ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Στην "τελική ευθεία" η αντιστοίχιση πενταετών τμημάτων Μηχανικών με τμήματα των Πολυτεχνικών Σχολών

Τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται ώστε ένα Τμήμα Σχολής Μηχανικών να θεωρηθεί αντίστοιχο με Τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής
Δημοσίευση: 23/05/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έτοιμη είναι η Κοινή Υπουργική Απόφαση Παιδείας και Υποδομών , η οποία καθορίζει τους όρους και προϋποθέσεις της αντιστοιχίας τμημάτων Μηχανικών -"σ.σ. πρώην ΤΕΙ που με τους νόμους "Γαβρόγλου" έγιναν  Πανεπιστήμια)-  διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα- με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών.

Η ΚΥΑ ορίζει:

Α. Τα κριτήρια και τις  προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται ώστε ένα Τμήμα Σχολής Μηχανικών να θεωρηθεί αντίστοιχο με Τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής,   και

Β. Τον τρόπο  με τον οποίο πιστοποιείται η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών.

Ήδη το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και το ΕΛΜΕΠΑ υπέβαλλαν φακέλους με τις προτάσεις τους  για κάθε Τμήμα.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση είναι βασισμένη  στα βασικά κριτήρια τα οποία είχαν ορισθεί επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου .

Σύμφωνα με τα βασικά κριτήρια "Γαβρόγλου",  τα τμήματα μηχανικών Πανεπιστημίων θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις, προκειμένου να θεωρούνται αντίστοιχα με Τμήματα Πολυτεχνικής Σχολής και να απονέμουν διπλώματα μηχανικών.

α. Το πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου να είναι πενταετές.

β. Το περιεχόμενο σπουδών και επομένως και ο τίτλος του διπλώματος που απονέμεται να αντιστοιχεί σε βασική ειδικότητα μηχανικού.

γ. Στο πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

δδ) η απόκτηση γνώσεων ως προς τη μεθοδολογία λύσεων προβλημάτων και τη μεθοδολογία ανάλυσης, σύνθεσης και σχεδιασμού συστημάτων και εφαρμογών

εε) η ανάπτυξη ερευνητικών ικανοτήτων

δ. Στο πρόγραμμα σπουδών προβλέπεται η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον σε αντικείμενο συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος

ε. Τουλάχιστον το 80% των μελών Δ.Ε.Π. του Τμήματος να έχει γνωστικό αντικείμενο σε αντικείμενα μηχανικού.

στ. Το Τμήμα να έχει οργανωμένα και εξοπλισμένα εργαστήρια στα οποία θα γίνεται η εκπαίδευση στα γνωστικά αντικείμενα του μηχανικού. 

Σχόλια (40)

 
Δεν βλέπω φως
15 Ιουν 2022 18:51

Κοιτάνε το νέο νόμο για τα ΑΕΙ και δεν ασχολούνται με αυτό το θέμα.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΔΑ
13 Ιουν 2022 23:44

ΔΕ ΕΞΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΝΚΟΝΩΣΕΙ ΑΚΟΜΑ

 
ΠΑΠΕΛ
13 Ιουν 2022 17:02

Αφού είναι έτοιμη η ΚΥΑ γιατί δεν ανακοινώνεται τόσο καιρό;

 
ΕΡΩΤΗΣΗ
08 Ιουν 2022 21:22

Πως μπορούμε να μάθουμε αν έχει ανακοινωθεί;

 
Δημήτρης ΠΑΔΑ
06 Ιουν 2022 13:47

οχι ακομα δεν έχει ανακοινωθεί η ΚΥΑ

 
ΠΑΠΕΛ
04 Ιουν 2022 20:17

Έχει ανακοινωθεί τελικά η ΚΥΑ;

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΔΑ
25 Μάιος 2022 13:04

Απο ποιό υπουργείο θα ανακοινωθεί η ΚΥΑ; Απο το υπουργείο παιδείας ή Μεταφορών;

 
Στρ. Βούρβαχης
25 Μάιος 2022 10:45

@80% ...ποιος φωστήρας το σκέφτηκε: φταίει η προσήλωση στις "βασικές επιστήμες" (ρήτρα α))

 
Underground
25 Μάιος 2022 10:09

@Polar_Fist: Οι "υπολογιστές" συνιστούν κι αυτοί μια ολόκληρη επιστήμη (Επιστήμη Υπολογιστών-Computer Science-Πληροφορική), δεν τα μάθατε;

 
@80% ...ποιος φωστήρας
24 Μάιος 2022 23:33

Έχετε φυσικά δίκιο. Οσο για το ποιος το σκέφτηκε,
είναι παλιό αίτημα γνωστού επιμελητηρίου.

 
80% ...ποιος φωστήρας το σκέφτηκε
24 Μάιος 2022 22:39

Τμήμα Α με 10 ΔΕΠ, από 8 μηχανικούς και 2 άλλους, πληρεί το κριτήριο του 80%.

Τμήμα Β με 25 ΔΕΠ, από 19 μηχανικούς και 6 άλλους, είναι στο 76% και άρα δεν πληρεί το κριτήριο του 80%
ΠΑΡΟΤΙ ΕΧΕΙ ΥΠΕΡΔΙΠΛΆΣΙΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ !!!

Φωστήρες του ΥΠΕΘ και της ΕΘΑΑΕ, ΜΕΤΡ της μικροπολιτικής, στο καλό μετά τις εκλογές και να μην μας γράφετε.

 
Επιτέλους Ανάσταση....!!!
24 Μάιος 2022 21:03

Ανακούφιση μεγάλη θα προσφέρει η αναγνώριση και μετατροπή των σχολών μηχανικών σε Πολυτεχνικές Σχολές, σε όλους τους φοιτητές και τις οικογένειές τους. Μακάρι αυτό να γίνει και στα νέα Γεωπονικά Τμήματα.
Όλοι οι απόφοιτοι των σχολών αυτών θα πρέπει να απολαμβάνουν ίσα επαγγελματικά δικαιώματα και ευκαιρίες.

 
Polar_Fish
24 Μάιος 2022 19:49

@Στρ. Βούρβαχης
Οι υπολογιστές δεν έχουν καμμια χρησιμοτητα, αν δεν υπάρχει ηδη μια επιστημη που ειναι αναπτυγμένη και χρησιμοποιεί για παράδειγμα ολοκληρώματα και παραγώγους. Το ζητούμενο δεν είναι να βρείς το αποτέλεσμα της ολοκληρωσης ή η παραγώγισης αλλά αν το αποτέλεσμα χρειάζεται να υπολογιστεί.

 
Στρ. Βούρβαχης
24 Μάιος 2022 13:06

@Polar_Fish: στο δυναμικό πλαίσιο των σύγχρονων επιστημών η επιβίωση απαιτεί διαρκή προσαρμογή και ενημέρωση. Με επίλυση ολοκληρωμάτων με χαρτί και μολύβι κανείς δεν θα πάει πολύ μακριά. Δεν θα χρειαστείτε πολύ υπομονή για να το δείτε.

 
Polar_Fish
24 Μάιος 2022 12:48

Λιγη υπομονή και όλα θα φανερωθουν. Οι βασικές επιστήμες είναι κάτι πολυ γνωστό στις σχολές μηχανικών. Σε ότι αφορά το άνοιγμα υπολογιστή μην περιμένετε να είναι επιστήμη.

 
Polar_Fish
24 Μάιος 2022 09:45

Yπάρχουν ορισμένες προδιαγραφές για ενταξη στο ΤΕΕ. Ισως τα 5 χρονια να μην ειναι αρκετα.

 
Μηχανικός μηχανολόγος ΤΕ - ΔΙΠΑΕ
24 Μάιος 2022 05:06

Ελπίζω πραγματικά να προχωρήσει το θέμα αυτό των σχολών 5ετους προγράμματος σπουδών, γιατί ο υποβιβασμός αυτός δεν είναι δίκαιος! Βάλτε όσα μαθήματα χρειάζεται, αυξήστε και τη δυσκολία τους, κάντε περισσότερες ώρες το πρόγραμμα σπουδών, αλλά δώστε δικαιώματα γιατί έχουμε ρίξει πολύ δουλειά τόσα χρόνια και είναι κρίμα να περιορίζονται τόσο πολύ τα δικαιώματα μας! Το πρόγραμμα σπουδών μας είναι αρκετά απαιτητικό για τα δικαιώματα που δίνεται ... Μιλάω ως φοιτητής με μέσο όρο 8,93 / 10
Έξω στην επαγγελματική ζωή υπάρχει έντονος διαχωρισμός ΤΕΙ και Πανεπιστήμιο νομίζω δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά μας, δώστε γνώση και ευκαιρίες στο κόσμο να αυξηθεί το επίπεδο ακόμα περισσοτέρων και αναβαθμίστε το περιεχόμενο των μαθημάτων με σύγχρονα εργαλεία και λογισμικά, εκεί είναι το μέλλον .....

 
Βασικές επιστήμες;
23 Μάιος 2022 21:36

"αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες,"

Ποιες είναι οι "βασικές" επιστήμες; Να ανοίξουν υπολογιστή, να ξέρουν;

 
@Το γνωστικό αντικείμενο
23 Μάιος 2022 20:59

Στα τμήματα (τα πανεπιστημιακά) πληροφορικής και στα πολυτεχνικά που έχουν στον τίτλο τους το επίθεμα μηχανικοί υπολογιστών υπάρχουν προφανείς επικαλύψεις. και τα δύο ερευνούν και διδάσκουν λειτουργικά συστήματα, γλώσσες προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων, επεξεργασία σήματος κλπ.
Αν αυτό που ισχύει εκεί ισχύει και σε άλλα ζευγάρια/συνδυασμούς σπουδών (πχ χημικούς και χημικούς μηχανικούς) τότε η υποψία είναι ότι ο όρος για το 80% προσπαθεί να προωθήσει τα "δικά μας παιδιά" έστω και σε βάρος της αξιοκρατίας.
Μετά την κατάργηση των γενικών τμημάτων των πολυτεχνικών οι καθηγητές τους εντάχθηκαν στα τμήματα των μηχανικών. Έτσι υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με γνωστικό αντικείμενο μαθηματικά, φυσική κλπ στα τμήματα των μηχανικών. Και φυσικά δίνουν και διδακτορικά. Αρα το " Δε γίνεται δηλαδή να δίνουν διδακτορικά με αντικείμενα μηχανικού τα τμήματα φυσικής, χημείας, κ.ά." για τους μηχανικούς δεν ισχύει.

 
Φοιτητής Μηχανικών ΠΑΔΑ
23 Μάιος 2022 20:56

Εξαιρετικά νέα!!
Επιτέλους μετα από χρόνια απαράδεκτης καθυστέρησης από το Υποργείο προχωράει και το τελευταίο σκέλος που είναι η αντιστοίχιση με τα Πολυτεχνεία και η τυπική απόδοση Επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΤΕΕ.
Είχε άλλωστε προηγηθεί η ακαδημαική αντιστοίχιση με την δημιουργία των νέων 5ετων τμημάτων με αναγμωρισμένο από την ΕΘΑΑΕ integrated master μετά από δική της εξωερική αξιολόγηση.

 
από χαρτιά χορτάσαμε
23 Μάιος 2022 20:18

καλά αυτά σε ένα κρατικοδίαιτο μηχανισμό, αλλά στην αγορά αυτά δεν παίζουν ρόλο.
Κανείς δεν κοιτάει πρόγραμμα σπουδών, αλλά ουσία, δηλαδή τι ξέρει ο απόφοιτος, τι μπορεί να αντιληφθεί, προσωπικότητα, Facebook (αμέ) κτλ κτλ...

 
Στρ. Βούρβαχης
23 Μάιος 2022 20:18

@Το γνωστικό αντικείμενο....: άρα και διδακτορικά με αντικείμενο την Πληροφορική πρέπει να δίνονται μόνο από Τμήματα Πληροφορικής.

 
Κάλιο αργά παρά ποτέ
23 Μάιος 2022 18:03

Επιτέλους. Από το 2019 υπήρχαν τα κριτήρια αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου, επί Γαβρόγλου.

Ο Καραμανλής και αυτός από το 2020 μιλούσε για την σύσταση της επιτροπής.
https://www.esos.gr/arthra/69515/epitropi-gia-tin-antistoihia-ptyhion-sh...
Τώρα γιατί έπρεπε να περάσουν 3 χρόνια ώστε να προχωρήσει αυτή η ιστορία είναι πραγματικά απορίας άξιο
Κάλιο αργά παρά ποτέ. Αισιοδοξία.

 
Θύμιος
23 Μάιος 2022 17:56

Η ανάστροφη αντιστοίχιση ισχύει; Δηλαδή το 80% των μελών ΔΕΠ σε τμήματα φυσική, μαθηματικών, κλπ να έχουν γνωστικό αντικείμενο φυσική, μαθηματικά, κλπ;
Δεν βγάζει νόημα. Ή κάτι πολύ συγκεκριμένο έχει πέσει στην αντίληψή τους.

 
Όχι μόνο...
23 Μάιος 2022 17:09

δεν τα πήραν πίσω...τα έκαναν και χειρότερα...

 
Το γνωστικό αντικείμενο....
23 Μάιος 2022 16:58

αφορά τη θέση που προκηρύσεται κάθε φορά και χαρακτηρίζει το κάθε μέλος ΔΕΠ. Προφανώς, δε νοείται γνωστικό αντικείμενο μηχανικού που να χορηγείται από ΜΗ πολυτεχνικό τμήμα ή σχολή. Δε γίνεται δηλαδή να δίνουν διδακτορικά με αντικείμενα μηχανικού τα τμήματα φυσικής, χημείας, κ.ά.

 
Γνωστικό Αντικείμενο
23 Μάιος 2022 16:45

Αυτό με το οποίο εξελέγησαν στην τελευταία εκλογή τους ή μετά την αλλαγή γνωστικού αντικειμένου.

 
το 80%
23 Μάιος 2022 16:13

Ξέρει κάποιος άλλο αντικείμενο ή ομάδα σχολών που να υπάρχει αντίστοιχος όρος με το "Τουλάχιστον το 80% των μελών Δ.Ε.Π. του Τμήματος να έχει γνωστικό αντικείμενο σε αντικείμενα ..."
Συμβαίνει αυτό στην νομική στην θεολογική στο μαθηματικό στους χημικούς στους οικονομολόγους στην πληροφορική;

 
@Στρ. Βούρβαχης
23 Μάιος 2022 15:07

Το γνωστικό αντικείμενο είναι αυτό το οποίο διδάσκουν.

 
@ polar_fish
23 Μάιος 2022 14:34

Υπάρχουν είναι όσοι έκαναν πρόσθετα μαθήματα και ενα επιπλέον έτος συν οροσθετη πτυχιακή εργασία. Και ακόμα είναι στον αέρα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.