Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπουργός: Αυτό είναι το έργο μου και αυτά είναι τα σχέδια μου για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Όσον αφορά στα φαινόμενα παραβατικότητας που εμφανίζονται ιδιαίτερα σε κάποια Ιδρύματα, το ΥΠΠΕΘ προχωράει στη στελέχωση μιας Επιτροπής υπό την προεδρία του ομότιμου καθηγητή Νομικής του ΑΠΘ κ. Νίκου Παρασκευόπουλου, που θα μελετήσει όλες τις πλευρές
Δημοσίευση: 12/01/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στα σχέδιά του για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στο έργο που έχει επιτελέσει,  επί θητείας του στο υπουργείο Παιδείας, αναφέρεται ο υπουργός Κώστας Γαβρόβρου σε επιστολή του, με την ευκαρία του νέου χρόνου, που απέστειλε προσωπικά σε όλα τα μέλη της ακαδημαικής κοινότητας και την παρουσιάζει  το esos.  

Στόχοι προτεραιότητες της πολιτικής μας είναι η αύξηση της χρηματοδότησης, η καταπολέμηση της υφιστάμενης υποστελέχωσης και η λήψη μέτρων με γνώμονα την ακαδημαϊκότητα, την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση των Ιδρυμάτων, τονίζει ο υπουργός Παιδείας και σημειώνει τα εξής:

Χρηματοδότηση -Μνημονιακή περίοδος

Πρώτος πυλώνας της πολιτικής μας και τον οποίο αρχίζουμε ήδη να τον υλοποιούμε είναι η αύξηση της χρηματοδότησης.

Η μνημονιακή περίοδος σημαδεύτηκε από τη δραματική μείωση της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και ειδικότερα των ΑΕΙ.

Αυτός ο κύκλος έφτασε στο τέλος του. Εντός του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους εξασφαλίσαμε έκτακτη επιχορήγηση ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ στα ΑΕΙ.

Η επιχορήγηση αυτή είναι επιπλέον των εγγραφών κονδυλίων για τα ΑΕΙ στον Τακτικό Προϋπολογισμό, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Τα 11 εκατομμύρια από αυτά αποδόθηκαν τον Νοέμβριο οριζόντια σε κάθε Τμήμα και σε κάθε ΠΜΣ.

Επτά επιπλέον εκατομμύρια αποδόθηκαν εκτάκτως από τον Τακτικό Προϋπολογισμό στα ΑΕΙ τον Δεκέμβριο.

Τα υπόλοιπα 34 εκατομμύρια θα αποδοθούν στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους. Η αύξηση των κονδυλίων για τα ΑΕΙ υπερβαίνει το 50% της τακτικής επιχορήγησης των τελευταίων ετών.

Οι πόροι αυτοί προέκυψαν μέσα από τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό δαπανών και τον εξορθολογισμό της διαχείρισης.

Τα κονδύλια αυτά αποτελούν το προϊόν του μόχθου όλων μας και, επομένως, αντίστοιχη πρέπει να είναι η αξιοποίησή τους από τα ΑΕΙ.

Το Υπουργείο θεωρεί υποχρέωσή του την οικονομική ενίσχυση των ΑΕΙ προκειμένου να επιτελέσουν το έργο τους.

Ταυτόχρονα όμως, η υποστήριξη αυτή αποτελεί και μια ένδειξη αναγνώρισης για το γεγονός ότι στα χρόνια της κρίσης τα ΑΕΙ, ενώ υπέστησαν τεράστιες περικοπές στη χρηματοδότηση, κατάφεραν όχι απλά να κρατήσουν όρθια την Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά και να αναβαθμίσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη.

Ερευνητικές δράσεις

Η χρηματοδότηση κατευθύνεται και σε ερευνητικές δράσεις τόσο στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ, όσο και μέσω του ΕΛΙΔΕΚ.

Μέσα στο 2017 προκηρύχθηκαν πολλά προγράμματα ερευνητικού και αναπτυξιακού ενδιαφέροντος: διμερείς συνεργασίες (Ελλάδα-Γερμανία, Ελλάδα-Ισραήλ, Ελλάδα-Ρωσία), το πρόγραμμα «Ερευνώ, Δημιουργώ, Καινοτομώ», η πρωτοφανής σε χρηματοδοτικό μέγεθος πρόσκληση του ΙΚΥ και του ΕΛΙΔΕΚ για τους υποψήφιους διδάκτορες, η πρόσκληση του ΕΛΙΔΕΚ για τους μεταδιδάκτορες και η πρόσφατη πρόσκληση του ΕΛΙΔΕΚ για ερευνητικά προγράμματα τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε μέλη ΔΕΠ.

Στις προαναφερόμενες ερευνητικές δράσεις διοχετεύονται κονδύλια που υπερβαίνουν τα 500 εκ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο μερίδιο αυτού του ποσού απορροφάται πρωτίστως από τα ΑΕΙ και δευτερευόντως από τα ερευνητικά κέντρα. Επιπλέον, νέες προσκλήσεις για όλα τα μέλη της κοινότητας (υπ. διδάκτορες, μεταδιδάκτορες, μέλη ΔΕΠ, ερευνητές) θα υπάρξουν σύντομα, ώστε να δοθούν κίνητρα για την παραμονή των νέων ερευνητών στη  χώρα και για την προσέλκυση όσων μετανάστευσαν λόγω της κρίσης.

Στελέχωση των ΑΕΙ

Η υποστελέχωση είναι το δεύτερο μεγάλο πλήγμα που δέχθηκε η εκπαίδευση στα χρόνια της κρίσης.

Ως κυβέρνηση επιχειρήσαμε από την πρώτη στιγμή να τονώσουμε τα ιδρύματα με νέους ερευνητές και νέες ερευνήτριες.

Πετύχαμε για πρώτη φορά μετά την κρίση την ενίσχυση των ΑΕΙ με 500 θέσεις ΔΕΠ για το 2017 και άλλες 500 για το 2018.

Είναι βέβαια λυπηρό ότι παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις διανομής αυτών των θέσεων στα Τμήματα από τις Πρυτανικές αρχές κάποιων, ευτυχώς ελαχίστων, ΑΕΙ.

Τα Ιδρύματα φέτος ενισχύθηκαν και με άλλο προσωπικό υψηλών προσόντων μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων σε θέσεις ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών άλλων βαθμίδων, κατόχων διδακτορικού.

Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να αξιοποιηθεί το δυναμικό αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ρητός στόχος μας είναι εντός του 2019 να ισχύσει η αναπλήρωση όλων των θέσεων που κενώνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων βάσει του κανόνα «ένας προς έναν», ώστε να επέλθει οριστικά η κανονικότητα στα ΑΕΙ.

Στους άμεσους στόχους του Υπουργείου είναι η στοχευμένη, εντός του 2018, χρηματοδότηση για την κάλυψη θέσεων σε νέα αντικείμενα έρευνας και διδασκαλίας.

Η ακαδημαϊκή κοινότητα διέψευσε τις Κασσάνδρες

Τρίτος πυλώνας της ενίσχυσης των ΑΕΙ είναι η θωράκιση του θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνατότητές τους στο πλαίσιο της διασφάλισης της ακαδημαϊκότητας, της λογοδοσίας και της παροχής αξιόπιστης δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Ο ν. 4485/2017 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι επέφερε ιδιαίτερα σημαντικές τομές στη λειτουργία των ΑΕΙ.

Η αρχική εφαρμογή του νόμου συνεπάγεται μια περίοδο προσαρμογής και ένα γραφειοκρατικό άχθος.

Η ακαδημαϊκή κοινότητα διέψευσε τις Κασσάνδρες και η εμπέδωση της ακαδημαϊσμού στα ΑΕΙ προχωρά με γοργούς ρυθμούς.

Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας

Ο  ν. 4485 συμβάλλει στην ισχυροποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης για τους εξής λόγους:

  1. Εισάγει τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας μέσω της προώθησης συνεργειών μεταξύ Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων. Στη λογική αυτή θεσμοθετεί τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (Α.Σ.Α.Ε.Ε.) με εκπροσώπους των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων με κύριο σκοπό τη χάραξη στρατηγικής για την ανάπτυξη του ενιαίου χώρου σε περιφερειακό επίπεδο μέσω της συνέργειας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών.
  2.     Εντάσσει τα ΤΕΙ ισότιμα στον Ενιαίο Χώρο παρέχοντας, κατόπιν αξιολόγησης σε ορισμένα τμήματά τους, τη δυνατότητα διοργάνωσης τρίτου κύκλου σπουδών. Προάγει την ακαδημαϊκότητα και διευρύνει τις δυνατότητες σπουδών με μέτρα όπως η υποχρέωση όσων ΠΜΣ έχουν δίδακτρα να δέχονται μέχρι το 30% των εισακτέων δωρεάν, με βάση την οικονομική τους κατάσταση.
  3.     Ενισχύει θεσμικά τη συμμετοχή των νέων επιστημόνων ως διδασκόντων στα ΠΜΣ.
  4.     Ενισχύει τη δημοκρατική λειτουργία στα όργανα διοίκησης με τη δυνατότητα εκπροσώπησης όλων των φορέων της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας και την εκλογή των αντιπρυτάνεων σε ξεχωριστά ψηφοδέλτια από αυτά των υποψήφιων πρυτάνεων. Οι εκλογές που διενεργήθηκαν σε δέκα μέχρι σήμερα ΑΕΙ σύμφωνα με τον νέο νόμο απέδειξαν ότι η επιλογή των ξεχωριστών ψηφοδελτίων είναι απολύτως λειτουργική και εφαρμόσιμη και παρέχει νέες δυνατότητες ανάδειξης συναδέλφων σε κορυφαίες θέσεις στα ΑΕΙ, σε αντίθεση με όσα ζοφερά προβλέπονταν από την αντιπολίτευση και ορισμένα ΜΜΕ.
  5.     Ενισχύει τον διεθνή ρόλο των ΑΕΙ μέσω της θεσμοθέτησης διδασκαλίας μέρους ή συνόλου ενός προγράμματος προπτυχιακών σπουδών σε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής (με συνεργασίες των ΑΕΙ και του Διεθνούς Πανεπιστημίου).
  6.     Επιτρέπει στα ΑΕΙ να ιδρύουν διετή μεταλυκειακά προγράμματα σπουδών τεχνικής - επαγγελματικής εκπαίδευσης για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων χωρίς δίδακτρα. Η εμπέδωση αυτών των προγραμμάτων θα ενισχύσει την τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας και θα ευνοήσει ειδικότερα τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και τις τοπικές οικονομίες.
  7.     Διασφαλίζει τη λογοδοσία και τη διαφάνεια στη λειτουργία των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, τα οποία θεσμοθετεί και η εποπτεία των οποίων γίνεται με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια.
  8.     Εισάγει καινοτόμους θεσμούς εντός των ΑΕΙ (επιτροπή δεοντολογίας, επιτροπή βιοηθικής κλπ.).
  9.     Συμβάλλει αποφασιστικά στη διαδικασία ρύθμισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων πολλών Τμημάτων ΤΕΙ και των αποφοίτων τους, διαδικασία που εκκρεμεί πάνω από 30 χρόνια.

 Επιτροπές για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα και τα ΠΜΣ

Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, έχουν ήδη συσταθεί οι μεικτές επιτροπές αποφοίτων Πολυτεχνικών Σχολών και Τμημάτων Μηχανικών ΤΕΙ, η επιτροπή αξιολόγησης Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και η επιτροπή αξιολόγησης Τμημάτων ΤΕΙ που επιθυμούν να δημιουργήσουν τρίτο κύκλο σπουδών.

Έχει μεγάλη σημασία να αποσταλούν έγκαιρα στο Υπουργείο οι φάκελοι των ΠΜΣ, των οποίων η έναρξη προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο του 2018, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στις προκηρύξεις.

Επισημαίνουμε ότι δεν θα δοθεί καμία απολύτως παράταση στη λειτουργία των υπαρχόντων ΠΜΣ, εκτός από αυτά που είναι διετή και το ακαδημαϊκό έτος 2019-2019 θα ολοκληρώνουν το δεύτερο έτος σπουδών.

Η παραβαταικότητα στα ΑΕΙ

Όσον αφορά στα φαινόμενα παραβατικότητας που εμφανίζονται ιδιαίτερα σε κάποια Ιδρύματα, το ΥΠΠΕΘ προχωράει στη στελέχωση μιας Επιτροπής υπό την προεδρία του ομότιμου καθηγητή Νομικής του ΑΠΘ κ. Νίκου Παρασκευόπουλου, που θα μελετήσει όλες τις πλευρές αυτού του δύσκολου και σύνθετου ζητήματος.

Ένα πρώτο βήμα, αλλά όχι το μόνο, προς την κατεύθυνση καταπολέμησης της παραβατικότητας είναι η επανεξέταση της πολιτικής των Ιδρυμάτων σε ζητήματα ασφάλειας.

Φύλαξη και καθαριότητα των ΑΕΙ

Σημαντική συμβολή στα ζητήματα φύλαξης, αλλά και καθαριότητας – συντήρησης αποτελεί και η πρόσφατη νομοθέτηση της ρύθμισης  που επιτρέπει στα ΑΕΙ να προσλαμβάνουν, με ατομικές συμβάσεις και χωρίς τους μέχρι πρόσφατα δυσλειτουργικούς περιορισμούς, εξειδικευμένους εργαζόμενους που τώρα εργάζονται σε εργολαβικές εταιρίες.

Αναδιοργάνωση του Χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης  

Εκτός από τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις που συμβάλλουν στην εγκαθίδρυση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, με βάση τις συζητήσεις των τελευταίων ετών, το ΥΠΠΕΘ προχωρά ένα βήμα παραπέρα στην αναδιοργάνωση του Χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης με στόχο την ισχυροποίηση των Ιδρυμάτων.

Σε αντίθεση με την αυθαίρετη και αντιεπιστημονική προσέγγιση του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ», που οδήγησε στην άλογη συρρίκνωση των ΑΕΙ χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και δημιούργησε μία εκρηκτική κατάσταση, το ΥΠΠΕΘ προωθεί τη συνέργεια μεταξύ των ΑΕΙ σε ένα πλαίσιο διαλόγου και κοινού οράματος για την ενδυνάμωσή τους, ώστε να ανταποκριθούν στις οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής ενισχύουμε την ίδρυση νέων Τμημάτων που ανταποκρίνονται στο ευρωπαϊκό και το παγκόσμιο ακαδημαϊκό γίγνεσθαι,  τα οποία προωθούν τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας μας και απαντούν σε κοινωνικές ανάγκες.

Ιδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Η πρώτη εμβληματική πρωτοβουλία σε αυτή την κατεύθυνση είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τη συστηματική συνέργεια των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Το εγχείρημα αναγνωρίζει την ακαδημαϊκή πορεία των δύο Ιδρυμάτων και σηματοδοτεί τη δυνατότητα αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη προς την κατεύθυνση της συγκρότησης ισχυρών πόλων έρευνας και καινοτομίας με την πρωτοβουλία των ίδιων των ΑΕΙ και όχι με μεθόδους επιβολής.

Στη διαδικασία ίδρυσης του νέου Πανεπιστημίου υιοθετήθηκε η προώθηση συνεργειών και η αποφυγή επικαλύψεων γνωστικών πεδίων.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, από τα 42 Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των δύο Ιδρυμάτων οδηγούμαστε σε ένα νέο Πανεπιστήμιο με 26 Τμήματα, με ισχυροποίηση των ακαδημαϊκών μονάδων και δημιουργία προοπτικών ισχυρής παρουσίας στον ελληνικό και διεθνή χώρο.

Οκταμελής επιτροπή πανεπιστημιακών και εκπροσώπων των ΤΕΙ μελέτησε το πρόβλημα επί επτά μήνες και κατέληξε σε συμπεράσματα, την πλειοψηφία των οποίων υιοθέτησε το Υπουργείο στη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου.

Τα νέα Τμήματα θα έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και κάποια από αυτά θα θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία, που δεν υπάρχουν ακόμη στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά έχουν αποδείξει τη μεγάλη δυναμική και την προοπτική τους στις εμπειρίες άλλων χωρών.

Ιόνια νησιά, Ήπειρος, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία

Πολλά Ιδρύματα της χώρας πήραν αντίστοιχες πρωτοβουλίες διαλόγου για τη διερεύνηση των δυνατοτήτων συνεργασίας και δημιουργίας νέων σχηματισμών ανά τη χώρα (Ιόνια νησιά, Ήπειρος, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία).

Εφόσον τα ίδια τα Ιδρύματα το κρίνουν ώριμο, συγκροτούνται επιτροπές από το ΥΠΠΕΘ για να γίνουν εμπεριστατωμένες εισηγήσεις.

Οι προτάσεις που θα κατατίθενται από τις επιτροπές θα περιλαμβάνουν τους προτεινόμενους σχεδιασμούς εντός πενταετούς προγραμματισμού των Ιδρυμάτων, όπου θα αναλύονται οι ανάγκες σε προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές και θα υποδεικνύονται οι δεσμεύσεις της πολιτείας που θεωρούνται απαραίτητες προκειμένου να ενισχυθούν τα εγχειρήματα και να ευοδωθούν.

Τα πορίσματα των επιτροπών θα συζητούνται στις αντίστοιχες Συγκλήτους και θα αποτελούν τη βάση σχετικών νομοσχεδίων.

Στόχος του Υπουργείου είναι η επίτευξη της μέγιστης δυνατής συναίνεσης. Οι παραπάνω ενέργειες γίνονται έχοντας ως γνώμονα ακαδημαϊκά κριτήρια, αντίθετα με λογικές πολυδιάσπασης και υπερεξειδίκευσης.

Οι σχεδιασμοί λαμβάνουν επίσης σοβαρά υπόψη το στοιχείο της τοπικότητας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει παράδοση άνευ όρων στην αδράνεια που έχουν δημιουργήσει παλιές τακτικές, οι οποίες συχνά οδήγησαν σε αδιέξοδα.

Ταυτόχρονα, λαμβάνεται μέριμνα, ώστε καμία εργαστηριακή ή κτηριακή επένδυση να μη χάσει τον ρόλο της και σε καμία περίπτωση να μη θιγεί το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού των Ιδρυμάτων και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

Επιπλέον, η ολοκλήρωση της πολιτικής του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας γίνεται σε συνεργασία και με τα άλλα Υπουργεία (π.χ. Υγείας, Αγροτικής Ανάπτυξης) που εποπτεύουν ερευνητικά κέντρα με σημαντική επιστημονική και αναπτυξιακή προσφορά.

Γραφειοκρατία στους ΕΛΚΕ

Είναι πολλά αυτά που κάναμε, αλλά δεν είναι αρκετά. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τη γραφειοκρατία στους ΕΛΚΕ, για το οποίο δεν ευθύνονται τα ΑΕΙ και, παρά τις ρυθμίσεις που έχουν ήδη γίνει, συνεχίζουμε τις συζητήσεις με τους Θεσμούς για δυνατότητες απαγκίστρωσης των ΕΛΚΕ από τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά βήματα στην κατεύθυνση μιας μεγαλύτερης αυτονομίας στην καθημερινή λειτουργία των ΑΕΙ.

Υστερούμε σοβαρά σε θέματα φοιτητικής μέριμνας και ελπίζουμε μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους να έχει διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.

Πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες λιμνάζουν για πολλά χρόνια, κυρίως επειδή δεν είχαν εισαχθεί σε Τμήματα που τους ενδιέφεραν.

Οι μετεγγραφές συχνά δημιουργούν προβλήματα σε ορισμένα Τμήματα, αλλά τα κοινωνικά προβλήματα μαζί με τις παθογένειες των εισαγωγικών εξετάσεων δεν δημιουργούν ευνοϊκούς όρους για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.

Τέλος, μόλις οι δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, η πολιτεία οφείλει να επανεξετάσει το ζήτημα των αμοιβών των διδασκόντων στα ΑΕΙ.

Οι άριστες σχέσεις και η σύμπλευση του Υπουργείου με τις διοικήσεις πολλών ΑΕΙ και τη συντριπτική πλειοψηφία των διοικήσεων των Σχολών

Η αντιμετώπιση των προβλημάτων που συσσωρεύτηκαν από την κοινωνική, οικονομική και ακαδημαϊκή μας υποβάθμιση απαιτούν τη συνεργασία όλων μας.

Αυτή η συνεργασία αρχίζει ήδη να αποδίδει καρπούς, ακόμη και μέσα από τις δυσκολίες, τις αντιφάσεις, συχνά την αμοιβαία έλλειψη εμπιστοσύνης και τις αντιστάσεις θυλάκων που διαμορφώθηκαν από ιδιοτελείς επιδιώξεις.

Οι άριστες σχέσεις και η σύμπλευση του Υπουργείου με τις διοικήσεις πολλών ΑΕΙ και τη συντριπτική πλειοψηφία των διοικήσεων των Σχολών αποτελεί ένα μόνο δείγμα αυτής της νέας πραγματικότητας.

Το 2018 θα συνεχίσουμε να προωθούμε πολιτικές που επιτρέπουν στα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα να αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, ώστε να αναπτυχθεί σε μέγιστο βαθμό η δυναμική τους.

Η πολιτεία είναι πάντα ανοιχτή στην ακαδημαϊκή κοινότητα για ειλικρινή διάλογο και προτάσεις που συμβάλλουν στην περαιτέρω αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 

Σχόλια (19)

 
εδιπ
12 Ιαν 2018 09:50

"Τα Ιδρύματα φέτος ενισχύθηκαν και με άλλο προσωπικό υψηλών προσόντων μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων σε θέσεις ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών άλλων βαθμίδων, κατόχων διδακτορικού. Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να αξιοποιηθεί το δυναμικό αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο."

Στα πλαίσια αυτής της "αξιοποίησης" είναι 1. η απαγόρευση εξέλιξης, 2. ο καθένας θα έχει όσες ώρες διδασκαλίας επιθυμεί η σύγκλητος, 3. νέα μείωση μισθού, 4. μηδενική συμμετοχή στα συλλογικά όργανα. ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΑ!!!!

 
TSIFLIKAS
12 Ιαν 2018 09:59

H παραβατικότητα ( καταλήψεις,εμπρησμοί, κ.λ.π. ) είναι έθιμο στην πατρίδα μας. Επιτρέπεται στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Στα πανεπιστήμια επιτρέπεται και ο εμπρησμός. Π.χ. Ο εμπρησμός του Μετσόβιου πριν από αρκετά χρόνια...Μόνο στο Δημοτικό δε γίνεται κάτι! Πρέπει να συσταθεί μία επιτροπή για να μελετήσει τη διδακτική της κατάληψης στο Δημοτικό Σχολείο.

 
apofoitos tei krhths
12 Ιαν 2018 10:24

Για το ΤΕΙ Κρητης σχετικα με συγχωνευση για ακομα μια φορα δεν υπαρχει απολυτως καμια αναφορα.

 
Αποφοιτος ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ
12 Ιαν 2018 10:31

-Το εγχείρημα αναγνωρίζει την ακαδημαϊκή πορεία των δύο Ιδρυμάτων και σηματοδοτεί τη δυνατότητα αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη προς την κατεύθυνση της συγκρότησης ισχυρών πόλων έρευνας και καινοτομίας με την πρωτοβουλία των ίδιων των ΑΕΙ και όχι με μεθόδους επιβολής.-

Όχι υπουργέ!!!Ψεύδεσαι ασύστολα!!!!!!!Αν αναγνώριζες την ακαδημαική πορεία των δύο ιδρυμάτων δεν θα κατέστρεφες και δεν θα υπέβαλες με τέτοιο περίσσιο θράσος και αντισυνταγματικότητα την απαξίωση των αποφοίτων τους!!!!!!

Υ.Γ:ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ.

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
12 Ιαν 2018 10:38

Ιδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

''Η πρώτη εμβληματική πρωτοβουλία σε αυτή την κατεύθυνση είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τη συστηματική συνέργεια των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Το εγχείρημα αναγνωρίζει την ακαδημαϊκή πορεία των δύο Ιδρυμάτων και σηματοδοτεί τη δυνατότητα αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη προς την κατεύθυνση της συγκρότησης ισχυρών πόλων έρευνας και καινοτομίας με την πρωτοβουλία των ίδιων των ΑΕΙ και όχι με μεθόδους επιβολής.''
ΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΟΥ ΑΛΛΑ Η ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΕΧΕΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΑΥΤΩΝ.
ΕΙΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΑΛΛΟΥ ΤΕΙ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΤΟ ΠΔΑ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΑΠΑΡΧΗ ''Ο ΜΠΟΥΣΟΥΛΑΣ'' ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑ ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΟΣ ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΠΙΣΤΕΥΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΙΣΟΤΗΜΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΟΥ ΧΑΡΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΩ ΤΩΡΑ ΝΟΙΩΘΩ ΣΤΑ 35 ΜΟΥ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΩΣ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΟΥ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΕΧΩ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ(ΚΑΤ ΕΜΕ ΠΑΡΑΛΟΓΟ).ΔΟΥΛΕΥΩ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΕΧΩ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΚΑΙ ΑΝΗΥΣΧΩ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ ΟΣΟΣΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ

 
stefanos
12 Ιαν 2018 11:12

To ΠΔΑ δεν θα λειτουργήσει! Οι απόφοιτοι των 2 υπό απορρόφηση ΑΕΙ του τεχνολογικού τομέα έχουν μια καριέρα και ζωή να υπερασπίσουν. Με το ως έχει νομοθέτημα, δεν θα μπορούν ούτε αντίγραφα πτυχίου,αναλυτικής βαθμολογίας και syllabus να λάβουν από την γραμματεία του ΠΔΑ. Αν δεν γίνει ισοτίμηση, ετοιμαστείτε για λουκέτα. Πολύ κακή αρχή για το ΠΔΑ.

 
Πανάρεστος
12 Ιαν 2018 11:22

Πανεπιστήμιο Δυτικής Όχθης (;) => Απαράδεκτες μεθοδεύσεις εις βάρος των αποφοίτων (εξαφανίζονται από προσώπου γης !!!!!!!), εις βάρος των ΕΔΙΠ, εις βάρος όσων φοιτούν και έχουν ξεπεράσει κατά 4 εξάμηνα την κανονική διάρκεια φοίτησης, εις βάρος των καθηγητών και φοιτητών ΤΕΙ της επαρχίας (αυτοί είναι πλάσματα άλλου Θεού ;;;;), εις βάρος των καθηγητών των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά οι οποίοι μπαίνουν σε ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΕΙΣ ΘΕΣΕΙΣ (τι άλλο θα ακούσουμε !!!), εις βάρος των Αναπληρωτών καθηγητών των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά (οι οποίοι θα πρέπει να κριθούν με τα προσόντα του Καθηγητή Πανεπιστημίου χωρίς καμία προειδοποίηση !!), εις βάρος των αποφοίτων ΕΠΑΛ (για τους οποίους εξαφανίζεται η Τεχνολογική Εκπαίδευση !!), εις βάρος όλης της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ !!! ΕΛΕΟΣ !!! Σταματήστε το εδώ και τώρα !!!!

 
Γιάννης Μ.
12 Ιαν 2018 12:04

"Οκταμελής επιτροπή πανεπιστημιακών και εκπροσώπων των ΤΕΙ μελέτησε το πρόβλημα επί επτά μήνες και κατέληξε σε συμπεράσματα, την πλειοψηφία των οποίων υιοθέτησε το Υπουργείο στη διαμόρφωση του σχετικού νομοσχεδίου."
Γιατί τόση μυστικότητα με το πόρισμα της επιτροπής; Τί φοβούνται και σας είπαν, να μη βγει στη δημοσιότητα; Εκτός και αν έλεγε άλλα από αυτά που είχατε στο μυαλό σας ...

 
ΓΣ
12 Ιαν 2018 12:55

Ηταν πραγματική δυστυχία για την Παιδεία που έτυχε να γίνει Υπουργός ο σημερινός. Ακου λέει θα μελετήσει επιτροπή το "σύνθετο" ζήτημα της παραβατικότητας στα πανεπιστήμια! Λες και η ανομία, τα ναρκωτικά, το ξύλο, οι συνεχείς ζημίες θέλουν ιδιαίτερη μελέτη. Κύριε Υπουργέ, ΟΛΕΣ οι άλλες χώρες του πλανήτη έχουν λύσει αυτό το πρόβλημα. Γι'αυτό δε διαβάζουμε για παρόμοια περιστατικά σε σταθερή βάση, σε καμμια άλλη χώρα. Αφήστε τις ιδεοληψίες και τις παρελκυστικές τακτικές, που μόνο τους μπαχαλάκηδες ευνοούν, και εφαρμόστε τη λύση που δούλεψε και δουλεύει σε όλη την υπόλοιπη Γη. Φτάνει πιά!

 
Απόφοιτος ΤΕΙ 2000.
12 Ιαν 2018 13:13

Το έργο της ΝΤΡΟΠΗΣ!
Ασχημονείτε εις βάρος ανθρώπων! Εκμεταλλεύεστε την ανοχή του Συστήματος!
Δυστυχώς για την Κοινωνία και ευτυχώς για εσάς, δεν έχει γίνει η παραμικρή επίκληση του Συντάγματος, της Ευρωπαϊκής νομολογίας και της Διεθνούς Πρακτικής.
Περάσατε στον πρόσφατο Νόμο των ΑΕΙ τη δυνατότητά σας να κάνετε ό,τι θέλετε τα ΑΕΙ και τώρα νομίζετε ότι έχετε όλα τα θεσμικά όπλα να μας καταστρέψετε!
Περισσότερη απογοήτευση δεν νιώθω για εσάς κ. Υπουργέ. Εσείς «λειτουργήσατε» όπως οι όμοιοι ομότιμοί σας των προηγούμενων Κυβερνήσεων.

Λυπάμαι, όπως έχω ξαναπεί, που ζω σε μία χώρα της ΕΕ, που δεν αναγνωρίζει το Πτυχίο μου ως ΑΕΙ, που με διαχωρίζει παράνομα στο Δημόσιο, που δεν μου εκχωρεί Επαγγελματικά Δικαιώματα, που κλείνει το ΑΕΙ στο οποίο σπούδασα, απαξιώνοντας πλήρως τις σπουδές που το ίδιο το Κράτος επικύρωσε!
Λυπάμαι που σε όλες τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές Χώρες όλα τα παραπάνω δεν γίνονται! Αντ’ αυτού απολαμβάνω όλα μου τα δικαιώματα ως ευρωπαίος πολίτης. Ως Έλλην είμαι ένα παιδί κατώτερου Θεού!
Αυτός είναι ο απολογισμός σας κ. Γαβρόγλου, σε ό,τι αφορά τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 
Ε.Μ.
12 Ιαν 2018 13:28

''Η πρώτη εμβληματική πρωτοβουλία σε αυτή την κατεύθυνση είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από τη συστηματική συνέργεια των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.
Το εγχείρημα αναγνωρίζει την ακαδημαϊκή πορεία των δύο Ιδρυμάτων ....''
Αυτό λέτε έργο;;;
Οι απόφοιτοι δεν συνέβαλαν στην ακαδημαϊκή πορεία των 2 ιδρυμάτων;
Πώς είναι δυνατόν να πετάτε έξω τους αποφοίτους των ΤΕΙ; Υπάρχουν απόφοιτοι ΤΕΙ με μεταπτυχιακά, διδακτορικά και αξιόλογο ερευνητικό έργο!

 
εδιπ
12 Ιαν 2018 13:46

"Τα Ιδρύματα φέτος ενισχύθηκαν και με άλλο προσωπικό υψηλών προσόντων μέσω της διαδικασίας των μετατάξεων σε θέσεις ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών άλλων βαθμίδων, κατόχων διδακτορικού. Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια να αξιοποιηθεί το δυναμικό αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο."

Τα Ιδρύματα είναι υποστελεχωμένα όπως λέει και ο Υπουργός. Αλλά παρόλα αυτά κάποιο ποσοστό των ΕΔΙΠ οι οποίοι προσφέρουν ερευνητικά και εκπαιδευτικά στα Ιδρύματα τους αφήνουμε στα αζήτητα. Επιτέλους, δώστε μας την ευκαιρία να εξελιχθούμε μέσω ανοιχτών διαδικασιών κ. Υπουργέ.
Μετά από τόσο καιρό, μας λέτε ότι 'Θα πρέπει να ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
Είναι απαράδεκτο. Και τόσο καιρό γιατί δεν προσπαθείτε? Εσείς είστε ο αρμόδιος.

 
ΕΛΚΕ
12 Ιαν 2018 14:06

Υπάρχουν πολλοί ερευνητές στους ΕΛΚΕ που κάνουν διδασκαλία, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες για αρκετά χρόνια, ενώ φαίνονται ως έκτακτο προσωπικό ή αυτοαπαχολούμενοι. Τι θα κάνετε με αυτούς?

 
Ιωσήφ Καραγιάννης
12 Ιαν 2018 15:23

Είναι βέβαιο Υπουργέ οτι θα μείνετε στην Ιστορία με μαύρα γράμματα κατάμαυρα για την διάλυση ολων των βαθμίδων της εκπαίδευσης,για τον ρεβανσισμό και την εμπάθεια σας.

Ο Ελληνικός λαός εχει μνήμη και δεν ξεχνάει

Οταν θα κάνετε ταμείο θα δείτε τι θα εχετε εισπράξει και εσείς προσωπικα και το κόμμα σας

Καληνύχτα σας

 
ΑΛΗΘΕΙΕΣ
12 Ιαν 2018 19:58

ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ;
1. ΟΙ 500 + 500 ΘΕΣΕΙΣ ΔΕΠ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ, ΑΛΛΑ ΤΗΣ Κ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΧΕ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΑΛΛΕΣ 500 ΓΙΑ ΤΟ 2019 ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ "ΕΝΑ ΠΡΟΣ ΕΝΑ". Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΙΣ ΞΕΧΑΣΕ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΗΔΗ ΓΙΝΕΙ.
2. Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΡΕΥΝΤΩΝ ΑΠΟ ΕΣΠΑ ΗΤΑΝ ΤΗΣ Κ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ (ΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΜΠΑΛΩΜΑ)
3. ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ 500 ΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ, ΕΝΩ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΥΡΝΙΑ ΤΩΝ 500 ΘΕΣΕΩΝ (ΦΕΚ) ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΣΤΕΙΛΕΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ
4. ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥΣ ΣΤΑ ΤΕΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΑ (ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΛΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)
5. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΝΑ ΕΝΝΟΕΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ.

Ο ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΔΕΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΣΥΝΑΊΝΕΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΤΡΩΝΕ ΤΟ ΤΥΡΑΚΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΙΚΡΥΝΕΙ ΕΝΑΝ ΥΠΕΡΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΑΝ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΘΑ ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΕ ΟΤΙ Η ΛΥΣΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΕΙ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΑ ΜΕΙΩΣΕΙ.

ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΩΦΕΛΕΙΤΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΧΩΡΑ Ή Ο ΛΑΟΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΣΙΩΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ;

 
ΜΒ
12 Ιαν 2018 22:10

Κύριε υπουργέ
Η συγχώνευση επιστημών με παγκόσμια καταξίωση και αναγνώριση σε υβριδικά τμήματα δεν είναι πρόοδος.Η μετατροπή τμημάτων υγείας σε κατευθύνσεις μόνο αναβάθμιση δεν θα φέρει στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και στο παρεχόμενο σύστημα υγείας. Τμήμα λίγο απ'όλα το τμήμα βιοϊατρικών επιστημών εξαφανίζει τα αυτόνομα τμήματα που το αποτελούν και υπάρχουν αρκετές δεκαετίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλά ξέχασα υπάρχει και η ιδιωτική εκπαίδευση για τους έχοντες και κατέχοντες!!!! Κρίμα....

 
kostas delidis
13 Ιαν 2018 11:10

Συγχωνεύσεις ΑΕΙ και το νέο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Η ενιαιοποίηση του Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας είναι ένα θέμα με ιστορία, βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη και θα μας απασχολεί σίγουρα και στο μέλλον. Έχουν κατατεθεί πολλές απόψεις με σοβαρά επιχειρήματα (π. χ. Σκέψεις για τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας: Τρεις πόλοι και τρεις στόχοι, Δημοσθένης Σταμάτης esos.gr, 06/06/2016, ΤΕΙ Παρόν & Μέλλον, Κώστας Δελίδης Κοζάνη 05/05/09 και πολλοί άλλοι) και προτάσεις που κινούνται στον ευρύτατο χώρο από το όραμα-φαντασία μέχρι το λογικό και πραγματοποιήσιμο σενάριο. Οι διαστάσεις του εγχειρήματος είναι τεράστιες και είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει πρόβλεψη του βαθμού επιτυχίας του τελικού αποτελέσματος. Λόγω της πολυπλοκότητας του θέματος για να πετύχουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα απαιτείται συσστράτευση όλων των άμεσα η/και έμμεσα εμπλεκομένων φορέων και πολιτών χωρίς ιδιοτέλειες, διεκδικήσεις συνδικαλιστικών-κομματικών συμφερόντων κλπ, κλπ.
Ο κύκλος των ΤΕΙ φαίνεται ότι έκλεισε, η δε πανεπιστημιοποίησή τους είναι μονόδρομος. Ποιος όμως θα αντικαταστήσει τον πολύ πετυχημένο θεσμό της Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕΙ), τον τόσο απαραίτητο και απόλυτα συνάδοντα με τη δομή και το υπάρχον αναπτυξιακό επίπεδο της χώρας; Η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι εύκολη και απαιτείται σοβαρή μελέτη. Η καθιέρωση των διετών προγραμμάτων μέσα στα πανεπιστήμια είναι μια συνιστώσα που μπορεί να ενταχθεί μέσα στο γενικό προβληματισμό, αν και είναι αμφίβολη η υιοθέτηση και η εφαρμογή τους κυρίως από το πανεπιστημιακό κατεστημένο. Η γνώμη που έχει εκφραστεί για τη μετάλλαξη του αρχετύπου (profile) του πανεπιστημίου σε ένα πολυμορφικό Ίδρυμα ποικίλης διάρκειας και ευρέως γνωστικού αντικειμένου πτυχίων- διπλωμάτων, αποτελεί ίσως μια πρόταση για επεξεργασία.
Η κάθε συγχώνευση ΤΕΙ και πανεπιστημίου έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Ειδικότερα, για τη Δυτική Μακεδονία μπορεί να βρεθεί μια λύση έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ρωμαλέο και δυναμικό πανεπιστήμιο με ενεργό συμμετοχή στην ανάπτυξη της χώρας και με διεθνή εμβέλεια. Το εγχείρημα ίσως δεν είναι πολύ δύσκολο, γιατί τα δύο Ιδρύματα έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Το πολυπολικό μοντέλο, που δούλεψε με επιτυχία κυρίως στην περίπτωση του ΤΕΙ, μπορεί να συνεχίσει να εφαρμόζεται. Τέσσερις σχολές με δέκα τμήματα θα μπορούσε ίσως να αποτελέσει μια πρόταση για έναρξη διαλόγου. Η συμβολή-συμμετοχή όλων είναι πολύτιμη και απαραίτητη. Αρνητικές αντιδράσεις, αντιρρήσεις, παράπονα και γρίνιες δεν συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου. Μόνο με την πρυτάνευση του ΕΜΕΙΣ θα οδηγηθούμε στην επιθυμητή και σωστή λύση.

 
TSIFLIKAS
13 Ιαν 2018 12:08

Κύριε Υπουργέ,
Παρόμοια κείμενα έχουν διατυπώσει και οι προηγούμενοι υπουργοί παιδείας από τη μεταπολίτευση και μετά. Γνωρίζετε ότι ελάχιστα απ' αυτά που είπαν, υλοποιήθηκαν και ευδοκίμησαν. Πάντοτε ο επόμενος ακύρωνε μεγάλο μέρος του νομοθετικού έργου που είχε εισηγηθεί ο προηγούμενος. Γι' αυτό και δεν είχε νόημα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε μία βαθμίδα. Τίποτα δεν ολοκληρώθηκε για να αξιολογηθεί.Γνωρίζετε επίσης ότι κανείς από τους προηγούμενους υπουργούς δεν προσπάθησε να αναδείξει αυτό το θέμα στη βουλή. Είναι ασήμαντο;
Γνωρίζετε επίσης ότι και το δικό σας έργο θα ακυρωθεί από την επόμενη κυβέρνηση, αν αυτή δημιουργηθεί από την ΝΔ.
Γνωρίζετε επίσης ότι χιλιάδες ελληνικές οικογένειες θα ήθελαν έναν υπουργό παιδείας που θα τον υποστηρίζουν 200 τουλάχιστον βουλευτές στη βουλή. Μπορείτε να εξηγήσετε στους αριστερούς Έλληνες πολίτες πρώτα και μετά στους υπόλοιπους, γιατί είναι ουτοπία να αγωνιστεί ένας αριστερός υπουργός παιδείας για να αντικατασταθεί από έναν εθνικό υπουργό παιδείας; Γιατί η σημερινή Αριστερά δεν μπορεί να κάνει αυτή την υπέρβαση;
Αν είχαμε έναν υπουργό παιδείας του επιπέδου του Κώστα Γεωργουσόπουλου, που θα τον υποστήριζαν 200 τουλάχιστον βουλευτές, δε θα 'ταν καλύτερα για τον τόπο μας;

 
bet
14 Ιαν 2018 11:12

Το ΤΕΙ Κρητης ή θα γινει Μινωικο Πανεπιστημιο ή θα παραμεινει ενα απο τα 2-3 ΤΕΙ που θα απομεινουν και μοιραια οδηγηθει σε παρακμη και κλεισιμο λιγα χρονια μετα αφου η χωρα θα εχει ουσιαστικα μονο πανεπιστημια. Αποφαση του Πανεπιστημιου και του Πολυτεχνειου Κρητης ειναι να συνεχισουν ως εχουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean