Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Θετικός ο υπ. Παιδείας για την εξέλιξη των ΕΔΙΠ

Δημοσίευση: 14/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας στην Κοινότητα του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας,  εκφράστηκε θετικά στο ζήτημα της εξεύρεσης μιας φόρμας για την εξέλιξη των ΕΔΙΠ καθώς και  για ακέραια ψήφο αλλά και για την αύξηση του ποσοστού των εκλεκτόρων του Δ.Π. στις εκλογές.

Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία αναμένεται να φανεί στο Πολυνομοσχέδιο “σκούπα” για τα ΑΕΙ που αναμένεται να κατατεθεί , προς ψήφιση, στη Βουλή.

Σχόλια (12)

 
Ανώνυμος
14 Ιουλ 2017 12:54

Εξέλιξη των ΕΔΙΠ μόνο με ανοιχτές διαδικασίες μπορεί να γίνει αποδεκτή από τα Ιδρύματα. Με τα συνεχή ευνοϊκά νομοθετήματα καταλήγουμε οι δάσκαλοι και καθηγητές από τα σχολεία να γίνονται ΔΕΠ, με μόνο προσόν το ότι κάποτε διορίστηκαν στην εκπαίδευση. Κανείς, δυστυχώς, δε φαινεται να ασχολείται με την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 
Teacher @Ανώνυμος
14 Ιουλ 2017 13:42

Πολύ αφ' υψηλού στάση, αγαπητέ. Το ότι κάποιος δάσκαλος/καθηγητής Μ.Ε. στέκεται στην τάξη και διδάσκει δεν είναι προσόν; Ότι μπορεί να υποβλήθηκε σε εξετάσεις ΑΣΕΠ τη στιγμή που άλλοι διδάκτορες τις απαξίωναν δεν σου λέει κάτι; Για το ότι, ενώ βρισκόταν σε μια πολύ απαιτητική δουλειά, κατόρθωσε να βρει προϋπηρεσία στην τριτοβάθμια και να έχει δημοσιεύσεις και συμμετοχές σε συνέδρια, επίσης δεν σου ιδρώνει το αυτί; Αν όλα αυτά εσύ τα θεωρείς υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, τότε πάω πάσο.

 
Ανωνυμος ειμαι ο,τι θελω λεω
14 Ιουλ 2017 13:45

@Ανωνυμος
Εφοσον μιλας για ανοιχτες διαδικασιες τι σε ενοχλει το αν ο αλλος ηταν δασκαλος ή καθηγητης σε σχολειο; Απορω αυτες τις νοοτροπιες. Λες και οι "ΔΕΠ" ειναι το ιερατειο των πανσοφων που δεν μπορει κανεις να εισελθει χωρις προσκληση.

 
ΓΒ
14 Ιουλ 2017 15:41

Το έργο ενός εκπαιδευτικού της Β/θμιας δεν έχει ουδεμία σχέση με αυτό ενός καθηγητή της Γ/θμιας. Στην πρώτη περίπτωση ο εκπαιδευτικός απευθύνεται σε ένα ευρύ μαθητικό κοινό στο οποίο μεταφέρει βασικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις τις οποίες ο ίδιος, εν πολλοίς, απέκτησε κατά τη δική του φοίτηση στη Β/θμια. Εξάλλου, το ότι η συγκεκριμένη βαθμίδα έχει χαρακτηριστεί ως υποχρεωτική αντανακλά το γεγονός ότι οι απαιτήσεις σε γνώσεις είναι συγκεκριμένες, γενικευμένες και περιορισμένες. Επειδή ακριβώς δεν απαιτείται η σε ερευνητικό βάθος γνώση του χώρου οι εκπαιδευτικοί συχνά "επιμερίζονται" μεταξύ διαφορετικών και συχνά άσχετων μαθημάτων. Σε ό,τι αφορά δε την αξιολόγησή τους, υπενθυμίζω ότι αυτή δεν έχει γίνει ποτέ μετά το διορισμό τους. Μικρό δε μέρος αυτών έχει αξιολογηθεί μέσω ΑΣΕΠ κατά την είσοδό του στο "σύστημα".
Στην Γ/θμια τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Οι ΔΕΠ υποχρεώνονται σε 8 ώρες διδασκαλίας (μέχρι πρότινος μόνο 6) διότι το μείζον μέρος της δουλειάς τους είναι η έρευνα. Για να γίνεις ΔΕΠ δεν αρκεί να έχεις ένα πτυχίο από μια καθηγητική (sic) Σχολή αλλά θα πρέπει να έχεις ήδη χτίσει ένα καλό όνομα στην επιστημονική κοινότητα του αντικειμένου σου.
Ο κλάδος των ΕΔΙΠ περιλαμβάνει αρκετά αξιόλογα άτομα τα οποία αξίζουν θέσεις ΔΕΠ στα ιδρύματα. Ενίοτε πρόκειται για επιστήμονες με λαμπρές περγαμηνές οι οποίοι ήδη περιμένουν εδώ και χρόνια (τουλάχιστον 8, λόγω κρίσης) να ανοίξουν νέες θέσεις και να δοκιμαστούν σε αυτές, Δυστυχώς, όμως, όποτε στην Ελλάδα ανοίγει μια χαραμάδα αυτή σύντομα εξελίσσεται σε τεράστια τρύπα! Εάν δοθεί το δικαίωμα εξέλιξης των ΕΔΙΠ σε ΔΕΠ, όσοι έχουν κάνει (ή ... σπεύσουν να κάνουν!!!) ένα διδακτορικό κάπου, κάποτε, σε κάποιο ίδρυμα, θα γίνουν μέλη ΔΕΠ. Φαντάζεστε όλους τους μέτριους ΕΔΙΠ να σπεύδουν να καταλάβουν θέσεις ΔΕΠ (έτσι θα ονομάζονται σύμφωνα με το προς ψήφιση νομοσχέδιο) στα ανά την επικράτεια ΤΕΙ ;;;;;

 
Giorgos.P.
14 Ιουλ 2017 15:54

Ανώνυμε τι σημαίνει «Εξέλιξη με ανοιχτές διαδικασίες»?
Εννοείς αξιοκρατικές? Μια κρίση για παράδειγμα από 15μελες σώμα, με υποχρέωση των μελών του να δικαιολογούν τη θετική ή αρνητική θέση/ψήφο τους για την εξέλιξη του ΕΔΙΠ και επιπλέον αυτή να αναρτιέται δημόσια, είναι αρκούντος «ανοιχτή διαδικασία» για να γίνει αποδεκτή από τα Ιδρύματα?
Ή πρέπει απαραίτητα κατά την εξέλιξη να δίνεται η δυνατότητα στα Ιδρύματα να δημιουργήσουν κάποιες θέσεις (ρεζερβέ) για να τις καταλάβουν «επίσημοι» προσκεκλημένοι, μια και δύσκολα βρίσκει κανείς «θέση» σήμερα, για αυτούς που θέλει να τακτοποιήσει-προσκαλέσει?
Αυτές τις ανοιχτές διαδικασίες εννοείς ότι θα κάνουν αποδεκτές τα… Ιδρύματα?

 
YP_ΕΔΙΠ_ΤΕΙ
14 Ιουλ 2017 19:36

Εδώ ακούγονται διάφορα τρελά και απίθανα. Κατ’ αρχάς κάποιοι ανώνυμοι υποβαθμίζουν εντελώς το έργο των εκπαιδευτικών Α/μιας και Β/μιας Εκπαίδευσης και υπερτονίζουν το έργο των ΔΕΠ. Δεν αμφιβάλω ότι στην Ελλάδα έχουμε εξαίρετους πανεπιστημιακούς Δασκάλους αυτό δε σημαίνει ότι εκπαιδευτικοί που τιμούν την εκπαίδευση(Α/μια και Β/μια) και έχουν εξαιρετικό ερευνητικό έργο δεν μπορούν να προσφέρουν σε θέση εργαστηριακού προσωπικού. Το νομικό καθεστώς άλλωστε που υπάρχει για την μετάταξη εκπαιδευτικών σε ΕΔΙΠ είναι ιδιαίτερα αυστηρό δηλαδή για να πληροί κάποιος τις προϋποθέσεις για μετάταξη πρέπει να έχει τα τυπικά προσόντα που πληρούσαν οι πάλαι ποτέ λέκτορες άρα μιλάμε για τα ίδια εισαγωγικά τυπικά προσόντα με τους νυν ΔΕΠ.
Η μεγάλη παγίδα που βλέπω για ΕΔΙΠ (νυν και επίδοξους) είναι μήπως με το τυράκι της ΔΕΠ-ποποίησης μπουν στην φάκα του ειδικού φτωχολογίου. Δηλαδή λέει το υπουργείο (ειδικά για τους ΕΔΙΠ ΤΕΙ) πάρτε τώρα 900 ευρώ αλλά αν είστε καλοί (δηλαδή λιώσετε στα εργαστήρια) θα σας κάνουμε Λέκτορες ή καθηγητές Εφαρμογών (όταν υπήρχε αυτή η βαθμίδα δεν απαιτούνταν Διδακτορικό). Τώρα πότε θα γίνει και αν θα γίνει αυτό? Στο (απώτερο) μέλλον, δηλαδή ποτέ.
Ποια είναι η έντιμη αντιμετώπιση των ΕΔΙΠ -ΕΤΕΠ? μισθοί ανάλογοι με των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων με τα ίδια προσόντα. Δηλαδή δεν είναι δυνατόν καθηγητής στη Β/μια εκπαίδευση (οι χαμηλότερα αμειβόμενοι Δ.Υ) με διδακτορικό και 17 χρόνια υπηρεσία (ΜΚ 15) να αμείβεται με 1350 € και ΕΔΙΠ με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας και Διδακτορικό να αμείβεται με 1150 € στο πανεπιστήμιο και 950 € στο ΤΕΙ !!!!
Τώρα αν θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα για αναβάθμιση? φυσικά αλλά με ανοικτές διαδικασίες.
Αυτό που προέχει για την ώρα είναι η μισθολογική αναβάθμιση και όχι αόριστες υποσχέσεις.

 
Πέτρος, Πάτρα
14 Ιουλ 2017 20:43

Μερικά σημεία, στα γρήγορα:

- ο παλιός Νόμος για τους ΕΕΔΙΠ προέβλεπε εξέλιξη σε Λέκτορα, ο ισχύον όχι

- οι διαδικασίες είτε είναι ανοικτές είτε είναι κλειστές, έγκειται, πάντα, στα όργανα Τομέων / Κλινικών, Τμημάτων, Κοσμητειών, ανώτερα Πανεπιστημίων κ.λπ. να διευθετηθούν. Άρα, *ΠΟΤΕ* δεν είναι "αυτόματη" η εξέλιξη

- το πρόβλημα με τις "ανοικτές διαδικασίες" όπως τις ζητούν τα μέλη Δ.Ε.Π., κυρίως, είναι πως αν δεν το θέλουν, οι υποψήφιοι δεν θα εξελιχθούν! Λ.χ. ο ισχύον Νόμος προβλέπει τη δυνατότητα αυτοδύναμου διδακτικού έργου από τους Ε.Δι.Π. αλλά ακόμα και αν συναινέσει το Τμήμα, η Σύγκλητος του ΠΠ, τουλάχιστον, δεν το αποδέχεται. Το "γιατί" δεν έχει σημασία, σημασία έχει πως οι υποψήφιοι, πρακτικά, *ΔΕΝ* εξελίσσονται

- δεν είναι δυνατόν να θεωρηθεί πως Ε.Δι.Π. οι οποίοι εκπαιδεύουν καθημερινά και εβδομαδιαία φοιτητές σε αριθμούς *ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ* μεγαλύτερους από αντίστοιχους των μελών Δ.Ε.Π. σε Εργαστήρια / Κλινικές (έναντι της Θεωρίας), δεν μπορούν να εκτελέσουν παρόμοιο έργο σε βήμα αμφιθεάτρου! Όντως, η παρουσία στα Εργαστήρια / Κλινικές είναι υποχρεωτική και καταγράφεται, στο αμφιθέατρο όχι, αλλά η ουσία παραμένει: οι Ε.Δι.Π. ήδη εκπαιδεύουν τους φοιτητές, δυνητικά όλους τους φοιτητές.

- τα νέα μέλη Ε.Δι.Π. τα οποία προέρχονται από τη Β'-βάθμια εκπαίδευση, θα λειτουργήσουν στα πανεπιστημιακά πρότυπα πριν ή μετά ή θα απομονωθούν από την ίδια τη νέα καθημερινότητά τους: το να ολοκληρωθεί στο Εξάμηνο Εργαστήριο / Κλινική με τους υπέρογκους, πια, αριθμούς φοιτητών, τα πενιχρά μέσα και αναλώσιμα, τον απίστευτο όγκο διοικητικής εργασίας (εγγραφές φοιτητών, καταχώρηση βαθμολογίας σε κάθε εξάσκησή τους, τήρηση αρχείων βαθμολογιών επί οκταετίας, τουλάχιστον, ο μ.ο. αποφοίτητησης, δηλαδή), ειδικά σε περιπτώσεις όπου Εργαστήριο και Θεωρία συγκερνώνται σε μία βαθμολογία αλλά δεν ξεπερνιώνται, βθμολογικά, και τα δύο στην ίδια Ακαδημαϊκή Περίοδο, ήδη δεν αντιμετωπίζεται...

Ολοκληρώνοντας, δεν είναι δυνατόν ο μόνος κλάδος ο οποίος δεν εξελίσσεται βαθμολογικά, οικονομικά ή / και αξιολογικά στο Πανεπιστήμιο να έχουν μείνει οι Ε.Δι.Π. ... Με ποιο κίνητρο θα έλθουν νέοι με οποιαδήποτε διαδικασία; Σκεφθείτε και πως οι μετα-πτυχικαοί φοιτητές (προς Διδακτορικό) μειώνονται συνέχεια λόγω της έλλειψης πόρων, της διάθεσης των μελών Δ.Ε.Π. να "κυνηγήσουν" νέα έργα (μεγαλώνουν ηλικιακά συνέχεια) και των κενών τα οποία δημιουργούνται συνέχεια με τις λογής αποχωρήσεις...

Πέτρος, Πάτρα

 
ΣΤΕΛΛΑ ΙΛΤΣΙΟΥ
15 Ιουλ 2017 10:20

Είμαι υπερήφανη που διδάσκω 23 χρόνια αποκλειστικά σε Εργαστήρια της τριτοβάθμιας και που μετά από 9 χρόνια ως Εργαστηριακή Συνεργάτις πήρα με ανοιχτές διαδικασίες θέση ΕΔΙΠ. Όσοι δεν καταλαβαίνουν τη σημασία των εργαστηριακών μαθημάτων ή αγνοούν τον όρο ΕΔΙΠ μπορούν να ενημερωθούν κάποια στιγμή. Αλλά και όσοι θέλουν να γίνουν χαλίφηδες στη θέση των χαλίφηδων ας αναρωτηθούν επίσης: για ποιό λόγο έγιναν ΕΔΙΠ ή ΕΕΠ και πώς βρέθηκαν στην Α βαθμίδα σε dt με προϋπηρεσία στα δημοτικά σχολεία ή στους ΟΤΑ. Και επιτέλους άλλο ένα μεταπτυχιακό επί πληρωμή σαν τα σημερινά και άλλο ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό της δεκαετίας του 1990 ή του 2000. Εγώ λοιπόν λέω οτι μόνο αν δοθεί η πρέπουσα σημασία στο εργαστηριακό έργο, αν έχουν δικό τους βαθμό στην αναλυτική βαθμολογία, αν διεξάγονται όλες τις εβδομάδες του εξαμήνου και δοθεί και η αντίστοιχη οικονομική και ηθική αναγνώριση θα πάψετε να πιστεύετε οτι "πήρατε τη ζωή σας λάθος".

 
Cristina
15 Ιουλ 2017 12:50

Πρόκειται για ειλικρινή διάθεση του κ. Υπουργού ή για έναν εκ νέου εμπαιγμό?

 
K. G.
15 Ιουλ 2017 20:54

Ο υπουργός πράγματι έχει διάθεση να βρει λύση για τα μέλη ΕΔΙΠ/ΕΕΠ, άλλα δεν θέλει και να συγκρουστεί με τα μέλη ΔΕΠ. Συμπερασματικά λοιπόν, δεν βλέπω λύση.

 
Dimitrios VENTZAS
16 Ιουλ 2017 16:13

Εξέλιξη των ΕΔΙΠ μόνο με ανοιχτές διαδικασίες μπορεί να γίνει αποδεκτή από τα Ιδρύματα.

 
Ο πανδαμάτωρ χρόνος
17 Ιουλ 2017 15:28

Έχουμε 12 μήνες περιμένουμε την "αμελλητί" εξέταση των αιτημάτων μας για να εργαστούμε στα αντικείμενα που σπουδάσαμε και στα οποία διακριθήκαμε. Όχι για να γίνουμε πρυτάνεις και πάνσοφοι ακαδημαϊκοί (στις άλλες βαθμίδες είναι τα ιερά), αλλά για να κάνουμε την δουλειά που μάθαμε καλύτερα και πιο ωφέλιμα για την ίδια την Ελλάδα. Ας ανακληθεί η διαδικασία και ας γίνουν ανοιχτές προσκλήσεις, ή αν δεν το επιτρέπει η επιτροπεία, αφήστε το να πάει. Τι ταλαιπωρείτε επιστήμονες, σχολεία, τμήματα και το ζαλίζετε; Αφού δεν βγαίνει το πράγμα επιτέλους...Χάνετε κάθε εχέγγυο έναντι της κοινότητας των εκπαιδευτικών. Θα βγαίνει εγκύκλιος και θα την κάνουμε αεροπλανάκι στο τέλος...Και θα την κάνουμε αεροπλανάκι "αμελλητί". Έστω μια διευκρινισούλα για την καθυστέρηση;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.