Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Αξιολόγηση: Οδηγίες ΔΟΕ προς Δημοτικά και Νηπιαγωγεία για ενιαία κείμενα αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση

Τα κείμενα-οδηγίες ήδη βρίσκονται στη Νομική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο νομικής αντίδρασης.
Δημοσίευση: 21/10/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με το μήνυμα “δεσμευόμαστε ότι θα πάμε μέχρι τέλους”, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (με ψήφους ΔΑΚΕ, ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ και ενός εκ των δύο μελών των Παρεμβάσεων), σύμφωνα με πληροφορίες απέστειλε προς τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία :

  • ενιαία κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και
  • τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό (σε επόμενη φάση θα σταλούν αναλυτικά τα αντίστοιχα σχέδια),

και

καλεί  τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Η ΔΟΕ, σύμφωνα με πληροφορίες,  ζητά από τα σχολεία τα “ενιαία κείμενα” να μη δημοσιοποιήσουν , χωρίς ωστόσο να αναφέρει για ποιο λόγο.

Το υπουργείο Παιδείας: Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες,  τα κείμενα-οδηγίες ήδη  βρίσκονται στη Νομική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, όπου εξετάζεται το ενδεχόμενο νομικής αντίδρασης.

Η ΔΟΕ , σύμφωνα με πληροφορίες, δίνει παράλληλα τις ακόλουθες οδηγίες:

1. Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε:

α)Το ενιαίο κείμενο αποτίμησης, ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

β) Τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση.

2.  Δεν χωριζόμαστε σε ξεχωριστές ομάδες, αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί (όλος ο Σύλλογος διδασκόντων) αποτελούν ενιαία ομάδα, για κάθε στόχο/σχέδιο δράσης, όπως έχει κατατεθεί από την Ομοσπονδία.

3. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η ΔΟΕ θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Τα κείμενα, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, στόχο έχουν να:

α. ενώσει όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα,

β. διατηρήσει το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών για τα σχολεία, απέναντι στον κίνδυνο της εξωραϊσμού της εκπαιδευτικής πραγματικότητας,

γ. ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης -χειραγώγησης.

 

Ετικέτες: 
ΔΟΕΑξιολόγηση

Σχόλια (24)

 
Stef
22 Οκτ 2021 17:27

Ας απόκαταστήσουν τους μισθούς μας αναλογικά με βάση το μισθολογιο του 2011 - όταν έγιναν οι τεράστιες περικοπές- και μετά συζητάμε περί αξιολόγησης.

 
Νίκος
21 Οκτ 2021 22:39

Μπράβο στη ΔΟΕ έτσι πρέπει. Καμία νομική συνεπεια δεν μπορεί να καταλογιστεί σε κανένα. Συμμετοχή δεν ήθελε το υπουργείο? Ορίστε 100% συμμετοχή και πάρτε αυτοαξιολογηση να έχετε α(Χ)ριστοι!!!

 
Πιτσιφλής
21 Οκτ 2021 21:14

Να λειτουργήσει ο Πρωθυπουργός ως «από μηχανής θεός» και να καλέσει τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ στο γραφείο του. Αυτά που μας ενώνουν είναι πιο σημαντικά από αυτά που μας χωρίζουν...

 
Γιάννης
21 Οκτ 2021 20:03

Το Υπουργείο έχει ήδη απαξιώσει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου όταν δεν συζητά με συνδικαλιστικές οργανώσεις και το κάνει υποχρεωτικό. Είναι επόμενο να υπάρξουν τέτοια κείμενα ή τυπικά κείμενα που δεν θα πληροφορούν. Το Υπουργείο με την υποχρεωτική επιβολή επαληθεύει τους φόβους των εκπαιδευτικών ότι η αξιολόγηση θα γίνει για να αλλάξουν οι εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών και να μειωθούν οι θέσεις εργασίας όπως γίνεται τώρα στη μέση εκπαίδευση.

 
Αυτούσια
21 Οκτ 2021 17:41

"Να τα υιοθετήσουν αυτούσια και χωρίς καμία διαφοροποίηση". Το κατά ΔΟΕ Ευαγγέλιον. Αυτό αν το έλεγε το ΥΠΑΙΘ θα το αποκαλούσαμε ολοκληρωτισμό. Μπλιαχ και πάλι μπλιαχ.

 
Γιώργος
21 Οκτ 2021 16:22

Αφού απέτυχαν με την αξιολόγηση αντί να κάνουν την αυτοκριτική τους προσπαθούν να δώσουν στην ουσία ανύπαρκτα κείμενα με σχετικοθεωριες . Ας μας αφήσουν ήσυχους.

 
Μ.Ν.
21 Οκτ 2021 16:18

Πειθαρχικό για όλους τους ιθύνοντες της ΔΟΕ και πρόστιμο 3000 Ευρώ.

 
Κώστας
21 Οκτ 2021 15:59

Προφανώς κάποιος δικηγόρος έβαλε το χερακι του. Ουδεμία παρανομία και προβλέπεται οι δικηγόροι του υπουργείου να σπάζουν το κεφάλι τους για τρόπους αντίδρασης

 
Αγγελική
21 Οκτ 2021 15:30

Μια ζωή το Υ. Π. αποπροσανατολίζει επειδή δε θέλει να ρίξει χρήματα στην Παιδεία. Μια ζωή το μόνο που αλλάζει είναι ο τρόπος εισαγωγής των παιδιών στα πανεπιστήμια και ασήμαντες προσθεσοαφαιρεσεις στην ύλη. Τώρα ρίχνει όλο το βάρος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κατηγορώντας τους εμμέσως για ανικανότητα και τεμπελιά, γιατί και πάλι καταφέρνει να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας και την κοινή γνώμη αλλού, εκεί όπου το ίδιο δε χρειάζεται να ξοδέψει δημόσιο χρήμα. Όμως χωρίς σωστά και σύγχρονα σχολεία, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, χωρίς κατάλληλα βιβλία Παιδεία δεν υπάρχει κι ας υπονοεί το Υπουργείο ότι για όλα ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί. Χτίστε Σχολεία, εξοπλίστε τα και μετά αν μας βρείτε ανίκανους, απολύστε μας. Είναι τόσο απλά τα πράγματα όταν ο στόχος σας δεν είναι ο αποπροσανατολισμός.

 
ΝΟΜΙΚΟΣ - ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ
21 Οκτ 2021 15:27

Εξειρετικά!
Αυτή είναι η λύση - απάντηση! Ούτε απεργίες άσκοπες ούτε κόντρες με το Υπουργείο. Γιατί κ.κ. @Πιτσφιλή και κ. @Γιώργο (εάν είστε εκπ/κοί κι όχι του Υπουργείου...) δε σας άρεσε η λύση; Δεν είναι δικαίωμα του κάθε Συλλόγου να εκφράσει την άποψή του; Ποια παράβαση καθήκοντος βλέπετε και πού; Με καλεί το ΥΠΑΙΘ να εκφράσω τη γνώμη μου και υποχρεωτικά την εκφράζω! Το εάν είναι κοινή και όμοια με του διπλανού ή με των υπολοίπων 15.000 σχολείων, σας πειράζει;;; Και το καθήκον μου εκτελώ, ως οφείλω και την άποψή μου εκφράζω! Εκτός κι έχουμε χούντα και δεν το ξέρω... Αν βρείτε εσείς κάποιο νομικό κώλυμα, πείτε το και σε εμένα. (Εκπαιδευτικός - Νομικός)

 
ΡΜ
21 Οκτ 2021 15:23

Ως πρώην σχολική σύμβουλος αναφέρω ότι κάθε χρόνο καταθέταμε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διευρυμένη αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων και προγραμμάτων βασιζόμενοι και σε έρευνες που γινόταν στους εκπαιδευτικούς
Η ΔΟΕ το αποσιωπά και αναφέρεται μόνο
σε μια έρευνα που η ίδια είχε διεξάγει
Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων
αποσιωπάται παντελώς !
Αν ήθελαν αξιολόγηση λοιπόν των δεικτών ας ανατρέξουν στις εκθέσεις που υποβάλλονταν επι σειρά ετών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Η μήπως γίνονταν όλα μάταια ;

 
Εκπαιδευτικος
21 Οκτ 2021 14:28

Συγχαρητήρια στη ΔΟΕ,για αυτό την ακολουθούμε όλοι στην πρωτοβάθμια.

 
ΝΟ
21 Οκτ 2021 14:01

Τι να πει κανείς. Ότι ναναι

 
ΣΑΚΗΣ
21 Οκτ 2021 13:01

Απλά θλιβερό, πέρα από τις όποιες νομικές προεκτάσεις ....

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
21 Οκτ 2021 12:00

Δε συμφωνώ καθόλου με μια τέτοια οδηγία, η οποία σαφέστατα και εκθέτει τον εκπαιδευτικό κόσμο στην κοινή γνώμη, όπου μπορεί πολύ εύκολα να μεταφερθεί μια τέτοια οδηγία.
Βεβαίως δεν πιστεύω πως μπορεί να υπάρξει η παραμικρή νομική συνέπεια για κάτι τέτοιο. Δεν αναφέρομαι στα συνδικαλιστικά όργανα, αλλά στους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου που ενδεχομένως πράξουν κάτι τέτοιο. Γιατί κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτό δεν ήταν απόφαση του ίδιου του σχολείου, ανεξαρτήτως των συνδικαλιστικών υποδείξεων. Ποιος μπορεί δηλαδή να ορίσει τι περιεχόμενο θα έχει η δράση και η τελική έκθεση κάθε ομάδας των σχολείων;

 
Γιώργος
21 Οκτ 2021 11:52

Η ΔΟΕ θα υποδείξει στους εκπ/κούς τι σχέδια δράσης θα διαλέξουν; πόση ντροπή ποια ! !

 
Γιάννης
21 Οκτ 2021 11:45

Επιτέλους μια σωστή αντίδραση. Τα κάστρα πέφτουν από μέσα. Κλεφτοπόλεμος χωρίς τέλος μέχρι τη νίκη.

 
Αριστεία, όχι αστεία
21 Οκτ 2021 11:44

Άριστοι αυτοί, άριστοι κι εμείς. Αμ, πως!

 
1821b-Σαν ιδέα καλή φαίνεται...
21 Οκτ 2021 11:23

Αν υποθέσουμε ότι χάσουν πολλές ώρες οι εκπαιδευτικοί για να συντάξουν πρωτότυπα κείμενα για να περιγράψουν τις συνθήκες του σχολείου , θα κερδίσει κάτι το σχολείο;
Αν στην αξιολόγηση τονίσουμε ότι λείπουν βασικές υποδομές και χρήματα για οργάνωση του σχολείου θα αλλάξει κάτι; Θα δώσουν λεφτά; Θα μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη ή θα μεγαλώσουν οι αιθουσες;

Το να ξοδεύουμε χρήματα από την τσέπη μας για εξοπλισμό (πχ για webex) κάνει το σχολείο και εμάς καλύτερους από τους συναδέλφους και σχολεία που δεν έχουν χρήματα στην άκρη για να υλοποιήσουν τις οδηγίες του υπουργείου;

Ας στείλουμε ένα κοινό κείμενο όλοι για να δούμε πως θα βελτιώσει τις συνθήκες το υπουργείο.

Το ότι είναι κλειστό μόνο ένα τμήμα στην Ελλάδα δεν είναι επιτυχία. Όταν από τους 24 μαθητές πρέπει να είναι θετικοί ταυτόχρονα οι 13 (με rapid test -δηλαδή δαπάνη ή χρήση άδειας γονιού) στατιστικά είναι πολύ δυσκολο να κλείσει ένα τμήμα. Πέρυσι στα 2-3 κρούσματα έκλεινε το τμήμα. Χειρότερα είμαστε φέτος.

 
Απολύτως σωστο!
21 Οκτ 2021 11:21

Ολος ο τροπος και η στρατηγική που είναι κτισμένο το οικοδόμημα της αξιολόγησης ειναι ετσι δομημένο που σε κάθε περίπτωση να στοχοποιειται είτε η σχολική μονάδα είτε οι εκάστοτε εκπαιδευτικοί. Για αυτό και πρέπει στοχευμένα να αποφευχθεί αυτός ο εμπαιγμός. Και αυτο που προτείνει η ΔΟΕ ειναι η απαντηση σε αυτην την παράνοια. Μόνο κατι τετοιο ισως αναγκάσει τους "αρχιτέκτονες" αυτής της αξιολόγησης, να αλλάξουν προς το συμφέρον του δημοσίου σχολείου, τον προσανατολισμό των αξονων και δεικτων που έχουν εισηγηθεί.

 
Με τα ιδιωτικά...
21 Οκτ 2021 10:57

... τα βάζουν, αλλά για τα ιδιωτικά δουλεύουν! Τσάμπα πάνε τα λεφτά των φορολογούμενων.
Διώξτε όσους προσυπογράψουν το κοινό κείμενο της τάχα "αξιολόγησης".

 
Πιτσιφλής
21 Οκτ 2021 10:46

Λάθος, μέγα λάθος.
Πρόκειται περί μίας καταχρηστικής απόφασης που αγνοεί προκλητικά την προσωπική αξιοπρέπεια χιλιάδων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας. Για τη νομική της εγκυρότητα περιμένω να ακούσω τους ειδικούς.

 
Γιώργος Π.
21 Οκτ 2021 10:25

Καραμπινάτη περίπτωση παράβασης καθήκοντος από όσα σχολεία το εφαρμόσουν. Οι της ΔΟΕ έπρεπε ήδη να έχουν παραπεμφθεί στο πειθαρχικό . Επιτελούς το υπουργείο πρέπει να σπάσει αυγά.

 
Εύγε
21 Οκτ 2021 10:16

Δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.