Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Υποψήφιος προς Ν. Κεραμέως: Παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ

Δημοσίευση: 20/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξείς απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος τη βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κ.Δ.

Πρότυπο Λύκειο...

 

Σχόλια (56)

 
Βασίλης Χ.
20 Ιουλ 2021 13:26

Καταρχήν συμφωνώ με τη θέσπιση της ΕΒΕ για όλα τα μαθήματα.
Αλλά μάλλον δεν διαβάσατε όλοι ΣΑΣ την επιστολή. Ο μαθητής (όπως και όλοι οι συμμαθητές του) διδάχθηκε το σχέδιο ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΑ (εδώ γελάνε ) και μόνο σε στυλ ενισχυτικής. Και αυτό το μάθημα το οποία φυσικά διδάχτηκε κατα κόρον στα φροντιστήρια (αλά κρυφό σχολειό) ή κατ' οικον (και μην μου πείτε όχι), ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ και για αυτό, έχει ΕΒΕ για τα Δημόσια Πανεπιστήμια!
Αυτό είναι το ζήτημα και όχι αυτά που λέτε περί αρίστων η μή!

 
Ντροπή!!!
20 Ιουλ 2021 13:16

Για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα βγαίνετε με σχόλια γεμάτα κακεντρέχεια απευθυνόμενοι σε ένα νέο παιδί που ζητάει απλά δικαιοσύνη. Προφανώς δεν έχετε καμία επαφή με την παιδαγωγική και την εκπαίδευση. Αν απαντάτε σε αυτόν το νέο ότι δεν είναι αρκετά καλός μάλλον πρέπει να κοιταχτείτε στον καθρέφτη. Αν νομίζετε πως είναι μεμονωμένα παραδείγματα κάνετε τεράστιο λάθος. Εκτός από τους "κακούς" που έγραψαν κάτω από το 0.8 του ΜΟ και δεν μπαίνουν πουθενά υπάρχουν πολλά παιδιά που αποκλείονται από σχολές που ήθελαν λόγο του 1.2 που όρισαν πολλές σχολές αν και έχουν τα αντίστοιχα μόρια. Αν θέλει το υπουργείο να μειώσει τους εισακτέους και να κλείσει κάποιες σχολές να βγει να το πει ξεκάθαρα με επιχειρήματα και κυρίως να το υλοποιήσει με δικαιοσύνη. Μπορεί;;; Θέλει;;; Σε κάθε περίπτωση όμως αυτής της μορφής η "υπεράσπιση" να σταματήσει. Απορώ πως το καταδέχεται η Υπουργός...Ο πρωθυπουργός που είναι; Μήπως να αφουγκραστείτε την κοινωνία;

 
@ Καθηγητής σε πρότυπο
20 Ιουλ 2021 12:58

Εσείς κύριε καθηγητά, τι θα του λέγατε αν τον είχατε μαθητή και τον συναντούσατε προχτές, πριν την ανακοίνωση των βάσεων;
Ότι με 21988 μόρια έπρεπε να προσπαθούσε ακόμα περισσότερο για να το τερματίσει, ή θα του δίνατε συγχαρητήρια και θα αισθανόσασταν περήφανος που τον είχατε μαθητή;
Θυμηθείτε την περίπτωσή του για να τη μεταφέρεται στους μαθητές σας στο πρότυπο που εργάζεστε και να τους πείτε ότι από εδώ και πέρα, τα πράγματα έχουν αλλάξει και δε συγχωρείται καμία απόκλιση στις επιδόσεις τους.
Αλήθεια, στο πρότυπο που εργάζεστε, πόσες ώρες την εβδομάδα έκαναν ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο οι μαθητές;
Η ΕΒΕ έχει προκαλέσει πολλές παρενέργειες και μία από αυτές φαίνεται στη συγκεκριμμένη περίπτωση.
Πέρυσι, ήθελες πάνω από 10 στα ειδικά μαθηματα για να μπεις, και φέτος φτάσαμε στο σημείο, ο εν λόγω μαθητής να μην μπαίνει ούτε Αρχιτεκτονική Ξάνθης (με περσινή βάση 12335, τη χαμηλότερη από όλες τις αρχιτεκτονικές), αφού έβαλε ΕΒ στα ειδικά μαθήματα 1.1, δηλ. το ανώτερο. Τί ελπίζει να επιτύχει αυτό το τμήμα; Να πάρει μήπως καλύτερους φοιτητές ή να κλείσει σκοπίμως για να μετακινηθούν πιο κεντρικά τα μέλη ΔΕΠ;
Δηλαδή, όσοι πέρασαν πέρυσι και παλαιότερα ΕΜΠ με 19200+ μόρια ήταν χειρότεροι από το συγκεκριμμένο υποψήφιο.
Για τις αρχιτεκτονικές σχολές ανά την Ελλάδα, μαζί και μερικά παρεμφερή τμήματα, με τρεις ΕΒΕ (μία για τη σχολή και 2 για καθένα από τα ειδικά μαθήματα), έχει δημιουργηθεί κάτι πρωτάκουστο και δνε υπάρχει τίποτε δεδομένο με βάση τα περσινά στοιχεία εισαγωγής.
Προσωπικά πιστεύω, ότι ΝΑΙ, αρίστευσε, εξεταζόμενος σε 6 μαθήματα και επιτυγχάνοντας αυτή τη βαθμολογία σε μία χρονιά με τις γνωστές συνθήκες, που με τα περσινά δεδομένα θα του χάριζαν μία θέση για να πραγματοποιήσει το όνειρό του.

 
ζορρο
20 Ιουλ 2021 12:25

καταρχην δεν τελειωνει η ζωη αν δεν περασειςστο πανεπιστημιο οποτε μην το βαζετε κατω παιδια η ζωη εχει πολλες χαρες και λυπες οποτε ψαξτε να βρειτε το καλυτερο για εσας κατα δευτερον η βαση δεν εχει τιμωρητικο χαρακτηρα οπως διαδιδουν καποιοι που προεκλογικα υποσχονταν ελευθερη προσβαση στα πανεπιστημια και τωρα σκουζουν μονο και μονο για δικο τους οφελος απλα καποιοι στις σχολες που εχουν ειδικα μαθηματα ειναι καλυτεροι και σε αυτο το εξτρα μαθημα πιο γρηγοροι πιο δυνατοι πιο αλτικοι επομενως πιο ικανοι και θα μπουν αυτοι δεν υπαρει αδικια απλα μεγαλυτερος ανταγωνισμος γιατι πρεπει νασαι καλος σε ολα οπως και στα τεφφα οπου παλια καποιοι μπαιναν στο σταδιο για πρωτη φορα στηζωη τους μονο και μονο για την παρουσια εισαγονταν με μηδεν σε ολα τα αθληματα και περνουσαν μονο με τη βαθμολογια των μαθηματων

 
ΤΚ9
20 Ιουλ 2021 12:19

Είμαι υπερ της ΕΒΕ,αλλά το πράγμα μάλλον ξέφυγε.
Γιατί μπήκε η ΕΒΕ;Μα για να αναβαθμιστεί η ανώτατη εκπαίδευση.
Πως θα γίνει αυτό;Μα αν ανέβει το επίπεδο των φοιτητών.
Άρα τα πανεπιστήμια έχουν κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις από τους μελλοντικούς φοιτητές τους.Και ερχόμαστε τελικά στο δια ταύτα.
Σε ένα τμήμα εισάγονται φοιτητές από διαφορετικές δεξαμενές..ΓΕΛ,ΕΠΑΛ,ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ,ΑΛΟΘΡΗΣΚΟΙ κτλ.Ένας απόφοιτος ΓΕΛ με μέσο όρο βαθμών 14,δεν θεωρείτε ικανός να παρακολουθήσει μια σχολή,αλλά κρίνεται ικανός ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ με μέσο όρο βαθμών 10 (αλήθεια έχει δει κάποιος το επίπεδο των θεμάτων του ΕΠΑΛ;).
Ελλάδα η χώρα του κουτουρού ή αλλιώς πως μπορεί να εξευτελιστεί μια σωστή ιδέα.

 
@Καθηγητής σε πρότυπο
20 Ιουλ 2021 12:15

Αλήθεια αν εσύ έδινες πανελλαδικές σήμερα έγραφες 17900;

Συνάδελφος (όχι μαθητής)

 
Ερτ
20 Ιουλ 2021 12:07

Φίλης στη Βουλή πριν λίγο: Ο αριστούχος μένει εκτός γιατί έγραψε 13,4 (14,3 είπε) για 0,4 τις εκατό (χαχα αυτός ο τύπος ήταν Υπουργός Παιδείας )...Η Ελεύθερη Βάση Εισαγωγής (ούτε πως λέγεται δεν ξέρει)..Αν συνεχίσει έτσι η συζήτηση στη Βουλή, θα αλλάξουμε συκώτια...

 
ΔΗΜΗΤΡΑ
20 Ιουλ 2021 12:07

Το ίδιο πρόβλημα ακριβώς αντιμετωπίζει και η κόρη μου. 20795 μόρια και διεκδικεί μία θέση μόνο στο τμήμα Αρχιτεκτονικής Ιωαννίνων. Με δύο ακόμη παιδιά που σπουδάζουν σε άλλη πόλη, πείτε μου τι να πω σ΄αυτό το παιδί που αγωνίστηκε μ΄αυτές τις συνθήκες, εφόσον οι μεταγραφές φέτος θα είναι ακόμα πιο επίφοβες.
Όσο για τον κύριο καθηγητή του πρότυπου που κόπτεται τόσο πολύ για τη διασφάλιση της ποιότητας των εισακτέων στην Αρχιτεκτονική, θα ΄πρεπε να ντρέπεται που κουνάει το δάχτυλο σ΄έναν νέο που κατάφερε και συγκέντρωσε 20988 μόρια φέτος και τολμά να πει ότι αρίστευσε.
Τον καλώ λοιπόν να μου απαριθμήσει τα προσόντα που απαιτούνται για να εισαχθεί και να φοιτήσει κάποιος σε ιδιωτικό κολέγιο Αρχιτεκτονική. Όπως επίσης και τις ρήτρες ασφαλείας που έχει θέσει στα κολέγια η κ. υπουργός, για την γνώση και κατάρτιση των πτυχιούχων, που εξομοιώνονται με τους πτυχιούχους των δημόσιων πανεπιστημίων. Γιατί η τόσο ένθερμη υπεράσπιση της "ποιότητας", κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει προς κάθε κατεύθυνση.
Όσο για τον νέο υποψήφιο, του εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια για το κατόρθωμά του, τον καταλαβαίνω, συμπάσχω μαζί του και του εύχομαι υγεία και αυτή η δυσκολία που περνάει τώρα, να του φέρει διπλή δύναμη και τύχη στη ζωή του.

 
kostas
20 Ιουλ 2021 12:03

Είναι ντροπή να κάνατε αυτά τα πρόχειρα σχόλια. Δείτε και λίγο τους αριθμούς. Έτσι λοιπόν για να το κατανοήσουμε καλύτερα, η ελάχιστη βάση εισαγωγής (μέσος όρος όλων των μαθημάτων και σχεδίων) του τμήματος αρχιτεκτονικής Θεσσαλονίκης είναι το 13,13 (μόνο άριστος δε χρειάζεται να είσαι για να εισαχθείς). Η δε βάση του 2020 ήταν 17.885 συμπεριλαμβανομένου των σχεδίων η ελάχιστη βάση των οποίων ήταν το 10!! Το πιο παράδοξο, το οποίο περίτρανα αποδεικνύει την προχειρότητα του συστήματος και τις εμμονές της Υπουργού, είναι το γεγονός ότι το παιδί αυτό μπορεί να δηλώσει την Αρχιτεκτονική Πάτρας η οποία έχει ελάχιστη βάση εισαγωγής το 15,76 (σημαντικά υψηλότερα της Θεσσαλονίκης). Τελικά, ποιος είναι ο άριστος ή ο καλύτερος της Πάτρας, της Αθήνας ή της Θεσσαλονικής? Η Ερώτηση είναι ρητορική και απάντηση δεν υπάρχει γιατί όλοι αυτοί εκεί στο Υπουργείο με πρώτη την Υπουργό έχουν χαθεί στη μετάφραση!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
20 Ιουλ 2021 12:00

ΣΕ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΛΥΠΗΡΟ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΑΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΔΙΚΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.

 
Αρίστος
20 Ιουλ 2021 11:51

@Καθηγητής σε πρότυπο

Όταν κάποιος είναι στο ανώτερο 10% μάλλον άριστο τον λες. Δες τις κατανομές που έβγαλε το υπουργείο για να βεβαιωθείς. Και είναι δικαίωμά του να διαμαρτύρεται για την ΕΒΕ που έγινε στο πόδι και δεν του επιτρέπει να ακολουθήσει το δρόμο που επέλεξε. Το πιθανότερο είναι ότι οι καθηγητές των Αρχιτεκτονικών του ΕΜΠ και του ΑΠΘ (αλλά και των υπολοίπων τμημάτων που έβαλαν συντελεστή 1 στο σχέδιο) δεν κατάλαβαν καλά τι σήμαινε η απόφαση που πήραν. Σίγουρα θα τον ήθελαν στα τμήματά τους. Αλλά έπεσε πάνω στις ιδεοληψίες της ηγεσίας του υπουργείου.

 
Dario Moutso
20 Ιουλ 2021 11:42

Στο μόνο που έχει δίκιο ο μαθητής είναι ότι το σχέδιο (γραμμικό-ελεύθερο) δεν προσφέρεται από το σχολείο.

 
Convolution Mask
20 Ιουλ 2021 11:23

@ Καθηγητής σε πρότυπο: από την ερχόμενη σχολική χρονιά (Πανελλαδικές 2022) αυτό ακριβώς θα ισχύσει: κάθε τμήμα θα επιλέγει το ίδιο τους συντελεστές βαρύτητας που θέλει για κάθε μάθημα, σε κάθε επιστημονικό πεδίο (με κατώτερη τιμή το 20% (άρα ανώτερη το 40%)). Για παράδειγμα, στις στρατιωτικές σχολές, όπου οι συντελεστές έχουν δημοσιευτεί ήδη, έχουμε για το νέο τμήμα της Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής από το 4ο πεδίο, Οικονομίας και Πληροφορικής, τους εξής συντελεστές: Πληροφορική 35%, Νεοελληνική Γλώσσα 25%, Οικονομία 20% και Μαθηματικά 20%. Η βελτίωση που μένει είναι κάθε τμήμα να επιλέγει όχι μόνο τον συντελεστή, αλλά και τα μαθήματα. Για παράδειγμα, γιατί ένα τμήμα Μαθηματικών να μην μπορεί να επιλέξει και την Πληροφορική, η οποία είναι το πιο συναφές με τα Μαθηματικά μάθημα, μετά τα ίδια τα Μαθηματικά;

 
χαχαχαχαχα θεοςςςς
20 Ιουλ 2021 11:15

ο απόφοιτος ΕΠΑΛ!!! ΠΑΝΟΣ είπε όχι να στελενται τα παιδιά αμαχητί στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ !!!!!

 
@ Καθηγητής σε πρότυπο
20 Ιουλ 2021 11:08

Τα τμήματα αρχιτεκτονικής που επέλεξαν αυξημένους συντελεστές το έκαναν για να μειώσουν πάρα πολύ τον αριθμό των εισακτέων, πιστεύοντας ότι δεν θα υπάρχει καμμιά επίπτωση (χρηματοδότηση, νέες θέσεις κλπ). Η εισαγωγή δυναμικής ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα είναι απόλυτα λάθος γιατί όπως είδαμε απο τα διάφορα παραδείγματα είναι αδιανόητο να μην εισάγεται κάποιος με πολύ αυξημένη βαθμολογία στα μαθήματα και μια μέτρια επίδοση στο σχέδιο.
Παρεμπιπτόντως να σας ρωτήσω τι γνώμη έχετε για το γεγονός της μη διδασκαλίας του σχεδίου στα δημόσια σχολεία. Μήπως επίσης γνωρίζετε αν άλλες χώρες τις Ευρώπης ακολουθούν την ίδια διαδικασία για την εισαγωγή στις αρχιτεκτονικές σχολές;

 
Από πού κι ως πού αριστεύσας;
20 Ιουλ 2021 10:57

Είναι προφανές ότι δεν έχει αριστεύσει και είναι απορίας άξιο πώς δηλώνει αριστεύσας. Όσο για τα παράπονα για την ΕΒΕ, οι ίδιες οι σχολές καθόρισαν τις ΕΒΕ τους αποφασίζοντας για τους ποιους φοιτητές θα ήθελαν να εισαχθούν σε αυτές. Ο συγκεκριμένος βάσει των επιδόσεών του φαίνεται πως δεν ήταν ανάμεσα στους αποδεκτούς.

 
Προχειρότητες του υπουργείου
20 Ιουλ 2021 10:51

Ξεκάθαρα μιλάμε για προχειρότητα και ας λέτε κάποιοι ότι δεν είναι.Η ΕΒΕ επηρεάζει τα 2/3 των μαθητών και τους αδικεί.Η κυβέρνηση αυτή δείχνει για άλλη μια φορά τα δόντια της.Αυτοί ήταν πάντα τι να προτοθυμηθούμε τα μνημόνια.,τις διαθεσιμότητες, ότι κυβερνούσαν και καταχρεωσαν τη χώρα και μετά έρχονταν ως σωτήρες.Ας σκεφτούν κάποιοι τι ψήφισαν και την προπαγάνδα που γίνεται ότι τα κάνουν όλα καλά.Απλό είναι μαύρισμα να κοπούν από την δική μας ΕΒΕ ούτε 5 τις εκατό. Θα το βρουν όποιος αδικεί το βρίσκει.Και για τα μέτωπα που πάει να ανοίξει με τους εκπαιδευτικούς να δούμε πόσο καιρό θα είναι ακόμα στην θέση της.Την ζημιά της βέβαια την έκανε.

 
Polar_Fish
20 Ιουλ 2021 10:48

Πρόωρη εκτίμηση. Θα είχε νόημα μια τέτοια τοποθέτηση οταν βγουν τα αποτελέσματα.

 
Δ.Σ.
20 Ιουλ 2021 10:42

ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΑΣ ΜΙΛΑΤΕ κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Είμαι μητέρα διδύμων που έδωσαν φέτος πανελλήνιες και είχα τη χαρά να τα δω και τα δυο να αριστεύουν, μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά. Αυτά ως τη στιγμή που βγήκαν τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, καθότι η κόρη μου είχε το όνειρο από μικρή να σπουδάσει στην Αρχιτεκτονική. Οι επιδόσεις της ήταν 18.1 στο γραμμικό σχέδιο και 12.4 στο ελεύθερο, ενώ τα μόριά της από τα μαθήματα ήταν 17745. Αντιλαμβανόμαστε μετά τα στατιστικά των επιδόσεων, ότι στο ελεύθερο σχέδιο πιθανότατα θα έχει πρόβλημα αφού στα ειδικά μαθήματα η ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) δεν συμψηφίζεται (!) , σε αντίθεση με τα τέσσερα κανονικά μαθήματα που δίνουν οι υποψήφιοι.

Και έρχεται η σημερινή μέρα και επιβεβαιώνει τους φόβους μας. Η ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο είναι 14.03, που σημαίνει ότι η κόρη μου θα διεκδικήσει μία θέση αποκλειστικά και μόνο στην Αρχιτεκτονική των Ιωαννίνων αφού μόνο αυτή έχει συντελεστή στο ειδικό μάθημα 0.8.

Όλα αυτά έχοντας συγκεντρώσει 20.795 μόρια!!! Αν κατοχυρώσει μία θέση εκεί, στην καλύτερη περίπτωση θα πάρει μετεγγραφή λόγω του αδερφού της, που με βάση τα μόριά του εισάγεται στο ΕΜΠ ή στο ΑΠΘ. Έτσι η κόρη μου θα παίρνει μετεγγραφή χάρη στον αδερφό της σε ένα τμήμα, από του οποίου τη βάση θα έχει σαφώς περισσότερα μόρια. Αυτό θα ισχύσει μάλιστα αν γίνει δεκτή η μετεγγραφή, πράγμα καθόλου βέβαιο, αφού όπως φαίνεται, σχολές που δεν υπάρχει η δυνατότητα να επιλεγούν στο μηχανογραφικό, θα αποκλείονται αυτόματα και από τις μετεγγραφές! (συζητάμε για μηδενική ευαισθησία σε κατηγορίες αδερφών ή κοινωνικά κριτήρια.)

Σας ρωτώ λοιπόν κ. Κεραμέως τι θεωρείτε άριστο; Και με ποια λογική οι ΕΒΕ συμψηφίζονται στα κανονικά μαθήματα, ενώ στα ειδικά όχι; Και τι απαιτήσεις πρέπει να έχετε για ένα μάθημα που δεν διδάσκεται στα περισσότερα Λύκεια και οι οικογένειες των παιδιών που ενδιαφέρονται, πρέπει να πληρώσουν αδρά δασκάλους εκτός σχολείου για να προετοιμαστούν, έχοντας μάλιστα σήμερα περάσει μιάμιση χρονιά με καραντίνες, που έκαναν σαφώς πιο δύσκολη ή και αδύνατη την πρόσβαση στα μαθήματα; Αλήθεια τι προαπαιτούμενα σε γνώσεις θετικών επιστημών και σχεδίου έχετε θέσει στα κολέγια άραγε, για να επιτρέψουν να φοιτήσει κάποιος σ' αυτά και να σπουδάσει Αρχιτεκτονική; Γιατί αν υποστηρίζετε ότι έτσι ανεβάζετε το επίπεδο των σπουδών, το ίδιο θα έπρεπε να απαιτείτε και από τα κολέγια ως προϋπόθεση για να γίνει δεκτός εκεί ένας φοιτητής να εισαχθεί, αλλά και για να αποφοιτήσει. Ή μήπως όχι; Και αν όχι γιατί, αφού τους δίνετε ίδια δικαιώματα μετά την αποφοίτηση.

Παραδοσιακά εδώ και 20 ίσως και πλέον χρόνια, ίσχυε η βάση του δέκα ως περιορισμός για κάθε ειδικό μάθημα ξεχωριστά για να εισαχθείς στην Αρχιτεκτονική, αλλά μάλλον αυτό δεν ήταν αρκετό. Σκέφτομαι πόσα παιδιά μπορεί να έχουν πρόβλημα στο ένα ή και στο άλλο μάθημα σε σχέση με την ΕΒΕ. Ακόμη αναρωτιέμαι με ποια λογική έθεσε ως προαπαιτούμενο το ΔΠΘ τον συντελεστή 1.1, αφού μάλλον θα το οδηγήσει σε μονοψήφιο αριθμό εισακτέων.

Φέτος είναι η πρώτη φορά που ψηφίζονται αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και εφαρμόζονται την ίδια χρονιά. Οι συντελεστές που επέλεξαν οι σχολές για την ΕΒΕ έγιναν γνωστοί τον Μάιο! Και δεν μπορώ να μην αναρωτηθώ ποια μπορεί να είναι η σκοπιμότητα σε όλο αυτό και αν ήταν στοχευμένο. Ιδιαίτερα ύστερα από την εξίσωση των πτυχίων Αρχιτεκτονικής των κολεγίων μ' αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων.

Τι επιδιώκετε κ. Κεραμέως για τις Αρχιτεκτονικές; Να μείνουν χωρίς εισακτέους και να κλείσουν; Κι όλο αυτό προς όφελος ποιων; Ποιους εξυπηρετείτε;

Πάντως σίγουρα καθόλου δεν είναι όλο αυτό προς όφελος των παιδιών μας. Προσωπικά μετατρέψατε έναν άθλο, μια επιτυχία ζωής σε κόλαση, από τη στιγμή που συνειδητοποιήσαμε τι πρόκειται να συμβεί. Και πιστέψτε με, είναι πολλά τα παιδιά που θα πάρουν την ίδια αν όχι μεγαλύτερη απογοήτευση, όταν θα επιλέγουν ένα τμήμα στο μηχανογραφικό τους και αυτό θα το απορρίπτει.

Λυπάμαι γιατί δημιουργείτε στην Παιδεία ένα περιβάλλον τιμωρητικό και ανάλγητο, που πραγματικά έτσι ποτέ δεν αποδίδει. Αλλά μάλλον αυτό δεν σας ενδιαφέρει καθόλου.

Δ.Σ.

 
Καθηγητής σε πρότυπο
20 Ιουλ 2021 10:23

Είναι λυπηρό ότι ένας νέος άνθρωπος ψεύδεται. Που είναι το άριστα? Έχει προσθέσει τα μόρια και επειδή βγαίνουν πάνω από 20.000 αρίστευσε?
Δεν έχει αριστεύσει πουθενά. Το 17.900 δεν είναι άριστα ούτε φυσικά το 13.4 .
Για μπεις Αρχιτεκτονική χρειάζεσαι σχέδιο, τι να κάνουμε. Για να βάλει το τμήμα τέτοια βάση κάτι ξέρουν. Καλό θα ήταν να επιτραπεί π.χ. στο μαθηματικό να βάλει δική του βάση στα μαθηματικά, στο φυσικό στην φυσική κ.ο.κ.
Επιτέλους κάτι σωστό αρχίζει να γίνεται στην εκπαίδευση και να μαζεύεται αυτό το κλίμα χαλαρότητας και διάλυσης του προηγούμενου υπουργού που ήθελε τα παιδιά να κοιμούνται μια ώρα περισσότερο!

 
Legend
20 Ιουλ 2021 10:13

Απλώς δεν αριστεύσατε. Κάποιοι ήταν καλύτεροι. Η εβε είναι σημαντική. Θα αλλάξει ο τρόπος που σκεφτόμαστε τα πράγματα. Καλή πρόοδο σε όλους!

 
άλλη οπτική
20 Ιουλ 2021 10:00

η ΕΒΕ φέρνει μια άλλη οπτική, δηλαδή αποτελεί τον μέσο όρο όσων έγραψαν αυτή την χρονιά, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ειδικό μάθημα αποτυπώνει την μέση επίδοση στο μάθημα αυτό.
Αν κάποιος είναι στο 0,8-1,2 του μέσου όρου σίγουρα δεν είναι άριστος σε αυτό το μάθημα, είναι μέτριος και αρκετοί μαθητές τα έχουν πάει πολύ καλύτερα (ή και πολύ χειρότερα) ώστε να διαμορφωθεί η συγκεκριμένη βάση,

 
Poyet
20 Ιουλ 2021 09:36

Σώθηκες παλικάρι!~ Το πιο πιθανό είναι μετά από αυτό το μήνυμα να ανεβάσει την ΕΒΕ παρά να την κατεβάσει. Η γυναίκα είναι εκτός πραγματικότητας.

 
Ert
20 Ιουλ 2021 09:33

Αρίστευσα με 13,6 στο σχέδιο.

 
Φ. Κώστας
20 Ιουλ 2021 09:25

Αυτά ας τα σκεφτόταν η σχολή που έβαλε τέτοια βάση.

 
ΠΑΝΟΣ
20 Ιουλ 2021 08:58

Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου ΕΠΑΛ. συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές στοχεύοντας να εισαχθώ στα ΤΕΦΦΑ .δεν μου επιτρέπεται όμως να επιλέξω το συγκεκριμένο παρότι εγραψα 16.668 μόρια αλλά στη δοκιμασία των αθλημάτων έλαβα 5 Μ.Ο (στα τρια αθλήματα-μηδενίσθηκα στο δρόμο των 400μ για 2 δευτερόλεπτα!!).η ΕΒΕ είναι 5,9 και αυτομάτως μένω απέξω.είναι δυνατόν τα 2 αυτά δευτερόλεπτα να μου στερούν την είσοδο μου στα ΤΕΦΦΑ;αυτές τις ανακατοσούρες κύριοι πολιτικάντηδες πρέπει αν τις ανακοινώνεται πολυ πριν τη σχολική χρονια για να μπορέσουν τα παιδιά να προετοιμαστούν κατάλληλα.και όχι να στελενται τα παιδιά αμαχητί στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ όπου το επίπεδο σπουδών είναι αμφιλεγόμενο!!!βιβλία δεν υπάρχουν και ο κάθε εκπαιδευτικος παραδιδει σημειωσεις ..... .

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ