Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματική την απόφαση για τα Θρησκευτικά Γ΄ έως ΣΤ του Δημοτικού και του Γυμνασίου

Υπουργείο Παιδείας:Η συγκεκριμένη απόφαση πηγαίνει την εκπαίδευση και την κοινωνία πολλά χρόνια πίσω, καθώς ταυτίζεται και συντάσσεται με απόψεις ακραίων και σκοταδιστικών θεολογικών κύκλων.
Δημοσίευση: 20/03/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), έκρινε η  Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, την απόφαση του πρώην  υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, με την οποία άλλαξε ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στις τάξεις Γ΄ έως ΣΤ του Δημοτικού και του Γυμνασίου, μετά από προσφυγή του  Μητροπολίτη  Πειραιώς Σεραφείμ  , της Εστίας Πατερικών Μελετών, και γονέων.

Δεν αφορά το Λύκειο καθώς αναμένεται να συζητηθεί δεύτερη σχετική αίτηση ακύρωσης.

Το υπουργείο Παιδείας  εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία κάνει λόγο για  διαρροές της απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, και υπογραμμίζει:

Α. Το υπουργείο σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες ωστόσο και αυτές κρίνονται ως προς τα αποτελέσματά τους και ως προς το σκεπτικό τους.

Β. Η συγκεκριμένη απόφαση πηγαίνει την εκπαίδευση και την κοινωνία πολλά χρόνια πίσω, καθώς ταυτίζεται και συντάσσεται με απόψεις ακραίων και σκοταδιστικών θεολογικών κύκλων.

Γ. Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει  το έργο της ανανέωσης, του πλουραλισμού και του εκδημοκρατισμού των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών υλικών όλων των βαθμίδων.

Σημειώνεται δε, ότι η νέα διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών έχει ενσωματωθεί πλήρως και έχει γίνει απολύτως αποδεκτή από εκπαιδευτικούς και μαθητές γιατί αποτελούσε ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας.

Ε. Το υπουργείο, τέλος, θα τοποθετηθεί εκ νέου για το θέμα όταν κοινοποιηθεί η απόφαση.

Ειδικότερα οι ανώτατοι δικαστές τονίζουν στην απόφαση ότι προβλεπόμενη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών   δεν είναι ικανή να ανάπτυξη, εμπεδώσει και να ενισχύσει όπως επιβάλλεται από τη διάταξη του άρθρου 16 του Συντάγματος την Ορθόδοξη Χριστιανική συνείδηση των μαθητών, διότι:

  •  είναι ελλιπής κατά περιεχόμενο,
  •  δεν είναι αυτοτελής, αμιγής και διακριτική σε σχέση με τη διδασκαλία στοιχείων αναφερομένων σε άλλα δόγματα ή θρησκείες με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στους μαθητές ως προς το περιεχόμενο της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας και
  •  δεν είναι επαρκή από την άποψη του χρόνου που διατίθεται για το μάθημα των Θρησκευτικών.
  •  δεν γίνεται αναφορά στην Αγία Ομοούσιο και Αδιαίρετο Τριάδα την οποία επικαλούνται στην επικεφαλίδα τους όλα τα Ελληνικά Συντάγματα και
  • στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού ο Ιησούς Χριστός παρουσιάζεται ως ξένος, ως προσδοκώμενος Μεσσίας, ως δάσκαλος που όλοι θαυμάζουν, ως αγαπημένος φίλος, όχι όμως ως Σωτήρας του κόσμου. 

Σχόλια (20)

 
Εχω καταπιει μια μπατανοβουρτσα
20 Μαρ 2018 21:54

Δεν πτοουμεθα, θα δημιουργησουμε εμεις το νεο ρεκορ με τις περισσοτερες αντισυνταγματικοτητες σε νομους και αποφασεις σε μια θητεια.

 
Αναστασία
20 Μαρ 2018 22:59

Η soft εκδοχή του Ισλάμ... Καληνύχτα.

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
20 Μαρ 2018 23:04

ΝΑΙ,ΑΥΤΗ Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΟ ΡΕΚΟΡ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΡΑΞΑΝ!ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΙΑΣΑΝΕ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ!ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΕΣ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ...GO HOME!

 
Βασίλης Βασιλόπουλος
20 Μαρ 2018 23:08

Το ΣτΕ κρίνει την συνταγματικότητα ή μη, όχι την ορθότητα ή μη. Γι' αυτό φτιάχτηκε και σε αυτό είναι καλό. Η προφανής αντίφαση της απόφασής του με το αίτημα για ανεξιθρησκία και με τον ρόλο ενός αμιγούς εκπαιδευτικού συστήματος δείχνει απλά ότι κάποια άρθρα του συντάγματος είναι παρωχημένα. Αν αλλάξει το σύνταγμα προς το ορθολογικότερο, θα ακολουθήσουν και οι αποφάσεις του ΣτΕ.

 
Eιστε πρωταθλητές στους αντισυνταγματικούς νόμους
20 Μαρ 2018 23:12

και για ένα υπουργείο σπάσατε όλα τα κοντέρ και τα ρεκόρ Γκίνες.Σε άλλο άρθρο σήμερα του εσος ο Γαβρόγλου επανέλαβε ότι ο Μητσοτάκης θα καταργήσει όλους τους νόμους των Μπαλτά-Κουράκη -Φίλη και του ίδιου του Γαβρόγλου.Άρα και τον τελευταίο του νόμο για τα στελέχη της εκπαίδευσης κλπ.Από το στόμα του και στου Θεού το αυτί.Το μεγαλύτερο κατόρθωμα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι ότι κατάφεραν να θεωρείται ο Μητσοτάκης ο σωτήρας της χώρας γιατί απλά και μόνο θα μας σώσει από αυτούς.Αυτό και αν είναι άθλος.Να πιστεύουν οι περισσότεροι ότι θα μας σώσει από αυτούς τους ...σωτήρες.

 
Αμερόληπτος
20 Μαρ 2018 23:52

Ευτυχώς που το ΣτΕ αγρυπνεί! Αυτή η κυβέρνηση, η τύποις ονομαζόμενη "πρώτη φορά αριστερά" θα κάνει κάποια στιγμή νόμο συνταγματικό; (βλέπε νόμος Κουράκη Μπαλτά για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων, νόμος για τα κανάλια κλπ )Αναμένουμε το ίδιο ράπισμα να δώσει το ΣτΕ και για το Λύκειο.

 
Αμερόληπτος
21 Μαρ 2018 00:03

Το υπουργείο αμετανόητο δεν πρόκειται να σεβαστεί την απόφαση του ΣτΕ, όπως άλλωστε έπραξε και με τον αντισυνταγματικό νόμο των Κουράκη Μπαλτά για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων εμπαίζοντας τους αδικημένους υποψήφιους του 2015. Ευτυχώς που ο καιρός να φύγουν φτάνει. Σε όλα αποτυχημένοι, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Πλήρης η ασυμφωνία της πολιτικής τους με τη βούληση του ελληνικού λαού. Τώρα πώς διαπίστωσε το υπουργείο πως "η νέα διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών έχει ενσωματωθεί πλήρως και έχει γίνει απολύτως αποδεκτή από εκπαιδευτικούς και μαθητές γιατί αποτελούσε ώριμο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας". Δόθηκε μήπως κάποιο ερωτηματολόγιο σχετικό σε θεολόγους, γονείς, μαθητές ή συμβουλεύτηκε τη γνωστή θεολογική ομάδα;

 
Δάσκαλος
21 Μαρ 2018 01:20

Υπουργέ γιατί η διχαστική σας αυτή απάντηση;Η κυβέρνηση σας λέει ότι λόγω σοβαρότατων εξωτερικών κινδύνων απαιτείται ενότητα και όχι διχασμός.Γιατί δεν το τηρείτε;Γιατί συνεχίζετε να διχάζετε και να προσπαθείτε να συνεχίσετε να κυβερνάτε μέσω του διχασμού που μπορεί να οδηγήσει σε εθνικές και εσωτερικές περιπέτειες;Θα θέλατε να απαντηθείτε και εσείς με τέτοιο ύφος όταν και σύντομα γίνετε αντιπολίτευση;Θα σας άρεσε να σας απαντάνε έτσι;Εκτός αν μόνο με διχαστικό λόγο έχετε συνηθίσει οπότε σηκώνω ψηλά τα χέρια.Πάντως για τις αλεπάλληλες αντισυνταγματικές αποφάσεις που εισέπραξε το Υπουργείο και εσείς και οι προκάτοχοι σας λέξη.Είναι δυνατόν να φταίνε όλοι οι άλλοι και ποτέ εσείς;

 
George Kakarelidis
21 Μαρ 2018 01:47

Ἐ ἐσεῖς, 'ἐκεὶ στό Υπουργεῖο; Ποῦ κολλάει ὁ εκδημοκρατισμός (sic) τὠν ... προγραμμάτων σπουδῶν; Θα τρελλαθοῦμε τελείως μέ δαύτους..

 
Παναγιώτης
21 Μαρ 2018 06:21

Αναμενόμενη και αυτονόητη απόφαση! Ο μηδενισμός δεν είναι ούτε ισότητα ούτε δημοκρατία! Να αποσυρθούν αμέσως τα αντισυνταγματικά αυτά βιβλία των Θρησκευτικών!

 
Μανώλης
21 Μαρ 2018 08:12

Το ΣτΕ είπε απλά ότι υπάρχει Σύνταγμα και πρέπει να το σεβόμαστε. Οι υπουργοί μας πριν νομοθετούν πρέπει να διαβάζουν το Σύνταγμα. Θα αναλάβει την ευθύνη κάποιος υπουργός για την αναστάτωση και να πάει σπίτι του;;;

 
ph
21 Μαρ 2018 09:05

Ο Β. Βασιλόπουλος έχει απόλυτο δίκιο.
Οι δικαστές δεν εκφράζουν προσωπικές απόψεις.
Αποφασίζουν με βάση το Σύνταγμα.
Εμείς (περισσότερο οι υπουργοί) οφείλουμε να το γνωρίζουμε και να το εφαρμόζουμε.
Διαφορετικά θα πρέπει να κάνουμε τις απαραίτητες συνταγματικές αλλαγές.

 
Διδάσκων
21 Μαρ 2018 09:16

Πολύ φοβάμαι ότι το μτΘ θα "αλεσθεί" στις μυλόπετρες της αντιπαλότητας που έχει εμφανισθεί μεταξύ της παρούσας κυβέρνησης και του δικαστικού σώματος. Εφημολογείτο από μήνες πριν ότι η απόφαση θα είχε αυτό το περιεχόμενο. Αφορά όμως το ΦΕΚ τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 2920/13.09.2016 δηλαδή το Πρόγραμμα Σπουδών Θρησκευτικών Δημοτικού Γυμνασίου πριν την αναθεώρηση του 2017 η οποία έγινε μετά τις συναντήσεις της επιτροπής ιεραρχών από την Εκκλησία της Ελλάδος με την επιτροπή από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και συμφωνήθηκαν αρκετές αλλαγές. Τα ισχύοντα ΦΕΚ για το μτΘ αυτή τη στιγμή είναι ΦΕΚ τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 2104/19.06.2017 για το ΠΣ Θρ. Δημοτικού Γυμνασίου και ΦΕΚ τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 2105/19.06.2017 για το ΠΣ Θρ. Λυκείου.
Περιμένοντας βέβαια να έρθει στη δημοσιότητα το πλήρες σκεπτικό, αυτό που δημοσιεύθηκε μέχρι στιγμής φαίνεται παράλογο και παντελώς αναχρονιστικό σε σχέση με ό,τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην ελληνική κοινωνία και στο ελληνικό σχολείο αλλά και άδικο και μυωπικό ακόμα και για το ίδιο το ΠΣ του 2016.
Π.χ. χωρίς να υπεισέλθουμε στο θεολογικό περιεχόμενο των ΠΣ που είναι "τραβηγμένα από τα μαλλιά" αυτά που δημοσιεύθηκαν ότι αναγράφονται στην απόφαση, είναι δυνατόν στο σκεπτικό τους να υπάρχει θέμα ανισονομίας μεταξύ των ορθοδόξων ελλήνων και των ρωμαιοκαθολικών, εβραίων και μουσουλμάνων ελλήνων; ΄Ολοι όσοι είμαστε στην τάξη γνωρίζουμε ότι στα δημόσια σχολεία της χώρας οποιοσδήποτε που φοιτά μπορεί να πάρει απαλλαγή από το μτΘ μόνο αν δηλώσει ότι δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος (εγκύκλιος Λοβέρδου 2015) και δεν έχει το δικαίωμα να διδαχθεί τα της δικής του θρησκείας μέσα στο σχολείο ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ σε ορισμένα συγκεκριμένα σχολεία των Κυκλάδων (για ρ/κ) 2 στην Αθήνα και τη Λάρισα (για εβραίους ) με νόμους της 10ετίας του '50 και του '60 (και τα οποία τα περισσότερα έχουν καταργηθεί, ειδικά δημόσιο σχολείο με εβραϊκά δεν υφίσταται κανένα πλέον παρά μόνον το σχολείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας στην Αθήνα) και στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης (λόγω συνθήκης Λωζάνης). Δηλαδή ένα μουσουλμανάκι που θα φύγει από σχολείο της Θράκης και θα πάει σε ένα άλλο οποιοδήποτε δημόσιο σχολείο της χώρας μπορεί να πάρει απαλλαγή αλλά όχι να διδαχθεί μέσα στο σχολείο τα της δικής του θρησκείας.

 
Σταύρος Βουγιουκλίδης
21 Μαρ 2018 09:30

Πραγματικά αυτό το Υπουργείο έχει καταργήσει κάθε λογική. Τα βιβλία θρησκευτικών επιστρέφονται κάθε μέρα και αυτοί μιλάνε για λαϊκή απαίτηση για ανανέωση. 12 χρόνια θρησκειολογία δεν κάνουν ούτε οι θεολόγοι. Δεν έχω λόγια.

 
Μία άνοιξη που αργεί να έλθει
21 Μαρ 2018 09:34

Η απόφαση του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, με την οποία άλλαξε ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στις τάξεις Γ΄ έως ΣΤ του Δημοτικού και του Γυμνασίου (αλλά και του Λυκείου) έφερε στην επιφάνεια παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος και του μαθήματος των θρησκευτικών. Καταρχήν ποτέ δε δημοσιεύτηκαν τα προσόντα των υποψήφιων εμπειρογνωμόνων που θα συνέτασσαν το Αναλυτικό Πρόγραμμα, ΄ώστε οι ενδιαφερόμενοι, αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα να γνωρίζουν γιατί επιλέχτηκαν οι συγκεκριμένοι. Για την συγγραφή των φακέλων του μαθήματος (για τους οποίους με έμφαση τονίζονταν ότι οι συντάκτες εργάστηκαν αμισθί) ποτέ δεν έγινε μία -έστω- τυπική ΄πρόσκληση, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να συμμετέχει, εφόσον επιθυμούσε. Η μόνη λύση που υπάρχει τώρα -πέρα από αφορισμούς που μιλάνε για σκοταδισμό, και δεν πείθουν κανέναν πλέον- είναι να προκηρυχτεί άμεσα η σύνταξη Νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος και η επιλογή των συντακτών του να γίνει με απόλυτη διαφάνεια , η πρόταση στη συνέχεια να τεθεί σε διαβούλευση,και να γίνει διαγωνισμός που θα απευθύνεται σε όλους για τη συγγραφή νέων εγχειριδίων του μαθήματος.

 
Άλεξ
21 Μαρ 2018 10:31

Με τα προγράμματα του Φίλη για τα θρησκευτικά οι πάντες είχαν λόγο για αυτό (υπάλληλοι Μητροπόλεων, Συνταξιούχοι) πλην των μαχόμενων εκπαιδευτικών που διδάσκουν τώρα το μάθημα. Παρουσιάζεται μία μεγάλη ευκαιρία με την ορθή και δίκαιη απόφαση του ΣτΕ. Να δημιουργηθεί ένα νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα που θα μπορεί να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών μας και να είναι σύμφωνο με το Σύνταγμα.

 
Γεωργοδασκαλος
21 Μαρ 2018 17:45

Τελικά υπάρχει Θεός και ασχολείται με έργα και αποφάσεις ανθρώπων.

 
Κ
21 Μαρ 2018 19:02

Η ιστορία θυμίζει το ανέκδοτο: ξανακαντους όλους μαύρους...

 
Γιώργος Π.
21 Μαρ 2018 21:38

Διαμαρτύρομαι έντονα για την σκοταδιστική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας για τους συμπατριώτες μας Ρωμαιοκαθολικούς, Εβραίους και Μουσουλμάνους επιτρέποντας τους να διδάσκονται τα Θρησκευτικά σύμφωνα με την πίστη του.

 
Δημήτριος
22 Μαρ 2018 04:32

Απόλυτα συνεπείς στον σκοταδισμό και στον μεσαιωνισμό. Και με ένα σύνταγμα διάτρητο στην ερμηνεία του καθενός, λες και η “ανάπτυξη” θρησκευτικής συνείδησης, σημαίνει “επιβολή” θρησκευτικής συνείδησης και κατηχητικό. Πλάκα έχουν κι αυτοί που έχουν άποψη, χωρίς καν να έχουν ρίξει μια ματιά στο περιεχόμενο, τα χαρακτηριστικά της θρησκευτικής μάθησης που υιοθετούνται, τις μορφές διδασκαλίας που προτείνονται και τη διδακτική προσέγγιση, τις έννοιες που αναδύονται από τα κείμενα και τις δραστηριότητες, τον κοινωνικό χαρακτήρα της Ορθοδοξίας που προβάλλεται, και την παιδαγωγικότητα του μαθήματος. Πρόταση: Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών να ξαναγραφτεί από το ΣτΕ και με υπεύθυνο επιστημονικού πεδίου τον Άγιο Πατέρα του Αιγίου. Ο δε τίτλος όχι πλέον Θρησκευτικά, αλλά "Χριστιανική Διδασκαλία-Κατηχητικόν". Έτσι, θα είναι σύννομον, με τρόπο που θα εκφράζει ταυτόχρονα την Αγάπη και την "Ιερή οργή των πραγματικών Χριστιανών".

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean