Δήλωση “βόμβα” υπουργού: Το 25% των καθηγητών κάνει “ιδιαίτερα” στους ίδιους τους μαθητές τους

"Τα Φροντιστήρια δεν μαθαίνουν γράμματα στους μαθητές, αλλά τους μαθαίνουν τεχνικές πως θα εισαχθούν στα ΑΕΙ".

13/09/2017

Ενημερώθηκε: 14/09/2017, 07:12

Άκουσε το άρθρο

Το 25% των καθηγητών  στα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά  κάνουν ιδιαίτερα στους ίδιους τους μαθητές τους.Υπάρχει ένα θέμα ηθικής τάξεως. Λέω να το βάλυυμε στο τραπέζι. Εδώ είναι συνυπεύθυνοι οι γονείς.

Τη δήλωση αυτή   έκανε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, την οποία είχε πει και μέσα στη Βουλή με την ιδιότητα του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στα νόμιμα φροντιστήρια για τα οποία είπε ότι:

  • Τα Φροντιστήρια δεν μαθαίνουν γράμματα στους μαθητές, αλλά τους μαθαίνουν τεχνικές πως θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.
  • Αυτή είναι η δουλειά τους να τους μαθαίνουν τεχνικές.
  • Οι πανελλαδικές είναι αδιάβλητες αλλά όχι αξιόπιστες.
  • Έρχονται οι πρωτοετείς φοιτητές στο Πολυτεχνείο, τους κάνουμε μαθήματα σ αυτά που έχουν διδαχθεί στο Λύκειο και κόβονται τα 3/4.Τα 19.000 μόρια που έπιασαν  είναι διότι έμαθαν πολύ καλά τις τεχνικές να περάσουν τις εξετάσεις . Αυτό είναι μια τέχνη. Καμιά φορά λέμε τους βάλανε ερώτηση κρίσεως και ότι αυτό είναι αρνητικό. Γιατί όμως;

Τι είχε πει ο Κ. Γαβρόγλου στη Βουλή στις 10 Μαρτίου 2016

Ένα άλλο θέμα, εξαιρετικά περίπλοκο, αλλά που πρέπει να μας απασχολήσει είναι μια πρόσφατη έρευνα που έχει κάνει ο κ. Παπακωνσταντίνου από το τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου με πολύ προσεκτικούς υπολογισμούς και μελέτες έχει βρει ότι το 40% των καθηγητών που διδάσκουν στη μέση εκπαίδευση κάνει και ιδιαίτερα και το 30%, δηλαδή οι 30 μονάδες, είναι με δικούς τους μαθητές.

Τα παραπάνω είπε  στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (10-3-16), ο πρόεδρος Κ. Γαβρόγλου και σημείωσε

-Εδώ τίθεται ένα θέμα που πάλι πρέπει να συζητήσουμε ως κοινωνία.

-Δεν λέω ότι αυτοί είναι οι κακοί, γιατί κάποιοι γονείς το δέχονται αυτό, κάποια παιδιά το δέχονται.

- Υπάρχει ένα θέμα με το τι συνιστά πλέον κοινωνικό λειτούργημα.

-Το βλέπουμε και σε πολλά άλλα μέρη.

-Νομίζω ότι είναι ένα από τα θέματα πρέπει να μας απασχολήσουν πολύ σοβαρά.

Αυξήθηκε η τιμή των ιδιαίτερων όταν θεσμοθετήθηκε η ποινή της φυλάκισης από τον Απ. Κακλαμάνη

Για το ίδιο θέμα μίλησε και ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  Αθ. Μιχελής , ο οποίος είχε πει τα εξής::

Α. Υπάρχουν στοιχεία ότι φροντιστήρια ιδιαίτερα αλλά και οργανωμένα υπήρχαν και προπολεμικά στη χώρα, πολύ περιορισμένα για αυτούς που είχαν χρήματα να πληρώνουν.

Β. Θα πρέπει να δούμε όχι παρεμβάσεις του τύπου  του κ. Απόστολου Κακλαμάνη, εποχή του ΄80, ότι όποιος εκπαιδευτικός κάνει ιδιαίτερα διώκεται με ποινή φυλάκισης έως δύο έτη.

Γ. Ήμουν νέος εκπαιδευτικός τότε και ξέρετε που οδήγησε αυτό; Αύξησε στην τιμή των ιδιαίτερων, κάτι αντίστοιχο με την ποτοαπαγόρευση στους Αμερικανούς.

Δ. Θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τις αιτίες που τα γεννούν. Μια αιτία κατά την άποψή μου είναι η προετοιμασία για τα Α.Ε.Ι., άρα ορθώς πρέπει να απεμπλακεί αυτή από το Λύκειο.

Ε. Μια δεύτερη, γιατί είναι πια γεγονός σήμερα, κύριε Πρόεδρε και κυρίες και κύριοι Υπουργοί, ότι τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια έχουν κατεβεί πολύ κάτω από το Λύκειο και στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό.

Ζ. Άρα αυτό κάτι δείχνει, ότι ο γονιός εκτιμά ότι η δουλειά στο σχολείο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σχολείου ή στις απαιτήσεις που βάζει ο ίδιος  για το παιδί.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ απαντά μέσω του esos στον υπ. Παιδείας για τα περί «ιδιαίτερα των καθηγητών»

Ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου αυθαιρέτως δήλωσε ότι το 25% των καθηγητών κάνουν ιδιαίτερα στους μαθητές τους. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Γαβρόγλου κάνει δηλώσεις αυτού του είδους.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είχε δηλώσει ότι το 40% των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα και το 30% των καθηγητών κάνουν  ιδιαίτερα μαθήματα στους μαθητές τους.   

Είναι απορίας άξιο με ποια στατιστική μέθοδο ο κ. Υπουργός καταλήγει στα συμπεράσματά του , τα οποία κατά κανόνα συκοφαντούν τον κλάδο των εκπαιδευτικών.

Ο υπουργός, που μετέτρεψε το υπουργείο Παιδείας σε ΕΛΣΤΑΤ, οφείλει να παρουσιάσει αδιάσειστα στοιχεία, που να δικαιώνουν τους ισχυρισμούς του.

Το αστείο είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας, πριν λίγες μέρες, με εγκάλεσε να λογοδοτήσω στον κλάδο των εκπαιδευτικών, όταν δήλωσα ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και την προσμέτρηση της προφορικής βαθμολογίας, οι καθηγητές θα δεχθούν αφόρητη πίεση από την κοινωνία για υψηλές βαθμολογίες και θα λυγίσουν και ίσως μια μικρή μερίδα εκπαιδευτικών θελήσει να κερδίσει, υπονοώντας την παροχή ιδιαιτέρων μαθημάτων στους μαθητές τους.

Τότε , σύμφωνα με τον κ. υπουργό ήμουν έκθετος και όφειλα να απολογηθώ.

Σήμερα , ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί συλλήβδην τους εκπαιδευτικούς ως «ιδιαιτεράκηδες» , χωρίς μάλιστα να παρουσιάζει κανένα στοιχείο.

Νομίζει ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να πλήξει τους εκπαιδευτικούς.

Στην πραγματικότητα όμως πλήττεται το δικό του κύρος.

Ο κ. υπουργός είναι παντελώς αναξιόπιστος.

Παπαχρήστος Νίκος
Πρόεδρος Δ.Σ. ΟΛΜΕ

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ