Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Πρόεδρος ΟΛΜΕ: Τι είπαμε στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 30/04/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος ΟΛΜΕ

Την Μ. Πέμπτη (29/4) πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. με την Υπ. Παιδείας, την Υφυπουργό και τον Γεν. Γραμματέα Α-Β/θμιας Εκπαίδευσης. Η Ομοσπονδία έθεσε προς συζήτηση το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν το χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα:

1. Μόνιμοι διορισμοί: Προτείναμε να πραγματοποιηθούν άμεσα και οι 10.500 με ισομέρεια μεταξύ των δύο βαθμίδων και με δίκαιη κατανομή μεταξύ των ειδικοτήτων. Στόχος μας είναι να πραγματοποιηθούν περεταίρω διορισμοί και τα επόμενα έτη, με βάση τις υπάρχουσες ανάγκες.

2. Πανελλαδικές εξετάσεις: Δηλώσαμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα οδηγήσει με το προτεινόμενο μαθηματικό μοντέλο μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών εκτός Α.Ε.Ι., μολονότι θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις. Επισημάναμε τον αιφνιδιασμό και τη βαθιά απογοήτευση των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων, οι οποίοι αισθάνονται κατάφωρα αδικημένοι εξαιτίας της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Τονίσαμε ότι εν μέσω πανδημίας, με τα περισσότερα Λύκεια κλειστά επί πέντε μήνες και την χωλαίνουσα «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» που όξυνε τις μορφωτικές ανισότητες είναι επιβεβλημένη η αναστολή του συγκεκριμένου μέτρου, το οποίο αποτελεί τροχοπέδη στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Προτείναμε την άμεση έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου, ο οποίος δεν υπήρξε, έτσι ώστε από κοινού να αντιμετωπίσουμε τις τυχόν παθογένειες του συστήματος.

3. Αυτοδιαγνωστικά τεστ- Εμβολιασμοί: Θεωρήσαμε ως θετικό επικουρικό μέτρο τα «αυτοδιαγνωστικά τεστ», τα οποία θα πρέπει να ενισχυθούν με την επέμβαση του ΕΟΔΥ, τουλάχιστον στις σχολικές μονάδες που παρουσιάζουν κρούσματα. Όσον αφορά τους εμβολιασμούς, αν συνεχισθεί το επιταχυνόμενο πρόγραμμά τους, θα οδηγηθούμε σε ένα τείχος ανοσίας περί τα μέσα Ιουνίου κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων. Επισημάναμε ότι από το Σεπτέμβριο θα πρέπει να υπάρξει προγραμματισμός για μαζικά- επαναλαμβανόμενα «τεστ» στα σχολεία και προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους επόμενους εμβολιασμούς.

4. Διαχωρισμός Τμημάτων: Η Ο.Λ.Μ.Ε. θεωρεί ως απόλυτα επιβεβλημένο το μέτρο του διαχωρισμού των υπερμεγεθών τμημάτων με στόχο τον αριθμό των 15 μαθητών ανά τάξη. Για το λόγο αυτό ζητήσαμε από την κ. Κεραμέως να αναλάβει  πρωτοβουλία σε συνεργασία με την Ομοσπονδία, το Υπ. Εσωτερικών και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στόχος η ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδίου, εάν αυτό χρειαστεί από τον επόμενο Σεπτέμβριο.

5. Υπολογισμός κενών- πλεονασμάτων: Είναι απαραίτητο να υπολογισθεί ο αριθμός των συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών στην ύπαρξη κενών, πλεονασμάτων από τα ΠΥΣΔΕ.

6. Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης ώστε οι διδάσκοντες σε αυτά να προσμετρώνται στην κάλυψη των ωραρίων, στην αποφυγή υπεράριθμων και στη δημιουργία θέσεων για μόνιμους διορισμούς.

Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει η ανάθεση των επί μέρους ενοτήτων σε συγκεκριμένες ειδικότητες.

7. Απουσίες: Να δοθεί η δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να αντιμετωπίσουν δίκαια το πρόβλημα των απουσιών, κατά την μακρά περίοδο της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας». Οι ελλείψεις σε υπολογιστές- τάμπλετ- συνδέσεις και τα συχνά προβλήματα του δικτύου έχουν οδηγήσει μεγάλο αριθμό δικαιολογημένων απουσιών να εμφανίζονται ως «αδικαιολόγητες».

8. Εσωτερικοί κανονισμοί σχολείων: Από τα μέσα Μαρτίου είχαμε επισημάνει τα τεράστια παιδαγωγικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το ΙΕΠ με τη δημοσίευση ενός ενδεικτικού εσωτερικού κανονισμού που αγνοούσε το σύνολο των επιστημονικών παιδαγωγικών αρχών και οδηγούσε στην μεταβίβαση των ευθυνών αποκλειστικά στα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

9. Ωρολόγια Προγράμματα: Έχει προταθεί:

Α) η επαναφορά δύο καταργημένων μαθημάτων Κοινωνικών- Πολιτικών Επιστημών, τα οποία συμβάλλουν στην ανάπτυξη της γενικής παιδείας και της κριτικής σκέψης.

Β) η ύπαρξη του δίωρου επιλεγόμενου υποχρεωτικού μαθήματος «Καλλιτεχνικής Παιδείας» στην Α’ Λυκείου.

Γ) η διδασκαλία του μαθήματος «Ελεύθερο Σχέδιο» στη Γ’ Λυκείου

Δ) η προσθήκη του μαθήματος της Ιταλικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα εκείνων των Λυκείων που οι μαθητές του στο Γυμνάσιο διδάσκονταν την Ιταλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα.

10. Πρότυπα- Πειραματικά: Από τον Απρίλιο του 2015 η Ο.Λ.Μ.Ε. είχε καταγράψει την ύπαρξη μικρού αριθμού ιστορικών Προτύπων σχολείων (κληροδοτήματα). Διαχρονικά τίθεται εναντίον των εξετάσεων σε αυτά, καθώς μαθητές- μαθήτριες από την ηλικία των δέκα ή έντεκα ετών αναγκάζονται να προσφεύγουν στα ιδιωτικά μαθήματα- φροντιστήρια έχοντας υποστεί μεγάλη ψυχολογική πίεση, δυσανάλογη της ηλικίας τους. Θεωρεί πως «δεν χρειαζόμαστε σχολεία Αριστείας, αλλά Άριστα Σχολεία για όλους». Σε πρόσφατες τοποθετήσεις της (Μάρτιος- Απρίλιος 2021) η Ομοσπονδία θεωρεί πως επιχειρείται κατηγοριοποίηση των σχολείων που οδηγεί σε μια συνεχώς αξιολογούμενη δομή, στην οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανική θέση, ενώ υφίστανται ένα συνεχή γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας.

Αντίθετα η Ομοσπονδία είναι υπέρ των πραγματικών Πειραματικών. Είναι όμως απαραίτητο να υπάρξουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους. Πρώτιστα, απόλυτα απαραίτητη η ύπαρξη Παιδαγωγικών Τμημάτων- Καθηγητικών Σχολών στον τόπο λειτουργίας τους. Δυστυχώς το Υπουργείο επιχειρεί να ιδρύσει μεγάλο αριθμό, χωρίς ορθό προγραμματισμό. Δημιουργεί λοιπόν μια πληθωριστική τάση σε ένα τόσο ευαίσθητο παιδαγωγικό χώρο. Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ αρνείται να αναγνωρίσει στην πράξη τη σημαντικότητα του Συλλόγου Διδασκόντων, ο οποίος αποτελεί το ανώτερο όργανο της σχολικής μονάδας και γνωρίζει άριστα τις επικρατούσες συνθήκες, τις παιδαγωγικές ανάγκες και τις κοινωνικές καταστάσεις. Η απόρριψη  από τους Συλλόγους είναι σχεδόν απόλυτη. Για το λόγο αυτό τονίσαμε πως οι Διευθυντές Διευθύνσεων έχουν την υποχρέωση να τη σεβαστούν και να μην αυτοσχεδιάσουν.

11. Υπηρεσιακά Συμβούλια: Δηλώθηκε εκ νέου ρητά και κατηγορηματικά η ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. να μην αναγνωρίσει τους ελάχιστους εναπομείναντες οι οποίοι «φέρονται ως αιρετοί», καθώς και όσους- όσες διορίστηκαν με το άρθρο 123 σε θέσεις αιρετών. Σημειώνεται πως σημαντικός αριθμός των τελευταίων έχει υποβάλει παραίτηση. Η Ομοσπονδία ζήτησε από την κ. Κεραμέως να συμβάλει στην παύση της «εντροπίας» που επικρατεί στη λειτουργία των Υ.Σ. Την κάλεσε να λήξει άμεσα τη θητεία των «συμβουλίων» αυτών που έχουν αποδοκιμασθεί από  το 93% του κλάδου στις «εκλογές- παρωδία» (7/11/20). Παράλληλα απαίτησε την επαναφορά των αιρετών της περιόδου 2018-20 και στη συνέχεια τη διενέργεια εκλογών που θα αποκαταστήσουν τη δημοκρατική τάξη και ομαλότητα.

Σχόλια (11)

 
steven
04 Μάιος 2021 19:07

Με την δημιουργία Πειραματικών-Προτύπων χωρίς την συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων αντί να δημιουργήσει κάτι καινούργιο θα διαλύσει και τα σχολεία που έχουν προταθεί από τους Δ/ντές εκπ/σης..Ας ονομάσει μόνο εκείνα που έχουν την συναίνεση των συλλόγων σε πρώτη φάση ..

 
Dario Moutso
03 Μάιος 2021 20:28

@Αιδώς, πρόεδρε. Την έχεις ακουστά τη λέξη

Μακάρι να ήταν το πρόβλημα της εκπαίδευσης οι κρίσεις των στελεχών. Αλλά δεν είναι. Άλλα είναι τα προβλήματα. Για όλους εσάς που βιάζεστε (για τους δικούς σας λόγους ο καθένας, και καλά κάνετε) μην ανησυχείτε. Ένας χρόνος ακόμα. Φάγατε τον γάιδαρο στην ουρά θα κολλήσετε; Θα γίνετε (αν γίνετε) στελέχη...

@όλους
Μακάρι να ήταν το πρόβλημα της εκπαίδευσης οι ηλεκτρονικές εκλογές των αιρετών. Αλλά δεν είναι Άλλα είναι τα προβλήματα. Είμαι υπέρ της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, με την προϋπόθεση ότι πριν έχει προηγηθεί η προβλεπόμενη συνέλευση . Αυτό ήταν και το λάθος (για μένα) του υπουργείου, και γι αυτό και δεν ψήφησα. Ανήκω σε εκείνο το 10% με 15% που πηγαίνουν σε όλες τις συνελεύσεις, παρόλο που ο κλάδος τις έχει απαξιώσει.

 
Κωνσταντίνος
03 Μάιος 2021 17:16

Εσείς τα είπατε, η υπουργός απάντησε; Ή ως συνήθως μας δουλεύει κανονικά; Κοιτάξτε να κάνετε κάτι με τα μαθήματα που κατάργησε και τις υπεραριθμιες γιατί δεν σας βλέπω καλά!!!!

 
Αιδώς, πρόεδρε. Την έχεις ακουστά τη λέξη;
03 Μάιος 2021 14:58

Σας έβγαλε κρασί, σας έβγαλε και μέντα
μα για το φονικό* δεν είπατε κουβέντα.

*κρίσεις στελεχών!?

 
@george
02 Μάιος 2021 23:05

Δεν είναι θέση της ΟΛΜΕ η θέση για τους αιρετούς. Είναι θέση 150.000 Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ( του 95%) η οποία και εκφράζεται μέσα από την ΟΛΜΕ και την ΔΟΕ.

 
Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα.....
02 Μάιος 2021 13:34

@Πέτρος
Όταν πάντως κάναμε συνέλευση στην πολυκατοικία για την κεντρική θέρμανση, από τους 20, προσήλθαν 3(που ήθελαν να βάλουμε πετρέλαιο). Τί πιστεύετε ότι έγινε τελικά?

 
Η Υπουργός όμως...
02 Μάιος 2021 10:11

Μας έχει γραμμένους τους αναπληρωτές... Έγινε η Ανάσταση και εμείς ακόμα σε πένθος. 10500 έλεγε ότι έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό για το 2021 και τώρα λέει μισά φέτος, μισά του χρόνου. Απολυτη απογοήτευση και αγανάκτηση για τον εμπαιγμό και την κοροϊδία που βιώνουμε τόσα χρόνια.

 
Ελένη
01 Μάιος 2021 14:31

Νομιζω ότι δεν είναι ατοπο να υπάρχει σχεδιασμός για τη μείωση των τμημάτων, εφόσον χρειαστεί.Μην ξεχνάμε ότι των φρονίμων τα παιδια πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Ωστόσο και χωρίς να είμαι απαισιόδοξη,πιστεύω ότι θα χρειαστεί...θα φανει αλλωστε ποσο καλα είμαστε προφυλαγμενοι από τους εμβολιασμούς σε 15 μερες, με οδηγό την απροφυλακτη κοσμοσυρροή στα Ιεροσόλυμα σημερα...μακάρι να πάνε όλα καλά! Χρόνια Πολλά!!!!

 
George
01 Μάιος 2021 10:48

Η ΟΛΜΕ στο θέμα των Υπηρεσιακών συμβουλίων εκτός τόπου και χρόνου. Το ανέκδοτο της χρονιάς ο διορισμός των παλιών αιρετών .

 
Θήτας
01 Μάιος 2021 09:51

Διαβάζοντας τη σεβαστή εν γένει άποψη του σχολιαστή με το όνομα "Πέτρος" έχω να πω....... Ακόμη δεν έχουμε ακούσει τίποτα...... Καλή Ανάσταση. Ας συναναστηθούμε όλοι!!!!!

 
Πέτρος
01 Μάιος 2021 08:47

Το να λέμε μετά από σελφ τεστ και εμβολιασμούς το χωρισμό τμημάτων είναι άτοπο . Τα πρότυπα σχολεία έχουν φιλοσοφία αριστείας και καλα κάνουν και έχουν γραπτές εξετάσεις. Να δημιουργηθούν και αλλα πρότυπα πειραματικά να πηγαίνουν περισσότεροι μαθητές ακόμη και στη γειτονιά τους. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ακολούθησαν ανοιχτές διαδικασίες και νόμιμες ως εκ τούτου είναι νόμιμοι οι εκλεγμένοι. Στις εκλογές γενικά λαμβάνουν υπόψη αυτούς που ψηφίζουν όχι αυτούς που θα έπρεπε και δεν προσήλθαν για τον ένα άλλο λόγο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.