ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Δεν υπάρχει θέμα μείωσης της εξεταστέας ύλης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

"Δεν μπορεί να υπάρχουν πανεπιστημιακά Τμήματα μόνο για την ενίσχυση της οικονομίας μιας περιοχής"
Δημοσίευση: 23/01/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δεν υπάρχει θέμα μείωσης τις εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων το ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1

«Η ύλη μειώθηκε πέρσι όταν τα σχολεία έμειναν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Φέτος δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα" δήλωσε η υπουργός και πρόσθεσε: "Φέτος δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Η μείωση ύλης δεν βοηθάει και τα ίδια τα παιδιά, γιατί οι εξεταστές αναγκάζονται να πηγαίνουν σε “βάθος” και να βάζουν πιο δύσκολα θέματα".

Για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη η Νίκη Κεραμέως τόνισε:

  • H προηγούμενη Κυβέρνηση ίδρυσε πάνω από 150 πανεπιστημιακά τμήματα. Είναι χρόνια το πρόβλημα. Ιδρύονταν τμήματα χωρίς να υπάρχει μελέτη χρησιμότητας.
  •  Είμαστε σε διάλογο με τα πανεπιστήμια για τα τμήματα που χρειάζεται η χώρα μας για τα παιδιά μας και για την ανάπτυξη της χώρας
  • Δεν μπορεί να υπάρχουν Τμήματα μόνο για την ενίσχυση της οικονομίας μιας περιοχής.

Για την λειτουργία των σχολείων, εν μέσω της κακοκαιρίας «Ελπίδα», η υπ. Παιδείας είπε πως «Θα γίνει η ευρεία σύσκεψη το μεσημέρι, θα ληφθούν οι αποφάσεις και ακολούθως οι περιφερειάρχες και οι δήμοι θα βγάλουν ανακοινώσεις. Προφανώς προσαρμόζεται η ζωή μας όταν έχουμε ακραίες συνθήκες», ωστόσο διευκρινίζοντας πως και να μείνουν κλειστά τα σχολεία, δεν θα χαθούν τα μαθήματα, καθώς θα γίνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης, όπως συχνά συμβαίνει ενδεικτικά στην Φλώρινα, λόγω κακοκαιρίας.

Aναφορικά με τους αρνητές γονείς που δεν έστελναν τα παιδιά τους στο σχολείο λόγω κορονοϊού, έκανε λόγο για «μεμονωμένα περιστατικά, της τάξης των 70-80 σε όλη την Ελλάδα. Η Κυβέρνηση έφερε ειδική ρύθμιση για ειδική αξιόποινη πράξη για όποιον δεν επέτρεπε στο παιδί του να πηγαίνει στο σχολείο και έχουν μειωθεί σημαντικά οι περιπτώσεις αυτές, έχουν απομείνει πολύ λίγες.

Όπως είπε η υπουργός Παιδείας, «τα πολλά τεστ μας προσφέρουν μια πιο ασφαλή κοινωνία», ενώ όπως επεσήμανε τα κρούσματα μειώθηκαν αισθητά προοδευτικά σε σχέση με τον πρώτο υποχρεωτικό έλεγχο μαθητών και εκπαιδευτικών μετά από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Μάλιστα, όπως ανέφερε, χάρη στην ομαδική και άμεση ιχνηλάτηση που γίνεται σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, σε ποσοστό μόλις 0.03% ανέρχονται τα τμήματα που έχουν κλείσει σε όλη την Ελλάδα.

Η Ν. Κεραμέως είπε ακόμη πως μετά από τους 560.000 μαθητές και φοιτητές που έλαβαν voucher 200 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα», ελήφθη μέριμνα για την χορήγηση voucher και για όλους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς κριτήρια, ενώ ήδη έχουν παραγγελθεί διαδραστικοί πίνακες για όλα τα σχολεία από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς όπως σχολίασε πλέον υπάρχει σημαντικό ψηφιακό κομμάτι στην καθημερινή λειτουργία της εκπαίδευσης και των μαθημάτων.

Σχόλια (19)

 
Οικονομολόγος Σαΐνης
25 Ιαν 2022 10:50

Προς @α, όχι πανεπιστήμια για την οικονομία μιας περιοχής (23 Ιαν 2022 16:41) και προς α, όχι πανεπιστήμια για την οικονομία μιας περιοχή@ (23 Ιαν 2022 16:36)
- Τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που πέφτουν έξω, ποιός τις πληρώνει νομίζετε? Όχι το Κράτος, δηλαδή ο φορολογούμενος? Στα κέρδη, μια χαρά τα πάει ο ιδιωτικός τομέας. Στις ζημιές, στο Κράτος στρέφεται για "βοήθεια" και στο τέλος, το Κράτος πληρώνει.
- Όσο για το "γιατί κανένα ιδιωτικό ΑΕΙ - ούτε καν σχολείο - δεν πάει στο πουθενά να στηθεί;", όπως σας απάντησε με άλλα λόγια και ο σχολιαστής (23 Ιαν 2022 19:05), γιατί μια ιδιωτική επιχείρηση έχει ως 1ο σκοπό(ορθώς).... αλλά καμιά φορά και ως μοναδικό σκοπό(κακώς).... το οικονομικό κέρδος.
Χωρίς πχ το δημόσιο σχολείο, πού και πώς θα μάθαιναν αλήθεια γράμματα τα παιδιά στην "Κάτω Ραχούλα"?

 
ΜΜΕ
25 Ιαν 2022 01:44

Οι εκπαιδευτικοί μας είναι αυτοί που πρέπει να έχουν λόγο για την μείωση της ύλης για το εαν βγαίνει ή όχι έως την επιθυμητή ημερομηνία.Εαν η ύλη έχει μείνει πίσω ας το φωνάξουν. Εκτός και αν δεν αντιμετωπίζονται όπως τους αρμόζει.......

 
Polar_Fish
24 Ιαν 2022 15:34

Αυτό που έχει σημασία είναι η ανώτατη εκπαίδευση να έχει ευελιξία στο εκπαιδευτικό της έργο. Και αυτή η ευελιξία υπάρχει όταν τα τμήματα ενός ΑΕΙ είναι συγκεντρωμένα σε ένα μέρος.

 
ΔΕΠ
23 Ιαν 2022 20:51

Έχει δίκιο η υπουργός που λέει "Δεν μπορεί να υπάρχουν Τμήματα μόνο για την ενίσχυση της οικονομίας μιας περιοχής". Αλλά υπάρχουν ακόμα. Και δεν κάνει κάτι γιατί φοβάται τα συμφέροντα και τους παραγοντισκους. Αν μεταφερθούν τμηματα που έχουν έδρα εκτός της βασικής έδρας του πανεπιστημιου, χωρίς να κλείσουν, και εισαχθεους θα έχουν και θα βελτιωθεί η ερευνητική τους θέση.

 
A.K.
23 Ιαν 2022 20:46

Εξακολουθείηκυρίατιςαπερίσκεπτεςδηλώσεις.Μείωσηύλης;Είμαστεκαλά,υπάρχειθέμα;Όχι!!!Όλακαλά.Στηκοσμάρατηςηκυρία.Γιαγέλιαηκυρία.

 
@ α, όχι πανεπιστήμια για την οικονομία μιας περιοχή@ 23 Ιαν
23 Ιαν 2022 19:05

Α , όχι νοσοκομεία για την οικονομία μιας περιοχής
Α , όχι δικαστήρια για την οικονομία μιας περιοχής
Α , όχι στρτόπεδα για την οικονομία μιας περιοχής
Α , όχι βιβλιοθήκες για την οικονομία μιας περιοχής
Α , όχι νέοι δρόμοι για την οικονομία μιας περιοχής
Να μαραζώσουν όλες οι άλλες περιοχές και να μεταφερθούν οι πάντες σε πέντε πόλεις για οικονομία κλίμακος. Άσχετοι που θέλετε να γίνετε και οικολομολόγοι.

 
Μαρία
23 Ιαν 2022 17:50

@Ήθελα να'ξερα, Τα ΤΕΙ δεν ήταν Ανώτερα αλλά Ανώτατα. Αν ήθελες θα ήξερες ή θα είχες μάθει....τα βασικά.

 
Φανής
23 Ιαν 2022 17:47

Εννοείται. Μην αρχίζουνε τις εκπτώσεις !

 
γιόχαν
23 Ιαν 2022 17:15

Κυρία Κεραμέως,προχωρήστε και μη <<μασάτε>>.Αφήστε τους λαικιστές να φωνάζουν και να κλαψουρίζουν.

 
Ελλάς
23 Ιαν 2022 16:42

Η χώρα της κλάψας, του "μα εγώ είμαι ειδική περίπτωση", και του "αδικία!" (με το θαυμαστικό, ναι.

 
@ α, όχι πανεπιστήμια για την οικονομία μιας περιοχής
23 Ιαν 2022 16:41

Αν είναι ιδιωτικά φίλε/η, τότε τα πληρώνει ο ιδιώτης και ο φοιτητής που θα φοιτήσει εκεί, με ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ. Κατάλαβες ποιά είναι η κρίσιμη διαφορά;

Δεν πληρώνω φόρους για να στήσουν ΑΕΙ στην Κάτω Ραχούλα.

Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί κανένα ιδιωτικό ΑΕΙ - ούτε καν σχολείο - δεν πάει στο πουθενά να στηθεί; Γιατί δεν είναι τρελοί να στήσουν κάτι ζημιογόνο. Ενώ όταν τη ζημία την καλύπτει πάντα ο φορολογούμενος τότε όλοι είναι λαρτζ και θέλουν να έχουν πελάτες για τα σουβλατζίδικα, τα ενοικιαζόμενα και τις καφετέριες.

 
ΔΕΠ
23 Ιαν 2022 16:38

""Δεν μπορεί να υπάρχουν πανεπιστημιακά Τμήματα μόνο για την ενίσχυση της οικονομίας μιας περιοχής"....

Ναι έλα όμως που υπάρχουν! Τι θα κάνετε για αυτό, επιτέλους;

 
α, όχι πανεπιστήμια για την οικονομία μιας περιοχή@
23 Ιαν 2022 16:36

Ναι αν ειναι ιδιωτικά γιατι τα πληρώνουν οι φοιτητές τους. ΟΧΙ δημόσια γιατί τα δημόσια τα πληρώνω εγώ χωρίς να με ρωτήσουν, και ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΩ.

 
Ήθελα να'ξερα......
23 Ιαν 2022 16:16

πως δεν κοκκινίζουν από ντροπή με τα τόσα ψέματτα που λένε. Ο ΣΥΡΙΖΑ μείωσε ( ναι μείωσε) τον συνολικό αριθμό τμημάτων της ανώτερης εκπάιδευσης. Αυτό το πετυχε κατά την μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια. Αν θέλει να κλείσει η ΝΔ κάποια τμήματα ας το κάνει. Αυτή τα δημιούργησε. Τι μας το λέει συνέχεια η υπουργός. Πόσα χρόνια κυβερνάει;

 
Δημήτρης εκπαιδευτικός
23 Ιαν 2022 14:51

Ανησυχε εκπαιδευτικε, έχεις απόλυτο δίκιο. Έχω κατασταλάξει πλέον στο ότι οι αρμόδιοι του υπουργείου που ασχολούνται με την ύλη και μας δίνουν και οδηγίες για το πόσες ώρες θα καθίσουμε σε κάθε κομμάτι, δεν έχουν μπει σε αίθουσα να διδάξουν. Εγώ ασχολούμαι με Τρίτη λυκείου και τα παιδιά έχουν έρθει με τεράστια κενά από την προηγούμενη τάξη και δυστυχώς αυτό δεν ελήφθη υπόψιν. Δεν μπορούν να καταλάβουν τι αγώνα κάνουμε για να " βγει " η ύλη. Και να σου πω κάτι, ειδικά για τις Πανελλήνιες, Ναι, θα προτιμούσα, φέτος ειδικά, λιγότερη ύλη και εμβάθυνση, παρά αυτό το χάος και να τρέχουμε έτσι τρελά...

 
Αναστασία
23 Ιαν 2022 14:10

Κάθε μέρα φέυγει κι ένα τμήμα για να πάει να κάνει τεστ λόγω επιβεβαιωμένου κρούσματος. Υπάρχουν τμήματα που χάνουν 3 από τις 5 ημέρες μαθήματος την εβδομάδα κι αυτό θα συνεχιστεί για πολύ καιρό. Ναι, να μειωθεί η ύλη στη Γ και στην Α λυκείου να αναθεωρηθου΄ν τα θέματα Δ της τράπεζα που είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας και άσχετα με τις ερωτήσεις-ασκήσεις του βιβλίου. Και να λάβετε υπόψη σας ότι αυτά τα παιδιά έρχονται από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, δηλαδ΄ή, δεν ξέρουν τίποτα.

 
α, όχι πανεπιστήμια για την οικονομία μιας περιοχής
23 Ιαν 2022 14:08

αλλά αν είναι ιδιωτικά, εντάξει, ε;

 
Γονιός
23 Ιαν 2022 13:59

Ζήσε στο κόσμο σου....

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
23 Ιαν 2022 13:35

Εντελώς άστοχες δηλώσεις από την υπουργό.
Βεβαίως και υπάρχει θέμα μείωσης της ύλης, αφού οι αναγκαστικές απουσίες- ενίοτε μακράς διαρκείας - εκπαιδευτικών που δεν αναπληρώθηκαν είναι αμέτρητες κι επομένως η ύλη έχει μείνει πίσω. Φυσικά υπάρχει η λογική να επιταχύνουν τη διδασκαλία τους όσοι επιστρέφουν από καραντίνα, αλλά ας το πει φανερά κι ας εξηγήσει στον κόσμο πόσο ορθή παιδαγωγική λογική είναι αυτή και πόσο πραγματικά θα έχει "βγει" η ύλη μ' αυτόν τον τρόπο!
Όσο για το παιδαριώδες επιχείρημα ότι η μειωμένη ύλη αναγκάζει τους εξεταστές "να πηγαίνουν σε “βάθος” και να βάζουν πιο δύσκολα θέματα" αποκαλύπτει πόσο ρηχή σχέση έχουν οι αρμόδιοι του υπουργείου με τη σχολική πραγματικότητα! Πρόκειται για αδιανόητη αντίληψη που λαϊκίζει στο κομμάτι της δήθεν γενναιοδωρίας του υπουργείου προς τους υποψήφιους για βατά θέματα με πλήρη ύλη, ενώ εκφοβίζει απρεπέστατα τους υποψήφιους με την απειλή ότι περιορισμός της ύλης σημαίνει αναγκαστικά και δύσκολα θέματα! Δεν ξέρω τι είδους λογικές είναι αυτές, αλλά δεν τιμούν καθόλου μια υπουργό να τις κοινοποιεί με τόση απερισκεψία...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ