Σεισμός-Κέρκυρα: Έπεσαν κομμάτια από το ταβάνι σε εργαστήριο του 1ου ΕΠΑΛ

Ο μικρός σεισμός, που έγινε χθες στην Κέρκυρα, προκάλεσε πτώση ολόκληρων κομματιών από το ταβάνι σε εργαστήριο του 1ου ΕΠΑΛ Κέρκυρας και πιο συγκεκριμένα, από την κολώνα στήριξης, η οποία γέμισε ρωγμές, όπου και αποκαλύφθηκαν τα διαβρωμένα και κατασκουριασμένα σίδερα που τη στηρίζουν (όπως μπορεί να φανεί και στις φωτογραφίες).
Το γεγονός αυτό, τονίζει η τοπκή ΕΛΜΕ, γέμισε με ανησυχία και ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου και η σκέψη για το τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση ενός μεγαλύτερου σεισμού έρχεται αναπόφευκτα.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
Ένας σεισμός της τάξης των 3,2 Richter, ήταν αρκετός για να φανερώσει τη γύμνια των πολιτικών των τοπικών διοικήσεων και των κυβερνήσεων διαχρονικά, αλλά και τις εγκληματικές ευθύνες που έχουν για ότι έχει γίνει και για αυτά που πρόκειται να γίνουν σε σχέση με την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων.
Ο μικρός αυτός σεισμός, που έγινε χθες στην Κέρκυρα, προκάλεσε πτώση ολόκληρων κομματιών από το ταβάνι σε εργαστήριο του 1ου ΕΠΑΛ Κέρκυρας και πιο συγκεκριμένα, από την κολώνα στήριξης, η οποία γέμισε ρωγμές, όπου και αποκαλύφθηκαν τα διαβρωμένα και κατασκουριασμένα σίδερα που τη στηρίζουν (όπως μπορεί να φανεί και στις φωτογραφίες).
Το γεγονός αυτό, γέμισε με ανησυχία και ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου και η σκέψη για το τι μπορεί να συμβεί στην περίπτωση ενός μεγαλύτερου σεισμού έρχεται αναπόφευκτα.
Ο καταστροφικός σεισμός στην Τουρκία και στη Συρία, οι χιλιάδες νεκροί και τραυματίες αποδεικνύουν ότι μπορεί οι σεισμοί να είναι φυσικό φαινόμενο, αλλά δεν είναι φυσικό φαινόμενο οι συνέπειές τους. Γιατί η αντισεισμική προστασία των κτιρίων μπορεί να προβλεφθεί και να γίνει.
Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, δείχνει τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων για την κατάσταση, στην οποία είχαν φέρει οι πολιτικές τους, τους σιδηροδρόμους, αλλά και τις ευθύνες ιδιωτών και επιχειρήσεων, που μπροστά στο κέρδος, δε διστάζουν να θυσιάσουν ακόμα και ανθρώπινες ζωές.
Από τις τραγικές αυτές ειδήσεις και μετά, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, ξύπνησαν με ερωτήματα, αγωνίες, φόβο, σχετικά με την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων, την ασφάλεια των παιδιών μας και όλης της σχολικής κοινότητας γενικότερα, γεγονός που αποδείχτηκε περίτρανα με το χτεσινό σεισμό.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας ανέλαβε πρωτοβουλία για το θέμα της ασφάλειας των σχολικών κτιρίων και επιχείρησε συνάντηση με τους 3 Δήμους του νησιού, από τους οποίους μόνο ένας ανταποκρίθηκε (Βόρειας Κέρκυρας) ώστε να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για τα σχολεία μας:
· Να αρχίσει άμεσα ουσιαστικός και ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολείων. Να ολοκληρωθεί ο προσεισμικός έλεγχος και να γίνει ο δευτεροβάθμιος αντισεισμικός έλεγχος σε όσα σχολεία έχει κριθεί ότι απαιτείται με κρατική χρηματοδότηση.
· Να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση όλων των ζημιών και να γίνουν όλες οι αναγκαίες επεμβάσεις σε όλα τα σχολικά κτίρια, σύμφωνα με τις τελευταίες αντισεισμικές προδιαγραφές.
· Να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ανέγερση νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων όπου αυτά κρίθηκαν ακατάλληλα.
· Να αυξηθεί άμεσα η χρηματοδότηση για την επισκευή και συντήρηση των σχολείων αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.).
· Την καθιέρωση μητρώου συντήρησης και ελέγχου των σχολικών κτιρίων με ευθύνη του κράτους.
· Δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα που θα έχει την ευθύνη για τη μελέτη, ανέγερση, συντήρηση και επισκευή όλων των σχολικών κτιρίων.
· Συγκρότηση Ενιαίου Φορέα Αντισεισμικής Θωράκισης, στον οποίο θα υπαχθούν οι σημερινές διαφορετικές δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί καθώς και τη γενναία χρηματοδότηση απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό.
Καμία συγκεκριμένη απάντηση δεν πήραμε από το Δήμο, με τον οποίο έγινε η συνάντηση, ενώ τους άλλους δύο Δήμους του νησιού, φαίνεται ότι δεν τους απασχολεί το ζήτημα της ασφάλειας των σχολικών κτιρίων. Όπως δεν απασχολεί και τις κυβερνήσεις, αφού για την αντισεισμική θωράκιση των κτιρίων, τα εκπαιδευτικά σωματεία, οι γονείς και οι μαθητές, φωνάζουν χρόνια.
Απαιτούμε να παρθούν ΑΜΕΣΑ μέτρα για να γίνουν ασφαλή τα σχολικά κτίρια της Κέρκυρας! Για ότι συμβεί, την ευθύνη θα την έχουν η Κεντρική και Τοπική Διοίκηση!
Η ασφαλής και σύγχρονη σχολική στέγη είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής!
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Αττικής στον Κόμβο Έρευνας, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας στον Αγροδιατροφικό Τομέα «A...
- Έγγραφο Οδ. Ζώρα στα ΑΕΙ για το αίτημα εξαίρεσης από την αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
- Νέο αίτημα του υπ. Παιδείας για εξαίρεση από την απαγόρευση υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών λόγω εκλογών
- Η Τράπεζα θεμάτων και οι ορφανές ευθύνες
- Τα θέματα των Νέων Ελληνικών στα οποία διαγωνίστηκαν οι υπoψήφιοι των ΕΠΑΛ
- Εγκύκλιος για την αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών
- Πανελλαδικές 2024: Αλλαγές στους Συντελεστές Βαρύτητας στις στρατιωτικές σχολές ΣΜΥΑ
- Πρυτανικές εκλογές ΕΚΠΑ: Αμετακίνητες οι δύο πλευρές παρά τις αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις
- Ολοκληρώθηκε το DUTH Innovation Week του Κόμβου Καινοτομίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
- Πανελλαδικές 2023: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
Σχόλια (2)
Αλήθεια, σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο έλεγχος των σχολείων και των υπόλοιπων δημόσιων κτηρίων (π.χ. μπαλκόνι δημοτικής βιβλιοθήκης νότιου δήμου της Αττικής) που (πολύ αργά, όμως,) έχει ήδη ξεκινήσει; Ουδείς μάς έχει ενημερώσει.
λέμε ότι η Παιδεία μας παίρνει και βραβεία...
εδώ δεν έχουμε τα αυτονόητα...
γερά κτίρια για να κάνουν τα παιδιά μάθημα...