“Τελεσίγραφο” του υπ. Παιδείας στα σχολεία που καταθέτουν “φασόν” κείμενα αξιολόγησης: Η έκθεση αξιολόγηση δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη

“Οφείλετε να αναρτήσετε στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ την εξατομικευμένη έκθεση αξιολόγησης της σχολικής σας μονάδας, σε πλήρη συμμόρφωση με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο (νόμος και υπουργική απόφαση)”

26/10/2021

Ενημερώθηκε: 27/10/2021, 12:23

Άκουσε το άρθρο

Το “έλα να δεις” γίνεται στις σχολικές μονάδες που επέλεξαν να ακολουθήσουν την οδηγία της ΔΟΕ  και κατέθεσαν ενιαία κείμενα  αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021  χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Το υπουργείο Παιδείας απαντά με "τελεσίγραφο" ξεχωριστά σε κάθε σχολική μονάδα που καταθέτει τα “φασόν” κείμενα της ΔΟΕ ως  εξής:

Α. Η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του ΙΕΠ του προδιαμορφωμένου κειμένου αξιολόγησης , το οποίο δεν περιέχει εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία κατά τα προβλεπόμενα στις ισχύουσες διατάξεις  και δεν έχει λάβει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, δν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο , συνεπώς δεν είναι σύννομη και θεωρείται μη γενομένη.

Β. Ως εκ τούτου οφείλετε να αναρτήσετε  στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ την εξατομικευμένη έκθεση αξιολόγησης της σχολικής σας μονάδας, σε πλήρη συμμόρφωση με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο (νόμος και υπουργική απόφαση)  έως τις 12 Νοεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αξιολόγησης.

250   "φασόν" κείμενα

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από το ΙΕΠ, σε σύνολο περίπου 13.000 σχολικών μονάδων , μέχρι σήμερα κατέθεσαν στο ΙΕΠ την έκθεση αξιολόγησης τα 8.500 σχολεία εκ των οποίων μόνο τα 250 υπέβαλαν "φασόν" κείμενα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ-ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ

Υπενθυμίζεται ότι η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (με ψήφους ΔΑΚΕ, ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ και ενός εκ των δύο μελών των Παρεμβάσεων),   απέστειλε προς τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία :

  •     ενιαία κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και
  •     τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό (σε επόμενη φάση θα σταλούν αναλυτικά τα αντίστοιχα σχέδια),

και

  • κάλεσε  τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Η ΔΟΕ,  ζήτησε   από τα σχολεία τα “ενιαία κείμενα” να μη δημοσιοποιήσουν , χωρίς ωστόσο να αναφέρει για ποιο λόγο.

Η ΔΟΕ , έδωσε παράλληλα τις ακόλουθες οδηγίες:

1. Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε:

α)Το ενιαίο κείμενο αποτίμησης, ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

β) Τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση.

2.  Δεν χωριζόμαστε σε ξεχωριστές ομάδες, αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί (όλος ο Σύλλογος διδασκόντων) αποτελούν ενιαία ομάδα, για κάθε στόχο/σχέδιο δράσης, όπως έχει κατατεθεί από την Ομοσπονδία.

3. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η ΔΟΕ θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Τα κείμενα, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, στόχο έχουν να:

α. ενώσει όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα,

β. διατηρήσει το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών για τα σχολεία, απέναντι στον κίνδυνο της εξωραϊσμού της εκπαιδευτικής πραγματικότητας,

γ. ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης -χειραγώγησης.

Κυβ. Εκπρόσωπος: Ο Νόμος για την αξιολόγηση δεν επιτρέπει κουτοπονηριές

Ο Νόμος για την αξιολόγηση  δεν επιτρέπει κουτοπονηριές, οι οποίες εκτός από παράνομες είναι και ανάξιες του εκπαιδευτικού λειτουργήματος.

Τη δήλωση αυτή έκανε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου, στη σημερινή τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, σχολιάζοντας τις Οδηγίες ΔΟΕ προς Δημοτικά και Νηπιαγωγεία για ενιαία κείμενα αποτίμησης της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση.

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κάλεσε   τις συνδικαλιστικές ηγεσίες “να ξανασκεφτούν, να συστρατευτούν στην προσπάθεια αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, κρίκος της οποίας είναι και η αξιολόγηση", και τόνισε τα εξής:

  • Ήδη πάνω από 8.300 σχολεία, δηλαδή το 60% επί του συνόλου των σχολικών μονάδων, έχουν προχωρήσει στην πρώτη φάση της αξιολόγησης.
  • Οι  συνδικαλιστικές ηγεσίες προσπαθούν να «ακυρώσουν στην πράξη» την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Υπογραμμίζεται κατ’ αρχήν ότι οποιαδήποτε υιοθέτηση τέτοιων κειμένων δεν συνιστά εφαρμογή της αξιολόγησης, αλλά παραβίαση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου και προφανώς δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή.
  • Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει το Νόμο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ