Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Τα Ωρολόγια Προγράμματα των μαθημάτων των Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου

Δείτε την απόφαση της υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή
Δημοσίευση: 04/08/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπογράφηκαν από την υφυπουργό Παιδείας Ζ. Μακρή τα Ωρολόγια Προγράμματα των μαθημάτων Γενικού Λυκείου , τα οποία θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2021-22.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σε σχέση με το απερχόμενο σχολικό έτος (Δείτε εδώ) τα Ωρολόγια Προγράμματα Λυκείου διαφέρουν στη Β’ και Γ΄Λυκείου μόνο ως προς το μάθημα Ελληνική Γλώσσας. Οι τρεις κλάδοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία στα νέα Ωρολόγια Προγράμματα  εμφανίζονται σε δύο:   Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Ειδικότερα τα Ωρολόγια Προγράμματα που θα ισχύσουν από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος έχουν ως εξής:

Σχόλια (8)

 
Τάσος
11 Αυγ 2021 09:33

Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν σπουδές Οικονομίας στην Γ Λυκείου, στην Β Λυκείου διδάσκονται Φυσική Προσανατολισμού (??!!!) αντί για κάποιο αντικείμενο οικονομικού περιεχομένου.

 
Γιάννης
06 Αυγ 2021 10:49

Που είναι τα κατακαημένα πρότζεκτ; Ας θυμηθούμε ότι οι Ερευνητικές Εργασίες αντικατέστησαν το μάθημα της τεχνολογίας στην α τάξη ΓΕΛ, κρατώντας και επεκτείνοντας την επιστημονική έρευνα και σε μη τεχνολογικούς τομείς και ελέγχονταν αρχικά από τους σχολικούς συμβούλους, αλλα σιγά σιγά αφέθηκαν να ξεθωριάσουν, με την ευθύνη των θεμάτων και της υλοποίησης στους συλλόγους, μέχρι που το ΙΕΠ έδωσε τη χαριστική βολή με τις δήθεν ερευνητικοδημιουργικές δραστηριότητες που κατέληξαν στο απόλυτο τίποτα. Εκεί που οι μαθητές μπορούσαν να μάθουν να συνεργάζονται με δομημένο τρόπο για να δώσουν ρεαλιστικές απαντήσεις σε υπαρκτά θέματα (αυθεντική μάθηση το λένε αυτό) επιστρέφουμε πάλι παντού στο μοντέλο των απομονωμένων μαθημάτων, φιλοδοξώντας ότι ο μαθητής με κάποιο τρόπο θα εκτιμήσει την αναγκαιότητά τους και δεν θα τα ξεχάσει μόλις δώσει πανελλήνιες.

 
@martin
05 Αυγ 2021 18:09

Δεν υπάρχει ομάδα προσανατολισμού οικονομίας και πληροφορικής στην β λυκείου.

 
Martin
05 Αυγ 2021 10:56

H Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής στην Β' Λυκείου που πήγε; Τι είδους διάκριση είναι αυτή πάλι;

 
Θύμιος
05 Αυγ 2021 10:36

Με τόσες ώρες αρχαία, απορώ γιατί οι πρωτοετείς στο αρχαιολογικό προτιμούν να διαβάζουν Ξενοφώντα στα Αγγλικά κι όχι από το πρωτότυπο. Κάτι πρέπει να πηγαίνει πολύ στραβά στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο Λύκειο.

 
Μουρικης
05 Αυγ 2021 08:16

Οι "ενοποιήσεις" των μαθημάτων πχ "Ελληνική Γλώσσα" που διδάσκονται 9 ώρες, αλλά και τα Μαθηματικά και οι Φυσικές επιστήμες με 5 και 6 ώρες αντίστοιχα, δημιουργούν μεγάλες στρεβλώσεις.
Ένα 2ωρο ή ακομη και 1ωρο μάθημα έχει την ίδια βαθμολογική βαρύτητα.
Μπορεί να "σώζει" καταστάσεις (συνήθως...) αλλά δεν είναι αντιπροσωπευτικό της πραγματικής εικόνας του μαθητή.
Ποιος είναι ο λόγος της υπαρξής τους με αυτή τη μορφή? Οκ έγινε πριν 5-6 χρόνια η "μείωση" των μαθημάτων μέσω της ...εννοποίησης του βαθμού, εγιναν οι σχετικές δηλώσεις από το υπουργείο κλπ, μήπως είναι ώρα να γίνουν τα πράγματα όπως όντως διδάσκονται στο σχολείο???

 
Μαρία, καλλιθεα
05 Αυγ 2021 07:37

Καλημέρα και γρήγορα με δροσιά. Θέλω να γράψω μια γνώμη για το μάθημα της λογοτεχνίας για γυμνάσιο και λύκειο. Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να είναι μάθημα διαγωνιζομενο στις πανελλήνιες. Λένε εκπαιδευτικοι και γονείς ότι τα παιδιά δεν διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία. Ρωτάω ποτε; οι ώρες των παιδιών ειδικά στο λύκειο, είναι περιορισμένες και αν τους πεις να διαβάσουν ένα άλλο βιβλίο...θα σε αγριοκοιταξουν. Αν οι σχολικές μονάδες, επέλεγαν κάθε τετράμηνο 1 η 2 λογοτεχνικά βιβλία για ανάγνωση και συζήτηση μέσα στην ταξη, δεν θα ήταν καλύτερα; αντί ο τρόπος που γίνεται τώρα; το τι θέλει να πει ο ποιητής η συγγραφέας στο έργο του, είναι υποκειμενικό, άλλοι το αντιλαμβάνονται διαφορετικά, και ίσως η ανάλυση που δίνεται για κάποιο κείμενο ή ποίημα να είναι αντίθετη από αυτό που ήθελε ο συγγραφέας η ο ποιητής να δώσει. Όσο για την έκθεση, νομιζω ότι χάθηκε το νόημα της. Έδωσα πανελλήνιες στη Β και γ λυκείου, το 1981 και 1982, η έκθεση ήταν μόνο ενα θέμα που έπρεπε να αναπτύξουμε. Τώρα αυτά που ζητούνται περισσότερο για σπουδαστες που θέλουν να γίνουν κειμενογράφοι η επιμελητές κειμένων η συγγραφείς είναι απαραίτητα πάρα για μαθητές λυκείου. Μήπως κάτι πρέπει να ξαναδούμε σε ότι αφορά αυτά που διδάσκονται τα παιδιά; αφού υπάρχουν τα μαθήματα προσανατολισμου ας γίνει ένα πιο σωστό ξεκαθάρισμα σε κάποια μαθήματα. Αλήθεια, ποιος ξέρει τι είναι οι κειμενικοι δείκτες; γιατί στα χρόνια μου, δεν θυμάμαι να τους έχω διδαχθεί.

 
Μαθητής
04 Αυγ 2021 11:14

Άρα πλέον το μάθηματα της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας της α και β λυκείου είναι ενιαία; Επίσης κάποιοι φίλοι μου είπαν ότι στο φροντιστήριο που πηγαίνουν τους έβαλαν να αγοράσουν ιστορίας γενικής παιδείας γιατί θα την διδαχθούν ακόμα και αν είναι ανθρωπιστικών σπουδών αλλά φαίνεται ότι τους κορόιδεψαν επειδή όπως και πέρυσι μόνο οι μαθητές των θετικών, υγείας, οικονομικών & πληροφορικής θα την διδαχθούν και όσοι είναι ανθρωπιστικών θα κάνουν μαθηματικά.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ