Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ψηφιακό αλφάβητο από το Νηπιαγωγείο ετοιμάζει το υπ. Παιδείας

Η εφαρμογή θα ξεκινήσει από το επόμενο σχολικό έτος
Δημοσίευση: 07/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πιλοτικό πρόγραμμα  εκσυγχρονισμού  της προσχολικής εκπαίδευσης ώστε τα σχολεία να υποστηρίξουν το έργο των εκπαιδευτικών για να χρησιμοποιήσουν παιδαγωγικά αποτελεσματικά τις ψηφιακές τεχνολογίες στην τάξη, να σχεδιάσουν καινοτόμες τεχνολογικά υποστηριζόμενες μαθησιακές προσεγγίσεις και να παρέχουν ελκυστικές εμπειρίες στους μικρούς μαθητές προωθώντας την απόκτηση ψηφιακών και άλλων δεξιοτήτων και ανακάλυψη της γνώσης ενισχύοντας ταυτόχρονα την φαντασία και τη δημιουργικότητα τους, ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Αυτό θα γίνει με την  αναβάθμιση/εμπλουτισμό της προσχολικής αγωγής σε τεχνολογικό και παιδαγωγικό επίπεδο για την επίτευξη υψηλών μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Ενδεικτικά σύμφωνα με τον προγραμματισμό  γιοα το επόμενο σχολικό έτος θα γίνει :

1. Επιλογή και προμήθεια κατάλληλων λογισμικών και εργαλείων ΤΠΕ για εφαρμογή σε σχολικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία),

2. Προμήθεια εξοπλισμού, εφόσον απαιτείται

3. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και πιλοτική Εφαρμογή ΤΠΕ σε Νηπιαγωγεία της επικράτειας
 
Σύμφωνα με την «Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης — 2019» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το «Ψηφιακό Σχολείο» δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα στην Ελλάδα και οι ψηφιακές δεξιότητες δεν έχουν αναπτυχθεί επαρκώς.

Επίσης, υπάρχουν εμπόδια σε επίπεδο τεχνολογικής υποδομής, τα οποία σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα και τον σύγχρονο εξοπλισμό.

Η νέα ψηφιακή στρατηγική αφορά στη δημιουργία μίας ψηφιακής κουλτούρας μάθησης με δράσεις που εφοδιάζουν και προετοιμάζουν «μελλοντικά-έτοιμους» πολίτες, οικοδομώντας νέες δεξιότητες ήδη από την προσχολική ηλικία, και επιτρέποντας την ανάπτυξη νέων ικανοτήτων για όλη τους τη ζωή, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που γνωρίζουμε, αλλά και σε αυτές που δεν έχουν ακόμα εμφανιστεί.

Σχόλια (21)

 
XP αγχωμένος
08 Απρ 2021 13:52

Δ/ΝΤΉΣ επαρχιακού ΛΥΚΕΙΟΥ μου ανέφερε ότι πέντε καθηγητές από τους 20 θα πάρουν άδεια ειδικού σκοπού από τη Δευτέρα και άλλοι τρεις διδάσκουν 17-18 ώρες σε γυμνάσιο και 4-5 ώρες στο λύκειο (1,2,2 ώρες σε αντιστοιχες μέρες) και μένουν 35 χιλιόμετρα μακριά. Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία; Με 3ωρα - 4ωρα με ευθύνη τίνος;; Με τρία τμήματα να έχουν κενά; Τί να τα κάνουμε τα τεστς;; Έχουν ιδέα οι του Υπουργείου τι θα γίνει αν ανοίξουν μόνο τα λύκεια;; Μάλλον δεν έχουν συνειδητοποιήσουν τι πάνε να κάνουν.

 
Γυμνασιακό μάθημα Πληροφορικής
08 Απρ 2021 13:37

Αυτά ήταν "πειραματισμοί" των προηγούμενων δεκαετιών (2000-2010), τώρα τα Σχολεία στην Ευρώπη και διεθνώς υποστηρίζουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών.

Η Ελλάδα πάντα με διαφορά φάσης υιοθετεί ξεπερασμένες πρωτοβουλίες, που προφανώς δεν απέδωσαν και γι'αυτό έχουν αναθεωρηθεί.

@ Παιδεία όχι ψηφιακές εφαρμογές
07 Απρ 2021 23:20

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν καμία θέση "κολλημένα" μπροστά από οθόνες διαφόρων ειδών - έχετε διαβάσει πρόσφατες μελέτες σε ΗΠΑ και Ευρώπη; Τα προγράμματα στα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία του εξωτερικού πλέον δίνουν έμφαση σε καλλιέργεια γλώσσας, αφαιρετικής σκέψης, κριτικής ανάλυσης, καλλιτεχνικών δεξιοτήτων - είναι ακριβώς αυτά τα συστατικά που οδηγούν σε επιτυχημένα μαθησιακά αποτελέσματα σε όλο το φάσμα των επιστημών.

Προφανώς τα παιδιά του Δημοτικού, αλλά και νωρίτερα, θα έχουν επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία, πάντα μέσα στο ασφαλές περιβάλλον του σχολείου τους. Όλα τα νέα "εργαλεία" πρέπει να είναι ενσωματωμένα στα μαθήματά τους με οργανικό τρόπο, δεν είναι αυτοσκοπός οι «ΤΠΕ» ή η «Ρομποτική» σε νήπια!

Βαρύτητα πρέπει να δοθεί στο *γυμνασιακό* μάθημα Πληροφορικής, που τώρα δεν ακολουθεί κανένα σύγχρονο διεθνές πρότυπο, δεν έχει καθιερωμένη εργαστηριακή άσκηση, έχει απαρχαιωμένα βιβλία (αυτά πρόκειται να αποσυρθούν αλλά ακόμα δεν έχουν εκδοθεί τα νέα) και γενικά δεν προσφέρει στους μαθητές μια θεωρητική και πρακτική εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής.

 
Μελίτακας ο Α΄
08 Απρ 2021 11:18

Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο
κουρεμένο κεφάλι όνειρο ακούρευτο.
Μπράτσο του πεύκου γλώσσα του ψαριού
αδερφάκι του σύννεφου!
Έλα, κάθισε, να γιάνει το γόνατο
κάθισε, κάθισε, κάθισε
να παχουλέψει λίγο κι άλλο λίγο
άνοιξε τον υπολογιστή και κοίτα
κοίτα, κοίτα, κοίτα σε παρακαλώ!
Μίλα του, μίλα του και πάτα το κουμπί
και...
- Σώπα, κυρία, ν' ακούσουμε το πουλί!

Αφιερωμένο στα άφωνα παιδαγωγικά τμήματα του τόπου μας.

 
Καλλιόπη Λασηθιωτακη
08 Απρ 2021 00:28

Αφήστε με να αναπνεύσω, να παίξω,να ζωγραφίσω με πινέλο και μπογιές να λερωθω να αναπτύξω την φαντασία μου να πρωτοτυπισω να γυρίζω παντού το κεφάλι μου να μαζεύει ερεθίσματα από το περιβάλλον και όχι από την οθόνη να πιάσω να μυρίζω το λουλούδι όχι το ψηφιακό λ για τη λέξη λουλούδι , αφήστε με να νιώσω τις 5 αισθήσεις μου να επικοινωνήσω με τον τρόπο που μου ταιριάζει !!!έχω και σώμα και ψυχή ! Σε λίγο θα ρωτήσω τα δάκτυλα που πιάνω το ποντίκι του υπολογιστή αν μπορούν να μου βάλουν και τα παπούτσια να μου δέσουν τα κορδόνια;; αφήστε με να γνωρίσω τον κόσμο αισθησιοκινητικα και με την κοινωνική αλληλεπίδραση όπως τόσοι παιδαγωγοί πρεσβεύουν όχι από το κουτί που θα μου το φορέσετε από το κεφάλι τα υπόλοιπα μαθητικά μου χρόνια!! αφήστε με εε! γιατί όταν μεγαλώσω τα αχρησιμοποίητα θυμωμενα χέρια και πόδια μου μπορεί να κάνουν μεγάλο κακό χωρίς καμία διάκριση!!που πήγε η ενσυναίσθηση ;; ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΩ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΤΟ ΝΗΠΙΟ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΓΝΟΟΥΜΕ.
Λυπάμαι πολύ ως νηπιαγωγός μετά από 35 χρόνια αντί να φτιάχνουμε παιδικές χαρές και σύγχρονα νηπιαγωγεία εργαστήρια που τα παιδιά ανακαλύπτουν επενεργωντας στα πράγματα τη γνώση βρίσκουμε πόρους για να πάρουμε οθόνες της εικονικής πραγματικότητας !! ξεχάσαμε τις ανάγκες των παιδιών χάσαμε το μέτρο!!

 
Ευη
07 Απρ 2021 23:58

Απο τους πολλαπλους στοχους αναπτυξης ολων των γνωστικων, κοινωνικων και συναισθηματικων δεξιοτητων που αναφερονται στο αναλυτικο προγραμμα του νηπιαγωγειου, εσεις πηγαινετε για εξ ολοκληρου αναπτυξη της λεπτης κινητικοτητας και του συντονισμου ματιου-χεριου.
Δεν θελετε σκεπτομενους πολιτες, θελετε ρομποτ.

 
@ Παιδεία όχι ψηφιακές εφαρμογές07 Απρ 2021 22:13
07 Απρ 2021 23:20

Ελπίζω να ειστε μακρυά απο σχολικες αιθουσες!!! Ο ψηφιακός γραμματισμός και η πολυτροπικότητα ξεκιναει απο την προσχολική ηλικια εδω κ πολλα χρόνια στον πολιτισμένο κόσμο . Εδω εξυπηρετούμε ειδικοτητες. Ήμαρτον!!!

 
ΝΤΙΝΑ
07 Απρ 2021 23:14

ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΟ ΠΙΝΕΛΟ ,ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ, ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΧΟΡΟ,ΚΙΝΗΣΗ,ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ....ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΟΤΙ ΚΛΕΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥΣ. ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ ,ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΤΑΝΤΑ.

 
Μεγαλοεισαγωγέας-εξαγωγέας
07 Απρ 2021 23:06

@Θύμιος
Αχχχ αγαπητέ μου, με τα κουβαδάκια και τα φτιαράκια, τί είναι ο κάβουρας τί είναι το ζουμί του νομίζετε?

 
εδώ γίνεται STEM στα νήπια
07 Απρ 2021 23:02

(για τον εγωισμό εκπαιδευτικών και μόνο), στη ΝΑΣΑ θα τα ζητάνε από 7 ετών

 
Μπιπ μπιπ
07 Απρ 2021 22:19

Μιλώντας για άλματα (τώρα ΚΑΙ στο νηπιαγωγείο), περιμένω με αγωνία το επόμενο άρθρο του Economist.

 
Παιδεία όχι ψηφιακές εφαρμογές
07 Απρ 2021 22:13

Τα Νηπιαγωγεία και τα νήπια δε χρειάζονται ψηφιακές εφαρμογές, δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι ιδρυτές των τεχνολογικών κολοσσών δεν άφηναν τη δική τους οικογένεια να γίνει «μελλοντικά-έτοιμη»...

Φτάνουν τα πυροτεχνήματα: Η Πληροφορική είναι μάθημα που χρειάζεται καθηγητές ειδικότητας και νέα βιβλία/ωρολόγια προγράμματα που να απευθύνονται σε εφήβους και όχι νήπια! Πρέπει να ξαναγραφούν όλα τα βιβλία ξεκινώντας από το Γυμνάσιο και να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας - εκεί είναι το στοίχημα για την κατάκτηση θεωρητικών γνώσεων και την καλλιέργεια πρακτικών δεξιοτήτων για τον 21ο αιώνα, όχι να απασχολούνται με φορητές συσκευές τα τετράχρονα.

Μόλις το παιδί κατακτήσει μια μαθησιακή ωριμότητα, δηλαδή στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, υπάρχει άπλετος χρόνος να διδαχθούν όλα τα μαθήματα, στην ώρα και τη θέση τους το καθένα.

 
Outlier Detection
07 Απρ 2021 21:23

Ψηφιακό αλφάβητο θέλει και ψηφιακό φιλόλογο να διδάξει σωστά την ψηφιακή γλώσσα.

 
Θύμιος
07 Απρ 2021 20:51

Σοβαρά, υπολογιστές στο νηπιαγωγείο;
Εγώ είμαι παλιός, δεν πήγα καν στο νηπιαγωγείο. Αφήστε τα παιδιά να παίξουν και να λερωθούν!

 
Θετική πρωτοβουλία
07 Απρ 2021 18:10

αρκεί να μη μείνει στα χαρτιά και να γίνει σύντομα πράξη!

 
Μακαρι
07 Απρ 2021 17:53

Να γίνει!
Μόνο με τέτοια άλματα κ δη ψηφιακά η χώρα μας αλλάζει επίπεδο!
Μακάρι Υπουργέ να προχωρησεις!

 
KONSTANTINOS
07 Απρ 2021 17:34

Όχι άλλη τεχνολογία... από τόσο μικρή ηλικία!

 
Πολίτης
07 Απρ 2021 16:35

ΕΛΕΟΣ....!!!...Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΣ ΜΠΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ..... !!!
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΟΥΝ.....ΜΟΛΙΣ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ .....ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΡΕΚΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ......!!!
ΕΛΕΟΣ......ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.....ΝΑ ΑΝΑΠΤΤΥΞΟΥΝ ΛΙΓΟ ΜΥΑΛΟ ΜΕ ΠΙΟ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ , ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΝ , ΝΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ,ΝΑ ΧΤΥΠΟΥΝ , ΝΑ ΣΗΚΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΘΡΟΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΟΜΗΧΑΝΗ....!!!

 
Νηπιαγωγείο για γλώσσα, καλλιτεχνικά και άλλα
07 Απρ 2021 15:06

Πληροφορική για επτά χρόνια Σχολείου, από την Α' Γυμνασίου (σημερινή Ε' Δημοτικού) μέχρι την Β' Λυκείου, αρκεί. Όλα με τη σειρά τους, δε χρειάζεται να ασχολούνται με εφαρμογές τα παιδιά από το νηπιαγωγείο πριν καλα-καλα μάθουν να μιλούν και να γράφουν σωστά τη γλώσσα τους!

Χρειάζεται ένα δίωρο μάθημα με μια ώρα εργαστήριο για πρακτική εξάσκηση - πρέπει όμως να απευθύνεται σε μεγαλύτερα παιδιά, που ήδη έχουν εξοικειωθεί με τα βασικά μαθήματα και τις έννοιες των μαθηματικών, της φυσικής, της γλώσσας κ.α.

 
Πέτρος
07 Απρ 2021 14:26

Παιδιά αυτά είναι υπερβολές
Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό πρέπει να κινητοποιούσουν το μυαλό, την φαντασία και τα χέρια τους .
Η πληροφορική κατά τη γνώμη μου (και πολλών άλλων και παιδαγωγών και εκπαιδευτικών και ερευνητών) πρέπει να υπάρχει στο γυμνάσιο και στο λύκειο μόνο.

Το δημοτικό πρέπει να διαμορφώνει το μυαλό και την φαντασία των παιδιών ότι τα πάντα αντιμετωπίζονται με το θαυμαστό εργαλείο που είναι το μυαλό μας. και να μαθαίνουν να το χρησιμοποιούν. όχι να μαθαίνουν ότι υπάρχουν έτοιμες λύσεις και άσε γιατί να παιδεύομαι να μάθω προπαιδια, ορθογραφία, καλλιγραφία και χρήση της μνήμης του. Όχι άστα να τα κάνει ο Η/Υ

Η ελληνική παιδεία πρέπει να αλλάξει από το νηπιαγωγείο και δημοτικό ώς πρός τα τεχνητά μέσα (να μην χρησιμοποιούνται) αλλά να στοχεύει στην αφύπνιση των δυνατοτήτων του ανθρώπινου μυαλού του παιδιού με κάθε τρόπο.

 
Πολύ μπροστά
07 Απρ 2021 12:30

Ε εντάξει... και ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει την Ελληνική Διαστημική Υπηρεσία....

 
Μαρία
07 Απρ 2021 11:19

Νήπιο: Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ