Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Πρόταση του τμ. Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας για το Παν. Δυτ. Αττικής

Να δημιουργηθεί μια νέα σχολή στο πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με την ονομασία «Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών», στην οποία να ενταχθούν τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Εργασίας.
Δημοσίευση: 03/01/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ε. Κάκουρος Καθηγητής Πρόεδρος Τμήματος Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας

Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθήνας εκφράζει την ικανοποίησή της για την αυτόνομη ένταξη του Τμήματος στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπως προβλέπεται στο σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σε διαβούλευση.

Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή, υποδηλώνει την ευαισθησία και την υποστήριξη της πολιτικής ηγεσίας στο παιδί και την οικογένεια.

Επισημαίνεται το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΤΕΙ έχουν ως μοναδικό χώρο επαγγελματικής απασχόλησης τους Παιδικούς Σταθμούς, οι οποίοι σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία τους (ΦΕΚ. 4249/5-12-2017) αποτελούν δομές αγωγής και διαπαιδαγώγησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας.

Η Προσχολική Αγωγή είναι γνωστό ότι εντάσσεται στον χώρο των Παιδαγωγικών Επιστημών και, με την ευρύτερη έννοια, στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες.

Θεωρούμε ότι η προβλεπόμενη ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στη Σχολή Επιστημών Υγείας του υπό ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αποδυναμώνει τον εγγενή παιδαγωγικό χαρακτήρα του και παραπέμπει στην υιοθέτηση της άποψης ότι η Προσχολική Αγωγή είναι Επιστήμη Υγείας και όχι Παιδαγωγική Επιστήμη.

 

Για τους παραπάνω λόγους και προκειμένου να προληφθεί η σύγχυση και τα προβλήματα που προβλέπεται να δημιουργηθούν από την τοποθέτηση του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στη Σχολή Επιστημών Υγείας, προτείνεται:

Να δημιουργηθεί μια νέα σχολή στο πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με την ονομασία «Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών», στην οποία να ενταχθούν τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Εργασίας.

Εκτιμούμε πως αυτή θα ήταν η καλύτερη επιλογή επειδή:

Α) Θα επιτευχθεί η αποφυγή της διάχυσης των επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και της Κοινωνικής Εργασίας με μη συναφείς επιστήμες, όπως είναι οι Επιστήμες Υγείας καθώς και οι Επιστήμες Διοίκησης και Οικονομίας.

Β) Η συγγένεια των Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας και Προσχολικής Αγωγής είναι σαφώς αρκετά μεγάλη ώστε να δικαιολογεί την ένταξή τους στην ίδια Σχολή.

Γ) Θα εξασφαλιστεί η δυνατότητα για μελλοντική ίδρυση και άλλων Τμημάτων που θεραπεύουν σχετικά γνωστικά αντικείμενα, έτσι ώστε η Σχολή αυτή να αποτελέσει τον χώρο στον οποίο θα μπορέσουν μελλοντικά να στεγαστούν και άλλες Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Δ. Αττικής, εφόσον προκύψει ανάγκη γι’ αυτό.

Σχόλια (121)

 
@Προς σχολιογραφους της Προσχολικης Αγωγης.
02 Ιαν 2018 21:21

Το θεμα ειναι να γινονται νεες σχολες η να εντασσονται αλλου η η ανεργια του κλαδου;Τι αξια εχει το πτυχιο σας αν δεν προκειται να χρησιμοποιηθει ποτε;Υπαρχει μεγαλη υπογεννητικοτητα και μεταναστευση νεων.Οι υπολοιποι που μενουν δεν κανουν,λογω ανεργιας ,οικογενεια.Αυτο φαινεται καθε χρονο στις εγγραφες στα νηπιαγωγεια που μειωνονται δραματικα.Ταυτοχρονα το Υπουργειο θα προχωρησει σε μαζικες συγχωνευσεις και καταργησεις νηπιαγωγειων με αποτελεσμα τεραστιο αριθμο υπεραριθμων και πλεοναζοντων νηπιαγωγων.Αρα διορισμοι δεν προκειται να γινουν ποτε.Τι αξια λοιπον εχει το πτυχιο της ανεργιας και που θα βοηθησει;Υπαρχουν 13.000 τουλαχιστον αδιοριστοι νηπιαγωγοι.Ας γινουν 53.000.Καμια δε θα δουλεψει.Αν δεν παρθουν μετρα για να κανει παιδια ο κοσμος ,που θα παν στα νηπιαγωγεια η στους παιδ.σταθμους ηκατασταση θα ειναι μη αναστρεψιμη για παντα.Να μην πω οτι ισως και οι υπεραριθμες λογω των συγχωνευσεων θα αντιμετωπισουν τεραστιο προβλημα.Αν σας αρεσει καντε τις σχολες της ανεργιας και μετα ψαξτε αλλη δουλεια που μακαρι να βρειτε.Η ελπιδα τελειωσε με τα αιωνια μνημονια και την χρεωκοπια.

 
Καρρά Σεβαστή
02 Ιαν 2018 21:27

Στη διδακτέα ύλη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής εκτός απο την Ψυχολογία την Κοινωνιολογία και τις Τέχνες κυρίαρχο ρόλο έχουν και οι επιστήμες της Αγωγής.
Διδάσκεται η σύγχρονη παιδαγωγική σύμφωνα με την οποία παρέχονται ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και προέχει
ο σεβασμός στην διαφορετικότητα και
στο κοινωνικό πολιτιστικό περιβάλλον τους.
Επίσης σύμφωνα με τη Σύγχρονη Παιδαγωγική η μάθηση επιτελείται μέσα από την διαδικασία της οικοδόμησης των γνώσεων (οργάνωση, επεξεργασία & πρόσκτηση των πληροφοριών), δηλαδή η Διαδικαστική γνώση (=Μαθαίνω πώς να μαθαίνω).
Καθώς σημασία έχει και η υιοθέτηση συγκεκριμένων στάσεων & αξιών (Μαθαίνω να ζω & να συνυπάρχω ειρηνικά) επιτελείται και ο Κοινωνικός ρολος της μαθησης.
Συμπερασματικά στις παιδαγωγούς παρέχεται ολοκληρωμένη επιστημονική κατάρτιση στην αγωγή και εκπαίδευση παιδιών 0-6 καθώς και στην προσφορά τους στις πραγματικές ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας.
Το γεγονος οτι στις χώρες της Ε.Ε. κάνουν προσλήψεις παιδαγωγών απο την χώρα μας αναδεικνύει την υψηλού επιπέδου κατάρτισή μας.
Θεωρούμε λοιπόν, αναγκαίο να ενταχθεί η Σχολή μας στο Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του υπό ίδρυση Πανεπιστημίου.

 
Βάνα Μητροπούλου
02 Ιαν 2018 21:39

Επιθυμούμε την ένταξη του τμήματος προσχολικής αγωγής στη σχολή κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών καθώς έχει άμεση σχέση με το αντικείμενο σπουδών μας. Αντίθετα η ένταξη μας στις σχολές υγείας δεν έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο σπουδών κάτι το οποίο θα δημιουργήσει περεταίρω πρόβληματα στο μέλλον της σχολής αλλά και στους φοιτητές.

 
Γωγω Δημητριου
02 Ιαν 2018 21:43

Στην Ευρωπη η προσχολικη αγωγη αντιμετωπιζεται με ιδιαιτερη προσοχη καθως σε αυτες τις μικρες ηλικιες διαμορφωνεται ολη η προσωπικοτητα και ο χαρακτηρας του παιδιου. Δτη χωρα μας παλι, η ειδικοτητα μας τεινει να χαρακτηριστει μεχρι και babysitter καθως ακομα και το ιδιο το κρατος δν γνωριζει την σημασια της εκπαιδευσης σ αυτες τις ηλικιες και υπονομευει το ρολο μας.
Ειναι η ωρα λοιπον να διεκδικησουμε κι εμεις αυτα που πρεπει.
Θελουμε και πρεπει να ενταχθουμε στο πανειστημιο Δ. Αττικης καθως και να παψουμε να εντασσομαστε στο υπουργειο υγειας αφου καμια σχεση δν εχουμε με αυτο.

 
Σπέντζα Όλγα
02 Ιαν 2018 21:57

Κατά τον Αριστοτέλη η αγωγή είναι προσωπική, ανθρωπιστική αλλά και κοινωνική....ως εκ τούτου οι σχολές που εκπαιδεύουν τους παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας πρέπει να ενταχθούν σε τμήματα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών σπουδών ,όλα τα άλλα είναι χρόνια συντεχνιακά προβλήματα που υπάρχουν μόνο στον Ελληνικό Εκπαιδευτικό χώρο.

 
ΑΑ
02 Ιαν 2018 22:14

Κορίτσια καλά τα λέτε αλλά γιατί έχει το πρόγραμμά σας 500 ώρες παιδιατρική αφού καμία σχέση δεν έχετε με την υγεία όπως λέτε?? Αυτό πώς προκύπτει? Για να σας καταλάβει ο υπουργός πρώτα από όλα πρέπει να καταλαβαίνετε εσείς τι είστε. Επίσης την λέξη φροντίδα που χρησιμοποιείτε συνεχώς στην διαύγεια την χρησιμοποιούν επίσης κατά κόρον οι μαίες, επισκέπτριες και νοσηλεύτριες. Τελικά ποιές είστε?

 
ΒΑΣΩ
02 Ιαν 2018 22:26

Πολύ καλή και σωστή πρόταση ωστόσο δεν βλέπω να γίνεται πουθενά λόγος για αναβάθμιση των πτυχίων μας και εξασφάλιση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων δεδομένου οτι οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα έχουν πτυχίο ΠΕ. Σε μελλοντικές προκηρύξεις και αξιολογήσεις με ποιόν τρόπο θα διασφαλίζονται τα δικαιώματά μας;

 
Παναγιώτα Κλάβα
02 Ιαν 2018 22:34

Η πλειοψηφία των μαθημάτων που διδάσκονται στο Τμήμα προσχολικής αγωγής αφορούν τα παιδαγωγικά και την ψυχολογία.Πώς λοιπόν να ενταχθεί σε Σχολή Υγείας;
Το αντικείμενο της σχολής μας είναι το ΠΑΙΔΙ!Η εξέλιξή του σε ολους τους τομείς!!!!!Το αντικείμενο της σχολής μας ειναι ο Άνθρωπος στην πιο κρίσιμη ηλικία της ζωής του και η σχολή μας θα πρέπει να ενταχθεί σε Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών επιστημών.

 
ANNA
02 Ιαν 2018 22:37

Οπουδήποτε εκτός Ελλάδας η Προσχολική Αγωγή αντιμετωπίζεται ισάξια ολα τα τμήματα πρέπει να αναβαθμιστούν Όχι μόνο της Αθήνας. Παρέχουμε εκπαίδευση και ενισχύουμε στη διαμόρφωση προσωπικότητας του παιδιού. Επιβάλλεται πλέον να αλλάξει προς το καλύτερο αυτο το κράτος και να δώσει βάρος στην εκπαίδευση στο μέλλον της.

 
Ελένη Κουνέλη
02 Ιαν 2018 22:37

Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής των ΤΕΙ πρέπει οπωσδήποτε να ενταχθεί στο Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Δεν αρμόζει σε κανέναν που εμπλέκεται με το θέμα, άλλος ένας τεχνητός διχασμός.

 
Σοφία Εξάρχου
02 Ιαν 2018 22:47

Σύμφωνα με το άρθρο είναι εμφανές ότι το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής είναι παντελώς άσχετο με τη σχολή της ΣΕΥΠ.Η ίδρυση Σχολης κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών θα ήταν πλέον κατάλληλη,για να ενταχθεί και η Προσχολική και η κοινωνική εργασία και έπειτα εαβ θελήσουν να εντάξουν νέους κλάδους χρήσιμους για τη κοινωνία..Η παραμονή μας στη Σχολή της ΣΕΥΠ πάντως θα έχει αρνητικά αποτελέσματα και δεν το επιθυμούμε

 
Ζαφειρίου Αλεξάνδρα
02 Ιαν 2018 22:47

Ας μην αντιμετωπίσει το υπουργείο παιδείας με προχειρότητα ένα τόσο σοβαρό θέμα. Καμία σχέση δεν έχει το τμήμα προσχολικής αγωγής με τις επιστήμες υγείας και πρόνοιας.

 
Νικολέτα Μαζαράκη
02 Ιαν 2018 23:24

Ως Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας που εργάζομαι σε Παιδικο Σταθμό ,χαιρετώ την πρόθεση του Υπουργείου να εντάξει το Τμημα Προσχολικής Αγωγής του σημερινού ΤΕΙ Αθηνας στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικης αλλα διαφωνώ κάθετα στην ένταξη του στη νεα σχολη Υγείας του εν λόγω Πανεπιστημίου . Στο προγραμμα σπουδών της σημερινής σχολής φαίνεται ολοκάθαρα οτι ουδεμία σχέση εχει με τις σχολές Υγείας διότι ο σκοπός των Παιδικών Σταθμών ειναι η Διαπαιδαγώγηση οπως πολυ σωστά αναγράφεται στο Νεο Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας Παιδικών Σταθμών που ψηφίστηκε πριν ενα μηνα και στον οποίο δεν υπάρχει πουθενά ο όρος Υγεία . Συνεπώς η πρόθεση του Υπουργείου να εντάξει το τμήμα Προσχολικής Αγωγής στις σχολές Υγείας έρχεται σε αντιπαράθεση με το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος και υποβιβάζει τον Παιδαγωγικό ρόλο των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς στους οποίους επιτελείται αγωγή και διαπαιδαγώγηση . Στους Παιδικούς Σταθμούς διαπαιδαγωγούμε παιδια προσχολικής Ηλικίας πριν την ένταξη τους στην υποχρεωτική Εκπαίδευση ,δεν παρέχουμε υπηρεσίες Υγείας. Θεωρώ την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στις ανθρωπιστικές επιστήμες σημαντική για το μέλλον της προσχολικ'ης εκπαίδευσης.

 
Μαρία Π.
02 Ιαν 2018 23:27

Το τμήμα προσχολικής αγωγής είναι το τμήμα από το οποίο αποφοιτούν οι βρεφονηπιοκομοι οι οποίοι ασχολούνται με την αγωγή και φροντίδα βρεφών και νηπιων στους βρεφονηπιακους σταθμούς. Σε λίγες μέρες ψηφίζεται η διχρονη προσχολική εκπαίδευση, δλδ η φοίτηση των παιδιών 4-6 ετών στα νηπιαγωγεία στα οποία εργάζονται αποκλειστικά εκπαιδευτικοι Νηπιαγωγοι ΠΕ60. Οι βρεφονηπιοκομοι ΔΕΝ είναι εκπαιδευτικοι και οι βρεφονηπιακοι σταθμοί δεν προσφέρουν εκπαίδευση, όσο κι αν κάποιοι θα το ήθελαν πολύ όπως φαίνεται από τα σχόλια.

 
Βλάχου Ελένη
02 Ιαν 2018 23:28

Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Είναι λογικό, λοιπόν, να ενταχθεί στο Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του υπό ίδρυση Πανεπιστημίου. Η αλλαγή αυτή βέβαια πρέπει να επέλθει και στα υπόλοιπα τμήματα της Ελλάδας.

 
Βασιλική Ζήση
02 Ιαν 2018 23:43

Το επιστημονικό πεδίο του τμήματος Προσχολικής Αγωγής είναι καθαρά παιδαγωγικό και αφορά την αγωγή και εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας. Οι απόφοιτοί του παρέχουν υπηρεσίες παιδαγωγικού και όχι υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ουδεμία
σχέση λοιπόν έχει με τις επιστήμες υγείας. Επιβάλλεται η ένταξή του στη σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών!

 
Δημητριάδου Αλεξάνδρας
02 Ιαν 2018 23:46

Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής από την αρχή της λειτουργίας του πρόσφερε 3,6 χρόνια σπουδών. Σε κάθε εξάμηνο υπήρχαν στο πρόγραμμα σπουδών μαθήματα παιδαγωγικών και ψυχολογίας. Ως εκ τούτου δεν έχει καμία σχέση με τα επαγγέλματα Υγείας. Πρέπει λοιπόν, στο νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, να ενταχθεί στην Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών καθώς οι απόφοιτοι του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής δεν θα παρέχουν υπηρεσίες υγειονομικού αλλά παιδαγωγικού ενδιαφέροντος.Ειναι το λιγότερο που μπορεί να γίνει για να πάψει πλέον η παράλογη ταύτιση των παιδαγογών της προσχολικής ηλικίας με τα επαγγέλματα υγείας και επίσης να έχουμε την δυνατότητα της συνεχείς επιμόρφωσης.

 
ΔΑΝΑΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΥ
02 Ιαν 2018 23:55

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ Η ΣΧΟΛΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΧΩΡΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΥΛΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ. ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

 
Ιωάννα Μισιου
02 Ιαν 2018 23:57

Οι απόφοιτοι των τμημάτων προσχολικής αγωγής είναι παιδαγωγοί.Σύμφωνα με το αντικείμενο των σπουδών τους αλλά και της βασικής τους ενασχόλησης με την αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών δεν έχουν ουδεμίαν σχέση και συνάφεια με επαγγέλματα υγείας.Οι παιδικοί σταθμοί είναι "σχολεία" και όχι χώροι στάθμευσης.Είναι τα θεμέλια της εκπαίδευσης και ο πρώτος αρωγός της οικογένειας,του παιδιού και της κοινωνίας γενικότερα.Η ένταξη των τμημάτων προσχολικής αγωγής στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών είναι αναγκαία.

 
Παπαϊωάννου Ταξιαρχούλα
03 Ιαν 2018 00:04

Είναι δυνατόν η προσχολική αγωγή να θεωρείται ότι είναι Επιστήμη Υγείας ;θα πρέπει δηλαδή τώρα να σας πείσουμε ότι εμείς οι Παιδαγωγοί προσφέρουμε αγωγή και εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας και όχι υγειονομικές υπηρεσίες;μοιάζει περισσότερο με αστείο και υποτιμά το έργο μας !
Η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει αναγνωρίσει την αξία της προσχολικής εκπαίδευσης και τη σημασία της στη σωστή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.Αυτό είναι κάτι αδιαμφισβήτητο καθώς και το ότι στην προσχολική ηλικία κυρίως, τίθενται οι βάσεις για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του κάθε παιδιού.
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΖΗΤΑΜΕ να ενταχθεί το τμήμα μας στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών καθώς οι απόφοιτοι του δεν θα παρέχουν υπηρεσίες υγειονομικού αλλά παιδαγωγικού ενδιαφέροντος.
ΜΙΛΑΜΕ για Παιδαγωγική Επιστήμη!
ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ στην εξέλιξη της προσχολικής Αγωγής και στην αναγνώριση του σημαντικού παιδαγωγικού έργου που προσφέρει.

 
Τάσος Σαπουνάκης
03 Ιαν 2018 00:04

Στην πολύ γνωστή μελέτη του ΟΟΣΑ "Starting strong II: EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE", στο κεφάλαιο 7 γίνεται μια ανασκόπηση των εκπαιδευτικών προσόντων του προσωπικού της προσχολικής αγωγής στα κράτη μέλη του. Σε όλες σχεδόν τις χώρες το προσωπικό φέρει τον τίτλο του "παιδαγωγού" ή του "δάσκαλου", ενώ οι σπουδές τους εντάσσονται σε παιδαγωγικές σχολές και αυτό ανεξάρτητα από την διάρκεια τους (πάνω από τρία χρόνια). Συνεπώς η πρόταση ένταξης του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής σε σχολή Ανθρωπιστικών / Κοινωνικών Επιστημών είναι ακαδημαϊκά τεκμηριωμένη.

 
Παπαϊωάννου Ταξιαρχούλα
03 Ιαν 2018 00:08

Κύριε Υπουργέ
με χαρά δεχθήκαμε την απόφαση να ενταχθεί το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΑΤΕΙ Αθήνας,στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής,όμως σας καλούμε να εξετάσετε προσεχτικά ποιο είναι το επιστημονικό του πεδίο.
Είναι δυνατόν η προσχολική αγωγή να θεωρείται ότι είναι Επιστήμη Υγείας ;θα πρέπει δηλαδή τώρα να σας πείσουμε ότι εμείς οι Παιδαγωγοί προσφέρουμε αγωγή και εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας και όχι υγειονομικές υπηρεσίες;μοιάζει περισσότερο με αστείο και υποτιμά το έργο μας !
Η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει αναγνωρίσει την αξία της προσχολικής εκπαίδευσης και τη σημασία της στη σωστή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.Αυτό είναι κάτι αδιαμφισβήτητο καθώς και το ότι στην προσχολική ηλικία κυρίως, τίθενται οι βάσεις για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του κάθε παιδιού.
ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΖΗΤΑΜΕ να ενταχθεί το τμήμα μας στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών καθώς οι απόφοιτοι του δεν θα παρέχουν υπηρεσίες υγειονομικού αλλά παιδαγωγικού ενδιαφέροντος.
ΜΙΛΑΜΕ για Παιδαγωγική Επιστήμη!
ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ στην εξέλιξη της προσχολικής Αγωγής και στην αναγνώριση του σημαντικού παιδαγωγικού έργου που προσφέρει.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
03 Ιαν 2018 00:23

Εννοείται οτι το τμημα προσχολικής Αγωγής δεν έχει καμοια μα καμοια σχέση με τα επαγγέλματα υγείας οπότε επιβάλλεται η ένταξη της στο νέο τμήμα κοινωνικών ανθρωπιστικών επιστημων

 
Δέσποινα Αντωνιάδου
03 Ιαν 2018 00:56

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμάται η φροντίδα και η αγωγή των βρεφών και των νηπίων.Η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών βρίσκεται στα δικά μας χέρια!!!Στους παιδικούς σταθούς τα παιδιά βιώνουν το πρώτο αποχωρισμό από την οικογένεια και την πρώτη τους ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.Ουδεμία σχέση έχει το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής με τα επαγγέλματα Υγείας.Είναι επιτακτική ανάγκη να κρατήσει τον παιδαγωγικό του χαρακτήρα με αξιόλογους παιδαγωγούς με επιστημονικό υπόβαθρο που θα στελεχώνουν τους Παιδικούς Σταθμούς της χώρας.Να σας υπενθυμίσω πως είναι πολύ βαρύ και συνάμα μαγικό να προσφέρεις τις πρώτες και τις πιο σημαντικές γνώσεις στα παιδιά προσχολικής ηλικίας!!!
Άλλωστε τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι και τα πιο σημαντικά για την εξέλιξη του.
Καταλαβατε τώρα πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της παιδαγωγού???

 
Παλαμίδη Διονυσία
03 Ιαν 2018 01:06

Επβεβλημένη και επιτακτική ανάγκη, ο διαχωρισμός του τμήματος προσχολι κής αγωγής από τις σχολές υγείας.

 
ΣΟΦΙΑ ΚΟΥΤΣΑΒΛΗ
03 Ιαν 2018 01:13

Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής θα πρέπει επιτέλους να ενταχθεί στο Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, γιατί ουδεμία σχέση έχει με τα Τμήματα Υγείας!!! Για όλους αυτούς τους λόγους που πολύ σωστά έχουν ειπωθεί πιο πάνω νομίζω οτι ήρθε η στιγμή να διορθωθεί αυτό το λάθος.

 
Χαρα Κοντάκου
03 Ιαν 2018 01:52

Το τμήμα Προσχολικής Αγωγής πρεπει να ενταχθεί στη σχολή κοινωνικών & ανθρωπιστικών επιστημών καθώς η παιδαγωγική αποτελεί κοινωνική επιστήμη και όχι επιστήμη υγείας.

 
Λεμονιά
03 Ιαν 2018 06:43

Ειναι πολλά τα χρόνια που το κράτος προσπαθεί να απαξιώσει το έργο των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας. Το τμήμα του ΤΕΙ βρεφονηπιοκομίας πρέπει να ενταχθεί στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες του πανεπιστημίου και επιτέλους να αναγνωριστεί το ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ έργο που τελείται στους παιδικούς σταθμούς. Η κατάρτισή μας αφορά την ολόπλευρη και σε όλους τους τομείς, ανάπτυξη και εξέλιξη των βρεφών και των νηπίων. Οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί το έργο μας ως κομμάτι του τομέα της υγείας, εφόσων προσφέρουμε μάθηση. Ας ενταχθεί επιτέλους η σχολή εκεί όπου πραγματικά ανήκει.

 
ΑΛΙΜΠΕΡΤΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ
03 Ιαν 2018 08:21

Επιθυμώ και θεωρώ σωστή την ένταξη του τμήματος προσχολικής αγωγής στη σχολή κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών καθώς έχει άμεση σχέση με το αντικείμενο σπουδών μας. Αντίθετα η ένταξη μας στις σχολές υγείας δεν έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο σπουδών .

 
Θεώνη Π.
03 Ιαν 2018 09:33

Η προσχολική αγωγή είναι αναμφισβήτητα παιδαγωγική επιστήμη και για την ενίσχυσή της είναι απαραίτητη η ένταξή της στην Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών που προτείνεται να ιδρυθεί στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Παράλληλα θεωρούμε απαραίτητη τη διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του κλάδου.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.