Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργείο: Δημοσιεύματα επιχειρούν να δημιουργήσουν ψευδείς εντυπώσεις και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα

“Στην υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Είναι αυτό που υπογράψαμε (με τους θεσμούς)και για όσους ενδεχομένως δεν το ξέρετε, είναι αυτό που ισχύει από το 1985”.
Δημοσίευση: 06/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για δημοσιεύματα ιστοσελίδων που επιχειρούν να δημιουργήσουν ψευδείς εντυπώσεις και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, χρησιμοποιώντας αποσπασματικά δηλώσεις του υπουργού Παιδείας,  Κώστα Γαβρόγλου, ώστε να παρουσιάσουν ως υποχώρηση στα αιτήματα των θεσμών και ως νέα υποχρέωση την εφαρμογή των 30 ωρών εργασίας στους εκπαιδευτικούς, κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας με σημερινή ανακοίνωση και παραθέτει   αυτούσια τη συγκεκριμένη αναφορά από την ομιλία του κ. Γαβρόγλου στην Κέρκυρα:

«…Ένας από τους λόγους για τους οποίους ερχόμαστε εδώ είναι για να διευκρινίσουμε και εμείς, τις πολιτικές που ακολουθούμε και όχι αυτές που λένε ότι ακολουθούμε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Το λέω αυτό με πλήρη επίγνωση. Προφανώς υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις όχι όσων μας υποστηρίζουν αλλά εκείνων που προσπαθούν να είναι στοιχειωδώς αντικειμενικοί.

Έχουμε βγει από μία πολύ σκληρή διαπραγμάτευση και σε θέματα της εκπαίδευσης. Πολλοί έχουν την αυταπάτη ότι ήταν εύκολες αυτές οι διαπραγματεύσεις. Σας διαβεβαιώνω ότι ήταν δύσκολες και μπορώ να σας πω ότι ήταν δυσκολότερες από τις άλλες. Και το κλίμα που δημιουργήθηκε ότι ήταν δήθεν εύκολες οι διαπραγματεύσεις, δημιουργήθηκε ακριβώς για να υποτιμηθεί η αντίσταση της κυβέρνησης σε απίστευτες αυθαιρεσίες που ζητούσαν οι θεσμοί.

Λέω λοιπόν ότι αυτό που… ανακαλύψαμε -σε πολλά εισαγωγικά- την περασμένη εβδομάδα ήταν ότι οι θεσμοί απαιτούν από το Υπουργείο Παιδείας να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και να αυξήσει το αριθμό των μαθητών ανά τάξη και ότι εμείς ήμασταν δήθεν έτοιμοι να τα δώσουμε όλα. Όντως, υπήρξε αυτό το αίτημα. Δεν είναι τυχαίο ότι υπήρξαν δύο ρεπορτάζ σε δύο σκληρά αντιπολιτευόμενες εφημερίδες και τα οποία ήταν ακριβώς με τις ίδιες λέξεις το ένα ρεπορτάζ με το άλλο. Το τι έγινε ως αποτέλεσμα, όμως, είναι αυτό που έχει σημασία.

Το αποτέλεσμα είναι το εξής: Εμείς είπαμε ότι οι εκπαιδευτικοί μας, αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να εργαστούν παραπάνω, διότι, όταν μετράμε τις ώρες διδασκαλίας όπως γίνεται και σε όλη την Ευρώπη, δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, οι εκπαιδευτικοί μας στήνουν τα πειράματα, οι εκπαιδευτικοί μας κάνουν όλων των ειδών τις διοικητικές εργασίες. Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ, υπάρχουν οι διοικητικοί, υπάρχουν βοηθοί, υπάρχουν τεχνικοί εργαστηρίων κτλ. Εδώ ένας εκπαιδευτικός φορτώνεται όλα αυτά, συν το γεγονός ότι έχει μία ευθύνη απέναντι στα παιδιά, τα οποία ξέρουμε ότι στην περίοδο κρίσης και αυτά περνάνε μία κρίση ταυτότητας είτε λόγω οικογενειακών προβλημάτων είτε λόγω κοινωνικών προβλημάτων. Άρα ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό, κάνει και τον ψυχολόγο. Και αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό.

 Όταν, λοιπόν, πάνε να μας συγκρίνουν, δεν μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Το έχουμε πει πενήντα φορές. Σε αυτό, λοιπόν, θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο αλλά επειδή οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μία ευθύνη την οποία δεν έχει κανένας εκπαιδευτικός στην Ευρώπη. Κι αυτό πρέπει να το σεβαστούμε. Και αυτό ήταν η γραμμή μας και είπαμε ότι δε θα υποχωρήσουμε απ’ αυτή τη γραμμή. Όπως, επίσης, και στο θέμα της αύξησης των μαθητών ανά τάξη, διότι αυτό έχει από πίσω του μία πονηριά. Έχει την πονηριά που λέει «λίγα παιδιά στο Καστελόριζο, κλείστε τα. Λίγα παιδιά στα χωριά της Φλώρινας, κλείστε τα!». Η Ελλάδα έχει μία γεωγραφία που είναι και μέρος της πολιτικής της ταυτότητας. Ως εκ τούτου, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να λαμβάνουμε υπόψη και τα θέματα της Γεωγραφίας όταν κάνουμε εκπαιδευτική πολιτική.

Αυτά ήταν, λοιπόν, δυο θέματα στα οποία δεν υποχωρήσαμε. Άρχισε μία συζήτηση για να καταλήξουμε στο εξής:

Πρώτον, στην υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Είναι αυτό που υπογράψαμε και για όσους ενδεχομένως δεν το ξέρετε, είναι αυτό που ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα.

Δεύτερον, είπαμε ότι θα νομοθετήσουμε κριτήρια συγχωνεύσεων. Και τα κριτήρια συγχωνεύσεων πρέπει να τα αποφασίσουμε όλοι. Δεν νοείται να έχουμε ένα σχολείο με τους ίδιους διαδρόμους και να συστεγάζονται δύο σχολεία αντί να στεγάζεται ένα. Δεν είναι λογικό. Επειδή υπάρχουν δύο Διευθυντές; Να γίνουν δύο Υποδιευθυντές.  Αλλά δεν μπορούμε να εμπλακούμε και εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος.

Τρίτον, στην επιλογή των Διευθυντικών στελεχών να εμπλέκονται και άτομα του ΑΣΕΠ. Δηλαδή, να μην είναι αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ, αλλά να εμπλέκεται και ο ΑΣΕΠ στην επιλογή. Το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό. Έτσι και αλλιώς έχουμε και τη δική μας δέσμευση για την αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης.

Αυτά συμφωνήσαμε. Τα είδατε πουθενά στις εφημερίδες και στις τηλεοράσεις, όταν την περασμένη εβδομάδα διέδιδαν αυτά που διέδιδαν; Είναι αυτή στοιχειώδης αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνίας;».

 

Σχόλια (5)

 
Nikos
06 Δεκ 2017 17:55

Μήπως θα πρέπει, τώρα που είναι καιρός ακόμη, να παραγγείλει και κάποιες χιλιάδες τάβλι, για να περνούν οι ώρες των κενών, ανάμεσα στις διδακτικές;
Με τον τρόπο που είναι φτιαγμένα τα ελληνικά σχολεία, είναι πρακτικά αδύνατον να μένουν όλοι οι εκπαιδευτικοί στον ίδιο χώρο όλες τις ώρες. Σήμερα μοιράζονται μια αίθουσα και τα λιγοστά γραφεία της δίχως πρόβλημα, επειδή ακριβώς εναλλάσσονται.
Η πιθανότητα να μελετήσουν, να προετοιμαστούν, να σχεδιάσουν κάποιο μάθημα, να κάνουν κάτι τέλος πάντων, είναι πρακτικά αδύνατο.
Το 30ωρο στα ευρωπαϊκά σχολεία ίσως είναι εφικτό, στην Ελλάδα όμως;
Εκτός και αν οι ΘΕΣΜΟΙ έχουν αποφασίσει να αναβαθμίσουν τα ελληνικά σχολεία, προσθέτοντας χώρους όπου χρειάζονται. Αν συμβαίνει αυτό, τότε το 30ωρο θα είναι ευλογία, αφού επιπλέον θα ανοιχθούν και χιλιάδες θέσεις εργασίες στον χώρο της οικοδομής που έχει πάψει να λειτουργεί ήδη 7 χρόνια.
Τί κάθομαι και γράφω, αλήθεια, ανήμερα της γιορτής μου. Θα με κάψει ο Αγιος.

 
Παπαΐτσος Σ.
06 Δεκ 2017 18:45

Βλέπουμε όμως κ. Γαβρόγλου ότι αποφύγατε να αναφέρετε το Νόμο του 1985, ίσως από ανασφάλεια για να μη γίνει πάλι το ίδιο λάθος...
Αγαπητέ μας Υπουργέ προφανώς δεν σας έχουν ενημερώσει οι συνεργάτες σας που διαβάζουν το ESOS και αντιδρούν αμέσως στα λάθη που κάνει στις ανακοινώσεις του το Υπουργείο και επισημαίνονται αμέσως από την δημοσιογραφική ομάδα το ESOS ότι είμαστε πλέον αλλεργικοί στο ΣΑΝΟ. Η ξύλινη γλώσσα της πολιτικής δεν μας αγγίζει.
Ένα ερώτημα που πρέπει να απαντήσετε ο ίδιος στον εαυτό σας, είναι αφού ισχύει από το 1985 γιατί το ξαναυπογράψατε ? Η υπογραφή του Απόστολου Κακλαμάνη δεν ήταν καλή στο τέλος του 1566/85 ?
Ένα ένα σκάνε καθημερινά και τα καλά νέα για τις κρίσεις διευθυντών.
Θα είναι ο ΑΣΕΠ αλλά και κάποιοι άλλοι τύποι που θα συμμετέχουν. Βάζετε υψηλούς στόχους για να έχουν δουλειά οι δικηγόροι. Αναμείνατε λίγο να δείτε τι έρχεται από την Κομισιόν μετά τις καταγγελίες μας, αναμείνατε λίγο να δείτε την απόφαση του ΣτΕ το Φλεβάρη μετά από τις δύο αιτήσεις ακύρωσης που καταθέσαμε για το νόμο σας που έγιναν οι μυστικές ψηφοφορίες με τα ψηφοδέλτια φύλλα αποτίμησης αλλά και για τις αυθαιρεσίες στη συνέντευξη σε συγκεκριμένες περιοχές. Αναμείνατε λίγο να δείτε πως πάνε οι ανακρίσεις για το θέμα, δεν θα αργήσουν οι πρωτόδικες αποφάσεις γιατί τώρα ξεκίνησαν αυτεπάγγελτα από τους εισαγγελείς οι διαδικασίες. Μάθετε πόσες δεκάδες μηνύσεις έχουν κατατεθεί για τους διορισμούς των φίλα προσκείμενων. Στη συνέχεια σχεδιάζετε πως πρέπει να γίνονται και με ποιους οι κρίσεις. Ένα πράγμα πρέπει να θυμόμαστε, στην Καρδίτσα όλοι αρίστευσαν μετά τις εξοντωτικές ποινές που έπεσαν πρωτόδικα πέρσι.

 
Ηλίας Υ.
06 Δεκ 2017 19:42

1566/85 "Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα".
Η ερώτηση είναι απλή και συγκεκριμένη: Θα παραμείνει ή θα απαλειφθεί η φράση "για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου"; ΝΑΙ ή ΟΧΙ; Γιατί αυτή η φράση αλλάζει εντελώς όλο το νόημα

 
Puella
06 Δεκ 2017 19:44

Κύριε Υπουργέ και λοιποί σύμβουλοι (αφού διαβάζετε τα "ψευδή" δημοσιεύματα μπορεί να διαβάσετε και αυτό το μήνυμα), ο νόμος αναφέρεται στο *μέγιστο* που δύναται να υποχρεωθεί ο εκπαιδευτικός να παραμείνει στο σχολείο. Και πράγματι, πολλές φορές χρειάστηκε να μείνουμε και μέχρι τις 2. Αλλά το να λέτε οτι ήταν *υποχρεωτικό* είναι αυτό που λέμε alternative facts ή το προσφιλές σας fake news. Μια χαρά γράφουν τα sites και καθημερινά τα επιβεβαιώνετε.

 
ph
07 Δεκ 2017 07:46

Εφόσον πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις σχολείων, δε θα έπρεπε να γίνουν πέρυσι, πριν τις κρίσεις δ/ντών και υ/ντών και να γνωρίζει ο κάθε υποψήφιος τα σχολεία που υπάρχουν?
Το να γίνει την ακριβώς επόμενη χρονιά, είναι έντιμο?
Τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι? Θα τρέχουν πάλι στα δικαστήρια?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.