Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Το νόημα της λέξης «συναφές»

Δημοσίευση: 20/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ζάντζος Γιάννης, Μαθηματικός

Είναι γενικά παραδεκτό ότι το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου παρουσιάζει πολλά καινοτόμα στοιχεία και βελτιώνει πολλές παθογένειες των προηγούμενων νομοσχεδίων.

Μήπως πρέπει όμως να γίνει και μια ακόμη υπέρβαση που χρονίζει και αποτελεί σημείο τριβής πολλών νομοσχεδίων;

Ποιο είναι άραγε το νόημα της λέξης «συναφές» για ένα διδακτορικό ή ένα μεταπτυχιακό τίτλο στην περίπτωση επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης (χωρίς βέβαια  να το συγχέουμε με την συνάφεια για τα μισθολογικά κλιμάκια);

Για παράδειγμα, ένα διδακτορικό σχετικό με το στρες στην ιατρική σχολή ή στη γυμναστική ακαδημία είναι συναφές (έχει άμεση σχέση, υπάρχει επιστημονική συσχέτιση) με τμήματα όπως το φυσικό ή το μαθηματικό σε τέτοιο βαθμό που να μπορεί να διεκδικεί με το ανώτερο σύνολο μορίων τη θέση του συμβούλου εκπαίδευσης στην ειδικότητα του φυσικού ή του μαθηματικού; Μπορεί άραγε να ανταποκριθεί στα νέα αυξημένα καθήκοντα χωρίς γνώσεις παιδαγωγικών και διδακτικής; Στο νομοσχέδιο ορίζονται σαφώς οι ρόλοι των συμβούλων εκπαίδευσης: «Έργο του Συμβούλου Εκπαίδευσης είναι η παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών».  Άρα, και ένα μεταπτυχιακό σχετικό με τη διαιτολογία, καθιστά ένα συνάδελφο ικανό να ανταποκριθεί στα καθήκοντα ενός συμβούλου στη φυσική ή στα μαθηματικά ή ακόμα και στα καθήκοντα ενός διευθυντή σχολικής μονάδας και να λαμβάνει το μέγιστο των μορίων; Σίγουρα όμως θα ήταν ο κατάλληλος για τα τμήματα των ΕΠΑΛ αντιστοίχων ειδικοτήτων (έδωσα μόνο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που ισχύει και είναι γνωστό ότι υπάρχουν άπειρα τέτοια!). Το οξύμωρο βέβαια είναι ότι μοριοδοτείται στο νομοσχέδιο το διδακτορικό (και το μεταπτυχιακό) που δεν είναι συναφές, με περίπου τον ίδιο αριθμό μορίων!

Τα παραπάνω βέβαια ισχύουν στην περίπτωση που θέλουμε πραγματικά ο καθένας να παίζει ακριβώς το  ρόλο τον οποίο επιθυμούμε να παίζει!

Στην συνέντευξη, εκτός των άλλων, συνεκτιμώνται και τα στοιχεία του φακέλου της υποψηφιότητας του κάθε υποψηφίου. Με μια προσθήκη, όπως έγινε στην περίπτωση ελέγχου της ξένης γλώσσας, μπορεί να δοθεί ο ρόλος στο συμβούλιο να κρίνει αν ένα πτυχίο είναι ή όχι συναφές με την άσκηση των καθηκόντων της διεκδικούμενης θέσης στελέχους. Τα μέλη της επιτροπής, έτσι όπως ορίζονται στο νομοσχέδιο ότι θα επιλεγούν, είναι εκ των πραγμάτων ικανά να αποφανθούν για τη συνάφεια ενός πτυχίου ελέγχοντας κάποια πράγματα όπως: την περίληψη της διατριβής και το τμήμα εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής, και ανάλογα (και τεκμηριωμένα) να αποφανθούν για το μέγεθος της μοριοδότησης. Ας έχουμε υπόψη μας ότι σε περιπτώσεις ελέγχου της συνάφειας από το ίδιο το υπουργείο (σε νόμο του 2019) για κάποια διδακτορικά ή μεταπτυχιακά ορίζεται ότι «Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Τμήμα ή Σχολή που υποστηρίζει βασικές σπουδές στον κλάδο…..».

Γιατί όχι παντού κάτι αντίστοιχο;

Αν θέλουμε να έχουμε συμβούλους που να μπορούν πράγματι να «συμβουλεύουν» τους συναδέλφους και να εκτελούν με «συνάφεια» εκείνα ακριβώς τα καθήκοντα για  τα οποία  ο νομοθέτης επιθυμεί να εκτελούν. Μήπως πρέπει να ενσωματωθεί –διευκρινιστεί ότι ο ρόλος της επιτροπής στην συνέντευξη, εκτός των άλλων, είναι και  ο έλεγχος της συνάφειας των διδακτορικών με το αντικείμενο εργασίας που καλούνται να επιτελέσουν; Όπως, και πολύ σωστά, έγινε και στην περίπτωση ελέγχου της ξένης γλώσσας των ξενόφερτων διδακτορικών.

Κάτι αντίστοιχο βέβαια πρέπει να γίνει και στην περίπτωση των διευθυντών σχολικών μονάδων από τις αντίστοιχες επιτροπές, μόνο που εδώ ο ρόλος των διευθυντών είναι και παιδαγωγικός αλλά και διοικητικός.

Σχόλια (20)

 
Πάνος
21 Ιουλ 2021 23:51

Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει συμφωνία για την ρεαλιστική αναγκαιότητα της συνάφειας είτε μεταπτυχιακών είτε διδακτορικών, διότι πολύ απλά η πλειοψηφία κατέχει μεταπτυχιακά ή διδακτορικά άσχετα με τον βασικό τίτλο σπουδών. Τα πράγματα είναι απλά: ΕΡΩΤΩ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ή ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ: ΘΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΝ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟ ΓΙΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ; Αν, ναι, μπράβο τους καλά κάνουν και υποστηρίζουν αυτή την άποψη. Αν, όχι, τότε "κάποιον λάκκο έχει η φάβα" και "ο νοών νοείτω"

 
Δον Κιχώτης
21 Ιουλ 2021 21:48

Διαφωνούμε συνεχώς για το ποιος είναι ο καλύτερος μαθηματικός για να γίνει σύμβουλος, αλλά συμφωνούμε ομοφώνως - τουλάχιστον εμείς, οι έμπειροι εκπαιδευτικοί και γονείς - για το ποιος είναι ο καλύτερος μαθηματικός για να αναλάβει την προετοιμασία του παιδιού μας για το Πανεπιστήμιο. Κάτι είναι κι αυτό!...

 
glgiannis
21 Ιουλ 2021 11:37

στην "Προκήρυξη πλήρωσης κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Σχολεία (Π.Σ.) και τα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) κατά το σχολικό έτος 2021-2022" που λήγει στις 25 Ιουλίου,υπάρχει η εξής μοριοδότηση:

ααα) διδακτορικό δίπλωμα, αναγνωρισμένο ως συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176): 8 μονάδες,
βββ) δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα: 5 μονάδες,
γγγ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αναγνωρισμένος ως συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015: 4 μονάδες,
δδδ) δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 2 μονάδες,
...
Το μή συναφές δεν το μοριοδοτεί καθόλου, και διαφοροποιεί σημαντικά , όπως θα έπρεπε, το διδακτορικό από το μεταπτυχιακό.
Μήπως λέει κάτι για το νομοσχέδιο που συζητιέται;
Μήπως, λέω, μήπως, προς το παρόν ισχύουν τα όσα αναφέρει ο αρθρογράφος και άλλοι σχολιαστές περί συνάφειας;

 
Χημικός
21 Ιουλ 2021 11:32

Πως σαν φαίνεται Διδακτορικό "κατανόηση χημικών αντιδράσεων από μαθητές Β/μιας Εκπαίδευσης" από το τμήμα Φιλολογίας????

 
ΠΕ19
21 Ιουλ 2021 11:29

@Πλατάρος Γιάννης
Αγαπητέ κ. Δ/ντά αν κάποιος έχει Διδακτορικό σε σχολή που σέβεται τον εαυτό της έχει (σχεδόν) όλες τις ικανότητες που λέτε. Ειδικά όσο ποιο πίσω πας στην απόκτηση του Διδακτορικού τόσο καλύτερα.
Υπήρχε περίπτωση το τμήμα Μαθηματικών οποιουδήποτε παν/μιου ( από τα παλιά τουλάχιστον ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Πάτρας, Κρήτης, Ιωαννίνων) να δώσει Διδακτορικό σε άσχετο ?? Το ίδιο ισχύει και για τα τμήματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας. Φαντάζεστε το τμήμα ΗΜΜΥ του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ ή το CSD, να δίνει μεταμεσονύκτιο Διδακτορικό ???? Το διδακτορικό και μόνο από τα πανεπιστήμια αυτά σου ανοίγει τις πόρτες για σοβαρές υποτροφίες χρηματοδότησης της μεταδιδακτορικής σου έρευνας. Ίσως εδώ είναι η Λυδία λίθος !! αξιολόγηση του Διδακτορικού βάση της έρευνας που έχει κάνει ο υποψήφιος και της αποδοχή της στην επιστημονική κοινότητα.
Ερώτηση ειδίκευση ή εξαιρετικά ταλαντούχο άτομο ???
Θέλετε σαν στέλεχος κάποιον που ξέρει να κάνει κάτι πάρα πολύ καλά και μόλις τον βγάλεις από το μονοπάτι του να χάνει τα νερά του ή κάποιον που έχει (αρχικά) λιγότερες γνώσεις σε κάποιο αντικείμενο αλλά μπορεί να to ερευνήσει να αφομοιώσει νέες γνώσεις και να ανοίξει δρόμους?
Ακούω (δε λέω για τη ειδικότητά μου) μα καλά αυτός έχει κάνει Διδακτορικό στην πυρηνική φυσική (με πολύ έρευνα) τι σχέση έχει με την εκπαίδευση, να προτιμήσουμε κάποιον με μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση.
Απάντηση αυτός που έχει κάνει Διδακτορικό στην Φυσική, Μαθηματικά, Πληροφορική (κανονικό) δυνητικά μπορεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (μικρότερο της θητείας του) να προσφέρει στο σχολείο πολύ περισσότερα από κάποιον που έχει κάνει ένα μεταπτυχιακό στη Παιδαγωγική αναμασώντας της θεωρίες του Bloom και του Gagne. (Φυσικά τα πάντα είναι σχετικά με τη περίπτωση). Πόσοι με αρχικό υπόβαθρο τα παιδαγωγικά κάνανε Διδακτορικό στα Μαθηματικά ή τη Φυσική ? Και πόσοι με Διδακτορικό στη Φυσική ή τα Μαθηματικά είναι πρωτοπόροι στην εκπαιδευτική έρευνα (Εγώ αμέσως-αμέσως θυμάμαι 2).
Άλλο το διδακτορικό στο μετατραυματικό ΣΟΚ και άλλο στην Χώρους Hilbert και τη Λογική.
Είναι καθήκον ενός ευνομούμενου κράτους να προωθεί την αριστεία να δίνει κίνητρα σε ταλαντούχους ανθρώπους να πάνε μπροστά τη χώρα και όχι να τους προσπερνά με μετριότητες. Η χώρα δεν έχει ανάγκη από Salieri αλλά από Mozart !!!!

 
Πάνος
21 Ιουλ 2021 00:19

Θα εμπιστευόταν κανείς οφθαλμίατρο, με διδακτορικό στην Κοινωνιολογία για παράδειγμα, για μία επέμβαση στα μάτια;

 
Alekos Salonikios
20 Ιουλ 2021 22:21

@Δρ. ΠΕ04. Απορία: οι Θεολόγοι στα ΚΠΕ σας πείραξαν;... Για τους ΠΕ04 & Φυκούς που -ως εκπ/κοί Β/θμιας (δηλ.εκπ/κοί σε ανήλικους) - έχουν αναγνωρίσει μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην ... "Εκπαίδευση Ενηλίκων", έχετε να μας πείτε κάτι;... Αν μπορείτε - και έχετε τη διάθεση - να προσεγγίσετε ορθολογικά το ζήτημα, θα μ' ενδιέφερε η άποψή σας).

 
εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας
20 Ιουλ 2021 20:48

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας στο σχόλιό μου, αγαπητοί συνάδελφοι.
Εξακολουθείτε να διυλίζετε τον κώνωπα, όμως.
Θα σας ανταπαντήσω με ένα παράδειγμα.
Πριν δυο -τρεις δεκαετίες δημιουργήθηκε το ΜΙΘΕ, ένα Τμήμα του ΕΚΠΑ που δεν έδινε και πολύ σαφή επαγγελματικά δικαιώματα στους πτυχιούχους, έδινε όμως πολλά μεταπτυχιακά και διδακτορικά, σε διαφόρων ειδικοτήτων συναδέλφους: φιλολόγους, μαθηματικούς, φυσικούς, κλπ. Ιστορία και Θεωρία της Επιστήμης, γαρ. Έτσι, πολλοί επιστήμονες, τόσο θετικών όσο και ανθρωπιστικών σπουδών, απέκτεισαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, τα οποία ήσαν "συναφή", καθώς αφορούσαν την ιστορία και την θεωρία των επιστημών των ΠΕ02, 03, 04, κλπ., κλπ.
Αυτά, κατά την γνώμη σας, δεν πρέπει να μετρήσουν;
Ή μήπως πρέπει να μετρήσουν μόνον στους ΠΕ02 και όχι στους ΠΕ04, ας πούμε;
Γιατί; Με ποιο κριτήριο;
Και γιατί είναι πιο συναφές το διδακτορικό στην διδακτική;
Με ποιο κριτήριο;

 
Βεληγκεκας
20 Ιουλ 2021 20:05

Το "συναφές" είναι συναφές με το βασικό πτυχιο που διεκδικεί την θέση στελέχους ο υποψήφιος. Παρόλα ταύτα θα ξεφυτρώσουν αρκετά διδακτορικά π.χ κοινωνιολογίας ή ανθρωπιστικών σπουδών που δεν συνάδουν με τον βασικό τίτλο που θα τα βαφτίσουν "παιδαγωγικά" Δυστυχώς αυτό συμβαίνει τουλάχιστον μέχρι τώρα!!! Κι απ'οτι φαίνεται θα τους πριμοδοτησουν και για τις θέσεις των εποπτων . Οψομεθα!!!

 
Δρ. ΠΕ04
20 Ιουλ 2021 17:51

Συνάδελφε, εδώ υπάρχουν σύμβουλοι των ΚΠΕ Θεολόγοι...
Είναι επιπρόσθετο προσόν, αν δεν αναφέρει διδακτορικό ή ΜΔΕ στο Περιβάλλον ή στην Παιδαγωγική ή ...και αλλά ή. Όλοι μπορούμε να διεκδικούμε τα πάντα!!!
Δες λίγο τα επίπεδα και θα καταλάβεις τι μπορεί να κάνει ένας Διδάκτορας, είτε τον θεωρείς σχετικό είτε όχι γιατί έχει πχ. ΔΔ στον ηλεκτρομαγνητισμό!!!
Είτε στο GIS.

 
'Ερεβος
20 Ιουλ 2021 17:02

Προς: εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας20 Ιουλ 2021 13:15
Φυσικά και είναι επιπλέον προσόντα. Εδώ όμως αναζητούνται συγκεκριμένες ικανότητες για συγκεκριμένα καθήκοντα, αυστηρά καθορισμένα. Φυσικά και είναι προσόν να έχεις διδακτορικό στην αναπαραγωγή της λιβελλούλης στα ποτάμια της Δυτικής Μακεδονίας αλλά δεν έχει καμμία σχέση με την άσκηση καθηκόντων διευθυντή σχολικής μονάδας. Κατανοητόν;;;

 
Legend
20 Ιουλ 2021 16:36

@Κύριε εκπαιδευτικέ, πολύ σωστά τα όσα αναφέρετε και ωε προσόν ας μοριοδοτείται. Η συνάφεια όμως των τίτλων με το έργο που καλείται να επιτελέσει το στέλεχος πρέπει να μοριοδοτείται διπλά! Αλλιώς θεωρείται πως ένα διδακτορικό στην πέτρα της Μεσογείου βοηθά το ίδιο ένα στέλεχος εκπαίδευσης με διατριβή στον τομέα διδασκαλίας αντικειμένων που διδάσκονται. Για την εκπαίδευση οφείλουν να μοριοδοτούν σχετικά με αυτήν πμς και διδακτορικά. Αυτό λέει η λογική.

 
1+1 = ?
20 Ιουλ 2021 16:13

Δεν καταλαβαίνω τον προβληματισμό σας. Γνωρίζετε εσείς προσωπικά, έστω κι έναν κάτοχο διδακτορικού σχετικό με το στρες στην ιατρική σχολή ή στη γυμναστική ακαδημία, που να διεκδικεί θέση ή να έγινε ποτέ σύμβουλος εκπαίδευσης στην ειδικότητα του φυσικού ή του μαθηματικού?

Αν επρόκειτο να αποφαίνονται τα συμβούλια (δηλαδή μια ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ γνώμη και άποψη, έστω και τεκμηριωμένη) για συνάφειες-ξένες γλώσσες-ΤΠΕ-προϋπηρεσίες-συγγραφικά κλπ, τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης των μετρήσιμων και άρα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ προσόντων?

Μεγάλη εμπιστοσύνη νομίζω ότι έχετε στα συμβούλια (δηλ. στους ανθρώπους). Όμως, η δυνατότητα του συμβουλίου να κρίνει πχ τη συνάφεια, δόθηκε ήδη από το 2018 με το Ν.4547. Γνωρίζεται τις στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν? Πχ το ίδιο μεταπτυχιακό για την ίδια θέση, να αναγνωρίζεται ως συναφές σε μια ΠΔΕ.... και ως μη συναφές σε μια άλλη ΠΔΕ?

Δυστυχώς αγαπητέ μου, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στη γνώμη-γνώση-άποψη-πιστεύω-γραμμή του κάθε συμβουλίου. Χρειάζεται ΑΠΟΛΥΤΗ διασαφήνιση στο νομοσχέδιο για τη μοριοδότηση των προσόντων, ώστε ακόμα και σε έναν "περαστικό" να ζητούσαμε να τα υπολογίζει, να ξέρουμε ότι θα είναι όπως μια μαθηματική πράξη. Γιατί αν το 1+1 δεν κάνει πάντα 2, τότε καήκαμε.

 
glgiannis @ εκπαιδ δευτεροβαθμιας
20 Ιουλ 2021 16:10

και βέβαια είναι προσόν το διδακτορικό,
Από ότι βλέπω όμως δεν διαφωνείς με τον αρθρογράφο,
Απλά δεν έχεις καταλάβει ότι άλλο να είσαι διαιτολόγος και να θέλεις να γίνεις σύμβουλος στα επαλ και άλλο στο μαθηματικό. Θα τα εξηγείς όλα μέσω διαιτολογίας;
Το ΠΥΣΔΕ χαρακτηρίζει συναφές ότι έχει σχέση με την εκπαίδευση, δεν απαντάει στο ερώτημα αν είναι σχετικό με τα καθήκοντα ενός μελλοντικού συμβούλου μαθηματικών.
Τώρα όσο για το "όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια", δεν μπορώ να σου απαντήσω μιας και δεν γνωρίζω τα προσόντα του αρθρογράφου.
Εσύ τα ξέρεις;

 
Περίεργος
20 Ιουλ 2021 15:13

Δεν αποτελεί προσόν οτιδήποτε άσχετο με τη διεκδικούμενη θέση.....τι να κάνουμε.....δεν αρέσει αλλά έτσι είναι η ζωή......!!!
Δηλαδή θα πας σε μια βιομηχανία φαρμάκων.....θα τους πεις για τη διδακτική της χημείας.....και δεν θα γελάσουν;
Κανένας δεν αμφισβητεί την αξία ενός τίτλου ....μετά από έρευνα......αλλά τι να κάνουμε αν είναι άσχετο με τη θέση......δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι.....ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ.....!!!
Για στέλεχος διοίκησης.....σχετικοί είναι οι τίτλοι σπουδών στη διοίκηση....τι να κάνουμε.....να αλλάξουμε τη λογική της ζωής.....!!!...και όταν θέλουμε υδραυλικό να παίρνουμε ηλεκτρολόγο .....επειδή μπορεί να είναι άριστος επαγγελματίας....;
ΠΡΟΤΑΣΗ...!
Είναι απλό, το άσχετο τυπικό προσόν ....δεν το διαγράφουμε.....αλλά του δίνουμε το 30% του σχετικού σε μόρια.....!!!
ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΜΕ....
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΚΑΊΡΙ....ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ.....ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΨΥΚΤΙΚΟ......ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ.....ΨΥΚΤΙΚΟ......ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΩΝΑΖΟΥΝ .....ΕΝΑΝ ΑΡΙΣΤΟ ΜΑΡΜΑΡΑ......!!!

 
Καλά τα λες
20 Ιουλ 2021 14:57

αλλά εδώ έχουμε στην Πληροφορική Σ.Ε.Ε. και απλούς εκπαιδευτικούς που δεν έχουν βασικό πτυχίο στο αντικείμενο και αντιμετωπίζουν με τρόμο και δέος τις αλλαγές που γίνονται καθε χρόνο στα διάφορα θέματα που υποτίθεται οτι καλούνται να διδάξουν.

 
Περι γνωσης
20 Ιουλ 2021 14:36

Καθε τιμιο διδακτορικο, καμια φορα και το μεταπτυχιακο εχει πισω του ωρες διαβασματος και κυριως ερευνας. Οσο για το ποση σχεση εχει με το διδακτικο αντικειμενο της δευτεροβαθμιας το συζηταμε.
Πε3, μετ/κο στα εφαρμοσμενα μαθηματικα και διδακτορικο στην βελτιστοποιηση με τεχνητη νοημοσυνη.
Μια χαρα. Αυτα βεβαια οταν κοιταμε το μελλον μιας δυναμικης και ολοκληρωμενης κοινωνιας.
Στην περιπτωση μας εχουμε μια πολυδιασπασμενη κοινωνια με οικπνομικα προβληματα, που μετασχηματιζεται αργα και κατ εντολη σχεδον. Η ιδια η κοινωνιολογια σιγα σιγα εξοριζεται για να παει στο επιπεδο των συμβουλων.
Αρα; μενει συχνα μια εμπειρικη διοικηση ισων αποστασεων και ικανοτητα μονο να μεταδιδει τη χειραγωγηση.
Σαν καθηγητης ειχα ευχηθει πολλες φορες να την υποδειγματικη ατμοσφαιρα των μαθηματων στα ΠΕΚ, ειτε να μπαινε ξαφνικα ο Δ/ντης να ησυχαζε η ταξη. Ειτε να χαμε την πολυτελεια των 3 καθηγητων στην ταξη, 1 απο ειδικη αγωγη, 1 για βοηθεια επικουρικη κλπ.
Αντι γι αυτο εχουμε ελεγχο, εντολες, αυτοματισμο, αδιαφορια, βολεμα, φαγωμαρα. Ανικανοτητα της διοικησης να προστατεψει οχι καν το εργο της αλλα και τον ιδιο της τον εαυτο σε μερικες περιπτωσεις. Οι γονεις παραβιαζουν μερικες φορες ακομα και το λειτουργια των σχολειων.. . Τιποτ αλλο;

 
Πλατάρος Γιάννης
20 Ιουλ 2021 14:15

κ. Ζάντζο, αγαπητέ συνάδελφε, το πράγμα έχει περίπλοκες διαστάσεις και ακόμα και με νομοθετική ρύθμιση , δεν μπορεί να θεσμοθετηθεί.
Ξεκινάμε από την δική σας πρόταση που φαίνεται να είναι κατ΄αρχήν εύλογη και σωστή, αλλά εν Ελλάδι είναι πιο περίπλοκα τα πράγματα.
Όπως ξέρετε , τις αναγνωρίσεις της «συνάφειας με τα καθήκοντα» την κάνει το εκάστοτε ΠΥΣΔΕ -ΠΥΣΠΕ κια η συνάφεια επιφέρει οικονομικές υποχρεώσεις του Κράτους προς τον υπάλληλο του οποίου η συνάφεια αναγνωρίζεται (παροχή Μισθολογικού/ων κλιμακίων.
Δηλαδή, όσοι έχουν συνάφεια, ήδη λαμβάνουν από καιρό αυξημένες αποδοχές. Θα έλθει μια ευκαιριακή Επιτροπή (ευκαιριακή λόγω μιας εξέτασης μιας αίτησης που θα μπορούσε και να μην υποβληθεί) και να αποφανθεί αναδρομικά μάλιστα για την ήδη υπάρχουσα νομικά απόφαση του ΠΥΣΔΕ;
***Θα υποχρεωθεί κάποιος να γυρίσει τα χρήματα που «αχρεωστήτως» εισέπραξε;
*** Θα δημιουργηθούν ενστάσεις, προσφυγές σε δικαστήρια κτλ;
Επί της ουσίας:
Η συνάφεια θεσμικά αναγνωρίζεται από ένα πενταμελές όργανο κατά τεκμήριο μη ειδικών, ετερόκλητο όπως είναι το εκάστοτε ΠΥΣΔΕ όπου μέλη του είναι προσοντούχοι (νομικά ομιλώ) «με 15-ετή εκπαιδευτική Υπηρεσία» είτε αιρετοί με δυνητικά έως και μηδενική προϋπηρεσία.
Για λήψη απόφασης επί της συνάφειας, έχουν την ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ, η οποία ουδεμία σχέση έχει με την πραγματική επιστημονική λογική. Ο κάθε ένας εικάζει και εισηγείται με όσα ξέρει και γνωρίζει. Αλγόριθμος λήψης απόφασης δεν υπάρχει. Πήρε διδακτορικό στην Μεσαιωνική αγιογραφία των ναών της Πελοποννήσου, από την ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, άρα είναι συναφές με το ΠΕ02 , ας είναι το ΠΕ-2 Νεοελληνικών σπουδών, ας μοιάζει το Θέμα με θέμα Θεολογικής Σχολής, ας κάνει ο φορέας του ΠΕ-02 μάθημα στο Γυμνάσιο . το παράδειγμα αυτό, δεν είναι ούτε καν αντιπροσωπευτικό, καθώς υπάρχουν δεκάδες ιδιάζοντα και περίπλοκα.
Η λέξη «συνάφεια», σημαίνει «ιδίας αίσθησης αφής» είναι μεταφορική έννοια , «μη καλώς ορισμένη» όπως λέμε στα μαθηματικά. Οι μεταφορές είναι για να μαθαίνουμε νέες έννοιες όπως λέει ο Λακόφφ από το 1998 με τις διδακτικές-γνωστικές μεταφορές κτλ
Έχουμε και άλλη έννοια επίδικη «με τα καθήκοντά του»
Ποιά καθήκοντα;
Τα νυν;
Τα τρέχοντα;
Τα δυνητικά ; Ποία θα λέμε ως δυνητικά; Να αλλάξει βαθμίδα; Να πάει από το Γυμνάσιο στο Λύκειο; ή και Δημοτικό; Μήπως ΑΕΙ; Διοικητικός στο Υπουργείο; Στέλεχος του Υπουργείου; Υπάρχει πρόβλημα νομικής ερμηνείας. Η κοινή λογική δίνει αυτόματες ερμηνείες, αλλά προείπαμε ότι η κοινή λογική δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την Νομική επιστήμη και με κάθε επιστήμη.
Τελευταία, μετά το 2020 επί αμφιβολιών του ΠΥΣΔΕ, το αίτημα υποβάλλεται στον ΔΟΑΤΑΠ για αυθεντική αποτίμηση της συνάφειας.
Όλα όμως τα παραπάνω είναι μετέωρα!
Ποιό θα ήταν το σωστό; (Αυτό που λέει η κοινή λογική και η επιστημονική)
Να υπήρχε ένας κατάλογος excel για τα μεταπτυχιακά του τύπου «αυτό είναι αυτό δεν είναι» Είναι εφικτή η κατασκευή του; Ναι, από τον ΔΟΑΤΑΠ. Με συνεχή επικαιροποίηση. Επικαιροποίηση, που δεν θα ανατρέπει υπάρχον ΝΑΙ σε όχι, σε υπάρχον μεταπτυχιακό με ΦΕΚ κτλ Με τα διδακτορικά που έχουν δυνητικά άπειρους τίτλους, θα κάνει εισήγηση η Επιτροπή κριτών στο ΔΟΑΤΑΠ και ας αποφασίζει αυτό κατά περίπτωση. Αυθεντικά ...
Συνοψίζω:
Αυτά που προτείνετε ΔΕΝ μπορούν να γίνουν ΤΩΡΑ.
ΤΩΡΑ, ας μπει ένας κατάλογος με μεταπτυχιακά που αναγνωρίζονται, όπως έχει το ΑΣΕΠ τον κατάλογο με τις ξένες γλώσσες και τα ΤΠΕ Α΄ Ο Κατάλογος θα ισχύει ΝΟΜΙΚΑ , Από τούδε και εις το εξής! Αναδρομική ισχύ έχει μόνο για όσους κακώς δεν τους το ανεγνώρισαν . Για όσους επίσης κακώς τους το ανεγνώρισαν, ΔΕΝ έχει ισχύ.
Εννοείται να διευκρινιστεί η έννοια «τα καθήκοντα» ή να αλλάξει σε κάτι αντικειμενικό, απτό παρατηρήσιμο, μετρήσιμο. Καταλάβατε τι εννοώ...
Να σας κάνω και ένα πολιτικό κοινωνικό σχόλιο:
Όσα προανέφερα , ισχύουν ανελλιπώς 25 -30 χρόνια. Εσείς προσωπικά και το 100% του Ελληνικού λαού, ανακαλύπτουν υπάρχοντα χρόνια προβλήματα όταν πέσουν πάνω τους. Οι ταγοί μας που η δουλειά τους είναι να τα ανακαλύπτουν και να τα θέτουν, κάνουν το κορόιδο. Εμείς περιμένουμε να μας ενημερώσουν οι συνδικαλιστές για τα θέματα της εκπαίδευσης. Φυσικά μονόπλευρα . Άρα λανθασμένα. Δεκάδες χρόνια αυτή η δουλειά...
Τα παραπάνω τα ξέρει πολύ καλά το Υπουργείο . Παρεμβαίνει μόνον όταν οι διαμαρτυρόμενοι είναι περισσότεροι από τους σιωπούντες. Εδώ το 100% των κατόχων μεταπτυχιακών, πιέζουν τους πάντες για αναγνώριση και αναγνωρίζεται το 99% (Δεν ξέρω αν είναι 99,5%)
Να σας πάνω και στα επιχειρήματα ενάντια στις εισηγήσεις μη συνάφειας:
Αν έχω διδακτορικό στην «ανάπτυξη των ορεινών ιχθυοκαλλιεργειών κυπρίνου Ταϋγέτου σε σχέση με το επισιτιστικό πρόβλημα» δεν έχω κάνει δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά; (μία δύο) Δεν γνωρίζω μεθοδολογία Επιστημονικής έρευνας ποιοτικής και ποσοτικής και τα σχετικά στατιστικά επεξεργασίας και παρουσίασης; Δεν ξέρω ΤΠΕ και όλα τα λογισμικά γραφείου φόρμες Google κ.τλ; Δεν ξέρω να κατασκευάζω ερωτηματολόγια; Δεν ξέρω ένα σωρό δυνατότητες του Word που σπανίως χρησιμοποιούνται; Δεν έχω -ΑΡΑ-γίνει καλύτερος καθηγητής στα όποια καθήκοντά μου;
Θυμηθείτε να θέσετε ξανά το θέμα σε «ήρεμη περίοδο» είτε δημόσια, είστε τον αιρετό σας, είτε στην συνέλευση του φορέα σας. Να πάρετε και από κει τις σχετικές αναδράσεις (αν δεν τις ξέρετε ήδη) να δείτε «τι καλά» που είναι όλα εν Ελλάδι...

 
εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας
20 Ιουλ 2021 13:15

Τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά (η συνάφεια των οποίων έχει αναγνωριστεί από τα ΠΥΣΔΕ και δίνουν επιπλέον Μ.Κ.) είναι επιπλέον προσόντα, αγαπητέ συνάδελφε.
Αποδεικνύουν την ικανότητα ενός εκπαιδευτικού να εξελίσσεται επιστημονικά σε επιπλέον βαθμίδες. Ανεξαρτήτως αντικειμένου. Είναι επιπλέον σπουδές. Είναι ένα είδος "αυτοεπιμόρφωσης".
Μην διυλίζετε τον κώνωπα.
Ορισμένοι δίνετε την εντύπωση ότι "όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια".
Ναι, είναι προσόν το διδακτορικό.
Και δεν μπορούν να το επιτύχουν όλοι.
Απόδειξη: πολλού από τους συναδέλφους που είχαν πάρει εκπαιδευτική άδεια πριν μια δεκαετία για να γράψουν διδακτορικό δεν το υποστήριξαν ακόμα.
Χρειάζεται ένα μίνιμουμ επιστημονικής επάρκειας.
Δεν είναι για όλους.
Αποδεχτείτε το.

 
Alekos Salonikios
20 Ιουλ 2021 12:00

Πέστα ...χρυσόστομε!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.