ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Η θέση του τμ. Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας για το υπό ίδρυση Παν. Δυτικής Αττικής

Δημοσίευση: 01/08/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με μεγάλη έκπληξη και βαθύτατη απογοήτευση πληροφορηθήκαμε από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ ότι φαίνεται να σχεδιάζεται η κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, καθώς δεν φαίνεται πουθενά στο σχεδιασμό του υπό ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Ανεπίσημες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει κάνουν λόγο για υποβάθμιση του Τμήματος σε κατεύθυνση Κοινωνικής Εργασίας σε ένα νέο Τμήμα Επιστημών Αγωγής και Πρόνοιας. Παρόλο που οι θέσεις του Τμήματος έχουν γνωστοποιηθεί εγγράφως τόσο στη διοίκηση του ΤΕΙ όσο και στο υπουργείο Παιδείας, δυστυχώς δεν ελήφθησαν υπόψη. Εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών και χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση, η διοίκηση του ΤΕΙ Αθήνας και το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να προχωρούν σε μία ανεκδιήγητη απόφαση, καταργώντας ένα επιστημονικό πεδίο κοινωνικών επιστημών και, κατ’ επέκταση, έναν ιστορικό και εξέχουσας σημασίας για την κοινωνία επαγγελματικό κλάδο. Η πρόταση αυτή βασίζεται σε παντελή έλλειψη γνώσης (ή σε αδιαφορία) για το αντικείμενο της Κοινωνικής Εργασίας και τον σημαντικότατο ρόλο που επιτελούν οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, ιδιαίτερα σε μία κοινωνία που ταλανίζεται από την οικονομική και ανθρωπιστική κρίση.    

Η Κοινωνική Εργασία είναι εφαρμοσμένη κοινωνική επιστήμη που προάγει την κοινωνική αλλαγή και την ενδυνάμωση των ανθρώπων με βασικό στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που βιώνουν καταστάσεις υψηλού κινδύνου. Το επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού είναι διεθνώς αναγνωρισμένο και οι σπουδές στην Κοινωνική Εργασία πραγματοποιούνται αυτοδύναμα σε Πανεπιστημιακά Τμήματα σε όλες τις ανεπτυγμένες και υπό ανάπτυξη χώρες του κόσμου. Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί αποτελούν τον βασικό κλάδο στελέχωσης των κοινωνικών υπηρεσιών, οι οποίες χρειάζονται επιστημονικό προσωπικό υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και εξειδίκευσης για να παρέχουν κατάλληλες και αποτελεσματικές υπηρεσίες.  

Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας πληροί όλες τις προϋποθέσεις ενός αυτοδύναμου Πανεπιστημιακού Τμήματος. Παρέχει ένα ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Σπουδών, το οποίο ακολουθεί τις κατευθύνσεις Διεθνών Ομοσπονδιών. Πρόκειται για Τμήμα μεγάλης ζήτησης που προσελκύει υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου φοιτητές, με υψηλή μοριοδότηση στις πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής.

Επισημαίνεται λοιπόν ότι το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας χρειάζεται να αναπτύσσει τις λειτουργίες του αυτοδύναμα σε πλαίσιο Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Η Κοινωνική Εργασία δεν εντάσσεται ούτε στις Επιστήμες Αγωγής ούτε στις Επιστήμες Υγείας και δεν είναι δυνατόν να συγχωνευτεί με κανένα άλλο Τμήμα της υπάρχουσας Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι φοιτητές του Τμήματος αντιτίθενται σθεναρά σε μία τέτοια προοπτική, καταγγέλλουν την αδιαφανή και αδιανόητη διαδικασία που ακολουθείται για την κατάργησή του ως αυτοδύναμο Τμήμα και επιφυλάσσονται για περαιτέρω ενέργειες σε περίπτωση υλοποίησης αυτής της προοπτικής.
                                                                     
Το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας

 

 

Σχόλια (6)

 
Mbrat
01 Αυγ 2017 22:49

Συνάδελφοι του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, βιαστήκατε παρασυρόμενοι από ένα δημοσίευμα στον τύπο, να χαρακτηρίσετε τη Διοίκηση του ΤΕΙ Αθήνας, και ουσιαστικά τον Πρόεδρο, "για ανεκδιήγητη απόφαση, καταργώντας ένα επιστημονικό πεδίο κοινωνικών επιστημών". Αυτό πέραν του ότι είναι άδικο για τον αγώνα που ο Πρόεδρος έχει κάνει (όπως και κάποιοι άλλοι συνάδελφοι) εδώ και 25 χρόνια για την αναβάθμιση του ΤΕΙ Αθήνας και την Πανεπιστημιοποίησή του, είναι και ψευδές. Η επιτροπή που έχει συσταθεί στο Υπουργείο αποφασίζει κατά πλειοψηφία, παρά τις διαφωνίες που μπορεί ένα μέλος να έχει. ΚΑΝΕΝΑ ΤΜΗΜΑ του ΤΕΙ Αθήνας ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ, μόνο συγχωνεύσεις θα υπάρχουν, κιαυτό για να επιβιώσουν τμήματα που έχουν 5και 6 μέλη ΔΕΠ. Λυπάμαι που μεταξύ των μελών ΔΕΠ υπάρχουν και ψυχολόγοι που παρασύρθηκαν σε ένα τέτοιο ατόπημα προσβάλλοντας αγώνες ετών. Η αφυπηρέτηση μου δεν σας δίνει το δικαίωμα εφαρμογής του " δρυός πεσούσης πας ανήρ/θήλυ ξυλεύεται''!

 
Jimmys_b
01 Αυγ 2017 23:16

Καλά, εσείς τώρα ....ξυπνήσατε; Και μετά περιμένουν οι φοιτητές και απόφοιτοι να λύσετε επαγγελματικά και θεσμικά ζητήματα....

 
antonis
02 Αυγ 2017 15:03

μαλλον καποιοι δεν εχουν καταλαβει ποιο το επαγγελμα του κοινωνικου λειτουργου και ποια η χρησιμοτητα τους ειδικα στην χρονικη στιγμη που διανυουμε... αντι να κρατηθει αυτονομο και να αναδειχθει περισσοτερο υπονομευεται...

 
VLam
02 Αυγ 2017 23:47

Ίσως για κάποιους η υποβάθμιση ενός Τμήματος από αυτόνομο σε κατεύθυνση να μη σημαίνει κάτι. Για τον κλάδο των κοινωνικών λειτουργών όμως θα είναι βαρύ το πλήγμα καθώς πρόσφατα υποβαθμίστηκε και εξαφανίστηκε με τον ίδιο τρόπο και η κατεύθυνση Κοινωνικής Εργασίας από το Δημοκρίτειο Πανεπιστημίο Θράκης.
Το γεγονός ότι ένα Τμήμα βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να λειτουργεί με περιορισμένο αριθμό μελών ΜΕΠ (λόγω απαγόρευσης των προσλήψεων και κατά συνέπεια μη αντικατάστασης των συνταξιοδοτηθέντων διδασκόντων) δε σημαίνει ότι το Τμήμα αυτό δεν είναι ικανό να λειτουργήσει αυτόνομα.
Είναι δυνατό να τιμωρείται με υποβάθμιση σε κατεύθυνση ένα τμήμα επειδή καταφέρνει να λειτουργεί υποδειγματικά παρά το ολιγομελές μόνιμο εκπαιδευτικό δυναμικό του; Είναι δυνατό μία αριστερή κυβέρνηση στην παρούσα κατάσταση οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που διανύουμε να υποβαθμίζει ένα κλάδο που βασικό του στόχο έχει την ευημερία ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων; Είναι δυνατό ένα Τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να πληροφορείται από τον ημερήσιο τύπο την επικείμενη συγχώνευση και υποβάθμισή του σε κατεύθυνση; Και εντέλει, είναι δυνατόν όλα αυτά να συμβαίνουν εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών;

 
Nikos
13 Αυγ 2017 17:15

Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες (Αγγλία, ΗΠΑ, Καναδάς, Σκανδιναβία, Ελβετία, Γερμανία, Αυστρία) η Κοινωνική Εργασία διδάσκεται αυτόνομα σε Πανεπιστήμια ή σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών. Στην Ελλάδα όπου η ανάπτυξη πηγαίνει προς τα πίσω, το Τμήμα της Πάτρας κλείνει, της Θράκης λέγεται Κοινωνικής Διοίκησης, δεν έχει εργαστηριακά μαθήματα και έχει μαθήματα άσχετα με την επιστήμη της Κοινωνικής Εργασίας (Διοίκηση, Δίκαιο, Οικονομικά κτλ) και της Αθήνας πάει με την σειρά του να μετωνομαστεί σε κάτι άλλο και προφανώς να ακολουθήσει την μοίρα του τμήματος της Θράκης (άσχετος τίτλος πτυχίου, άσχετα μαθήματα στο πρόγραμμα σπουδών και πιθανόν εξαφάνιση των εργαστηρίων). Αναρωτιέμαι, ένας Κοινωνικός Λειτουργός απόφοιτος ενός τέτοιου τμήματος, το πτυχίο και οι σπουδές του θα αναγνωριστούν αν πάει να δουλέψει στο εξωτερικό; Επίσης αναρωτιέμαι, αν επισκεφθείτε έναν γιατρό στο ιατρείο του, και σας πει ότι έχει σπουδάσει Ιατρική, όμως το τμήμα στο οποίο σπούδασε δεν λεγόταν Ιατρική, ότι το πρόγραμμα σπουδών του περιείχε μαθήματα άσχετα με την επιστήμη της Ιατρικής και ότι δεν είχε εργαστήρια, θα θεωρούσατε έναν τέτοιο επαγγελματία επαρκή; Γιατί να κάνατε το ίδιο με έναν αντίστοιχο Κοινωνικό Λειτουργό; Είναι προφανές από την εξαφάνιση του επαγγέλματος που έχει ως στόχο "την Κοινωνική Αλλαγή, την Κοινωνική Δικαιοσύνη και την Απελευθέρωση των Ανθρώπων", από την συρρίκνωση του Κοινωνικού Κράτους, από το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας με συνοπτικές διαδικασίες και τις ιδιωτικοποιήσεις, ότι η Ελλάδα θα γίνει ένα Φιλελεύθερο κράτος, όπου την εξουσία δεν θα την έχει το Κράτος αλλά οι ιδιώτες από το εξωτερικό που αγοράζουν πάμφθηνα την δημόσια περιουσία.

 
Marie - Christine
21 Αυγ 2017 21:45

Καταργείται η Λογοτεχνία απο μάθημα κατεύθυνσης, καταργούνται σιγά - σιγά τα Αρχαία απο το γυμνάσιο γιατί κουράζουν, σχεδιάζεται να καταργηθεί το αυτόνομο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας και να συγχωνευθεί/καταργηθεί σταδιακά (?) .... Αναρωτιέμαι αυτό και το κάθε Υπουργείο Παιδείας έχει σαν στόχο την πραγματική απόκτηση παιδείας του λαού του ή έχει σαν στόχο να βγαίνουν απο τα σχολεία και τα πανεπιστήμια άνθρωποι - οικονομικές μηχανές.... που θα σκέφτονται μόνο τους δυνατούς τρόπους για το οικονομικό κέρδος/! Ποιά θα είναι η ποιότητα εκπαίδευσης των σπουδαστών που θα παρέχεται σε ένα συγχωνευμένο τμήμα, σε τμήμα που θα μετατραπεί σε κατεύθυνση και απο τετραετές πρόγραμμα σπουδών θα γίνει τριετές ή διετές το πρόγραμμα? Τι θα πρωτοδιδαχθεί μια φοιτήτρια Κοινωνικής Εργασίας σε δύο χρόνια? Απο το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας βγαίνουν επαγγελματίες που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και τις γνώσεις τους σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες εν μέσω οικονομικής κρίσης πλήττονται σοβαρότατα. Είναι απαραίτητο το επάγγελμα του Κοινωνικού Λειτουργού και συνεπώς η καλή και επαρκή ποιότητα σπουδών αυτού. Το υπάρχον αυτόνομο τμήμα της Κοινωνικής Εργασίας θα έπρεπε να ενισχύεται αντί να αποδυναμώνεται και σταδιακά να καταργείται. Είναι γελοία αυτά που γίνονται στο όνομα της οικονομίας και του μικρού αριθμού μελών ΔΕΠ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.