Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ο τρόπος εξέλιξης της νεώτερης Ελλάδας και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε πίσω ή να καθυστερήσουμε το εγχείρημα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Δημοσίευση: 12/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νικήτας Χιωτίνης
Κοσμήτωρ Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Ο αρχικός πυρήνας της Ευρώπης συνίστατο σε ομαδοποιήσεις βεστφαλιανών «εθνών-κρατών», που μετά πορεία 4-5 αιώνων κατέληξαν στο σημείο που βρίσκονται σήμερα. Σταδιακή εξέλιξη της οικονομίας, της κοινωνίας, των θεσμών  -συμπεριλαμβανομένης της Παιδείας και των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων-   της πολιτικής θεωρίας και πρακτικής. Όμως, τα νεώτερα κράτη δεν έχουν αυτήν την «πολυτέλεια», δεν τους επιτρέπεται να έχουν αυτήν την άνεση εξέλιξης, που θα ονόμαζε κάποιος και «επιστημονικώς» σωστότερη. Οφείλουν να κάνουν άλματα, συχνά με ισχυρές αντιστάσεις από το παλαιό, που ξαφνικά και αναγκαστικά τίθεται στο περιθώριο. Δεν μπορούν να εξελιχθούν   διαφορετικά, αν θέλουν να συμβαδίσουν με τον ιστορικό ευρωπαϊκό πυρήνα.

Ένα τέτοιο παράδειγμα  νεώτερου κράτους, που επιτυχώς αναγκάστηκε να κάνει άλματα, είναι και η Ελλάδα. Λέμε επιτυχώς, γιατί αν αναλογιστούμε το πώς ο μέσος Έλληνας διαφοροποιείται από τον παππού του, σε σχέση με τον μέσο Γάλλο, π.χ., θα δούμε πως αυτό συνάδει με τον ορισμό της ευφυΐας κατά τον Αριστοτέλη, που είναι η ικανότητα προς προσαρμογή. Αλλά και παρά τις γκίνιες μας, οι παλαιότεροι πολιτικοί (από τον Καποδίστρια που δεν μισθοδοτείτο μέχρι τους πρωθυπουργούς που πέθαναν πάμφτωχοι, αλλά και νεώτερους), καλά τα κατάφεραν. Ασχέτως των    δεσμεύσεών τους από ξένα κέντρα.    

Σήμερα η Διοίκηση των Υπουργείου Παιδείας, τολμά  να  εντάξει πλήρως το εκπαιδευτικό τοπίο  στον τρόπο των διεθνώς τεκταινομένων. Είχαμε συχνά καταγγείλει τα προηγούμενα Υπουργεία Παιδείας  πως είχαν σχεδόν ποινικές ευθύνες διατηρώντας τα υβριδικά ΤΕΙ. Αυτά έπρεπε είτε   να ονομαστούν Πανεπιστήμια, καθόσον η διάρκεια σπουδών σε αυτά είναι τέσσερα χρόνια, είτε να μετατραπούν σε διετείς επαγγελματικές σχολές. Έγινε το πρώτο. Για να σταματήσει η κοροϊδία προς τους νέους της χώρας και τις οικογένειές τους.

Προσοχή όμως: αυτό το νέο Πανεπιστήμιο οφείλει να λειτουργήσει ως τέτοιο,  αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις εξ αιτίας εγκατεστημένων νοοτροπιών. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσωπικές ρουσφετολογικές πολιτικές, διατεινόμενοι πως δήθεν είμαστε δημοκρατικότεροι και διαλεκτικότεροι, ούτε να χρησιμοποιούμε τους νέους φοιτητές ως όργανα προσωπικών εμμονών μας. Το μέλημά μας οφείλει να είναι το όφελος των νέων, που δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε δίκην «πονηρού πολιτευτή» -όπως θα έλεγε ο Σαββόπουλος. Το νέο Πανεπιστήμιο οφείλει να λειτουργήσει  ως Πανεπιστήμιο συνεκτικό και ισχυρό, οι δε συντελεστές του να προσαρμοστούν με «λογισμό και μ’ όνειρο» στα νέα δεδομένα. Πάση δυνάμει, πάση θυσία και με κάθε προσωπικό κόπο και κόστος των στελεχών του. Μέχρι την αρχή των νέων προγραμμάτων, δηλαδή μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο,  πρέπει τα πάντα να έχουν τακτοποιηθεί σωστά.

Τα ανωτέρω γράφονται γιατί φοβούμαι μήπως ατολμία και δήθεν προσπάθεια «ομαλών μεταβάσεων»,   καθηλώσουν το νέο Πανεπσιτήμιο στο φαύλο παρελθόν, ου μην το ακυρώσουν. Το Πανεπιστήμιο οφείλει εξ αρχής να λειτουργήσει σωστά, σε ενιαίους χώρους η κάθε Σχολή του –πόσο μάλλον το κάθε Τμήμα του (!)- και με σωστό προγραμματισμό λειτουργίας των «κατευθύνσεων» των συγχωνευμένων Τμημάτων.

Εξηγούμαι: στα πρώην ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά πολλά Τμήματά τους επικεντρώνονταν αποκλειστικώς σε χρήσιμες για την ανάπτυξη της χώρας (και των αποφοίτων τους) επαγγελματικές δεξιότητες. Αυτές όμως οι επαγγελματικές δεξιότητες χρειάζεται να συμβαδίσουν με την εξέλιξη των επιστημών. Έτσι λοιπόν, τα Τμήματα αυτά ορθώς θεωρήθηκε πως έπρεπε να συγχωνευθούν, για να αποκτήσουν οι εξειδικεύσεις  αυτές ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο, συνάδον με την εξέλιξη της επιστήμης, αλλά και να εξακολουθήσουν να υπάρχουν ως τέτοιες. Με τους αποφοίτους τους έτοιμους, όχι μόνο να δεχτούν τις αλματώδεις εξελίξεις των «μητρικών» γνωσιοθεωριών της εξειδίκευσής τους, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά στις εξελίξεις αυτές.   

Σε περασμένο άρθρο μας στο φιλόξενο esos , είχαμε επισημάνει πως  «……είναι επιτακτική ανάγκη τα Πανεπιστήμια να προσφέρουν αρχικώς ένα ισχυρό γνωσιολογικό υπόβαθρο, ανοικτό στις εξελίξεις, που δεν είναι κρεμασμένες από τις πρακτικές της συγκυρίας……..», αλλά και πως «σε κανένα πανεπιστήμιο του κόσμου δεν παραλείπεται η πρόσδοση στους αποφοίτους σύνδεση και με την τρέχουσα πρακτική, δηλαδή με την επαγγελματική τους ενασχόληση …… Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας που παρέλειψαν αυτήν τους την υποχρέωση, έχουν οδηγήσει τους αποφοίτους τους είτε σε εγκατάλειψη των πανεπιστημιακών τους γνώσεων, με την ενασχόληση τους σε άσχετα με τις σπουδές τους επαγγέλματα, είτε στην αναζήτηση υψηλότερων ερευνητικών τίτλων σπουδών, προς το κυνήγι ακαδημαϊκής καριέρας….» .

Με άλλα λόγια, δεν είναι δυνατόν το γνωσιολογικό υπόβαθρο να αποτελέσει και «κατεύθυνση». Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε αποφοίτους που θα αναζητούν επάγγελμα. Επιτρέψτε μου ένα παράδειγμα: στη Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας συνενώθηκαν πέντε πρώην εξειδικευμένα Τμήματα σε ένα νέο, με τον τίτλο «Βιοϊατρικών Επιστημών».  Πολύ ορθώς, γιατί οι απόφοιτοι έπρεπε να στηριχτούν σε ευρύτερη γνωσιοθεωρία.

Προσοχή όμως: δεν μπορεί αυτή η ευρύτερη γνωσιοθεωρία να αποτελέσει «κατεύθυνση». Αν γίνει κάτι τέτοιο, αφ’ ενός υποβαθμίζει τις άλλες, αφ’ ετέρου θα δημιουργεί αποφοίτους χωρίς επαγγελματική διέξοδο.

Στο ΕΜΠ είχε οργανωθεί ένα γενικότερο Τμήμα επιστημών  -η ΣΕΜΦΕ: Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών-  που δημιουργούσε αποφοίτους  με  ασαφή γενικότητα γνωσιολογικού αντικειμένου. Γρήγορα όμως  το Τμήμα αυτό δημιούργησε «κατευθύνεις» από το  5ο εξάμηνο σπουδών, με σαφέστερη την εξειδίκευση των αποφοίτων του. Στην προκειμένη περίπτωση  της ΣΕΥΠ, η γνωσιοθεωρία της «Βιοϊατρικής Επιστήμης» δεν μπορεί να είναι παρά η υποδομή για τις κατευθύνεις των αποφοίτων του. Οι κατευθύνσεις δεν μπορεί να είναι άλλες από τις παλαιές εξειδικεύσεις των Τμημάτων των ΤΕΙ.  Η υποδομή «Βιοϊατρική Επιστήμη» δεν είναι δυνατόν να αποτελεί «κατεύθυνση».  Οι απόφοιτοι του νέου Τμήματος θα λαμβάνουν πτυχίο «Βιοϊατρικών Επιστημών με κατεύθυνση στα Ιατρικά Εργαστήρια»,  κ.ο.κ. Δηλαδή θα αποδεικνύουν πως έχουν και   γνωσιολογικό υπόβαθρο ανωτάτου επιπέδου, αλλά και πως έχουν εξεδίκευση προς συγκεκριμένη πρακτική.   Αν προστεθεί κατεύθυνση «Βιοϊατρική Επιστήμη», αυτή και  θα αποτελεί χειρότερη ασάφεια από αυτήν που είχε παλαιότερα το Τμήμα του ΕΜΠ που προαναφέραμε, αλλά και θα υποβαθμίζει τις άλλες, ως δήθεν η μόνη διαθέτουσα ισχυρή γνωσιοθεωρία.

Ας δούμε τώρα και το πώς   οργώνονται οι «κατευθύνσεις» στα Πανεπιστημιακά Τμήματα όλου του κόσμου, ελπίζω και μελλοντικώς στο ΠαΔΑ. Από προχωρημένο εξάμηνο σπουδών (όπως πολύ σωστά λέει ο νόμος), π.χ. από το 5ο, όπως η ΣΕΜΘΕ του ΕΜΠ,  ο φοιτητής θα εισέρχεται σε ροή μαθημάτων που θα οδηγεί στην κατεύθυνση/εξειδίκευσή του.  Η διεθνής εμπειρία υποδεικνύει πως ένας καλός τρόπος είναι   από το 4ο εξάμηνο σπουδών να παρακολουθήσει «μαθήματα επιλογής»,  που θα οδηγούν στην  τελική κατεύθυνση/εξειδίκευσή του. Προσοχή όμως:   αφού τελειώσει   μία κατεύθυνση/εξειδίκευση, να μπορεί οψέποτε θελήσει να παρακολουθήσει και την/τις άλλες.  Ενδεχομένως με ειδικότερη διαδικασία/απαιτήσεις, από πλευράς Πανεπιστημιακού Τμήματος.

Σε κάθε περίπτωση δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε πίσω ή να καθυστερήσουμε το εγχείρημα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Με τέτοια άλματα άλλωστε εξελίχθηκε και η νεώτερη Ελλάδα.

https://www.esos.gr/arthra/56613/o-dittos-rolos-ton-panepistimion-kai-i-...
 

 

Σχόλια (36)

 
θεόδωρος χαλκιάς
12 Ιουν 2018 10:21

Αγαπητέ κε Χιωτίνη

Σε εκλιπαρούμε , σταμάτα να τεντώνεις τα νεύρα μας ..., έλεος με τις αμπελοφιλοσοφίες σου ,δεν αφορούν κανέναν ...,δεν ενδιαφέρουν κανέναν
Mείνε στην εικονική σου πραγματικότητα ,δεν θελουμε να μας κανεις κοινωνούς ....των σκεψεων και αποψεων σου

Σε είδαμε ..., σε μετρήσαμε και βρέθηκες ελλειποβαρής.. σε απορριψαμε ...τέλος

 
Απόφοιτος ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ
12 Ιουν 2018 10:30

Κύριε Χιωτίνη,

Το ΠΔΑ είναι καταδικασμένο να καταρρεύσει απο τη στιγμή που με τη συμβολή της κυβέρνησης ,της αντιπολίτευσης και των πρώην πρυτάνεων των δύο ήδη καταργημένων και μεγαλύτερων ΑΤΕΙ της χώρας, δεν έγινε αντιστοίχιση-ισοτιμία των αποφοίτων τους.Αυτή την παγκόσμια πρωτοτυπία θα πληρώσει το ΠΔΑ!!!

 
APOFOITOS ATEI
12 Ιουν 2018 10:41

Και είχαμε ανησυχήσει. ¨Τσάϊ και συμπάθεια" ξανά. Αφήστε μας στην ησυχία μας. Θα τη βρούμε τη λύση.

 
ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΑΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
12 Ιουν 2018 10:52

Κύριε νχ

Δε μας ενδιαφέρουν οι ανούσιες απόψεις σας.

Καλή σας νύχτα κι όνειρα γλυκά !!!

 
απόφοιτος
12 Ιουν 2018 11:19

μπλα μπλα μπλα μπλα....

 
Απόφοιτος ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ No2
12 Ιουν 2018 12:09

Εκτός αυτών, το ΠΔΑ είναι καταδικασμένο να καταρρεύσει .
Αναμένουμε τις βάσεις στις σχολές μηχανικών.

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
12 Ιουν 2018 13:16

Αν τα τμήματα των μηχανικών του ΠΑΔΑ δίνουν πτυχίο στα 4 έτη σπουδών τότε οι μηχανικοί θα είναι και πάλι 2ης κατηγορίας. Οι μηχανικοί στην Ελλάδα που έχουν δικαιώματα έχουν πτυχίο 5 ετών σπουδών!

 
Νικήτας Χιωτίνης
12 Ιουν 2018 13:44

Θα παρακαλούσα τους αναγνώστες του κειμένου μου, αντί να ειρωνευτούν τις απόψεις μου χωρίς καμία αιτιολόγηση αυτής τους της απέχθειας, να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις. Τεκμηριωμένα όμως και όχι με συνθήματα και αφορισμούς (δεν με ενδιαφέρουν οι ανούσιες απόψεις σου, "τσάϊ και συμπάθεια", κ.λ.π.). Θα προτιμούσα βεβαίως και ενυπογράφως, όπως κάνω και εγώ.

 
Περαστικός
12 Ιουν 2018 14:10

Μίλησε...
Ακούμε τα λόγια Του με δάκρυα στα μάτια..

 
αποφοιτος μηχανικος ΤΕ
12 Ιουν 2018 15:16

Γελαει ο κοσμος. Καλα, εκδώστε ΕΔ πρωτα και μετα δημιουργηστε Πανεπιστημιο. Και υστερα ας μιλησουμε για εξελιξεις.

 
Χαλκίδης Αριστείδης
12 Ιουν 2018 19:16

Aγαπητέ κε Χιωτίνη ,

Εχετε εκτεθεί πολύ ... τις θέσεις και τους προβληματισμούς που έχετε να τις καταθέσετε στην ΔΕ του ΠΔΑ, εκεί μπορει να τους είναι και χρήσιμες - προσωπικά πιστεύω οτι δεν σας λαμβανουν υπόψιν τους και για αυτο εκτονωνεσθε γράφοντας με σκοπό να τους τσιγκλισετε ... αλλα αυτά ειναι θέματα που δεν μας απασχολουν ..δεν μας ενδιαφέρουν -
Οικογένεια είσαστε να τα λύσετε ... εμας τους αποφοίτους μας κλειδώσατε απ΄εξω .

Εμας κυριε Χιωτίνη μας απασχολεί η ισοτίμηση των σπουδών μας - εαν εκει εχετε καταθέσει τις θέσεις σας στην ΔΕ θα χαρουμε να τις διαβάσουμε ...
αλλά εκεί δεν υπάρχει τίποτα , ...μας αδειάσατε .. και δεν είσαστε ο μόνος υπάρχουν και άλλοι.

Επρεπε να γνωρίζετε οτι //μπορεις να κοροιδεύεις πολλούς για λίγο αλλα οχι όλους για πάντα //

ΥΓ σκεφθείτε γιατί τα σχόλια για σας είναι τόσο αρνητικά ....

 
Μηχανικός Αυτοματισμού ΑΤΕΙ Πειραιά
12 Ιουν 2018 19:23

Κύριε Χιωτίνη,

Εμένα με ενδιαφέρουν οι απόψεις σας, αλλά πέραν των θεωρητικών προσεγγίσεων θα ήθελα να μας πείτε που ακριβώς βρίσκεται η επί του πρακτέου προσπάθεια σας - όπως και των υπόλοιπων καθηγητών οι οποίοι υπερασπιζόταν κάποτε τους αποφοίτους των δύο κατηργημένων πλέον ΑΤΕΙ- ούτως ώστε αυτές οι απόψεις να τύχουν ευήκοα ώτα.Όπως γνωρίζετε, για σήμερα υπήρχε πρόσκληση σε τακτική συνεδρίαση της διοικούσας επιτροπής του ΠΔΑ.Όπως επίσης όμως θα γνωρίζετε, δεν υπήρχε για πολλοστή φορά καμία απολύτως αναφορά για τους ήδη αποφοίτους.Θα πρέπει να καταλάβετε κύριε Χιωτίνη ότι ο εμπαιγμός του κράτους εις βάρος μας εδώ και δεκαετίες ολόκληρες μας έχει τσακίσει τα νεύρα!Δεν είναι δυνατόν σε μια δυτική χώρα, σε ακαδημαικό επίπεδο να είμαστε τριτοκοσμική και να χωρίζουμε τους πολίτες της σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.Κάποιες ειρωνείες λοιπόν προς το πρόσωπό σας απο κάποιους συναδέλφους, είναι φρονώ μια απύθμενη αγανάκτηση - και δυστυχώς δικαιολογημένη- σε γενικότερο επίπεδο και όχι απαραίτητα και αποκλειστικά προς εσάς.
Κύριε Χιωτίνη, είμαι απόφοιτος 2012 του ΑΤΕΙ Πειραιά και συγκεκριμένα μηχανικός Αυτοματισμού απαξιωμένος απο το επίσημο κράτος ως πολίτης δεύτερης κατηγορίας.Παρά ταύτα δεν το βάζω κάτω.Εργάζομαι ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης και διδάσκω το μάθημα ΑΕΠΠ.Σας πληροφορώ ότι στον χώρο στον οποίο εργάζομαι χαίρω της εκτίμησης τόσο των μαθητών για την μεταδοτικότητά και την απόλυτη στήριξή μου στο δύσκολο έργο τους , όσο και των γονιών τους και αυτό μου δίνει απίστευτη δύναμη.Επίσης θεωρώ ότι με τα ακαδημαικά προσόντα που μου παρείχε το τμήμα Αυτοματισμού, διακαιώνω και βγάζω ασπροπρόσωπο αυτό το ιστορικό τμήμα στο έπακρο για το ανώτατο επίπεδο σπουδών του.Αντιθέτως όμως, δεν χαίρω την εκτίμηση της πολιτείας και αυτό με λυπεί ιδιαίτερα ως φορολογούμενο πολίτη.

Με τιμή

ΥΓ:Επιτρέψτε μου να διατηρήσω το δικαίωμα της ανωνυμίας, και αυτό όχι για κάποιους υποχθόνιους λόγους αλλά για λόγους που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι για την πολιτεία στην οποία πληρώνω φόρους, είμαι γ αυτή ένας ανώνυμος πολίτης δεύτερης κατηγορίας.

 
Απόφοιτοι και όχι μόνο....
12 Ιουν 2018 19:33

@κύριε Χιώτινη

Είμαι Πτυχιούχος ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ 1999 & MSc από το ΕΚΠΑ.

Οι περισσότεροι από μας καταξιωμένοι στον εργασιακό χώρο με πολυετή εμπειρία (στο αντικείμενο σπουδών) και πολλοί με πτυχία δευτέρου κύκλου σπουδών!!

Οι επαγγελματική εμπειρία είναι ανεκτίμητη!!!

Η Ακαδημαϊκότητα σημαντική αλλά δεν καθορίζει καριέρες (προς θεού δεν απαξιώ τίποτα) είναι η "μαγιά". Αν δεν εργαστείς βιογραφικό δεν φτιάχνεις τα πάντα ξεχνιούνται αν δεν "καλλιεργηθούν" και "χτιστούν"!!

Μας έχει φάει η πολύ Θεωρία σε αυτή την χώρα και αυτά που έχουμε διαβάσει δεν ξέρουμε που είναι καν γραμμένα!! Αποστήθιση και παπαγαλία!!!

Εφαρμογή, πράξη και παραγωγή τπτ!!!!

Η ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ των Αποφοίτων, είναι φυσική απόρροια και υποχρέωση, της ωρίμανσης και μετονομασίας των δύο Ιδρυμάτων!!!

Γίνεται σαφές ότι δεν νοείται να μην αναγνωρίζεις τα "ΠΑΙΔΙΑ" σου!! να μην εισάγεις ένα άρθρο για διαδικασία ισοτίμησης και να τους στερείς κάθε δικαίωμα σε μια τόσο παραγωγική ηλικία (30+&40+) χωρίς το Πτυχίο τους να έχει συνέχεια της μετεξέλιξης της Σχολής τους!! Είναι Αυτονόητο!!!!

Δεν θέλει "Λογική"....θέλει απλή Νοημοσύνη!!! Διότι έτσι υποβαθμίζετε και το ΠΑΔΑ!!! Θέτοντας σε λάθος βάση το ξεκίνημά του!!!

Ας αλλάξουμε νοοτροπία όλοι προς το καλύτερο με γνώμονα τι κάνουμε εμείς (κάθε ένας για τον εαυτό του) και όχι τι δεν έκανε ο άλλος...

Σας ευχαριστώ.

Με εκτίμηση.

 
Thomas Paschalis
12 Ιουν 2018 19:54

Καλές οι θεωρίες κ Χιωτίνη και συμφωνώ σε αρκετά με τα όσα διατυπώνεις. Ο καιρός όμως περνάει, τα ΤΕΙ το ένα μετά το άλλο εξαφανίζονται, και ακόμη δεν έχουμε ακούσει επίσημα κάτι για την ισοτίμηση των παλαιών πτυχιούχων όπως επίσης και για το έργο των περιβόητων επιτροπών για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών των ΤΕΙ και του ΠΑΔΑ. Με αυτό που γέλασα πολύ πάντως ήταν με το σχόλιο του Υπουργού Παιδείας πως πρόκειται για συνέργειες και όχι συνενώσεις ΤΕΙ και πανεπιστημίων. Φυσικά τα σχέδια νόμου διαψεύδουν τον Υπουργό διότι αναφέρονται σε απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια.
https://www.esos.gr/arthra/57165/ypoyrgos-mi-hrisimopoieite-ti-lexi-syne...

 
Φοιτητής
12 Ιουν 2018 21:00

Κ. Χιωτινη τα τμήματα μηχανικών θα είναι 4ετη ή 5ετη ;

 
θεόδωρίδης Νικόλαος
13 Ιουν 2018 07:47

Εχετε ελπίζω καταλάβει κε Χιωτίνη οτι το πρατραβάτε το σχοινί και να είστε πολύ προσεκτικός να μην σπάσει ........ ,αυτό ισχύει για σας και τους λοιπούς προστάτες φτωχων ,αδυνάτων και πασχόντων .
Αρκετό σανό ταισατε τον κόσμο ....

 
Μηχανικός
13 Ιουν 2018 13:15

Δεν γνωρίζω το συντάκτη ούτε τους σχολιαστές, βλέπω ότι τους απασχολεί το θέμα της εξομοίωσης με τους μηχανικούς του πολυτεχνείου. Είναι όπως εμείς οι έλληνες είμαστε εξομοιωμένοι με τους ευρωπαίους ενώ όλοι ξέρουν ότι δεν έχουμε καμία σχέση. Αυτό δεν έχει να κανει με τους ανθρώπους αλλά με τις σχολές. Ακόμη και αν κάποτε οι νέοι απόφοιτοι εξομοιωθούν, το να συμβεί το ίδιο με τους παλιούς είναι απλά παράλογο

 
apofoitos
13 Ιουν 2018 15:25

@Μηχανικός
Και γιατι εξομοιωνετε μηχανικους 4ετους φοιτησης απο ξενα Πανεπιστημια-ΤΕΙ με αυτους του Πολυτεχνειου τοτε; Και οταν εννοειτε ''παλιους'' , σε ποιους αναφερεστε;

 
Παρατηρητής
13 Ιουν 2018 16:26

Ρίχνοντας μια ματιά στις δυο τελευταίες κατατακτήριες εξετάσεις των τμημάτων παρατηρεί κανείς ότι οι πρόσφατοι απόφοιτοι πέτυχαν την εισαγωγή τους στα νέα τμήματα του ΠΔΑ άλλα και απόφοιτοι πανεπιστημιακών/πολυτεχνικών τμημάτων εκδήλωσαν ενδιαφέρον και πέτυχαν επίσης την εισαγωγή τους.

Όλοι αυτοί πλέον και συζητώντας μαζί τους δεν κάθισαν να γράφουν στο διαδίκτυο ζητώντας παράλογα αιτήματα και έκαναν αυτό που είχαν μάθει καλύτερα, δηλαδή, διάβασαν-έγραψαν-πέτυχαν εισαγωγή στο ΠΔΑ!

Ως γνωστόν τα ΤΕΙ καταργούνται. Είναι δυνατόν όλοι οι απόφοιτοι τους πανελλαδικώς να ισοτιμηθούν με τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα?Αντιλαμβάνεστε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να συμβεί.

Καλό είναι όλοι οι απόφοιτοι που γράφουν εδώ και ζητούν ισοτιμήσεις να περιμένουν να δουν τα νέα προγράμματα σπουδών των τμημάτων, το νέο περιεχόμενο των μαθημάτων να το συγκρίνουν με το δικό τους πρόγραμμα σπουδών άλλα και το δικό τους περιεχόμενο μαθημάτων που διδάχθηκαν και έπειτα να το ξανασυζητήσουμε αν όντως είναι ισότιμα. Αλήθεια, υπήρχαν πειραματικά και ερευνητικά μαθήματα στο τότε πρόγραμμα σπουδών τους; Δεν νομίζω.

Πολλά σχόλια αποφοίτων στη δημόσια διαβούλευση ήταν άκρως κατηγορηματικά ακόμη και στην εισαγωγή τους με κατατακτήριες και παρακολούθηση των μαθημάτων λόγω απόστασης, λόγω οικογένειας, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, λόγω οτιδήποτε. Αλήθεια, είναι δυνατόν ένα ίδρυμα να χαρίσει έτσι άπλα πτυχία και ενδεχομένως διπλώματα στο μέλλον? Ας είμαστε λίγο σοβαροί παρακαλώ.

Δεν έγινε ένα ίδρυμα πανεπιστήμιο άλλα δυο ιδρύματα κατάφεραν και έκαναν πανεπιστήμιο! Ενδεχομένως να απορροφηθεί και η ΑΣΠΑΙΤΕ από τη σχολή μηχανικών του ΠΔΑ και οδηγηθούμε στην πολυτεχνική σχολή. Θα συζητούμε πάλι για ισοτίμηση?

Θεωρώ πως οι απόφοιτοι θα έπρεπε να πιέσουν περισσότερο την πολίτικη ηγεσία για τις επιτροπές που έχουν συσταθεί και που νομίζω κάπου έχουν παγώσει για τα επαγγελματικα δικαιώματα πάρα να ζητούν ισοτιμήσεις.

Για κάθε χρόνο που περνά θα υπάρχει και μεγαλύτερος ανταγωνισμός στις κατατακτήριες εξετάσεις. Ας το προσέξουν αυτό που γράφω οι παραπάνω σχολιαστές απόφοιτοι. Όσο πιο νωρίς, τόσο πιο ανώδυνο και προσιτό για την μελλοντική τους εξέλιξη. Σκεφτείτε το...

 
bob mastoras
13 Ιουν 2018 17:47

@Παρατηρητής
Όταν έγιναν «οι δυο τελευταίες κατατακτήριες εξετάσεις» ο νόμος του ΠΔΑ δεν είχε ψηφισθεί στην μία περίπτωση και στην άλλη δεν υπήρχε ούτε ως νομοσχέδιο ή ως κουβέντα. Σταματήστε την παραπληροφόριση. Και μας λέτε ότι μπήκαν στην διαδικασία των κατατακτηρίων «απόφοιτοι πανεπιστημιακών/πολυτεχνικών τμημάτων»!!! Για να εκμεταλευτούν το ότι τα ΤΕΙ θα γίνουν πανεπιστήμια άραγε; Έλεος
«Καλό είναι …να περιμένουν να δουν τα νέα προγράμματα σπουδών των τμημάτων, το νέο περιεχόμενο των μαθημάτων να το συγκρίνουν …» Δηλαδή εσείς τα είδατε; Και ξέρετε και τα παλιά Π.Σ.;. Εγώ από τελειόφοιτους φοιτητές αλλά και καθηγητές πάντως άλλα ακούω.
«Αλήθεια, υπήρχαν πειραματικά και ερευνητικά μαθήματα στο τότε πρόγραμμα σπουδών τους» Στο δικό σας πανεπιστήμιο σίγουρα υπάρχουν.
«Δεν έγινε ένα ίδρυμα πανεπιστήμιο άλλα δυο ιδρύματα κατάφεραν και έκαναν πανεπιστήμιο! » Καλέ μου άνθρωπε δεν είναι ποσοτικό το ζήτημα. Όταν με το σχέδιο Αθηνά συμπτύχτηκαν στο παν. Κρήτης το μαθηματικό και τα εφαρμοσμένα μαθηματικά οι παλιοί απόφοιτοι δεν θεωρείται ότι έχουν μισό πτυχίο. Ούτε όταν στο Πελοποννήσου συμπτύχτηκαν οι σχολές Επιστήμης & Τεχνολογίας Υπολογιστών και Επιστήμης & Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών σε Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών θεωρείται ότι οι παλιοί υπολείπονται. Είναι τουλάχιστον και οι δύο επιπέδου ΠΕ.

 
Μαρια
13 Ιουν 2018 18:44

@Παρατηρητής, προφανώς αγνοειτε βασικές παραμέτρους του ζητήματος αλλά και της ακαδημαϊκής υπόστασης των ΤΕΙ. Ζητάτε από τους άλλους πρώτα να δουν και μετά να πουν τη γνώμη τους , ενώ εσείς με το "νομίζω -δε νομίζω" βγάζετε συμπεράσματα. Καλύτερα αφήστε να σχολιάζουν αυτοί που γνωρίζουν μήπως ενημερωθείτε και εσεις. Σκεφτείτε το ...

 
Χαλκίδης Νικόλαος
13 Ιουν 2018 20:38

@Παρατηρητής

Η ισοτίμηση για σένα που μόνο παρατηρείς θα γίνει (γίνεται οσονούπω .. με τροποποιησεις στον ιδρυτικο νόμο του ΠΔΑ για του αποφοίτους των δυο καταργημένων -συγχωνευμένων ιδρυματων ), καλο είναι να εισθε διαβασμένος και ενημερωμένος

Οσον αφορά για τα ΤΕΙ εκτος Αθηνών που πιθανόν ενταχθουν σε πανεπιστημια (συνεργειες κατα τον Υπουργό) είναι κατι άλλο ελπιζω οτι δεν χρειάζεται εξηγηση για αυτο,για αυτό καλά θα κάνεις να μην μπλέκεις τους αποφοίτους....

Εμεις το ΠΔΑ το φτιάξαμε μονοι μας δεν κολήσαμε σε αλλους
στάμάτα λοιπον να παραπληροφορείς λές στο ευαυτό σου πράγματα και στο τέλος τα πιστεύεις .... είναι κρίμα για σένα .

Λίγη προσοχή δεν βλάπτει

σας ευχαριστώ

 
Γιαννης
13 Ιουν 2018 22:01

Δηλαδη μας λετε οτι τα 4ετη προγραμματα σπουδων (ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΑΘΗΝΑΣ) ειναι παραλογο να ισοτημηθουν με νεα 4ετη προγραμματα σπουδων (ΠΔΑ), ενω το Master που δωθηκε σε ενα βραδυ στα 5ετη πολυτεχνεια ειναι λογικο ! Οπου και οτι συμφερει τον καθενα! Ζητω η Ελλας! Για να μην παρεξηγηθω, κανενα προβλημα για μας να κανουμε extra μαθηματα στο νεο ΠΔΑ, αλλα με παρακολουθηση και εξετασεις οσοι μπορουν, οχι κατατακτηριες στις σχολες μας. Επισης καποιοι απο εμας εχουμε ηδη κανονικο master (απο Πολυτεχνεια η και πανεπιστημια), λιγο σεβασμο παρακαλω.

 
@παρατηρητης
13 Ιουν 2018 22:24

Το κείμενο σας περιέχει ουσιαστικές λεπτομέρειες όλου του επιχειρήματος και των προβλημάτων του. Ομως βλέπετε το θέμα από μια μόνο οπτική, επιτρέψτε μου, αυτή της συντηρητικής ελληνικής νοοτροπίας του παλιού καλού Πολυτεχνείου.
Σήμερα στον υπόλοιπο κόσμο για να είσαι μηχανικός δεν ειναι αναγκαία και ικανή συνθήκη η 5ετης φοίτηση σε καθε είδους Πολυτεχνείο. Ναι υπάρχουν και τέτοιες σχολές αλλά με ένα πρώτο πτυχίο 3 ετών με ένα μεταπτυχιακό 2 ετών μπορείς να είσαι ισότιμος-αντίστοιχος-ομοιος κ.α. Λέξεις που εκφράζουν το ίδιο.
Εδώ στην Ελλάδα μπορείτε να μου πείτε γιατί ο Έλληνας απόφοιτος 4ετους σχολής μηχανικών με 2 έτη μεταπτυχιακό, ίσως και ένα διδακτορικό, να μην ειναι ισότιμοι με τους αποφοίτους των ελληνικών πολυτεχνείων;

Θα χαρώ να διαβάσω την απάντηση σας στην ερώτηση μου.

Επίσης ποια η γνώμη σας για τους ισότιμους από ξένα πανεπιστήμια; Αυτοι πως καταφέρνουν να εγγραφούν στο ΤΕΕ;

 
Appofitosh
14 Ιουν 2018 01:44

Ξανά αμπελοφιλοσοφίες και παχιά λόγια.
Ισοτίμιση των αποφοίτων τώρα!
Τίποτε άλλο.

 
Παρατηρητής
14 Ιουν 2018 02:39

@bob mastoras

Αναφέρομαι στους επιτυχόντες αποφοίτους που θέλησαν να πάρουν νέο πτυχίο από τμήματα που προέκυψαν από το σχέδιο Αθηνά και φέρουν νέο τίτλο, αλλά πολύ περισσότερο, στους φετινούς επιτυχόντες οι οποίοι ήταν ήδη γνώστες της νέας πραγματικότητας από τον περασμένο Μάιο που ανακοινώθηκε επίσημα το εγχείρημα. Οι εν λόγω επιτυχόντες ήρθαν στα ιδρύματα, συζήτησαν, ενημερώθηκαν και πλέον είναι ήδη ενεργοί φοιτητές.

Εφόσον γνωρίζετε και συνομιλείτε με τελειόφοιτους και καθηγητές γιατί δεν παρουσιάζετε τις συζητήσεις σας προς ενημέρωση και των υπολοίπων συνάδελφων που αγωνιούν;

Αναφέρετε ότι δεν είναι ποσοτικό ζήτημα άλλα μου παρουσιάζετε παραδείγματα συγχώνευσης δυο ομοειδών τμημάτων του ιδίου ιδρύματος όμως, του ιδίου! ΠΕ ήταν πριν, ΠΕ και μετά. Στην περίπτωση μας δεν είναι το ίδιο και το γνωρίζετε πολύ καλά.

@Μαρία

Πράγματι, μπορεί και να τις αγνοώ, αλλά θαρρώ πως είμαι κατανοητός στο τι γράφω ακριβώς αν και δεν απαντήσατε επί αυτού. Εσείς που τις γνωρίζετε γιατί δεν τις παρέθετε στα πλαίσια του υγιούς και τεκμηριωμένου διάλογου;
O κ. Χιωτίνης σας παρακάλεσε όλους να παραθέσετε τεκμηριωμένες απόψεις. Με γενικότητες και αφορισμούς που επικρατεί στην πλειοψηφία των σχολίων αποτρέπετε έναν άνθρωπο που προσπαθεί επωνύμως να βοηθήσει μια κατάσταση, πόσο μάλλον να τον βοηθήσετε να βρεθεί μια υγιής φόρμουλα για το συμφέρον όλων.

@Χαλκίδης Νικόλαος

κ. Χαλκίδη εφόσον είσθε διαβασμένος και ενημερωμένος ενημερώστε παρακαλώ και τους συνάδελφους σας για αυτά που γράφετε στην πρώτη σας παράγραφο. Θα είναι ευτύχημα να συμβεί.

Όπως εσείς, πολύ κάλως κάνατε, ''φτιάξατε'' το ΠΔΑ έτσι και όλοι οι υπόλοιποι πτυχιούχοι των υπολοίπων ιδρυμάτων ''έφτιαξαν'' τα δικά τους. Γιατί θέλετε να τους διαχωρίσετε; Δυο μετρά και δυο σταθμά;

@Γιάννης

Αγαπητέ δεν αναφέρθηκα σε κανένα Master πολυτεχνείων στο σχόλιο μου, εσείς γιατί το κάνετε; Μήπως εσείς είσθε ''όπου και ότι συμφέρει τον καθένα'';
Γράφετε ότι δεν έχετε πρόβλημα να παρακολουθήσετε και να εξεταστείτε σε επιπλέον μαθήματα άλλα ''όσοι μπορούν''. Οι υπόλοιποι που δεν μπορούν τι θα γίνει? Τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων δεν είναι εξ' αποστάσεως. Σας δίνεται η δυνατότητα να εισαχθείτε με εξέταση τριών μαθημάτων Α,Β εξάμηνου τα οποία είστε γνώστες και να σας αναγνωρισθούν μαθήματα, όσα είναι κοινά με τον ΝΠΣ, δεν υπερτερείτε έναντι υπολοίπων; Σας προτρέπω να κοιτάξετε τους πινάκες επιτυχόντων των κατατακτήριων, οι ίδιοι απόφοιτοι των παλιών τμημάτων ξαναπέτυχαν την εισαγωγή τους στα νέα.
Εγώ σας σέβομαι και με το παραπάνω, οι υπόλοιποι πτυχιούχοι πανεπιστημιων/πολυτεχνειων θα σας σεβαστούν στο μέλλον, πιστεύετε, ; Το αφήνω στην κρίση σας.

@παρατηρητής

Το αναφέρατε μόνο σας, είναι όλοι τους πτυχιούχοι πανεπιστημίων, οχι ΤΕΙ. Για αυτό και το καταφέρνουν. Επειδή γνωρίζω την μελλοντική σας απάντησή θα προτρέξω και θα σας πω ότι τυχών τεχνολογικά ιδρύματα εξωτερικού που έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα στην χώρα τους και εγγράφονται ισότιμα στα αντίστοιχα επιμελητήρια τους για αυτό και πετυχαίνουν εγγραφή στο ΤΕΕ. Το στοίχημα πλέον βαραίνει τους καθηγητές του ΠΔΑ να αποδείξουν ότι όντως μπορούν να διδάξουν ισότιμα τους φοιτητές τους, όπως διδάσκονται και οι υπόλοιποι φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημιών και να πετύχουν την εγγραφή των νέων πτυχιούχων στα αντίστοιχα επιμελητήρια.

@προς ολους

Ο κ. Χαλκίδης Νικόλαος τοποθετήθηκε και ανάφερε ότι γίνονται τροποποιήσεις στον ιδρυτικό νόμο του ΠΔΑ περί ισότιμησης των παλαιών αποφοίτων. Με το καλό λοιπόν..

 
Γιαννης Μ.
14 Ιουν 2018 02:41

@Παρατηρητής
Χαιρετίσματα στο ΤΕΕ

@Χαλκίδης Νικόλαος
Υπάρχει κάτι πιο συγκεκριμένο να μάθουμε; κάποιο χρονοδιάγραμμα ίσως;

 
Απόφοιτος ΑΤΕΙ Πειραιά
14 Ιουν 2018 08:23

@Χαλκίδης Νικόλαος

Κύριε Χαλκίδη,
Η αναφορά σας σχετικά με τις τροποποιησεις που γίνονται στον ιδρυτικο νόμο του ΠΔΑ για του αποφοίτους είναι ιδιαίτερα σημαντική.Παρακαλώ αν γνωρίζετε κάτι παραπάνω ενημερώστε μας.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

 
Βαφιάς Πέτρος
14 Ιουν 2018 08:41

Πάλι κατάφερες Αγαπητέ ΝΙκήτα να τα κάνεις όλα άνω κάτω ( επιεικώς !!!!)
ασε την ΔΕ να λύσει τα θέματα οπως μπορει και εαν μπορεί ,το ΠΔΑ το οδηγείται εσύ και μερικοι αλλοι στην απαξία και τον μαρασμό.

Γνωρίζεις βεβαίως οτι ΠΔΑ θα μετατραπεί σε τεχνολογικο Πανεπιστημιο Αττικής σε μία νύχτα τώρα που η αντιπολίτευση καλπάζει και μεταξύ μας θα είναι η καλύτερη λύση

Βάζεις τους αποφοίτους και γινονται μαλια-κουβάρια για την ισοτίμηση των τιτλων σπουδών τους ,ενω γνωρίζεις οτι το υπουργείο προτιθεται να τροποποιησει τον νόμο για τα ζητηματα αυτά,εξάλλου το ΠΔΑ εχει το αυτοδιοικητο και μπορει να κανει οτι θέλει ....

Γιατί δεν συνεννοείσθε μεταξυ σας ,δεν μπορώ να το καταλάβω

με εκτίμηση

 
Γιαννης
14 Ιουν 2018 10:53

@Παρατηρητή
Ευχαριστώ για την απάντηση σας, με καλύψατε πλήρως.
Ο λόγος που ανέφερα τα "master" των Πολυτεχνείων (που γενικά συμφωνώ), είναι γιατί σε αυτή τη χώρα πάντα μα πάντα, σε όλα, υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν είσαι "από πάνω" είναι όλα οκ και δεν ασχολείσαι, αν είσαι "από κάτω" πνίγεσαι και δεν μπορείς να κάνεις και τίποτα. Σχετικά με τις κατατακτήριες, αν εσύ πιστεύεις ότι είναι δίκαιο να δώσω "ξανά" ΄στα 35 μου, τα μαθήματα που έδωσα στα 20 μου, στη σχολή μου, δεν έχω σχόλιο. Αυτό που προτείνω εγώ, τουλάχιστον θα δώσει τη δυνατότητα της παρακολούθησης και μετά οι εξετάσεις. Επίσης θα είναι σε κάποια νέα μαθήματα που δεν έχουμε διδαχθεί, ή έχουμε διδαχθεί ελλειπώς, οπότε καλύπτεται και το γεγονός της αναδιάρθρωσης του προγράμματος σπουδών. Σε κάθε περίπτωση μιλάω φιλικά και με σεβασμό προς όλους τους αποφοίτους.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ