ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Επιμένει ο υπ. Παιδείας στη συμμετοχή των διδασκόντων στην επιλογή των Διευθυντών των Σχολείων

Δημοσίευση: 18/03/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Σχεδιάζουμε αλλαγές. Να μη μας ξεφύγει η εδραίωση μιας ουσιαστικής δημοκρατίας στα Σχολεία. Η καταγραφή των απόψεων  των διδασκόντων  ως προς την καταλληλότητα του Διευθυντή τους είναι σημαντικό στοιχείο  του Σχολείου”

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε συνέντευξη που παραχώρησε για  γενικότερα θέματα παιδείας στην “Ελευθερία του Τύπου της Κυριακής”, απαντώντας στην εξής ερώτηση: “ Με την απόφαση του ΣτΕ για τους Διευθυντές Σχολείων τι θα κάνετε;”.

Θυμίζουμε ότι το συγκυβερνών κόμμα , οι Ανεξάρτητοι Ελληνες, ήδη έχει εισηγηθεί στον υπουργό Παιδείας στα "Μοριοδοτούμενα Κρίτήρια" να συμπεριληφθούν: “Εισήγηση Συλλόγου Διδασκόντων (7 μόρια μέγιστο) και Συλλόγου Γονέων του σχολείου (4 μόρια μέγιστο) με τα περισσότερα χρόνια υπηρέτησης του υποψηφίου εκπαιδευτικού  (Συνολικό 11 μόρια μέγιστο)  . Σε περίπτωση εκπαιδευτικού που θητεύει ως διευθυντής, η εισήγηση αντικαθίσταται από την αξιολόγηση Φορέων* (Σύλλογο Γονέων, Σχολική Επιτροπή του Δήμου, με ισόποση μοριοδότηση και λήψη μέσου όρου).

Η εισήγηση του Συλλόγου Γονέων δεν πρέπει να είναι αυθαίρετη ή κατά τη γνώμη τους. Θα είναι καλύτερη η σύνταξη βάσει ενός ερωτηματολογίου ή προτύπου σταθμισμένου όχι με αριθμητικά αλλά ποιοτικά χαρακτηριστικά γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζουν τις απαιτήσεις της θέσης και θα καταγράφουν τις δικές τους προσδοκίες , οπότε θα είναι το λιγότερο άστοχη η τοποθέτησή τους".

Σχόλια (36)

 
Ερωτήματα
18 Μαρ 2017 22:46

Προσπαθώντας να λύσει το πρόβλημα του ΣΤΕ ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου. Πού είναι οι παρατάξεις; Γιατί σιωπούν όλοι;

 
Ερη
18 Μαρ 2017 23:12

Ως προς την καταλληλότητα των υπουργών Παιδείας με ποιον τρόπο θα καταγράφεται η άποψη των διδασκόντων κύριε υπουργέ..Που επιμένετε να υπερασπίζεστε τον αντισυνταγματικό νόμο των ομοϊδεατών σας.. Δικαίωμα σας φυσικά.Βρειτε συνταγματικό τρόπο και κάντε το πράξη. Αλλά μέχρι τότε είστε υποχρεωμένος να σεβαστείτε τις αποφάσεις της δικαιοσύνης για να είναι σεβαστές και οι δικές σας

 
ΝΙΟΒΗ
18 Μαρ 2017 23:33

Αν προσπαθεί πράγματι να λύσει το πρόβλημα ο Υπουργός θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά .. κάτι που δεν κάνει! Λειτουργεί με εμμονές και χρησιμοποιεί ως άλλοθι τα "περί δημοκρατίας " προσπαθωντας να προσελκύσει θιασώτες στο "έργο " του...Δηλαδή στα σχολεία τόσα χρόνια ολοκληρωτισμός επικρατεί;
Ας ελέγξει κατά πόσο είναι "σύννομο" και δημοκρατικο όλο αυτό που επικρατεί στα σχολεία σήμερα εξαιτίας της " πρωτότυπης " μεθόδου που εφαρμόζεται. ...

 
Μπάμπης
19 Μαρ 2017 00:09

Η δημοκρατία είναι για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης κ. υπουργέ; Ρίξτε μια ματιά γύρω σας να δείτε τι συμβαίνει. Μάλλον όπου μας βολεύει. Τις διοικούσες επιτροπές γιατί τις κρατάτε;

 
Γεώργιος Θ.
19 Μαρ 2017 00:18

Μετά από δεκαετίες αυταρχισμού μαγειρεμάτων και πελατειακών σχέσεων δόθηκε η δυνατότητα –αν και όχι πλήρως- οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το διευθυντή τους. Ήρθε η ώρα για να διευρυνθεί και να ολοκληρωθεί με αποφασιστικότητα και με βάση τις θέσεις του κλάδου η εδραίωση μιας ουσιαστικής δημοκρατίας στα σχολεία, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών.

 
Γεώργιος Θ.
19 Μαρ 2017 07:02

Mπορεί κανείς να διαφωνεί με την απόφαση του ΣτΕ (και οι κρίνοντες κρίνονται) και να θέτει επίσης εντός εισαγωγικών τους "αδικηθέντες" από τον νόμο Κουράκη. Υπάρχουν όμως και οι αδικηθέντες επί τόσα χρόνια από τους προηγούμενους νόμους επιλογής στελεχών μέσω της συνέντευξης .

 
"Ο εαυτός σου..."
19 Μαρ 2017 07:56

Δεν εμμένει. Κυβίστηση κάνει: "...καταγραφή των απόψεων των διδασκόντων.." όχι επιλογή από τους διδάσκοντες..... Και μην πει κανείς ΟΧΙ γιατί θα γίνει ΝΑΙ..

 
ΗΡΑ*
19 Μαρ 2017 08:59

@ Ερωτήματα : ΟΙ ασκοί του Αιόλου δεν υπήρξαν ποτέ, Ο ασκός του Αιόλου, Ναι, αλλά ακόμα κι αυτός μόνο στη μυθολογία...ο Αίολος μετά του ασκού του.

 
Δικαίαρχος
19 Μαρ 2017 10:05

Ο ΣΥΡΙΖΑ μας θύμισε κάποτε μια από τις αγαπημένες λαϊκές ρήσεις του Άρη Βελουχιώτη «καλή αντάμωση στα γουναράδικα».
Να είναι σίγουρος πως σήμερα οι περισσότεροι θα του πούνε «καλή αντάμωση στα δικαστήρια».

 
ΗΡΑ*
19 Μαρ 2017 10:09

Να μη μας ξεφύγει, λέει ο κ. Υπουργός Παιδείας, η εδραίωση μιας ουσιαστικής δημοκρατίας στα Σχολεία. Εκείνο που διαπιστώνω εγώ είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν ... ξεφύγει τελείως. Πουλάνε " ουσιαστική δημοκρατία", ενώ οι ίδιοι με την πολιτική τους και τις πρακτικές τους την έχουν γραμμένη στα παλιά τους τα παπούτσια. Ποιος σας είπε κ. Γαβρόγλου ότι με το να ψηφίζουμε κάθε τέσσερα χρόνια τον τάδε ή τη δείνα για διευθυντή/-ρια, εδραιώνεται η - πώς την είπαμε; - η ... ουσιαστική δημοκρατία; Η ουσιαστική δημοκρατία κ. Υπουργέ είναι περισσότερο μια διαρκής διαδικασία παρά ένα στατικό γεγονός (=ψηφίζω κάθε τέσσερα χρόνια). Η ουσιαστική δημοκρατία κ. Υπουργέ προϋποθέτει πολλά άλλα, τελείως διαφορετικά, πράγματα από τα παραπάνω και γίνεται καθημερινή πρακτική μέσα στην τάξη, στο σύλλογο διδασκόντων, στις σχέσεις με τους γονείς, την τοπική κοινωνία, την πολιτεία και πάει λέγοντας. Προϋποθέτει διάλογο, αλληλοσεβασμό, ανεκτικότητα κι όχι ανοχή, συνεργασία, συλλογικότητα, συνυπευθυνότητα και λογοδοσία, αυτό το έρμο το "λόγον διδόναι" των αρχαίων ημών προγόνων...Με το να κάνετε όμως κάθε μέρα κι από μία κωλοτούμπα, κ. Υπουργέ, ούτε την εκπαιδευτική κοινότητα πείθετε ούτε τη δημοκρατία εδραιώνεται. Απλά μας δουλεύετε ΚΑΙ εσείς ψιλό γαζί... Απ' αυτό όμως χορτάσαμε.....

 
δασκάλα
19 Μαρ 2017 10:18

Πολύ δημοκρατικό φαίνεται σε κάποιους οι διδάσκοντες να επιλέγουν τους διευθυντές τους. Όμως είναι εξίσου σημαντικό και οι διευθυντές έχουν πολλούς λόγους να μπορούν να επιλέγουν το προσωπικό με το οποίο μπορούν να συνεργαστούν. Σε προηγμένες χώρες τη διοίκηση την επιλέγει η πολιτεία και οι διευθυντές επιλέγουν το εκπαιδευτικό προσωπικό που θέλουν εφόσον και αυτοί αιτούνται να συνεργαστούν.
Σε κάθε περίπτωση και οι γονείς να μπορούν να επιλέγουν το σχολείο που επιθυμούν με βάση το προσωπικό του και το πρόγραμμά του εφόσον αυτό θα καθορίζεται από τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς. Έτσι επιτυγχάνεται η αξιολόγηση σχολικής μονάδας για τα αποτελέσματα και την αξιοπιστία της.

Όλα τα άλλα θα είναι αναξιόπιστα στα μάτια της κοινωνίας και ειδικά οι εκπαιδευτικοί που βάλλονται με μηνύσεις για το παραμικρό. Επιτέλους θα ξυπνήσουμε ως κράτος;

 
geo@Γεωργιο Θ
19 Μαρ 2017 11:19

Ο πολακης εισαι; (και οι κρίνοντες κρίνονται). Δηλαδη μεχρι τωρα ο αυταρχισμος κυριαρχουσε στα σχολεια; Οχι φυσικα. Χρειαζονται περισσοτερη δμοκρατια; Οχι τοσο, οσο την περισσοτερη αξιοκρατια. Ας βρουμε ενα συστημα που θα αναδεικνυει τους αξιους και ικανους στην ηγεσια των σχολειων μας, παρακινητες και υποστηρικτες των υπολοιπων απο εμας κι ας αφησουμε τα άλλα για δημοκρατια και πρασινα αλογα. Μηπως η Φινλανδια βγαζει ετσι οπως θες εσυ τους διευθυντες της και εχει ενα απο τα πιο πετυχημενα εκπαιδευτικα συστηματα και απο τους πιο ευτυχισμενους μαθητες του κοσμου; Παλι σταχτη στα ματια μας ριχνετε. Θελετε ανεξοδες "καινοτομιες" στην εκπαιδευση, με δημοκρατικη επιφαση και μετα το τιποτε. Ουτε χρηματα παραπανω, ουτε νεα ΑΠ, ουτε επιμορφωση των εκπαιδευτικων. Να μας πεταξτε ενα κοκαλο θελετε και να το ξερογλειφουμε γρυλλιζοντας ευχαριστημενοι οτι εχουμε δημοκρατια στα σχολεια μας.

 
ante ante
19 Μαρ 2017 12:01

Ουδεμία δημοκρατία σας ενδιαφέρει, αυτό που σας ακουμπάει πως να παραμείνετε στην εξουσία το δυνατόν περισσότερο, με αυτό το στόχο πορεύεστε και νομοθετείτε, αν σας ένοιαζε η δημοκρατία ακαριαία θα σεβόσασταν τους θεσμούς της, από την άλλη θα διορθώνατε όσα χρειάζονταν να βελτιωθούν, δεν θα νομοθετούσατε σε κατεπείγουσα διαδικασία αντισυνταγματικά. Και με ανταπόκριση κοινωνική ανύπαρκτη, έστω και δημοκοπικά έχετε καταρρεύσει, μοναδικό φαινόμενο να πάτε κόντρα (έστω προπαγανδιστικά) σε αποφάσεις δικαστικές και να κάνετε κομμάτια τη συνείδηση του κόσμου, με μόνο μέλημα μπας και συγκρατήσετε ψηφαλάκια. γίνεστε αποπνικτικοί....
Όσο για τις παρατάξεις, το μόνο που εξυπηρετεί τους συνδικαλιστές η διαπλοκή και το πελατειακό σύστημα, γιαυτό και τους χάλασε η απόφαση του ΣΤΕ, οι περισσότερο ευνοημένοι του νόμου Μπαλτά – Κουράκη οι συνδικαλιστές, με παροχή προς τους εκπαιδευτικούς την απόλυτη χαλαρότητα και την ήσσονα προσπάθεια.

 
Ένας νυν
19 Μαρ 2017 12:52

ΚΡΑΥΓΗ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΔΝΤΗ!

Μα τι τρώγονται τόσο πολύ για τη θέση του Δντή? Τι νομίζουν ότι είναι? Ευθύνη είναι και μάλιστα μεγάλη αφού έχει να κάνει με την ασφάλεια των παιδιών με τη ρύθμιση ένα σωρό θεμάτων ,χωρίς ουσιαστική βοήθεια από κανένα και ο Δντής , γίνεται άλλωστε ο κυματοθραύστης των μεγάλων προβλημάτων της υλικοτεχνικής υποδομής , των διαπροσωπικών σχέσεων ,χωρίς ουσιαστική εξουσία! Είναι ο Γενικών καθηκόντων και χρειάζεται μεγάλα ψυχικά αποθέματα αλλά μικρό πορτοφολάκι για να βάλει τελικά τα 100 ευρώ επίδομα καθαρά ανά μήνα! Εντάξει, ηρεμήστε ! Δεν χρειάζεται να τον ταλαιπωρούμε κι άλλο με κριτήρια ,τη γνώμη της γειτόνισσας και μόρια ! Ας καταλάβουν και οι συνδικαλιστές που τον κυνηγάνε, πως δεν είναι κανένας εργοδότης ,αλλά ένας βαριά εργαζόμενος ! Ας σεβαστούν λοιπόν το ρόλο του, όλοι αυτοί που τουλάχιστον δεν μπορούν να μας προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό!

 
Nik-Di-Gryk
19 Μαρ 2017 13:15

Συμφωνώ με τον Υπουργό:
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν τον Διευθυντή τους.
ΟΙ μαθητές θα αξιολογούν τους δασκάλους τους και όποιος δεν είναι καλός θα απολύεται (όπως και οι Διευθυντές, που στη συνέχεια θα αξιολογούνται και ως εκπαιδευτικοί)
Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τους γονείς (τους φορολογούμενους)
Ο διευθυντής εκπαίδευσης θα αξιολογείται από τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές.
Ο υπουργός θα αξιολογείται από τους εκπαιδευτικούς (κυρίως αυτούς που είναι σε δυο, τρία, τέσσερα σχολεία, αυτούς που τους έκοψαν 400-500 ευρώ, αυτούς που κάνουν δέκα δουλειές στο σχολείο κτλ).
Αυτή είναι δημοκρατία; Αυτό είναι "σοβιέτ" ΣΥΡΙΖΑΝΕΛΙΚΟΥ και Ορουελικού τύπου.

 
Ύπατος
19 Μαρ 2017 13:21

Αγαπητέ υπουργέ, προτείνω να ρωτήσετε τους εκπαιδευτικούς τι θα έβαζαν στη ζυγαριά. Από τη μια πλευρά να εκλέγουν (μόνο αυτοί και χωρίς κριτήρια) τον διευθυντή τους

 
Isidore
19 Μαρ 2017 13:38

Αντί να πετάς κόκαλα και ψίχουλα στους "πεινασμένους" εκπαιδευτικούς, αγαπητέ υπουργέ, φρόντισε να αυξήσεις τις δαπάνες για τα λειτουργικά των σχολείων, φρόντισε να υπάρχουν υπολογιστές στα σχολεία και για τους εκπαιδευτικούς, φρόντισε να έχουν γραφεία και καθίσματα να κάνουν τη δουλειά τους, φρόντισε να έχουν βιβλιοθήκη και επιμόρφωση, φρόντισε να μη πηγαίνουν σε 4 σχολεία, φρόντισε να αποδείξεις έμπρακτα ότι τους εμπιστεύεσαι καταργώντας βλακώδεις άδειες που απαιτείς από πέραν του Συλλόγου Διδασκόντων εξουσίες, φρόντισε να τους καλύψεις νομικά όταν πηγαίνουν εκπαιδευτικές επισκέψεις, φρόντισε να νιώθουν ασφάλεια όσον αφορά την εργασία τους.
Καλό το κόκαλο που τους πέταξες (οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν και δε θα αξιολογούνται -σοβαρός άνθρωπος τα λέει αυτά και είναι υπουργός) αλλά δεν έχει μεδούλι. Μη μας δουλεύεις άνθρωπέ μου. Νομίζεις ότι με τον λαϊκισμό που βαφτίζεις "δημοκρατία" θα πάρεις τις ψήφους; Λύσε τα προβλήματα που είναι ουσιαστικά και άσε τα άλλα

 
Γιάννης Πλατάρος
19 Μαρ 2017 13:51

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

1. Η εισήγηση του Συλλόγου, ΔΕΝ είναι αντισυνταγματική, έστω και ΜΥΣΤΙΚΗ, εφ΄όσον πρόκειται για ΕΙΣΗΓΗΣΗ. (ΑΛΛΟΙ έχουν ΕΥΘΥΝΗ 100% της λήψης απόφασης, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ) Αυτό ίσχυε έως πρό τινος για τον ορισμό υποδιευθυντών.

Το διασαφηνίζω, διότι κραυγές σκόπιμες συγκεκριμένων προσώπων, για λόγους σκόπιμης συγχύσεως το παραθέτουν δίπλα στην αντισυνταγματική ψηφοφορία ως ΟΜΟΙΑ. Μόνο όμοια δεν είναι.

2. Η αντισυνταγματικότητα, αφορά και τον εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό επιλογής Σχολείων, ουσιαστικά, εκεί που υπηρετεί ο υποψήφιος. Αυτό είναι κάτι που δεν το θέλει σχεδόν ΚΑΝΕΝΑΣ εκπαιδευτικός. Έχει βγει ως παράπλευρο συμπέρασμα από σχετική μικρή έρευνα. Ο αυθαίρετος, αψυχολόγητος παραλογισμός του περιορισμού των επιλογών, γίνεται απόλυτα λογικός, απόλυτα συνεπής με μια αποκρυπτόμενη επιμελώς στόχευση: Να πάνε τα Σχολεία διοικητικά και κατά πάντα στους Δήμους. Αυτό είναι μια πολιτική «σαλαμιού» για υπαγωγή των Σχολείων στους Δήμους. Το υπουργείο, το έχει διαψεύσει αυτό ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ, πλην όμως διατηρούμε το δικαίωμα να μην το πιστεύουμε διότι αυτό αφορά υποδείξεις (δηλ. διαταγές) των θεσμών» για λόγους μείωσης κόστους. Οι τοπικοί καθηγητές θα προσλαμβάνονται με 8-μηνες συμβάσεις στον Δήμο. Όπως οι οδοκαθαριστές. Χωρίς οδοιπορικά κτλ Μεγάλη οικονομία. Εκεί πάμε. Αν λ.χ. τώρα ληφθεί απόφαση του Υπουργείου να κλείσει ένα Γυμνάσιο με 12 μαθητές και 10 καθηγητές (όχι νησιωτικό) θα βγουν «στα κάγκελα» οι διάφοροι τοπικοί φορείς. Όταν όμως τους δώσουν την διαχείριση και δουν ότι ΔΕΝ βγαίνει, θα κάνουν ό,τι λέει η Οικονομική: Επίτευξη «οικονομικών κλίμακος» με συγχωνεύσεις. Φυσικά και η ΚΕΔΕ δεν το ζητάει αυτό για λόγους αναβάθμισης της Εκπαίδευσης, αλλά για λόγους πελατειακούς διορισμών.
Τοπικές εκλογές, τοπικοί Διευθυντές, σημαίνουν τα παραπάνω. Προεόρτια είναι. Όποιος ΔΕΝ το κατανοεί, ΔΕΝ το βλέπει, ας γράψει ΤΙ ΑΛΛΟ ΒΛΕΠΕΙ: α) Έγινε τυχαία η επιλογή ανά Σχολείο; β) Γιατί δεν έγινε με κάποιο άλλο τρόπο πλην της φορτισμένης αρνητικά συνέντευξης (λ.χ. προσμέτρηση «κοινωνικών αγώνων», «λαϊκών αγώνων» , , κοινωνικής προσφοράς και δράσης και άλλα τέτοια μερικώς γνωστά από το παρελθόν. Όχι άγνωστα. )
Αυτός πάντως:
(Ι) ο καταιγισμός προπαγάνδας κατά της απόφασης του Σ.τ.Ε.
(ΙΙ) η σιωπή και η αμφίσημη αντίδραση των πολιτικών κομμάτων.
(ΙΙΙ) Η αιδήμων σιωπή των Παρατάξεων.
(ΙV) Η σιωπή των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων διδασκάλων.
(V) Η άκρα του τάφου σιωπή από ΟΛΜΕ, ΔΟΕ
προσωπικώς μου φέρνουν ζοφερές σκέψεις στο μυαλό, και αναρωτιέμαι:
Είμαστε τόσο πολύ αδιάφοροι και αδιάβαστοι και έχουμε πάθει Μιθριδατισμό ή μήπως έχουμε πάθει ομαδική παράκρουση ενάντια στα καλώς εννοούμενα επαγγελματικά μας συμφέροντα που θα ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ όταν προωθούμε διαδικασίες εκτός διαφάνειας και αξιοκρατίας . Τόσο πολύ δύσκολο είναι να γίνει αντιληπτό ότι ΑΥΤΟ-ΑΚΥΡΩΝΟΜΑΣΤΕ; Είμαστε ένας θεσμός του Κράτους και της Κοινωνίας, που παράγει, προάγει, καλλιεργεί την γνώση και την αγωγή. Πάμε και ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ απαξιώνουμε τα βιογραφικά συναδέλφων που τα έχουν κατακτήσεις και κόπους και θυσίες για ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ επαγγελματική εξέλιξη; Όλοι γνωρίζουν ότι τα επιδόματα θέσης ή ευθύνης είναι ένα ΜΙΚΡΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ στις μεταπτυχιακές και όχι μόνο σπουδές και επιμορφώσεις. Και έρχεται ο νόμος Κουράκη και ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝΤΙΔΩΡΟ;
Έχει κάποιος από τους προπαγανδιστές της ασύλληπτης αυτής θέσης για ισοπέδωση των πάντων παιδιά που σπουδάζουν; Που κάνουν μεταπτυχιακά; Που τους λέει να γυρίσουν στην Ελλάδα ή να μείνουν έξω;
Επί τέλους συνάδελφοι!
Πάντα δουλεύαμε με το φιλότιμο και με κάτι μεταφυσικά εσωτερικά κίνητρα!
Θα καταργήσουμε και τα .....ΑΝΤΙΔΩΡΑ;
Έχουν κατεδαφιστεί όλες οι θεωρίες Διοίκησης με αυτές τις αντισυνταγματικές θεωρίες!
Ζητείστε μια τυπική συγγνώμη και εφαρμόστε την νομιμότητα! Χωρίς δηλώσεις και ιδεολογική διαπάλη για μια καθαρογραμμένη και διαυγώς Συνταγματική, πλήρως αιτιολογημένη απόφανση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου της Χώρας.
Έχουμε όλοι ΟΡΚΙΣΤΕΙ να τηρούμε το ΣΥΝΤΑΓΜΑ. Ούτε αυτό δεν είμαστε ικανοί να σεβαστούμε έστω και τυπικά , έστω και για το φαίνεσθαι τοις ανθρώποις;
Επίθεση κατά της απόφασης του Σ.τ.Ε χωρίς λογικό ή νομικό επιχείρημα; Από οργανωμένους Συλλογικούς Εκπαιδευτικούς φορείς;
Αρνούμαι να πιστεύσω, ότι έχουμε τόσο χαμηλό επίπεδο σκέψης και δράσης και ήθους. ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ!
Ας ελπίσουμε ότι ο κόσμος έχει κουραστεί πολύ ψυχολογικά με αυτά που τραβάει και έχει συνηθίσει στο κακό και αδιαφορεί . Αλλιώς πρέπει να υιοθετήσουμε Λιακοπούλειες θεωρίες περί ψεκασμού, Νεφελίμ, Ιλουμινάτι, κτλ

 
Αμερόληπτος
19 Μαρ 2017 14:22

@Γιάννης Πλατάρος
To 20% κε Πλατάρε δεν είναι αντισυνταγματικό;

 
Leomar
19 Μαρ 2017 14:53

Θα αξιολογούν εκπαιδευτικοί που δεν έχουν αξιολογηθεί ποτέ στη ζωή τους, !αναπληρωτές ή αποσπασμένοι ενός χρόνου που πηγαίνουν σε 2 και 3 σχολεία και συναντούν ελάχιστα τον κάθε διευθυντή; Αυτό έγινε και την προηγούμενη φορά.

 
Στράτος
19 Μαρ 2017 15:12

Από τη δήλωση του Υπουργού στη συνέντευξη δεν είναι σαφές τι είδους εμπλοκή του Συλλόγου διδασκόντων σχεδιάζεται να υπάρχει στην επιλογή Διευθυντών σχολείων.

Οι ΑΝΕΛ μιλούν για "εισήγηση" του Συλλόγου η οποία όμως είναι μοριοδοτούμενη (η πρόταση αναφέρει μέχρι 7 μόρια μέγιστη μοριοδότηση).

Δεν έχουμε δει ακόμη αναλυτικά την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ ώστε να γνωρίζουμε σε τι έγκειται η αντισυνταγματικότητα, εάν δηλ. αφορά τη μυστικότητα στην ψηφοφορία ή γενικά την διαδικασία της ψηφοφορίας. Εάν αφορά μόνο στη μυστικότητα (επειδή έτσι η ψήφος είναι αναιτιολόγητη και άρα δεν μπορεί να ελεγχθεί εκ των υστέρων δικαστικά), πιθανόν υπάρχει περιθώριο διατήρησης κάποιου είδους ψηφοφορίας με μορφή όμως αιτιολογημένης και φανερής ψήφου.
Προφανώς το επιτελείο του Υπ. Παιδείας έχει αναλύσει τέτοιες σκέψεις και ετοιμάζει το νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών. Σε κάθε περίπτωση "άτακτη" πλήρης επιστροφή στο παλαιό καθεστώς επιλογής με μόνη τη συνέντευξη και τα τυπικά προσόντα χωρίς καμία συμμετοχή του Συλλόγου δεν φαίνεται να βρίσκεται στους σχεδιασμούς του Υπουργείου.

 
KOSTAS
19 Μαρ 2017 15:47

Το ερώτημα πρέπει να είναι γιατί αυτές οι θεωρίες δεν εφαρμόζονται στον άλλο δημόσιο τομέα.Γιατί ο διοικητής του νοσοκομείου,ο έφορος.ο προιστάμενος παραγωγής της ΔΕΗ,οι προιστάμενοι του υπουργείου παιδείας κλπδεν επιλέγονται από το προσωπικό και δεν εισηγούνται ή γνωμοδοτούν οι σύλλογοι πχ ασθενών με ανίατες νόσους για τους 1ους,οι σύλλογοι λογιστών για τους 2ους,το κίνημα "δεν πληρώνω για τους 3ους,οι ομοπονδίες γονέων για τους τέταρτους κλπ.Απλά γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει την εκλογική επιρροή που έχει στους εκπαιδευτικούς και αν έκανε κάτι τέτοιο θα υπήρχαν σφοδροτατες αντιδράσεις.Το κάνουν λοιπόν εκεί που τους "παίρνει"αδιαφορώντας αν αυτό καταπατά κάθε έννοια ισότητας και δικαιοσύνης στους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα.Όσο για τις κραυγές εναντίον της επικατάρατης συνέντευξης των προηγούμενων θα συμφωνούσα αν έκαναν αυτοί το αντίθετο και άρα το σωστό.Στα συμβούλια όμως επιλογής των διευθυντών εκπαίδευσης ο πρόεδρος-περιφερειακός ήταν διορισμένος από την κυβέρνηση και τα δυο δοτά μέλη προτεινόμενα από αυτόν άρα και της ίδιας ιδεολογίας.Τα αποτελέσματα τα γνωρίζουμε και όσοι δεν τα ξέρουν ας ανατρέξουν στο εσος εκείνης της εποχής.Ίδια ακριβώς και σε πολλές περιπτώσεις χειρότερα από τους προηγούμενους όπου 3οι σε ψήφους και προσόντα γίναν πρώτοι επειδή ήταν του ΣΥΡΙΖΑ κλπ.Για αυτά όμως δεν μιλάνε γιατί οι επίλογές τους όποιες και να είναι είναι οι καλές και των προηγούμενων οι κακές.Θα ήταν ενδιαφέρον ο υπουργός παιδείας ποιο πολύ να ενδιαφέρονταν που νηπιαγωγοί που δουλεύουν από της 7.00-16.00 και μετά καθαρίζουν τον βρεφονηπιακο σταθμό που δουλεύουν παίρνουν 380 ευρώ μετά από μήνες,μέσω ΕΣΠΑ και άρα ο ιδιοκτήτης μόνο κέρδη έχει,συνάδελφοι στα φροντιστήρια που έχουν να πληρωθούν μήνες ή να ασχοληθεί με την γενιά των 480ευ που παρέλαβαν και την έφτασαν στα 200 ή 300 με ευέλικτες σχέσεις εργασίας κατά 90%.Τέλος πάντων από το Σεπτέμβριο και μετά υπάρχει σοβαρότατη πιθανότητα εκλογών και θα αποτελούν μία δυσάρεστη ανάμνηση με τους νόμους τους που θα ανακληθούν άμεσα από την νεα κυβέρνηση

 
takis
19 Μαρ 2017 15:58

Διευθυντής ψηφισμένος από το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων αποκλειστικά!

 
ΠΕ70
19 Μαρ 2017 17:15

@Πλατάρο
Συγχαρητήρια για άλλη μια φορά για τις εμπεριστατωμένες και με οξύνεια απόψεις σας.Επειδή στη συνέντευξη για υποψήφιος Διευθυντής Εκπαίδευσης αξιολογηθήκατε αν δεν κάνω λάθος με 10,60,αφιερώνονται στους θιασώτες της σημερινής κυβέρνησης και εχθρούς της συνέντευξης.Της συνέντευξης όμως των κακών των προηγούμενων και όχι των καλών των τωρινών και κατά συνέπεια οι συνεντεύξεις των κακών προηγούμενων ήταν κομματικές και εμπαθείς ενώ οι τελευταίες των σημερινών,που συμμετείχατε,έλαμπαν από διαφάνεια,αξιοκρατία,ήταν ακομμάτιστες και δεν διακρίνονταν από εμπάθεια .

 
Φωτεινή Παπαδοπούλου
19 Μαρ 2017 17:21

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Για την επιλογή διευθυντών από το Σύλλογο διδασκόντων και την ακυρωτική απόϕαση του ΣτΕ.
         15 Μαρτίου 2017
Η επιλογή διευθυντών/ντριών από τους Συλλόγους διδασκόντων που ξεκίνησε το 2015,  αποτέλεσε μια δημοκρατική τομή στη διοίκηση των σχολείων. Μετά από δεκαετίες αυταρχισμού και πελατειακών σχέσεων δόθηκε η δυνατότητα –αν και όχι πλήρως- οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το διευθυντή τους. Ανοίγει έτσι ένας δρόμος μιας μεγάλης δημοκρατικής αλλαγής στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο, που μπορεί να ολοκληρωθεί με την κατάργηση του καθηκοντολογίου και την παραπέρα αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου των εκπαιδευτικών, πράγμα που διεκδικεί επί χρόνια  το εκπαιδευτικό κίνημα μέσα από τους αγώνες του.
Όμως, η «πολλή» δημοκρατία βλάπτει για τους μηχανισμούς της συντήρησης,  που θέλουν το δημόσιο σχολείο αυταρχικό μηχανισμό αναπαραγωγής των κάθε λογής ανισοτήτων και διαιώνισης της καθεστηκυίας τάξης. Αυτοί οι μηχανισμοί, επέλεξαν τη δικαστική οδό για την επαναϕορά με δικαστικές αποϕάσεις  στο «γνώριμο» παρελθόν, με αποτέλεσμα  την ακυρωτική απόϕαση του ΣτΕ.
Η πρόκληση είναι μεγάλη! Πρέπει να δοθεί μαχητική απάντηση από Συλλόγους, ΕΛΜΕ,  ΟΛΜΕ, και  να πάρουν, άμεσα, ξεκάθαρη θέση όλες οι παρατάξεις.
Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, απαιτώντας να διευρυνθεί και να ολοκληρωθεί με αποϕασιστικότητα και με βάση τις θέσεις του κλάδου η δημοκρατική στροϕή στη διοίκηση των σχολείων, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στην επιλογή των διευθυντών, αλλά και στα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα.
 ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ   (ΣΥΝΕΚ)

 

 
Πετρος
19 Μαρ 2017 17:26

Διαβάζω τη συνέντευξη του κ. Γαβρογλου " η καταγραφή των απόψεων των διδασκόντων ως προς την καταλληλότητα του διευθυντή τους".Η καταλληλότητα και κυρίως η ακαταλληλότητα ρυθμιζονται κ. Γαβρογλου από τον Υ.Κ. και τους νόμους που αναφέρονται στην επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης. Προφανώς ως καταλληλότητα θεωρείτε εσείς την αρεστοτητα.Αυτα ειναι παιχνιδια εντυπωσιασμού για το κομματικο σας ακροατήριο. Η απόφαση καταπελτης του ΣΤΕ δεν λεει τιποτε για σας; Δεν ειναι πράξη δημοκρατίας ο σεβασμός στις αποφάσεις της δικαιοσύνης; Η δημοκρατία δεν ειναι αλα καρτ. Οι πληγές που ανοίξατε στο χώρο της εκπαίδευσης δεν εχουν ιστορικό προηγούμενο. Οπως βεβαια και σε όλα τα θεματα με τα οποία ασχολήθηκε αυτη η κυβέρνηση, η οποία μάλιστα δεν έχει ουτε πολιτική νομιμοποίηση. Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ_ΑΝΕΛ είναι πρωταθλήτρια σε θέσπιση αντισυνταγματικων νόμων. Αυτό κ. Γαβρογλου ειναι εμβάθυνση της δημοκρατίας; Η εκπαίδευση κ. Γαβρογλου εχει ανάγκη απο αξιοκρατία και από αξιολογημενες υπηρεσίες δομών και ανθρώπων συμφωνα με τις επιστημονικές αρχες και τα εργαλεία των αξιολογήσεων και οχι απο παράνομους και ακυρους λαϊκισμούς.

 
Laikistis
19 Μαρ 2017 19:38

Η υπόθεση δείχνει ότι δεν γνωρίζουν για το σύνταγμα της χώρας που αναφέρει για την αξιοκρατία και τη διαφάνεια. Το ΣΤΕ αποφάσισε, άλλά ..... στου κουφού την πόρτα....πάρε την πόρτα και φύγε. Η δημοκρατία δεν είναι η επιλογή αιρετών παντού, αλλά και των κατάλληλων διοικήσεων που θα επιβραβεύει όσους προσπαθούν να βελτιωθούν.
Αν όλα πρέπει να γίνονται μέσω ψηφοφορίας, τότε θα πρέπει και οι μαθητές να επιλέγουν τους καθηγητές τους. Κάποια στιγμή ο λαϊκισμός πρέπει να αντικατασταθεί από αξιοκρατικές επιλογές.

 
Pe19
19 Μαρ 2017 21:32

@Γιάννης Πλατάρος
Πάρα πολύ σωστές παρατηρήσεις !!! Ειδικά αυτό με τους Δήμους !!! Είναι δυνατόν να είμαστε τόσο μα τόσο τυφλοί. Με το τυράκι της αυτοδιοίκησης υποθηκεύουμε εργασιακά μας δικαιώματα. Για φανταστείτε να απολέσουμε την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου ?
@Φωτεινή Παπαδοπούλου
Συναδέλφισσα τι να πω οι ιδεοληψίες σας μπορεί να μας οδηγήσουν σε πολύ επικίνδυνες ατραπούς. Η αυτοδιοίκηση των σχολείων κατ' αρχήν οδηγεί και στην αυτονομία τους δηλαδή λογοδοσία και απώλεια του δημοσίου χαρακτήρα τους (δεν ξέρω κανένα να πληρώνει χωρίς να ελέγχει) αλλά όπως είναι δημοκρατικό να εκλέγεις τον προϊστάμενό σου εξίσου δημοκρατικό δεν είναι να επιλέγει και ο μαθητής το δάσκαλό του ( το τελευταίο μάλιστα μου φαίνεται και ποιο λογικό). Για φαντάσου αγαπητή μου να βαθμολογούμαστε από τους μαθητές και τους γονείς τους και να να εξαρτάται η καριέρα μας από την βαθμολογία ή και τις επιδόσεις των μαθητών (χμμ δεν είναι παράξενο όλοι οι φροντιστές έτσι δουλεύουν).
Συνάδελφοι μην χάσουμε την ελάχιστη αξιοπιστία που μας έχει απομείνει. Λέτε να καταργηθεί το καθηκοντολόγιο ζήτω !! αλλά θα καταργηθούν και οι δουλειες κάποιος πρέπει να τις κάνει ποιος ? κάθε φορά το κορόιδο? Λέτε για αναβάθμιση του συλλόγου των καθηγητών μαζί σας, όμως θα αναλαμβάνει ο σύλλογος και τις κυρώσεις σε περίπτωση λάθος επιλογής ? Δηλαδή όπως πολύ ωραία τα λέτε για την αναβάθμιση του συλλόγου , μήπως πρέπει να τους πείτε ότι και ότι θα πρέπει σε περίπτωση λάθος απόφασης να αναλαμβάνει και ευθύνες (μείωση μισθού και νομικές συνέπειες). Η δημοκρατία δεν είναι αλά καρτ δηλαδή κάνω ότι θέλω στο σχολείο χωρίς να δίνω λογαριασμό σε κανένα. Πολύ φοβάμαι ότι τα λάθη των Μπαλτάδων, Κουράκηδων, Γαβρόγλου και ΣΥΝΕΚ θα μας οδηγήσουν σε πολύ κακές μέρες.

 
Σοφία
19 Μαρ 2017 21:36

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

● Το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό, η ξένη γλώσσα οι διάφορες
επιμορφώσεις κλπ δείχνουν ότι ο υποψήφιος διευθυντής έχει ανήσυχο πνεύματα δεν μένει
στάσιμος αλλά συνεχώς αναπτύσσει τις γνώσεις του και δουλεύει το μυαλό του.(σημαντικό προσόν για τη σωστή προσφορά των καθηκόντων του)
Προτείνονται 6 μόρια το διδακτορικό, 4 το μεταπτυχιακό, 3 το 2ο πτυχίο, 1 μόριο η γνώση σε επίπεδο Β2 , 2 σε επίπεδο Γ1 και Γ2. Επίσης μοριοδότηση με 0.5 μονάδες για κάθε σεμινάριο μεγαλύτερο των
20ωρών με όριο τα 3 μόρια. Μοριοδότηση επίσης της επιμόρφωσης για την εκπαίδευση ενήλικων με 1 μόριο διότι είναι βασικό προσόν για ένα διευθυντή να έχει επιμορφωθεί στις νέες μεθόδους
εκπαίδευσης τις οποίες θα προωθεί στο σχολείο του. Επίσης για κάθε επιμόρφωση ανω των 100 ωρών 1 μόριο με όριο τα 2 μόρια.

● Η συμμετοχή του υποψηφίου σε καινοτόμα προγράμματα, σχολικές δραστηριότητες, περιβαλλοντική
εκπαίδευση κλπ μας δείχνει άνθρωπο που υιοθετεί νέες ιδέες και αφού του άρεσε
και συμμετείχε ο ίδιος σε τέτοια θέματα προφανώς και θα παροτρύνει και θα διευκολύνει
τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του να συμμετέχουν σε τέτοια. Αυτά τα
προγράμματα εγώ προσωπικά τα θεωρώ πολύ βασικά για την απόκτηση γνώσεων από
τους μαθητές μέσα από το παιχνίδι και τις εναλλακτικές μεθόδους μάθησης και
φυσικά προωθούν την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε κοινωνικά θέματα. Προτείνω τη μοριοδότηση με 0.2 μονάδες για κάθε σχολικό έτος που συμμετείχε το υποψήφιος σε πρόγραμμα δραστηριοτήτων με όριο τα 2 μόρια.

● Ο υποψήφιος διευθυντής θα πρέπει να μοριοδοτείται στα μετρήσιμα μόρια με τους περισσότερους
βαθμούς για τα χρόνια που ήταν υποδιευθυντής γιατί έτσι φαίνεται το πόσο
γνωρίζει όλες τις εργασίες του σχολείου και προφανώς έχει περάσει από όλες.
Θεωρώ ότι βασική προϋπόθεση για να γίνει κάποιος διευθυντής θα πρέπει να έχει
υπηρετήσει για τουλάχιστον 4 χρόνια ως υποδιευθυντής. (το γιατί είναι ευνόητο
) Προτείνεται η μοριοδότηση με 0,5 μόρια για κάθε έτος ως υποδιευθυντής με
ανώτερο τα 5 μόρια. και 1 μόριο για κάθε χρόνο ως διευθυντής με ανάερο τα 3
μόρια.

● Η γνώση ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι σημαντική για τον διευθυντή για την εκτέλεση των καθηκόντων του διότι πρέπει να μπορεί μόνος του να παίρνει και να στέλνει μηνύματα και
να δουλεύει το my school και οτιδήποτε σχετικό. Να μην είναι εξαρτώμενος και θεωρώ
ότι θα πρέπει να έχει την πιστοποίηση α και β επιπέδου, δεν χρειάζεται να είναι
ΠΕ19-20 με τόσο εξειδικευμένες γνώσεις το β επίπεδο αρκεί. επομένως
μοριοδότηση β επιπέδου. προτείνεται η πιστοποίηση α επιπέδου να είναι προαπαιτούμενο
για την υποψηφιότητα ως διευθυντής και να πριμοδοτείται με 2 μόρια το β
επίπεδο.

● Ο υποψήφιος θα πρέπει να μοριοδοτείται για την διδακτική προϋπηρεσία Τα 8 διδακτικά χρόνια ως προϋπόθεση για να συμμετέχει ο υποψήφιος διευθυντής είναι αρκετά. Επίσης το 1 μόριο για κάθε
επιπλέον χρόνο είναι επίσης αρκετό και να μπει όριο τα 10 μόρια. Πέραν των 10 μορίων δεν νομίζω ότι χρειάζεται

Ο Σύλλογος των διδασκόντων , οι μαθητές και οι γονείς δεν μπορεί να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής διευθυντών διότι πάμε σε καταστάσεις που εμένα με προβληματίζουν πολύ, ελπίζω και εσάς, και ίσως έχουμε πάλι ακυρωτικές πράξεις και οπωσδήποτε δεν μπορεί να αξιολογείται ο Διευθυντής από τους υφιστάμενους τους δημιουργούνται πελατειακές σχέσεις

Επομένως καταλήγουμε σε μοριοδότηση με τα μετρήσιμα και συνέντευξη από επιτροπή σε άλλο Νομό και όχι στο ΠΥΣΔΕ του Νομού για να μην έχουμε επιφυλάξεις Ας γίνει η επιλογή των διευθυντών από τα ΑΠΥΣΔΕ στη περιφέρεια, ή από το ΠΥΣΔΕ άλλου Νομού. να πάνε οι ενδιαφερόμενοι με
δικά τους έξοδα . Μόρια συνέντευξης 15.
θα μπορούσε να δοθεί και μια γραπτή εξέταση σε ηλεκτρονικό περιβάλλον όπως ακριβώς έγινε η εξέταση για πιστοποίηση ΤΠΕ με μόρια 10 . Οι εξετάσεις αυτές θα μπορούσαν να γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Αυτό για τις επόμενες κρίσεις διευθυντών μετά από 2 χρόνια. Τώρα δεν προλαβαίνουμε να γίνει η γραπτή εξέταση.

Γιαυτο σε αυτή την φάση να γίνει η τοποθέτηση των διευθυντών με την διευρυμένη μοριοδότηση των μετρίσιμων και την συνέντευξη.

 
ΣΟΦΙΑ
19 Μαρ 2017 21:41

ΔΙΕΡΩΤΩΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΕ τους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ;;;;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.