ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργός: Μέχρι τον Οκτώβριο το ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα (προσόντα) των Πτυχιούχων Μηχανικών

Δημοσίευση: 15/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στη συνάντηση με  αντιπροσωπεία της Κεντρικής Διοίκησης της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, στην Κοζάνη   επέμενε στην άποψή για καθορισμό προσόντων και όχι Επαγγελματικών Δικαιωμάτων και ότι θα εκδώσει Προεδρικό Διάταγμα μέχρι τον Οκτώβριο με το οποίο θα καθορίζονται τα "προσόντα" των Πτυχιούχων Μηχανικών.

Ανέφερε επίσης ότι στη συνέχεια θα συσταθούν επιτροπές, οι οποίες θα ασχοληθούν με τα Επαγγελματικά Δικαιώματα και μέχρι το τέλος του 2018 θα οριστικοποιηθεί το θέμα αυτό και ότι το Σχ΄δεδιο Νόμου για τα ΑΕΙ    είναι στις προθέσεις του να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα.

Η αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τον Βασίλη Καψάλη, Γενικό Γραμματέα  της Κεντρικής Διοίκησης της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, τον Γιώργο Ζαφείρη, Πρόεδρο του Νομαρχιακού Τμήματος Κοζάνης – Γρεβενών, και τον Γιώργο Ραμογιάννη, Αντιπρόεδρο του Νομαρχιακού Τμήματος Κοζάνης – Γρεβενών  εξέφρασε τους φόβους και τις ανησυχίες των πτυχιούχων  σχετικά με τους χειρισμούς του στα θέματα που αφορούν τον κλάδο .

Ειδικότερα η συζήτηση επικεντρώθηκε στο Νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά και εκφράστηκε η αντίθεση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ στην διατύπωση του απαράδεκτου άρθρου 46 ζητώντας, για μια ακόμα φορά, την απόσυρσή του γιατί δεν λύνει το πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων αλλά το παραπέμπει στις καλένδες.

Η Αντιπροσωπεία ζήτησε από τον υπουργό άμεση συνάντηση με την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με σκοπό την νομοθετική ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων με βάση την πρόταση νόμου της Ένωσης και τις εισηγήσεις των αντίστοιχων τμημάτων των Τ.Ε.Ι.

Ζητήθηκε από τον υπουργό να αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ να αναλάβει την οργάνωση και αδειοδότηση  του επαγγέλματος των Μηχανικών Τ.Ε.Ι όπως περιγράφεται και στην πρόταση νόμου που του έχει καταθέσει.

Επίσης η Αντιπροσωπεία της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ λόγω της επίσκεψης του κ. Γαβρόγλου στο Τ.Ε.Ι Δυτικής Μακεδονίας, ήρθε σε επικοινωνία με μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας του Τ.Ε.Ι και τους ενημέρωσε για τα θέματα που αφορούν τον κλάδο των Πτυχιούχων Μηχανικών και οι οποίοι με τη σειρά τους δεσμεύτηκαν πως θα μεταφέρουν τα αιτήματά μας και πως είναι σύμφωνοι με τις θέσεις μας.
 

 

Ετικέτες: 
ΕΕΤΕΜ

Σχόλια (11)

 
Γιώργος
15 Ιουλ 2017 17:58

Δεν μπορώ να καταλάβω πως έγινε και ο υπουργός έδωσε ημερομηνία έκδοσης ΠΔ για τους μηχανικούς ΤΕ στην αντιπροσωπία της ΕΕΤΕΜ. Σε όλες τις άλλες αναφορές για το θέμα μιλάνε όλοι για επιτροπές που θα επεξεργστούν το θέμα.
Τόσο δυνατή είναι η ΕΕΤΕΜ που θα αναλάβει όλο το έργο για τους μηχανικούς ΤΕ;

 
Λεο
16 Ιουλ 2017 11:36

Επισης τα ΠΡΟΣΟΝΤΑ των αποφοιτων ΤΕΙ οπως και ολων των αλλων ειναι στο ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ και ειναι στο ιδιο επιπεδο με των πανεπιστημιων.

 
Άγγελος
16 Ιουλ 2017 13:17

Απο όλη την ιστορία μονο το grecomaster θα αποδοθεί, όλα τα υπόλοιπα ειναι για να περνάμε την ώρα μας σχολιάζοντας ανακοινώσεις ......

 
ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
16 Ιουλ 2017 15:36

Όλοι όσοι αναφέρονται στο εθνικό πλαίσιο προσόντων θα πρέπει να διευκρινίζουν σε ποιο από τα δύο με βάση την ντιρεκτιβα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Εθνική μας νομοθεσία αναφέρονται. Αλλιώς τα λένε μισά και αποπροσανατολικα.

Δηλαδή:

Αυτή την ώρα στην χώρα μας νομοθετικά θεσμοθετημένο και αναπτυγμένο είναι το Εκπαιδευτικό ή αλλιώς Ακαδημαϊκό πλαίσιο αφού πρώτα είχαμε φάει πολλά εκατομμύρια ευρώ πρόστιμο γιατί αργήσαμε να το αναπτύξουμε και να το εφαρμόζουμε.

Όμως δεν έχουμε θεσμοθετήσει νομοθετικά πόσο μάλλον αναπτύξει το άλλο πλαίσιο, το πιο σοβαρό, το Εθνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων. Θα φάμε ένα κάρο πάλι εκατομμύρια πρόστιμο οσωνουπω από την Ε.Ε. γιατί δεν έχουμε κάνει τίποτε μέχρι τώρα για αυτό.

Αυτό το δεύτερο και πιο σοβαρό πλαίσιο είναι εκείνο, και μόνο αυτό, που δίνει ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

Οι εκροές του πλαίσιου Ακαδημαικων προσόντων είναι εισροές στο πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων αλλά όχι μόνο αυτές.
Οι Πιστωτικες μονάδες προέρχονται και από αλλού. Από σεμινάρια, από προϋπηρεσία κ.λ.π.

Επομένως: Μην τρωγωσαστε για λάθος πράγματα. Η ουσία είναι κάπου παραπέρα. Ψάξετε την και βρείτε τη. ΕΓΓΚΑΙΡΑ ΟΜΩΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ.

ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΩΛΟΝΑΚΙ. ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΨΗΛΆ ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΚΑΛΩΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΝΑ ΨΑΧΤΕΙ.

 
Λεο
16 Ιουλ 2017 17:19

Το Εθνικο Πλαισιο Προσοντων ειναι ενα και Αποτελει στην ουσια τις "προδιαγραφες" με τις οποιες πρεπει να βγαινουν ΕΔ αναλογα το ΕΠΙΠΕΔΟ.
Το "Εθνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων" που αναφερεις που το ανακάλυψες? υφίσταται ή ειναι ελληνικη πατεντα παραλληλης διαβουλευσης?

 
Γιώργος
17 Ιουλ 2017 00:28

Τα πτυχία των πτυχιούχων μηχανικών τεχνολογικής εκπαίδευσης των ΤΕΙ της ημεδαπής, διάρκειας σπουδών τουλάχιστον 3 ετών και όχι άνω των 4 ετών, κατατάσσονται στο επίπεδο προσόντων δ) του άρθρου 11 της οδηγίας 2005/36/ΕΚ (άρθρο 11, ΠΔ 38/2010).
Τα διπλώματα των διπλωματούχων μηχανικών των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων της ημεδαπής, διάρκειας σπουδών 5 ετών, κατατάσσονται στο επίπεδο προσόντων ε) του άρθρου 11 της οδηγίας 2005/36/ΕΚ (άρθρο 11, ΠΔ 38/2010).

 
bob mastoras
17 Ιουλ 2017 09:37

Γιώργο μεταφέρεις ανακρίβειες. Το άρθρο 11 της οδηγίας αλλά και του ΠΔ38/2010 δεν μιλά για σπουδές 5 ετών. Μιλά για σπουδές τουλάχιστον 4 ετών. Ακόμα δεν αναφέρει τον όρο Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια. Ο όρος που χρησιμοποιεί είναι μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα «σε πανεπιστήμιο ή ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή σε άλλο ίδρυμα ανάλογου επιπέδου, καθώς και, ενδεχομένως, την επαγγελματική κατάρτιση που μπορεί να απαιτείται συμπληρωματικά προς τον εν λόγω κύκλο μεταδευτεροβάθμιων σπουδών»
Να επισημάνω και μια παράληψη που έκανες Γιώργο. Το άρθρο 12 έχει τον τίτλο «Εξομοιούμενη εκπαίδευση»
Παραθέτω.
«1. Εξομοιώνεται προς τίτλο εκπαίδευσης που πιστοποιεί εκπαίδευση του άρθρου
11, ακόμη και ως προς το οικείο επίπεδο, κάθε τίτλος εκπαίδευσης ή σύνολο
τίτλων εκπαίδευσης που χορηγήθηκε από αρμόδια αρχή κράτους μέλους, εφόσον
πιστοποιεί επιτυχή ολοκλήρωση εκπαίδευσης εντός της Κοινότητας, έχει
αναγνωριστεί από το εν λόγω κράτος μέλος ως ισοδύναμου επιπέδου και παρέχει
τα ίδια δικαιώματα ανάληψης ή άσκησης επαγγέλματος, ή προετοιμάζει για την
άσκηση του επαγγέλματος.»
Στο ΕΕ δίκαιο δηλαδή σημασία έχει «, κάθε τίτλος εκπαίδευσης ή σύνολο
τίτλων εκπαίδευσης» Δεν ισχίει δηλαδή ότι ΕΔ θεμελιώνουν μόνο οι βασικές σπουδές. Με ένα μεταπτυχιακό τίτλο ενός έτους δηλαδή ξεπερνάς τα 4 έτη. Να λοιπόν το επίπεδο προσόντων της παραγράφου δ.

 
AG
17 Ιουλ 2017 10:14

@Γιώργος

Αυτό κατάλαβες από το ΠΔ38/2010;
---------------
δ) δίπλωμα που βεβαιώνει επιτυχή ολοκλήρωση της
εκπαίδευσης μεταδευτεροβάθμιου επιπέδου, διάρκειας
τουλάχιστον τριών και όχι άνω των τεσσάρων ετών
ή ισοδύναμης διάρκειας υπό καθεστώς μερικής πα−
ρακολούθησης, σε πανεπιστήμιο ή ίδρυμα ανώτατης
εκπαίδευσης ή άλλο ίδρυμα του αυτού εκπαιδευτικού
επιπέδου, καθώς και την ενδεχομένως απαιτούμενη επι−
πλέον αυτού του κύκλου μεταδευτεροβάθμιων σπουδών
επαγγελματική κατάρτιση·
ε) δίπλωμα που πιστοποιεί ότι ο κάτοχος ολοκλή−
ρωσε επιτυχώς κύκλο μεταδευτεροβάθμιων σπουδών
ελάχιστης διάρκειας τεσσάρων ετών ή αντίστοιχης δι−
άρκειας υπό καθεστώς μερικής παρακολούθησης, σε
πανεπιστήμιο ή ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή σε άλλο
ίδρυμα ανάλογου επιπέδου, καθώς και, ενδεχομένως,
την επαγγελματική κατάρτιση που μπορεί να απαιτείται
συμπληρωματικά προς τον εν λόγω κύκλο μεταδευτε−
ροβάθμιων σπουδών.
-------------------

 
Λεο
17 Ιουλ 2017 10:20

@Bob Mastoras

Μπραβο για την παρατηρηση σου. Ετσι ειναι. Το τελευταιο αναχωμα των στεγανων των κλειστων επαγγελματων ηταν ανεκαθεν μεταφρασεις "αλα γκρεκα"

 
Λεο
17 Ιουλ 2017 10:25

Αυτο που κανεις δεν καταλαβε ειναι η προ ολιγων ημερων ενσωματωση ΚΑΙ της 2013/55.... στην εθνικη νομοθεσια. Αθόρυβα, παστρικα, συνοπτικα.

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ
17 Ιουλ 2017 20:33

Αυτό το περιβόητο " portfolio" και ποια η χρησιμότητά του με βάση τις ντιρεκτίβες της Ε.Ε. ;

Από αυτό, και μόνο αυτό μέσω των συνολικών πιστωτικών μονάδων που θα μαζεύει, ο καθένας από εμάς θα αποχτά επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό είναι ουσιαστικά το πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων. το οποίο προσπαθεί να αναπτύξει ο ΕΟΠΠΕΠ .

Και ενώ έπρεπε να το έχει ολοκληρώσει βρίσκεται ακόμα στην αρχή.

Τώρα τα ακαδημαϊκά ή εκπαιδευτικά προσόντα και τα επίπεδά του δεν είναι το παν ή δεν είναι το άπαν.
Παράδειγμα: Το πτυχίο πολυτεχνείου ή πανεπιστημίου πενταετούς φοίτησης θα ισοτιμηθεί με ¨μάστερ¨ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.

Ωραία. Πόσες πιστωτικές μονάδες θα δώσει αυτό;
Με βάση το πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων θα μπορεί κάποιος από άλλη διαδρομή να φτάσει στις ίδιες πιστωτικές μονάδες και να αποχτήσει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τον πτυχιούχο αυτόν.

Αυτές τις άλλες διαδρομές ποικίλα μεγάλα συμφέροντα στην χώρα μας, αντικρουόμενα σφοδρά, δεν αφήνουν να προσαρμόσει γρήγορα η χώρα μας στο εθνικό πλαίσιο προσόντων και στις ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκείνο που θα έπρεπε να διεκδικούμε όλοι μας είναι η διασφάλιση - εξασφάλιση - του κύρους και του αδιάβλητου των συστημάτων αξιολόγησης εισροών - εκροών στα δυο επί μέρους πλαίσια από τα οποία αποτελείται το Εθνικό πλαίσιο προσόντων.

Όλα αυτά έρχονται αργά αλλά σταθερά. Θα προσαρμοστούμε έτσι και αλλιώς. Και δεν είναι κατά ανάγκην κακά. Απλά θεωρούν κάποιοι ότι χάνουν οφίτσια.

Ε, τι να κάνουμε. θα γελάσει και ο φτωχός. ήδη απο το 2012 έχουμε προσαρμογές. Ειδικά στον μηχανολογικό τομέα. Αυτά για να προβληματιστείτε περισσότερο όσοι ενδιαφέρεστε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.