Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Φίλης για το πολυνομοσχέδιο "Κεραμέως": Επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου -"αγοραίου" σχολείου

Διερωτώμαι, τι διάλογος μπορεί να γίνει για μέτρα σαν αυτά, όταν, μάλιστα ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να απαντήσει σε αλλεπάλληλες επίκαιρες ερωτήσεις του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τον "σφαγιασμό" και τον αποκλεισμό από τα ΑΕΙ δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων;ίω
Δημοσίευση: 23/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν πρόκειται για νέες ιδέες αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου -"αγοραίου"  σχολείου,  με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια  και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή”, τονίζει ο τομεάρχης παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης, σχολιάζοντας  τα σημεία του πολυνομοσχεδίου “Κεραμέως” που είδαν το “φως” της δημοσιότητας και σημειώνει:  

  • Επανέρχονται, επίσης, παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής  μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης "επιθεωρητισμός" με πρόσχημα την αξιολόγηση. Στην ουσία,  εξαφανίζεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και το σχολείο ολοενα και περισσότερο προσομοιάζει με "υποκατάστημα" εμπορικής αλυσίδας. Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται ανά γειτονιά και Δήμο. Αντί για άριστα σχολεία για όλα τα παιδιά, τα σχολεία διαχωρίζονται σε "καλά" και "κακά", ένα μέτρο που αποτελεί το πρώτο βήμα για να επιβληθούν τιμωρίες με τη μορφή στέρησης πόρων, όπως ήδη έχει συμβεί με τα Πανεπιστήμια.
  • Τέτοια σχέδια είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν και πάλι αντιμέτωπη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα παιδιά και τους γονείς που αγωνιούν και όλους εμάς που αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας.
  • Διερωτώμαι, τι διάλογος μπορεί να γίνει για μέτρα σαν αυτά, όταν, μάλιστα ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να απαντήσει σε αλλεπάλληλες επίκαιρες ερωτήσεις του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τον "σφαγιασμό" και τον αποκλεισμό από τα Πανεπιστήμια δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων;
  • Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή. Και θα κριθεί στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια, όταν, θα ανοίξουν με το καλό τον Σεπτέμβριο. Με πρόσθετα υγειονομικά μέτρα, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και με τουλάχιστον 15.000 διορισμούς αν δεν θέλουμε τα διδακτικά κενά να καλύπτονται από  κακοπληρωμένες ελαστικές μορφές απασχόλησης των αναπληρωτών που τείνουν να γίνουν ο κανόνας στην εκπαίδευση.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ Ν. ΦΙΛΗ

Μέσα στην πανδημία, με ευθύνη της κυβέρνησης η εκπαίδευση πήγε από το κακό στο χειρότερο. Εκτοξεύτηκαν οι κοινωνικές-εκπαιδευτικές ανισότητες, αντιμετωπίστηκαν με αυταρχισμό οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά. Κι ενώ βρισκόμαστε μπροστά σε μια δύσκολη χρονιά, κατά την οποία πρέπει να αποκατασταθεί η λειτουργία του σχολείου, να προωθηθεί η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, ώστε, να αντιμετωπιστούν τα μαθησιακά και τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα των μαθητών, η κυβέρνηση καταφεύγει σε μέτρα που θα επιδεινώσουν την κατάσταση και θα οδηγήσουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Σε αυτό συντείνουν οι πρώτες πληροφορίες για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αλλά και η επιμονή σε ακραίες ρυθμίσεις, όπως το νέο εξεταστικό σύστημα-λαιμητόμος για τα Πανεπιστήμια και η κατάργηση μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών και  της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο. 

Δεν πρόκειται για νέες ιδέες αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου -"αγοραίου"  σχολείου,  με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια  και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή. 

Επανέρχονται, επίσης, παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής  μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης "επιθεωρητισμός" με πρόσχημα την αξιολόγηση. Στην ουσία,  εξαφανίζεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και το σχολείο ολοενα και περισσότερο προσομοιάζει με "υποκατάστημα" εμπορικής αλυσίδας. Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται ανά γειτονιά και Δήμο. Αντί για άριστα σχολεία για όλα τα παιδιά, τα σχολεία διαχωρίζονται σε "καλά" και "κακά", ένα μέτρο που αποτελεί το πρώτο βήμα για να επιβληθούν τιμωρίες με τη μορφή στέρησης πόρων, όπως ήδη έχει συμβεί με τα Πανεπιστήμια. 

Τέτοια σχέδια είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν και πάλι αντιμέτωπη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα παιδιά και τους γονείς που αγωνιούν και όλους εμάς που αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας.

Διερωτώμαι, τι διάλογος μπορεί να γίνει για μέτρα σαν αυτά, όταν, μάλιστα ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να απαντήσει σε αλλεπάλληλες επίκαιρες ερωτήσεις του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τον "σφαγιασμό" και τον αποκλεισμό από τα Πανεπιστήμια δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων; 

Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή. Και θα κριθεί στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια, όταν, θα ανοίξουν με το καλό τον Σεπτέμβριο. Με πρόσθετα υγειονομικά μέτρα, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και με τουλάχιστον 15.000 διορισμούς αν δεν θέλουμε τα διδακτικά κενά να καλύπτονται από  κακοπληρωμένες ελαστικές μορφές απασχόλησης των αναπληρωτών που τείνουν να γίνουν ο κανόνας στην εκπαίδευση.

Σχόλια (13)

 
ΠΕ04
25 Ιουν 2021 14:15

Ακριβώς έτσι, εσείς πως προτείνετε στο ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ ότι ο Χ είναι επικρατέστερος του ψ;
Δεν ψηφίζετε; εκτός αν δεν είσαι σε σχολείο, όπως ο "τέως" Σ.Σ.
Πως γίνεται η κατάταξη;
τους βάζετε και λύνουν κουίζ;
Ρίχνουν βολές στο γήπεδο μπάσκετ;
Ψηφίζετε μυστικά;
Ψηφίζετε φανερά;
Ψηφίζετε φανερά με αιτιολόγηση;
Πως γίνεται η εισήγηση ....
Με ποια από τις παραπάνω μεθόδους, αν οι υποψήφιοι είναι τρεις και η θέση είναι μια;
Για να μην απαντάμε ...για τον αν βρέχει...

 
Ert
25 Ιουν 2021 10:58

Δηλαδή εσείς όταν πρόκειται για υποδιευθυντή, απλά ψηφίζετε και γράφετε ο Α πήρε 8 ψήφους και ο Β 7; Αν κάνετε αυτό, είναι άσχετος και ο διευθυντής και ο σύλλογος και το πυσδε που το δέχεται.

 
φιλελεύθερος
25 Ιουν 2021 03:38

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι κυβερνήσεις εκλέγονται με διαδικασίες που ορίζονται από το σύνταγμα και κυβερνούν με βάση το σύνταγμα.
Στο Φίλη θα υπενθυμίσω το άρθρο 120 του συντάγματος που ανάμεσα στα άλλα αναφέρει:

O σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.

Η τήρηση του παρόντος συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των ελλήνων.

Ο Σύριζα σαν κυβέρνηση υιοθέτησε πρακτικές με αντισυνταγματικό προσανατολισμό οι οποίες δεν είναι δυνατό να γίνουν αποδεκτές.

φιλελεύθερος τέως σχολικός σύμβουλος

 
ΠΕ04
24 Ιουν 2021 21:20

Δεν είμαι υπέρ της ψηφοφορίας, αλλά αποφεύγετε να απαντήσετε. Αν οι υποψήφιοι υποδιευθυντές είναι δύο ή και περισσότεροι πως κάνει την εισήγηση ο σύλλογος, δεν ψηφίζει; Εμείς σε άλλα σχολεία υπηρετούμε; Τότε ο σύλλογος δεν διασπάται; Γιατί δεν κρίνεται ο υπο-Διευθυντής από το ίδιο όργανο, δεν είναι στέλεχος της εκπαίδευσης;
Αυτά είναι τα ερωτήματα και όχι αν βρέχει...

 
@ΠΕ04 από φιλελεύθερο
24 Ιουν 2021 20:41

Διάβασε πιο προσεκτικά την απάντηση μου. Ο σύλλογος δεν επιλέγει τον υποδιευθυντή. Εισηγείται μόνο στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο. Η εκλογή του διευθυντή με μυστική ψηφοφορία είναι προδήλως αντισυνταγματική και ήταν γνωστό εκ των προτέρων ότι δεν επρόκειτο να γίνει δεκτή. Είναι αδιανόητο ένα θεσμικό κόμμα να ψηφίζει συνειδητά νόμους με προφανή αντισυνταγματικό προσανατολισμό.

φιλελεύθερος τέως σχολικός σύμβουλος

 
ERT
24 Ιουν 2021 20:25

ΔΕΝ ψηφίζεται ο υποδιευθυντής, προτείνεται με μια σειρά. Το ΠΥΣΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να αγνοήσει τη σειρά (έχει γίνει πολλές φορές) και να τοποθετήσει ΑΛΛΟΝ. Υπάρχει πρακτικό με ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΚΡΙΣΗ. Η ψηφοφορία-μασκοφορία ήταν ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΗ ΠΡΑΞΗ, γι' αυτό την έφαγε το μαύρο σκοτάδι.

 
ΠΕ04
24 Ιουν 2021 18:57

Αφορά όλους που πήραν "θέση"!!!
Δεν μου απαντάς γιατί ψηφίζεται ο υποδιευθυντής; Είναι μυστική η ψηφοφορία; Αιτιολογίες την απόφαση σου δηλαδή, ψηφίζεις φανερά; Γιατί εδώ ο σύλλογος δεν διχάζεται;
Ξαναδιάβασε την απόφαση του ΣΤΕ βάσεις γιατί έκρινε το νόμο αντισυνταγματικό.

 
@ΠΕ04 από φιλελεύθερο
24 Ιουν 2021 11:45

Αντισυνταγματικό έκρινε η Ολομέλεια του ΣτΕ τον Ν4327 /15 για την επιλογή Δντών Σχολικών Μονάδων. Η ολομέλεια του Συμβουλίου έκανε δεκτή την απόφαση του τμήματος και ακύρωσε τον σχετικό νόμο, ως προς την μυστική και χωρίς καμιά αιτιολογία ψηφοφορία του Συλλόγου. Το Συμβούλιο έκρινε ότι η μυστική ψηφοφορία-χωρίς αιτιολόγηση-παραβιάζει τις αρχές της αξιοκρατίας,της ισονομίας και της δυνατότητας προσφυγής στα δικαστήρια.

Αντίθετα

Η επιλογή των υποδιευθυντών σχολικών μονάδων γίνεται από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο. Η άποψη του συλλόγου είναι αιτιολογημένη και μη δεσμευτική για το συμβούλιο.

φιλελεύθερος

 
ΓΓ
24 Ιουν 2021 09:59

@ΠΕ04. Το ένα (Διευθυντής) είναι κόφτης και το άλλο (Υποδιευθυντής) είναι γνώμη. Το ΠΥΣΔΕ μπορεί να βάλει υποδιευθυντή τον τελευταίο στην γνώμη αντ ο κρίνει. Άλλη ερώτηση;

 
το "αγοραίο" σχολείο
24 Ιουν 2021 08:20

Περάσατε από την ηγεσία του υπουργείου, γιατί δεν το αναβαθμίσατε; Αρκετά με τις θεωρίες και τα λεκτικά "πυροτεχνήματα". Αφήστε μας ήσυχους να κάνουμε τη δουλειά μας.

 
Ερώτηση
24 Ιουν 2021 07:54

Για ποιο σφαγιασμό μιλάει; Γιατί δεν μπαίνουν στα ΑΕΙ το 2 και το 3; Ποιος είναι ο σφαγέας; Πάλι η ίδια ρητορική!

 
ΠΕ04
24 Ιουν 2021 03:35

Μπορείτε να μου λύσετε μια απορία όλοι εσείς που ήσασταν και είστε εναντίον της ψηφοφορίας. Πως οι σύλλογοι διχάζονται για τον Διευθυντή, αλλά δεν διχάζονται για τον υπο-Διευθυντή;
Πως το ένα είναι συνταγματικό και το άλλο όχι;
Μήπως επειδή το ένα το ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το άλλο προϋπήρχε;

 
steven
23 Ιουν 2021 19:09

Άσε μας κ.Φίλη..Αρκετά διχάσατε τον εκπ/κό κόσμο με την ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων για την επιλογή Δ/ντή..Οι συνάδελφοι δεν αξιολόγησαν..Άπαντες προσήλθαν και ψήφισαν..Τώρα τι ψήφισαν άστο δεν μας να το πάρει το ποτάμι..Δηλαδή ο Δ/ντής να μην μπορεί να αξιολογήσει το προσωπικό του ; Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα θα υπήρχαν σοβαροί εκπ/κοί που θα έδιναν σημασία σε αυτά που δηλώσατε..Άστο κ.Φίλη πάμε παρακάτω :! !

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.