Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πρωθυπουργός: Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ήρθε για να μείνει

Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Θα χρειαστούμε λίγους μήνες ακόμα για την εγκατάστασή της στα ΑΕΙ.
Δημοσίευση: 13/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν πρόκειται να αλλάξει. Είναι μέτρο το οποίο ήρθε για να μείνει.  

Αυτό ξεκαθάρισε ο πρωθυπουργός  Κ. Μητσοτάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Συνέντευξη Τύπου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Για την εγκατάσταση της πανεπιστημιακής αστυνομίας στα ΑΕΙ ο πρωθυπουργός δήλωσε:“Θα χρειαστούμε λίγους μήνες  ακόμα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ακυρώνεται η κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης να υπάρχει περισσότερη ασφάλεια με την έννοια της αποτροπής των βίαιων φαινομένων που έχουμε δει στο παρελθόν τουλάχιστον στα μεγάλα Πανεπιστήμια όπου είχαμε τέτοια ζητήματα”.

Δημοσιογράφος: Καλησπέρα, κύριε Πρόεδρε. Πόσο πιθανό είναι τα σχολεία σε λίγες εβδομάδες να ξανακλείσουν με δεδομένο ότι οι μαθητές του δημοτικού δεν είναι εμβολιασμένοι, καταγράφονται χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού στους εφήβους. Προειδοποιούν οι ειδικοί ότι όταν θα αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία, να χειμωνιάζει, ο συγχρωτισμός μέσα στις κλειστές αίθουσες θα είναι πάρα πολύ μεγάλος.  

Έχετε μέτρα εφεδρείας στο συρτάρι σας ώστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη δια ζώσης διδασκαλία, κύριε Πρωθυπουργέ, ή τελικώς ανοίγουμε τα σχολεία αύριο και σε λίγες εβδομάδες αναπόφευκτα θα ξανακλείσουν προσθέτοντας έναν επιταχυντή της μετάδοσης της πανδημίας στην κοινότητα; Ευχαριστώ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα σχολεία καταρχάς ανοίγουν αύριο. Να ευχηθούμε καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς.  Πιστεύω σε ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ανοίγουν με νέα προγράμματα σπουδών, με μεγαλύτερη αυτονομία, μεγαλύτερη ελευθερία, περισσότερους εκπαιδευτικούς. Θυμίζω, ότι για πρώτη φορά έγιναν παραπάνω από 11.000 μόνιμες προσλήψεις τακτικού προσωπικού,  στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κάτι το οποίο είχε να γίνει από το 2010. Από εκεί και πέρα, πρόθεσή μας είναι τα σχολεία να μείνουν ανοιχτά. Έχουμε πολύ ξεκάθαρα πρωτόκολλα, τα οποία μας έχει υποδείξει η Επιτροπή των Ειδικών σχετικά με το πότε κλείνουν τα σχολεία. Και προφανώς δεν είμαι σε θέση να προβλέψω αυτή τη στιγμή την πορεία της πανδημίας από τη στιγμή που θα ανοίξουν τα σχολεία.  Είναι ένας μεγάλος άγνωστος, όχι μόνο για την Ελλάδα, για όλο τον κόσμο. Όλοι αυτό παρακολουθούν αυτή τη στιγμή.

Τι είναι βέβαιο;  Ότι πρέπει να αυξήσουμε τα ποσοστά εμβολιασμών στα παιδιά άνω των 12. Για αυτό κάνω, ακόμα μια αφορά, έκκληση σε όλους τους γονείς να μιλήσουν με τους παιδιάτρους και να ακούσουν τη συμβουλή τους ιδιαίτερα. Εξάλλου είναι κατ’ εξοχήν ο κλάδος, η ειδικότητα της ιατρικής, που έχει πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία με τα εμβόλια.

Και να θυμίσω ότι στα παιδιά μας κάνουμε 17 εμβόλια, αυτό είναι το 18ο. Δεν είναι κάτι τόσο διαφορετικό από τα υπόλοιπα εμβόλια, τα οποία γίνονται. Είναι αποδεδειγμένο ότι το εμβόλιο είναι ασφαλές και αποτελεσματικό και στα παιδιά και στους εφήβους. Άρα, κάνω μια έκκληση σε γονείς, αλλά και στα μεγαλύτερα παιδιά άνω των 15 μπορεί και τα ίδια να ενθαρρύνουν τους γονείς τους να συμφωνήσουν ώστε να παρθεί αυτή η απόφαση ότι αυτό είναι το σωστό, αυτό είναι το ενδεδειγμένο.

Από εκεί και πέρα, αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία στα self-test. Είναι ένα εργαλείο το οποίο η Ελλάδα το χρησιμοποίησε από τις πρώτες χώρες και μας βοήθησε πάρα πολύ στο να εντοπίσουμε κρούσματα έτσι ώστε να μπορούμε να τα απομονώσουμε το νωρίτερο δυνατόν. Και προφανώς βέβαια αν σε ένα τμήμα έχουμε παραπάνω από 50% των παιδιών που είναι άρρωστα το τμήμα θα κλείσει. Και θα μεταπέσει σε τηλεκπαίδευση. Εύχομαι να μη χρειαστεί να γίνει αυτό πολύ συχνά. Αλλά, νομίζω, ότι δεν μπορεί να προβλέψει κανείς, αυτή τη στιγμή, τι θα γίνει στον τομέα αυτό.  Κρατώ ως ενθαρρυντικό το γεγονός ότι παραπάνω από 8 στους 10 εκπαιδευτικούς είναι εμβολιασμένοι και θέλω να τους ευχαριστήσω για αυτό. Διότι, συνομιλώντας με συναδέλφους μου από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διαπίστωσα ότι τα ποσοστά των εμβολιασμών των εκπαιδευτικών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι πολύ χαμηλότερα.

Άρα, νομίζω ότι οι εκπαιδευτικοί μας έδειξαν μεγάλη ωριμότητα. Δεν πήγαμε στον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, όπως κάποιοι συζητούσαν. Νομίζω ότι είναι πολύ πιο εύκολο και μέσα στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί, οι διευθυντές, να πείσουν τους ελάχιστους, πια, εναπομείναντες συναδέλφους τους που δεν έχουν εμβολιαστεί ότι αυτό είναι το σωστό.

Δημοσιογράφος: Καλησπέρα, κύριε Πρόεδρε. Θα ήθελα να επανέλθω λίγο στο ζήτημα των νέων και των αιτιάσεων της Αντιπολίτευσης απέναντι στην στάση σας προς αυτή την γενιά. Υπάρχει ένα ειδικό θέμα που έχει να κάνει με την πρόσβαση των νέων στην Ανώτατη Παιδεία. Είπατε και εσείς ότι πήρατε, εν πάση περιπτώσει, το πολιτικό κόστος, το ρίσκο, της βάσης εισαγωγής. Παρ’ όλα αυτά και στην Βουλή, όταν έγινε η συζήτηση, είχατε αφήσει και εσείς, αν δεν κάνω λάθος, ανοιχτό το ενδεχόμενο κάποιες αρρυθμίες, παράδειγμα, κάποια ακραία περιστατικά όπως η περίπτωση του μαθητή που δεν μπόρεσε να μπει στην Αρχιτεκτονική, να αναθεωρηθούν. Ισχύουν όλα όπως έχουν; Θα αλλάξει κάτι; Γιατί μιλάμε για 40.000 άτομα, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, που δεν έχουν πρόσβαση στην Ανώτατη Παιδεία εξαιτίας των πολιτικών σας. Ευχαριστώ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μιλάμε για 14.000 παιδιά παραπάνω, σε σχέση με τα παιδιά που δεν μπήκαν την προηγούμενη χρονιά που δεν ίσχυε η ελάχιστη βάση. Γιατί και επί ΣΥΡΙΖΑ δεν έμπαιναν όλα τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο. Σας απάντησα ήδη για την φιλοσοφία της πολιτικής μας. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής καθορίζεται από τα Πανεπιστήμια. Και νομίζω ότι τα ίδια τα Πανεπιστήμια διαπίστωσαν ότι ενδεχομένως σε κάποιες περιπτώσεις έκαναν εσφαλμένες επιλογές. Υπήρχαν τμήματα, ας πούμε, της Περιφέρειας τα οποία έβαλαν υψηλότερες βάσεις εισαγωγής από ό,τι τμήματα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης που κατά τεκμήριο συγκεντρώνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το αποτέλεσμα ήταν να μπουν πολύ λίγοι σε αυτά τα τμήματα. Άρα η αυτορρύθμιση πιστεύω ότι θα έρθει από τα ίδια τα Πανεπιστήμια, αλλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν πρόκειται να αλλάξει. Είναι μέτρο το οποίο ήρθε για να μείνει.  

Δημοσιογράφος:  Κύριε Πρωθυπουργέ, θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν η αλλαγή στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η αντικατάσταση του κυρίου Χρυσοχοΐδη από τον κύριο Τάκη Θεοδωρικάκο θα δώσει και ένα διαφορετικό πρόσημο στο δόγμα «Νόμος και τάξη» της Κυβέρνησής σας. Και αν έχετε να μας δώσετε έτσι ένα πιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το τι ακριβώς θα γίνει με την Αστυνομία στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Έχει ξεκινήσει μία συζήτηση. Υπάρχουν διάφορες φήμες ότι μπορεί να πάει πίσω, γιατί ακριβώς ήδη ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και η υπόλοιπη Αντιπολίτευση, ενώ αναγνωρίζουν την ανάγκη ασφάλειας στα Πανεπιστήμια δημιουργείται ένα πρόβλημα και δίνουν μάχη στους δρόμους και υπάρχει ένας κίνδυνος τα Α.Ε.Ι. να μετατραπούν σε κέντρα σύγκρουσης. Ποιες είναι, λοιπόν, οι προθέσεις σας; Ευχαριστώ.

Κυριάκος Μητσοτάκης:  Όπως σας είπα, οι πολιτικές δεν αλλάζουν. Θεωρώ ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο ζήτημα της ασφάλειας στη χώρα. Άμα δείτε τα στατιστικά στοιχεία -γιατί μου αρέσει να επικαλούμαι τους αριθμούς- τα πράγματα είναι καλύτερα το ’21 από ό,τι ήταν το ’20 και το ’20 ήταν καλύτερα από ό,τι ήταν το ’19. Αναφέρομαι σε στοιχεία δολοφονιών, ληστειών. Άσχετα αν είχαμε κάποιες πολύ ανατριχιαστικές περιπτώσεις άγριων εγκλημάτων που συγκλόνισαν το πανελλήνιο. Πρέπει να βλέπουμε όμως τη μεγάλη εικόνα και θα εξακολουθούμε να υπηρετούμε αυτή την πολιτική.

Θέλουμε μία Αστυνομία ανθρώπινη κοντά στον πολίτη η οποία να μην αντιπαλεύεται τους πολίτες. Να καταλαβαίνουν οι πολίτες ότι οι αστυνομικοί είναι οι σύμμαχοί τους. Και τα νέα παιδιά να καταλάβουν ότι και οι αστυνομικοί είναι νέα παιδιά. Όταν θα βγάλουν τη στολή θα πάνε να πιούν ένα καφέ μαζί. Και αυτή την πολιτική θα εξακολουθούμε να υπηρετούμε.

Τώρα ως προς τα ειδικά σώματα φύλαξης των Πανεπιστημίων, έχουμε πει ότι αυτά θα τα χρησιμοποιήσουμε όταν είμαστε τελείως έτοιμοι. Χρειάζεται χρόνος, χρόνος εκπαίδευσης. Καταλαβαίνετε ότι είναι μία σύνθετη αποστολή αυτή. Δεν είναι κάτι το οποίο θα γίνει τον Οκτώβριο. Θα χρειαστούμε λίγους μήνες  ακόμα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ακυρώνεται η κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης να υπάρχει περισσότερη ασφάλεια με την έννοια της αποτροπής των βίαιων φαινομένων που έχουμε δει στο παρελθόν τουλάχιστον στα μεγάλα Πανεπιστήμια όπου είχαμε τέτοια ζητήματα.

Αλλά από εκεί και πέρα θα χρειαστούμε και τη βοήθεια των Πρυτάνεων.  Ζητήματα όπως η ελεγχόμενη είσοδος είναι περισσότερο στο δικό τους χέρι.  Και δεν χρειάζεται να αναφέρω παραδείγματα από το εξωτερικό. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά Πανεπιστήμια στα οποία να μπαίνει ο καθένας εάν δεν έχει κάποια ιδιότητα, αν δεν είναι φοιτητής, αν δεν δουλεύει εκεί, αν δεν είναι καθηγητής. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Υπάρχουν Πανεπιστήμια -αναφέρω ενδεικτικά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο- που έχουν κάνει πάρα πολύ σημαντική δουλειά σε αυτή την κατεύθυνση.

Τώρα αν κάποιοι θέλουν και φαντάζονται, φαντασιώνονται αντιστάσεις, επεισόδια βίας στα Πανεπιστήμια όταν αυτά θα ξανά ανοίξουν το Σεπτέμβριο θα ήθελα ειλικρινά να τους αποθαρρύνω.  Δεν νομίζω ότι κανείς έχει να κερδίσει τίποτα από αυτή την ένταση, ειδικά στις συνθήκες που είναι σήμερα η ελληνική κοινωνία. Θα πω όμως, ότι και σήμερα που μιλάμε, εάν χρειαστεί να παρέμβει η Αστυνομία στο Πανεπιστήμιο κατόπιν αιτήματος του Πρύτανη, μπορεί να το κάνει. Και αν χρειαστεί  να γίνει, προφανώς θα γίνει.

Δημοσιογράφος: Να πάω στο θέμα της ανεργίας. Εχθές μιλήσατε για τη μείωσή της κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο ανησυχείτε για το ενδεχόμενο αυτή η τάση να αντιστραφεί με δεδομένο ότι σταματά σιγά-σιγά η απαγόρευση μείωσης του προσωπικού σε εταιρείες που είχαν κρατική στήριξη; Επίσης, τονίσατε την ανάγκη να λυθεί η αντίφαση από τη μια των περισσότερων ανέργων πτυχιούχων και από την άλλη των λιγότερων εξειδικευμένων στελεχών. Ποιές πρωτοβουλίες σκέφτεστε να πάρετε, εξετάζετε, για αυτό το θέμα πλην της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής  στα Πανεπιστήμια, των ΙΕΚ και των πρότυπων ΕΠΑΛ που είπατε εχθές; Ευχαριστώ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Για το δεύτερο ερώτημά σας υπάρχουν σημαντικότατοι διαθέσιμοι πόροι στο Ταμείο Ανάκαμψης για ζητήματα επανεκπαίδευσης, κατάρτισης και ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, πολλές από τις οποίες δρομολογεί ήδη ο ΟΑΕΔ, ο οποίος πρέπει να σας πω ότι κάνει μια εξαιρετική δουλειά. Μετατρέπεται από έναν παθητικό Οργανισμό σε έναν Οργανισμό που διαμορφώνει ουσιαστικές πολιτικές για την εργασία. Το ζήτημα εδώ δεν είναι μόνο πως θα εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας όταν θα μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο, είναι τι θα κάνουμε και με ανθρώπους οι οποίοι αυτή τη στιγμή έχουν τελειώσει τις σπουδές τους, έχουν ένα συγκεκριμένο βιογραφικό, αλλά παρά ταύτα υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των δεξιοτήτων τους και των αναγκών της αγοράς εργασίας. Άρα εκεί υπάρχει πάρα πολύ σημαντική δουλειά να γίνει σε αυτή την κατεύθυνση.

Τώρα, στο πρώτο σας ερώτημα, θεωρώ ότι όσο η οικονομία αναπτύσσεται με αυτούς τους ρυθμούς η ανεργία θα περιορίζεται. Από εκεί και πέρα δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος από το γεγονός ότι εξακολουθούμε να έχουμε μια ανεργία της τάξεως του 14%. Πρέπει να επισημάνω το γεγονός ότι έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό απασχολούμενων, σήμερα, στη χώρα που είχαμε τα τελευταία 10 χρόνια.

Αλλά πρέπει να πάμε πολύ καλύτερα.

Οι νέες θέσεις εργασίας θα στελεχωθούν και από νέα παιδιά τα οποία είναι στην Ελλάδα, αλλά πιστεύω και από νέα παιδιά που θα γυρίσουν από το εξωτερικό στην Ελλάδα. Για πρώτη φορά έχουμε ουσιαστικές ενδείξεις αντιστροφής του brain drain που μάστισε τη χώρα τα τελευταία χρόνια, την τελευταία δεκαετία. Μιλούσα με τον CO της Pfizer τον Άλμπερτ Μπουρλά και μου έλεγε ότι 1 στους 4 που κάνει αίτηση τώρα για τις νέες θέσεις που έχουν ανοίξει εδώ στη Θεσσαλονίκη είναι νέα παιδιά από το εξωτερικό που θέλουν να γυρίσουν στην Πατρίδα τους. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Διότι για εμένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι και στην Ελλάδα, αλλά είναι και Έλληνες στο εξωτερικό οι οποίοι μπορούν να γυρίσουν και να γίνουν συμμέτοχοι σε αυτή τη μεγάλη αναπτυξιακή προσπάθεια. Άρα, για εμένα  το ζήτημα είναι της ευθυγράμμισης των αναγκών της αγοράς εργασίας με την προσφορά εργασίας μέσω επανεκπαίδευσης, επανακατάρτισης, πιστοποίησης. Γίνεται μια πολύ σημαντική δουλειά στην πιστοποίηση, τελειώσαμε εκκρεμότητες από το παρελθόν με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Εκεί θα παιχτεί σε πολύ μεγάλο βαθμό το στοίχημα της αγοράς εργασίας.

Σχόλια (34)

 
Στέλιος
17 Σεπ 2021 08:56

Προφανώς δεν αναγκαστήκατε να ζήσετε με 534 ψίχουλα για μήνες, ούτε αντιμετωπισατε προβληματα με το παιδί σας αν έχετε! Οι αδικίες υφίστανται όσο κι αν δε θέλετε να τις δείτε, και το να παπαγαλίζετε τα λόγια της κυβέρνησης περί 2,3,4 και λευκής κόλλας δεν δείχνει ενσυναίσθηση.

 
γονιός κι εκπαιδευτικόςα
16 Σεπ 2021 09:15

ΕΒΕ και κατάργηση τμημάτων χωρίς νόημα. Ειδικά στις εκπαιδευτικές σχολές. Τι νόημα έχει να περνάει με 10.000 μόρια Φιλοσοφική και 9.800 Μαθηματικό;

 
αντιεκπαιδευτικό, αντιπαιδαγωγικό
16 Σεπ 2021 08:15

η εβε και ιδιαίτερες συνθήκες να μην υπήρχαν, επρεπε να εφαρμοστεί σε βάθος τριετίας. Όμως ο κος πρωθυπουργός βιαζόταν, πιεζόταν...

 
Αλέξης
15 Σεπ 2021 23:16

Η ΕΒΕ δεν έπρεπε να εφαρμοστεί φέτος!!!!Με πανδημία, κλειστά σχολεία ,ΕΞ ΑΠΟΣΤΆΣΕΩΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ;;;;; Είστε καλά;;; Μια τέτοια μεταρρύθμιση θα έπρεπε να παρθεί σε βάθος τριετίας!!!

 
φιλελεύθερος
15 Σεπ 2021 16:23

Κυριάκο η ΕΒΕ να ισχύει για όλους..

Ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν τους ηγέτες από τους μάνατζερ είναι η προσπάθεια που καταβάλλουν οι πρώτοι να ηγούνται διά του παραδείγματός τους. Ειδικά σε περιόδους κρίσεων όπως αυτή που ζούμε τώρα.

Στην πιο κάτω ιστορία καταλαβαίνουμε γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ηγέτες όλων των εποχών.

Ο Μέγας Αλέξανδρος (356-323 π.Χ.) αφού είχε κατακτήσει σχεδόν όλη την Οικουμένη, καθώς επέστρεφε από τις Ινδίες στη Βαβυλώνα, εισήλθε στην έρημο της Γεδρωσίας και άρχισε να τη διασχίζει. Εκεί ίσως βρέθηκε στην πιο δύσκολη στιγμή της εκστρατείας του.

Αφού είχε προχωρήσει βαθιά μέσα στην έρημο το στράτευμά του μαστιζόταν από την έλλειψη τροφής και νερού. Μέσα σε πραγματικά δυσχερέστατες συνθήκες ο Αλέξανδρος για ακόμη μία φορά έδειξε την απέραντη υψηλοφροσύνη του. Όπως περιγράφει ο ιστορικός Αρριανός, όταν κάποιοι στρατιώτες που έψαχναν για νερό κατάφεραν και βρήκαν μια ελάχιστη ποσότητα, την οποία έβαλαν μέσα σε ένα κράνος, αμέσως έτρεξαν να το προσφέρουν στο βασιλιά τους, τον Αλέξανδρο, σαν ένα σπουδαίο λάφυρο.
Όταν λοιπόν ο Αλέξανδρος πήρε στα χέρια του το κράνος με το νερό δεν το ήπιε, όπως θα περίμεναν όλοι! Αντίθετα! Το σήκωσε ψηλά ώστε να το βλέπουν όλοι και το έριξε κάτω!

Η πράξη αυτή του Αλεξάνδρου εμψύχωσε τους στρατιώτες, ώστε όπως σχολιάζει ο Αρριανός ήταν σαν να ήπιαν όλοι από εκείνο το κράνος και έτσι να ξεδίψασε το στράτευμα!

Στην πράξη ο Αλέξανδρος με την κίνηση του αυτή είχε ξεδιψάσει τις ψυχές των στρατιωτών και τους είχε αναπτερώσει το ηθικό δίνοντάς τους δύναμη και κουράγιο να αντέξουν τις απάνθρωπες κακουχίες.

Η ιστορία αυτή που μας παραδίδει ο Αρριανός αναδεικνύει το ήθος που θα πρέπει να χαρακτηρίζει τον ηγέτη! Δεν μπορούσε ο Αλέξανδρος να δεχτεί να πιει αυτός μόνος νερό, έστω κι αν ήταν ο βασιλιάς της Οικουμένης, την ίδια στιγμή που οι συστρατιώτες τος αφανίζονταν από τη δίψα, την πείνα και τις κακουχίες!

φιλελεύθερος

 
Ντροπη!
15 Σεπ 2021 15:40

Η λεξη τοσο "λιγη" μπροστα σε ο,τι εκαναν αυτη τη χρονια στους υποψηφιους.

 
Εν μέσω αποπασοκοποίησης
15 Σεπ 2021 15:12

Αν μείνει η ΕΒΕ (και η αξιολόγησ), μένεις, γιατί δεν θέλει κανείς να έρθει ο άλλος και να τα καταργήσει. Αν όμως τελικά κάνεις πίσω η την καταργήσεις,τότε φεύγεις.

 
Ματθαίος
15 Σεπ 2021 13:59

Δεν υπάρχει αδικία. Υοαρχει γκρίνια. Το 3 και το 4 δεν υπάρχουν πια ως βαθμοί εισαγωγής. Πάμε παρακάτω.

 
Ο έτοιμος από καιρό (στο συρτάρι)
15 Σεπ 2021 12:55

@ @kiki 15 Σεπ 10:07
Σας έχω πολύ καλύτερο! Νόμος που :
1. ανακοινώθηκε το 2019 (πριν τις εκλογές)
2. ψηφίστηκε στις 3/8/2021 (δηλ. τρία χρόνια αργότερα)
3. αλλά ακόμα δεν υπάρχει καν χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του.
Πάει πουθενά το μυαλό σας? Και επίσης, εσείς ως πολίτης, ενεργείτε με την ανακοίνωση ενός νόμου (πχ στα κανάλια) και όχι με την ψήφισή του? Αν δηλαδή πχ σας πουν σήμερα, ότι σε 3 μήνες θα διπλασιάσουν το μισθό σας, θα αρχίσετε τα ψώνια από σήμερα?

 
@kiki
15 Σεπ 2021 10:07

Ψηφίστηκε το Δεκέμβρη του 2020, αλλά ανακοινώθηκε πολύ νωρίτερα

 
Πιτσιφλής
15 Σεπ 2021 08:41

Και Αυγοθραύστες και Εισαγοθραύστες!
Τι άλλο μας περιμένει Θεέ μου;

 
τι λέτε κύριε
15 Σεπ 2021 07:44

η εβε και να μείνει, εσύ θα φύγεις να ησυχασουμε

 
Ντροπη!
14 Σεπ 2021 23:29

Η λεξη τοσο "λιγη" μπροστα σε ο,τι εκαναν αυτη τη χρονια στους υποψηφιους.

 
Θα επρεπε να ντρεπεται
14 Σεπ 2021 19:05

Τη χρονια που διαλεξε να κατεστρεψει χιλιαδες παιδια χωρις τυψεις, με κλειστα σχολεια, εφυγε χαροτμενος για Αμερικη. Δε θεωρω οτι ειναι κακο αν εχεις χρηματα, ειναι ομως αισχρο να διαλεγεις τουτη τη χρονια, επειδη δεν αφορα το παιδι σου, για να χαντακωσεις τα παιδια των Ελληνων. Μια μεταρρυθμιση που επρεπε να εφαρμοστει σε βαθος τριετιας, ποτε δεν εχει ξαναγινει κατι παρομοιο, θεωρειται αντιπαιδαγωγθκο.

 
@@Απαραδεκτη κυβερνηση που μισεί παιδιά14 Σεπ 2021 09:12
14 Σεπ 2021 18:34

Είμαι μέλος ΔΕΠ εδώ και 30 σχεδόν χρόνια σε μεγάλο "κεντρικό" ΑΕΙ, η εμπειρία μου (και τα στατιστικά μου) λένε ακριβώς το ίδιο: υπάρχει σημαντική αρνητική συσχέτιση μεταξύ βαθμού εισαγωγής και χρόνου ολοκλήρωσης (αλλά και πιθανότητας ολοκλήρωσης γενικά). Όσο μικρότερος ο βαθμός, τόσο περισσότερα τα χρόνια. Αν η ΕΒΕ συνεχίσει να υπάρχει, θα βελτιωθούν πολλά πράγματα. Αλλά και οι μαθητές με χαμηλούς βαθμούς δε θα χάνουν τα χρόνια τους άδικα για να "χαίρονται" οι γονείς που "το παιδί πέρασε", ενώ η πραγματικότητα είναι ζοφερή.

 
Polar_Fish
14 Σεπ 2021 15:43

@Απαραδεκτη κυβερνηση που μισεί παιδιά
Mηπως πρέπει να καθησουμε ως κοινωνία και να αποφασίσουμε που θέλουμε να πάμε? Θα έλεγα οτι σήμερα εχουμε το πιο οργανωμένο συστημα εκπαιδευσης απο τη δημιουργία τους ελληνικου κράτους. Αλλα αυτο όσο καλο και αν είναι πέρα από τη μόρφωση και την παιδεία δεν μπορει να βελτιωθεί αν δεν υπάρχει στόχος. Θέλουμε να σπουδάζουν τα παιδιά 4 χρονια και να παίρνουν πτυχιο ανεργίας?

 
me
14 Σεπ 2021 14:43

Αντίθετα από εσάς που ήρθατε για να φύγετε

 
Στράτος
14 Σεπ 2021 14:02

Η ΕΒΕ μένει, οι καταλήψεις έρχονται...

 
@@Ανώνυμος
14 Σεπ 2021 13:05

Πολύ σωστή παράμετρος αυτή που αναφέρετε. Δυστυχώς πολλοί "φωνάζουν" χωρίς να σκεφτούν ορθολογικά το ποιές ακριβώς είναι οι επιπτώσεις της ΕΒΕ.

 
@Απαραδεκτη κυβερνηση που μισεί παιδιά
14 Σεπ 2021 12:58

Δε "μισεί παιδιά" αγαπητέ/ή. Αγαπάει παιδιά. Γι'αυτό δεν τους πουλάει φούμαρα να τους λεει περάστε Μαθηματικό με 3 και θα γίνεται Μαθηματικοί, περάστε Φυσικό με 5, Πληροφορική με 5 και όλα καλά. Καταλαβαίνεις το μέγεθος της απάτης που ζούσαν αυτά τα παιδιά τόσα χρόνια αντί να κάνουν κάτι πιο αποτελεσματικό; Επίσης, αγαπάει το κορόιδο τον φορολογούμενο που νταηλίκι χρηματοδοτούσε τμήματα , για να γίνονται όλα τα παραπάνω, για να σας λένε "μπήκαν όλοι στα ΑΕΙ" και να χειροκροτάτε, χωρίς να αναρωτιέστε αν θα βγαίναν ποτέ. Ώρα να ενηληκιωθούμε σ'αυτή τη χώρα.

 
ΔΕΠ
14 Σεπ 2021 11:58

ΜΠΡΑΒΟ! Μακάρι! Να μην ξαναγυρίσουμε στις εποχές που "σπουδαζαν" μαθητές με 2 και 3 και 5. Κοροιδία με αντάλλαγμα τον τίτλο του "φοιτητή".

 
@@Ανώνυμος
14 Σεπ 2021 11:17

Οι πολιτικοί πρέπει να κατευθύνουν τον λαό και όχι ο λαός τους πολιτικούς.
Δυστυχώς το ειδικό βάρος δεν επιτρέπει το πρώτο, οπότε πάμε κυνηγόντας την ψήφο.
Η περιφέρεια αποτελεί το μέλλον της χώρας και των περισσοτέρων χωρών, είναι πλέον ξεπερασμένη η ζωή στην μεγάλη πόλη σαν αποτέλεσμα της τεχνολογίας και της κλιματικής αλλαγής.

 
@@
14 Σεπ 2021 11:09

Κάθε χρονια είναι δύσκολη. Δεν το έχουμε δικαιολογία. Ναι στην ΕΒΕ γιατί ξεκινάμε από ένα επίπεδο και πάνω. Μουσικολόγος με στάνταρ στη μουσική, αρχιτέκτονας με γνώσεις σχεδίου, μεταφράστρια με καλή γνώση ξένων γλωσσών …που είναι παράξενο; Εξάλλου οι βαθμοί εκτός της ιατρικής είναι σχετικά χαμηλοί . Μη τρελαθούμε.

 
Συνεχίστε την αποπασοκοποίηση
14 Σεπ 2021 10:33

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ήρθε για να μείνει.

 
kiki
14 Σεπ 2021 10:22

Η ελάχιστη βάση εισάγωγης που ήρθε για να μείνει θα έπρεπε να έρθει και να εφαρμοστεί το επόμενο ακαδημαϊκό έτος ΜΕΣΩ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ. Δεν μπορεί να εφαρμόζεται για πρώτη φορά ένα μέτρο το Δεκέμβριο του 2020 για παιδιά που δίνουν πανελλήνιες τον Ιούνιο του 2021 κι έχουν επιλέξει ήδη προσανατολισμό (!!!!) και έχουν βιώσει 2 χρόνια Lockdown με εξ αποστάσεως μαθήματα τα οποία -ειδικά το 1ο έτος- δεν έγιναν ποτέ στα δημόσια λύκεια!!!!! Ο ΤΡΟΠΟΣ εφαρμογής του μέτρου είναι αντιδεοντολογικός και άδικος γι αυτά τα παιδιά και τις οικογένειες τους!!!! Εκφράζω τη μεγάλη μου απογοήτευση για τους χειρισμούς σας κι ας είμαι ψηφοφόρος σας. Υποστήκαμε, ως γονείς, πολλές λεκτικές προσβολές από την Υπουργό σας.

 
Απορίας άξιον
14 Σεπ 2021 10:06

να διαμαρτύρονται εκπαιδευτικοί για την ΕΒΕ, όταν στην τάξη τους έχουν μαθητές αδιάφορους ,άσχετους πολλές φορές χωρίς δυνατότητες στοιχειώδους επικοινωνίας και στα μαθήματα να μην μπορούν να καταλάβουν το παραμικρό και αυτούς τους μαθητές να τους θέλουν σε κάποιο πανεπιστήμιο ,αυτό δεν το καταλαβαίνω. Αυτό βολεύει μόνο τα ενοικιαζόμενα δωμάτια ταβέρνες,καφετέριες. όχι τους ίδιους.Αυτοί γιατί δεν την υπερασπίζονται;

 
@Απαραδεκτη κυβερνηση που μισεί παιδιά
14 Σεπ 2021 09:12

Δηλαδή μας λέτε ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι/θα έπρεπε να έιναι θέμα ψυχολογικής φύσεως και όχι θέμα προόδου. Οι πρωτοφανείς κοινωνικές συνθήκες ήταν ίδιες για όλους τους μαθητές. Οι εξετάσεις ήταν ίδιες για όλους τους μαθητές. Η ΕΒΕ ήταν ανάλογη του μέσου όρου της βαθμολογίας όλων των μαθητών. Αν όλοι οι μαθητές έγραφαν τον ίδιο βαθμό τότε θα έμπαιναν όλοι. Άρα όλοι είχαν τις ίδιες ευκαιρίες που είχαν και παλαιότερα, εκτός του να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο χωρίς να διαβάζουν. Θα ήταν πολύ χρήσιμο (αλλά δε θα γίνει ποτέ!) να γίνει μια στατιστική που να συνδέει το βαθμό εισαγωγής σε σχολή με το ποσοστό ολοκλήρωσης των σπουδών πχ σε 5-6 χρόνια. Μια προσωπική μου στατιστική (που δεν θα δημοσιεύσω ποτέ γιατί κινδυνεύω από εκάστοτε φοιτητικές παρατάξεις) σε φοιτητές που εισήλθαν μέσω εξετάσεων σε σχέση με φοιτητές από μεταγραφή κατά τα 10 τελευταία χρόνια δείχνει ότι φοιτητές με χαμηλότερο βαθμό εισαγωγής της βάσης σχεδόν ποτέ δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους. (Και για τους δύσπιστους, μπορώ να τους ξεχωρίσω γιατί ο φοιτητικός αριθμός μητρώου δείχνει τους φοιτητές της εκάστοτε κατηγορίας.)

 
Απαραδεκτη κυβερνηση που μισεί παιδιά
14 Σεπ 2021 08:46

Βίωσαν την ανεργία ή ζουσαν με τα ψιχουλα των επιδομάτων? Αντιμετώπισαν ψυχολογικά προβλήματα τα παιδιά τους? Αυτά είναι άλλης κατηγορίας βεβαία.
Άξιζαν τα παιδιά μια άλλη αντιμετώπιση τη χρονιά της πανδημίας και δυστυχώς δεν την είχαν. Δυστυχως η κυβερνηση δεν τα σεβάστηκε. Σκέφτοντα;ι μόνο τα δικά τους παιδιά.

 
@Ανώνυμος
14 Σεπ 2021 08:36

Ως ΔΕΠ κεντρικού πανεπιστημίου, δε νομίζω ότι ο ουσιαστικός λόγος ήταν να αδειάσουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Ίσα ίσα που θα ήμασταν πολύ καλύτερα με λιγότερους εισακτέους (και, άρα, ακόμα ψηλότερη βάση) καθώς θα είχαμε χώρο στα εργαστήρια και στα αμφιθέατρα, αλλά και θα μειωνόταν το πηλίκο σπουδαστών/διδάσκοντα. Το τελευταίο, θα μας έδινε μακράν καλύτερο περιβάλλον και ευκαιρίες για τους σπουδαστές μας αλλά και δεκάδες θέσεις άνοδο στις παγκόσμιες κατατάξεις των πανεπιστημίων. Ο ουσιαστικός λόγος είναι πολιτικός κατά τη γνώμη μου: οι μισοί πολίτες της χώρας ζουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αν τα πανεπιστήμια στις πόλεις αυτές δεν παρέχουν το 50% των θέσεων τότε οι μαθητές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (που έχουν και εν γένει το μεγαλύτερο κόστος διαβίωσης για μια οικογένεια) θα πρέπει να μετακινηθούν σε άλλες πόλεις μαζικά με πολύ σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειές τους. Και αυτοί όλοι είναι περισσότεροι ψηφοφόροι από τις λίγες εκατοντάδες ΔΕΠ σε περιφερειακά πανεπιστήμια και τις λίγες χιλιάδες ιδιοκτήτες καφετεριών και φοιτητικών κατοικιών.

 
Ανώνυμος
14 Σεπ 2021 05:33

κ. Πρωθυπουργέ τα λέτε όπως ακριβώς σας βολεύουν, τα Πανεπιστήμια ζήτησαν 50.000 εισακτέους και εσείς κατανείματε 78000, δηλαδή 38.000 υπεράριθμους, γιατί; μήπως επειδή τεχνητά θέλατε να μείνουν κενές θέσεις στα περιφερειακά πανεπιστήμια ώστε να κλείσουν τμήματα. Ποιο το όφελος σε μια εποχή που μαστίζεται από την πανδημία να έχουμε άδειες αίθουσες σε περιφερειακά τμήματα και συνωστισμένους στα κεντρικά Πανεπιστήμια. Το υπουργείο παιδείας έχει έρθει σε επαφή με το υπουργείο οικονομίας και ανάπτυξης, καθώς με αυτόν τον τρόπο χαράσσεται παράλληλα και η οικονομική και αναπτυξιακή πολιτική της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας συντονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο σε ότι το συμφέρει διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και χρόνια προσπαθεί να αποτρέψει την αύξηση των ανισοτήτων μεταξύ των περιφερειών και παρεμβαίνει αντισταθμιστικά, διαθέτοντας πόρους για την αντιμετώπιση οικονομικών και διαρθρωτικών αδυναμιών των υποβαθμισμένων περιφερειών. H πολιτική του υπουργείου παιδείας ξεκάθαρα ενισχύει τα Πανεπιστήμια του κέντρου και κατά συνέπεια οδηγεί σε συσσώρευση του πληθυσμού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προωθώντας μακροπρόθεσμα ένα μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης που θυμίζει οικονομίες τριτοκοσμικών χωρών. Είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να υποβαθμίσει περαιτέρω τις αδύναμες περιφέρειες; Γιατί αυξάνει τον αριθμό των εισακτέων κόντρα στις προτάσεις των πανεπιστημίων μεθοδεύοντας έτσι το κλείσιμο τμημάτων μη ελκυστικών περιοχών;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.