Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Πανεπιστήμιο “Ρούμελης” από τη μετεξέλιξη του TEI Στερεάς Ελλάδας και δύο τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ο Πρύτανης του ΤΕΙ Καθηγητής Πέτρας Λάμψας ήδη έχει παραδώσει στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ένα προσχέδιο.
Δημοσίευση: 10/09/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έτοιμη εισήγηση  για τη δημιουργία Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας που θα προέλθει από τη μετεξέλιξη του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας έχει η διοίκηση του Ιδρύματος.

Ο Πρύτανης  του ΤΕΙ Καθηγητής Πέτρας Λάμψιας ήδη έχει παραδώσει στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ένα προσχέδιο.

Ο κ. Λάμψας αναμένεται να φέρει το προσχέδιο στη Σύγκλητο του ΤΕΙ, προκειμένου να λάβει την έγκριση.

Παράλληλα, όπως ο Πρύτανης του ΤΕΙ δήλωσε στο esos, θα συγκροτηθεί Επιτροπή Εμπειρογνωμώνων αποτελούμενη από ‘Ελληνες και ξένους καθηγητές, προκειμένου να διατυπωθεί η επιστημονική του γνώμη.

Το προσχέδιο περιλαμβάνει :

Α. Τη συγχώνευση των δώδεκα τμημάτων που λειτουργούν σήμερα στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας σε οκτώ.

Β. Την ένταξη των δύο τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που λειτουργούν στη Λαμία στο νέο Πανεπιστήμιο. Πρόκειται για το τμήμα Πληροφορικής και το τμήμα Πληροφορικής με εφαρμογή στη Βιοιατρική.

Το προσχέδιο της διοίκησης του ΤΕΙ θα συζητηθεί στη σύγκλητο του Ιδρύματος,  την ερχόμενη  Τετάρτη .

 

Σχόλια (10)

 
Γιάννης Μ.
11 Σεπ 2017 00:44

Μπράβο τους και έτσι πρέπει. Να μην χάνεται ο χρόνος άσκοπα. Προσωπικά έχω την απορία το ΤΕΙ Κρήτης τι σκοπεύει να κάνει, γιατί ανεξάρτητη πανεπιστημιοποίηση δεν παίζει, δεδομένου ότι στην Κρήτη υπάρχουν το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πολυτεχνείο Κρήτης, άρα μόνο ενσωμάτωση σε αυτά γίνεται. Εκτός και αν θέλει να παραμείνει ΤΕΙ, ώστε να συνεχίσει ανεξάρτητο , "ρίχνοντας" τους αποφοίτους του σε σχέση με τους υπόλοιπους από τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

 
Στράτος
11 Σεπ 2017 08:10

Το Παν. Θεσσαλίας στο οποίο ανήκουν τα Τμήματα το ρώτησε κανείς;

 
Περίεργα πράγματα
11 Σεπ 2017 09:47

@Στράτος

Mάλλον λείπω καιρό από τη χώρα και άλλαξαν τα διαμερίσματα της Ελλάδος. Η Λαμία υπάγεται πλέον στη Θεσσαλία;

Και κάτι άλλο: δύο τμήματα με το ίδιο αντικείμενο στην ίδια πόλη των 55000 κατοίκων και στο ίδιο Πανεπιστήμιο; Περίεργα πράγματα για ... χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης.

Να κοιτάξουν να ενωθούν τα δύο ΤΕΙ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε ένα μεγάλο ίδρυμα, το ίδιο να κάνουν στην Ήπειρο, στη Δυτική Μακεδονία, στην Κρήτη και την Πελοπόννησο, να μαζευτούν τα δύο ΤΕΙ της Κεντρικής Μακεδονίας στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Δημοκρίτειο να πάρει το ΤΕΙ Καβάλας. Να δημιουργηθούν ιδρύματα με μέγεθος, προσωπικό και δυνατότητες και να σταματήσουν οι τοπικισμοί.

 
Άλλα Αντί Άλλων
11 Σεπ 2017 13:09

Ανακοινώνονται πράγματα τα οποία δεν έχουν περάσει από κανένα όργανο του Ιδρύματος. Και εμείς να μαζευτούμε στην Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα και να φτιάξουμε Πανεπιστήμιο Κάτω Απ' τ' Αυλάκι.

 
BOSS
12 Σεπ 2017 14:09

ΟΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ " ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΡΠΟΠΥΛΕΣ "

 
ανώνυμος
14 Σεπ 2017 09:16

Κύριε "Περίεργα πράγματα", συμφωνώ σε αυτό που λέτε, διότι δε γίνεται να έχουμε ΤΟΣΑ πολλά Πανεπιστήμια σε μια χώρα 10.000.000 ανθρώπων. Οπότε, συμφωνώ και στην πρόταση να προσαρτηθεί το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και το Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (είμαι φοιτητής στο Τ.Ε.Ι. Στερεάς Ελλάδας) και το Τ.Ε.Ι. Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης, στο Δημοκρίτειο Παν. Θράκης, όπως επίσης το Τ.Ε.Ι. Κρήτης στο Παν. Κρήτης, τα Τ.Ε.Ι. Μακεδονίας στο Παν. Μακεδονίας, ομοίως και στα υπόλοιπα. Αν θέλουν αναβάθμιση της Παιδείας, ας αλλάξουν τον τρόπο εισαγωγής (μπορούν με εισιτήριες εξετάσεις όπως το 1960, ΧΩΡΙΣ να είναι στο σχολείο).

 
ΣΙΓΑΝΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
03 Οκτ 2017 10:22

Το επόμενο βήμα το ΤΕΙ Κρήτης να Ονομαστεί σε "Μινωικό" Πανεπιστήμιο(???) και η κωμικοτραγική κατάσταση συνεχίζεται...
Μία μικρή παρατήρηση : Ο υπουργός Παιδείας, ο πρωθυπουργός στην πρόσφατη τους επίσκεψη τους στο Ηράκλειο δεν αποκάλυψαν τα σχέδια τους για το ΤΕΙ Κρήτης.

 
George Papadakk
03 Οκτ 2017 12:22

Το ΤΕΙ Κρήτης είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Έχει ένα μικρό ποσοστό καθηγητών με πλούσιο ερευνητικό έργο που κάλλιστα θα μπορούσαν να είναι καθηγητές σε κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αλλά έχει την ατυχία να συνορεύει με το πανεπιστήμιο Κρήτης, που το δυναμικό του είναι κατά μέσο όρο πολύ υψηλού επιπέδου λόγω και της συνύπαρξης με το ΙΤΕ. Οπότε το πιο λογικό σενάριο είναι ότι στη Κρήτη, οι καθηγητές ΤΕΙ με υψηλά προσόντα να ενταχθούν στο πανεπιστήμιο και αυτοί που μείνουν πίσω να τρέχουν μόνο διετές προγράμματα. Η δημιουργία τρίτου πανεπιστημίου στη Κρήτη είναι αδύνατη. Επιπλέον, το πολυτεχνείο Κρήτης θα πρέπει να ενταχθεί στο πανεπιστήμιο ως πολυτεχνική σχολή, κάτι που δεν είναι υλοποιήσιμο για τοπικιστικούς λόγους και τη κόντρα Ηρακλείου-Χανίων. Αλλά, δεν πιστεύω ότι θα είχαν αντίρρηση οι καθηγητές του πολυτεχνείου, εάν είχαν παράρτημα ΕΛΚΕ στα Χανιά.

 
Αντώνης
05 Οκτ 2017 18:26

Σωστά το ΤΕΙ Κρήτης είναι ιδιαίτερη περίπτωση και δεν μπορεί να ακολουθήσει στο σύνολο του το δρόμο της "πανεπιστημιοποίησης" όπως άλλες περιπτώσεις. Όχι λόγο χαμηλού επιπέδου, αλλά λόγω της ύπαρξης Πανεπιστημίου και Πολυτεχνείου Κρήτης σε ένα νησί 600 χιλ κατοίκων. Αν στη παρούσα φάση αφήσουμε τα προπτυχιακά τους προγράμματα ως έχουν, μια αρχή θα μπορούσε να γίνει με τη διοργάνωση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και κοινών 2ετών προγραμμάτων μεταξύ των τριών αυτών ιδρυμάτων (με ισοβαρής κατανομή). Σε 2η φάση, θα μπορούσε το Πανεπιστήμιο Κρήτης να απορροφήσει κάποια τμήματα του ΤΕΙ Κρήτης και το Πολυτεχνείο Κρήτης τα 2 τμήματα στα Χανιά, με απώτερο σκοπό να δημιουργηθούν 2 πόλοι αριστείας (ενώ παράλληλα θα επιτευχθεί και οικονομία κλίμακος) στο νησί, Χανιά και Ηράκλειο. Η ισχύς εν τη ενώσει. Για να πετύχει ένα τέτοιο εγχείρημα όμως, πρέπει παράλληλα να δούμε και τις ανάγκες της Ελληνικής (κυρίως) και της Ευρωπαϊκής κοινωνίας. Μήπως κάποια τμήματα πρέπει να καταργηθούν εντελώς είτε στα Πανεπιστήμια είτε στα ΤΕΙ ; Μήπως κάποια άλλα πρέπει να δέχονται 50 φοιτητές κάθε χρόνο αντί για 100 και 150, απλά και μόνο γιατί η κοινωνία δεν χρειάζεται τόσους αποφοίτους από το αντικείμενο που θεραπεύει το Τμήμα ; Αυτά και άλλα πολλά πρέπει να τα δουν κατάματα οι εμπλεκόμενοι και το Υπουργείο.

 
Πρύτανης
05 Οκτ 2017 18:46

Το ότι υπάρχουν Πανεπιστημιακά τμήματα πολύ κάτω του μετρίου και πρέπει αυτά να κλείσουν ή συγχωνευτούν το βλέπει κανείς ή μόνο σε κάποια ΤΕΙ υπάρχει μετριότητα ; Οι αξιολογήσεις που έγιναν από άκρη σε άκρη στα ιδρύματα, έχουν κάποια βαρύτητα ή σε γενικές γραμμές όλα καλά ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.