Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τι είπε η Ν. Κεραμέως στο υπουργικό Συμβούλιο για το πολυνομοσχέδιο

Δημοσίευση: 23/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η υπουργός Παιδείας  Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας το πολυνομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση , είπε τα εξής:

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, με διαρκή παροχή ανατροφοδότησης, αξιολόγηση με καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα και συνεχείς επιμορφώσεις που οδηγούν στην επαγγελματική πρόοδο, στην ανάδειξη της διοίκησης της εκπαίδευσης σε κεντρικό πυλώνα παιδαγωγικής στήριξης του σχολείου, με επιστημονικά κριτήρια επιλογής και αξιολόγηση, στον εκσυγχρονισμό της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Περιλαμβάνονται τομές, όπως το πολλαπλό βιβλίο, η αποκέντρωση και ευελιξία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, η αξιολόγηση μαθητών με καινοτόμες μεθόδους, όπως η «ανεστραμμένη τάξη».

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα, σήμερα, είναι η χώρα με τον χαμηλότερο δείκτη σχολικής αυτονομίας ανάμεσα σε όλα τα κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ και μια από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές χώρες όπου η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα στην πράξη.

Αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες:

Ι) Τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς. Η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων τείνει να είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό αποκέντρωσής τους, ελευθερίας και αυτονομίας των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, τομέα στον οποίο η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες. Δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, με ενισχυμένη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενισχύουμε το ρόλο του διευθυντή και αυξάνουμε τις θέσεις ευθύνης για τους εκπαιδευτικούς, θεσπίζουμε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας, εξασφαλίζουμε μεγαλύτερους βαθμούς ευελιξίας, απελευθερώνουμε τις δημιουργικές δυνάμεις της εκπαίδευσης.

ΙΙ) Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, ως μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και διαρκούς βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί απαραίτητο συμπληρωματικό μέτρο για τη θέσπιση ενός ισχυρού μηχανισμού ανατροφοδότησης και διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση, ενώ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιμόρφωση. Αποτελεί, επιπλέον, απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Η αξιολόγηση, σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο, αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών.

ΙΙΙ) Τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου. Στόχος, η ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας επιλογής στελεχών και η ουσιαστική συμβολή των στελεχών αυτών τόσο στην επιμόρφωση όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που θα καταστήσουν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης κρίσιμο πυλώνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου. Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη μας.

ΙV) Την εκκλησιαστική εκπαίδευση. Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, ενισχύοντας ουσιαστικά την παρεχόμενη εκπαίδευση στους υποψηφίους κληρικ

Σχόλια (7)

 
φιλελεύθερος
24 Ιουν 2021 11:11

Φίλη σου υπενθυμίζω τα αντίστοιχα νομοθετήματα του Σύριζα τα οποία είχαν ένα αντισυνταγματικό προσανατολισμό. Η αντισυνταγματικότητα Φίλη είναι βαριά κατηγορία για ένα θεσμικό κόμμα.

τέως σχολικός σύμβουλος

 
μελος δεπ
24 Ιουν 2021 09:30

Είναι πραγματική τομή!
Αναμενουμε και τον νομο πλαίσιο.

 
@?μακάρι!
23 Ιουν 2021 21:47

Τομή? Το λες και χαράδρα....

 
Πολίτης
23 Ιουν 2021 18:34

"Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, ως μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και διαρκούς βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του σχολείου. "
ΑΥΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ.
ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ. ΑΠΛΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ.
ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; ΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.....; ΕΠΙΣΗΣ
ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΑ .....ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΣΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ.....!!!
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ......ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ....ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ;
ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΤΗΝ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΕ......!!!
ΩΣ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ.....!!!
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΑ ( ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ , ΑΜΟΙΒΕΣ ;.....) ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ .........ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΕΙ.....ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΕΙ......!!!
ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ......ΦΑΓΩΜΆΡΑ......ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ.....ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑ......ΓΙΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ....!!!

 
dimitris
23 Ιουν 2021 18:07

Το υπουργείο και η πολιτεία τα προηγούμενα χρόνια ήταν απούσα από την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό έργο. Ο εκπαιδευτικός μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης δέχθηκε μεγάλη επίθεση και υποβάθμιση και επίσης με το μισθολόγιο του 2011 και το σημαντικότερο η διαθεσιμότητα των καθηγητών τεχνικής εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτικός κλάδος ειναι απαξιωμένος και πολλές φορές υποβαθμισμένος. Είναι δύσκολο να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη χρειάζονται αργά και προσεκτικά βήματα και ειλικρινής διάλογος με πράξεις και έργα.

 
παραμύθια
23 Ιουν 2021 18:03

διευθυντές εκπάιδευσης προσωρινοί μόνιμα και ο ερτ να τους υποστηρίζει , θητείες που ο πλατάρος μας λέει ότι δεν μπορεί να υπάρχει κόφτης (γιατί; εδώ αποκλείουν ΧΩΡΙΣ να προβλέπεται σε νόμο να αιτηθεί κανείς απόσπαση ειδικής μοριοδότησης , ενώ τρέχουν προθεσμίες ανακλήσεων , αν έχεις πάρει άλλη απόσπαση , γιατί δεν μπορείς να μυρίσεις τα νύχια σου τι θα κάνει το υπουργείο) και ένα σωρό άλλα μπάχαλα και ευνοϊκές για κάποιους διατάξεις ή αποφάσεις στον αέρα και συζητάμε; ενδυνάμωση εκπαιδευτικών με τι; εμπαιγμό; επιθεωρητισμό και κλίκα του υπερδιευθυντή που επιτείνεται με τις διαρροές από το έτοιμο νομοσχέδιο εδώ και δύο χρόνια; σοβαρευτείτε, ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ και ΕΞΟΟΡΓΙΖΟΜΑΣΤΕ

 
?μακάρι!
23 Ιουν 2021 17:58

Μακάρι να υλοποιηθεί!
Πρόκειται για τομή στο εκπαιδευτικό συστημα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.