Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Παράταση θητείας για τέσσερα ακόμη χρόνια στον πρόεδρο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων του υπ. Παιδείας

Οι εμπειρίες του προέδρου του ΕΟΕ όπως κατατέθηκαν από τον ίδιο στη Βουλή
Δημοσίευση: 13/04/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την ανανέωση για δεύτερη διαδοχική τετραετή θητεία στη θέση του Προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων του Δάσιου Γεωργίου του Θεοδώρου, , Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών.

Η δεύτερη διαδοχική θητεία, συνεχίζει δε αδιάλειπτα από τη λήξη της πρώτης θητείας, ήτοι από τις 12 Φεβρουαρίου 2018.

Πρόεδρος Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων: Τα βιβλία μας έχουν λάθη

Τα βιβλία μας έχουν λάθη και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα κατά τη διατύπωση των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, είπε ο Πρόεδρος  Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων Καθηγητής Γιώργο Δάσιος στη    συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (22-1-17) , για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, και πρόσθεσε: « Εάν βάλεις ένα εύκολο θέμα θα κατηγορηθείς ότι δεν έχεις την επιστημοσύνη να βάλεις θέματα, εάν πάλι μπει αυτό θα ζητήσεις ότι λέει το βιβλίο, τα παιδιά δεν ξέρουν άλλο βιβλίο, αυτό είναι το Ευαγγέλιο για τα παιδιά που διαβάζουν. Έτσι, προσπαθούμε να τα αποφεύγουμε. Απέφευγε το ένα, απέφευγε το άλλο, μένουν δύο-τρία πραγματάκια τελικά, όπου πρέπει να βρεις τον δυσκολότερο τρόπο για να τα εξετάσεις, γιατί μόνο έτσι θα γίνει μια κλιμάκωση».

Ο κ. Δάσιος μεταφέροντας τις εμπειρίες του  τόνισε τα εξής:

Υπήρξε και θάνατος καθηγητή της Κεντρικής Επιτροπής Πανελλαδικών Εξετάσεων

Ενα δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που επέλεγε τα θάματα των Αρχαίων Ελληνικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που ποτέ δεν έγινε γνωστό, ανάφερε ο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, Καθηγητής Γιώργος Δάσιος πρόεδρος    στη      συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

Πριν 20 χρόνια περίπου, όταν το υπουργείο Παιδείας ήταν στη Μητροπόλεως, ένας φιλόλογος, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, την ώρα που γίνονταν η επιλογή των θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά, υπέστη καρδιακό επεισόδιο, μεταφέρθηκε σε Νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Το γεγονός κρατήθηκε μυστικό.

Ο κ.Δάσιος θέλοντας να μεταφέρει το κλίμα από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων τις ημέρες των Πανελλαδικών Εξετάσεων , είπε τα εξής:

“Την (προ)περυσινή χρονιά κάναμε κάτι που ακούγεται αστείο να αναφέρεται και μόνο. Σε 47 ημέρες, εξετάσαμε 180 μαθήματα, 720 θέματα, περίπου, 1.000 σελίδες. Σκεφτείτε τώρα όλα αυτά τα πράγματα να γίνονται, όντας κλεισμένοι μέσα σε ένα «κελί» για 12 και 14 ώρες, όλο το βράδυ, με τους περισσότερους εισηγητές να μην πέφτουν οι σφυγμοί τους κάτω από 150 και 140 χτύπους. Δεν αναφέρεται αυτό, δεν γίνεται γνωστό αυτό, αλλά έχει υπάρξει και θάνατος. Υπάρχουν λιποθυμίες και ούτω καθεξής. Είναι, εξαιρετικά, πιεστικό το σύστημα”.

Απαξίωση του Λυκείου

Όλη η Ελλάδα μιλάει για την απαξίωση του Λυκείου και για την εκπαίδευση, η οποία έχει εξελιχθεί σε παπαγαλία και αποστήθιση. Προσπαθούμε όλοι να βρούμε πως μπορούμε να το διορθώσουμε αυτό. Ας δούμε την πηγή. Εμείς στις εξετάσεις το ζούμε συνέχεια αυτό. Η πηγή είναι μια και μόνο: Η αυστηρή οριοθέτηση της ύλης. Ειπώθηκε πολύ έντονα προηγουμένως. Να επισημάνω ότι αυτό για εμένα είναι Α και το Ω. Δηλαδή, τους λέμε να μάθετε αυτές τις 100 λέξεις και εμείς θα βρούμε να πούμε τις 5 δυσκολότερες να σας εξετάσουμε. Ποιος από εμάς θα μάθαινε 101 λέξεις για να μπει στο πανεπιστήμιο; Θα λέγαμε να μπούμε πρώτα και θα το διαβάσουμε μετά. Παλαιά δεν υπήρχε ο όρος εντός ύλης ή εκτός ύλης. Υπήρχε ο όρος εύκολα θέματα και δύσκολα θέματα, διότι τότε η περιγραφή ήταν με θεματικές περιοχές. Αυτό επεκτείνεται, λοιπόν, και έχει οπισθοδρομήσει προς την κατεύθυνση του Λυκείου, όπου όσο πλησιάζει ο μαθητής να δώσει εξετάσεις τόσο περισσότερο εντείνει το κουμπί της παπαγαλίας. Αυτό τι αποτέλεσμα έχει; Ξέρουμε όλοι τι αποτέλεσμα έχει. Από την μια πλευρά συζητάμε όλοι για το αδιάβλητο των εξετάσεων και από την άλλη ξέρουμε όλοι ότι με αυτό σύστημα δεν παίρνουμε τους καλύτερους. Δεν παίρνουμε αυτούς που έχουν κριτικό μυαλό. Παίρνουμε αυτούς που μπορούν να ανταπεξέλθουν σ’ αυτό το σύστημα και όχι σαν μυαλά, αλλά και σαν νευρικό σύστημα, διότι πολλά παιδιά μετά το Πάσχα καταρρέουν κάθε χρόνο. Είναι καλοί μαθητές που έχουν διαβάσει τα πάντα, άριστοι μαθητές και δεν μπορούν να γράψουν.   

Αυτό δεν είναι ένα εύκολο πράγμα, να περάσουμε από την αυστηρή περιγραφή που έχουμε τώρα στη θεματική. Αυτό ισχύει σε όλα τα επίπεδα και για τους μαθητές και για τους καθηγητές. Είναι, όμως, η μόνη ελπίδα. Αν δεν το κάνουμε αυτό, αν συνεχίσουμε, δηλαδή, να ανεχόμαστε αυτή τη στάση, δεν πρέπει να έχουμε παράπονο μετά για την παπαγαλία και την αποστήθιση. Πρέπει να πω ότι αυτό πρέπει να γίνει σταδιακά.

Τα μαθήματα

Τα μαθήματα των Θετικών Επιστημών, Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, έχουν ένα βαθμό ελευθερίας. Έχουν τις ασκήσεις οι οποίες δεν είναι περιγεγραμμένες, αλλά κι’ εκεί υπάρχει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε συνέχεια και δεν το διανοούμαστε καν. Αυτό το πρόβλημα είναι το εξής: τα Μαθηματικά έχουν μια συνέχεια. Δεν είναι δυνατόν να εξετάσεις στη Γ΄ Λυκείου μία άσκηση που έχει μέσα το ημίτονο, αλλά να μην μπορείς να βάλεις το συνημίτονο, γιατί είναι στη Β΄ Λυκείου και είναι εκτός ύλης. Δεν το λέω για αστείο.

Η ύλη

Σκέφτεται κανείς την πρόσθεση γιατί δεν την εξετάζουμε που είναι στην Α΄ Δημοτικού; Είναι κι αυτό ύλη; Η Ιστορία, για παράδειγμα, είναι σε μία συγκεκριμένη σελίδα από την αρχή της συγκεκριμένης πρότασης μέχρι το τέλος της τάδε πρότασης και αν φύγει και ειπωθεί μία λέξη από την επόμενη πρόταση, την επόμενη ημέρα τα θέματα είναι εκτός ύλης.

Αναφέραμε όλοι, ότι έχουμε πάρα πολλή ύλη. Στην επαφή μας με τα ευρωπαϊκά κράτη σχετικά με το σύστημα εξετάσεων, είδαμε ότι η ύλη που εξετάζεται είναι, εξαιρετικά, μεγαλύτερη από τη δική μας, γιατί λαμβάνεται υπόψη η ύλη απ’ όλα τα προηγούμενα χρόνια, ή, τουλάχιστον, από τα τρία του Λυκείου και είναι, εξαιρετικά, πιο εύκολα τα θέματα. Έχουν μεγαλύτερο εύρος, αλλά χαμηλότερο επίπεδο εξέτασης. Είναι προφανές. Κάθε φορά, που νομίζουμε ότι μειώνουμε την ύλη για να είναι πιο εύκολα, ανεβαίνει η δυσκολία των θεμάτων. Είναι προφανές αυτό.

Σε αυτό διαφέρουμε από όλη την Ευρώπη. Έχουμε τη λιγότερη εξεταστέα ύλη και πάρα πολύ δύσκολα θέματα. Όχι σε όλα τα μαθήματα, γιατί σε ορισμένα δεν μπορούν να ειπωθούν. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το έχουν τα Αρχαία και τα Λατινικά, που είναι συγκεκριμένα 25 - 30 κείμενα των δεκαπέντε γραμμών και έρχονται τα παιδιά, ξέροντας από πού αρχίζει το κείμενο, παπαγαλία τη μετάφραση. Προσπαθούν να βρουν οι εξεταστές έναν τρόπο για να δουν αν καταλαβαίνουν από ποιο κείμενο είναι ή ξεκινάνε από κάπου. Πώς να βγάλουν νόημα μετά;

Είμαστε η μόνη χώρα της Ευρώπης, που δεν εξετάζουμε τη Γεωμετρία

Ένα άλλο θέμα που με πληγώνει ως Μαθηματικό  είναι ότι είμαστε η μόνη χώρα της Ευρώπης, που δεν εξετάζουμε τη Γεωμετρία, που κάποτε ήμασταν οι καλύτεροι, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Η μόνη χώρα. Και τώρα τα παιδιά, επειδή δεν ακούνε καθόλου για τη Γεωμετρία δεν μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει τρεις διαστάσεις. Πρέπει να δουν την απεικόνιση των τριών διαστάσεων πάνω στο πίνακα και πάλι δεν μπορούν να καταλάβουν πού πηγαίνουν οι άξονες. Έχει περιοριστεί η φαντασία τους.

Εξετάζουμε πολλά μαθήματα

Ένα άλλο θέμα, στο οποίο διαφοροποιούμαστε πολύ από την Ευρώπη, είναι ότι όλη η Ευρώπη εξετάζει λίγα μαθήματα και βασικά. Εμείς εξετάζουμε πάρα πολλά μαθήματα. Όσοι δεν έχουν δει το σύστημα από μέσα ξέρουν μόνο αυτά που γράφουν οι εφημερίδες, οι οποίες είναι μόνο τις 8 μέρες που εξετάζονται τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.

Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων

Την περυσινή χρονιά μαζί με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, τον κ. Παντή, κάναμε κάτι που ακούγεται αστείο να αναφέρεται και μόνο. Σε 47 ημέρες, εξετάσαμε 180 μαθήματα, 720 θέματα, περίπου, 1.000 σελίδες. Σκεφτείτε τώρα όλα αυτά τα πράγματα να γίνονται, όντας κλεισμένοι μέσα σε ένα «κελί» για 12 και 14 ώρες, όλο το βράδυ, με τους περισσότερους εισηγητές να μην πέφτουν οι σφυγμοί τους κάτω από 150 και 140 χτύπους. Δεν αναφέρεται αυτό, δεν γίνεται γνωστό αυτό, αλλά έχει υπάρξει και θάνατος. Υπάρχουν λιποθυμίες και ούτω καθεξής. Είναι, εξαιρετικά, πιεστικό το σύστημα.

Η πρόταση του ΙΕΠ

Η πρόταση του ΙΕΠ με βρίσκει σύμφωνο. Το κύριο στοιχείο που θέλω να πω, είναι ότι συμφωνώ, απόλυτα, ότι το Λύκειο πρέπει να είναι εκπαίδευση και τα τρία χρόνια και ούτω καθεξής. Τώρα, όμως, τα παιδιά έχουν απομακρυνθεί πάρα πολύ από το Λύκειο και πρέπει να βρούμε ένα σκαλοπάτι να τα φέρουμε πάλι μέσα, όχι σαν φυσικές παρουσίες, αλλά να φέρουμε πάλι μέσα την πνευματική τους παρουσία, τα ενδιαφέροντά τους.

Αυτό το βήμα του να στρέψουμε το σχολείο προς την προετοιμασία τους, θα τα φέρει μέσα.

Σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Να πάω τώρα στο θέμα της εισαγωγής σε τμήματα ή σε σχολές. Εδώ έχω δύο σκέψεις. Η πρώτη θετική σκέψη είναι η εξής, ότι τα περισσότερα παιδιά κουράζονται τόσο, κυρίως ψυχολογικά, για να μπουν στο πανεπιστήμιο που νομίζουν ότι μόλις μπήκαν τελείωσαν όλα και στο πρώτο και δεύτερο έτος, το 90% των φοιτητών κάνουν μια κοιλιά. Έτσι, χάνουν μαθήματα, χάνουν έτη και επανέρχονται αργότερα, όταν αναρωτιούνται σχετικά με το τι θα γίνει τώρα. Αυτό, θα επαναφέρει τα παιδιά μέσα στο πανεπιστήμιο και θα ξέρουν ότι δεν έχουν τελειώσει ακόμα. Εάν αρχίζουν να διαβάζουν μέσα, μετά θα συνεχίσουν. Η αρνητική μου σκέψη είναι πώς να εξασφαλίσουμε το αδιάβλητο στην κατανομή των τμημάτων, μετά το πρώτο έτος. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις για αυτό. Μία, για παράδειγμα, από αυτές τις σκέψεις, είναι όπως έχουν πολλά πανεπιστήμια στο εξωτερικό, ότι υπάρχει η σχολή, υπάρχουν τα τμήματα, αλλά τα τμήματα αφορούν στους διδάσκοντες. Στη σχολή δίνει όλα τα μαθήματα που δίνει, το παιδί επιλέγει τα μαθήματα και ξέρει εκ των προτέρων ποια μαθήματα πρέπει να πάρει για να γίνει πολιτικός μηχανικός. Στο δρόμο, εάν έχει πάρει τα μισά από αυτά τα μαθήματα και μετά θέλει να γίνει ηλεκτρολόγος, παίρνει τα μαθήματα του ηλεκτρολόγου και γίνεται ηλεκτρολόγος. Αυτό είναι μια ευελιξία. Πολλές φορές μπαίνεις εκεί και είναι υποχρεωτικό να συνεχίσεις, μπορεί στο δρόμο να αλλάξεις ειδικότητας, εάν σε έχει παρασύρει κάποιο άλλο μάθημα. Τελικά, το πτυχίο θα το πάρεις, από τα μαθήματα που έχεις περάσει και όχι από το τμήμα που αποφοίτησες. Η μετακίνηση μέσα στο πανεπιστήμιο, είναι πολύ καλή ιδέα, γιατί τα περισσότερα παιδιά μπαίνουν σε ένα τμήμα σύμφωνα με τη βαθμολογία που έχουν και με βάση του που μπορούν να μπουν, με τη βαθμολογία που έχουν και όχι με βάση του τι θέλουν. Τι θέλουν, το ανακαλύπτουν αργότερα.

Χαμηλή βαθμολογία μαθητών

Γίνεται μεγάλη συζήτηση σχετικά με την χαμηλή βαθμολογία με την οποία παίρνουν τα παιδιά σε ορισμένα τμήματα. Θα αναφέρω μερικά στοιχεία, τα οποία θα είναι προφανή. Το 1965 θυμάμαι πολύ καλά όταν έδωσα εγώ εξετάσεις, είχαν αποφοιτήσει από τα λύκεια της Ελλάδας 60.000 παιδιά, τα 29.000 από αυτά έδωσαν εξετάσεις και μπήκαν 9.500. Τότε, η Ελλάδα είχε πληθυσμό 8,5 εκατομμύρια, σήμερα έχει 11 εκατομμύρια πληθυσμό.

Σήμερα, αποφοιτούν 70.000 και μπαίνουν οι 75.000. Με τι θέματα να ανεβάσεις τη βάση; Όταν έμπαινε η βάση του 10, προσπαθούσαμε να βάλουμε δύο πανεύκολα θέματα και μετά υπήρχε κβαντικό άλμα για τα άλλα δύο θέματα. Δεν μπορούσε να υπάρχει μια συνέχεια.

Σχόλια (8)

 
Πλατάρος Γιάννης
13 Απρ 2018 11:43

Καλά τα λέει ο εγκυρότατος γνώστης των Πανελληνίων κ. Δάσιος. Αυτός σίγουρα έχει την πλέον σφαιρική γνώση πάνω στο θέμα των Πανελληνίων απ΄όλους τους Έλληνες σε προσωπικό επίπεδο.
Επισημαίνω δύο σημεία των απόψεών του:
1. Δεν υπάρχει ύλη εξεταστέα. Υπάρχει ύλη διδακτέα από Γ΄Γυμνασίου και πάνω. Υπάρχουν θέματα γενικώς όχι δύσκολα, αλλά που εξετάζουν βασικά πράγματα και φυσικά υπάρχει και η κλιμάκωση. Το «διδακτέα» και το όχι «εξεταστέα» έχει και τον χαρακτήρα «κόφτε τον λαιμό σας και την διδακτέα ταυτίσετε την με την εξεταστέα» Για πάρα πολλούς λόγους είνια δύσκολο να γίνει. Θα αντιδράσει ο συνδικαλισμός. Διδακτικά, θα εκβιάζεται η ύλη και δεν θα μένει ο διδάσκων να επιμένει σε εμπέδωση. Θα μεγαλουργήσουν τα φροντιστήρια. Για να ΜΗΝ γίνει αυτό, πρέπει να καθιερωθεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ απογευματινή στήριξη για όσους μαθητές δεν τα πάνε καλά σε τρία ΜΟΝΟ μαθήματα: ΓΛΩΣΣΑ , ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΑ. (Φυσικοχημειοβιολογία) που απαιτούν κριτική σκέψη. Όλα θέλουν κριτική σκέψη, αλλά αυτά είναι τα ΒΑΣΙΚΑ. Όλο αυτό σημαίνει επιστροφή στα παλιά. Είναι όμως και σωστό.
2. Το θέμα με την κινητικότητα εντός των Σχολών, είναι εξαιρετικά σωστό, να διαλέγουν τμήμα εντός των Σχολών . Έχει τα προβλήματά του, αλλά είναι εξαιρετικό ως ιδέα. Και υλοποιείται αλλού. Μπορεί να γίνει και εδώ.

 
Δον Κιχώτης
13 Απρ 2018 13:07

Το 1999, στο συνέδριο της ΕΜΕ που έγινε στην Λάρισα, ο κ. Δάσιος αξιολόγησε
με αυστηρότητα αλλά δίκαια, το έργο των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση. Ήταν συγκλονιστικός και περίμενα να ακούσω τις αντιδράσεις των
600 περίπου ακροατών απ' όλη την Ελλάδα. Δε διαμαρτυρήθηκε κανείς!
Δεν αντέτεινε κανείς κάτι!
Ονειρεύομαι έναν τέτοιο καθηγητή ως Υπουργό Παιδείας, που να έχει τη
στήριξη των κομμάτων της ελληνικής Βουλής. Έναν παντοδύναμο Υπουργό,
που θα βάλει στην πρώτη γραμμή όλους τους αξιόλογους εκπαιδευτικούς,
χωρίς να τον ενδιαφέρει η κομματική τους προτίμηση.
Ονειρεύομαι Συλλόγους Γονέων, με ενεργά όλα τα μέλη, να στηρίζουν αυτό το
έργο.
Τριάντα πέντε χρόνια ονειρεύομαι... Σπανίως το εκμυστηρεύομαι. Έχω ακούσει
διάφορα κοσμητικά επίθετα και έχω κουραστεί να τα αντικρούω.

 
Δ-Ε-Σ-Μ-Ε-Σ
13 Απρ 2018 13:41

Ένα ήταν το σύστημα και για αυτό ήταν για τα περισσότερα χρόνια, οι δέσμες (σε αριθμό μαθημάτων, ύλη, επιλογές τμημάτων με τη λογική των "βασικών μαθημάτων", κ.λπ.). Ενδεχομένως να δεχόταν μερικές μικροδιορθώσεις (π.χ. να μη κρατάς βαθμολογία για 2 έτη max).

Οι χαζομάρες άρχισαν από το 1998 (αριθμός μαθημάτων, ύλη, πεδία, αποσύνδεση πτυχιούχων με αγορά εργασίας, συνολικός αριθμός επιτυχόντων, κ.λπ.) με τη "μεταρρύθμιση Αρσένη", καθώς επίσης το άνοιγμα τμημάτων ΑΕΙ ολούθε χωρίς κάποια μελέτη επιβίωσης.

Όταν από τις 75.000 εισάγονται στα ΑΕΙ οι 70.000, γιατί κάποιος να διαβάσει να πιάσει την όποια βάση (π.χ. 10), όταν ξέρει με 3-4-5-6 στα 20 θα... "πετύχει"; (το αυτό ρητό της ήσσονος προσπάθειας). Στην ιστορική αναδρομή στο τέλος του άρθρου (το πόσοι έμπαιναν κάποτε) υπήρχε και κάποια αγορά εργασίας, καθώς και απουσία πολλών τότε πτυχιούχων... τώρα;

 
μία γνώμη
13 Απρ 2018 19:56

Ο κ. Δάσιος είναι εξαιρετικός- απλά...( και ως ομιλητής συναρπαστικός , ευγενής, τσεκουράτος). Συμφωνώ και με τον κ. Πλατάρο για την διδακτέα ύλη, την επιστροφή στα βασικά αλλά και με τη θέση περί των δεσμών : με μερικές καίριες αλλαγές μπορούν να δουλέψουν μια χαρά. Και κάποιες ρήξεις αναγκαστικά : κατάργηση μετεγγραφών και περιορισμός των επιλεγόμενων σχολών (δηλώνεις όπου μπορείς να πας να παρακολουθήσεις και ό,τι νομίζεις ότι ενδιαφέρει κάπως)

 
Νικητας Χιωτίνης
14 Απρ 2018 09:23

είναι εξαιρετικότατη η σκέψη πρόσδοσης ευελιξίας στη φοίτηση -στην Ευρώπη είναι καθιερωμένη από τη δεκαετία του -80 με τη λευκή βίβλο της Edith Cresson. Ελπίζω να προχωρήσει σε πραγματοποίησή της άμεσα!

 
kostas
14 Απρ 2018 21:13

@Δ-Ε-Σ-Μ-Ε-Σ

Πολύ σωστό!
Οι Δέσμες αρχικά ήταν πέντε τον αριθμό,η πέμπτη Δέσμη προοριζόταν για όσους ήθελαν απλά το απολυτήριο του Λυκείου.
Αυτά σχεδόν αμέσως ατόνησε.
Μαζί με τις Δέσμες είχαν αρχίσει να λειτουργούν και τα Μεταλυκειακά Κέντρα Σπουδών τα οποία μετά από μερικά έτη ατόνησαν και καταργήθηκαν.
Η ύλη των Δεσμών μεγάλη και κάλυπτε πολλά αντικείμενα εξαιρετικά χρήσιμα σε όλα τα πεδία σπουδών.
Τα Μαθηματικά Ι(Άλγεβρα,Ανάλυση,Αναλυτική Γεωμετρία) της Α Δέσμης είχαν μεγάλη ύλη που κάλυπτε ένα ευρύ φάσμα των Μαθηματικών με αποκορύφωμα όταν μπήκαν στην ύλη τα Ολοκληρώματα το 1987 να διδάσκεται το ολοκλήρωμα Riemann.
Μετά την αναμόρφωση των Μαθηματικών των Δεσμών από το 1991-1992 άλλαξε δραματικά η ύλη και δεν ξαναδιδάχθηκε στο Λύκειο ως έννοια.
Αντίστοιχη τύχη είχαν και τα Διανύσματα όπως αυτά διδάσκονταν από το 1982-1983 ως το 1990-1991 με τις έννοιες εφαρμοστού,ελεύθερου και ολισθαίνοντος διανύσματος (αυστηρή θεμελίωση με κλάσεις ισοδυναμίας) να εκλείπουν.
Η Β και Δ Δέσμη είχε τα Μαθηματικά ΙΙ,στην Β Δέσμη εξεταζόταν τα Μαθηματκά ΙΙ ενδοσχολικά ενώ στη Δ Δέσμη εξετάζονταν Πανελλαδικά.

Δυστυχώς βαδίζουμε σε συνεχή μείωση της ύλης κάτι που οι πολλοί νεότεροι συνάδελφοι δεν γνωρίζουν ούτε κατανοούν.

 
XRISTOS
15 Απρ 2018 18:49

Ο ΑΞΙΟΤΙΜΟΣ .Κ.ΔΑΣΙΟΣ (ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΥΠΗΡΞΑ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΗΣ) ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ -ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΔΥΝΑΤΟΥ- ΤΗΝ ΚΟΝΤΙΝΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ ''ΜΠΑΛΑΝΤΕΡ'' Π.Χ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΑ, ΑΡΧΑΙΑ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.....).
ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ-ΧΗΜΙΚΟ-ΤΕΦΑ-ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ-ΓΕΩΠΟΝΙΑ-ΔΑΣΟΛΟΓΙΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΕΣ Κ.Λ.Π.) ΕΙΣΑΓΕΣΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΤΕΤΡΑΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
ΑΦΟΥ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΑΤΟΠΗΜΑ ΚΑΙ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΧΟΛΗ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΤΕΤΡΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ( ΕΔΩ ΝΑ ΔΕΙΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑ) ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΟΡΙΣΕΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΑΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ( Ε ΡΕ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ..) ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ Κ. ΔΑΣΙΟΥ ΝΑ ΛΥΝΕΙ ΔΙΑΦΟΡΙΚΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟΝ ΠΑΝΔΥΣΚΟΛΟ ΓΡΙΦΟ ΤΗΣ ΙΣΟΡΟΠΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.

 
Μαρία
15 Απρ 2018 22:37

Συγχαρητήρια στον Αξιότιμο καθηγητή Γεώργιο Δάσιο. Ελπίζω να τα καταφέρει και φέτος αλλά και να μην αποποιηθεί των ευθυνών του όταν κι αυτός έρθει αντιμέτωπος με νομικής φύσεως θέματα, καθώς το σύστημα των εξετάσεων πλέον νοσεί. Ας εξηγηθώ! Αφού πλέον μπορείς να περνάς σε ίδιες σχολές (οι οποίες δεν είναι δα και στα αζήτητα) με διαφορετικές 4-άδες μαθημάτων, ποιός εξασφαλίζει πλέον ισονομία αν όχι οι θεματοδότες; Είναι της ίδιας δυναμικής-δυσκολίας τα Λατινικά με τη Βιολογία ή τα Μαθηματικά; Αν το ξεκαθάρισμα στις Θετικές επιστήμες γίνει με τα Μαθηματικά, μήπως υπάρχει προβάδισμα υποψηφίων άλλου πεδίου; Αυτά είναι αστεία πράγματα και δυστυχώς για ακόμη μία φορά θα δούμε προσφυγές υποψηφίων και γονέων στο Συμβούλιο της Επικρατείας που προφανώς θα δικαιώνονται. Όντως πανδύσκολος γρίφος, παρελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο, αλλά ο κύριος Δάσιος θα πρέπει να σκεφτεί πολλά πράγματα προτού δώσει το οκ στα επόμενα θέματα!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ