Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τι θέλουμε ακριβώς να πετύχουμε με την απορρόφηση των ΤΕΙ στα Πανεπιστήμια?

Τα ΤΕΙ μπορούν να εξελιχθούν όπως σε άλλες χώρες σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Δεν υπάρχει καμμία σοβαρή ανάγκη τα ΤΕΙ Θεσσαλίας, να γίνουν ένα ίδρυμα με το Πανεπιστήμιο μας.
Δημοσίευση: 11/07/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημήτρης Κουρέτας
Καθηγητής Τμήματος Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας
Διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος ΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΑ

Μετά από πάνω από οκτώ χρόνια ύφεσης, φαίνεται ότι η Ελληνική κοινωνία και οικονομία δεν εχουν βρεί τον τρόπο να πετύχουν τον απαραίτητο μετασχηματισμό που θα τους επιτρέψει να περάσουν σε ρυθμούς ανάπτυξης και σε δημιουργία θέσεων εργασίας. Από έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου προκύπτει ότι το 53% των αποφοίτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς, ενώ το 82% των νέων πιστεύει ότι το Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν τους προετοιμάζει κατάλληλα για την αγορά εργασίας. Ακόμη η ίδια έρευνα απέδειξε ότι παρόλο που η χώρα βρίσκεται σε παρατεταμένη κρίση , οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.

Εχει προσαρμοστεί το Ελληνικό Πανεπιστήμιο στις ανάγκες της Ελληνικής οικονομίας? Τι πρέπει να γίνει ώστε το Πανεπιστήμιο να αντιμετωπίσει επιτέλους το πρόβλημα της αναντιστοιχίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας?

Αυτά είναι  μερικά από τα βασικά ζητήματα με τα οποία θα έπρεπε να τίθεται αντιμέτωπη   η εκάστοτε διοίκηση ενός Πανεπιστημίου. Με μεγάλη έκπληξη διάβασα το σχέδιο ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  , το οποίο έδωσε στην δημοσιότητα ο πρύτανης και περιλαμβάνει την ενσωμάτωση των ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο μας. Θα περίμενε κανείς να δεί κάτι το οποίο να έχει σχέση με την Ελληνική πραγματικότητα της κρίσης. Αν κάποιος διαβάζει σχέδια ακαδημαικής ανάπτυξης πανεπιστημίων χωρών που πέρασαν κρίση σαν την δικιά μας, θα δεί ότι το οποιαδήποτε σχέδιο , δημιουργούσε εστίες γνώσης σχετικές με το περιφερειακό ΑΕΠ , στην περιφέρεια που υπάρχει το πανεπιστήμιο, ούτως ώστε τα παιδιά που αποφοιτούν να βρίσκουν δουλειά στον τόπο τους, οι δε επιχειρήσεις να επωφελούνται από την γνώση που υπάρχει τοπικά και θα αυξάνουν τον τζίρο τους αναζητώντας πτυχιούχους από το τοπικό πανεπιστήμιο εφόσον αυτό είχε προσαρμοστεί. Διάβασα έκπληκτος ότι θα δημιουργηθούν τμήματα άσχετα με αυτό που περιγράφω όπως :  Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Βιομηχανιών (ΒΟΛΟΣ),Τμήμα Γλωσσών και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας (ΒΟΛΟΣ),  Τμήμα Χρηματοοικονομικής Λογιστικής και Τραπεζικής (ΛΑΡΙΣΑ) ,  Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΛΑΡΙΣΑ), Φυσικής ( ΛΑΜΙΑ). Αραγε αυτά έχει ανάγκη η Ελληνική Κοινωνία? Και αν είναι έτσι με ποια μελέτη αυτό τεκμαίρεται? Αφού ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν οι πόροι για τη δημιουργία 10 νέων τμημάτων, ας γίνουν  σωστά τα υπάρχοντα. Επειδή ακριβώς είναι σχεδόν αδύνατο για κάποιον επιστήμονα να κάνει ουσιαστική έρευνα κάτω από τέτοιες συνθήκες, δεν είναι και δυνατόν να χρησιμοποιηθεί το ερευνητικό έργο ως κριτήριο για την αξιολόγηση του. Κι έτσι δημιουργείται χώρος για την εισαγωγή άλλων κριτηρίων, προσωπικού ή κομματικού χαρακτήρα.

Με λίγα λόγια είμαι κάθετα αντίθετος στο σχέδιο αυτό, και σε κάθε σχέδιο που δημιουργεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ένα Πανεπιστήμιο χωρίς προσωπικότητα. Ένα έκτρωμα που με το ζόρι και με εντολές του υπουργού κ. Γαβρόγλου βρήκε ‘ πρόθυμη’ την απερχόμενη διοίκηση. Η κουβέντα αυτή έγινε εντελώς πρόχειρα στο πανεπιστήμιο μας και με αδιαφάνεια. Τα ΤΕΙ μπορούν να εξελιχθούν όπως σε άλλες χώρες σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.

Δεν υπάρχει καμμία σοβαρή ανάγκη τα ΤΕΙ Θεσσαλίας, να γίνουν ένα ίδρυμα με το Πανεπιστήμιο μας.

Από τα στοιχεία που δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης ( www.ekt.gr/metrics) φαίνεται ότι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με 440 μέλη ΔΕΠ παρήγαγε την πενταετία 2010-2014 , 3014 διεθνείς  δημοσιεύσεις που λαμβάνονται υπόψιν στην σύνταξη του Citation Index και 14.326 αναφορές ( citations). Το ΤΕΙ Θεσσαλίας την ίδια περίοδο 243 δημοσιεύσεις και 540 αναφορές με 140 μέλη ΔΕΠ. Όταν βγουν οι στατιστικές μετα τη συνένωση στις αρχές του 2019, και θα βγεί η αποδοτικότητα per capita δηλαδη ανα μέλος ΔΕΠ , ως πλέον ένα ίδρυμα ,το νέο Πανεπιστήμιο που ονειρεύονται ο κ. Πρύτανης και ο κ. Υπουργός θα γυρίσει στους δείκτες του 1999. Και ερωτώ όποιον αρμόδιο να απαντήσει κάτι απλό. Το τμήμα μου έχει τη ευθύνη και εγώ την διεύθυνση ενός ευρωπαικού μεταπτυχιακού ΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΑΣ για την Ν. Ευρώπη. Για να το πάρουμε αγωνιστήκαμε αρκετά χρόνια και τα παιδιά που αποφοιτούν γίνονται ανάρπαστα στην αγορά εργασίας σε Ελλάδα και Ευρώπη. Περνάμε αξιολόγηση κάθε χρόνο και αυτά που από κοιτάνε από την ΕΕ , είναι ακριβώς αυτά, δηλαδή αν βελτιώθηκαν οι δείκτες ποιότητας. Τι θα απαντήσω  εγω κ. Γαβρόγλου όταν με ρωτήσουν την αμείλικτη ερώτηση?

Σχόλια (15)

 
Ανώνυμος
11 Ιουλ 2018 10:08

Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο, τα νούμερα περιγράφουν μια πολύ συγκεκριμένη πραγματικότητα για το ΤΕΙ: 0.35 δημοσιεύσεις ανά μέλος ΔΕΠ ανά έτος. Μάλιστα, το ΤΕΙ Θεσσαλίας δεν είναι από τα χειρότερα ΤΕΙ.

 
ΔΕΠ ΚΡ
11 Ιουλ 2018 10:27

AΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΧΟΛΙΟ
ΔΕΠ Πανεπιστημιο Κρήτης04 Ιουλ 2018 19:29
Οι συνθηκες στην Κρήτη δεν ειναι οι κατάλληλες για συνενώσεις. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει μια ζηλευτή κατάταξη στις διεθνείς αξιολογήσεις. Θα ήταν ζημία ή συένωση με το Πολυτεχνείο κρήτης και καταστροφή με το ΤΕΙ Κρήτης , αφου τοτε θα επεφτε 400 (ενωση με ΠΟΛ.Κρ) έως 1000 [!!] (ενωση με ΤΕΙ Κρ) θεσείς στις διεθνείς κατατάξεις . Ο αγώνας 100αδων μελών ΔΕΠ για 40 χρονια θα γινόταν αέρας. Στην Κρήτη και το πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο και το ΤΕΙ είναι αξιόλογα και ειδικα το ΤΕΙ Κρήτης ειναι ταξεις μεγέθους αξιολογοτερο απο Ιονια ή Θεσσαλία. Το ακαδημαικό οικοσύστημα της Κρήτης αντέχει τρια ΔΙΑΚΡΙΤΑ Πανεπιστήμια όπως τωρα έχει 3 εξαιρετικά ΑΕΙ. Θα ήταν καλοδεχουμενο ενα νεο Πανεπιστήμιο απο το ΤΕΙ Κρ. με συμπληρωματικά Εκπαιδευτικά Αντικείμενα και ερευνητικές συνέργειες με τα αλλά δύο ΑΕΙ και το ΙΤΕ Κρήτης. Καθε αλλή λύση θα κετέστρεφε ενα διεθνούς εμβέλιας Πανεπιστημιο , ενα νέο δυναμικο Πολυτεχνείο και ενα Εξαιρετο ΤΕΙ τα οποια ειναι διαφορετικα, και για τα οποία υπάρχει διακριτός χώρος στον Ακαδημαικο χωρο της Κρήτης. Η Κρήτη (με 3 Πανεπιστήμια) πρέπει να αποτελέσει το αντιβαρο στην Κύπρο στην παροχή ανωτατης εκπαιδευσης , αν το καταλάβουν στην Περιφέρεια , στις Πρυτανείες και στο Υπουργείο.

 
Σύμβουλος
11 Ιουλ 2018 10:32

Τι θα απαντήσω εγω κ. Γαβρόγλου όταν με ρωτήσουν την αμείλικτη ερώτηση?

Μην απαντήσεις τίποτα. Έχεις ήδη εκτεθεί αρκετά με άρθρο σου.

 
Δημήτρης
11 Ιουλ 2018 11:07

@ Ανώνυμος και Δ. Κουρέτας

Επίσης, τα νούμερα δε νομίζω ότι είναι και πολύ κολακευτικά και για το Π.Θ., δηλ. 1.37 δημοσιεύσεις /μέλος ΔΕΠ/έτος.
Η πραγματικότητα είναι ότι συγκρίνεται τελείως ανόμοια πράγματα, αφού οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται η έρευνα σε Πανεπιστήμια και σε ΤΕΙ είναι τελείως διαφορετικές.
Όταν τα ΤΕΙ αποκτήσουν τη δυνατότητα να έχουν υποψήφιους διδάκτορες, ίδια χρηματοδότηση με τα Πανεπιστήμια και ίδιο διδακτικό φόρτο με τα μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, τότε θα μπορείτε να κάνετε συγκρίσεις!
Πιθανή συνένωση θα δημιουργήσει ίδιες συνθήκες για όλους και τότε το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο.

 
ABC
11 Ιουλ 2018 14:01

@Δημήτρης
Πράγματι δεν είναι και τόσο σπουδαίοι, όσο νομίζουν!

 
Γεωργία
11 Ιουλ 2018 16:55

Τα Πολυτεχνεία μένουν ανέπαφα, ούτε καν συζήτηση. "Τεϊοποιούν" τα Πανεπιστήμια μόνο. Δίνουν μάστερ με το προπτυχιακό των πολυτεχνικών σχολών -επίπεδο 7 (ενώ δεν δίνουν πχ αντίστοιχο στην ιατρική ή τη νομική!). Καταλαβαίνεται ποια είναι η κατεύθυνση. Όλα για τα Πολυτεχνεία και υποβαθμίστε όλα τ 'άλλα! Αυτό είναι το ερμηνευτικό εργαλείο, όποιος έχει αμφιβολίες ας σκεφτεί τα παραπάνω, κι άλλα πολλά που έχουν γίνει και ίσως καταλάβει...

 
Thomas Paschalis
11 Ιουλ 2018 17:06

"Δεν υπάρχει καμμία σοβαρή ανάγκη τα ΤΕΙ Θεσσαλίας, να γίνουν ένα ίδρυμα με το Πανεπιστήμιο μας."
Γιατί το αποκαλείς πανεπιστήμιό σου?? Σε συνδέει κάποιο ιδιοκτησιακό καθεστώς με αυτό??

 
NB
11 Ιουλ 2018 17:30

Η διαφορά στα citations ανά μέλος ΔΕΠ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι μία τάξη μεγέθους (!). Και ο Γαβρόγλου για να διαλύσει το καλύτερο προτείνει την συγχώνευση αυτών των ιδρυμάτων. Η μανία αυτών των ανθρώπων να ισοπεδώσουν ότι είναι καλύτερο ανήκει πια στις αρμοδιότητες της ψυχιατρικής.
Μπράβο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης για τις ξεκάθαρες θέσεις που παίρνει σε αυτόν τον τομέα αποδυκνείοντας ότι είναι το κορυφαίο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα.

 
01100110 01100001 01101001 01110010
11 Ιουλ 2018 18:29

@Δημήτρης
Πιθανή συγχώνευση θα απομακρύνει τους καθηγητές των ΤΕΙ ακόμα περισσότερο από την έρευνα αφού θα χρησιμοποιούνται δεξιά-αριστερά για διδασκαλία και υποστήριξης διετών κύκλων σπουδών.

ΤΕΙ και πανεπιστήμια έχουν διαφορετική κουλτούρα και προδιαγραφές λειτουργίας. Σε αρκετά πράγματα τα ΤΕΙ είναι πολύ καλύτερα από τα πανεπιστήμια αλλά στα κριτήρια σύγκρισης συγχώνευσης υπολείπονται δραματικά.

Η λύση είναι η αλλαγή των προδιαγραφών λειτουργίας των ΤΕΙ ώστε να είναι κοινές με αυτές των πανεπιστημίων και την μετατροπή τους αρχικά σε "Ειδικά πανεπιστήμια" και στην συνέχεια την συγχώνευσή τους με τα πανεπιστήμια.

Κάτι επίσης που είναι εκτός αντικειμένου συζήτησης είναι οι φοιτητές τους. Οι παλαιοί, τωρινοί και μελλοντικοί.

 
Κωνσταντίνος
11 Ιουλ 2018 22:16

Νομίζω ότι η τοποθέτηση του κύριου καθηγητή κινείται στη σωστή κατεύθυνση, ειδικά εκεί που κατονομάζει την ίδρυση συγκεκριμένων τμημάτων με αφηρημένο περιεχόμενο που θ'αναπαράγουν την ανεργία. Και πάλι όμως βρίσκεται στο επίπεδο της άρνησης κι όχι της σύνθεσης.Είναι το πιό εύκολο γιά όλους τους Έλληνες να οχυρώνονται πίσω από το ΌΧΙ γιά κάθε θέμα και σε κάθε εποχή.
Το δύσκολο όμως είναι η σύνθεση. Τί προτείνεις κύριε γιά να διορθωθεί το σχέδιο που και γιά μένα είναι κακό; Εκείνη η ΣΤΕΦ είναι τόσο άχρηστη που οι καθηγητές της δεν μπορούν να επανδρώσουν τμήματα με άλλο γνωστικό αντικείμενο και να νιώσουν ότι είναι χρήσιμοι και αξιοποιούνται;Εγώ δεν είμαι πτυχιούχος Θετικών Επιστημών,όμως ξέρω καλά ότι κάποιοι καθηγητές από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και κάποιοι άλλοι από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών μπορούν με βάση τα μαθήματα που διδάσκουν, να μπούν σε νέο Τμήμα είτε Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης είτε Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης.Επίσης εκεί μπορούν να συνεισφέρουν αρχικά καθηγητές κι από Τμήματα του Βόλου και της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας της Λάρισας.
Αντίστοιχα κάποιοι καθηγητές από τα Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών Λάρισας και Τρικάλων να συνεργαστούν στην ίδρυση είτε Τμήματος Τοπογράφων Μηχανικών είτε Μηχανικών Αποκατάστασης Κτιρίων Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Απλά πράγματα.Βάζουμε το μυαλό μας να δουλέψει και προτείνουμε.Έστω κι από τη φιλόξενη ιστοσελίδα esos γιατί στο διαδίκτυο δεν υπάρχει δυνατότητα δημόσιας έκφρασης γνώμης όπως και στις άλλες συγχωνεύσεις.

 
@Γεωργία
12 Ιουλ 2018 00:13

Στα τμήματα των πολυτεχνικών σχολών απονέμονται μάστερ, επειδή οι σπουδές τους θα έπρεπε να διαρκούσαν τέσσερα χρόνια και όχι πέντε. Στα τετραετή τμήματα φυσικά και θα δώσουν σκέτο το πτυχίο και όχι μαζί με μεταπτυχιακό. Η ιατρική είναι μια εντελώς διαφορετική σχολή από τις υπόλοιπες.

 
EDIP
12 Ιουλ 2018 08:09

Αυτα για το κ. Γαβρογλου και ολους τους συριζαιους πολεμιους της αριστειας ειναι ψιλα γραμματα. Αλήθεια σε ποια ιδεολογικα κειμενα της αριστερας βρηκαν αυτο το μενος τους για την αριστεια. Στη Σοβιετικη Ενωση μεσα σε τριαντα χρονια (1930-1960) προχωρησαν οι φυσικες επιστημες τοσο οσο σε 300 χρονια δυτικου πολιτισμού και αυτο γιατι στηριξαν τους αρίστους. Αν ηθελαν να προχωρησουν την διαταγή του ΟΟΣΑ για ελλατωση του αριθμου ανωτατων ιδρυματων υπηρχαν αλλοι τροποι να το κανουν. Π.χ γιατι δεν συγχωνευαν Πανεπιστημια μεταξυ τους ή ΤΕΙ μεταξύ τους. Διοτι οταν επιχειρηθηκε κατι τετοιο με την ΑΘΗΝΑ εγινε ο χαμος και τελικα αποσύρθηκε. Ενω τώρα στις συγχωνεύσεις έχουν θερμους οπαδούς , που ειναι τα ΤΕΙ, και ετσι το πραγμα προχωράει πιο γρηγορα. Οσο αναφορα την ποιοτητα της συγχωνευσης λογω απεχθειας της αριστειας τους ειναι αδιαφορο. Ποιος θα ειναι ο μεσος ορος του εκτρωματος που θα προκύψει με τη συγχωνευση του ΕΚΠΑ που ειναι μεσα στις 500 πρωτες θεσεις με το ΤΕΙ Χαλκιδας που ειναι κατω απο τις 7500 πρωτες θεσεις σε 10000 ιδρυματα παγκοσμιως ?

 
ΖΚ
12 Ιουλ 2018 14:58

Το Υπουργείο -καλώς ειπώθηκε- ενδιαφέρεται μόνο για το πώς θα αναβαθμίσει πλασματικά με οποιονδήποτε τρόπο τα Πολυτεχνεία και θα υποβαθμίσει τα Πανεπιστήμια. Είναι πλέον φανερό και συζητιέται παντού, το κάνει δε με απροκάλυπτο τρόπο.

 
MANOS
12 Ιουλ 2018 15:43

Μπράβο στον καθηγητή! Όχι στις συγχωνεύσεις!

 
Κωνσταντίνος
14 Ιουλ 2018 13:17

Γιά να ενημερωνόμαστε και λίγο. Στη συγχώνευση Διεθνούς Πανεπιστημίου ΑΤΕΙ Μακεδονίας Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας προστέθηκε και το Αλεξάνδρειο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Αρχικά είχε αρνηθεί να συμπράξει με πολλά επιχειρήματα. Δεν πέρασαν από τότε ούτε πέντε μήνες. Τί συνέβηκε στο μεταξύ;Έγινε ελκυστική η πρόταση; Και μάλιστα το κύριο επιχείρημα γιά τη μη σύμπραξη τότε ήταν η μη μετακίνηση σχολών από τη Θεσσαλονίκη.Τα ίδια λέγαν και οι υπόλοιποι γιά τις δικές τους.Δηλαδή γινόταν καβγάς ποιός θα έχει το πάνω χέρι. Ένα άλλο ήταν ότι δεν μπορούσαν να ενωθούν ιδρύματα διαφορετικών περιφερειών.Κι εγώ αυτή τη θέση έχω κι εξακολουθώ να την έχω.Όμως εδώ θα χάνονταν σχολές και γνωστικά αντικείμενα και το ξανασκέφτηκαν καλύτερα. Σ'αυτό το θέμα την ίδια άποψη έχω κι εγώ. Δηλαδή,προκειμένου να κλείσουν τα τμήματα,καλύτερα να λειτουργήσουν κάτω από την ομπρέλα κάποιου άλλου ιδρύματος και στο μέλλον,όταν ωριμάσουν οι συνθήκες,συνενώνονται στο πλαίσιο της Περιφέρειας που ανήκουν.
Τί γίνεται στη συγχώνευση στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας;Αρχικά ακούστηκαν απόψεις συγκεντρωτικές και μεγαλοϊδεατικές και μάλλον συντηρητικές από ένα Πανεπιστήμιο νέο σχετικά στην ηλικία.Έτσι, αφέθηκε στην τύχη του το Τμήμα Δασοπονίας στο Καρπενήσι με το επιχείρημα ότι είναι μακριά από τη Θεσσαλία ενώ εγώ απέδειξα ότι από τη Λάρισα απέχει μία ώρα λιγότερο απ' ό,τι από την Αθήνα σε πανεπιστήμιο της οποίας θα καταλήξει τελικά.Το ίδιο και με το Τμήμα της Άμφισσας.Κι αυτό,γιατί όπως στην προηγούμενη περίπτωση,τα τρία ιδρύματα ανήκουν σε διαφορετικές περιφέρειες.
Ακόλουθα, προτάθηκε η ίδρυση δύο τμημάτων στο Βόλο,χωρίς να υπάρχει κάποια ανάγκη και χωρίς να υπάρχουν καθηγητές,έτσι στο ξεκάρφωτο,αντί γιά τη Νομική που υπήρχε ανάγκη.Επειδή κι εδώ οι φορείς και οι σχολές που εδρεύουν στο Βόλο,όπως και παραπάνω,στα Πανεπιστήμια της Μακεδονίας, ήθελαν να έχουν το πάνω χέρι, διεκδίκησαν τα πάντα,την έδρα της Γεωπονικής, της Οικονομικής και φαίνεται να πετυχαίνουν την εξαφάνιση της ΣΤΕΦ. Κι όχι μόνο αυτό,αλλά αυτή η συμπεριφορά,πυροδότησε ανταγωνισμό μεταξύ Τρικάλων και Καρδίτσας γιά άλλο τμήμα. Τώρα, αναμένουμε την αποχώρηση του ΤΕΙ Θεσσαλίας και δίκαια,όπως ακριβώς έγινε και με το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Αν δε βελτιώσουν τις προτάσεις τους γιά περισσότερα τμήματα στη Λάρισα και τα Τρίκαλα,δε θα γίνει συνένωση, αλλά αφομοίωση.Γιατί υπάρχει κι εδώ μεγάλος κίνδυνος απώλειας γνωστικών αντικειμένων που ήδη λειτουργούν όπως αυτός των Τουριστικών Επιχειρήσεων ή τομέων σε υπάρχοντα τμήματα κυρίως της ΣΤΕΦ Λαμίας και Λάρισας τα οποία έχω αναφέρει παραπάνω στο προηγούμενο άρθρο.Δηλαδή θα υπάρξει σπατάλη εκπαιδευτικού προσωπικού που θα συσσωρευτεί στο περίφημο Γενικό Τμήμα,χωρίς αντικείμενο στην πράξη. Οι υπεύθυνοι ας προβληματιστούν από την ανάλογη περίπτωση των ιδρυμάτων της Μακεδονίας που ανέφερα πιό πάνω κι ας διδαχτούν.
Δεν περισσεύει κανείς καθηγητής. Ποιά σημασία έχει αν ήταν πριν γιά παράδειγμα μέγας και τρανός στους Ηλεκτρολόγους στη Λαμία ή στους Μηχανολόγους στη Λάρισα,όταν σήμερα θα καταλήξει να μην έχει αντικείμενο στο Γενικό Τμήμα; Ενώ πιό καλό και δημιουργικό γι'αυτόν θα είναι να μετέχει σε ένα ολότελα διαφορετικό Τμήμα όπως Χημικών Μηχανικών ή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης ή Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης,όπου θα είναι και διδάσκων.Προτάσεις κύριοι, με σχέδιο προς όφελος της Περιφέρειας κι όχι πείσματα κι αποκλεισμοί με αποτέλεσμα να κερδίζουν άλλες περιφέρειες, αλλιώς ναυάγιο,όχι μόνο γιά σας,αλλά και γιά τους φοιτητές της Περιφέρειας Θεσσαλίας που θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν σε Ξάνθη και Χανιά,σε Κέρκυρα,Χίο και Αθήνα,αυξάνοντας και τον εσωτερικό τουρισμό.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean