Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Σχολικοί Σύμβουλοι: Αναθέσεις μαθημάτων ειδικοτήτων στο Δημοτικό Σχολείο για τη σχολική χρονιά 2017- 2018

Επιστολή στον υπουργό από 27 Σχολικούς Συμβούλους
Δημοσίευση: 06/12/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με το σκεπτικό των υπ’ αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεων του Συμβουλίου Επικρατείας τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά και Γυμναστική -κρίση που ισχύει mutatis mutandis και για το ΤΠΕ) επιβάλλεται με βάση το νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας  σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων.

Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να ανατεθεί σε δασκάλους ΠΕ70. Τούτο μάλιστα υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον:

α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός,

β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει την επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Μάλιστα τον αντίστοιχο περιορισμό είχε θέσει και το ίδιο το ΙΕΠ.

Οι υπογράφοντες Σχολικοί Σύμβουλοι εκφράζουμε τον προβληματισμό και τις επιφυλάξεις μας για την πρακτική του Υπουργείου Παιδείας,  στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων,  να περιορίσει την πρόσληψη αναπληρωτών ειδικοτήτων και να αναθέσει αυτά τα μαθήματα σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70, μετατρέποντας την εξαίρεση σε κανόνα και αδιαφορώντας τόσο για την ελλιπή εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών μας όσο και για τις βλάβες στην υγιή και ισόρροπη ανάπτυξή τους, που πιθανότατα θα υποστούν.

Επισημαίνουμε πως οι φιλότιμες προσπάθειες εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 που δεν διαθέτουν επάρκεια και σχετικές ακαδημαϊκές σπουδές για τη διδασκαλία των μαθημάτων που διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, δεν μπορούν να καλύψουν τα περιεχόμενα των Προγραμμάτων Σπουδών  των συγκεκριμένων αντικειμένων.

Επισημαίνουμε ακόμα ότι, η έλλειψη ειδικών γνώσεων για συγκεκριμένες σωματικές και αναπτυξιακές λειτουργίες των παιδιών (όπως αυτές που σχετίζονται με την σωματική και κινητική ανάπτυξη, την ολοκλήρωση των ζωτικών λειτουργιών της αναπνοής  και της σωστής τοποθέτησης της φωνής κ.α.) εμποδίζει την ορθή διάγνωση και σωστή εξάσκηση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών, ενώ παράλληλα μπορεί να δημιουργήσει βλάβες στην υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών από ενδεχόμενες υπέρμετρες απαιτήσεις κατά τη διδασκαλία.

Άραγε οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70 έχουν συνειδητοποιήσει την ευθύνη και τους κινδύνους  που εμπεριέχει η ανάθεση σ’ αυτούς των μαθημάτων ειδικοτήτων;  Ποιος  διασφαλίζει τον/την συνάδελφο/-ισσα εκπαιδευτικό, όταν έλθει αντιμέτωπος/αντιμέτωπη με μια τέτοια κατάσταση;    

Η εκπαίδευση, χωρίς να παραβλέπει τη σκληρή οικονομική πραγματικότητα,  έχει ως κύριο στόχο ένα σχολείο που στηρίζεται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και  στην επιστημονική επάρκεια των διδασκόντων τα  επιμέρους διδακτικά  αντικείμενα. Η λογική ότι η διδασκαλία συγκεκριμένων αντικειμένων από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι αναγκαία και μπορεί να υποκαθίσταται από τους/τις εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 – λογική που επιβάλλεται με διοικητικές αποφάσεις που επιδεικτικά και προκλητικά αγνοούν την όποια σύγχρονη επιστημονική και παιδαγωγική πραγματικότητα – γυρίζει δεκαετίες πίσω το δημόσιο σχολείο, οδηγεί στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά κυρίως και πάνω από όλα διακυβεύει την υγεία των μαθητών και μαθητριών του δημοτικού σχολείου.

Καλούμε την Πολιτεία  να σταματήσει να αντιμετωπίζει με ελαφρότητα επιστημονικά και παιδαγωγικά θέματα υψίστης σοβαρότητας, επισημαίνοντας  πως οι μεγαλόπνοες ιδέες και οι μεγαλόστομες θεωρητικές αναφορές δεν αρκούν για να διασφαλιστεί η ποιότητα του έργου στην εκπαίδευση και να θωρακιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη και η υγεία των παιδιών μας.

Oι  27  Σχολικοί  Σύμβουλοι  ΠΕ11 και  ΠΕ16

 

Σχόλια (20)

 
Προβληματισμένος
06 Δεκ 2017 23:27

Στα σχολεία όπου την Ευέλικτη Ζώνη την αναλαμβάνουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για να συμπληρωθεί το ωράριό τους (και πρόκειται για μάθημα που η φύση του είναι για ΠΕ70 - διαθεματικότητα γαρ) τι πρέπει να γίνει, κύριοι Σύμβουλοι ΠΕ11 και ΠΕ16?

 
Οι εννέα Μούσες
06 Δεκ 2017 23:40

Διαβάζουμε την τελευταία παράγραφο των κ.κ. σχολικών συμβούλων:

... γυρίζει δεκαετίες πίσω το δημόσιο σχολείο, οδηγεί στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά κυρίως και πάνω από όλα διακυβεύει την υγεία των μαθητών και μαθητριών του δημοτικού σχολείου.
... και να θωρακιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη και η υγεία των παιδιών μας.

Μάλιστα. Καταλάβαμε. Μα για γυμναστική και μουσική σε παιδιά του δημοτικού μιλάμε κύριοι σύμβουλοι και όχι για πρωταθλητισμό και όπερα.

Και σε τόσα μονοθέσια ανά την Ελλάδα, ποιός τα διδάσκει αυτά τα μαθήματα;

Μάλιστα. ... Ο κάθε υπεράριθμος συνάδελφος της δευτεροβάθμιας να μπαίνει στο δημοτικό και να πουλάει και επιστημονισμό. Μάλιστα. Να φτάσουμε στο σημείο, για να τραγουδήσουμε, να έχουμε πάει στο ΩΔΕΙΟ, για να παίξουμε, να είμαστε πρωταθλητές και για να ζωγραφίσουμε να έχουμε σπουδάσει στην ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ. Μάλιστα.

Και εσείς έχετε διδάξει έστω, μία ώρα, μία μόνο ώρα, σε δημοτικό σχολείο κύριοι σύμβουλοι; Ποιά δημοτικά έχετε επισκεφτεί κύριοι σύμβουλοι των ειδικοτήτων;

Μιλάμε για την Ελλάδα στην εποχή της ΚΡΙΣΗΣ... κύριοι σύμβουλοι...
... έλεος κύριοι σύμβουλοι...με τις συντεχνίες...

 
ειδιευση
07 Δεκ 2017 07:25

Η ειδίκευση στο αντικείμενο δεν μετράει περισσότερο από την ειδίκευση στην ηλικία, την παιδαγωγική, την διδακτική κ την ψυχολογια στην παιδική ηλικια..

 
Υποκρισία
07 Δεκ 2017 07:58

Και επειδή όλες οι ειδικότητες ξέρουν ανάγνωση, γραφή και αριθμητική που κάνουν οι δάσκαλοι στο δημοτικό ας τα διδάξουν κι εκείνοι λοιπόν!

 
vasiliki
07 Δεκ 2017 08:53

αγαπητοί συνάδελφοι σας απαντώ...22 χρόνια υπηρεσίας σε δημοτικά σχολεία.....επισκέψεις και δειγματικές διδασκαλίες σε όλα τα δημοτικά της έδρας της περιφέρειάς μου...όσο για παιδαγωγική επάρκεια ... παιδαγωγικά για όλες τις βαθμίδες στο ΤΕΦΑΑ και μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά...μη τα ισοπεδώνουμε όλα...

 
ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ
07 Δεκ 2017 09:48

Προς vasiliki. Υπάρχουν και ελάχιστες εξαιρέσεις. Εσείς ανοίκετε στις εξαιρέσεις. Βεβαίως, η εξαίρεση δεν ανατρέπει τον κανόνα.
Για τους υπόλοιπους ισχύει, ότι για πράγματα που δεν γνωρίζει κανείς, καλύτερα να μην μιλάει...

 
stam
07 Δεκ 2017 10:09

Αγαπητοι δάσκαλοι, παιχνιδι στη γυμναστικη, τραγουδακια στη μουσικη βιντεακια κ παιχνιδια στη πληροφορικη. Αυτα, τα παιδια τα κανουν και σε ενα παιδότοπο. Μην υποβαθμιζετε το σχολείο.. Απο μοκρη ηλικια βοηθαμε τα Παιδιά να βρουν τα ταλεντα τους και ταυτοχρονα να ψυχαγωγηθουν. Η γυμναστικη δεν ειναι μονο παρτε μια μπαλα κ παιξτε, είναι να γνωρισουν τον αθλητισμο ως εννοια και τα διαφορετικα αθλήματα που υπαρχουν. Η μουσικη δεν ειναι μονο λεμε τραγουδακια, ειναι κ γνωριζω τα οργανα και ανακσλυπτω τη μουσικη. Η.πληροφορικη δεν ειναι ανοιξτε το facebook, παιξτε ενα παιχνιδι δειτε ενα βιντεο. Ειναι διδασκαλία των νεων τεχνολογιών και της αλγοριθμικης σκεψης. Αυτες τις εννοιες επρεπε να τις ξερετε κ να αναγνωριζετε την αναγκη των ειδικοτητων.

 
Alkis
07 Δεκ 2017 10:12

Κυριε προβληματισμενε αυτο που λετε ειναι αλλο θεμα.. προφανως ασκειτε τη τεχνικη του whataboutism (googlare te to)

 
Kostas
07 Δεκ 2017 13:04

Είχα την εντύπωση ότι θα στέλνατε επιστολή στον Υπουργό για να ζητήσετε άμεσα να γίνουν οι επιλογές σας γιατί είστε στον 3ο χρόνο παράτασης της θητείας σας και συνολικά στον 7ο χρόνο θητείας κάτι το πρωτοφανές στα παγκόσμια χρονικά.Δυστυχώς έπεσα έξω .Για όλα τα άλλα έχετε άποψη εκτός από αυτό.Το ότι στα σχολεία που επισκέπτεστε οι Διευθυντές έχουν επιλεγεί τρεις φορές και εσείς καμία δεν σαν απασχολεί.Ούτε και το ότι όταν σας βλέπουν το ίδιο σκέφτονται όλοι.Για αιώνες τα μαθήματα ειδικοτήτων παγκόσμια τα έκαναν οι δάσκαλοι και τα κάνουν πάλι στις περισσότερες χώρες του κόσμου και το ξέρετε πολύ καλά.Οι μαζικοί διορισμοί στην Β/θμια με ξένα δανεικά που πληρώνουμε τώρα και για πάντα οδήγησαν σε υπεραριθμίες τις οποίες η Β/θμια τις εκτόνωσε διοχετεύοντας τες στην Α/θμια.Το αποτέλεσμα είναι ότι δάσκαλοι που διορίστηκαν σαν δάσκαλοι στην Α/θμια και διδάχτηκαν την διδακτική αυτών των μαθημάτων ,λόγω των μετατάξεων αυτών συναδέλφων που διορίστηκαν και ήταν για την Β/θμια,να βρεθούν στις οργανικές τους με λιγότερες ώρες χωρίς να έχουν την παραμικρή ευθύνη γιατί διορίστηκαν σε αυτό που σπούδασαν και στην βαθμίδα που σπούδασαν.Το αποτέλεσμα θα φανεί εντονότατα όταν θα ξεκινήσουν οι συμπτύξεις των σχολικών μονάδων και γίνει αύξηση του διδακτικού ωραρίου και χιλιάδες δάσκαλοι με πολλά χρόνια οργανικής στα σχολεία που υπηρετούν θα κριθούν υπεράριθμοι και θα μετακινηθούν ποιος ξέρει σε τι αποστάσεις γιατί η Β/θμια έλυσε το πρόβλημα των υπεραριθμιών της φορτώνοντας το στην Α/θμια.Αυτή είναι η πραγματικότητα δυστυχώς και επιμένω κοι Σύμβουλοι να ασχοληθείτε πρώτα με το πρόβλημα της αιώνιας πια θητείας σας και μετά να ασχολείσθε με τα υπόλοιπα.Η κατάσταση αυτή κούρασε πια τους πάντες και εξοργίζει.

 
ΑΝΕΜΟΣ
07 Δεκ 2017 15:50

@ Kostas
Ώστε οι ειδικότητες αποτελούν βάρος για την πρωτοβάθμια. Λαμπρά...Να ζητήσει επίσημα η ΔΟΕ με βάση αυτά που γράφεις να μας διώξουν!!!

 
Δάσκαλος
07 Δεκ 2017 18:12

Σε όλο το σύγχρονο κόσμο εάν δεν είσαι παιδαγωγός δε διδάσκεις σε παιδιά ηλικίας μέχρι 12 χρονών. Εδώ έχουμε μετατρέψει σε δάσκαλο κάθε επιστήμονα και καλλιτέχνη που περισσεύει στη δευτεροβάθμια. Οι ειδικοί και καλλιτέχνες αποτελούν βοηθούς των δασκάλων όταν απαιτούνται ειδικές επιστημονικές γνώσεις ή καλλιτεχνικές ικανότητες σε εκδηλώσεις ή projects. Ο μικρός μαθητής δεν πρέπει να διδάσκεται από ολόκληρη ομάδα "δασκάλων". Η παιδαγωγική και η ψυχολογία έχουν πάει περίπατο. Διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα επίσης. Ο "εκπαιδευτικός" ειδικότητας δε γνωρίζει όχι μόνο τις ιδιαιτερότητες των μαθητών του αλλά ούτε το όνομά τους, αφού πρέπει να περάσει από πλήθος τάξεων. Δυστυχώς το ΙΕΠ οι παιδαγωγοί μας, καθηγητές πανεπιστημίων και όχι μόνο κάνουν την πάπια.

 
Eva
07 Δεκ 2017 18:23

Το Δημοτικό σχολείο γέμισε με ειδικότητες επειδή περίσσευαν από τη δευτεροβάθμια, όπου ομολογουμένως επικρατεί ένα χάος ως προς τις αναθέσεις. Απαντήστε μου σε δυο ερωτήματα. Μπορείτε να βρείτε έστω ένα επιχείρημα που να δικαιολογεί την εναλλαγή 7 εβδομαδιαίως -4 καθημερινά- εκπαιδευτικών στις μικρές τάξεις μέσα σε διάστημα 5 ωρών; Ποιος ο λόγος οι φοιτητές Παιδαγωγικών να διδάσκονται υποχρεωτικά μαθήματα ειδικοτήτων όπως το θέατρο, γιατί υπάρχουν εξειδικευμένα μεταπτυχιακά σε εικαστικά, πληροφορική κλπ, ποιος ο λόγος να κάνουν στους δασκάλους επιμορφώσεις και μάλιστα απαιτητικές όπως το β επίπεδο Τ.Π.Ε ; Φυσικά δεν το συζητώ για γυμναστική και μουσική όπου πράγματι η συμβολή των ειδικευμένων εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη.

 
Δάσκαλος
07 Δεκ 2017 20:21

Στη σχολή μου διδάχτηκα την διδακτική όλων των μαθημάτων και διορίστηκα στην Πρωτοβάθμια σαν δάσκαλος.Για 20 χρόνια περίπου δίδασκα όλα τα μαθήματα μέχρι που άρχισαν να έρχονται οι πρώτες ειδικότητες των Αγγλικών και της Γυμναστικής.Όταν άρχισαν να έρχονται όμως και οι άλλες που περίσσευαν στην Δευτεροβάθμια ,που σπούδασαν και επέλεξαν να διοριστούν στην Δευτεροβάθμια και επειδή εκεί που διορίστηκαν περίσσευαν ήρθαν στην Πρωτοβάθμια, άρχισαν να μας πλεονάζουν ώρες που με το ζόρι καλύπτονται στο Ολοήμερο ,σε κάποια ενισχυτική και σε διοικητικό έργο.Με το ζόρι τονίζω και τραβηγμένα.Αν όμως αυξηθεί το ωράριο έστω και κατά δυο ώρες ή συγχωνευτούν τα συστεγαζόμενα περισσεύουν δάσκαλοι σε κάθε σχολείο και σε όλα τα σχολεία της χώρας.Περισσεύουν δηλαδή οι διορισμένοι εξ αρχής στην Πρωτοβάθμια και δεν πλεονάζουν οι πλεονάζοντες της Δευτεροβάθμιας που μετατάγηκαν εθελοντικά στην Πρωτοβάθμια.Τι θα γίνει τελικά όμως με αυτούς τους χιλιάδες δασκάλους που θα πλεονάζουν χωρίς να έχουν καμία ευθύνη;Οι κυβερνήσεις διόριζαν,με δανεικά κόλλυβα, χωρίς προγραμματισμό συνεχώς στην Δευτεροβάθμια και όταν είδαν τα αποτελέσματα των αφειδών αυτών διορισμών τους έστειλαν στην Πρωτοβάθμια σίγουρα γνωρίζοντας τι θα γίνει, που θα το φορτώνονταν όμως οι επόμενοι που θα κυβερνούσαν που τους πλασάρισαν την καυτή αυτή πατάτα.Αν δε προσθέσουμε και την υπογεννητικότητα το μέλλον των δασκάλων είναι εφιαλτικό.Αυτές δε οι μετατάξεις έχουν και μια άλλη παρενέργεια.Ακριβώς λόγω των πλεοναζόντων και των μεταταγμένων ειδικοτήτων δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ διορισμοί δασκάλων.Ο των Εικαστικών ,της Θεατρικής Αγωγής,των Αγγλικών,των Γυμναστών .της Πληροφορικής μπορεί να ασκήσει τη δουλειά του κάπου αλλού.Ο δάσκαλος σαν αποκλειστικά δάσκαλος τι άλλο μπορεί να κάνει;Αυτά είναι διαχρονικά εγκλήματα.

 
ΑΝΕΜΟΣ
07 Δεκ 2017 20:29

Συγχαρητήρια στους ΠΕ70! Παραλείψατε όμως να αναφέρετε ότι γνωρίζετε και Ξένες Γλώσσες!

 
Μαρία Σκούπα
07 Δεκ 2017 23:37

Οι ειδικότητες έφεραν νέα πνοή χρόνια τώρα στα δημοτικά, αναβάθμισαν και εμπλούτησαν το σχολείο. Ουδείς σοβαρός δάσκαλος μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζει και μπορεί το ίδιο καλά να διδάξει τα αντικείμενά τους. Εκτός αν θέλουμε ένα σχολείο που τα παιδιά να μαθαίνουν μόνο να γράφουν, να διαβάζουν και να λογαριάζουν. Ας δοκιμάσουμε, λοιπόν, και την αλληλοδιδακτική, λόγω δημοσιονομικών προβλημάτων. Ας γυρίσουμε το σχολείο στη μούχλα. Ο πανικός δεν είναι καλό πράγμα. Ούτε η ομοφαγία!

 
ELEOS
07 Δεκ 2017 23:53

Να σας ρωτήσω κάτι ;; (απευθύνομαι σε κάθε δάσκαλο)

Επείδη και εμείς περάσαμε απο τα θρανία και τα μαθήματα υπήρχαν απο το 1983 ( εικαστικά και η γυμναστική και το θέατρο) θέλω να μας πείτε την αλήθεια όμως πότε τα διδάξατε όλα αυτά;; Να σας απαντήσω ΠΟΤΕ!!! Θα σας παρακαλούσα να με το χέρι στην καρδιά και να πείτε την αλήθεια για πιο λόγο δεν θέλετε τις ειδικότητες στα σχολεία...... Τα δικά σας τα παιδιά γιατί τα τρέχετε στα ωδεία, στις θεατρικα εργαστήρια, στους χορούς;;;;; (η μήπως εκεί διδάσκετε πάλι εσείς ως ειδικοί ). αντί να ακούμε συνέχεια οτι σας πήραμε τα αγαπήμενα μαθήματα θα σας πρότεινα να κάνετε τα μαθήματα σας δημιουργικά και να χρησιμοποιησετε όλες τι τεχνικές του θεατρου , των εικαστικών , της μουσικής και μια χαρά θα τα πάτε!!! Τό θέμα σας είναι άλλο και δεν σας τιμά να αντιμέτωπίζετε ούτε ως βοηθούς ( είναι αστείο αυτό που έγραψε ο δάσκαλος) αλλά και τους περιτούς της εκπαίδευσης...... Απλά λυπάμαι.

 
@Eva
08 Δεκ 2017 00:02

Το β επίπεδο υπάρχει για να κάνεις το μάθημά ΣΟΥ με χρήση νέων τεχνολογιών. Ο πληροφορικός του σχολείου σου δεν κάνει το μάθημά σου αλλά το δικό ΤΟΥ αντικείμενο. Την τελευταία σειρά και την πρώτη να μην τις σχολιάσω καν. Είναι να σε πιάνει απογοήτευση μην πω κατάθλιψη για τις απόψεις που διαβάζεις... Και κάτι τελευταίο:
1. Ειδικότητες δε μπήκαν γιατί περίσσευαν.
2. Είναι πολύ απλό να περισσέψεις κι εσύ αν κάποιοι θελήσουν. ΔΕΝ είσαι χρησιμότερη απ' τους άλλους όπως ίσως φαντάζεσαι.

 
@Kostas
08 Δεκ 2017 00:23

Επειδη βλεπω βρηκες το προβλημα με τους μαζικους διορισμους στη βθμια θα θελα να μαθω πως γινεται στην περιοχη μου σε 4 χωρια σε ακτινα ... 10 χιλιομετρων να υπαρχουν 4 δημοτικα σχολεια με μεσο ορο μαθητων ... 60-70 .... 6θεσια! Οταν με βαση τις υποδομες μπορουν καλλιστα να γινουν δυο. Τοτε να μου πεις 12+ δασκαλοι αν θα περισσευουν και τι θα γινουν. Γιατι ευκολα βρισκεις τον ενοχο στους αλλους. Για πες μας λοιπον, που γινοταν κατασπαταληση χρηματων! Να συμπληρωσω επιπλεον πως οταν στη βθμια γινοταν διορισμοι δεν περισσευαν και τοσοι! Τεχνητα, με αυξηση ωραριου, με αλλαγες στη συνδιδασκαλια, με αλλαγες προγραμματων και χιλια δυο αλλα γιναν οι υπεραριθμοι. Σιγα σιγα τα νιωθεις στο πετσι σου κι εσυ αλλα που.....

 
Ιωάννης Μελισσίνος
08 Δεκ 2017 14:25

Αγαπητοί συνάδελφοι
κατεβάστε τις μάσκες,
Οι δάσκαλοι φοβούνται μην αρχίσουν και περισσεύουν και τρέχουν σε άλλα σχολεία σωρηδόν και οι ειδικότητες όλες μαζί να κερδίσουν περισσότερες εργατοώρες (αφού περισσεύουν) και να πάρουν λίγοι αναπληρωτές παραπάνω ψωμάκι.
Τα περί "ποιος έχει την παιδαγωγική επάρκεια" στο σύγχρονο σχολείο μεγαλύτερη........ έπρεπε να τα είχαμε συζητήσει προ κρίσεως.
Τώρα καληνύχτα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.