Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

“Προβλέψεις” και σκέψεις για τις βάσεις 2017

Δημοσίευση: 05/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από τους εκπαιδευτικούς των εκπαιδευτηρίων "Πολύτροπη Αρμονία":
Κώστα Κοτίδη , ΠΕ09, καθηγητής Οικονομικών
Ελένη Λαγού, ΠΕ 04.02, καθηγήτρια χημείας
Ρούλα Μουντάνου, ΠΕ 02, φιλόλογος
Χρήστο  Παπακωνσταντινόπουλο , ΠΕ04.01, καθηγητής φυσικής

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος όσοι ασχολούμαστε με την εκπαίδευση προσπαθούμε να εξαγάγουμε συμπεράσματα από τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει το ΥΠΠΕΘ. Τα ηλεκτρονικά και τα έντυπα μέσα «γεμίζουν» αναλύσεις και προβλέψεις για το πού περίπου θα κυμανθούν οι βάσεις. Αναμενόμενη, ευπώλητη και, εν μέρει, λογική ανάγκη για την οποία η κατάχρηση αλλά και η απαξίωση είναι λανθασμένες:

•    η κατάχρηση και η υπερβολική «σιγουριά»: γιατί ευθυγραμμίζονται με μία υποκειμενική αλαζονεία αλλά και με στοχεύσεις αναγνωσιμότητας – ακροαματικότητας, ενώ «εκμεταλλεύονται την αγωνία των παιδιών και των οικογενειών τους

•    η απαξίωση των προβλέψεων: γιατί αγνοεί την υπαρκτή αγωνία

Μερικές σκέψεις για τις βάσεις

Φέτος –αντίθετα με πέρυσι- είναι πιο ασφαλής μία προσπάθεια πρόβλεψης και σύγκρισης με τα περσινά δεδομένα.

Πρέπει, όμως, και φέτος να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στους πραγματικούς αριθμούς, στο πραγματικό πλήθος των επιδόσεων και όχι στα ποσοστά. Διότι:

α) οι υποψήφιοι είναι συνολικά περισσότεροι από πέρυσι (3844 περισσότεροι)

β) έχουν διαφοροποιηθεί κάπως οι προτιμήσεις των υποψηφίων σε σχέση με τη δήλωσή τους να δώσουν και 5ο μάθημα ώστε να έχουν περισσότερες επιλογές πρόσβασης [βέβαια η διαφοροποίηση αυτή, όπως εμφανίζεται στα στατιστικά στοιχεία με βάση τις δηλώσεις (http://www.minedu.gov.gr/news/28851-21-06-17-statistika-stoixeia-ton-ait... ) δεν είναι ιδιαίτερα διαφωτιστική, καθώς η συμπεριφορά των υποψηφίων διαφοροποιείται από τη δήλωση - πρόθεση στην πραγματική προσέλευση - πραγματοποίηση στις εξετάσεις. Μία απλή απόδειξη είναι και η διαφορά στον αριθμό: φαίνεται με βάση τα στατιστικά του ΥΠΠΕΘ να δηλώνουν 85908 υποψήφιοι ενώ τελικώς προσήλθαν 81515 (με βάση την εξέταση στη νεοελληνική γλώσσα).

γ) δεν έχει δοθεί φέτος -τουλάχιστον προς το παρόν- η κλίμακα των μορίων, όπως είχε γίνει πέρυσι. Επομένως δεν γνωρίζουμε το πλήθος ανά βαθμό μορίων (πχ  από 19000 έως 20000 μόρια έγραψαν στο 1ο πεδίο Χ μαθητές, κοκ)

δ) εφόσον δημοσιευτεί από το ΥΠΠΕΘ η κλίμακα των μορίων, θα επανέλθουμε

Α. ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

1ο επιστημονικό πεδίο (ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών σπουδών)

Σε αυτό το επιστημονικό πεδίο κατευθύνεται η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων του προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών. Λίγοι κατευθύνονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (επιστήμες της εκπαίδευσης) και ακόμη λιγότεροι στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (επιστήμες υγείας και ζωής). Από αυτούς κάποιοι επέλεξαν να εξεταστούν και σε 5ο μάθημα, επομένως θα έχουν διαφορετικά μόρια σε 2 διαφορετικά Ε.Π.

Με βάση τις δηλώσεις υπήρξαν 32732 υποψήφιοι. Από αυτούς  προσήλθαν στα Αρχαία Ελληνικά 30379. Είναι, προφανώς, οι υποψήφιοι του πεδίου που ενδιαφέρονται για τις ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές σπουδές. Πρόκειται για 2115 περισσότερους υποψηφίους από τους περσινούς.

Η σύγκριση των επιδόσεων στα μαθήματα βαρύτητας (σε απόλυτους αριθμούς μαθητών και όχι στα επισφαλή ποσοστά) μεταξύ 2016 και 2017 αποκαλύπτει τα εξής:

Οι μειώσεις θέσεων στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο είναι μικρές. Για παράδειγμα οι θέσεις στη Νομική Αθήνας μειώθηκαν κατά 10, στη Νομική του ΑΠΘ κατά 20 και στη Νομική του ΔΠΘ αυξήθηκαν κατά 20. Επομένως η απώλεια είναι τελικώς 10 θέσεις.

Ο παραπάνω πίνακας (με την εικασία ότι άριστους ή σχεδόν άριστους βαθμούς έχουν επιτύχει οι ίδιοι μαθητές) αποκαλύπτει ότι:

α) οι Νομικές Σχολές θα ανέβουν 100 και περισσότερα μόρια

β) αντίστοιχα  θα ανέβουν και σχολές που πέρυσι βρέθηκαν κάτω από τα 18000 μόρια.

γ) γενικότερα φαίνεται ότι σχολές που πέρυσι είχαν πάνω από 14000 μόρια θα ανέβουν αναλόγως. Διότι το απόλυτο πλήθος των μαθητών που έχει γράψει καλύτερα σε αυτές τις περιοχές μορίων είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του 2016 και, μάλιστα, και στα μαθήματα βαρύτητας που είναι τα αρχαία ελληνικά και η ιστορία.

Β. ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

i. 3ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες υγείας και ζωής)

Σε αυτό το επιστημονικό πεδίο οι υποψήφιοι κατευθύνονται στις περιζήτητες σχολές υγείας. Οι 14.876 υποψήφιοι αγωνιούν για τις Επιστήμες Υγείας.

Με βάση τα αποτελέσματα στο μάθημα της βιολογίας προσανατολισμού εξετάστηκαν 14876 υποψήφιοι, 1694 περισσότερο από τους περσινούς. Είναι οι υποψήφιοι που, υποθέτουμε, ότι ενδιαφέρονται για το 3ο επιστημονικό πεδίο.

Η σύγκριση των επιδόσεων στα μαθήματα βαρύτητας (σε απόλυτους αριθμούς μαθητών και όχι στα επισφαλή ποσοστά) μεταξύ 2016 και 2017 αποκαλύπτει τα εξής:

(προσοχή: το πλήθος των μαθητών στη φυσική – χημεία – νεοελληνική γλώσσα αφορά όλα τα επιστημονικά πεδία και όχι μόνον το 3ο , τις Επιστήμες Υγείας. Πόσοι από αυτούς τους μαθητές ενδιαφέρονται για το 2ο ή 3ο Επιστημονικό πεδίο δεν μπορεί να διαπιστωθεί)

Ο παραπάνω πίνακας αποκαλύπτει ότι:

α) οι υποψήφιοι που έχουν αριστεύσει  στο μάθημα της βιολογίας το οποίο έχει τον υψηλό συντελεστή βαρύτητας είναι περίπου ίσοι με το 2016 (αμελητέα λιγότεροι)

β) οι υποψήφιοι που έχουν αριστεύσει  στο μάθημα της χημείας το οποίο έχει τον επόμενο συντελεστή βαρύτητας είναι κατά 2764 λιγότεροι από το 2016. Εδώ η μείωση είναι σημαντική. Ωστόσο να προσεχθεί η υποσημείωση: δεν γνωρίζουμε πόσοι από αυτούς κατευθύνονται στο 3ο και πόσοι στα 2ο επιστημονικό πεδίο.

γ) Το 3ο Επιστημονικό Πεδίο έχει σημαντικές μειώσεις στις θέσεις των επιστημών υγείας. Πιο συγκεκριμένα οι ιατρικές μειώθηκαν κατά 120 θέσεις (περίπου μία σχολή), οι οδοντιατρικές κατά 14, οι φαρμακευτικές κατά 34 κοκ. Ως εκ τούτου «βάση» για τις ιατρικές πρέπει να θεωρείται το περσινό 18.709

δ) Είναι για όλους τους παραπάνω λόγους πολύ δύσκολη η πρόβλεψη βάσεων για τις ιατρικές και οδοντιατρικές σχολές. Με ισχυρά περιθώρια σφάλματος είναι πιθανό η βάση για την τελευταία ιατρική να είναι γύρω στα 18.700

ii. 2ο επιστημονικό πεδίο (θετικές και τεχνολογικές επιστήμες)

•    το 2ο Ε.Π. «στεγάζει» μεγάλο πλήθος σχολών

•    οι υποψήφιοι, με κριτήριο την προσέλευση και όχι τη δήλωσή τους, στα μαθηματικά προσανατολισμού  ήταν 21.487, περισσότεροι κατά 2.107 σε σχέση με το 2016

•    οι προτιμήσεις των παιδιών μεταβάλλονται ευκολότερα, καθώς επηρεάζονται από τις οικονομικές και εργασιακές συνθήκες και έχουν εύρος επιλογών

(προσοχή: το πλήθος των μαθητών στη φυσική – χημεία – νεοελληνική γλώσσα αφορά όλα τα επιστημονικά πεδία και όχι μόνον το 3ο , τις Επιστήμες Υγείας. Πόσοι από αυτούς τους μαθητές ενδιαφέρονται για το 2ο ή 3ο Επιστημονικό πεδίο δεν μπορεί να διαπιστωθεί)

α) οι υποψήφιοι που έχουν αριστεύσει  στο μάθημα των μαθηματικών  το οποίο έχει τον υψηλό συντελεστή βαρύτητας είναι λιγότεροι από  το 2016 κατά 344

β) οι υποψήφιοι που έχουν αριστεύσει  στο μάθημα της φυσικής  το οποίο έχει τον επόμενο συντελεστή βαρύτητας είναι κατά 91 λιγότεροι από το 2016 (αμελητέα διαφορά)

γ) μεγάλη είναι η διαφορά στο μάθημα της χημείας  όπου οι αριστούχοι είναι 2764 λιγότεροι από το 2016· πρόκειται για σημαντική μείωση

δ) στις βαθμολογικές περιοχές από 14 έως 16 και από 16-18 η επίδοση στα μαθηματικά παραμένει χειρότερη από το 2016, αλλά οι επιδόσεις στη φυσική και στη χημεία καλύτερες

ε) οι μειώσεις θέσεων δεν είναι δραματικές

στ) οι βάσεις θα πέσουν, κυρίως στις υψηλόβαθμες σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου.

ζ) οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται για τις σχολές χημείας πρέπει να υπολογίσουν σημαντική άνοδο, καθώς από φέτος ανήκουν και στο 3ο επιστημονικό πεδίο

Γ. ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

5ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής)

•    οι υποψήφιοι που προσήλθαν στις εξετάσεις ήταν 20.425 , 241 λιγότεροι σε σχέση με το 2016

α) οι υποψήφιοι που έχουν αριστεύσει  στο μάθημα των μαθηματικών  το οποίο έχει συντελεστή βαρύτητας είναι λιγότεροι από  το 2016 κατά 84

β) οι υποψήφιοι που έχουν αριστεύσει  στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωριας (ΑΟΘ)  το οποίο έχει τον υψηλό  συντελεστή βαρύτητας είναι κατά 4224 λιγότεροι από το 2016 (δραματική  διαφορά)

γ) μεγάλη είναι η διαφορά στο μάθημα του προγραμματισμού ΑΕΠΠ  όπου οι αριστούχοι είναι 251  λιγότεροι από το 2016.

δ) στις βαθμολογικές περιοχές από 16-18 η επίδοση στα μαθηματικά παραμένει χειρότερη από το 2016, όπως και  οι επιδόσεις στο ΑΟΘ και  στο ΑΕΠΠ  καλύτερες. Οι επιδόσεις στο ΑΟΘ και στο ΑΕΠΠ βελτιώνονται στις κλίμακες 14-16 αλλά παραμένουν χειρότερες στα μαθηματικά.

ε) οι μειώσεις θέσεων δεν είναι δραματικές

στ) οι βάσεις θα πέσουν σε όλες τις σχολές του 5ου πεδίου· σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντικά!

 

Σχόλια (38)

 
Τάκης Δάντης
05 Ιουλ 2017 11:51

Πολύ καλή ανάλυση και με επιχειρήματα. Σχετικά με το 3ο πεδίο πολύ ωραίο το επιχείρημα ότι λόγω της μείωσης των εισακτέων αφαιρείται μια σχολή.

Όμως στην πρόβλεψή σας δεν φαίνεται αν πήρατε υπόψη και πόσο, τη μείωση του αριθμού των ατόμων που έγραψαν λιγότερο στη Χημεία, μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 27% στον υπολογισμό των μορίων.

Θα ήθελα ένα σχόλιο αν είναι δυνατό στο παραπάνω συλογισμό.

 
Σταύρος
05 Ιουλ 2017 12:20

Επιτέλους και μια ψύχραιμη ανάλυση...
Σημαντική η επισήμανση για την απουσία στατιστικών όσον αφορά την κλιμάκωση των μορίων (κάτι που θα βοηθούσε περισσότερο τις εκτιμήσεις) και η σημασία του αριθμού των υποψηφίων σε κάθε κλίμακα και όχι το αντίστοιχο ποσοστό.
Τα Χημικά τμήματα φαίνεται ότι θα δεχτούν μεγάλη πίεση.

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΑΩΑΝΝΗΣ
05 Ιουλ 2017 12:33

Από τις πιο σοβαρές αναλύσεις που κυκλοφορούν.

 
Κωστας
05 Ιουλ 2017 13:24

Θα ήθελα να επισημάνω ένα λάθος που αφορά τη μείωση των θέσεων ειδικά στο 3ο πεδίο. Η μείωση των θέσεων δεν είναι αυτή που εμφανίζεται στις περισσότερες αναλύσεις. Οι 124 (110 και 14) θέσεις στην πραγματικότητα είναι 69 για τη γεν.σειρά στην οποία αναφέρονται στην ουσία και οι βάσεις. Καθώς πέρσι υπήρχαν θέσεις και για το παλιό σύστημα ενώ φέτος όχι (Εννοείται ότι αφαιρούμε το 10%)
Ευχαριστώ πολύ

 
Ρούλα Μουντάνου
05 Ιουλ 2017 14:24

(. Κώστας, για τον υπολογισμό των θέσεων)
Κάνετε λάθος. Το ποσοστό θέσεων το 2016 για τους υποψηφίους του παλαιού συστήματος ήταν μικρό. Αν θυμάμαι καλά 5%. Επιφυλάσσομαι να σας πω πόσο ακριβώς.

 
ΜΑΡΙΑ
05 Ιουλ 2017 15:12

Δηλαδή (απευθύνομαι στον κο Κώστα) εννοείτε ότι η μειώση των θέσεων είναι 69 και όχι 124 διότι αφαιρούμε το 10% και άρα πιθανότατα έχουμε και οριακή πτώση των βάσεων στι ιατρικές σχολές;;
Σας ευχαριστώ πολύ
Περιμένω απάντηση

 
Κώστας
05 Ιουλ 2017 15:29

Πρόχειρη ανάλυση.
Ειδικά στο 3ο πεδίο, είναι αδύνατον να μην λαμβάνεται υπόψη η μείωση ειδικά όσων έγραψαν από 19 -20 (είναι 2706!!!).

Ακόμα και αν υποτεθεί ότι ισομοιράζονται μεταξύ αυτών που κατευθύνονται στο 3ο και αυτών στο 2ο επιστημονικό πεδίο, πάλι προκύπτουν 1353 λιγότεροι!!!

Δηλαδή 1353 φετεινοί υποψήφιοι στις Επιστήμες Υγείας έπεσαν από το 19-20 στο 18-19, δηλαδή μεσοσταθμικά 270 μόρια.

 
Χρήστος
05 Ιουλ 2017 15:49

Γειά σας. Με 17269 έχω ελπίδες για ψυχολογία Ρεθύμνου (17121);;;

 
Κωστας
05 Ιουλ 2017 17:55

Κα Μαντανου τις θέσεις τις εβγαλα απο το περσινό ΦΕΚ για τους εισακτεους.Οι εισακτεοι πέρσι της γενικής κατηγορίας στο νεο συστημα (χωρίς το 10%)ηταν 1067 μέχρι την Οδοντιατρική Θεσ/νίκης και φέτος 998.Αλλά και έτσι οπως το θετετε με το 5% των θέσεων (αρχικές του 16)πάλι το ίδιο προκύπτει.Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα:Ιατρική Αθηνων 16 190 άτομα -10% 171 ατομα-Π.Σ.(9 άτομα) =162.Το 17 μειώνεται κατα 25 θέσεις αρα 165 εισακτεοι -10% =148.Και έτσι ενω έχει γίνει μείωση 25 ατόμων η διάφορα στη γενική κατ.που αφορα τις βάσεις ειναι μόνο 14!!!!
Σας ευχαριστώ και πάλι για την προσοχή σας.Θεωρώ ότι η παρατήρηση αυτή θα είναι χρήσιμη γενικά για την εκτίμησή σας

 
Κωστας
05 Ιουλ 2017 18:07

Κα Μαρία, διαβάζοντας τη συγκεκριμένη ανάλυση που στηρίζεται στη μεγάλη μείωση των θέσεων, αυτό θεωρώ,αλλά πιο αρμόδιοι να απαντήσουν είναι οι αναλυτές νομιζω....

 
Ασπα
05 Ιουλ 2017 20:21

Εκτενης αναλυση με φτωχα συμπερασματα. Ολοι μιλουν για σημαντικες μειωσεις βασεων στις Πολυτεχνικες σχολες της ταξης 500 εως 1000 μοριων καιεδω βλεπουμε στους Πινακες εκτιμησεις βασεων με πτωση 100 εως 200 μοριων. Μαλλον καποιοι στατιστικολογοι μας δουλευουν και παιζουν με την αγωνια των υποψηφιων.
..

 
Γιώργος Καλλιάς
05 Ιουλ 2017 21:31

Εχει δίκιο ο Κώστας. Στην Ιατρική (90% ΓΕΛ) οι θέσεις μειώνονται κατά 63. Αναλυτικά και με βάση τα αντίστοιχα ΦΕΚ είναι: ΑΠΘ (155-139=16), ΕΚΠΑ (164-148=16), Θεσσαλίας (86-81=5), Ιωάννινα (121-117=4), Κρήτης (108-99=9), Πάτρα (147-144=3) και ΔΠΘ (130-121=9).
Συνεπώς μάλλον η μείωση στις επιδόσεις θα υπερισχύσει της μείωσης των θέσεων.

 
ioannis
05 Ιουλ 2017 22:07

Καλησπέρα σας,
έχω ελπίδα για Γεωπονικό Αθήνας ΑΕΙ ?
15400 μόρια έχω συγκεντρώσει!

 
Παρασκευή
06 Ιουλ 2017 07:38

Θα ήθελα να αναφερθώ στο γεγονός ότι τόσες μέρες διαβάζω αναλύσεις κ προβλέψεις μόνο για το ΓΕΛ χωρίς να γίνετε καμμία μα καμμία αναφορά στατιστικής για τα ΕΠΑΛ. Να ξέρετε υπάρχουν κ εκεί παιδιά που αρίστευσαν , υπάρχουν και εκεί παιδιά που αγωνιούν.Τουλαχιστον οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ευαίσθητοι σε όλες τις "κατηγορίες παιδιών ". Κάτι που δεν θα έπρεπε, να εντάξουμε δηλαδη τα παιδιά σε κατηγορίες. Ευχαριστώ

 
Ρούλα Μουντάνου
06 Ιουλ 2017 09:06

Καλημέρα σας
Α. Ως προς τις θέσεις του 3ου πεδίου:
α) πέρυσι προβλέπονταν 1055 θέσεις στις 7 Ιατρικές Σχολές. Φέτος 945.
β) είναι γεγονός ότι η πραγματική διαφορά μειώνεται (από 110 θέσεις σε 58) γιατί όντως πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το περσινό 5% του παλαιού συστήματος που φέτος δεν υπάρχει (το 10% που αφορά τους αποφοίτους δεν έχει στατιστική σημασία- αφαιρείται ούτως ή άλλως και από το 2016 και από το 2017)
γ) επομένως ως "βάση" δεν υπολογίζονται τα 18709 μόρια (της Ιατρικής Ηρακλείου) αλλά -αυθαίρετα και περίπου- τα 18.678 (πάνω πάντως από την περσινή βάση της Ιατρικής του ΔΠΘ)
δ) το πόσο μπορεί να επηρεάσει η μείωση των αριστούχων στη χημεία ο.π. δεν μπορούμε να το υπολογίσουμε (για τους λόγους που γράφουμε στην ανάλυσή μας). Όπως επίσης δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο θα επηρεάσει η αύξηση (σε πραγματικούς αριθμούς) των αριστούχων στη βιολογία ο.π. που είναι 203 περισσότεροι από πέρυσι.
Β. Ως προς τις σχολές του 2ου πεδίου (πολυτεχνικές κλπ) θα υπάρξει πτώση. Αλλά το πόσο μεγάλη θα είναι δεν μπορεί να ειπωθεί με ακρίβεια (το "500 και 1000 μόρια", πάντως, μοιάζει υπερβολικό ειδικά για τις υψηλόβαθμες σχολές.
Γ. Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με ακρίβεια σε ερωτήσεις για το αν τα χ ή ψ μόρια φθάνουν για ορισμένη σχολή. Όσοι αγωνιούν θα πρέπει να κάνουν υπομονή έως τα τέλη Αυγούστου
Δ. Όσο για τα ΕΠΑΛ ούτε τα αγνοούμε ούτε τα περιφρονούμε. Είμαστε, όμως, εκπαιδευτικοί του γενικού λυκείου και δεν γνωρίζουμε καθόλου τα δεδομένα για τα ΕΠΑΛ
Ε. Τέλος, δεν είμαστε "στατιστικολόγοι". Την εκπαιδευτική μας εμπειρία αξιοποιούμε, όπως και τα ερωτηματικά και τις απαντήσεις και στις δικές μας αγωνίες. Εκείνο που προέχει είναι να δηλώσουν τα παιδιά τις σχολές που πραγματικά επιθυμούν, αγνοώντας κάθε τύπου πρόβλεψη. Και μετά να πάνε διακοπές.
Καλά αποτελέσματα σε όλους! Και κυρίως κατά τον κόπο και τις προσπάθειές τους.
Καλό καλοκαίρι!

 
Ρούλα Μουντάνου
06 Ιουλ 2017 09:25

Καλημέρα σας
Α. Ως προς τις θέσεις του 3ου πεδίου:
α) πέρυσι προβλέπονταν 1055 θέσεις στις 7 Ιατρικές Σχολές. Φέτος 945.
β) είναι γεγονός ότι η πραγματική διαφορά μειώνεται (από 110 θέσεις σε 58) γιατί όντως πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το περσινό 5% του παλαιού συστήματος που φέτος δεν υπάρχει (το 10% που αφορά τους αποφοίτους δεν έχει στατιστική σημασία- αφαιρείται ούτως ή άλλως και από το 2016 και από το 2017)
γ) επομένως ως "βάση" δεν υπολογίζονται τα 18709 μόρια (της Ιατρικής Ηρακλείου) αλλά -αυθαίρετα και περίπου- τα 18.678 (πάνω πάντως από την περσινή βάση της Ιατρικής του ΔΠΘ)
δ) το πόσο μπορεί να επηρεάσει η μείωση των αριστούχων στη χημεία ο.π. δεν μπορούμε να το υπολογίσουμε (για τους λόγους που γράφουμε στην ανάλυσή μας). Όπως επίσης δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο θα επηρεάσει η αύξηση (σε πραγματικούς αριθμούς) των αριστούχων στη βιολογία ο.π. που είναι 203 περισσότεροι από πέρυσι.
Β. Ως προς τις σχολές του 2ου πεδίου (πολυτεχνικές κλπ) θα υπάρξει πτώση. Αλλά το πόσο μεγάλη θα είναι δεν μπορεί να ειπωθεί με ακρίβεια (το "500 και 1000 μόρια", πάντως, μοιάζει υπερβολικό ειδικά για τις υψηλόβαθμες σχολές.
Γ. Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με ακρίβεια σε ερωτήσεις για το αν τα χ ή ψ μόρια φθάνουν για ορισμένη σχολή. Όσοι αγωνιούν θα πρέπει να κάνουν υπομονή έως τα τέλη Αυγούστου
Δ. Όσο για τα ΕΠΑΛ ούτε τα αγνοούμε ούτε τα περιφρονούμε. Είμαστε, όμως, εκπαιδευτικοί του γενικού λυκείου και δεν γνωρίζουμε καθόλου τα δεδομένα για τα ΕΠΑΛ
Ε. Τέλος, δεν είμαστε "στατιστικολόγοι". Την εκπαιδευτική μας εμπειρία αξιοποιούμε, όπως και τα ερωτηματικά και τις απαντήσεις και στις δικές μας αγωνίες. Εκείνο που προέχει είναι να δηλώσουν τα παιδιά τις σχολές που πραγματικά επιθυμούν, αγνοώντας κάθε τύπου πρόβλεψη. Και μετά να πάνε διακοπές.
Καλά αποτελέσματα σε όλους! Και κυρίως κατά τον κόπο και τις προσπάθειές τους.
Καλό καλοκαίρι!

 
ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ-ΜΩΥΣΙΔΟΥ
06 Ιουλ 2017 10:51

Καλημέρα σας
Α. Ως προς τις θέσεις του 3ου πεδίου:
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν υπάρχει κάποια εκτίμηση για τα Χημικά Τμήματα ειδικά των περιφερειακών τμημάτων πόσο μπορεί να ανέβουν οι βάσεις σε αυτά καθώς φέτος για πρώτη φορά εντάσσονται στο συγκεκριμένο πεδίο.

Θα σας παρακαλούσα για ένα σχόλιο αν είναι δυνατό στο παραπάνω ερώτημα.

 
Αλλος Κωστας
06 Ιουλ 2017 11:51

Σεβαστη η προσπαθεια των εκπαιδευτικων για τις βασεις.

Ομως οταν καλεισαι να λυσεις ενα συστημα εξισωσεων που οι αγνωστοι ειναι περισσοτεροι απο τον αριθμο των εξισωσεων, το ορθοτερο ειναι να αφησεις το μολυβι κατω και να μην κανεις καν αριθμητικη προβλεψη. Γιατι μπορει να πεσεις μεσα (προφανως κατα τυχη) αλλα μαλλον θα πεσεις εξω. Και την ιδια ωρα σε διαβαζουν παιδια που αγωνιουν.

Αν λοιπν δεν μπορεις να εκτιμησεις την επιδραση των χαμηλοτερων βαθμων στη χημεια ΟΠ, δεν εκτιμας τι σημαινουν οι μεγαλυτερες στο ευρος 17-18 βαθμολογιες στην εκθεση, το σωστοτερο ειναι να μη δωσεις καθολου αριθμητικη τιμη.

 
Παρασκευή
06 Ιουλ 2017 17:00

Εγώ έκανα ένα σχόλιο για τα παιδιά των ΕΠΑΛ. Περίμενα μια επαγγελματική απάντηση και όχι να μου πουν ότι ειναι καθηγητές ΓΕΛ και να πάνε διακοπές τα παιδιά . Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το στείλω διακοπές. Όταν γίνεται αναφορά ότι πχ 80000 θα εισαχθούν στα ΑΕΙ κ ΤΕΙ μέσω ΓΕΛ κ πχ 50000 θα εισαχθούν στα ΤΕΙ μέσω ΕΠΑΛ κ 1% έχει δυνατότητα να εισαχθεί κ στα ΑΕΙ οφείλεται αφού κάνετε αυτή την μελέτη να ζητήσετε την συνδρομή των συναδέλφων σας στα ΕΠΑΛ κ να δώσετε μια εικόνα για όλα τα παιδιά .Και θα έπρεπε κ οι καθηγητές των ΕΠΑΛ να ενδιαφερθούν η ακόμη να τους ζητηθεί η άποψη τους .

 
rosa
07 Ιουλ 2017 12:38

Η ανάλυση δεν είναι πειστική. Μπορεί κανείς να εξηγήσει πώς με περίπου όμοια αποτελέσματα με αυτά του 2016 στο 1ο επιστημονικό πεδίο, σε μια σχολή με αύξηση θέσεων, όπως η Νομική Θράκης, την οποία πολλοί δεν δηλώνουν καν, λόγω του απομακρυσμένου και των εξόδων, προβλέπεται αύξηση μέχρι και 500 μόρια!!;;

 
ρόζα
07 Ιουλ 2017 12:42

Μη πειστική ανάλυση που βασίζεται σε εικασίες! Πώς είναι δυνατό μια σχολή με αύξηση θέσεων, όπως η Νομική Θράκης, την οποία πολλοί δεν δηλώνουν καν, λόγω του απομακρυσμένου, να προβλέπεται με αύξηση ως και 500 (!!) μόρια, ενώ τα αποτελέσματα του 1ου πεδίου σε σχέση με το 2016 είναι παρόμοια και απλώς λίγο καλύτερα;

 
stef
07 Ιουλ 2017 18:15

Παρατηρώ οτι εκτιμάται οτι η ιατρική αθηνών μπορεί να κυμαίνεται απο 19000 έως 19100 . Στην περίπτωση των 19000 θα έχουμε πτώση 63 μορίων.
Στη συνέχεια εκτιμάται οτι η ιατρική Θράκης θα κυμαίνεται από 18600 έως 18700 . Στην περίπτωση των 18600 θα έχουμε πτώση 47 μορίων. Δηλαδή εννοείται οτι είναι δυνατόν να πέσει η ιατρική Αθηνών 63 μορία αλλά την ίδια στιγμή η ιατρική Θράκης να έχει πτώση μονο 47 μορίων ?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων αναμένω την απάντησή σας.

 
ΦΩΤΕΙΝΗ
10 Ιουλ 2017 09:28

ΓΕΙΑ ΣΑΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ?Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΜΕ 11803 ΜΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ?Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 2016 ΗΤΑΝ 10985.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΩΥΣΙΔΗΣ
11 Ιουλ 2017 12:21

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΜΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΚΡΗΤΗΣ ΑΝ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ 16800 ΜΟΡΙΑ

 
τασου
14 Ιουλ 2017 18:49

περιμενω την συνεχεια της αναλυσης μετα την ανακοινωση των επιδοσεων συνολικα. ευχαριστω

 
Μαίρη
15 Ιουλ 2017 11:43

Πραγματικά πολύ χρήσιμα συμπεράσματα
Πιστεύεται ότι τα χημικά θα έχουν πάνω από 500 μόρια άνοδο ( στην επαρχία);

 
Αχιλλέας
17 Ιουλ 2017 13:35

Μπορείτε να μας κάνετε μια εκτίμηση για χημικό Κρήτης και γενικότερα για τα Χημικά της επαρχίας;

 
magda
17 Ιουλ 2017 15:20

καλημερα, θα ήθελα μια εκτιμηση για τις βασεις του χημικου.Με 17068 μορια απο 3ο πεδιο, τι πιθανοτητες υπαρχουν για ΑΘΗΝΑ,ΠΑΤΡΑ,ΓΙΑΝΝΕΝΑ...
Επισης το Βιοτεχνικο (Γεοπονικο Αθηνων) που θα κυμανθει φετος
ευχαριστω

 
Άννα
18 Ιουλ 2017 12:02

Ένα παιδί με 8.200 μόρια τι πιθανότητες έχει να μπει σε ΤΕΙ απο το 3ο πεδίο;

 
jimmys_b
18 Ιουλ 2017 14:49

Αναλυση χωρις ουσια αφου δεν μπορει να δωσει απαντησεις, παρα μονο εντυπωσεις.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.