Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Μαθήτρια Λυκείου γράφει προς τον υπ. Παιδείας για τις απουσίες

Το υπουργείο Παιδείας λοιπόν εφόσον δυσανασχετεί με την μαζική απουσία των μαθητών κατά τους τελευταίους μήνες φοίτησης , αντί να θεσπίσει το συγκεκριμένο μέτρο , θα έπρεπε να αναζητήσει τις ρίζες του προβλήματος.
Δημοσίευση: 13/11/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ως μαθήτρια της τρίτης Λυκείου θεωρώ ότι στα συγκεκριμένα μέτρα υπάρχει ένα τρωτό σημείο.Αναφέρομαι στην κατάργηση του ορίου απουσιών μέχρι τις 165.

Πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω το σκοπό της εφαρμογής αυτού του μέτρου.

Οι μαθητές θα υποχρεούνται να παραμείνουν στον σχολικό χώρο μόνο και μόνο για να μην αναγκαστούν να επαναλάβουν την τάξη,εφόσον δεν θα γίνονται οι απαραίτητες επαναλήψεις των μαθημάτων και η κατάλληλη μελέτη στο σχολικό χώρο.

Σε τι παραπάνω επρόκειτο να μας ωφελήσει λοιπόν η συγκεκριμένη τακτική ;

Απόρροια αυτής της θέσης θα είναι η μείωση του χρόνου των επαναλήψεων για τους μαθητές, αλλά και τα επιπλέον μαθήματα που θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν σε εξωσχολικές μονάδες φοίτησης , δηλαδή σε φροντιστήρια.

Αδιαμφισβήτητα, το γεγονός ότι για την επιτυχία των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις καθίσταται αναγκαία η παρακολούθηση μαθημάτων εξωσχολικά φανερώνει την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας.

Είναι ευρέως γνωστό πως στη σημερινή κοινωνία θεωρείται δεδομένη αυτή η κατάσταση,καθώς πλέον η φοίτηση του μαθητή της τρίτης Λυκείου σημαίνει αυτόματα την εγγραφή του σε κάποιο φροντιστήριο.

Το υπουργείο Παιδείας λοιπόν εφόσον δυσανασχετεί με την μαζική απουσία των μαθητών κατά τους τελευταίους μήνες φοίτησης , αντί να θεσπίσει το συγκεκριμένο μέτρο , θα έπρεπε να αναζητήσει τις ρίζες του προβλήματος.

Ειδικότερα, εάν υπήρχε η κατάλληλη παράδοση των μαθημάτων και πρόβλεψη για κάλυψη όλης της ύλης αλλά και για ουσιαστικών επαναλήψεων ενδοσχολικά δεν θα παρουσιαζόταν το εξής φαινόμενο,δηλαδή οι μαθητές δεν θα κατέφευγαν μανιωδώς στα φροντιστήρια.

Με λίγα λόγια, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι αδύναμη να ενεργοποιήσει το λειτουργικό της ρόλο στην προετοιμασία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθητών.

Εκτός αυτού, υπάρχουν ακόμα βαθύτερα προβλήματα που δυσχεραίνουν την αξιόλογη λειτουργία του εκπαιδευτικού θεσμού στη χώρα μας ,όπως οι ίδιες οι πανελλήνιες εξετάσεις.

Μπορεί μεν να αποτελούν τον πλέον αξιοκρατικό και ανόθευτο τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ,όμως τι πραγματικά προσκομίζουν οι ίδιοι από την όλη διαδικασία ;

Με την ώθηση των μαθητών στη στείρα αποστήθιση ,στις τυποποιημένες και επιφανειακές γνώσεις και στην ανούσια βαθμοθηρία δεν πρόκειται να προοδεύσει ο σύγχρονος άνθρωπος.

Κύριος σκοπός της εκπαίδευσης δεν θα έπρεπε να είναι η τεχνοκρατική λειτουργία του σχολείου ,δηλαδή η γνωστική κατάρτιση των μαθητών .

Πρωταρχικό μέλημα θα έπρεπε να είναι η γαλούχηση των μαθητών με ανθρωπιστικές αξίες , η μετατροπή τους σε μετρημένους , ηθικούς και κριτικά σκεπτόμενους ανθρώπους .

Πολλά από τα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας θα μπορούσαν να επιλυθούν ,εάν η ίδια αποτελούνταν από άτομα με διευρυμένους πνευματικούς ορίζοντες.

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν θα ήθελα να τονίσω ότι το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να διερευνήσει το πρόβλημα της απουσίας των μαθητών από το σχολείο( κατά τους τελευταίους μήνες ) με ριζικές αλλαγές που θα προκαλέσουν τον επανακαθορισμό τού ρόλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ,και όχι με εφήμερες και πρόχειρες λύσεις ,που θα καταπονήσουν τους μαθητές.

 

Ετικέτες: 
Απουσίες

Σχόλια (4)

 
Νίκος Δημητριάδης
13 Νοε 2017 17:39

Αντί η μαθήτρια να αναζητεί τρόπους να το σκάσει από το σχολείο, ας αναρωτηθεί αν υπάρχουν μαθητές-τριες που έχουν καταφέρει να περάσουν σε πολύ καλή σχολή χωρίς φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα. Η απάντηση φυσικά είναι πως υπάρχουν και, αν είναι λίγοι-ες, αυτό οφείλεται στο ότι λίγοι-ες το έχουν δοκιμάσει. Επίσης, ας της εξηγήσει κάποιος από το σχολείο της ότι οι απουσίες είναι 114 και όχι 164. Οι 164 αφορούν ειδικές περιπτώσεις μαθητών με σοβαρά προβλήματα υγείας, που πιστοποιούνται από δημόσιο νοσοκομείο. Αν κάποιοι κάνουν κατάχρηση αυτής της δυνατότητες , αυτό οφείλεται στο ότι ποτέ κανένας δεν κατήγγειλε το γεγονός, αν και το απαράδεκτο αυτό γεγονός το γνωρίζουν όλοι (και το Υπουργείο Παιδείας φυσικά και θα έπρεπε να ζητήσει το ίδιο την επέμβαση εισαγγελέα για έναν έλεγχο).

 
bloch
13 Νοε 2017 19:33

Προς αποφυγή άσκοπης καταπόνησης προτείνω να καταργηθούν τελείως οι απουσίες στη Γ' Λυκείου και το κράτος να μεριμνήσει για την άνετη μεταφορά των μαθητών από τις οικίες τους προς τα φροντιστήρια. Σε περίπτωση δε ιδιαιτέρων μαθημάτων να παρέχει καφέ/τσάι και κουλουράκια ώστε να απαλλάξει τις οικογένειες από άλλη μια ψυχοφθόρο μέριμνα.

 
Freeman
13 Νοε 2017 22:37

Πολύ καλό θα ήταν και ο παραπέρα περιορισμός των απουσιών. Όσο για αυτά που γράφει η μαθήτρια, μην ξεχνά ότι όλοι οι υποψήφιοι θα είναι στο σχολείο. Αν επίσης δεν πήγαινε κανείς μαθητής φροντιστήριο πάλι αυτοί που είναι να περάσουν θα περάσουν.

 
Angeliki
14 Νοε 2017 11:36

"το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να διερευνήσει το πρόβλημα της απουσίας των μαθητών από το σχολείο (κατά τους τελευταίους μήνες ) με ριζικές αλλαγές που θα προκαλέσουν τον επανακαθορισμό τού ρόλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευση, και όχι με εφήμερες και πρόχειρες λύσεις ,που θα καταπονήσουν τους μαθητές."
Πόσο δίκιο έχεις!!!! Αλλά δυστυχώς ο στρουθοκαμηλισμός και η υποκρισία δεν αφήνουν τα ματια της ψυχης των περισσότερων να δουν τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ.... Και όποιος τολμά και θίγει το πρόβλημα απομονώνεται και τον βγαζουν γραφικό γιατί θεωρούν ότι έχει κάποιο άλλο οφελος ή κάνει αντιπολίτευση...ΚΡΙΜΑ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.