ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης: Από σήμερα και για τρεις ημέρες οι ενστάσεις

Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες μοριοδότησης υποψηφίων Συμβούλων Εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 03/10/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από σήμερα και για τρεις ημέρες οι υποψήφιοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, μετά την ανακοίνωση των  πινάκων μοριοδότησης, μπορούν να υποβάλουν ενστάσεις, εφόσον κρίνουν ότι αδικήθηκαν.

Ειδικότερα οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των  πινάκων αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής υποβολής των αιτήσεων (https://teachersapp.it.minedu.gov.gr/), εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών,   ήτοι από σήμερα  Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022 έως την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 23:59.

Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες μοριοδότησης υποψηφίων Συμβούλων Εκπαίδευσης, όπως αυτοί έχουν καταρτιστεί με αξιολογική σειρά, σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής των περ. α) και β) της παρ. 1 του άρθρου 32, του ν.4823/2021 (Α΄136), καθώς και οι πίνακες των υποψηφίων που έχουν υποχρέωση εξέτασης ξένης γλώσσας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της παρ. 6 του άρθρου 33, και την παρ. 4 του άρθρου 40 του ίδιου νόμου, ανακοινώθηκαν την περασμένη Παρασκευή, ενώ η διαδικασία είχε ξεκινήσει τον περασμένο Απρίλη.

Από τις 113 ενστάσεις έγιναν δεκτές οι 95

Υπενθυμίζεται  ότι από τους 113  ενστάσεις κατά των μη δεκτών πινάκων που έγιναν υποψήφιους Συμβούλους Εκπαίδευσης  έγιναν δεκτές οι 95.

Πρόκειται, ίσως για το μοναδικό "διαγωνισμό" του υπ. Παιδείας, που γίνονται σε τέτοιο ποσοστό δεκτές ενστάσεις.

Υπενθυμίζεται πως οι  μη δεκτοί υποψήφιοι ήταν 183 υποψήφιοι για λόγους ξένης γλώσσας μη κατάθεσης άλλων  στοιχείων όπως προυπηρεσίας, Πιστοποιητικών ΤΠΕ , διδακτικής υπηρεσίας κλπ.

Έτσι, μετά από αυτή την εξέλιξη , οι δεκτοί υποψήφιοι από τους 2.185 του προσωρινού πίνακα αυξήθηκαν  στους 2.280.

Σχόλια (31)

 
@Στρατος
07 Οκτ 2022 01:04

Το 70% των υποψηφιων έκανε ενσταση.Πλατφόρμα διευθυντών έτοιμη τέλη Νοεμβρη.Για ποια θέση απ όλες ενδιαφέρεσαι;

 
"Αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε πανεπιστήμιο"
06 Οκτ 2022 20:12

@ERT 05 Οκτ 2022 18:52
1. Επειδή ο καθένας θα μπορούσε να δώσει και τη δική του ερμηνεία, δεν υπάρχει νόμος που να ΟΡΙΖΕΙ ποιο είναι το "αυτοδύναμο διδακτικό έργο" και ποιο όχι?
2. Με βάση τη δική σας ερμηνεία, με ποια ιδιότητα-σχέση εργασίας κάποιος εκπαιδευτικός διορισμένος στην Α/θμια ή στη Β/θμια, μπορεί να βάζει(δηλ. ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ) "τους βαθμούς του εξαμήνου" στο πανεπιστήμιο?
3. Πώς μπορεί επίσης να ξέρει-ελέγξει-επιβεβαιώσει το κάθε Συμβούλιο, αν "είσαι ο διδάσκων στο μάθημα, δηλαδή βάζεις τους βαθμούς του εξαμήνου" ή αν "απλά βοηθάς φοιτητές σε πρακτικά μαθήματα"? Μπορεί πχ το διδακτικό έργο, να αφορά και σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού και σε παρελθόντα χρόνο(5-10-20 χρόνια πριν).
4. Άρα τελικά, το ΜΟΝΟ στο οποίο μπορεί να βασιστεί το Συμβούλιο, δεν είναι αυτό που γράφει η βεβαίωση που προσκομίζει ο υποψήφιος?

 
Στράτος
06 Οκτ 2022 15:20

Έληξε η προθεσμία υποβολής ενστάσεων. Υπάρχει κάποια πληροφορία για τον αριθμό των ενστάσεων που κατατέθηκαν;
.
Για τους Διευθυντές Σχολείων πότε αναμένεται να είναι έτοιμη η πλατφόρμα;

 
@ERT 05 Οκτ 2022 18:52
06 Οκτ 2022 09:25

"νοείται"? Τί λέει και ποιός νόμος το λέει, μας ενδιαφέρει. Αλλιώς το κάθε Συμβούλιο (και για τον κάθε υποψήφιο) μπορεί να "νοείται" όπως θέλει....

 
ERT
05 Οκτ 2022 18:52

@"Αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε πανεπιστήμιο". Αυτοδύναμο νοείται όταν είσαι ο διδάσκων στο μάθημα, δηλαδή βάζεις τους βαθμούς του εξαμήνου. Επομένως, αν απλά βοηθάς φοιτητές σε πρακτικά μαθήματα (π.χ. ως αποσπασμένος σε παιδαγωγικά τμήματα), αυτό ΔΕΝ είναι ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ διδακτικό έργο.

 
Ακαδημίες και ΑΕΙ
05 Οκτ 2022 15:42

Συγγνώμη, προσπαθώ να καταλάβω: πτυχιούχοι ακαδημιών λογίζονται πια ως πτυχιούχοι ΑΕΙ (πανεπιστήμια);

 
εξομοίωση
05 Οκτ 2022 10:06

Η εξομοίωση πτυχίου έγινε πριν πολλά χρόνια από όσους είχαν τελειώσει διετή σχολή ακαδημίας ή νηπιαγωγών. Την έχουν σχεδόν όλοι, αλλά σύμφωνα με τον νόμο δεν έμπαινε σε καμιά κατηγορία. Λέγεται ότι κάποιοι το αξιοποίησαν ως πτυχίο. Άδικο για αυτούς που δεν το έβαλαν και πρέπει να αποσαφινιστεί.

 
Β.
04 Οκτ 2022 21:41

Ασκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ

Αφορά μόνο τους εκπαιδευτικους που αξιολογήθηκαν για να πάρουν θέση στα Π.Σ .

 
Δεξιόστροφος Αριστερός
04 Οκτ 2022 16:16

@ πτυχίο εξομοίωσης
Δεν κατάλαβες τι έγινε με τους υποψηφίους του ΑΣΕΠ που πήγε να τους στερήσει το δικαίωμα με πτυχίο Παιδαγωγικής ακαδημίας να καταθέσουν αίτηση για διορισμό. Προφανώς οι νομικοί αποφάνθηκαν ότι τα 2 πτυχία Παιδαγωγικού και ακαδημίας είναι ανεξάρτητα

 
Σέρλοκ
04 Οκτ 2022 15:45

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Προσέξτε τους αριθμούς πρωτοκόλλου των υποψηφίων στους πίνακες δεκτών και μη δεκτών (προσωρινοί και αναμορφωμένοι) και στους προσωρινούς πίνακες μοριοδότησης που αρχίζουν από 4600 (σύστημα αυτόματης απόδοσης πρωτοκόλλου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα) και πάνω. Θα διαπιστώσετε ότι αυτοί οι αριθμοί πρωτοκόλλου (8 αριθμοί πρωτοκόλλου/8 υποψήφιοι στους πίνακες όλων των συμβουλίων) δεν εμφανίζονται ούτε στους πίνακες των δεκτών ούτε στους πίνακες των μη δεκτών, ούτε στους πίνακες των μη δεκτών λόγω ξένης γλώσσας της 14-06-2022 .
Πρώτο δεδομένο: Οι αριθμοί πρωτοκόλλου από 4600 και πάνω εμφανίζονται από το πουθενά στους αναμορφωμένους τελικούς πίνακες των δεκτών μετά από ένσταση στις 05-07-2022 και στους προσωρινούς πίνακες μοριοδότησης της 30-09-2022.
Δεύτερο δεδομένο: Σε όλους τους πίνακες των δεκτών υποψηφίων της 14-06-2022 ο τελευταίος αριθμός πρωτοκόλλου που εμφανίζεται είναι ο αριθμός 4486.
Ποια είναι τα συμπεράσματά σας από αυτό το παράδοξο;

 
ξενη γλώσσα
04 Οκτ 2022 10:39

Ως Σύμβουλοι Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με, τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2 (καλή γνώση). Η γνώση ξένης γλώσσας τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων, για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν την προϋπόθεση της γνώσης ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, για τις θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί που δεν πληρούν την ανωτέρω προϋπόθεση

 
"Αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε πανεπιστήμιο"
04 Οκτ 2022 08:28

@Μανόλης- ΕΑΠ 03 Οκτ 2022 20:12
1. Έχω ρωτήσει πολλές φορές (εδώ στις στήλες του esos) ποιος ακριβώς είναι ο ορισμός του "αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε πανεπιστήμιο" και με ποιο νόμο και άρθρο. Συγκεκριμένη απάντηση ΔΕΝ πήρα ποτέ.
2. Ούτε βέβαια και στον καλυτερότερο, ΔΕΝ περιγράφεται-διευκρινίζεται.
3. Ένας εκπαιδευτικός Α/θμιας ή Β/θμιας εκπαίδευσης, μπορεί να εργάζεται παράλληλα και ως 407 στο πανεπιστήμιο? Ή αφορά προϋπηρεσία ΠΡΙΝ το διορισμό του στη μέση εκπαίδευση?
4. Έχουν ΟΛΑ τα Συμβούλια τον ίδιο-κοινό μπούσουλα, για το ποιο διδακτικό έργο λογίζεται ως αυτοδύναμο (και άρα μοριοδοτείται) και ποιο όχι?
5. Ή μήπως αρκεί μια βεβαίωση ενός Τμήματος, που γράφει ότι ο χ εκπαιδευτικός άσκησε "αυτοδύναμο διδακτικό έργο"? Σε αυτή την περίπτωση, αυτή η βεβαίωση, δεν θα έπρεπε να είναι κοινή-καθορισμένη-η ίδια για όλα τα υποψήφια στελέχη που την προσκομίζουν?
@esos : Υπάρχει τέτοια βεβαίωση (εκ του ΥΠΑΙΘ-Πανεπιστημίων) να τη δούμε ως δείγμα-φόρμα?

 
πτυχίο εξομοίωσης
04 Οκτ 2022 06:33

Το πτυχίο εξομοίωσης που ε΄χουν πολλοί εκπαιδευτικοί πρωτοβάρμιας, σύμφωνα με τον Ν 4823 δεν έμπαινε πουθε΄να! Πως γίνεται κάποιοι το έχουν αξιοποιήσει ως δεύτερο ή τρίτο πτυχίο; Σε αυτήν την περίπτωση σε ποιά κατεύθυνση γίνεται η ένσταση;

 
"Αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε πανεπιστήμιο"
04 Οκτ 2022 01:20

@Μανόλης- ΕΑΠ 03 Οκτ 2022 20:12
1. Έχω ρωτήσει πολλές φορές (εδώ στις στήλες του esos) ποιος ακριβώς είναι ο ορισμός του "αυτοδύναμου διδακτικού έργου σε πανεπιστήμιο" και με ποιο νόμο και άρθρο. Συγκεκριμένη απάντηση ΔΕΝ πήρα ποτέ.
2. Ούτε βέβαια και στον καλυτερότερο, ΔΕΝ περιγράφεται-διευκρινίζεται.
3. Ένας εκπαιδευτικός Α/θμιας ή Β/θμιας εκπαίδευσης, μπορεί να εργάζεται παράλληλα και ως 407 στο πανεπιστήμιο? Ή αφορά προϋπηρεσία ΠΡΙΝ το διορισμό του στη μέση εκπαίδευση?
4. Έχουν ΟΛΑ τα Συμβούλια τον ίδιο(κοινό) μπούσουλα, για το ποιο διδακτικό έργο λογίζεται ως αυτοδύναμο (και άρα μοριοδοτείται) και ποιο όχι?
5. Ή μήπως αρκεί μια βεβαίωση ενός Τμήματος, που πχ γράφει ότι ο χ εκπαιδευτικός άσκησε "αυτοδύναμο διδακτικό έργο"? Σε αυτή την περίπτωση, αυτή η βεβαίωση, δεν θα έπρεπε να είναι κοινή-καθορισμένη-η ίδια για όλα τα υποψήφια στελέχη που την προσκομίζουν?
@esos : Υπάρχει τέτοια βεβαίωση, να τη δούμε ως δείγμα-φόρμα?

 
OK
04 Οκτ 2022 00:50

Εξομοίωση με μόρια;;; OK... Τι να πουν κι οι πτυχιούχοι που σπούδασαν τέσσερα και πάνω χρόνια;

 
ΑΛΗΘΕΙΑ
03 Οκτ 2022 22:50

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΩΣ ΤΡΙΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΙ;
ΠΟΣΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΧΙΑ!!!!
ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΝΣΤΑΣΗ;
ΑΛΗΘΕΙΑ...ΟΧΙ!!!
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ

 
Ναι... η ΕΜΥ παρακαλώ?...
03 Οκτ 2022 21:44

-Τί καιρό προβλέπετε για την Τετάρτη? Βροχή? Καταιγίδα? Τσουνάμι?...
-Εκδώσαμε δελτίο για ακραία "κεραμικά" φαινόμενα.... κράνος να βάλετε.

 
@ Μανόλης- ΕΑΠ
03 Οκτ 2022 21:08

@ Μανόλης- ΕΑΠ,
Συμφωνώ , αλλά πως κάνουμε την ένσταση όμως;

 
'Ασκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ
03 Οκτ 2022 21:04

Πώς γίνεται η μοριοδότηση στο παρακάτω (αβ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ,ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΠ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ –ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
αβ) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.: 0,50 μονάδες ανά διδακτικό έτος, για το οποίο ο υποψήφιος έχει αξιολογηθεί θετικά.
Τι αξιολόγηση πρέπει να υποβληθεί;

 
Μανόλης- ΕΑΠ
03 Οκτ 2022 20:12

Η διδασκαλία στο ΕΑΠ δεν πρέπει να μοριοδοτείται ως αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε πανεπιστήμιο γιατί δεν είναι αυτοδύναμο. Το αναλυτικό πρόγραμμα του κάθε μαθήματος και το υλικό του είναι προκατασκευασμένο. Οι διδάσκοντες, μέλη ΣΕΠ, καλούνται να διδάξουν έτοιμο υλικό και όχι να παράξουν δικό τους και να το δώσουν στους φοιτητές και τις φοιτήτριές τους. Δεν πρόκειται δηλαδή για αυτοδύναμο διδακτικό έργο και κακώς μοριοδοτήθηκε σε αρκετούς υποψήφιους συμβούλους. Αυτοδύναμο διδακτικό έργο είναι οι συμβάσεις 407, Ακαδημαϊκής εμπειρίας όπου οι διδάσκοντες/διδάσκουσες «στήνουν» από την αρχή το μάθημα.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
03 Οκτ 2022 19:48

Με τις καθυστερήσεις και τις μεταβολές στα χρονοδιαγράμματα θα δοθεί η δυνατότητα να υποβάλλουν για διευθυντές σχολείων αυτοί που έβαλαν για σύμβουλοι η αυτοί που έβαλαν για Διευθυντές και Yποδιευθυντές ΙΕΚ;

 
ΝΟ
03 Οκτ 2022 18:46

@ερωτημα
Συνάδελφε, το Α επίπεδο είναι προαπαιτούμενο και δεν μοριοδοτειται.
Μοριοδοτειται το Β επίπεδο με 1 μόριο και το Β1 με 0,5

 
Δεξιόστροφος Αριστερός
03 Οκτ 2022 18:40

@ΠΟΛΙΤΗΣ 2022 Κακώς δεν μετρήθηκαν τα μόρια του διδασκαλείου γιατί στο Άρθρο 34
Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής
Συμβούλων Εκπαίδευσης λέει:
α) Επί της παρ. 2 του άρθρου 33:
Το υποκριτήριο της υποπερ. αε) της περ. α) λαμβάνεται
υπόψη μόνο για την επιλογή Συμβούλων Εκπαίδευσης
των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70

 
Ι.Λ.
03 Οκτ 2022 18:26

@Κ.Α.
Μην βιάζεσαι για τους διευθυντές σχολείων. Το κλίμα "βιασύνης" που έγραφε το esos οτι επικρατεί για το θέμα στο Υπουργείο είναι πιο αργό και από το κλήμα της κληματαριάς του Υφυπουργού που σε λίγο θα έχει ρίξει όλα τα φύλλα της αλλά η διαδικασία για τους διευθυντές σχολείων ακόμη δεν θα έχει αρχίσει...

 
Ερώτημα
03 Οκτ 2022 17:40

Το ΤΠΕ 1ου Επιπέδου στοιχείο απαραίτητο συμμετοχη΄ς στην διαδικασία δεν μου μοριοδοτήθηκε αν και έγινα δεκτος στην διαδικασία και το έχω καταθέσει.Βλέπω όμως ότι στο 90% και περισσότερο των υποψηφίων έχουν πάρει μόρια στο συγκεκριμένο πεδίο. Ξέρει καποιος η κάποια να μου απαντήσει;

 
111
03 Οκτ 2022 17:07

ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΣΜ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ?

 
ΠΟΛΙΤΗΣ 2022
03 Οκτ 2022 15:54

Μετά από μια παρατήρηση στους προσωρινούς Πίνακες Μοριοδότησης των Υποψηφίων συναδέλφων για τη θέση του Συμβούλου Εκπαίδευσης, παρατήρησα το εξής:
Σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθμ. 4823 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» 03/08/2021 ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 136 και στο Άρθρο 33 Αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης αε) τίτλος διδασκαλείου μετεκπαίδευσης: δύο (2) μονάδες. Ο τίτλος διδασκαλείου προσμετράται μόνο για την επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ενώ οι ΣΤ_Π.Σ.Ε._Σ.Ε., Δ_Π.Σ.Ε._Σ.Ε., Β_Π.Σ.Ε._Σ.Ε. στην καταμέτρηση των μορίων των υποψηφίων ΟΡΘΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΑΝ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σε αντίθεση οι Α_ Π.Σ.Ε._Σ.Ε., Γ_ Π.Σ.Ε._Σ.Ε. και Ε_ Π.Σ.Ε._Σ.Ε. ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΑΝ την κατοχή του Διδασκαλείου.
Τελικά ισχύει ή όχι ο νόμος 4823/2021;
Μετά από τόσους μήνες αναμονής, οι Επιτροπές απλά αντέγραψαν και μάλιστα βιαστικά τις ίδιες καταστάσεις από την μοριοδότηση των ΔΠΕ και ΔΔΕ;
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ αλήθεια το 03ADουν δει;
Έχουν κάνει κάτι σχετικά με την όλη κατάσταση;

 
Έλενα
03 Οκτ 2022 15:28

Οι όμιλοι των Προτύπων ανήκουν στο 3εε μοριοδοτούμενο κριτήριο (0,5). Ξέρει κανείς γιατί δεν μοριοδοτούνται; Μήπως από λάθος;

 
Κ.Α.
03 Οκτ 2022 14:16

Υπάρχει κάποια πληροφορία για το ξεκίνημα της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών σχολείων;

 
Φώφη
03 Οκτ 2022 13:53

Ναι, από το ίδιο συμβούλιο , και αυτό δεν είναι καλό. Σωστή όμως η σκέψη σου, αυτό ισχύει σε άλλες χώρες, όχι όμως εδώ.... Εδώ είναι Ελλάδα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.