"Σε επίπεδο των δημοτικών σχολείων τώρα, έχουμε διακόσια τέσσερα μονοθέσια να λειτουργούν με λιγότερο από δεκαπέντε μαθητές. Εβδομήντα πέντε δημοτικά λειτουργούν με λιγότερο από πέντε μαθητές. Για την ακρίβεια έξι από αυτά λειτουργούν μόνο με έναν μαθητή. Ενενήντα τέσσερα δημοτικά με πέντε έως δέκα μαθητές και τριάντα πέντε με δέκα έως δεκατέσσερις μαθητές".
Τα παραπάνω στοιχεία έδωσε η υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου, κατά τη σημερινή συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή της Βουλευτού της Κ.Ο. «ΝΙΚΗ» Ασπασίας Κουρουπάκη, ενώ αναφερόμενη στην σχετική κείμενη νομοθεσία, είπε τα εξής:
"Ο νόμος προβλέπει ότι η λειτουργία ενός σχολείου δεν κρίνεται μόνο από το μαθητικό δυναμικό, αλλά και από τις τοπικές και γεωγραφικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις μπορεί ένας τόπος να έχει μονοθέσιο, διθέσιο και τριθέσιο σχολείο, όταν έχει δεκαπέντε μαθητές και από τριθέσιο και πάνω, δημοτικό τώρα, όταν έχει από είκοσι πέντε μαθητές και πάνω".
Σχετικά με τις παραμεθόριες περιοχές,η υφυπουργός τόνισε: "Η πολιτεία φροντίζει και για να ακολουθήσει το πνεύμα του Συντάγματος, προσφέροντας υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χρειάζεται, αλλά και για λόγους εθνικής ασφαλείας και ενίσχυσης της παραμεθορίου περιοχής, να έχουμε σχολεία στα μικρά, στα μικρότερα νησιά μας και στην παραμεθόριο περιοχή. Το άθροισμα των μονοθέσιων σχολείων με έναν μαθητή, νηπιαγωγείων και δημοτικών είναι τριάντα ένα, είκοσι πέντε νηπιαγωγεία, έξι δημοτικά με έναν δάσκαλο και έναν μαθητή".
Σχετικά με τις εκατόν δέκα επτά αναστολές λειτουργίας στην Κεντρική Μακεδονία, η Δ. Μιχαηλίδου ανέφερε τα εξής:
- Ο αριθμός εκατόν δέκα επτά μπορεί να κάνει εντύπωση. Είναι σημαντικό όμως να πληροφορήσουμε την Εθνική Αντιπροσωπεία, αλλά και τους Έλληνες πολίτες, ότι το εκατόν δέκα επτά, οι εκατόν δέκα επτά αναστολές σχολείων δεν είναι φετινές. Συγκεκριμένα από τα σαράντα ένα στα εκατόν δέκα επτά δημοτικά σχολεία που αναφέρονται στην ίδια απόφαση του περιφερειακού διευθυντή, την οποία σίγουρα έχετε διαβάσει, τα δεκαεννέα είναι σε αναστολή από την ίδρυσή τους, τα δεκατέσσερα λόγω μηδενικών εγγραφών είναι σε αναστολή, όχι φέτος, αλλά ούτε από πέρσι ούτε από πρόπερσι, αλλά τα τελευταία επτά χρόνια. Οκτώ είναι σε αναστολή λόγω μικρού αριθμού μαθητών, από ένα έως και πέντε χρόνια και αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στα εβδομήντα έξι νηπιαγωγεία. Είκοσι τρία, παραδείγματος χάρη, είναι σε αναστολή από την ίδρυσή τους, τριάντα δύο λόγω μηδενικών εγγραφών και είκοσι ένα είναι σε αναστολή τα τελευταία έντεκα χρόνια. Άρα, το άθροισμα των εκατόν δέκα επτά δεν αναφέρεται σε αυτή τη χρονιά.
- Τώρα, γιατί ένα σχολείο μπορεί να είναι σε αναστολή; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα και γιατί παίρνουμε από μία σχολική μονάδα ένα κομμάτι της παραδείγματος χάρη σε αναστολή. Φέτος είχαμε την αναστολή λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας ενός σχολείου, το οποίο στη Βόρεια Ελλάδα λειτουργούσε σε τρία διαφορετικά χωριά. Το πρώτο χωριό φιλοξενούσε την πρώτη, τη δευτέρα και την τρίτη Δημοτικού. Το τρίτο χωριό φιλοξενούσε την πέμπτη και την έκτη Δημοτικού. Το δεύτερο χωριό φιλοξενούσε μόνο την τετάρτη Δημοτικού. Αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς λόγους, έτσι ώστε να κοινωνικοποιούνται τα παιδιά, να προαυλίζονται με παιδιά άλλης ηλικίας, το σχολείο το οποίο φιλοξενεί μόνο την τετάρτη Δημοτικού πρέπει να συγχωνευτεί με ένα από τα άλλα δύο σχολεία, με το σχολείο -όπως και έγινε- της πέμπτης και της έκτης Δημοτικού.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.