στον εαυτό σας, είναι και το 10% - ελπίζω να μην είναι και πολύ παραπάνω το ποσοστό τους- που συμφωνείτε για αυτούς όχι μόνο να μένουν εκτός τηλεκπαίδευσης αλλά πιθανά και από απουσίες τα παιδιά τους, για ένα αγαθό όπως η εκπαίδευση που η πολιτεία υποχρεούται εκ του νόμου να τους παρέχει.

 
Hλίας
29 Νοε 2020 09:47

Πράγματι, η τηλ εκπαίδευση είναι ένα βήμα μπροστά. Όμως,δεν υποκαθιστά πλήρως την ''δια ζώσης'' διδασκαλία.

 
Νούμερα και "Νούμερα"
28 Νοε 2020 20:09

Αν θέλει νούμερα η κ. Κεραμέως, ας πάει να ρωτήσει σε κανένα νοσοκομείο. Νούμερα σε ζωές.
Από ψηφιακά "νούμερα" για την τηλεκπαίδευση, χορτάσαμε.... μέχρι εμετού.

 
Παράξενος
28 Νοε 2020 18:14

1)Εκπαίδευση και μάθηση δεν είναι μέτρηση συνδέσεων τηλεδιασκέψεων, εικονικών τάξεων λεπτών και δευτερολέπτων. Όποιος έχει σχέση με την εκπαίδευση το καταλαβαίνει με τη μία, όποιος είναι άσχετος θέλει επεξηγήσεις.
2) Ως δημόσιο αγαθό η εκπαίδευση άρα και η τηλεκπαίδευση, αποτελεί για την ελληνική συνταγματική τάξη υποχρέωση της πολιτείας και δικαίωμα του πολίτη. Επομένως θα πρέπει να διασφαλίζεται πως το 100% των μαθητών έχουν πρόσβαση. Αν θεωρούν κάποιοι πως κοστίζει, ας αναλογιστεί εκτός των άλλων, και τα πρόσφατα 120 εκ. στην Agean. Όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων και επιλογών.
3) Τα σχολεία θα έπρεπε να μείνουν ανοιχτά. Η Κεραμέως πίστευε πως με μάσκες και παγουρίνο θα λειτουργούσαν. Αυτά τα μέτρα πήρε για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία. Οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών είχαν προτείνει και άλλα μέτρα όπως και ειδικότεροι αυτών. Τίποτα δεν έγινε. Τα αποτελέσματα είναι πως άλλη μια χρονιά οι μαθητές στερούνται την οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία με ευθύνη Κεραμέως η οποία είχε τον απαιτούμενο χρόνο να προετοιμαστεί. Τα νούμερα που παραθέτει δεν αποκρύπτουν την ανικανότητά της. Τα σχολεία ήταν και πάλι απροετοίμαστα.
ΥΓ Με τι πόρους γίνεται κατά το πλείστον η τηλεκπαίδευση; Με πόρους του υπουργείου ή ιδιωτικούς πόρους των εκπαιδευτικών και των γονέων; Για να ξέρει και η ελληνική κοινωνία ποιοι αυτή τη στιγμή βάζουν το χρήμα για την τηλεκπαίδευση.

 
@@Δίκιο έχει
28 Νοε 2020 15:25

Απάντηση στον απαντώντα.
Ποτέ δεν είπα ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί "σωστά", ποτέ και πουθενά δεν πρόκειται να γίνει αυτό. Μόνο στα μαθηματικά υπάρχει το "σωστό", πουθενά αλλού. Λέω ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί πολύ καλύτερα από αυτό που δείχνουν τα σχόλια των "παράξενων" σχολιαστών. Για εμένα αυτό σημαίνει οτι φτάνει στο 90% των μαθητών, άλλος μπορεί να εννοεί το εντελώς ανέφικτο 100%, η μπορεί να γκρινιάζει για ειδικότερα θέματα. Στις προτάσεις σου τώρα:
Α) Δυνατότητα επιλογής άλλης πλατφόρμας. Τις προάλλες, για ιδιωτική συνάντηση, προσπαθήσαμε να συνδεθούμε με το zoom για να μην επιβαρύνουμε τις συνδέσεις με webex και ... κόλλησε, οπότε γυρίσαμε στο webex. Αυτό δεν αποδεικνύει τίποτα και ο καθένας μπορεί να αρχίσει να λέει ότι θέλει, το ότι υπάρχει μία πλατφόρμα που υποστηρίζεται θεσμικά, από τη στιγμή που λειτουργεί, για εμένα είναι το σωστό, φαντάσου τι θα γινόταν αν υπήρχαν πολλές.
Β) Να δοθούν επιτέλους τα τάμπλετ . Συμφωνώ, επιπλέον λέω να δοθούν και τα λαπτοπ και οι (αχρείαστοι) σταθεροί υπολογιστές του σχολείου. Ομως να ξέρεις ότι σε γονείς μαθητών Ρομά που τους προτάθηκε να πάρουν τα ταμπλετ, όταν άκουσαν ότι πρέπει να επιστραφούν μετά, αρνήθηκαν να τα πάρουν!!!
Γ) Να μην κόβεται ΔΕΗ ΟΤΕ σε όσους δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς. Συμφωνώ, αν και δεν σχετίζεται άμεσα με το θέμα
Δ) Να μην μπαίνουν απουσίες για τα παιδιά εκείνα που δεν έχουν τρόπο πρόσβασης. Διαφωνώ καθέτως, που λένε, αλλιώς να μην μπαίνουν απουσίες και σε όσους δεν έρχονται στο σχολείο επειδή μένουν μακριιά από τη στάση και χάνουν το λεωφορείο, η λύση είναι να τους φροντίσει η Πολιτεία, αλλά αυτοί οι μαθητές καθορίζουν την επιτυχία της τηλεκπαίδευσης;
Δ) Τεχνική στήριξη γονέων/μαθητών από ειδικό του σχολείου. Διαφωνώ και ως φορολογούμενος, σε κάθε σχολείο υπάρχουν κάποιοι που μπορούν να το κάνουν, ας γίνει ανακατανομή των εξωδιδακτικών καθηκόντων να το αναλάβει κάποιος, αυτό λύνεται μέσα σε ένα σύλλογο απλούστατα

 
@Δίκιο έχει
28 Νοε 2020 13:30

Επειδή ρώτησες ...δηλαδή τι προτείνουν ... οι διάφοροι "παράξενοι" που λένε πως η τηλεκπαίδευση δε λειτουργεί σωστά. Σου αναφέρω μερικές προτάσεις : Α) Δυνατότητα επιλογής μιας τουλάχιστον ακόμα πλατφόρμας για σύγχρονη από το Δημόσιο Σχολείο, όπως ισχύει άλλωστε και για τα ιδιωτικά σχολεία, γιατί η webex κάθε λίγο και λιγάκι εμφανίζει προβλήματα Β) Να δοθούν επιτέλους τα τάμπλετ που ακούμε (αλλά που προς το παρόν ??? δε βλέπουμε) ώστε να στηριχθούν οι μαθητές που είναι οικονομικά ασθενέστεροι Γ) Να μην κόβεται η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και ίντερνετ στις οικογένειες για όσο διάστημα τουλάχιστον διαρκεί η τηλεκπαίδευση κι αυτός ο πραγματικά δύσκολος για τη χώρα χειμώνας Δ) Να μην μπαίνουν απουσίες για τα παιδιά εκείνα που δεν έχουν τρόπο πρόσβασης , υπάρχουν οικογένειες που δεν έχουν ίντερνετ στο σπίτι ή τάμπλετ/υπολογιστή/κινητό Δ) Στήριξη από κάποιον ειδικό που γνωρίζει, έναν σε κάθε σχολείο , για τους ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τον τρόπο να συνδεθούν. (Σημείωση : Υπάρχουν παιδιά που ζουν με τους παππούδες τους ή με γονείς που δε γνωρίζουν από ίντερνετ). Ποια τηλεκπαίδευση ακριβώς θεωρείς πως γίνεται, αν αυτή δεν παρέχεται και στο τελευταίο μαθητή/ μαθήτρια αυτής της χώρας; Μήπως μια τηλεκπαίδευση που αποκλείει τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα;

 
Σοβαρά τώρα;
28 Νοε 2020 09:05

Η Ελένη παραπάνω το περιέγραψε. Σιγά μην κάνουν μάθημα. Στα κοινωνικά δίκτυα σερφαρουν και εκθέτουν και τους συμμαθητές τους που κάνουν μάθημα. Για να δουν λίγο οι υπεύθυνοι τι κυκλοφορεί από τους μαθητές στις διάφορες εφαρμογές και στα σοσιαλ. Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση τόσες ώρες κάθε μέρα και κουράζει και σε σοβαρό κίνδυνο θέτει τα προσωπικά δεδομένα. Ας το ξαναεξετασουν τώρα που "πέτυχε" το "πείραμα". Συνδυασμός με ασύγχρονη και η σύγχρονη υποστηρικτικη της ασύγχρονης, το αντίθετο από αυτό που συμβαίνει τώρα δηλαδή

 
Πάνος
28 Νοε 2020 06:57

Πρόκειται ένα μικρό θαύμα για την Ελλάδα αν σκεφτούμε πώς ήταν το σύστημα πέρσι. Φαίνεται ότι μπορούμε να ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες αν θέλουμε και δουλέψουμε. Χτες συνδεθήκαμε για ένα πρόγραμμα και με εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων ταυτόχρονα και με μαθητές. Ναι στην Ελλάδα. Ναι άντεξε το σύστημα. Ναι πήγε εξαιρετικά.

 
Είμαστε οι πρώτοι σε όλη την Ευρώπη
28 Νοε 2020 00:40

Όπως και στην αντιμετώπιση του κορωνοιού, όπου κομπορρημονούσαμε την άνοιξη και βλέπουμε τώρα τα αποτελέσματα.

 
Apodomisi
28 Νοε 2020 00:06

Κανείς δεν είπε ότι δε γίνεται μία προσπάθεια. Σαφώς και γίνεται αλλά με πολλά προβλήματα και με ελάχιστα μαθησιακά/παιδαγωγικά οφέλη για την μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών. Αυτό που εκνευρίζει τον κόσμο είναι η συνεχής ωραιοποίηση του εγχειρήματος με αράδες από αριθμούς...χιλιάδες...εκατομμύρια!!! Όχι κυρία Κεραμέως, γίνεται μία μέτρια προσπάθεια με πολλά προβλήματα, τα οποία πρέπει να τα παραδεχτείτε κάποια στιγμή και τότε και μόνον τότε θα ακούσετε καλό λόγο από την μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Τι προσπαθείτε να αποδείξετε με αυτό το συνεχή καταιγισμό από "greek statistics" συνδέσεων, τάξεων, sessions κτλ; Μόνο άγχος φανερώνει και τίποτε άλλο, άγχος μη χάσετε την εύνοια του προϊσταμένου σας. Προσωπικά δε περιμένω τίποτα από μία υπουργό που μαζί της τελικά πήγε μόνο το 5% των εκπαιδευτικών (κατά παλαιότερη δήλωση της) και έβγαλε ανακοίνωση για επιτυχία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας....τσ τσ τσ τσ....ούτε ίχνος αυτοκριτικής! Άλλωστε οι διαρροές για μείωση ύλης πανελλαδικών φανερώνει ακριβώς το γεγονός ότι τελικά 3 διαδικτυακά μαθήματα = 1 φυσικής τάξης. Όλα τα άλλα βερεσέ...που λένε.

 
Γατάκια Ευρωπαίοι
27 Νοε 2020 22:49

Υπομονή κυρία μου. 2 εκατ. γονείς θα σας τα "πουν" για την τηλεκπαίδευση στις κάλπες. Θα το πάρετε το Πανευρωπαϊκό βραβείο.

 
Εκπαιδευτικος
27 Νοε 2020 21:49

Το ίδιο θα είναι.Μην υπερβάλετε.Ουσιαστικο μάθημα δε γίνεται.Μια επαφή κρατάμε.Τα προβλήματα υπάρχουν ακόμα.Με τον ήχο,δεν έχουν πει ολοι οι μαθητέςκαι το σύστημα τους πετάει συχνά έξω.Μετα λένε ,μπορείτε να τα ξαναπειτε;Προτείνω αυτά που είχαμε πει από την αρχή.Αραιωμα των τάξεων και περισσότεροι δάσκαλοι και καθηγητές και πίσω στις τάξεις,γιατί μια γενιά χάνεται.

 
@Δασκάλα ... αυτοσυγκράτηση
27 Νοε 2020 21:47

Ο καθένας έχει το μέτρο του για τη στάθμιση των πραγμάτων. Για κάποιον το να πετύχει το μικρό στόχο του είναι μέγα κατόρθωμα και κάποιον άλλο είναι ελάχιστο. Διαβάζοντας το άρθρο και τα σχόλια αναρωτιέμαι. Αυτή είναι η τηλεκπαίδευση; Μπορεί κάποιος να αισθανθεί τόσο περήφανος για το επίπεδο της μαθησιακής διαδικασίας ώστε να καμαρώνει; Κάποιοι πίσω από ένα μικρόφωνο πιστεύουν ότι κάνουν κάτι σπουδαίο (είναι συνήθως αυτοί που τα βλέπουν βουνό στη ζωή τους και καυχώνται ότι τα καταφέρνουν μια χαρά εδώ ). Το υπουργείο που θέλει να χαϊδέψει τα αυτιά του κόσμου μπορεί να το διαλαλεί παντού και το κάνει. Εμείς όμως; Με το χέρι στην καρδιά; Όχι, δε νομίζω ότι είναι αποδοτική η τηλεκπαίδευση ειδικά για τους μικρούς μαθητές. Δεν είναι αποδοτική και γιατί δεν ξέρουμε να τη δουλέψουμε, εκτός κι αν κάποιος νομίζει ότι το να κάνει ραδιοφωνική μετάδοση γνώσεων είναι τηλεκπαίδευση. Περπατάμε σε έναν δρόμο χωρίς πινακίδες, χωρίς διαγραμμίσεις, χωρίς εφόδια και όπου μας βγάλει. Εξάλλου ποιος θα αξιολογήσει αν πέτυχε η τηλεκπαίδευση ή όχι. Για αυτό ας δεχτούμε μόνο ότι είναι αναγκαίο και ας κόψουμε τις κομπορρημοσύνες. Δεν είναι για τον κλάδο μας αυτά.

 
ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ(Φυσικός)
27 Νοε 2020 21:33

Αφήστε τους αριθμούς και προσγειωθείτε στην πραγματικότητα!!!!!!! Μετά τις πρώτες μέρες εφαρμογής της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης, με τα πολλά προβλήματα, η κατάσταση μπορεί να βελτιώθηκε, αλλά μάθημα δεν γίνεται όπως πρέπει. Βέβαια υπάρχει η καθημερινή επικοινωνία με τους μαθητές μας, όμως το μάθημα έχει εισηγητικό χαρακτήρα, χωρίς να δίνεται αρκετός χρόνος στο μαθητή. Επίσης θα πρέπει να τονισθεί ότι η παρουσία πολλών μαθητών είναι τυπική, αφού δεν ελέγχονται. Επιτακτική λοιπόν η ανάγκη επανόδου στη Σχολική τάξη με όλα τα απαραίτητα μέτρα: α) Έως 15 μαθητές ανά τμήμα, με εκ περιτροπής παρουσία αυτών, εκεί που χρειάζεται. β) Δωρεάν test στους μαθητές και εκπαιδευτικούς την πρώτη μέρα επανόδου στο Σχολείο. γ) Μάσκες στους μαθητές και αντισηπτικά στις αίθουσες. δ) Σχολαστικότερος καθαρισμός με πρόσληψη καθαριστριών. ε) Επαναλαμβανόμενα δωρεάν test. Πρέπει να δοθούν κάποια χρήματα και προς αυτή την κατεύθυνση, όχι μόνο στους καναλάρχες . Δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα απ' τους χορηγούς!!!!!!!!

 
foros1
27 Νοε 2020 19:49

Εάν πέρυσι τέτοιο καιρό έλεγε κάποιος ότι, όλο το φάσμα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα μπορούσε να λειτουργήσει μέσω τηλεκπαίδευσης, θα μιλούσαμε για επιστημονική φαντασία! Και όμως έγινε. Με όλα τα προβλήματα της, γίνεται μάθημα με ασφάλεια.
Του χρόνου τέτοιο καιρό, λογικά θα είναι οι μαθητές πάλι στο φυσικό τους περιβάλλον. Όμως μετά την ψηφιακή μετάβαση που ζούμε, τίποτα πλέον δεν θα είναι ίδιο και στην δια ζώσης διδασκαλία στο μέλλον.

 
Μητέρα
27 Νοε 2020 19:47

Συνδεσεις γινονται αλλα πώς γινονται! Το μαθημα ειναι ενα μαρτυριο!

 
Παύλος
27 Νοε 2020 19:31

Να μιλήσουμε καλύτερα όταν έχουμε και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κατάστασης.

 
Δίκιο έχει
27 Νοε 2020 19:18

Δεν νομίζω οτι υπάρχει άνθρωπος που δεν ξέρει οτι όλοι οι μαθητές κάνουν τηλεκπαίδευση. Οι διάφοροι παράξενοι που λένε τα εξίσου αυτονόητα "η δια ζώσης είναι καλύτερη" , "στο χωριό του Μανωλάκη η σύνδεση είναι αργή" κλπ πιστεύουν οτι δεν μαθαίνουν τίποτα οι μαθητές; Και στην τελική, τι ακριβώς προτείνουν;

 
Ελένη
27 Νοε 2020 19:07

Και εκεί που είναι σχεδόν όλοι συνδεδεμένοι κάνεις μία ερώτηση και δεν απαντάει κανείς. Επί 5 λεπτά περιφέρεις την ερώτηση από τον έναν στον άλλο και στο τέλος ακούγεται μια φωνή: Μπορείτε να επαναλάβετε γιατί δεν άκουσα;

Η σύνδεση δεν σημαίνει και παρακολούθηση. Το μυαλό των παιδιών εύκολα ταξιδεύει αλλού και στην τάξη , πόσο μάλλον τώρα. Ας πούμε καλύτερα ότι αυτό μπορούμε να κάνουμε , αυτό κάνουμε. Όχι ότι είναι και το ίδιο αποτελεσματικό. Εργαστηριακά μαθήματα , χωρίς εξοπλισμό και εργαστήριο δεν γίνονται σωστά, για παράδειγμα

Τόση αλαζονεία όμως να πιστεύουμε ότι έχουμε πρωτιά και στην Ευρώπη ...... τι να πω.... Το κακό δεν είναι ότι λέγονται αυτά που λέγονται, το κακό είναι ότι κάποιοι τα πιστεύουν.
Τα νούμερα από μόνα τους χωρίς σύγκριση με αυτά που θα ήταν στην πραγματική τάξη και με αντίστοιχα νούμερα άλλων χωρών δεν λένε απολύτως τίποτε.
Το ήρθα πρώτος δεν σημαίνει τίποτε αν δεν αναφέρεις και πόσοι άλλοι έτρεχαν μαζί σου

 
Αριστεία, όχι αστεία
27 Νοε 2020 18:38

Για να ακριβολογούμε, συνδέσεις γίνονται. Τα παιδιά μαθαίνουν; Τι λένε οι σύμβουλοί της; Αυτό που γίνεται μέσω webex είναι μάθημα και μαθαίνουν οι μαθητές ιδιαίτερα των μικρών ηλικιών;

 
Κωνσταντίνος
27 Νοε 2020 17:12

Υπουργέ, τα εκατομμύρια λεπτά κάνε τα σε τάλληρα καλύτερα, να τα χωνέψουμε και να τα χαρούμε και λίγο όπως ο Αυλωνίτης με τη λατέρνα του!..

 
έγινε το ακατόρθωτο
27 Νοε 2020 17:06

Σίγουρα υπάρχουν δυσκολίες αλλά όμως συνεχίζουμε με όποια μέσα και το σημαντικό κάνουμε μάθημα καθημερινά. Είναι καλύτερα να καθόμασταν στις οθόνες του κινητού ή του τάμπλετ για βιντεοπαιχνίδια; Είναι καλύτερα να γίνονται καταλήψεις και να χάνουν οι μαθητές μαθήματα;

 
Δασκαλα
27 Νοε 2020 15:21

Κα Υπουργέ, λυπησου λίγο τους καημένος "no connecting"
Πώς να αντέξουν τέτοια νέα;
Συγχαρητήρια Κα Υπουργέ για το κατόρθωμα πραγματικα της τηλεκπαίδευσης. ίσως διεκδικουμε πανευρωπαικη πρωτια.
Όσοι θέλουμε να προχωρησουμε, προχωραμε.
Οι λίγοι "εκπαιδευτικοι" που δεν, ας μείνουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.