Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Πολύτεκνη μητέρα γράφει στην υπουργό για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Με την εφαρμογή των ΕΒΕ που εφαρμόσατε φέτος, φρονώ ότι υπάρχει κίνδυνος να δείτε αποτελέσματα αντίθετα από αυτό που ισχυρίζεστε, και το δέχομαι, πως επιδιώκετε
Δημοσίευση: 21/07/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ.

Θέλω και εγω να σας απευθύνω αυτή την επιστολή ως μητέρα πέντε παιδιών , σχετικά με όλα οσα συνέβησαν κατά την ανακοίνωση των ελάχιστων βάσεων στις φετινές πανελλήνιες.

Η κόρη μου Ελισσάβετ, απόφοιτος του Πειραματικού Μουσικού Λυκείου Παλλήνης το ετος 2018-2019, είναι το πέμπτο μου παιδί και έδωσε φέτος και αυτή πανελλήνιες με στόχο την Σχολή Γραφιστικής και Οπτικής επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Η Ελισσάβετ είναι ήδη εγγεγραμμένη στην σχολή Μουσικών σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου στο οποίο εισήχθη το 2019 με τις ειδικές εξετάσεις των μουσικών σχολών μετά από ακρόαση στο βιολί.

Ηταν και εκείνη την χρόνια «θύμα» των αλλαγών που μόλις είχαν εφαρμοστεί για αυτές τις ειδικές εξετάσεις, αφού κανείς δεν είχε ενημερώσει, παρα μόνο την τελευταία στιγμή, ότι το κομμάτι που θα επέλεγε για ακρόαση δεν θα μπορούσε να εχει συνοδεία πιάνου. Ουτε οι εξεταστές της είπαν τι να κάνει με τα κενά διαστήματα του πιάνου με αποτέλεσμα μια αλλοπρόσαλλη βαθμολόγηση, 48, 56 και 87 μονάδων από τους τρείς εξεταστές.

Το «λάθος» εισαγωγής στην υπέροχη αλλά πανάκριβη Κέρκυρα, χρεώθηκε στην Ελισσάβετ, την οποία βέβαια ως τέκνο πολύτεκνης οικογένειας και με άνεργο πατέρα δεν μπορέσαμε να υποστηρίξουμε να στείλουμε εκεί για σπουδή. Δυνατότητα μετεγγραφής δεν υπήρχε ούτε εισαγωγής τουλάχιστον στην ομοειδή σχολή της Θεσσαλονίκης με το 10%.

Ετσι αποφάσισε να επιβραδύνει την φοίτηση της, προκειμένου τουλάχιστον να ολοκληρώσει την σπουδή της στην Ανωτέρα βαθμίδα του Ωδείου, και να λάβει το δίπλωμα του βιολιού, ελπίζοντας πως θα καταφέρει αργότερα να ολοκληρώσει και την σπουδή της στο Πανεπιστήμιο.

Εν τω μεταξύ, έπιασε και part time δουλειά σε παιδότοπο για να καλύπτει τα έξοδά της και μέρος των διδάκτρων στο Ωδείο

Με το πρόβλημα της πανδημίας που προέκυψε έκλεισε το Ωδείο ουσιαστικά και τα δυο χρόνια που μεσολάβησαν, αφού δεν έγιναν οι εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς 2020, αλλά δυσκόλεψε περισσότερο και η δυνατότητα να μεταβεί στην Κέρκυρα , αφού μάλιστα το είδος της σπουδής δεν συνάδει με διαδικτυακή εκπαίδευση...

Εν τω μεταξύ βέβαια έκλεισε και η δουλειά της και είχε αρκετό ελεύθερο χρόνο στην διάθεσή της. .

Ετσι στην αρχή της φετινής χρονιάς και, προκειμένου να μην χάνει τον χρόνο της , αποφάσισε, και εμείς επικροτήσαμε, να διαβάσει για να δώσει Πανελλήνιες , από το 4ο πεδίο όπου είχει και προηγουμένως προσανατολιστεί, με στόχο να εισαχθεί σε κάποια σχολή στην Αθήνα για να αποκτήσει και άλλη γνώση και κατάρτιση και να ολοκληρώσει και την σπουδή της στο βιολί, όταν αυτό θα καταστεί δυνατόν.

Τον Φεβρουάριο μας ανακοίνωσε ότι θέλει να προσπαθήσει να εισαχθεί στην γραφιστική και ήθελε να ξεκινήσει σχέδιο παράλληλα με το φροντιστήριο, απόφαση την οποία επικροτήσαμε και ενθαρρύναμε, Σημειώνω εδώ πως οικογενειακώς έχουμε σχέση με τον τεχνικό και εικαστικό χώρο και μπορούμε να διακρίνουμε αν κάποιος εχει ταλέντο και ελπίδα και ετσι την ενθαρύναμε να προχωρήσει σε αυτό.

Παρά τον ελάχιστο χρόνο που είχε στην διάθεσή της, δεδομένου ότι τον Απρίλιο μας επισκέφθηκε οικογενειακώς και ο κορονοίός, και παρά το γεγονός ότι οι εξετάσεις των σχεδίων δόθηκαν τις πιο ζεστές μέρες με 40 βαθμούς θερμοκρασία, χωρίς κλιματισμό στις αίθουσες και με έξι ώρες συνεχούς μασκοφορίας, η Ελισσάβετ κατάφερε να πάρει 18,1 στο γραμμικό σχέδιό και 13,7 στο ελεύθερο(επίσης με μεγάλη βαθμολογική διαφορά μεταξύ των εξεταστών).

Ο Γενικός δε βαθμός που συγκέντρωσε είναι 16701 μόρια για μια σχολή που μέχρι πέρσι είχε βάση 8335, δηλαδή το μισό και για φέτος η ελάχιστη βάση εισαγωγής για την σχολή ορίστηκε σε 11043, δηλαδή 5300 μόρια πιο κάτω από τον μέσο όρο της Ελισσάβετ !.

Όμως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής φέτος ορίστηκε για το ελεύθερο σχέδιο 14,02, από την σχολή που την ενδιαφέρει. Και όπως καταλαβαίνετε, η Ελισσάβετ αποκλείστηκε, για 0,32 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, αφού εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα οι σχολές, με την δική σας προτροπή , εποπτεία και ανοχή ανέβασαν παράλογα τις βάσεις στα ειδικά μαθήματα, με συνέπειες δυσμενέστατες για παρα πολλά παιδιά και τις οικογένειες τους.

Επειδή δε, σας άκουσα να λέτε , αναφερόμενη στην επιστολή κάποιου μαθητή που αποκλείστηκε για παρόμοιο λόγο από την Αρχιτεκτονική σχολή , ότι με 13,8 στα 20 δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι, αναφερόμενη όμως μόνο στο ελεύθερο σχέδιο, αφού το παιδί συνολικά συγκέντρωσε σχεδόν 21000 μόρια. Θέλω να σας επισημάνω ότι πέρσι η βάση για το ελεύθερο και το γραμμικό ήταν 10/20. Αρα θα έμπαινε μετ επαίνων!!!. Όπως και η Ελισσάβετ άλλωστε.

Και θέλω επίσης να σας πω ότι και εγώ που μπήκα με εισαγωγικές το μακρινό 1979 στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ, 30η στους 60, είχα ακριβώς τους βαθμούς που πήρε η Ελισσάβετ. 13 στο ελεύθερο και 18 στο γραμμικό και ολοκλήρωσα την σπουδή μου με λίαν καλώς και 10/10 στην διπλωματική μου εργασία. Μήπως δεν έπρεπε και εγώ να έχω εισαχθεί τότε?

Φυσικά ρητορικό είναι το ερώτημα , αλλά με συγχωρείτε δεν μπορώ να ακούω ότι μένουν εξω οι «αμόρφωτοι» και αυτοί που δεν έχουν ικανότητες, με αυτά τα καθόλου δοκιμασμένα συστήματα, το οποίο είναι και προσβλητικό για παρα πολλά παιδιά.

Με την εφαρμογή των ΕΒΕ που εφαρμόσατε φέτος, φρονώ ότι υπάρχει κίνδυνος να δείτε αποτελέσματα αντίθετα από αυτό που ισχυρίζεστε, και το δέχομαι, πως επιδιώκετε. Μπορεί δηλαδή να μείνει εκτός ο μαθητής που σας έστειλε επιστολή με τα 21000 μόρια, ή η Ελισσάβετ, και να εισαχθεί κάποιος πιο μέτριος, που κατάφερε να περάσει με βαθμούς μαθημάτων ισα πανω από την βάση και με βαθμούς ειδικών επίσης ισα πάνω από την βάση, αφού θα έχει αποκλειστεί μεγάλος αριθμός μαθητών με πολύ ψηλότερο μέσο όρο. Ισως να μην εχει ο κίνδυνος αυτός εκτιμηθεί και αξιολογηθεί ούτε από τις ίδιες τις σχολές!.

Για δε τα σχέδια ως ειδικό μάθημα, το οποίο ούτε καν διδάσκεται στα σχολεία, θα έπρεπε να έχετε άλλη αντιμετώπιση.

Κατανοώ πως δεν μπορεί να μπαίνει κάποιος στην Γερμανική φιλολογία με 3 στα γερμανικά, αλλά αυτά δεν είναι συγκρίσιμα μεγέθη. Το ΣΧΕΔΙΟ δεν είναι γνώση που έχεις ή δεν έχεις, είναι δεξιότητα και ταλέντο, που καλλιεργείς και δεν μπορεί να αξιολογείται με μία εφ άπαξ δοκιμασία, και μάλιστα με τις ιδιαίτερα δύσκολες φετινές συνθήκες , που αυτή έγινε. Αν θέλατε πραγματικά να αλλάξετε το σύστημα , στα μαθήματα αυτά θα έπρεπε να εισάγετε και το portfolio, όπως έχουν πολλά άλλα ευρωπαϊκά και όχι μόνο κράτη, μαζί και εν παραλλήλω και με την επι τόπου εξέταση.

Και επειδή από κάποια από τα άλλα μου παιδιά εχω εμπειρία από το πρόγραμμα ΙΒ δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει καμιά σύγκριση με τα προγράμματα αυτά που δεν είναι προσανατολισμένα μόνο στις τελικές εξετάσεις, όπως το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα επι δεκαετίες .

Τελειώνοντας θέλω να σας παρακαλέσω να επανεξετάσετε το θέμα αυτό με τις ελάχιστες βάσεις, ειδικά στα σχέδια, με βάση το σκεπτικό που σας ανέφερα, αλλιώς σας παρακαλώ να πείτε ποια διέξοδο πλέον προτείνετε, εσείς ως αρμόδια υπουργός, για την Ελισσάβετ με τα δεδομένα που σας ανέφερα. Να πάει στην Κέρκυρα, που δεν μπορούμε οικονομικά να υποστηρίξουμε, ή να εισαχθεί σε μια οποιαδήποτε σχολή στην Αθήνα, που πιθανότατα δεν θα την ενδιαφέρει , με την πικρή απογοήτευση μιάς μεγάλης προσπάθειας που έκανε, και μιάς «αποτυχίας» που προέκυψε όταν, ξαφνικά εσείς (ως εποπτεύουσα αρμόδια υπουργός έχετε πλήρη ευθύνη), αλλά και οι Σχολές, αποφασίσατε να αλλάξετε τους όρους του παιχνιδιού μέσα στην χειρότερη χρονική συγκυρία.

Και φυσικά δεν πιστεύω να της προτείνετε να πάει στο δημόσιο ΙΕΚ , όπως είπατε στην ομιλία σας με υπερηφάνεια, γιατί αυτό θα σημαίνει ότι θα χάσει την θέση της στο, οικονομικά επιβαρυντικό μεν αλλά αξιόλογο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, θα εχει δοκιμάσει την απογοήτευση που απλόχερα πρόσφερε στην Ελισσάβετ και σε πολλά άλλα παιδιά η ατυχής φετινή σας επιλογή, και θα έχει αντικαταστήσει τα όνειρά της με μια μετριότατη «χωρίς χρώμα και γεύση» κατάρτηση (όχι σπουδή, καλλιέργεια και μόρφωση) την οποία πιθανότατα θα εγκαταλείψει πολύ γρήγορα.

Περιμένοντας ειλικρινά την απάντησή σας και την συμβουλή σας προς την Ελισσάβετ, ή την ακύρωση της ΕΒΕ και επανεξέταση του θέματος που δημιουργήθηκε, προς χάριν όλων των παιδιών και του δικαίου...

Με τιμή
ΕΡ.ΟΙΚ.ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ... 1986 Πολύτεκνη μητέρα και γιαγιά.

Σχόλια (48)

 
Τι πιο ντροπιαστικό μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος?
23 Ιουλ 2021 13:31

ΕΣΕΙΣ καταστρέφετε τα παιδιά, ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ειστε ΥΠΟΛΟΓΟΙ. Προσπαθείτε να δικαιολογηθείτε μιλώντας για μια πρωτοφανής και χυδαία εργαλειοποίηση των υποψηφίων από την αντιπολίτευση που λέει ότι "κόβονται". Αφήνετε παιδιά εκτός, και αίθουσες άδειες. Η λέξη ΝΤΡΟΠΗ είναι λίγη μπροστά σε αυτό που κάνατε!!!!!

 
Δυστυχώς,
23 Ιουλ 2021 10:20

Χαρακτηριστικά σας είναι ο αυταρχισμός, η αναλγησία, η αδιαλλαξία, η αδιαφορία για τον συνανθρωπο, ο εγωισμος. Δεν θα μειωθεί η υπόληψή σας αν βοηθήσετε νεους να σπουδάσουν. ΛΥΠΑΜΑΙ γιατί αλλιώς νομιζα, όχι τόσο εσας, όσο τον πρωθυπουργό.

 
επιστολών το ανάγνωσμα
23 Ιουλ 2021 08:45

Από πότε επιλέγουμε σχολές ; Από πότε υποτιμούμε τμήματα; Κι εγώ θέλω να περάσω Αθήνα αλλά οι βαθμοί μου δεν μου το επέτρεψαν. Είμαστε 3 αδέλφια. Να στείλω γράμμα;

 
Κυριοι βοηθηστε παιδια
23 Ιουλ 2021 07:39

Βοηθηστε περισσοτερα παιδια να σπουδασουν.Νοιωστε σαν να ειστε στη θεση τους. Εχουμε περασει απο αυτη τη θεση, ξερουμε ποσο δυσκολη διαδικασια ειναι, ποσο ψυχοφθορα, και θα περασουν καποια στιγμη τα παιδια μας.

 
Αλλου ζειτε κα υπουργε; Εσεις Πρωθυπουργε;
23 Ιουλ 2021 00:07

Η καραντινα και η πανδημια διαταραξε ψυχικα εφηβους και νεους. Το ειπε ερευνα σε ομιλια οπου παρευρισκοταν η υπουργος υγειας κα Ραπτη. Εκλεισαν επιχειρησεις, διαλυθηκαν οικογενειες, απομονωθηκαν οι ανθρωποι και περισσοτερο τα παιδια. Και μεσα σε ολα αυτα αφηνουν αδεια τα πανεπιστημια διοτι η υπουργος και η κυβερνηση δε θελει να καταλαβει ποσο κοντα ειναι το 9 με το 10 και ποσο μακρια ειναι το 2 που ελεγαν με το 10 περιπου που ισχυει σημερα. Γιατι τοση αδιαλλαξια; Ανακληση- αναπροσαρμογη του κατωτατου συντελεστη εβε.

 
Μαρία
22 Ιουλ 2021 23:13

Μετά τους πανηγυρισμούς για τη μη εισαγωγή με 3 και με 4 στα πανεπιστήμια, σκοτώσανε πολλά όνειρα των παιδιών, ειδικά με τα ειδικά μαθήματα που δεν προσφέρονται στο δημόσιο σχολείο... Αλλά τι έγκλημα συνεχίζεται: οι φετινοι υποψήφιοι θα κληθούν να εξεταστούν σε ύλη τεράστια, άκρως εξοντωτική και αντιπαιδαγωγικό και πολλά από τα παιδιά όχι μόνο δεν θα περάσουν στο πανεπιστήμιο αλλά θα πάρουν ένα απολυτήριο Λυκείου μετά κόπων και πολλών βασάνων... πραγματικά άθλιοι

 
Εχετε λαθος κυριοι κυβερνωντες
22 Ιουλ 2021 22:28

Με τοσες κενες θεσεις αφηνετε εξω παιδια επειδη εγραψαν 9,2 αντι 9,5? Γιατι τοση σκληροτητα ειδικα φετος που επρεπε να βοηθησετε; Μειωστε το κατωτατο συντελεστη ωστε να βοηθησετε περισσοτερα παιδια. Ολοι μαζι σας θα ειναι τοτε.

 
Δεν ειναι δυνατον
22 Ιουλ 2021 21:38

Ο Πρωθυπουργος να τιμωρει τα παιδια που εγραψαν 9.1 αντι 9.7. Δεν ειναι δυνατον να εκδικειστε παιδια ενω υπαρχουν τοσες κενες θεσεις και να τα στελνετε εξωτερικο. Διορθωστε το 0,80, βαλτε μεσα τη νεολαια να μορφωθει. Ειναι απαραδεκτο, ακατανοητο, φθηνη δικαιολογια οτι το 9.1 δε θα απιφοιτησει. Μην υποτιματε τη νοημοσυνη μας αλλο.

 
Ζησαμε δυσκολα,σοβαρευτειτε.
22 Ιουλ 2021 21:22

Ο μαθητης του 9.6 θα αποφοιτησει ενω του 9.4 οχι κα Κεραμεως? Πως παιζετε ετσι με τις ζωες παιδιων? Γι"αυτο το συατημα θελετε τα ευσημα? Αυτο συστημα φτιαξατε και νομοθετησατε μεσα στην πανδημια? Ο πρωθυπουργος ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?

 
Η εμμονες σας και η αδιαλλαξια σας
22 Ιουλ 2021 21:14

δεν αντεχεται κα υπουργε. Σιγουρα κατι υπαρχει απο πισω. Και βεβαια οχι το καλο των παιδιων, δεκαρα δε δινετε. Με κλειστα σχολεια εν καιρω πανδημιας τους βαλατε περισσοτερα εμποδια. Κριμα γι'αυτα τα παιδια που σας βρηκαν μπροστα τους.

 
Μας κουρασατε.
22 Ιουλ 2021 20:45

Κουρασαν πολυ. Εχουμε τοσα προβληματα,... και αδιαφορουν. Η κα Κεραμεως καο ο κος Μητσοτακης μονο να κουνουν το δακτυλο.....

 
Κα Κεραμεως
22 Ιουλ 2021 19:25

Καντε αλλαγες, διιρθωστε λαθη, μειωστε το συντελεστη ή καταργηστε την εβε. Τα ψεματα και οι εμμονες σίγουρα κλονίζουν την εμπιστοσύνη των νέων και μεγαλων σε πρόσωπα και θεσμούς.
Να επαναπροσδιορίσετε την απόφαση σας ΔΕΝ θα μειωθεί η υπόληψή σας στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας.

 
Κωστας
22 Ιουλ 2021 18:53

Ένα τρίωρο δηλαδή καθορίζει τους άριστους, τους μέτριους κτλ.
Για σοβαρευτείτε λίγο και κόφτε τους εύκολους χαρακτηρισμούς και τις ταυτότητες.

 
Λυπαμαι ειστε ΛΑΘΟΣ.
22 Ιουλ 2021 18:33

Η αποτυχια της ΕΒΕ ειναι εμφανης. Διορθωστε το λαθος τωρα. Γιατι αυτη η τιμωτητικη διαθεση εναντιον των παιδιων? Γιατι επρεπε με τοση βιασυνη να εφαρμοστει φετος εν μεσω πανδημιας και με τρεις μηνες αχολειο? Δημιουργειτε υποψιες, οχι αδικα. Καντε διορθωσεις, δεν ειναι υποτιμητικο, δειξτε οτι αφουγκραζεστε τα προβληματα , καταβειτε απο το βαθρο που βρισκεστε, δεν ειναι ολες οι χρονικες στιγμες το ιδιο.

 
Κατερινα
22 Ιουλ 2021 17:52

Χαιρετε. Αγαπητή μητέρα καλώς γραψατε το γράμμα στην υπουργό.
Η οποία υπουργός και η πλειοψηφία που καθονται στα έδρανα και μας κουνανε το δάκτυλο δεν έγραψαν ποτε πανελλήνιες δεν μαθήτευσαν σε δημοσια σχολεία. Άνθρωποι που με τα χρήματα του μπαμπά πήγαν στο Χάρβαρντ και στο κάθε αμερικανικο η αγγλικό κολλέγιο είναι σαν να απευθύνεσται στου κουφού την πόρτα. Δεν μπορούν σε κοινωνική και μαθησιακή παιδεία να σας φθάσουν ουτε στο μικρό σας δαχτυλακι.Όσο για την επίθεση κάποιων που λένε έτσι εύκολα κάποιοι είναι άτυχοι και κάποιοι τυχεροί να σκεφτούν πιο προσεχτικά τις αποφάσεις της κυβέρνησης που τόσο πολύ ενθαρρύνουν. Υπάρχουν μαθητές που πέρασαν στα ΑΕΙ απο τα ΕΠΑΛ που ο κόπος τους με βαση την όλη πορεία τους δεν μπορούν να φθάσουν τα παιδιά που διαμαρτύρονται απο τα ΓΕΛ. Συμπέρασμα δεν υπάρχει δικαιο συστημα και κυρίως με την ΕΒΕ. Δεν κατάλαβατε οτι τα παιδιά με λεφτά για το κολέγιο είναι πανεξυπνα. Ενώ για τα ΑΕΙ είναι ανάξια. Αυτή είναι η στρατηγική της. Ξεχνάμε οτι ο Άγιος Κοσμάς εχτιζε σχολεία γιατί η παιδεία ξυπνάει τον άνθρωπο και διεκδικεί μια καλύτερη θέση στην ζωή που θέλουν οι λίγοι. Θέλουν παιδιά αμορφωτα γιατί οι καλύτεροι επιστήμονες σε όλο τον κόσμο είναι έλληνες . Τα καλύτερα πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο είναι τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ας ξυπνήσουν και οι καθηγητές των πανεπιστημίων γιατί χωρίς φοιτητές ούτε και αυτοί θα υπαρχουν.Ευχαριστώ με σεβασμό κατανοώ την λύπη σας και της κόρης σας έχω μαθητή που έγραψε πανελλήνιες να χαιρεστε γιατί έδωσαν τον αγώνα τους και το λάθος συστημα αργά ή γρήγορα θα πέσει σαν χάρτινος πυργος. Η ουσία είναι τα παιδιά να συνεχίζουν να μάχονται όσο πιο πολύ μπορούν.Είναι ανουσιο με ανθρώπους που τα βρήκαν όλα έτοιμα να μιλάτε γιατί δεν ξέρουν τι είναι αγώνας. Με σεβασμό.

 
Νέος
22 Ιουλ 2021 16:53

Διαβάζω όλα τα σχόλια και καταλαβαίνω ότι ο καθένας ανάλογα με τη σκοπιά που βλέπει τα πράγματα αισθάνεται ότι έχει δίκιο.
Το θέμα όμως είναι η ισονομία απέναντι στους πολίτες και εξηγώ.
Η επιλογή των υποψηφίων στις σχολές γίνεται με βάση τα συνολικά μόρια που έχουν επιτύχει (με την προϋπόθεση ότι έχουν ξεπεράσει την ΕΒΕ).
Όμως λόγω του ότι υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που κάποιος υποψήφιος συγκέντρωσε περισσότερα μόρια από κάποιον άλλον αλλά δεν θα περάσει στη σχολή που θέλει λόγω ΕΒΕ.
Με λίγα λόγια μεγαλύτερος μέσος όρος μαθημάτων δεν συνεπάγεται ταυτόχρονα περισσότερα μόρια, συνεπώς το σύστημα είναι έωλο και προφανώς όταν βγουν οι βάσεις εισαγωγής θα αρχίσουν τα όργανα από αυτούς που θα βλέπουν να εισάγονται στο τμήμα που επιθυμούν υποψήφιοι με λιγότερα μόρια.

 
Ανδρέας
22 Ιουλ 2021 12:21

Ελισάβετ και γονείς διαβάστε τη ζωή του Εφραίμ Κατουνακιώτη.
Έχει αρκετά κοινά σημεία.

Τα πολιτικά αφήστε τα γιατί δεν είναι πάντα δίκαια.

 
PE19
21 Ιουλ 2021 23:16

Η ΕΒΕ είναι το μεγαλύτερο ΛΑΘΟΣ του υπουργείου ΤΕΛΟΣ.
Απλά έντιμα καθαρά βάλε στα ΑΕΙ όσους σου ζητάνε, πχ το Φυσικό ΚΡΗΤΗΣ ζητάει 60 εισακταίους δώσε 60 θέσεις μη δίνεις 150 και το αναγκάσεις να βάλει ΕΒΕ για να πάρει 60 κλπ. Αν το υπουργείο έδινε όσες θέσεις ζητούσαν τα ΑΕΙ ο συνολικός αριθμός των εισακτέων θα ήταν 50000-60000 η χαμηλότερη βάση στο 8-9 ανάλογα το πεδίο. Σε περίπτωση που 2-3 σχολές ήταν στο 5-6 να εξετάσει το υπουργείο τη βιωσιμότητα των σχολών αυτών. Τώρα τμήματα με παράδοση στην ποιότητα (το παράδειγμα που έδωσα δεν είναι τυχαίο) θα μπουν στην εξίσωση και δεν ξέρεις ποιον θα πάρει η μπάλα.
Σαν τεχνικός και επιστήμονας των Θετικών επιστημών ξέρω ότι ένα σύστημα είναι σταθερότερο όσο ποιο απλό είναι όσο του βάζεις παραπάνω παραμέτρους τόσο το κανείς ασταθέστερο και με πολλές θέσεις ισορροποίας.
Μπορεί η συμπαθέστατη κοπέλα του παραδείγματος να περνούσε υπό άλλες συνθήκες, μπορεί και όχι. Μπορεί να περάσει συμμαθητής της με λιγότερες ικανότητες μπορεί και όχι. Υπάρχει λόγος να μπαίνει κάποιος σε αυτή την ατέρμονη συζήτηση ???
ΚΑΘΑΡΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΜΕΙΩΣΗ των εισακτέων και άσε το σύστημα να ισορροπήσει μόνο του.
1 αλγόριθμος υπολογισμού των μορίων ( λάθος – σωστός αλλά ΕΝΑΣ)
Όποιος γράψει καλύτερα περνάει απλά τίμια χωρίς αν και εφόσον.

 
Ελενη Π.
21 Ιουλ 2021 22:52

Πρέπει να αποσυρθεί αυτος ο Νομος εκτρωμα. Είναι ουτως ή αλλως το συστημα των εξετασεων εισαγωγης στα Πανεπιστήμια δυσκολο, βαλανε και την βαση εισαγωγης! Να αξιολογούνται τα παιδια απο τη Σχολή αν πρεπει να αποφοιτησουν. Έλεος!

 
Προς Έχεις γράμμα και Όχι άλλο κλάψα
21 Ιουλ 2021 16:31

Αν η εν λόγω περίπτωση αφορούσε εσάς ή το παιδί σας θα είχατε την ίδια ψυχρή αντίδραση;

 
paparouna
21 Ιουλ 2021 16:31

Συμφωνώ απόλυτα με την πολύτεκνη μητέρα. Θέλω να απευθύνω ερώτημα προς το αξιότιμό Υπουργείο. Αφού τόσο πολύ θέλει να αναβαθμίσει τα ΙΕΚ όπως διατυμπανίζει και θέλει πια να στρέψει τα παιδιά προς τα εκεί ,γιατί δεν τα αναβαθμίζει με επαγγελματικά δικαιώματα ανώτερα του Λυκείου ,και θέλουμε να μας εξηγήσει σε ποιές δουλειές θα απορροφηθούν χωρίς σύγκριση με τα Πανεπιστήμια. Κι αν δούμε τις ειδικότητες στα ΔΙΕΚ όλοι πληρώματα ασθενοφόρου ,σεκιούριτυ και βοηθοί νοσηλευτών θα γίνουν;Μα καλά τόσες πολλές θέσεις υπάρχουν;Και πως επιτρέπει να περνάς Ιατρική από ΕΠΑΛ με τόσο πια εύκολη θεματολογία;Τελικά όλοι μας δουλεύουν.

 
Υπουργος αδιαφοριας
21 Ιουλ 2021 15:39

Κακια, αδικια, αδιαφορια, ο καθενας μονο τον εαυτο του. Κι ομως αυτα τα παιδια εχουν δικιο. Οταν οι συνθηκες ειναι ακραιες, τα δεδομενα αλλαζουν. Ποσο κακο να προσπαθεις να δυσκολεψεις κι αλλα τη ζωη των ανθρωπων, ειδικα παιδιων.

 
Μέλος ΔΕΠ
21 Ιουλ 2021 14:48

Με αφορμή όσα σημειώνονται στην επιστολή, θα ήταν καλό να διευκρινιστούν τα εξής σχετικά με την ΕΒΕ και τον ρόλο των Τμημάτων: (α) Ο νόμος δημοσιεύτηκε τον Φεβρουάριο 2021 (ν. 4477/17-2-2021), (β) τα Τμήματα κλήθηκαν από το υπουργείο περίπου προς το τέλος της άνοιξης να υποβάλουν τον συντελεστή μέσα από την γκάμα 0,80 έως 1,2 (δηλ. ούτε 0,7 ούτε 1,3) και (γ) εάν τα τμήματα, για οποιοδήποτε λόγο, δεν όριζαν συντελεστή, αυτός θα καθοριζόταν από το ίδιο το υπουργείο (βλ. άρθρο 2, παρ. 6), φυσικά χωρίς να ξέρει κανείς τα κριτήρια. Το πιο κρίσιμο όμως είναι ότι τα τμήματα υποχρεώθηκαν να αποστείλουν στο υπουργείο συντελεστές χωρίς να ξέρουν το γενικό μέσο ανά προσανατολισμό, αφού οι εξετάσεις δεν είχαν γίνει ακόμα! Δηλ. κλήθηκαν να διαμορφώσουν με την επιλογή τους τις βάσεις χωρίς να γνωρίζουν την πιο βασική παράμετρο της εξίσωσης, που ήταν ο μ.ο. ανά προσανατολισμό. Υπό αυτήν την έννοια, οι ισχυρισμοί ότι τα τμήματα όρισαν αυτές τις βάσεις δεν θα έλεγα ότι είναι ακριβείς (ειδικά μάλιστα όταν λέγονται από το Υπουργείο, ίσως γιατί έτσι εύκολα μεταθέτει τη δική του ευθύνη).

 
Ειστε αρχιτεκτων
21 Ιουλ 2021 14:31

και δεν γνωριζετε την σημασια του σχεδιου;; Δεν γνωριζετε τι σημαινει ειδικο μαθημα; Σεν γνωριζετε την βαρυτητα που καθοριζει η σχολη για το ειδικο μαθημα;
Τι σχεση εχει η πολυτεκνια με την ΕΒΕ;

 
ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ
21 Ιουλ 2021 13:10

Πολύ μεγάλο λάθος αλλά θέλει και πολύ θάρρος να το παραδεχθείς και να το αποσύρεις. Για να δούμε το διαθέτουν ή θα το παρουσιάσουν ως επιτυχή καινοτομία περιμένοντας τα εύσημα.

 
Δεν είναι κλάψα,
21 Ιουλ 2021 13:07

είναι η αλήθεια για την αποτυχία της ΕΒΕ. Πότε θα το καταλάβουν; Οι δε πανεπιστημιακοί μας, δεν αντιλήφθηκαν, έστω και τώρα δεν βλέπουν, πως μαθητές που έγραψαν πάρα πολύ καλά, μένουν απέξω και εισάγονται μεταξύ άλλων οι μέτριοι ή κάτω του μετρίου; Θέλει αρετή, θέλει εντιμότητα, θέλει θάρρος, θέλει γνώση για να παραδεχτείς πως έκανες λάθος, να ζητήσεις συγνώμη και να αλλάξεις το λάθος. Όλα αυτά λείπουν από την Υπουργό και από ότι φαίνεται και από αρκετούς πανεπιστημιακούς. Οι τελευταίοι είναι που με στενοχωρούν περισσότερο. Η Υπουργός θα φύγει, αυτοί θα μείνουν και ενδεχομένως να κάνουν κι άλλα λάθη... ΥΓ Είμαι μακριά από τις πανελλήνιες, τα παιδιά μου είναι στην προσχολική ηλικία ακόμη

 
Ρ
21 Ιουλ 2021 12:58

Ώρες ώρες απορώ με μερικούς εδώ μέσα.Ποσο ακαρδοι και σκληροί.Οταν κάποιος έχει γράψει καλά (μιλάω και για άλλες παρόμοιες περιπτώσεις με καλούς βαθμούς) και δεν του επιτρέπεται να μπει σε μια σχολή λόγω ειδικού μαθήματος είναι κρίμα!Σαφώς το ιδανικό θα ήταν να είχαν καλύτερες επιδόσεις στα ειδικά μαθήματα αλλά μην ξεχνάμε το ότι η χρονιά φέτος ήταν δύσκολη.Η τηλεκπαίδευση προφανώς και δεν είχε 100% επιτυχία.Πολλα ειδικά μαθήματα δεν διδάσκονται στα σχολεία!Οπότε τα παιδιά αναγκάζονται να πάνε σε φροντιστήρια! Διαφωνείτε πολλοί με τις επιστολές αυτές αλλά δεν αναφέρεται το γεγονός ότι αυτά τα μαθήματα δεν τα διδάσκεται κάνεις στο σχολείο!Εσείς έχετε δεδομένο ότι ο άλλος πάει φροντιστήριο!Ωριαίοι είστε ρε σεις! Κοιτάτε ότι σας συμφέρει τα υπόλοιπα δεν σας ενδιαφέρουν είναι μικροπραγματα.ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕΤΕ

 
STATHIS
21 Ιουλ 2021 12:41

Ερώτηση: Το σχέδιο σαν μάθημα διδάσκεται στο σχολείο;
Το απαιτεί όμως το Υπουργείο.

 
Αυτονομία
21 Ιουλ 2021 12:27

Ο συντελεστής ΕΒΕ για το ελεύθερο σχέδιο ορίστηκε σε 1,0 για το συγκεκριμένο τμήμα (ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΑΙΓΑΛΕΩ)). Το συγκεκριμένο τμήμα του ΠΑΔΑ θα μπορούσε να το είχε ορίσει και σε 0.8 ή 0.9 αν ήθελε (όπως έχουν κάνει άλλα τμήματα του ΠΑΔΑ ή της επικράτειας που απαιτούν σχέδιο - βλέπε excel στο esos). Προφανώς και δεν ήθελαν διότι αυτό έκριναν σωστό. Θέλουμε αυτόνομα ΑΕΙ όπως στο εξωτερικό ή όχι. Πάντα θα υπάρχου άνθρωποι που θα είχαν μια ατυχία.

 
Ουτε βήμα πισω!!!
21 Ιουλ 2021 12:16

Η Εισαγωγή στα ΑΕΙ δεν είναι κ επιβαλλεται να μην ειναι κοινωνική παροχή για όποιον αναξιοπαθούντα! Εχει να κάνει με τις επιστημες Και τις απαιτήσεις της κάθε σχολής που παράγει τους επιστήμονες που θα ασχοληθούν με αυτές. Για όλους υπάρχουν πάντα λύσεις ή διαβάζεις πιο πολύ για να τα καταφέρεις ή δίνεις κάπου αλλού ή μαθαίνεις μία τέχνη· δεν μπορούμε όλοι να είμαστε επιστήμονες τόσο απλά!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ