Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Με κατατακτήριες οι απόφοιτοι των συγχωνευμένων ΤΕΙ θα εγγράφονται στα Πανεπιστήμια

Δημοσίευση: 13/07/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με κατατακτήριες εξετάσεις, αλλά  με αυξημένο ποσοστό,θα εγγράφονται στα Πανεπιστήμια οι απόφοιτοι των συγχωνευμένων ΤΕΙ, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

“Τα παιδιά που ήδη σπουδάζουν στα ΤΕΙ, σε περίπτωση που θα υπάρχουν συνέργειες με τα Πανεπιστήμια, μόλις είναι έτοιμα να πάρουν το πτυχίο τους, δηλαδή μόλις τελειώσουν τα Προγράμματα Σπουδών και τα μαθήματα τους, θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν για να πάρουν πτυχίο. Τα παιδιά που ήδη έχουν πάρει πτυχίο -που αυτά είναι δεκάδες χιλιάδες- θα έχουν τη δυνατότητα με κατατακτήριες εξετάσεις με αυξημένο όμως ποσοστό, με κάποια πρόσθετα μαθήματα να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Σχόλια (113)

 
Ό,τι να ΄ναι!
17 Ιουλ 2018 10:35

Συμφωνώ και με τα λεγόμενα του @Ψύχραιμος.

 
Thomas Paschalis
17 Ιουλ 2018 11:37

@ Γιώργος
Να δώσεις κατατακτήριες Γιώργο. Αν είναι τόσο κορόιδο να δώσεις κατατακτήριες για να μπεις στην ίδια σχολή κ να πάρεις το ίδιο πτυχίο δώσε! Ευχαριστούμε αλλά εμείς δε θα πάρουμε!

 
Γιατί "αναβαθμίσω"
17 Ιουλ 2018 13:01

@Γιώργος

Λυπάμαι που ενώ έχετε μεταπττυχιακό, μιλάτε για "αναβάθμιση" του πτυχίου σας σε ΠΕ. Μήπως το μεταπτυχιακό το πήρατε από ΤΕΙ;

 
Γιώργος
17 Ιουλ 2018 13:58

Γιατί μου επιτίθεστε δεν καταλαβαίνω. Εγώ έκανα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό (Αγγλία) και δουλεύω επίσης πολλά χρόνια. Το πτυχίο ΤΕΙ το πήρα μετά το 2001. Το αντικείμενο μου είναι η Πληροφορική.
Τώρα θα δώσω εξετάσεις σε 3 μαθήματα, τα οποία μετράνε στα περασμένα μαθήματα για πτυχίο, θα αναγνωρίσω αρκετά μαθήματα από το πρώτο πτυχίο επειδή είναι στο ίδιο αντικείμενο (πρώτων ετών, κορμού, κλπ), και όπως υπολογίζω θα δώσω επιπλέον εξετάσεις σε άλλα 6~7 μαθήματα του 4ου έτους και θα πάρω ένα επιπλέον πτυχίο, αυτή την φορά Πανεπιστημίου. Μέσα σε ένα έτος δηλαδή. Δεν νομίζω να χρειαστεί να παρακολουθήσω διαλέξεις αφού τα Πανεπιστήμια δεν έχουν το πλήθος των εργαστηρίων που είχαν τα ΤΕΙ.
Τελοσπάντων θα το παλέψω και το πολύ σε 2 χρόνια θα έχω ένα πτυχίο πλήρως αναγνωρισμένο, και άλλη μια προσωπική επιτυχία. Δεν φοβάμαι τις κατατακτήριες και από ότι βλέπω δεν θα έχω μεγάλο ανταγωνισμό αφού εσείς τις απορρίπτετε.
Τα δικαστήρια και οι δίκες, εκτός από ανεδαφικά, θα πάρουν πολλά χρόνια και θα είναι αρκετά ακριβά.
Πάρα πολύ θετικό είναι και το γεγονός του αυξημένου συντελεστή. Ελπίζω αυτό να γίνει πράξη από εφέτος, γιατί σκοπεύω να εγγραφώ άμεσα.

 
Πανεπιστήμιο
17 Ιουλ 2018 15:00

@ @ψύχραιμος

Γιατί φίλε μου να δώσουν όλοι οι ΤΕ κατατακτήριες;
Tόσα χρόνια τι έκαναν, τι περίμεναν;
Τώρα τι σας έπιασε όλους να γίνετε κάτοχοι πανεπιστημιακού πτυχίου;
Αντί να καθίσετε να συστρατευτείτε, τώρα που γυρίζει, να σας δωθούν επαγγελματικά δικαιώματα μιας και είναι δίκαιο το αίτημα σας, εσείς το αφήσατε σε δεύτερη μοίρα και τώρα ζητάτε ισοτίμηση από το παράθυρο.
Αυτά βλέπουν κάποιοι κάποιοι και τρίβουν τα χέρια τους!!!!

 
@Ότι να'ναι!
17 Ιουλ 2018 16:43

"Ως επιστήμονας χαρακτηρίζεται κάποιος που ειδικεύεται σε έναν ή περισσότερους τομείς της επιστήμης και ο οποίος χρησιμοποιεί την επιστημονική μέθοδο προκειμένου να διεξάγει ερευνητική εργασία (θεωρητική ή εφαρμοσμένη)." Ο επιστήμονας είναι ερευνητής και όχι κάποιος που έμαθε κάτι επειδή του το ψιθύρισαν άλλοι και στη συνέχεια το αναπαρήγαγε παριστάνοντας τον έξυπνο. Αυτό μπορούν και το κάνουν τα παιδιά ήδη από το δημοτικό. Επιστήμονας είναι αυτός που ερευνά και αποδεικνύει την ορθότητα των ανακαλύψεων του. Μην μπαίνουμε όλοι οι πτυχιούχοι στο ίδιο τσουβάλι με Αρχιμήδη, Ευκλείδη, Αϊνστάιν και Νεύτωνα γιατί φαινόμαστε περισσότερο χαζοί απ'ότι είμαστε.

 
Κωνσταντίνος
17 Ιουλ 2018 18:16

Υπάρχει μία πιθανότητα που κανείς απ'όλους εδώ μέσα δε σκέφτηκε.Κι αν δώσετε κατατακτήριες γιά ένα Τμήμα διαφορετικής κατεύθυνσης,με πρόγραμμα σπουδών όμως από 60-90% κοινό με του τμήματος που είχατε παρακολουθήσει; Μην είστε λοιπόν πάντα ακραίοι σε όλα.Ρωτήστε τους καθηγητές σας αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα κι αν όχι,τότε διαμαρτυρηθείτε.Πολεμήστε λοιπόν να γίνουν οι κατατακτήριες θεσμός,όπως έγινε και το Διδασκαλείο στους τριετείς και διετείς δασκάλους που τα τελευταία είκοσι χρόνια αύξησαν τις σπουδές τους και ισοτιμήθηκαν με τους δασκάλους τετραετούς φοίτησης.Υπάρχουν κι άλλα παράθυρα μέσα από τα Μεταπτυχιακά και τα Διδακτορικά.Αν έχετε υπομονή,ψάξτε τα.

 
K. G.
17 Ιουλ 2018 18:40

Δυστυχώς ο καθένας λέει τον πόνο του χωρίς καν να το στηρίζει κάπου.
Άρθρο 16 του συντάγματος, που αναφέρει ότι οι ανώτατες σπουδές πρέπει να είναι 4 χρόνια; ας διαβάσεις το άρθρο 16.
Η κατηγορία ΠΕ έχει μεγαλύτερο μισθό από την ΤΕ και κανέναν περιορισμό για εξέλιξη (Δημόσιο).
Όσοι είναι διορισμένοι στην εκπαίδευση είτε ΤΕΙ είτε Πανεπιστημίου είναι κατηγορίας ΠΕ. Στην Εκπαίδευση ΤΕ είναι οι απόφοιτοι Τεχνικών - Επαγγελματικών Λυκείων.
Αν πράγματι το ΤΕΙ είναι ισότιμο με το Πανεπιστήμιο σύμφωνα με τους νόμους του 2001 έως και σήμερα, γιατί πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει ο διαχωρισμός ΠΕ και ΤΕ.
Με την ίδια λογική οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων θα έπρεπε να έχουν άλλη κατηγορία από τους αποφοίτους των Τεχνικών-Επαγγελματικών Λυκείων, αφού είναι στην ίδια βαθμίδα, αλλά έχουν διαφορετικό βαθμό δυσκολίας, αλλά μαθήματα κλπ. Γιατί δεν διαφοροποιουνται σε ΔΕ γενικής εκπαίδευσης με μεγαλύτερο μισθό, από τη ΔΕ Τεχνικής εκπαιδευσης;
Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, λόγω συντεχνιων διατηρούνται οι δύο κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ.
Ξαναβάζω το ίδιο ερώτημα.
ΠΕ +MSc ΤΕΙ &
ΤΕ+ MSc Πανεπιστημίου ποιος έχει "υψηλότερες" σπουδές;
Βάσει νόμου ο πρώτος είναι ΠΕ με όλα τα πλεονεκτήματα που του δίνει η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, ενώ ο δεύτερος ότι και να κάνει και ΔΔ να αποκτήσει θα παραμένει ΤΕ.
Οποίος δεν θέλει να καταλάβει επιμένει στον αναχρονισμο των ΠΕ και ΤΕ. Και κάτι τελευταίο, επειδή η συντριπτική πλειοψηφία υποστηρίζει και επικαλειται την Ε.Ε., μπορεί να μας υποδείξει μια χώρα που να ισχύει ο διαχωρισμός;
Καλό καλοκαίρι...

 
Thomas Paschalis
17 Ιουλ 2018 19:00

@ Ό,τι να ΄ναι!
«@Ό,τι να ΄ναι!: Αναφορικά με το 1) οι φοιτητές σε πανεπιστημιακή και τεχνολογική εκπαίδευση ομοειδών κλάδων δεν διδάσκονται ακριβώς τα ίδια μαθήματα με ακριβώς την ίδια ύλη και δυσκολία. Σε αυτά ακριβώς διαφέρουν τα πανεπιστήμια & ΤΕΙ και αναμενόμενο, ένεκα του σκοπού τους. Εμείς που έχουμε πάει και στα μεν και στα δε τα γνωρίζουμε αυτά πολύ καλά. Για παράδειγμα, σχετικά με τα ίδια μαθήματα, βρίθει αναληθείας το πρόγραμμα σπουδών ένθεν κακείθεν με απλό έλεγχο στο διαδίκτυο.»

Και από πια επίσημη έρευνα προκύπτει πως ο βαθμός δυσκολίας των μαθημάτων ΤΕΙ και πανεπιστημίων διαφέρει??? Εγώ πάντως δεν έχω υπόψη μου κάποια. Μάθε πως οι πιστωτικές μονάδες (240 σε ΤΕΙ και πανεπιστήμια) μετράνε το φόρτο εργασίας που αυτό σημαίνει ίδιες πιστωτικές μονάδες = ίδιος φόρτος εργασίας.
Εσύ λες πως τα γνωρίζεις αυτά πολύ καλά επειδή έχεις πάει και στα μεν και στα δε. Εγώ όμως θα σου πω πως πήγα για μεταπτυχιακό ΜΒΑ στην Αγγλία και παρόλο που διδάσκεται στην Αγγλική, που δεν είναι η μητρική μου γλώσσα δεν βρήκα το επίπεδο δυσκολίας καθόλου ανώτερο από το προπτυχιακό στη χρηματοοικονομική επιστήμη που έκανα στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

«Στο 2), επιστήμονας είναι αυτός που έχει ολοκληρώσει σπουδές πανεπιστημίου. Νομίζω είναι σαφές και ετυμολογικά.»
Οπότε να υποθέσω τους αποφοίτους του MIT και πολλών άλλων Institutes of Technology, Colleges, δεν τους θεωρείς επιστήμονες??? Σωστά???

 
ΜΙΤ Δυτικής Μακεδονίας
17 Ιουλ 2018 20:29

Όταν η συζήτηση φτάνει στο σημείο να συγκρίνει το ΜΙΤ με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας καταλαβαίνεις ότι έχει χαθεί κάθε μέτρο.

"Τι Λωζάνη, τι Κοζάνη,
χιόνια η μια και χιόνια η άλλη..."

Μιλώντας για επίπεδο σπουδών πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αναφερόμαστε στα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ μαθήματα (θεμελίωσης κάθε επιστήμης), τα οποία σε πολλά τμήματα ΤΕΙ είτε καλύπτονται εντελώς επιφανειακά είτε δε διδάσκονται καν διότι λείπουν οι καταρτισμένοι επιστήμονες.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια, από την άλλη, μπορεί να έχουν αρκετές αδυναμίες αλλά κανείς δεν αμφισβητεί την ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ υπόσταση και αποστολή τους.

Αυτός είναι ίσως και ο κύριος λόγος που οι αριστούχοι αποφοιτοί τους εδώ και πολλά χρόνια εκπονούν διδακτορικά και εκλέγονται καθηγητές στα πιο αξιόλογα ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού: το καλό υπόβαθρο βασικών γνώσεων.

 
Γιώργος
17 Ιουλ 2018 20:38

Ποτέ άλλοτε το σύστημα των κατατακτηρίων δεν μας ωφελούσε τόσο πολύ όσο τώρα. Παλιότερα μπορούσες να δώσεις κατατακτήριες σε ένα Πανεπιστήμιο αλλά εκεί θα έπρεπε να πείσεις καθηγητές που συναντούσες για πρώτη φορά ότι το αντίστοιχο μάθημα που πέρασες στο ΤΕΙ ήταν ισάξιο σε πλάτος και βάθος της ύλης.
Τώρα μπορούμε να ξαναπάμε στο ίδιο τμήμα που αποφοιτήσαμε, που είναι πλέον Πανεπιστήμιο, και θα πρέπει να πείσουμε στην πλειοψηφία τους ίδιους καθηγητές που είχαμε στο πρώτο πτυχίο. Δεν νομίζω να είναι τόσο πολύ δύσκολο τελικά.
Τώρα αν κάποιοι έχουν κακή εμπειρία από τις πρώτες σπουδές τους το καταλαβαίνω και δεν θα διαφωνήσω μαζί τους. Αλλά δεν μπορεί να πάρεις το ΠΕ διαφορετικά. Και όσοι μιλούν για επαγγελματικά δικαιώματα κάνουν λάθος διότι του χρόνου δεν θα υπάρχουν πλέον ΤΕΙ για να διεκδικήσουν κάτι. Ετσι και αλλιώς τόσα χρόνια (από το 1982) μαζί με φοιτητές και καθηγητές και δεν καταφεραν κάτι, τώρα θα τα καταφέρουν που θα μείνουν λιγότεροι από τους μισούς? Και μάλιστα διεσπαρμένοι σε όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη?
Εξάλλου όπως λένε πολλοί ο διαχωρισμός ΠΕ - ΤΕ αφορά μόνο το δημόσιο και ότι στο ιδιωτικό τομέα τους αξιολογούν καλύτερα (τα ΤΕΙ), επομένως γιατί τόσο πολύ ενδιαφέρον για το ΠΕ?

 
Σ. Π.
17 Ιουλ 2018 20:49

Μερικοί προσπαθούν να μειώσουν τη μία ομάδα πτυχιούχων με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, καθώς τους είναι ευκολότερο από το να γίνουν οι ίδιοι καλύτεροι. Οι κατατακτήριες δεν είναι λύση για την έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που εκκρεμούν εδώ και 30 χρόνια. Εκτιμήστε τα 4 χρόνια που σπουδάσατε στη τριτοβάθμια ανώτατη εκπαίδευση και απαιτείστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που σας αξίζουν.

 
Πετρόπουλος Νίκος
17 Ιουλ 2018 21:51

@Γιώργος

//.....Μέσα σε ένα έτος δηλαδή. Δεν νομίζω να χρειαστεί να παρακολουθήσω διαλέξεις αφού τα Πανεπιστήμια δεν έχουν το πλήθος των εργαστηρίων που είχαν τα ΤΕΙ.
Τελοσπάντων θα το παλέψω και το πολύ σε 2 χρόνια θα έχω ένα πτυχίο πλήρως αναγνωρισμένο, και άλλη μια προσωπική επιτυχία.....//

Μεταξυ ολων των άλλων που γραφεις το '' πληρως αναγνωρισμένο πτυχίο'' μου προξενεί εντύπωση ... αναγνωρισμένα ειναι ολα τα πτυχία που εκδίδει το ελληνικο κράτος ... επαγγελματικά δικαιώματα δεν θα έχεις που είναι το σημαντικο και ζητούμενο και όχι ενα χαρτί (κυριολεκτώ χαρτι) στον τοιχο του σπιτιού σου ....
τώρα το είναι προσωπικη επιτυχία ειναι το μεγάλο ζητουμενο και το αιώνιο ερωτημα ....

Επαγγελματικα δικαιωματα μηχανικου εχουν μονο ... ναι μόνο οι αποφοιτοι του πολυτεχνειου (τα εχουν ολα σε ενα ) και καλώς για μένα τα έχουν ...
Οσον αφορα το ΠΔΑ (εαν εισαι αποφοιτος σχολων ΤΕΙ αττικής ) μεινε μακρια , ειναι μια 4ετης σχολή που θα βγαζει επισημως βοηθους -μηχανικούς γιατι αυτο βολεύει ''το συστημα των διδασκόντων'' και βεβαίως το ΤΕΕ ...
το ξέρουν απαντες ... αλλα δεν το λένε ... ( η σχολή μηχανικών και ολα τα τμήματα της θα μαραζώσουν σταδιακά και στο τέλος θα είναι πληρως ανυπόλιπτα.. γιατί την καταξιωση ενος σχολειου γινεται στην κοινωνία μετα από χρόνια .. πολλά χρόνια )

Καταλαβαίνω οτι ψαχνεις την κοινωνικη σου καταξίωση μεσα απο τις σπουδες ( εισαι της λογικής οι σπουδές για τις σπουδές..) , ψαξε την καταξιωση σου στον επαγγελματικο χώρο σου και στον κοινωνικο σου περίγυρο (φιλική συμβουλή ειναι ...)

Μια γρήγορη ματιά στα προγραμματα σχολών του πολυτεχνειου (πχ ηλεκτρολογων ) με τους ηλεκτρολογους του ΠΔΑ θα σε κάνει να τρομάξεις ...

καληνύχτα σας

 
Ήμαρτον
18 Ιουλ 2018 00:27

Φτάσαμε στο σημείο που λέμε ότι το πτυχίο του ΤΕΙ είναι ισάξιο με αυτό του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ! Τι άλλο θα δούμε;

 
Ό,τι να ΄ναι!
18 Ιουλ 2018 01:02

@Ότι να 'ναι! Διάβασε τι έγραψες, γιατί στην αρχή του μηνύματός σου αναφέρεις με πολλά λογάκια, αυτό σημείωσα ανωτέρω με μια φράση. Μάλλον, όχι. Αυτά που γράφεις στο τέλος του μηνύματός σου για τα τσουβάλια και Αρχιμήδη-Αϊστάιν κ.λπ. ό,τι να ΄ναι, μήπως αστειεύεσαι; Όντως πιστεύεις, ότι αυτός που ολοκλήρωσε σπουδές σε πανεπιστήμιο να σημαίνει το «του το ψιθύρισαν άλλοι και στη συνέχεια το αναπαρήγανε παριστάνοντας τον έξυπνο»; Ό,τι να ΄ναι (ξανά)…

@Thomas Paschalis: 1) Δεν έχουν όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα 240 πιστωτικές μονάδες, όπως τα ΤΕΙ. Περαιτέρω, όντως αυτό σημαίνει φόρτος εργασίας και όχι ποιότητα και επίπεδο δυσκολίας. Το εκάστοτε μεταπτυχιακό (π.χ. στην Αγγλία) δεν είναι απαραίτητο να είναι "δυσκολότερο" από το εκάστοτε προπτυχιακό πρόγραμμα. Πού το είδατε αυτό γραμμένο; Το μεταπτυχιακό αποτελεί τίτλο εξειδίκευσης για την αγορά εργασίας, ενώ οι προπτυχιακές σπουδές οδηγούν σε δεδομένο επάγγελμα (διαφορετική στοχοθεσία, άρα μη-συγκρίσιμα). 2) Το ΜΙΤ, που αναφέρεις, ανήκει στις ΗΠΑ, ήτοι εκπαιδευτικό σύστημα χώρας που δεν έχει ΤΕΙ. Περαιτέρω, συγχέεις ένα Τεχνολογικό Ινστιτούτο με ένα Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, επειδή έχουν τη λέξη «Τεχνολογικό». Όμως καμία σχέση. Το ΜΙΤ (το χορηγηθέν πτυχίο του) θα κριθεί ως ομοταγές με τα ελληνικά Πανεπιστήμια και όχι με τα ΤΕΙ (άλλο τμήμα στον ΔΟΑΤΑΠ). Άρα όχι σωστά, μιας και επιχειρηματολογείς με «λογικά άλματα» και οδηγείσαι σε ό,τι να ΄ναι συμπεράσματα (ΜΙΤ=ΤΕΙ… τι να πρωτοσχολιάσω!).

 
apofoitos TEI peiraia
18 Ιουλ 2018 01:41

@Γιώργος

Τόσο πολύ ενδιαφέρον για το ΠΕ και το ΤΕ, γιατί είμαι ΤΕ Πληροφορικής στο Δημόσιο και αντιμετωπίζομαι σαν παρακατιανός υπάλληλος. Έτσι απλά. Αυτό πρέπει να αλλάξει και θα αλλάξει. Αυτά για τα περί διαδικασιών ισοτίμησης και οτιδήποτε άλλο για κατατακτήριες προκειμένου με αυξημένο ποσοστό να μπούμε στο Παναεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, για παράδειγμα, όπως είναι στη δική μου περίπτωση, είναι ανέφικτο και ανεδαφικό, αφού θα εισαχθούν ελάχιστοι, οπότε θα χρειασθούν δεκάδες χρόνια !!!, για να αναβαθμισθούν όλοι οι μέχρι σήμερα μόνο απόφοιτοι και όχι αυτοί που θα αποφοιτήσουν από σήμερα και μετά. Οπότε καλοπροαίρετα φίλε @Γιώργος, δεν μπορούν να ισχύσουν αυτά που αναφέρεις.

 
Καθηγητής στο ΠΔΑ (Πρώην καθηγητής ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ)
18 Ιουλ 2018 07:55

Αγαπητοί συναδελφοι του νέου ΠΔΑ ,εμεις που δημιουργήθηκαμε απο την συγχωνευση δυο ιδρυμάτων και είμαστε υπευθυνοι και για την πορεία των αποφοίτων μας δεν νομίζετε οτι πρέπει να ασχοληθουμε αν και κανονικα θα επρεπε να το εχουμε προβλέψει στο νόμο .... αλλα αυτό πάει πέρασε

Μην επαν μήν αποδεχτούμε την θέση του υπουργείου περι κατατάξεων γιατι θα εχουμε απειρα προβληματα , τα ΤΕΙ που ενσωματωνονται σε ηδη λειτουργουντα πανεπιστημια ειναι σε διαφορετικη κατασταση οι αποφοιτοι τους απο τους δικούς μας ... νομίζω οτι αυτό είναι πλήρως κατανοητό ....
Εγώ αναφέρομαι στα τμήματα της σχολής μηχανικών που γνωρίζω απο μέσα

Εξάλλου μην ξεχνάμε οτι και αυτοί καταξίωσαν στην παραγωγή τα ιδρύματα ουτως ώστε να φθασουν εδώ που είναι σήμερα ...

Εγώ αγαπητοι συνάδελφοι παιδοκτόνος δεν γίνομαι και πιστεύω ουτε και εσεις ...δεν θα με κάνει το υπουργείο να ντρέπομαι και να σκύβω το κεφαλι και είμαι και σε ηλικία που δεν μπορω να το κάνω τωρα

με σεβασμό και εκτίμηση

 
Γιώργος
18 Ιουλ 2018 08:22

@Πετρόπουλος Νίκος
O σπουδαιότερος λόγος που θα δώσω κατατακτήριες είναι διότι δεν θέλω να μείνω με ένα πτυχίο ενός ιδρύματος που δεν θα υπάρχει πια.
Ο κλάδος μου είναι η Πληροφορική επομένως το ΠΕ μπορεί να το χρησιμοποιήσω το πολύ πολύ για μια θέση σε δημόσια υπηρεσία. Ανήκω σε ένα κλάδο που δεν είναι κλειστός όπως των άλλων μηχανικών, αλλά στην Ελλάδα πάλι ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται.
Σίγουρα αν ήμουν πιο νέος θα το πάλευα για ΕΜΠ εκεί που πραγματικά το επίπεδο είναι υψηλό αλλά δεν ξέρω τελικά αν αξίζει σε ένα ανοικτό επάγγελμα.
Η σκέψη μου γενικά είναι ότι πρέπει να κάνω ότι καλύτερο μπορώ σύμφωνα με το επίσημο αξιακό σύστημα για να είμαι όσο το δυνατόν πιο κατοχυρωμένος. Ο όρος επαγγελματική καταξίωση είναι πολύ γενικός και μη αναγνωρίσιμος από το επίσημο κράτος-δημόσια διοίκηση.

 
Γιαννης Μ.
18 Ιουλ 2018 11:11

Δε μου λέτε όσοι υποστηρίζετε τις κατατακτήριες, μήπως έχετε και τίποτα φροντιστήρια απέξω και θέλετε να ανεβάσετε λίγο τη δουλειά σας; Πρώτη φορά βλέπω τόση εμμονή με εξεταστικές διαδικασίες διαλογής. Έχουμε που έχουμε τη "βιομηχανία" φροντιστηρίων στο Λύκειο, πρέπει να τη γιγαντώσουμε και έξω από τα ΤΕΙ; Πώς την έχετε δει τη δουλειά δηλαδή; Μήπως έχετε εντύπωση ότι όλοι μπορούμε να πάμε στους τόπους σπουδών μας παρατώντας, οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις, για να αποδείξουμε πάλι από ποια σχολή τελειώσαμε; Ή μήπως νομίζετε ότι η το ζήτημα είναι μόνο κατατακτήριες και μετά θα σας δώσουν το χαρτί στο χέρι; Αυτό νομίζετε ότι είναι το πρόβλημα όσων δεν θέλουμε κατατακτήριες; Κάνετε λάθος. Το πρόβλημα είναι ότι μας βάζουν να αποδείξουμε αν αξίζαμε τον τίτλο σπουδών που έχουμε. Είτε ένας απόφοιτος ΤΕΙ υπάρχει στην Ελλάδα , είτε 500.000 πρέπει να έχουν όλοι την ίδια δυνατότητα στην ισοτίμηση των πτυχίων τους. Αυτό με κατατακτήριες δεν διασφαλίζεται γιατί αναγκαστικά θα μπουν κάποια όρια στους αριθμούς "εισακτέων". Είναι δίκαιο αυτό; Δηλαδή, πώς το κράτος μοιράζει νομοθετικά ισοτιμήσεις προπτυχιακών σπουδών με μεταπτυχιακά (βλ. Integrated masters) και με απεριόριστη αναδρομική ισχύ, βάσει ετών σπουδών, χωρίς κάποιο ουσιαστικό κριτήριο ποιοτικής αξιολόγησης και στα ΤΕΙ εξαντλεί την αυστηρότητά του;
Άλλο ερώτημα προς τους "κατατακτηριομανείς". Εργαστήρια και μαθήματα πώς θα παρακολουθούμε; μέσω skype ή διά ζώσης; Γιατί για το δεύτερο λίγο δυσκολο να μας πληρώνουν τα αφεντικά και οι υπηρεσίες χωρίς να είμαστε στη δουλειά.
Ας αποφασίσουμε λοιπόν. Ανήκουν τα ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση ή όχι;
Αν ανήκουν θέλουμε και εμείς νομοθετική ισοτίμηση .

 
Απόφοιτος
18 Ιουλ 2018 11:19

@Γιώργος

Δεν καταλαβαίνω ποια ακριβώς είναι η προσωπική επιτυχία στο να πάρει κανείς το ίδιο πτυχίο...

 
Απόφοιτος ΤΕΙ Στερεας Logistics
18 Ιουλ 2018 11:53

Γαβρογλου μάθε ότι είμαστε στο επίπεδό 6 όλοι που απόφοιτοι των τει. Να τερματίσεις σε παρακαλώ αυτόν τον ρατσισμό. Ίδια επαγγελματικά δικαιώματα και εξίσωση πτυχίου.

 
Thomas Paschalis
18 Ιουλ 2018 13:02

@ Ό,τι να ΄ναι!
Να διαβάζεις με περισσότερη προσοχή τα όσα διατυπώνω στα σχόλιά μου. Σε καμιά περίπτωση δε σύγκρινα το ΜΙΤ με κάποιο άλλο ΑΕΙ. Επειδή εσύ έθεσες το ζήτημα (δηλαδή ποιον θεωρείς εσύ επιστήμονα) σε ετυμολογική βάση αναφέρθηκα στα institutes of technology και στα colleges. Δε μου απάντησες όμως?? Θεωρείς επιστήμονες όσους έχουν πτυχίο από institutes of technology και colleges??? Από ότι φαίνεται μάλλον όχι μια που δε φαίνεται κάπου η λέξη πανεπιστήμιο…

Φυσικά και δεν έχουν όλα τα ΑΕΙ 240 πιστωτικές μονάδες, αλλά έχει η πλειοψηφία που αναφερόμαστε και συγκρίνουμε.

Θέλω όμως και απάντηση από που προκύπτει ότι στα ΤΕΙ τα μαθήματα έχουν διαφορετική ποιότητα και επίπεδο δυσκολίας από τα μαθήματα στα πανεπιστήμια? Όταν βγάζεις τέτοια συμπεράσματα για να είσαι πειστικός πρέπει να αναφέρεις και τις πηγές σου. Η ΑΔΙΠ ως επίσημο όργανο αξιολόγησης των ελληνικών ΑΕΙ ουδέποτε διαπίστωσε μέσα από τις αξιολογήσεις της ότι τα μαθήματα στα ΤΕΙ υπολείπονται ποιότητας και δυσκολίας σε σύγκριση με τα μαθήματα στα πανεπιστήμια.

Τα μεταπτυχιακά σαφώς και είναι πιο απαιτητικά και πολύ δυσκολότερα από προπτυχιακά προγράμματα διότι αποτελούνται από μαθήματα εξειδίκευσης και εμβάθυνσης. Όποιον και να ρωτήσεις που έχει κάνει μεταπτυχιακό θα σου το επιβεβαιώσει.

ΤΕΙ και πανεπιστήμια σαφώς και είναι ομοταγή ιδρύματα. Θα το διαπιστώσεις εύκολα με μια απλή επίσκεψη στην ιστοσελίδα του ΔΟΑΤΑΠ όπου θα δεις πως ορίζεται στον ιδρυτικό Νόμο 3328/2005 στο άρθρο 3.

Καλό είναι να ενημερώνεσαι πρώτα πριν γράψεις κάτι γιατί διαφορετικά εκτίθεσαι.

Περιμένω να απαντήσεις στα ερωτήματα που σου έθεσα….

@ ΜΙΤ Δυτικής Μακεδονίας
Η ειρωνεία στα σχόλιά σου δείχνει και την έλλειψη επιχειρηματολογίας.

 
Απόφοιτος
18 Ιουλ 2018 16:20

@Καθηγητής στο ΠΔΑ (Πρώην καθηγητής ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ)

Αξιότιμε κύριε Καθηγητά,

Μπορείτε παρακαλώ να μας πείτε το τι ακριβώς έχει στο μυαλό της η διοικούσα του ΠΑΔΑ,διότι υποτίθεται πως θα ξέραμε στο τέλος Ιουνίου και σε λίγο τελείωνει ο Ιούλιος.

Μετά τιμής.

 
homo faber et ludens
18 Ιουλ 2018 17:38

@Ό,τι να ΄ναι!
«Το μεταπτυχιακό αποτελεί τίτλο εξειδίκευσης για την αγορά εργασίας, ενώ οι προπτυχιακές σπουδές οδηγούν σε δεδομένο επάγγελμα»
Ακαδημαϊκό τίτλο αποτελεί το μάστερ όπως και το βασικό πτυχίο η το διδακτορικό. Η έκφραση «τίτλο εξειδίκευσης» δεν σημαίνει τίποτε. Στην προσπάθεια να το απαξιώσουν οι μεγάλοι υποβολείς αμφισβητούν την δυνατότητα του να αποτελέσει βάση έκδοσης ΕΔ αλλά και την ακαδημαϊκή του οντότητα. Βέβαια έχουν και στα δύο άδικο.
Αν δεν αποτελεί βάση έκδοσης ΕΔ γιατί απαιτείται για την αναγνώριση ως ισότιμων και αντίστοιχων με τα ημεδαπά διπλώματα μηχανικών όταν οι σπουδές στο εξωτερικό υπολείπονται χρονικά; Πώς υπάρχουν μεταπτυχιακά που διασφαλίζουν παιδαγωγική επάρκεια ανεξάρτητα από το πρώτο πτυχίο;
Ακαδημαϊκά πλέον απαιτείται στην Ελλάδα η κατοχή μάστερ για την εκπόνηση διδακτορικού εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων. Οι απόφοιτοι ΤΕΙ αποκλείονται ως εξαιρετικές περιπτώσεις. Είναι φανερό ότι ο νομοθέτης θεωρεί ότι με τα μεταπτυχιακά διπλώματα ενισχύεται το επιστημονικό υπόβαθρο του υποψήφιου. Για αυτόν τον λόγο στα μεταπτυχιακά δίνουν ECTS και όχι ECVET (European Credit system for Vocational Education & Training). Το ECVET είναι ένα σύστημα για την αναγνώριση, συγκέντρωση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων (credits) στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Όλα αυτά βρίσκονται σε αρμονία με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων (EQF). Στην Ευρώπη αντιστοιχούν κατακτημένα επίπεδα σπουδών και επαγγελματικές competencies. Η χώρα μας προς το εξωτερικό λέει ότι εναρμονίζεται με το EQF στο εσωτερικό λέει ότι το επαγγελματικό πλαίσιο προσόντων αφορά τα ακαδημαϊκά. Και μέλη κάποιου επαγγελματικού επιμελητηρίου λένε ότι ούτε τα ακαδημαϊκά αφορά ένα μεταπτυχιακό γιατί αποτελεί απλώς μία εξειδίκευση ενός βασικού πτυχίου.
Για να δούμε την απλή εξειδίκευση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ένα μεταπτυχιακό δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια του αντικείμενου των πρώτων σπουδών. Για διατμηματικά μεταπτυχιακά δεν έχετε ακούσει ποτέ; Ποιανού κλάδου αποτελούν εξειδίκευση; Για μηχανικούς και θετικούς επιστήμονες που κάνουν MBA; Η διοίκηση επιχειρήσεων είναι κομμάτι της επιστήμης τους. Για απόφοιτους που κάνουν σπουδές σε γειτνιάζοντες επιστήμες; πχ μαθηματικοί στην στατιστική ή στα μαθηματικά της αγοράς και της παραγωγής. Ή ανήσυχα πνεύματα που κάνουν μεταπτυχιακό στο πρώην ΜΙΘΕ; Ο ίδιος ο υπουργός είναι φυσικός (έτσι ξεκίνησε) και τελείωσε την καθηγεσία του ως φιλόσοφος της επιστήμης. Για conversion master δεν έχετε ακούσει ; Ακόμα και αν το μεταπτυχιακό γίνει στο ίδιο τμήμα πρώτης αποφοίτησης πολύ συχνά έχει περισσότερο το χαρακτηριστικό της επέκτασης και διεύρυνσης της γνώσης παρά αυτό της εξειδίκευσης. Εξειδίκευσης στο 60% της δραστηριότητας ενός κλάδου δεν είναι εξειδίκευση.
Φοβάμαι ότι η προσπάθεια υποτίμησης των μεταπτυχιακών δεν αποτελεί παρά την (μέχρι τώρα αρκετά πετυχημένη) απόπειρα παγίωσης της επετηρίδας των πανελλήνιων εξετάσεων. Με φοβικά αντανακλαστικά προσπαθούμε να παραγκωνίσουμε ανταγωνιστές.

 
Επίπεδο Σπουδών ΤΕΙ
18 Ιουλ 2018 18:17

@ Thomas Paschalis

Επιχειρηματολογία για επίπεδο σπουδών ΤΕΙ:

«Μιλώντας για επίπεδο σπουδών πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αναφερόμαστε στα ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ μαθήματα (θεμελίωσης κάθε επιστήμης), τα οποία σε πολλά τμήματα ΤΕΙ είτε καλύπτονται εντελώς επιφανειακά είτε δε διδάσκονται καν διότι λείπουν οι καταρτισμένοι επιστήμονες.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια, από την άλλη, μπορεί να έχουν αρκετές αδυναμίες αλλά κανείς δεν αμφισβητεί την ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ υπόσταση και αποστολή τους.

Αυτός είναι ίσως και ο κύριος λόγος που οι αριστούχοι αποφοιτοί τους εδώ και πολλά χρόνια εκπονούν διδακτορικά και εκλέγονται καθηγητές στα πιο αξιόλογα ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού: το καλό υπόβαθρο βασικών γνώσεων».

Συνεπώς, δε σημαίνει τίποτα να γράφει ο Οδηγός Σπουδών Μαθηματικά Ι (5 ώρες), Μαθηματικά ΙΙ (5 ώρες), Λογιστική Ι (4 ώρες) και ούτω καθεξής (ECTS, φόρτος εργασίας).

Αξία στο πτυχίο δίνει το επίπεδο διδασκαλίας στα μαθήματα καθώς και το ερευνητικό έργο των καθηγητών, όπως και το ακαδημαϊκό προφίλ των φοιτητών και αποφοίτων, το οποίο σε πολλές αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ περιγράφεται ως ιδιαιτέρως χαμηλό (ένδειξη της παθογένειας στη διδασκαλία και έρευνα στα ΤΕΙ).

Αναμενόμενες παρατηρήσεις, αφού ποτέ κάποιος αριστούχος απόφοιτος Λυκείου ή αξιόλογος ερευνητής δε θα επιλέξει να ενταχθεί σε ΤΕΙ όταν υπάρχει διαθέσιμη θέση σε πανεπιστήμιο. Και τα κριτήρια της επιλογής δεν είναι ετυμολογικά (ο τίτλος ιδρύματος) αλλά οι ουσιαστικές ποιοτικές διαφορές.

Γιατί το πτυχίο Πανεπιστημίου όντως ΔΕΝ είναι στο ίδιο ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ επίπεδο με το πτυχίο ΤΕΙ.

Στα πιο ανταγωνιστικά μεταπτυχιακά προγράμματα (πχ. Stanford, Berkeley, MIT, UCL, ETH) είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει δεκτός απόφοιτος ΤΕΙ.

 
Κων/νος Πετρίδης
18 Ιουλ 2018 19:55

@Καθηγητής στο ΠΔΑ (Πρώην καθηγητής ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ)

Tα συγχαρητήρια μου για τις θέσεις σας ...
κε Μουτζούρη αξιότιμε Πρόεδρε της ΔΕ ποιά είναι η θέση της Διοίκησης....
κ.κ. Χιωτίνη ,Μαλατέστα ,Βαρελίδη εχετε πάθει αφωνία γιατί.....
οσο για τον κ. Κοκκόση δεν περιμένουμε απολύτως τίποτα .... κρίμα και πάλι κρίμα βρε Αποστόλη

με εκτίμηση

ευχαριστώ

 
Κωνσταντίνος
18 Ιουλ 2018 20:13

Δυστυχώς το μυαλό των περισσότερων εδώ μέσα έχει κολλήσει στο μονόδρομο της οπτικής των κατατακτήριων ως αναβάθμισης-ισοτίμησης των πτυχίων τους. Μα ακόμα κι έτσι να είναι,υπάρχει το προηγούμενο των Διδασκαλείων που ιδρύθηκαν όπου υπήρχαν Παιδαγωγικά Τμήματα γιά να διευκολυνθούν οι ενδιαφερόμενοι και στο τέλος,αφού είχαν γίνει θεσμός,έμπαιναν ακόμα κι εκείνοι που δεν είχαν πρόβλημα ισοτίμησης,δηλαδή οι τετραετείς,επειδή δίνονταν μόρια γιά προαγωγή.
Εσείς οι ίδιοι λέτε ότι είστε 100000.Οι δάσκαλοι ήταν λιγότεροι κι όμως,το διεκδίκησαν και το πέτυχαν.Μπορείτε κι εσείς να διεκδικήσετε κάτι ανάλογο.Νομίζω ότι όπως και με τους δασκάλους υπήρξε ανοχή από την κοινωνία και τη δικαιοσύνη, το ίδιο θα γίνει και με σας.
Οι κατατακτήριες όμως μπορούν να λειτουργήσουν και απελευθερωτικά γιά όσους δεν πέρασαν στη σχολή της πρώτης τους επιλογής και μπορούν έτσι να μπούν σε τμήμα που ήθελαν από την αρχή.

 
Έλενα
18 Ιουλ 2018 21:15

Η όλη διαδικασία με τις κατατακτήριες είναι "κατάλληλη" για τους τωρινούς φοιτητές. Απόφοιτοι με επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις που ζουν εκτός Αθηνών και γενικά σε περιοχές μακριά από τα ΤΕΙ από τα οποία αποφοίτησαν δεν μπορούν να επιστρέψουν στα 40 τους πίσω στα ιδρύματα και να παρακολουθήσουν μαθήματα. Μπορεί κάποιος που μένει στην Κρήτη ή στη Θράκη θα πηγαίνει στην Αθήνα σε εβδομαδιαία βάση να παρακολουθεί μαθήματα; Η λύση που προτείνεται από το Υπουργείο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

 
@ Kωνσταντίνος
18 Ιουλ 2018 22:06

<<Νομίζω ότι όπως και με τους δασκάλους υπήρξε ανοχή από την κοινωνία και τη δικαιοσύνη, το ίδιο θα γίνει και με σας. Οι κατατακτήριες όμως μπορούν να λειτουργήσουν και απελευθερωτικά γιά όσους δεν πέρασαν στη σχολή της πρώτης τους επιλογής...>>

Άλλες εποχές, άλλη η οικονομική συγκυρία της χώρας, που τότε είχε δυνατότητα να απορροφήσει πολλούς πτυχιούχους, και κυρίως άλλα τα μεγέθη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Με τον γιγαντισμό που έλαβε χώρα από το 1980 μέχρι το τέλος της προηγούμενης δεκαετίας δημιουργήθηκαν τεράστιες ανισορροπίες, της οποίες ο εκπαιδευτικός χώρος και οι νέοι πληρώνουν για χρόνια.

Ούτε η κοινωνία ούτε η οικονομία πλέον ανέχονται φοιτητές 45-50 ετών.

Αυτό είναι και δίκαιο, καθώς δεν μπορεί τα ιδρύματα να απασχολούνται με μεσήλικες που θέλουν να "αναβαθμίσουν" τους τίτλους σπουδών τους από τη στιγμή που προέχει η επιμόρφωση των νέων εισακτέων.

 
Κωστής Γεώργιος
19 Ιουλ 2018 08:04

@ Kωνσταντίνος

Οι φοιτητές μορφώνονται .....
Οι πτυχιούχοι επιμορφώνονται ....

για την ενημερωση σας

ευχαριστώ

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ